Spelregels
Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wie het punt krijgt.
Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten. Wanneer iemand aangeeft dat hij weggaat na het beantwoorden van een vraag, mag er natuurlijk meteen een andere vraag gesteld worden.
Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereidt om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.
Het is niet toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.
Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.
Vragen
Je mag vragenstellen over elke film die je kan bedenken (TV-films, direct-to-video-films, films die nog in de bios moeten komen, mogen dus ook), zolang je maar verwacht dat de vraag te beantwoorden is.
Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden, aangezien dit nog wel eens onduidelijkheden wat punten verdeling op kan leveren. Bij vragen met meerdere antwoorden, moeten al je antwoorden in dezelfde post staan om goedgekeurd te kunnen worden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Spoilertag
Omdat er tegenwoordig een spoilertag is, is het handig om die af en toe te gebruiken. Zo was er laatst een vraag om 10 films op te noemen waar de hoofdpersoon dood ging op het eind. Als je die film nog niet hebt gezien, dan wil je dat niet weten. Daar is de spoilertag heel erg handig voor.
Stats
Aan het eind van de maand worden ook een aantal statistieken bekend gemaakt over die maand. Statistiek zoals, wie heeft hoeveel vragen van welke vragensteller beantwoord en wat voor soort vragen waren dat. De stats zijn hier te vinden: FMT Stats
Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.
Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opent natuurlijk.
IRC-kanaal
Tegenwoordig bestaat er ook een IRC-kanaal speciaal voor FMT. Waar je gezellig kunt chatten met de andere FMT-ers. Het is in principe niet de bedoeling om te gaan overleggen over de vragen, gezien dat oneerlijk is tegenover de mensen die niet in dat channel (kunnen) zitten.Dit kanaal is #fmt op de IRC-server van Fok!, irc.fok.nl, Port 6667.
Slowchat
Met de komst van een apart slowchat-topic ( FMT slow/fastchat-topic ) is slowchat in dit topic, net als in alle andere topics in FTR niet meer toegestaan. Een grappige opmerking mag natuurlijk altijd, maar ga geen hele gesprekken meer voeren. Indien nodig kunnen reacties weggemodereerd worden.
Tussenstand
code:Vraag van fox3011HP [VP] Naam ptn (+P)
----------------------------------1.[ 1] scanman01 43 (+4)
2.[ 2] kinky_queen 24 (+1)
3.[ 7] fox3011 23 (+8)
4.[ 3] ReSpawn 22 (+2)
5.[ 3] twentemeisje 21 (+1)
6.[ 5] GFP 17
[ 5] SaintOfKillers 17
8.[ 7] Gorro 15
9.[ 9] SODA 13 (+1)
10.[10] hornage 11 (+1)
11.[11] MasterWouter 10 (+1)
[12] California 10 (+2)
13.[12] Patch 8
[12] realist_ik 8
15.[15] victorinox 7
[15] dolle_hond 7
[18] Fabulousbakerboy 7 (+2)
[27] FremantleDockers 7 (+5)
19.[17] ranja 6
[18] InTrePidIvity 6 (+1)
21.[20] Woodpecker 4
[20] dyonvbaal 4
[20] Oscar-Wilde 4
24.[23] Clyde96 3
[23] Asap 3
[23] Retuobak 3
[23] TFM 3
28.[27] Atreidez 2
[27] dice 2
[33] EricusMaximus 2 (+1)
[27] Jolan 2
[27] mamamiep 2
[27] Spina1 2
34.[33] Retarded 1
[33] Bulls-Ass 1
[33] BwennieBren 1
[33] jp84 1
[33] PDOA 1
[33] ShaoliN 1
[33] sizzler 1
[33] stuff 1----------------------------------
HP = huidige positie
VP = positie vorige tussenstand
Naam = Nickname
ptn = aantal punten
De volgende 3 zinnen bevatten elk een cryptische omschrijvingen van filmtitels van een enkel persoon. De drie personen die uit de 3 zinnen zijn af te leiden, hebben samen aan een film gewerkt. Welke personen en welke film zoek ik??
1) Zelfs Harrisson Ford kan niet de kern van zijn rol vinden.
2) Zo jong en dan al als een god vereerd worden.
3) Het is toch nog een onaardse en kleurrijke onderneming om die afstand af te leggen
Succes!
ps. ben eventjes weg om te eten, maar dan kunnen jullie ondertussen wel puzzelen.
quote:Ach laat ook maar... .Dit raad ik dan weer nooit....
Op donderdag 22 januari 2004 17:53 schreef fox3011 het volgende:
Ok dan ook maar gelijk een breinbreker van mij om mee te beginnen:De volgende 3 zinnen bevatten elk een cryptische omschrijvingen van filmtitels van een enkel persoon. De drie personen die uit de 3 zinnen zijn af te leiden, hebben samen aan een film gewerkt. Welke personen en welke film zoek ik??
& The core?
3) Het is toch nog een onaardse en kleurrijke onderneming om die afstand af te leggen Alien &
&
Succes!
ps. ben eventjes weg om te eten, maar dan kunnen jullie ondertussen wel puzzelen.
[Dit bericht is gewijzigd door ReSpawn op 22-01-2004 18:35]
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 17:53 schreef fox3011 het volgende:
Ok dan ook maar gelijk een breinbreker van mij om mee te beginnen:De volgende 3 zinnen bevatten elk een cryptische omschrijvingen van filmtitels van een enkel persoon. De drie personen die uit de 3 zinnen zijn af te leiden, hebben samen aan een film gewerkt. Welke personen en welke film zoek ik??
1) Zelfs Harrisson Ford kan niet de kern van zijn rol vinden. The Core ?
2) Zo jong en dan al als een god vereerd worden. Bruce Almighty / Harry Potter ?
3) Het is toch nog een onaardse en kleurrijke onderneming om die afstand af te leggen The Green Mile? / Alien
Succes!
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:35 schreef InTrePidIvity het volgende:1) Zelfs Harrisson Ford kan niet de kern van zijn rol vinden. The Core
2) Zo jong en dan al als een god vereerd worden. Bruce Almighty
/ Harry Potter
3) Het is toch nog een onaardse en kleurrijke onderneming om die afstand af te leggen. The Green Mile
/ Alien
quote:nope
Op donderdag 22 januari 2004 18:52 schreef Berkery het volgende:
2) Little Buddha
Op donderdag 22 januari 2004 18:54 schreef kinky_queen het volgende:of Kundun?
Op donderdag 22 januari 2004 19:33 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
2.Seven years in Tibet?
of
The Last Emperor?
het is de verkeerde religie
quote:Life of Brian?
Op donderdag 22 januari 2004 19:37 schreef fox3011 het volgende:[..]
nope
![]()
het is de verkeerde religie
Op donderdag 22 januari 2004 19:42 schreef kinky_queen het volgende:[..]
Life of Brian?
tip: zoek het rond de Middelandse Zee!
The Core / ???? = ????
Hercules / Junior = Danny DeVito
3) Het is toch nog een onaardse en kleurrijke onderneming om die afstand af te leggen.
The Green Mile / Galaxy Quest = ????
[Dit bericht is gewijzigd door fox3011 op 22-01-2004 20:19]
quote:Junior = DeVito??
Op donderdag 22 januari 2004 20:02 schreef fox3011 het volgende:
Even een samenvatting:
ik heb hieronder in de zinnen ook aangegeven welke woorden belangrijk zijn voor de rest van de antwoorden.2) Zo jong en dan al als een god vereerd worden.
Hercules / ???? = ????
quote:Yes very good
Op donderdag 22 januari 2004 20:04 schreef Just_for_Pooks het volgende:[..]
Junior = DeVito??
quote:= alien -----------Siguorney Weaver?
Op donderdag 22 januari 2004 20:02 schreef fox3011 het volgende:
Even een samenvatting:
ik heb hieronder in de zinnen ook aangegeven welke woorden belangrijk zijn voor de rest van de antwoorden.
3) Het is toch nog een onaardse en kleurrijke onderneming om die afstand af te leggen.
The Green Mile / ???? = ????
quote:Tzal Galaxy Quest dan wel zijn, maar wie daar uit moet komen??
Op donderdag 22 januari 2004 20:10 schreef kinky_queen het volgende:[..]
= alien -----------Siguorney Weaver?
[Dit bericht is gewijzigd door Just_for_Pooks op 22-01-2004 20:15]
quote:(regio is wel goed
Op donderdag 22 januari 2004 20:10 schreef kinky_queen het volgende:[..]
= alien -----------Siguorney Weaver?
![]()
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 20:14 schreef Just_for_Pooks het volgende:[..]
Tzal Galaxy Quest dan wel zijn, maar wie daar uit moet komen??
onderneming = quest / onaards = ruimte dus Galaxy Quest
nu alleen de persoon nog vinden
quote:Alan Rickman?
Op donderdag 22 januari 2004 20:16 schreef fox3011 het volgende:[..]
onderneming = quest / onaards = ruimte dus Galaxy Quest
nu alleen de persoon nog vinden
quote:nop
Op donderdag 22 januari 2004 20:20 schreef kinky_queen het volgende:Alan Rickman?
quote:nop
Op donderdag 22 januari 2004 20:21 schreef dolle_hond het volgende:
tim allen
"zo jong en nu al als een God worden beschouwd"
Cidade de Deus, Playing God, The Last Emperor etc......maar waarom In godsnaam Hercules? (Hercules is een half-god) En waarom dan geen Herculesverfilming met Kevin Sorbo en juist de Disneyversie? Hoe kun je nu iets concreets afleiden uit deze vraag?
quote:tis idd moeilijk, maar het gaat al wat meer de goede kant op met'em
Op donderdag 22 januari 2004 20:24 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Mensen kunnen me misschien weer heel flauw vinden, maar ik snap weer echt geen ene moer van de vraag. Ik weet absoluut niet wat we zoeken en waar ik dat uit moet halen. En weer erg multi-interpretabel:"zo jong en nu al als een God worden beschouwd"
Cidade de Deus, Playing God, The Last Emperor etc......maar waarom In godsnaam Hercules? (Hercules is een half-god) En waarom dan geen Herculesverfilming met Kevin Sorbo en juist de Disneyversie? Hoe kun je nu iets concreets afleiden uit deze vraag?
quote:daarom staat er teneerste ook ALS een god en ten tweede is daarom ook nog een ander film bijgezet zodat de acteur makkelijker te achterhalen valt. in dit geval dus Dany DeVito(aangezien die redelijk bekend is in Junior).
Mensen kunnen me misschien weer heel flauw vinden, maar ik snap weer echt geen ene moer van de vraag. Ik weet absoluut niet wat we zoeken en waar ik dat uit moet halen. En weer erg multi-interpretabel:"zo jong en nu al als een God worden beschouwd"
?
[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 22-01-2004 20:30]
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 20:28 schreef Arcee het volgende:
Tim Robbins
Morgan Freeman
Frank Darabont
============== +
The Shawshank Redemption?
quote:Ja, ik was 't al weer aan 't deleten.
Op donderdag 22 januari 2004 20:29 schreef fox3011 het volgende:[..]
quote:
Maar ik wist er gelukkig nog wel wat uit te halen....lang leve 10 voor taal!
[Dit bericht is gewijzigd door Just_for_Pooks op 22-01-2004 20:36]
The Core / ???? = ????
Tip: het gaat dus om een rol (Naam) van Harrisson Ford
The Green Mile / Galaxy Quest = Sam Rockwell
[Dit bericht is gewijzigd door fox3011 op 22-01-2004 20:43]
quote:'Als een God' betekent toch niet 'Halfgod'? Eerder iemand met veel aanzien of iemand die als een Messias wordt gezien. (oa Life of Brian) En weet je hoeveel titels er af te leiden zijn uit de aanwijzing 'zo jong'? Tienduizenden! Dit is echt niet om je te dissen hoor, maar we doen zo steeds uren over een vraag. En ik puzzel graag hoor, daar niet van.
Op donderdag 22 januari 2004 20:27 schreef fox3011 het volgende:[..]
daarom staat er teneerste ook ALS een god en ten tweede is daarom ook nog een ander film bijgezet zodat de acteur makkelijker te achterhalen valt. in dit geval dus Dany DeVito(aangezien die redelijk bekend is in Junior).
quote:Tja blijft altijd een probleem, het zijn dingen die je ziet of niet ziet (soms heel snel en soms kan je er op blijven staren). Ik zal ze volgende keer wat eenduidiger maken
Op donderdag 22 januari 2004 20:37 schreef Fabulousbakerboy het volgende:[..]
'Als een God' betekent toch niet 'Halfgod'? Eerder iemand met veel aanzien of iemand die als een Messias wordt gezien. (oa Life of Brian) En weet je hoeveel titels er af te leiden zijn uit de aanwijzing 'zo jong'? Tienduizenden! Dit is echt niet om je te dissen hoor, maar we doen zo steeds uren over een vraag. En ik puzzel graag hoor, daar niet van.
maar nu zijn we toch redelijk op een punt aan beland dat je aan de hand van de antwoorden tot een film kan komen
quote:Oeh Very Close, alleen Gene zit er niet in
Op donderdag 22 januari 2004 20:43 schreef dolle_hond het volgende:
je zoekt natuurlijk the heist
met danny, sam en gene
quote:dan met delroy lindo
Op donderdag 22 januari 2004 20:45 schreef fox3011 het volgende:[..]
Oeh Very Close, alleen Gene zit er niet in
quote:Als er minder twijfel is dan ben ik helemaal tevreden hoor!
Op donderdag 22 januari 2004 20:41 schreef fox3011 het volgende:[..]
Tja blijft altijd een probleem, het zijn dingen die je ziet of niet ziet (soms heel snel en soms kan je er op blijven staren). Ik zal ze volgende keer wat eenduidiger maken
(Kan er ook minder twijfel over bestaan)
maar nu zijn we toch redelijk op een punt aan beland dat je aan de hand van de antwoorden tot een film kan komen
quote:laat maar
Op donderdag 22 januari 2004 20:48 schreef dolle_hond het volgende:[..]
dan met delroy lindo
quote:Zeur niet kerel, je hebt alle antwoorden toch?
Op donderdag 22 januari 2004 20:48 schreef fox3011 het volgende:[..]
yep, kan het alleen goed rekenen als het in 1 post staat (regels)
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 20:47 schreef Handym4n het volgende:
je zoekt natuurlijk the heist
met danny, sam en delroy Linde
Het is inderdaad Heist
The Core / Mr. Jones = Delroy Lindo
The Green Mile / Galaxy Quest = Sam Rockwell
Handym4n +1
Uit welke films komen deze quotes?
1. Very good. But brick not hit back!
2. Don't think....feel!
3. You're gonna eat lightnin' and you're gonna crap thunder!
4. There's something terribly wrong here in Derry, and you know it!
5. I've never heard Glenn Miller play out of a flower before.
quote:Jep dat zijn er drie goed!
Op donderdag 22 januari 2004 21:15 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
1. Very good. But brick not hit back! ......Bloodsport
2. Don't think....feel! ?
3. You're gonna eat lightnin' and you're gonna crap thunder!.....Rocky
4. There's something terribly wrong here in Derry, and you know it!..IT
5. I've never heard Glenn Miller play out of a flower before.?
hint voor 2: Zegt een vechtmeester tegen zijn student...
