quote:Zo doen wij dat ook, ik ben geen krent die geen fooi geeft, maar een fooi moet ook verdiend worden, in mijn ogen. Er zijn genoeg situaties gepasseerd waarbij we niet prettig geholpen werden, dan kunnen ze dus echt wel fluiten naar hun fooi!
Op vrijdag 23 januari 2004 23:36 schreef Vork het volgende:
Ja ik geef meestal wel fooi, maar ik laat de hoogte van het fooi-bedrag eerder afhangen van het af te ronden eindbedrag dan van de bediening. Maar als ik het goed naar m'n zin heb gehad, de bediening snel en leuk was en het eten ook nog eens goed ben ik wel geneigd om het bedrag iets hoger af te ronden, of er nog een paar losse muntstukken bij te gooien.Is het echt ronduit kut dan zal ik niet rusten totdat het exacte te betalen bedrag op tafel ligt
Ik weet niet waar jij geweest bent maar dat is niet echt normaal.quote:Op zondag 23 juli 2006 00:00 schreef SunChaser het volgende:
In Amerika rekenen ze t al voor je in hun rekening, dat is helemaal bullshit.
In Frankrijk rekenen ze het ook erbij, dacht ik.quote:Op zondag 23 juli 2006 01:10 schreef popolon het volgende:
15% standaard, als de bediening slecht is niet natuurlijk.
Maar dat komt eigenlijk niet voor.
[..]
Ik weet niet waar jij geweest bent maar dat is niet echt normaal.
Vreemd, ik woon in Michigan en ik heb dat nog nooit gezien.quote:Op zondag 23 juli 2006 01:13 schreef Morwen het volgende:
[..]
In Frankrijk rekenen ze het ook erbij, dacht ik.
Het is normaal op plaatsen waar veel Nederlanders komen die geen fooi geven...quote:Op zondag 23 juli 2006 01:10 schreef popolon het volgende:
15% standaard, als de bediening slecht is niet natuurlijk.
[..]
Het voorkomt misschien ongemakkelijke situaties. Mijn pa gaat bijv. rustig 5 minuten kleingeld bij elkaar zitten rapen om dan een fooi van 5 Euro te geven op een etentje van 200 euro waar de ober bij staatquote:Op zondag 23 juli 2006 01:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Vreemd, ik woon in Michigan en ik heb dat nog nooit gezien.
Misschien dat het op de toeristische plekken in Amerika automatisch op de rekening staat, ook hier (Tennessee) wordt het niet op de rekening bijgeschreven. 15-20% fooi is hier de norm.quote:Op zondag 23 juli 2006 01:32 schreef Dulk het volgende:
ik heb het ook in amerika gehad (florida) dat de fooi er al bij stond
Tampa, Florida. Ze rekenen daar serieus de fooi al in je eindbedrag. Staat er ook keuring bijquote:Op zondag 23 juli 2006 01:10 schreef popolon het volgende:
Die mogen geen eens fooi aannemen. Hun kleidng heeft geen zakken en je kleingeld kun je doneren in het Ronald McDonaldpotje op de counter.quote:Op zondag 23 juli 2006 10:38 schreef rival het volgende:
geven jullie trouwens weleens fooi bij een mac, kfc o.i.d.? ikke nooit eigenlijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |