Zuid-Afrika, Chili, Nieuw Zeeland, Californie, Australie, Portugal, Argentinie.... allemaal plekken waar prima te drinken, niet al te dure wijn vandaan komt.
Maar wat vind ik lekker?
aangezien ik nauwelijks rood drink vanwege snel hoofdpijn, en als ik het drink moet het goeie zijn , heb ik het alleen over wit of rose. Maar ben benieuwd naar jullie rode wijnen
Kaapse pracht van de aldi. Hij is lekker licht, fris en makkelijk weg te drinken.
Wijnen van Ernst & Julio Gallo. Californische: Cabernet Sauvignon, Chardonnay en Sauvignon wit
Australische: Jacobs creek Shiraz Cabernet en Chardonnay-pinot noir
Argentijnse: bijv. Etchart Cabernet Sauvignon en Chardonnay
Duitsland: bijv. Gewurztraminer reserve en Riesling
Verder doet een pinot gris het altijd goed, evenals de meeste chardonnays.......
Rose, bijna alle rose is prima te drinken. Varianten van de edah (rose d'anjou) of de appie (de rode kruikjes) zijn prima, kosten niet veel.
Van de zomer erg prettige Portugese witte wijn ontdekt. Wist niet dat Portugal zulke lekkere wijn kon produceren.. ben alleen ff de naam kwijt....
Maar ja das mijn mening hoor Wat vinden jullie?
ik drink trouwens ook ivm hoofdpijn voornamelijk wit.
Vergeet even niet de jaartallen erbij te noemen, kan nog wel een verschil uitmaken tussen en
bedoel je misschien vino verde uit portugal. is een hele jonge 'groene' witte wijn
[Dit bericht is gewijzigd door peperbus op 23-01-2004 23:01]
quote:40 euro, daar heb je een barolo reserva voor uit een goed jaar, das lekker, maar als je dat lekkere wijn noemt, wat noem je dan heerlijk??
Op vrijdag 23 januari 2004 22:55 schreef SuPerTje het volgende:
Italië ... maar ja de lekkere wijnen van daar kosten al snel 40 euro per fles ... maar keb het er wel voor over ...
quote:Excuses ... ik bedoel dus overheerlijk ... en de 92 en 95 zijn goed van dat merk maar dit is allemaal half offtopic ..
Op vrijdag 23 januari 2004 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
40 euro, daar heb je een barolo reserva voor uit een goed jaar, das lekker, maar als je dat lekkere wijn noemt, wat noem je dan heerlijk??
quote:gewoon bij de appie en de gall & gall bijv.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:58 schreef peperbus het volgende:
waar zijn jouw wijnen trouwens te verkrijgen?
quote:Schrok al
Op vrijdag 23 januari 2004 22:59 schreef SuPerTje het volgende:[..]
Excuses ... ik bedoel dus overheerlijk ... en de 92 en 95 zijn goed van dat merk maar dit is allemaal half offtopic ..
quote:toch maar eens langs gall en gall dan. koop meestal wijn in de supermarkt, maar kom bijna nooit bij de ah
Op vrijdag 23 januari 2004 23:00 schreef DarkElf het volgende:[..]
gewoon bij de appie en de gall & gall bijv.
lijstje maken...
Chateau Mouton Rothschild (bordeaux - rood)
1982
Grand Cru
¤600,- per fles
quote:hartstikke leuk maar nogal offtopic nietwaar?
Op vrijdag 23 januari 2004 23:18 schreef ChimeraOffline het volgende:
duur grapje:Chateau Mouton Rothschild (bordeaux - rood)
1982
Grand Cru
¤600,- per fles
Weet niet of die goedkoop is, let ik nooit op.
Verder is de Kaapse Pracht van de Aldi wel het schoolvoorbeeld van een goedkope en kwalitatief goede wijn (ja zo nu en dan hebben ze daar wel eens geniale ideëen.
De meeste wijnen die ik drink zijn eigenlijk allemaal al wel zo'n beetje in de openingspost voorbijgekomen, maar dat even terzijde..
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 24-01-2004 00:13]
quote:Koppige Aldi-wijn wordt ontslagen.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:49 schreef HTT-Thalan het volgende:
Aldi Wijn!
J.
Edah-wijnen vind ik doorgaansook erg goed te drinken, en de Aldi-budget-wijnen zijn zeer goed te drinken voor huh prijs.
De aanbiedingen die de Aldi soms heeft zijn prijzig maar wel lekker (heb nog wat Bordeaux liggen van een aanbieding een x aantal maanden terug).
Zelf ben ik vooral een liefhebber van Cabernet-Sauvignon en Chianti, hoewel die smaken nog redelijk ver uit elkaar liggen.
quote:Canei is ook lekker. Goedkoop en zoet. Rose en wit.
Op zaterdag 24 januari 2004 09:25 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Hema-wijn natuurlijk.
De allerbeste wijn die er in de gemiddelde supermarkt te koop is is de Canaletto. Een italiaans wijntje. Uit de supermarkt haal ik enkel nog deze en de Chianti van Cecchi bij de AH. Dat zijn de echt nog daadwerkelijk lekkere wijnen uit de aupermarkt. Voor de rest is het merendeel troep... aangelengde limonade...
Overigens de witte wijn v/d C1000 is ook wel lekker.
[Dit bericht is gewijzigd door GiSH op 24-01-2004 13:21]
quote:Daar zit het verschil tussen de elite wijndrinker en de recreatieve drinker.
Op zaterdag 24 januari 2004 12:43 schreef Trachemys het volgende:
CANEI??? Zegt hier iemand nou in een topic over wijn CANEI????Koop een fles limonade bij de plaatselijke C1000 en ga daar lekker van zitten genieten... Canei onder wijn verstaan... djies!!!
De rode versie van de kaapse pracht vind ik echt niet te zuipen! wat een bocht!
En voor de zomer is de Rose van de AH perfect. Lekker fris.
quote:Bedoel je toevallig de Undurraga?
Op zaterdag 24 januari 2004 00:06 schreef Vork het volgende:
Appie Heijn heeft een serie huiswijnen per land (herkenbaar aan een zelfde vormgeving), waaronder eentje uit Chili. Ik ben de naam even kwijt, maar die wijn is echt erg goed te drinken, bijna ideaal. En dat voor onder de 4 euro!
Nadat ik deze heb geprobeerd ben ik vaker Chileense wijn gaan drinken en die vind ik in veel gevallen toch wel erg goed!
quote:Nee, niet het verschil tussen elite en recreatief. Meer tussen 'wijn' zuipen en wijn drinken.
Op zaterdag 24 januari 2004 13:18 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Daar zit het verschil tussen de elite wijndrinker en de recreatieve drinker.
verder heb ik nu al een halflege (pessimistisch inzien he! ) fles rode bordeaux uit 2001 van het huis Roche de Magereau voor mijn neus staan en die mag er zeker wezen voor die ¤ 3,79!!
quote:Dat zijn de betere situaties
Op woensdag 28 januari 2004 20:54 schreef Ceska het volgende:
Aldi-wijn schijnt idd erg goed te zijn.
Hoorde laatste dat iemand door een zakenrelatie gecomplimenteerd was voor haar uitstekende wijn
--> wijn van de Aldi maar dan uit een mooie karaf geserveerd ...
Als je wel eens een dagje in België komt, scheur even een uurtje door naar Frankrijk en haal in de supermarkt een paar dozen.
quote:Zucht... JP Chenet
Op woensdag 28 januari 2004 21:03 schreef BabeWatcher het volgende:
JP Chenet Cabernet-Syrah of Merlot
Op strategische momenten groot inkopen! Eind vorig jaar bij Mitras in de aanbieding 6 voor een (euro)tientje.Als je wel eens een dagje in België komt, scheur even een uurtje door naar Frankrijk en haal in de supermarkt een paar dozen.
quote:Ja! Die pakken Vin de pays de l'Aude/Rhone.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:49 schreef HTT-Thalan het volgende:
Aldi Wijn!
Heb ik vrijwel altijd in huis. Als we een feestje hebben giet ik die gewoon over in een karaf.
En dan hoor je:
"Goh, wat een lekker wijntje! Is het Ventoux?"
"Nee, een Aude wijn!"
Jaha, kennertje hè?
quote:Lambrusco:
Op woensdag 28 januari 2004 19:42 schreef Trachemys het volgende:[..]
Nee, niet het verschil tussen elite en recreatief. Meer tussen 'wijn' zuipen en wijn drinken.
Wijn moet je drinken om de betere smaak t.o.v. bijvoorbeeld bier. Als ik in de stad wat ga drinken ga ik een avond vol aan het bier. Wijn is dan gewoon niet te doen. Echter om 's avonds te drinken geef ik toch echt de voorkeur aan wijn. En goede wijn hoeft echt niet duur te zijn. Echter Canei is gewoon een hutspot van overbodige druivesoorten... Net als dat bocht van Lambrusco... Brrrr...
quote:Er is niets mis met de JP Chenet, maar op een gegeven moment ben je 'm wel zat en wil je wat anders.
Op donderdag 29 januari 2004 19:10 schreef Trachemys het volgende:
Zucht... JP Chenet
(we hebben het uiteraard over de rode variant. voor witte wijn moet je niet bij de JP Chenet zijn en al helemaal niet bij mij).
quote:Dragon is the best
Op zaterdag 24 januari 2004 13:18 schreef GiSH het volgende:
bij de appie heijn hebben ze Dragon van Berberana die regelmatig in de aanbieding voor de helft van de prijs.. lekker wijntje dan.. normaal kost deze per fles 5 euro en dan is hij net iets te duur.
quote:JP Chenet is voor mensen die nooit een druppel wijn drinken en dan toch een fles in huis halen... Beetje de McDonalds onder de wijnen...
Op zaterdag 31 januari 2004 00:41 schreef Vork het volgende:[..]
Er is niets mis met de JP Chenet, maar op een gegeven moment ben je 'm wel zat en wil je wat anders.
(we hebben het uiteraard over de rode variant. voor witte wijn moet je niet bij de JP Chenet zijn en al helemaal niet bij mij).
Droë Steen van de Appie is ook betaalbaar en lekker droog.
Hoophuis van Nettorama is ook niet duur en oké. Enige nadeel is de kunststof kurken.
Sommige rosé's zijn best lekker, rode wijn drink ik bijna nooit meer i.v.m. hoofpijn/vlekken/allergie dus.
In ons favo-restaurantje in Haarlem schenken ze als huiswijn een australieër..ook erg lekker, wel prijzig om in een restaurant te drinken, ik ben nog op zoek naar deze flessen in een slijterij of supermarkt en benieuwd naar de doorsnee prijs.
quote:Je mist wat, maar goed,
Op woensdag 4 februari 2004 00:37 schreef Trachemys het volgende:En wat betreft de Lanbrusco: dan ken ik waarschijnlijk enkel de slechte varianten
quote:Ik ben nog steeds op weg naar de top van de wijnen (drink ook pas sinds een aantal jaren wijn) maar ik merk wel dat mijn smaak steeds specifieker wordt wat wijnen betreft...
Op woensdag 4 februari 2004 00:55 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Je mist wat, maar goed,
Wel eens een goeie sherry gedronken?
Madeira my dear ?(met dank aan leo van velsen)
mensen lopen weg met champagne maar hebben nog nooit echt geproeft wat een Sekt of een Cava kan zijn, en dat voor 1/5 van de prijs van een champagne..Wijn is net als met Pilsner, het gaat om marketing en Imago. Ik zeg je nu dat er sinds midden jaren 80 geen behoorlijke bordeaux meer gemaakt wordt, een echte mooie bordeaux, die naar mestvaalt en riool ruikt als je hem open trekt, die dan gedecanteert word en na een uur of 2 pas zijn aroma van bessen prijsgeeft. Die zwaar is en naar rook, hout en vanille smaakt, complex is.
Voor de mensen die denken bij de Gall & Gall wat bijzonders te gaan halen, het is exact hetzelfde aanbod als bij de AH. Zelfde wijnen, zelfde prijzen. En ook dezelfde aanbiedingen. Dus wat dat betreft, kun je beter naar een wijnhandelaar gaan, ipv de slijter om de hoek.
quote:Het mag dan wel zo zijn, maar ik vind hem anders prima te drinken. Ben ik nu een wijnbarbaar?
Op woensdag 4 februari 2004 00:37 schreef Trachemys het volgende:
JP Chenet is voor mensen die nooit een druppel wijn drinken en dan toch een fles in huis halen... Beetje de McDonalds onder de wijnen...
quote:Volgens mij zijn er ook enkel slechte varianten te krijgen
En wat betreft de Lanbrusco: dan ken ik waarschijnlijk enkel de slechte varianten
quote:nee hoor, had zaterdag nog een lekkere, heb de fles niet meer, maar was een euro of 4 nog wat voor 0,7 fles.
Op woensdag 4 februari 2004 10:56 schreef Vork het volgende:
Volgens mij zijn er ook enkel slechte varianten te krijgen
quote:Op zich een prima boekje. Er ligt echter nog een beter boekje bij de boekhandel. Gaat ook over supermarktwijnen, beperkt zich echter niet tot ¤ 5. Er komen ook duurdere supermarktwijnen in voor maar de meeste zitten ook onder of rond de ¤5. Is van iemand die ook in het NRC wijnen recenseert. Persoonlijk vind ik dit een nog beter boekje (kwalitatief en handzamer).
Op zaterdag 24 januari 2004 17:03 schreef Den_Haag het volgende:
Koop de wijngids van Hubrecht Duiker. De lekkerste supermarktwijnen tot 5 euro of zo. Heel handig boekje.
Opvallend in dit boekje: de Plus-markt heeft heel veel hele goede wijnen (niet alleen de Plus-markt, maar het viel wel op). Bij de plusmarkt hangt zelf het boekje van Huibregt Duijker (tenminste bij de vestiging waar ik kom). En gelukkig zie je dan ook vaak dat beiden een wijn goed vinden. Ik heb zelf met dit boekje bij de hand al veel aanraders geprobeerd en ben nog niet bedrogen uitgekomen.
De Aldi kwam er heel slecht uit, maar smaak is zoals al veel opgemerkt persoonlijk dus niets mis mee als je die nu eenmaal lekker vindt. Echter als je nooit iets anders probeert (en met zo'n gids val je je niet snel een buil) weet je ook niet of er lekkerdere wijnen zijn die ook betaalbaar zijn.
quote:Als je JP Chenet een wijn vindt: ja
Op woensdag 4 februari 2004 10:56 schreef Vork het volgende:[..]
Het mag dan wel zo zijn, maar ik vind hem anders prima te drinken. Ben ik nu een wijnbarbaar?
[..]
lus voor de rest ook geen wijn
geef mij maar wat stevigers
of bier
Castillo de Liria: top!
Chateau de Panigon (Medoc): zeer zeer zeer matig... in Wijnnood wel te drinken maarr...
Graham Beck: zeer zeer zeer matig... in Wijnnood wel te drinken maarr...
quote:Ik heb bij de AH anders nog nooit "Turtle Creek" gezien...
Op woensdag 4 februari 2004 10:53 schreef Ocealith het volgende:
Offtopic:Voor de mensen die denken bij de Gall & Gall wat bijzonders te gaan halen, het is exact hetzelfde aanbod als bij de AH. Zelfde wijnen, zelfde prijzen. En ook dezelfde aanbiedingen. Dus wat dat betreft, kun je beter naar een wijnhandelaar gaan, ipv de slijter om de hoek.
quote:De Supermarkt Wijngids 2004 van Nicolaas Klei
Op woensdag 4 februari 2004 13:09 schreef Schupi het volgende:
Er ligt echter nog een beter boekje bij de boekhandel. Gaat ook over supermarktwijnen, beperkt zich echter niet tot ¤ 5.
Onze favo rode wijnen zijn:
We hebben al redelijk veel wijnen uit de gids geproefd. De meeste zijn gewoon wel ok, maar deze (de wijnen uit de supermarkt uiteraard) sprongen er bij ons gewoon uit.
quote:Nog eenvoudiger: wijnwinkel.nl al zijn ze daar wel een stukkie duurder. Maar nog steeds hele redelijke prijzen. Grappig detail De sauvignonblanc is nagenoeg kleurloos, in het weinige licht van een restaurant zal je zelfs de wijn en het water voor elkaar kunnen aanzien.
Op woensdag 11 februari 2004 01:12 schreef Trachemys het volgende:
via internet:http://www.proidee.ch/shop/SID_0123456789_02_CH/F=produkt_formular/P=02_CH_826016
Dat zeg ik, Pampas!quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:02 schreef Croupouque het volgende:
De Pampas en de Sterrebosch van de Dirk van den Broek!
Ze kosten slechts een euro of 2, maar ze zijn echt heerlijk!
Ja maar niet alle Chileense en daarvoor alle pinot noir of blanc zijn niet al te dure wijnen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:09 schreef Eyeopener het volgende:
Ehm... alle Chileense en daarvoor alle pinot noir of blanc.. jaja, erg apart.
Ok.. het betekent eigenlijk, ik heb wel eens een chileen gedronken die ik lekker vondquote:Op zaterdag 24 december 2005 16:09 schreef Eyeopener het volgende:
Ehm... alle Chileense en daarvoor alle pinot noir of blanc.. jaja, erg apart.
Mja, voor dat geld kan je zoveel leuks kopen... kun je de makro voor mijden als de pest.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:39 schreef Hyperdude het volgende:
Villa Antinori 2001
10-15 EUR.
oa bij de MAKRO
Niet de goedkoopste, wel goede prijs/kwal. verhouding mi.
Schrijf ik toch: OA de Makro, wmb. betaal je er ergens anders 10-15 EUR voor. En voor 10-15 EUR is er idd genoeg keuze; deze heb ik het liefst. Daar gaat dit topic toch over, anders koop je toch een boekje van Hubrecht D. en zijn vriendjes!?quote:Op maandag 26 december 2005 00:27 schreef Eyeopener het volgende:
[..]
Mja, voor dat geld kan je zoveel leuks kopen... kun je de makro voor mijden als de pest.
Makro is niet zo bijzonder als het gaat om wijnen. Veel grote bekende wijnfabriekanten.quote:Op maandag 19 juni 2006 00:23 schreef 7th_wave het volgende:
kick
ik ga binnenkort ook eens bij de makro kijken voor wijn. ik zag dat ze een redelijk assortiment hebben.
*ernstig op zoek is naar lekkere wijnen <10 euro*
daar heb ik wel een pasje van, maar ik kom er nooit.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:18 schreef Chielus het volgende:
[..]
Makro is niet zo bijzonder als het gaat om wijnen. Veel grote bekende wijnfabriekanten.
Voor goede prijs/kwaliteit ga ik liever naar de Sligro, wel wat kleiner assortiment maar ook lekkere wijnen voor een habbekrats.
Deze drink ik ook altijd. Echt heel lekkerquote:Op zaterdag 24 januari 2004 00:06 schreef Vork het volgende:
Appie Heijn heeft een serie huiswijnen per land (herkenbaar aan een zelfde vormgeving), waaronder eentje uit Chili. Ik ben de naam even kwijt, maar die wijn is echt erg goed te drinken, bijna ideaal. En dat voor onder de 4 euro!
Neem iig geen Port van Euroshopper want dat is echt troep. Ik dacht een tijdje geleden ik probeer het een keer, misschien is het wel lekker, maar dat viel ernstig tegen. Koppijn ook enzoquote:Op woensdag 26 juli 2006 15:30 schreef saksia het volgende:
Kan iemand me zeggen hoe de Ruby Port van de Aldi is voordat ik me een fles ga halen (zit krap..)?
Volgens mij heb ik nog nooit eerder port gehad... Is het qua gevoel en smaak te vergelijken met sherry (daar word ik altijd zo depri van en hoofdpijn)?quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:13 schreef Doekes het volgende:
[..]
Neem iig geen Port van Euroshopper want dat is echt troep. Ik dacht een tijdje geleden ik probeer het een keer, misschien is het wel lekker, maar dat viel ernstig tegen. Koppijn ook enzo![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |