Oe! Dat klinkt wel makkelijk genoeg voor mijquote:Op donderdag 23 juni 2005 22:56 schreef Auticia het volgende:
Op verzoek van Oblivion hier het recept van wat ik in elkaar aan het flanzen ben.
Ik weet niet meer hoeveel ik van wat heb gebruikt, maar dit is het ongeveer.
3 paprika's
4 tomaten
veel verse knoflook
1 grote ui
(eventueel kan je hier nog dingen aan toevoegen zoals champignons etc)
7 ons rundvlees (je kan ook een combinatie maken van kip, rund en varkensvlees)
chorizoworst
fles rode wijn
verschillende kruiden
rode peper of piri-piri
Vlees in stukjes snijden, groenten fijnhakken, vlees met kruiden even laten dichtschroeien in de pan.
En eigenlijk gooi je dan gewoon de rest erbij.. Tenminste zo deed ik het. En heel lang laten pruttelen.
.
Je kan er ook een vegetarisch potje van maken, dan vervang je het vlees door bijv quorn en kan je in plaats van de chorizoworst er een kaasje bijgooien. Ook kikkererwten zijn er erg lekker in.
Ik geloof niet dat ik erg goed ben in dit uit te leggen.
Leuk programma wel ja. Alleen irritant dat de recepten niet van de site te halen zijn, vanwege "copyright restrictions". Ben namelijk erg geinteresseerd in een recept van de "pork and egg congee" die ze een tijdje geleden maakten...quote:Op woensdag 9 november 2005 12:31 schreef Coolfool het volgende:
[..]
Dat is van het programma 'Best', tevens te zien op de BBC. Leuk programma trouwens, meestal worden daar erg lekkere gerechten gemaakt![]()
Late reactie maar dit was een prima reply Piet.quote:
kickquote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zag niet zo heel lang geleden op rtl 4 een kookprogramma, waarin 2 mannen en een vrouw het tegen elkaar opnemen door iets lekkers te koken, en het door een luikje aan een jury te geven.
nu maakte die vrouw een stuk buikspek [] klaar, met een krokant korstje, ingesmeerd met kruiden, volgens mij chinees 5 kruidenpoeder. en dan op een rooster in de oven.
heeft iemand dit toevallig gezien? of kan iemand mij iets uitgebreider vertellen hoe en wat?
Probleem met het bereiden en ook het opwarmen van erwtensoep/snert is dat er dingen in zitten met zo'n verschillende dichtheid..quote:Op woensdag 1 december 2004 15:20 schreef Litman het volgende:
Ik maak wel eens zelf erwtensoep, maar ik vind dat het zo snel aanbrandt, ook als je het heel zacht laat sudderen. Ik maak em trouwens met eisbein (hamschijf), spek en rookworst.
Hoe zwaarder hoe beter!
Hoeveel fond heeft dat ongeveer opgeleverd?quote:Op zondag 2 april 2006 15:21 schreef Drive-r het volgende:
Tijdje terug weer een kalf geslacht, deze week opgehaald bij de slager. Dus afgelopen paar dagen was weer 1 groot feest. Ik heb behoorlijk wat fond gemaakt, alle geschikte botten met een beetje bouquet en wijn heerlijk lang in het fornuis (we hebben alleen zo'n ouderwets fornuis, AGA). Hij is deze keer ongelovelijk dik geworden, nu maar alles in potjes gooien...
Verder staat er al sinds gisteren stoofvlees in de lage oven...
Poe, ik denk een liter of 5? Maar dat ligt eraan hoe dik ik hem laat, ik kan er in ieder geval een behoorlijk tijdje mee doen... En hij is lekker!quote:Op zondag 2 april 2006 15:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoeveel fond heeft dat ongeveer opgeleverd?
das veel 5 liter fond, bedoel je geen bouillon?quote:Op zondag 2 april 2006 15:29 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Poe, ik denk een liter of 5? Maar dat ligt eraan hoe dik ik hem laat, ik kan er in ieder geval een behoorlijk tijdje mee doen... En hij is lekker!
We hebben het hier over een heel stierkalf, maar misschien zit ik er een liter naast. En ik weet prima wat fond is, deze heeft nu ongeveer de dikte van drilpudding...quote:Op zondag 2 april 2006 15:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
das veel 5 liter fond, bedoel je geen bouillon?
Pff, ik heb geen duidelijk idee. Ik zal het lijstje van de slager er eens bijpakken, volgens mij weegt hij alles...quote:Op woensdag 12 april 2006 08:20 schreef Pilootje het volgende:
Puur uit intresse hoeveel kilo bruikbaar bot heeft zo'n beest ?
Bestel op het werk dagelijks botten, en vraag me af hoeveel % dat van een koe/kalf/hert is.
Het verschilt per keer, maar dit was een kalf van een maand of 9/10, als ik me niet vergis. Hij had in ieder geval nog voldoende zwezerik. Je moet altijd goed opletten hoe het kalf erbij staat. Na een bepaalde tijd gaat hij groeien en wordt hij wat pezerig. Daarna wordt het allemaal weer wat meer vlees en vet. Dus of je slacht hem erg jong, of net ietsje ouder (zoals nu).quote:Op woensdag 12 april 2006 08:51 schreef Pilootje het volgende:
Was het een normaal slachtrijp kalf of een hobbydier wat iets ouder is meestal ?
Die wordt erg lekker. Ik heb zojuist de aardappels erop gemikt om die ook mee te laten pruttelen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:56 schreef Auticia het volgende:
Op verzoek van Oblivion hier het recept van wat ik in elkaar aan het flanzen ben.
Recept
Die heb ik eergisteren gemaakt.quote:Op maandag 6 december 2004 00:40 schreef pseudovlaming het volgende:
Erwtensoep... ik had laatst nog n receptje neergezet in "Het grote vraag Piet..."-topic...
Die was in iedergeval formidabel.
Ik zal even voor je zoeken.
<Hebbesss>
<Ctrl-V>
ERWTENSOEP OP GROOTMOEDERS WIJZE
Recept
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |