dan vind ik dat je het nog behoorlijk netjes oplost. Ik heb toen een diepe zucht geslagen en gezegd dat ik er zo aankwam.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zó herkenbaar dit.
Je loopt met een dienblad met -ik schat- 20 glazen naar buiten. In je andere hand heb je ook nog twee borden vast. Je hebt een rode kop van het hollen, en dan komen er twee van die kak-50-plussers, die net in hun stoel zakken, en die al beginnen te zwaaien en te roepen. Op zo'n moment kan ik dat gewoon niet hebben. Soms blijft het bij een rustig (doch enigszins geïrriteerd) 'ik kom zo bij u', maar als ik toevallig al een paar van die lui heb gehad, dan kan 't ook zijn dat er een 'Meneer/mevrouw, er zijn nog een paar mensen die eerder dan u aan de beurt zijn, en bovendien kunt u zelf ook zien dat ik het druk heb, ik kom er zo aan!'. Dan kunnen ze vervolgens een half beledigde kop trekken, maar kom op zeg. Doe es een beetje redelijk.
Het klinkt alsof je het ontzettend stoer van jezelf vindtquote:Op maandag 24 juli 2006 00:48 schreef arneaux het volgende:
Mensen die vragen, worden overgeslagen. Ik heb 2 jaar achter de bar gestaan in een superdruk café, en diegene die het hardste zeurde mocht t langste wachten.
Raar he dat steeds meer mensen lekker thuis mensen uitnodigen voor een drankje.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:48 schreef arneaux het volgende:
Mensen die vragen, worden overgeslagen. Ik heb 2 jaar achter de bar gestaan in een superdruk café, en diegene die het hardste zeurde mocht t langste wachten.
Simpele terras medewerker verdiend 1338.92 bruto per maand bij een 38 urige werkweek. Dat is 8 euro en een klein beetje per uur. Als je onder de 22 bent ben je helemaal de zak. Dan krijg je de eerste 3 jaar dat je ergens werkt minimumloon. En ook altijd leuk: een fulltimer krijgt zijn overuren in principe niet uitbetaald alleen uitgekeerd in vakantieuren Linkjequote:Op zondag 23 juli 2006 21:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
overigens ben ik benieuwd wat een fulltimer in de horeca, van, let's say, 24 verdient.
ikzelf word ook echt niet rijk van mijn werk hoor, en het enige wat ik toe krijg is pies over me heen.
Daarom geef ik fooi aan serveersters, obers en bezorgdiensten. Zij krijgen een kutloontje en vullen dat aan met fooien. Mits ze hun best doen natuurlijkquote:Op maandag 24 juli 2006 01:27 schreef janatwork het volgende:
[..]
Simpele terras medewerker verdiend 1338.92 bruto per maand bij een 38 urige werkweek. Dat is 8 euro en een klein beetje per uur. Als je onder de 22 bent ben je helemaal de zak. Dan krijg je de eerste 3 jaar dat je ergens werkt minimumloon. En ook altijd leuk: een fulltimer krijgt zijn overuren in principe niet uitbetaald alleen uitgekeerd in vakantieuren Linkje
Horeca CAO
Zelf ga ik van ongeveer 5% fooi uit... is de bediening beter dan wat ik verwacht krijgen ze meer. Zijn ze slechter krijgen ze minder.
En in de zorg verdienen ze natuurlijk bakken vol met geld.quote:Op maandag 24 juli 2006 01:33 schreef Morwen het volgende:
Zij krijgen een kutloontje en vullen dat aan met fooien)
Daar ben ik het dus ook niet mee eens, dat moet snel omhoog. Maar je kan nauwelijks verwachten dat zorgbehoevenden een fooi geven na een wasbeurt, heh. Dat is een structureel probleem, waar iedereen het wel over eens is neem ik aanquote:Op maandag 24 juli 2006 01:48 schreef SunChaser het volgende:
[..]
En in de zorg verdienen ze natuurlijk bakken vol met geld.
Het is idd normaal, aan de bar staan schreeuwen dat je meteen geholpen moet worden. Al die toffe johnnys aan de bar die allemaal denken dat ze de baas zijn. Sodemieter op. Ik zie echt wel wie er eerst aan de bar staat en die word dan ook geholpen.quote:Op maandag 24 juli 2006 01:13 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Raar he dat steeds meer mensen lekker thuis mensen uitnodigen voor een drankje.
En nu gaan lopen zeiken dat je geen fooi kreeg zeker.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:48 schreef arneaux het volgende:
Idd. Want vooral die mensen die lopen te schreeuwen geven fooiquote:Op maandag 24 juli 2006 07:23 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
En nu gaan lopen zeiken dat je geen fooi kreeg zeker.![]()
Telefonistenbaantjequote:Op maandag 24 juli 2006 00:02 schreef Tuvai.net het volgende:
Nu heb je bij een telefonistenbaantje ook asociale mensen d'r bij zitten, en drukkere periodes, maar je kan en hoeft ook maar één persoon tegenlijk te helpen.
HEE DOE MIJ EENS 10 BIER JOHquote:Op maandag 24 juli 2006 00:48 schreef arneaux het volgende:
Groot gelijk, zo'n meisje heeft dat echt verdiend!quote:Op maandag 24 juli 2006 10:43 schreef Chielus het volgende:
Veel herkenbare situaties, Ergste is nog mensen die continu staan te zwaaien, terwijl je keihard achter de bar staat te werken en al 2x hebt aangegeven dat je er zo aan komt.
Fooi blijft moeilijk, als ontvanger doe ik niet meer of minder m'n best om fooi te krijgen. Als gever ligt het gewoon aan de situatie. Laatst ook ergens gegeten waar zo goed als alles misging maar 1 meisje zich met alle mogelijke moeite probeerde een geheel restaurant & terras tevreden te krijgen terwijl er om haar heen alleen maar incapabele mensen liepen. Liep de zolen onder haar voeten uit en dat kan ik wel waarderen. Ondanks alles wat er dan mis gaat heb ik haar een dikke fooi gegeven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |