abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17198986
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:53 schreef Ocealith het volgende:
Offtopic:

Voor de mensen die denken bij de Gall & Gall wat bijzonders te gaan halen, het is exact hetzelfde aanbod als bij de AH. Zelfde wijnen, zelfde prijzen. En ook dezelfde aanbiedingen. Dus wat dat betreft, kun je beter naar een wijnhandelaar gaan, ipv de slijter om de hoek.

Ik heb bij de AH anders nog nooit "Turtle Creek" gezien...
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 13:09 schreef Schupi het volgende:
Er ligt echter nog een beter boekje bij de boekhandel. Gaat ook over supermarktwijnen, beperkt zich echter niet tot ¤ 5.
De Supermarkt Wijngids 2004 van Nicolaas Klei Die hebben wij ook. Zeer handig boekje. Ik vind hem zelf makkelijker als het boekje van Hubrecht Duijker. In zijn boekje staat alles zo door elkaar en geeft hij geen "punten". Je moet uit zijn omschrijving eruit halen of hij het lekker vond of niet.

Onze favo rode wijnen zijn:

• Voorspoed Classic Red 2002 - Zuid-Afrika (De Stadsslijterij Den Bosch)
  • Primi Rioja 2002 - Spanje (Hema)
  • Turtle Creek 2002 - Zuid Oost Australië (Gall & Gall Deventer)
  • Monte Cielo Rioja 2002 - Spanje (Lidl)
  • Château Tapie 2002 - Coteaux du Languedoc Frankrijk (Albert Heijn - wij noemen hem ook wel: Tapie van Appie)

We hebben al redelijk veel wijnen uit de gids geproefd. De meeste zijn gewoon wel ok, maar deze (de wijnen uit de supermarkt uiteraard) sprongen er bij ons gewoon uit.

pi_17200455
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 01:12 schreef Trachemys het volgende:
via internet:

http://www.proidee.ch/shop/SID_0123456789_02_CH/F=produkt_formular/P=02_CH_826016

Nog eenvoudiger: wijnwinkel.nl al zijn ze daar wel een stukkie duurder. Maar nog steeds hele redelijke prijzen. Grappig detail De sauvignonblanc is nagenoeg kleurloos, in het weinige licht van een restaurant zal je zelfs de wijn en het water voor elkaar kunnen aanzien.
pi_33149773
Schopperdeschop!

Ik vond op Fok! nog geen aandacht voor Pampas, de beroemde Argentijnse rode wijn van de Dirk v/d Broek (en Digros).
Een tijd geleden was er een item over in Editie NL op RTL4.
De weken erna was de wijn continu uitverkocht.
Komt omdat ie maar euro 1,99 is maar bijzonder goed en lekker.
Ik heb hem altijd in huis.

Review uit het Parool:

Goedkoper dan eigenlijk kan

HAROLD HAMERSMA

Twee weken geleden schreef ik hier over een witte Argentijn en een witte Chileen die wijnspeciaalzaak Nan mij had aangereikt. Lekker spul van de broertjes Lurton, deze mooie gevulde pinot gris en sappig-groene sauvignon blanc.

In de tussentijd dook er alweer een Argentijns/Chileens duo onder de kurkentrekker op. Deze keer rood, uit de supermarkt, maar ook de moeite waard.

Nu is het niet ondenkbaar dat u de Argentijn al kent. Deze Pampas del Sur is in april behoorlijk in het nieuws geweest, omdat hij na een wijntest van de Consumentenbond officieus werd uitgeroepen tot 'de lekkerste wijn van Nederland'. Hij kreeg een 9,9 op een schaal van 10. En dat niet alleen: daarenboven is deze Pampas met zijn euro 1,99 ook nog een van de voordeligste wijnen van het land. Nu wordt ik van dat soort prijskaartjes altijd behoorlijk nieuwsgierig - omdat er eigenlijk voor dat geld geen wijn in die fles kan zitten. Accijns, opslag en transport kosten zeventig eurocent per fles. Vervolgens komt er anderhalve euro bij voor de zogeheten droge stoffen, de fles, de kurk, de capsule, de etiket en de doos. Maar dan zit er nog geen rood, wit of rosé in. Afhankelijk van wat die kost, en van wat de marge is voor leverancier en verkoper, wordt daar weer btw over geheven.

Vandaar dat wel wordt beweerd dat echte wijn onder de vier euro niet bestaat. Hoe kan het dan dat er toch wijnen op de markt verschijnen onder die prijs, en - volgens de Consumentenbond in het geval van de Pampas zelfs een heel lekkere?

Een verklaring is te vinden in de dertig procent overproductie waar de wereldwijnmarkt mee te maken heeft. Die is er overigens niet doordat we minder zijn gaan drinken, maar vooral door de inbreng van betrekkelijk 'nieuwe' Nieuwe-Wereld-wijnlanden zoals Argentinië, waar als een dolle wordt aangeplant.

De jonge stokken leveren de eerste jaren van hun leven (drie à vier) nog geen druiven op die geschikt zijn voor premium wijnen, maar ze produceren wel wijn. En veel. Opslaan kost geld, dus het product wordt zo snel mogelijk verkocht.

Tel daarbij op (of beter gezegd: trek er van af) de gevolgen van de Argentijnse pesocrisis, het effect van de lage dollar, de invloed van de vaderlandse supermarktoorlog en zo'n messcherpe prijs van 1,99 is het gevolg.

U krijgt daarvoor een jaartalloze rode wijn die gemaakt is van niet minder dan vier druiven: sangiovese, malbec, bonarda en tempranillo, en die afkomstig is van het prima bekend staande domein Trivento in Mendoza. Concha y Toro, een Chileense wijnmultinational, is daar de baas. En die weet wel raad met grote hoeveelheden. Alleen al in Chili bestiert dit bedrijf 3200 hectare, waar gewoonlijk op zijn minst betrouwbare wijn vanaf komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 17-12-2005 00:12:49 ]
  vrijdag 16 december 2005 @ 23:59:31 #64
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_33149894
Die vind ik ook lekker!
pi_33149991
De Pampas en de Sterrebosch van de Dirk van den Broek!
Ze kosten slechts een euro of 2, maar ze zijn echt heerlijk!
pi_33150032
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 00:02 schreef Croupouque het volgende:
De Pampas en de Sterrebosch van de Dirk van den Broek!
Ze kosten slechts een euro of 2, maar ze zijn echt heerlijk!
Dat zeg ik, Pampas!
pi_33150072
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 00:04 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat zeg ik, Pampas!
Ik moet de volgende keer toch echt eens de posts van anderen gaan lezen, ja!
pi_33152963
Een goede rode wijn is de Z-afrikaanse: Roodeberg
pi_33353370
Droé Rooi uit Z-Afrika van de Appie
geniet....., en drink met (je) mate(n)
pi_33356460
een pinot noir of een pinot blanc....
ik ben nog geen slechte tegen gekomen
suck my asshole taco bender
  vrijdag 23 december 2005 @ 23:30:00 #71
83951 rashudo
project 2501
pi_33358087
Ik vind alles rood uit Chili en Australie lekker. Kaapwijnen zijn naar mijn mening zwaar overgewaardeerd. Het is wel lekker.. maar verder niet echt bijzonder, en nogal uhmm.. hard, grof, als een klap in je gezicht. Zuur zeg maar

Verder vind ik alle klassiekers ook lekker.
Their eyes opaque.
  zaterdag 24 december 2005 @ 16:09:06 #72
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_33372604
Ehm... alle Chileense en daarvoor alle pinot noir of blanc.. jaja, erg apart.
  zaterdag 24 december 2005 @ 16:19:27 #73
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33372837
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:09 schreef Eyeopener het volgende:
Ja maar niet alle Chileense en daarvoor alle pinot noir of blanc zijn niet al te dure wijnen.

Dus heb je merken / winkels voor ons?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 24 december 2005 @ 16:47:58 #74
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_33373577
Uiteraard niet.. dat kan je wel uit m'n post opmaken. Met name tussen Chileense wijnen zit een ongehoorde hoeveelheid troep. Daar zou ik iig mee oppassen. Verder drink ik vrijwel geen wijn in de hier genoemde categorie, maar voor degenen die eens wat meer willen kan ik de wijnen van dA Domaine Astruc aanraden. Bijzonder smaakvolle Franse wijn voor een schappelijke prijs (< 10,-), iedere cent waard.
pi_33374673
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:09 schreef Eyeopener het volgende:
Ok.. het betekent eigenlijk, ik heb wel eens een chileen gedronken die ik lekker vond
Their eyes opaque.
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:39:58 #76
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33374963
Villa Antinori 2001
10-15 EUR.

oa bij de MAKRO

Niet de goedkoopste, wel goede prijs/kwal. verhouding mi.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 26 december 2005 @ 00:27:02 #77
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_33404681
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:39 schreef Hyperdude het volgende:
Villa Antinori 2001
10-15 EUR.

oa bij de MAKRO

Niet de goedkoopste, wel goede prijs/kwal. verhouding mi.
Mja, voor dat geld kan je zoveel leuks kopen... kun je de makro voor mijden als de pest.
  maandag 26 december 2005 @ 08:50:42 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33408870
quote:
Op maandag 26 december 2005 00:27 schreef Eyeopener het volgende:

[..]

Mja, voor dat geld kan je zoveel leuks kopen... kun je de makro voor mijden als de pest.
Schrijf ik toch: OA de Makro, wmb. betaal je er ergens anders 10-15 EUR voor. En voor 10-15 EUR is er idd genoeg keuze; deze heb ik het liefst. Daar gaat dit topic toch over, anders koop je toch een boekje van Hubrecht D. en zijn vriendjes!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_38989530
kick

ik ga binnenkort ook eens bij de makro kijken voor wijn. ik zag dat ze een redelijk assortiment hebben.

*ernstig op zoek is naar lekkere wijnen <10 euro*
pi_39007714
Argento, een cabarenet sauvignon uit Argentinie van de Gall en Gall in de aanbieding met G&G pas voor maar 4 euro per fles en ZEER lekker (normale prijs 5,99)
pi_39007735
hoe kom ik aan een G&G pas?
pi_39007778
kopen bij de gall en gall

kost 10 euro per jaar maar je hebt hem er zo uit als je regelmatig een wijntje drinkt.

dit zijn de voordelen

10 % korting op uw wijnaankopen
10 % extra korting op Wijn van de Maand
een gratis tweede kaart
elke maand Gall & Gall Nieuws met exclusieve aanbiedingen en speciale activiteiten zoals proeverijen
vier keer per jaar Taste! het magazine voor mensen met smaak
verrassende kortingscoupons en andere extra's
pi_39007881
ik kan nou niet zeggen dat ik sta te springen van zulke acties. maar ik zal eens kijken.
pi_39008009
haha ik zeg ook niet dat je hem moet nemen hoor, (ik leen altijd de partnerpas van een vriend van mij dus wel de lusten en niet de lasten )
  maandag 19 juni 2006 @ 18:18:46 #85
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_39008554
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:23 schreef 7th_wave het volgende:
kick

ik ga binnenkort ook eens bij de makro kijken voor wijn. ik zag dat ze een redelijk assortiment hebben.

*ernstig op zoek is naar lekkere wijnen <10 euro*
Makro is niet zo bijzonder als het gaat om wijnen. Veel grote bekende wijnfabriekanten.
Voor goede prijs/kwaliteit ga ik liever naar de Sligro, wel wat kleiner assortiment maar ook lekkere wijnen voor een habbekrats.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_39011687
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:18 schreef Chielus het volgende:

[..]

Makro is niet zo bijzonder als het gaat om wijnen. Veel grote bekende wijnfabriekanten.
Voor goede prijs/kwaliteit ga ik liever naar de Sligro, wel wat kleiner assortiment maar ook lekkere wijnen voor een habbekrats.
daar heb ik wel een pasje van, maar ik kom er nooit. maar ik zal het in overweging nemen
  maandag 19 juni 2006 @ 20:45:41 #87
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39013408
Bij de Jumbo hebben ze ook erg lekkere witte wijn. Zal dit weekend even kijken hoe ie heet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:39:36 #88
521 ruby
Hell yeah!
pi_39163858
Ik ben fan van de rosé van Lancers - Portugal, te koop bij de AH voor 3,79 ofzoiets. Ik kan er een paar centen naast zitten. Misschien kost ie wel 4,49.

Oh ja..er zitten prikkeltjes in!

[ Bericht 9% gewijzigd door ruby op 23-06-2006 23:10:41 (extra belangrijke informatie) ]
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_39164219
de ah huiswijn wit droog
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_39164280
De Shiraz 2004 van de Lidl (Australisch, rood).
pi_39164530
Ik drink alleen witte zoete, de AH hier verkoopt de Alte weintradition niet meer
Ben nu overgestapt naar Piespoorter, lekker goedkoop (iets van 3 euro de fles) en erg lekker.
Die bruine flessen bij de Aldi zijn ook erg lekker,weet niet meer hoe die heet. Die drink je echt als limonade
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
pi_39172791
Ik heb laatst een fles Marokkaanse wijn genomen, rood en erg lekker vond ik. Was niet zo duur en te koop bij C 1000. Wist niet eens dat ze daar wijn maakten. De Gall en Gall hebben de wijn van de maand, en een tijdje geleden was het Chileense wijn en die was ook lekker. Is ook niet zo duur vooral als je meerdere flessen neemt. Ik geloof rond de 5 euro.
pi_39198398
Quemas van de Deka markt.. een rode chileen... kost nog geen 2 eurie
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
pi_40204144
Kan iemand me zeggen hoe de Ruby Port van de Aldi is voordat ik me een fles ga halen (zit krap..)?

Mijn goedkope favoriet is de C1000 huiswijn (de droge witte en rode) en ik heb sinds kort ook hun frambozenwijn ontdekt (1.99 voor een liter en de smaak is lekker fris ). Ik snap niet hoe die Kaapse Pracht van de Aldi zo populair kan zijn, die vind ik net als alle andere Aldi-wijnen die ik gehad heb goor. Vooral de ROSÉ heeft me ooit al na 1 fles zo'n hoofdpijn gegeven tijdens het drinken dat ik het gevoel had dat mn hoofd ging splijten.. dat heb ik bij niet-aldiwijnen zelfs niet na 2/3 flessen, daarom weet ik niet of ik nu wel aan die Port wil beginnen.

[ Bericht 8% gewijzigd door saksia op 26-07-2006 16:05:39 ]
  woensdag 26 juli 2006 @ 16:11:28 #95
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_40205566
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 00:06 schreef Vork het volgende:
Appie Heijn heeft een serie huiswijnen per land (herkenbaar aan een zelfde vormgeving), waaronder eentje uit Chili. Ik ben de naam even kwijt, maar die wijn is echt erg goed te drinken, bijna ideaal. En dat voor onder de 4 euro!
Deze drink ik ook altijd. Echt heel lekker en dat voor maar ¤ 3,89 en af en toe in de bonus nog een euro minder.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 26 juli 2006 @ 16:13:47 #96
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_40205658
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 15:30 schreef saksia het volgende:
Kan iemand me zeggen hoe de Ruby Port van de Aldi is voordat ik me een fles ga halen (zit krap..)?
Neem iig geen Port van Euroshopper want dat is echt troep. Ik dacht een tijdje geleden ik probeer het een keer, misschien is het wel lekker, maar dat viel ernstig tegen. Koppijn ook enzo
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_40205758
ik heb altijd Alte weintradition van de dirk van de broek.

is een hele lekkere zoete witte wijn en heel goedkoop
pi_40205870
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 00:04 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat zeg ik, Pampas!
die vliegen echt de winkel uit geloof ik!
pi_40211153
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:13 schreef Doekes het volgende:

[..]

Neem iig geen Port van Euroshopper want dat is echt troep. Ik dacht een tijdje geleden ik probeer het een keer, misschien is het wel lekker, maar dat viel ernstig tegen. Koppijn ook enzo
Volgens mij heb ik nog nooit eerder port gehad... Is het qua gevoel en smaak te vergelijken met sherry (daar word ik altijd zo depri van en hoofdpijn)?
pi_40214084
toch maar aan de Coteaux du Languedoc van de C1000 (¤ 1.45 dacht ik) vanavond, de Aldi was al gesloten.
pi_40214402
De wereldwijnen van de AH zijn nou in de aanbieding: 3euro per fles van een liter.

Daar zitten leuke wijntjes tussen
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_40214520
En Chateau Pradeau Mazeau van de PLUS is erg lekker voor 5 euro.
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_40317771
ik drink niet vaak zijn, ik hou ook meer van zoete wijnen dan die drogem, rode wijnen. Dus als ikwijn drink is het Riesling van de Aldi, of Zinfandel Rosé van de aldi. Heel lekker bij de bbq of een lekker etentje en niet duur. Goed toch??
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')