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 21:18 schreef kinky_queen het volgende:
2. Don't think....feel! ?The empire strikes back?
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 21:02 schreef Handym4n het volgende:
Nog bedankt Dolle Hond.Uit welke films komen deze quotes?
1. Very good. But brick not hit back! Enter the dragon
2. Don't think....feel! Enter the dragon
3. You're gonna eat lightnin' and you're gonna crap thunder! Rocky III
4. There's something terribly wrong here in Derry, and you know it! Stephen King's It
5. I've never heard Glenn Miller play out of a flower before. Stephen King's Rose red
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 21:24 schreef kinky_queen het volgende:
1. Very good. But brick not hit back! Enter the dragon(bij verkeerde quote gepost...)
2. Don't think....feel! the karate kid?
3. You're gonna eat lightnin' and you're gonna crap thunder! Rocky III
4. There's something terribly wrong here in Derry, and you know it! Stephen King's It
5. I've never heard Glenn Miller play out of a flower before. Stephen king's rose red?
[Dit bericht is gewijzigd door Handym4n op 22-01-2004 21:27]
Zou 't zo goed moeten zijn!
quote:Correct!
Op donderdag 22 januari 2004 21:27 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
2. Don't think....feel! ? Enter The Dragon
5. I've never heard Glenn Miller play out of a flower before.?...Stephen King's Rose RedZou 't zo goed moeten zijn!
Fabulousbakerboy +1
quote:volgens mij ook
Op donderdag 22 januari 2004 21:27 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
2. Don't think....feel! ? Enter The Dragon
5. I've never heard Glenn Miller play out of a flower before.?...Stephen King's Rose RedZou 't zo goed moeten zijn!
4 vragen mbt dit screenshot (in 1 post beantwoorden):
-Uit welke film komt het plaatje?
-Hoe heet de acteur links op het plaatje?
-Hoe heet de regiseur van de film?
-Welke kaart (uit de stok kaarten op de foto) zet een moordmechanisme in werking?
quote:Alles is goed, maar rode koningin moet eigenlijk 'ruiten vrouw' zijn, maar ik ben geen mierenneuker.
Op donderdag 22 januari 2004 22:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Manchurian Candidate
Frank Sinatra
John Frankenheimer
Rode koningin?
SaintOfKillers +1
Er komt volgens mij een remake van deze puike klassieker aan.
quote:Je bent wel iets specifieker, maar ik had 'm al goedgeteld...helaas.
Op donderdag 22 januari 2004 22:09 schreef St.Germain het volgende:
The Manchurian Candidate
Frank Sinatra
John Frankenheimer
Koeken dame
quote:da geeft niet ... ik wist het antwoord toch niet, had rap ergens opgezocht achter da Saint zijn antwoord gepost had
Op donderdag 22 januari 2004 22:12 schreef Fabulousbakerboy het volgende:[..]
Je bent wel iets specifieker, maar ik had 'm al goedgeteld...helaas.
quote:Je weet dat opzoeken verboden is
Op donderdag 22 januari 2004 22:16 schreef St.Germain het volgende:[..]
da geeft niet ... ik wist het antwoord toch niet, had rap ergens opgezocht achter da Saint zijn antwoord gepost had
quote:Zou het een heel domme vraag zijn als ik vraag wat 'koeken' is? Of is het een woord uit één of ander dialect?
Op donderdag 22 januari 2004 22:09 schreef St.Germain het volgende:
Koeken dame
Welke film?
(Als je hem hebt gezien, is hij heel gemakkelijk. Maar dat geldt waarschijnlijk voor elke film )
quote:in vlaanderen zeggen we koeken ... ik veronderstel dat jullie ruiten zeggen?
Op donderdag 22 januari 2004 22:18 schreef InTrePidIvity het volgende:[..]
Zou het een heel domme vraag zijn als ik vraag wat 'koeken' is? Of is het een woord uit één of ander dialect?
quote:oh dat wist ik nie ... hoe wordt dat gecontroleerd?
Op donderdag 22 januari 2004 22:17 schreef Gorro het volgende:[..]
Je weet dat opzoeken verboden is
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:20 schreef kinky_queen het volgende:
brazil?
Bijna 20 jaar ouder
quote:Niet, is immers ongemogelijk, we vertrouwen op de sportiviteit van de spelers.
Op donderdag 22 januari 2004 22:21 schreef St.Germain het volgende:[..]
hoe wordt dat gecontroleerd?
quote:In principe niet, maar als jij toegeeft dat je het hebt opgezocht, dan rijzen er toch bepaalde verdenkingen richting jouw kant
Op donderdag 22 januari 2004 22:21 schreef St.Germain het volgende:[..]
oh dat wist ik nie ... hoe wordt dat gecontroleerd?
quote:moest ik weten dat het verboden was, zou 'k het niet gezegd hebben hé
Op donderdag 22 januari 2004 22:25 schreef InTrePidIvity het volgende:[..]
In principe niet, maar als jij toegeeft dat je het hebt opgezocht, dan rijzen er toch bepaalde verdenkingen richting jouw kant
Helaas zijn er altijd mensen bij die zich niet aan de regels houden, en het niet kunnen laten om externe hulpmiddelen in te schakelen...
En 'koeken' gebruiken "wij" hier meer om een bepaald voedsel aan te duiden
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:23 schreef St.Germain het volgende:
mmmm the net?
Zoals ik al zei, veel ouder.
quote:Je moet gewoon een vraag stellen die niet op te zoeken is.
Op donderdag 22 januari 2004 22:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
In principe niet, maar als jij toegeeft dat je het hebt opgezocht, dan rijzen er toch bepaalde verdenkingen richting jouw kantHelaas zijn er altijd mensen bij die zich niet aan de regels houden, en het niet kunnen laten om externe hulpmiddelen in te schakelen...
En 'koeken' gebruiken "wij" hier meer om een bepaald voedsel aan te duiden
quote:dat kan je ook doen ja ... zoals deze hé
Op donderdag 22 januari 2004 22:27 schreef Arcee het volgende:[..]
Je moet gewoon een vraag stellen die niet op te zoeken is.
mmm superman?
quote:Zoals een screenshot bijvoorbeeld
Op donderdag 22 januari 2004 22:27 schreef Arcee het volgende:[..]
Je moet gewoon een vraag stellen die niet op te zoeken is.
Franse film
quote:ermm die detective? verfilmd naar de gelijknamige boekenserie?
Op donderdag 22 januari 2004 22:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
De regisseur is tevens de hoofdrolspeler. Hij speelt hetzelfde personage in nog 3 andere films.
quote:hoe heet die reeks weer?
Op donderdag 22 januari 2004 22:37 schreef kinky_queen het volgende:
iets van Louis des Fune? nee toch?
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:37 schreef Gorro het volgende:
Tati? Playtime
Gorro +1
Hij staat trouwens ergens in een hoekje op dat screenshot.
quote:Nee hoor. Daar zal ik nooit een vraag over stellen
Op donderdag 22 januari 2004 22:37 schreef kinky_queen het volgende:
iets van Louis des Fune? nee toch?
Eind jaren 50, begin jaren 60 kwam er een nieuwe filmstroming op, genaamd Nouvelle Vague. Deze stroming kwam voort uit een tijdschrift, wat al opgericht was in 1951 en nog steeds bestaat. Geef mij de naam van dat tijdschrift en twee prominente regisseurs uit de Nouvelle Vague stroming.
quote:is één van de regisseurs die je zoekt Godard?
Op donderdag 22 januari 2004 22:50 schreef Gorro het volgende:
Laten ik maar eens een egte trivia vraag stellen.Eind jaren 50, begin jaren 60 kwam er een nieuwe filmstroming op, genaamd Nouvelle Vague. Deze stroming kwam voort uit een tijdschrift, wat al opgericht was in 1951 en nog steeds bestaat. Geef mij de naam van dat tijdschrift en twee prominente regisseurs uit de Nouvelle Vague stroming.
"Les cahiers du cinéma"
(de betere) films uit de Nouvelle Vague:
-Hiroshima mon amour (Marguerite Duras)
-Alphaville (Godard, een van de oprichters van het tijdschrift)
-À bout de souffle (Godard)
-Z (Costa-Gavras) -> daarom was ik ook zo pissig dat Amen. er al in de eerste ronde uitlag!!
Tja, parijs vriendinnetje. Dan ga je daar nog wel eens naar een filmhuis toe...
edit: Duras heeft natuurlijk niet geregisseerd, maar schreef het boek. Ken de regiseur niet, dacht dat je prominente films zocht. Nou ja, Godard en Costa-Gavras lijkt me prima vertegenwoordigers!
quote:Helemaal goed natuurlijk
Op donderdag 22 januari 2004 22:59 schreef FremantleDockers het volgende:
Zo, makkelijker worden ze niet!!"Les cahiers du cinéma"
-Z (Costa-Gavras) -> daarom was ik ook zo pissig dat Amen. er al in de eerste ronde uitlag!!Tja, parijs vriendinnetje. Dan ga je daar nog wel eens naar een filmhuis toe...
FremantleDockers +1
Overigens vind ik Vivre sa vie Godard's beste film en is Hiroshima mon amour van Alain Resnais. Laten we vooral Les Quatre Cent Coups niet vergeten trouwes, van François Truffaut
quote:Nou ja, had ik iig Godard goed
Op donderdag 22 januari 2004 22:59 schreef FremantleDockers het volgende:
Zo, makkelijker worden ze niet!!"Les cahiers du cinéma"
-Z (Costa-Gavras) -> daarom was ik ook zo pissig dat Amen. er al in de eerste ronde uitlag!!Tja, parijs vriendinnetje. Dan ga je daar nog wel eens naar een filmhuis toe...
edit: Duras heeft natuurlijk niet geregisseerd, maar schreef het boek. Ken de regiseur niet, dacht dat je prominente films zocht. Nou ja, Godard en Costa-Gavras lijkt me prima vertegenwoordigers!
quote:Heb eigenlijk niet zo'n voorkeur, vind ze allemaal prachtig! Overigens vind ik Z verreweg de beste NV-film, niet in het minst vanwege Yves Montand.
Op donderdag 22 januari 2004 23:03 schreef Gorro het volgende:[..]
Overigens vind ik Vivre sa vie Godard's beste film en is Hiroshima mon amour van Alain Resnais. Laten we vooral Les Quatre Cent Coups niet vergeten trouwes, van François Truffaut
vraag volgt
Text uit een trailer (en de film dus), welke film?
"One day, men will look back and say that I gave birth to the 20th century"
"You're not gonna see the 20th century."
"Inspector, I know your reputation for making brilliant guesses that turn out to be right. Someone told me you claim to dream the answers."
"It was the way she was done, inspector. It was the way that she was done that cries out for a man of your talent."
"Do you have visions about me?"
"Most definately."
quote:Ja, die valt er ook onder. Geweldige korte film dat.
Op donderdag 22 januari 2004 23:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Valt La Jetée ook niet onder de Nouvelle Vague? Die is ook best goed.
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 23:19 schreef Gorro het volgende:[..]
Ja, die valt er ook onder. Geweldige korte film powerpoint presentatie
dat.
quote:We zijn er alweer uit! Vond de eerste quote erg sterk. Vandaar.
Op donderdag 22 januari 2004 23:18 schreef kinky_queen het volgende:
from hell
kinky_queen +1
quote:Komt dat uit een Stephen King-verfilming?
Op donderdag 22 januari 2004 23:27 schreef kinky_queen het volgende:
Een optrekje dan maar weer...Wellukku fillum?
quote:Alleen A bout de souffle gezien.......erg goed. Beste Godard die ik tot nu toe zag is Bande a part (ook wel het noemen waard dacht ik).
-Z (Costa-Gavras)
quote:njet, maar je denkt in het juiste genre.
Op donderdag 22 januari 2004 23:36 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
House?
edit: als in 'Nightmare on Elm St.'
[Dit bericht is gewijzigd door FremantleDockers op 22-01-2004 23:58]
quote:Nee, het is een serie van 4 films
Op donderdag 22 januari 2004 23:57 schreef FremantleDockers het volgende:
Is dit Elm St.?
quote:goeie!
Op donderdag 22 januari 2004 23:58 schreef Gorro het volgende:
Critters
Maar het issum niet...
The house that spilled blood?
The cider house rules? Nee, wacht, zo eng was die niet...
quote:Nog geen goed antwoord, maar Fabulousbakerboy zit er dichtbij, de titel die hij noemt lijkt erg veel op de titel die ik wil lezen
Op vrijdag 23 januari 2004 00:07 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Psycho IV?
quote:Psycho heeft toch meer dan 4 delen? volgens mij 6... of 7...
Op vrijdag 23 januari 2004 00:15 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Psycho III dan....?
quote:Ben er bijna zeker van dat 't 'slechts' 4 delen zijn.
Op vrijdag 23 januari 2004 00:17 schreef ranja het volgende:[..]
Psycho heeft toch meer dan 4 delen? volgens mij 6... of 7...
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 00:20 schreef Fabulousbakerboy het volgende:[..]
Ben er bijna zeker van dat 't 'slechts' 4 delen zijn.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 00:19 schreef kinky_queen het volgende:[..]
Arcee + 1
Kan ik eindelijk een vraag stellen.
Uit welke film komt dit fragment?
quote:Er zijn 5 delen van Phantasm...
Op vrijdag 23 januari 2004 00:19 schreef kinky_queen het volgende:[..]
Arcee + 1
Edit: zie net dat de laatste nog moet uitkomen
quote:Arcee, zeg es eerlijk, komt dit uit een porno-film?
Op vrijdag 23 januari 2004 00:21 schreef Arcee het volgende:Uit welke film komt dit fragment?
quote:kwam mij ook al bekend voor
Op vrijdag 23 januari 2004 00:42 schreef FremantleDockers het volgende:[..]
Arcee, zeg es eerlijk, komt dit uit een porno-film?
maar zonder gekheid: Captain Corelli's Mandolin???
[Dit bericht is gewijzigd door fox3011 op 23-01-2004 00:44]
quote:Die vrouw kan d'r ogen haast niet van die augurken afhouden, hè?
Op vrijdag 23 januari 2004 00:42 schreef FremantleDockers het volgende:
Arcee, zeg es eerlijk, komt dit uit een porno-film?
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 00:43 schreef fox3011 het volgende:
kwam mij ook al bekend voormaar zonder gekheid: Captain Corelli's Mandolin???
quote:Klopt! Daar komt 't niet uit.
Op vrijdag 23 januari 2004 01:16 schreef mamamiep het volgende:
Het komt vast niet uit Irreversible?
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 10:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Chocolat?
Hint: zoek 't niet te ver van huis, qua film.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:06 schreef Gorro het volgende:
Monte Carlo
quote:Dat is op zich niet zo'n vreemde gedachte...
Op vrijdag 23 januari 2004 11:15 schreef mamamiep het volgende:
Het ziet er Duits uit, maar dat zal wel niet.
quote:Zat ik ook te denken, maar die is toch niet Duits? Oh wacht, die is Oost-Duits
Op vrijdag 23 januari 2004 12:19 schreef Jolan het volgende:
Goodbye Lenin
quote:Ja, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat 't 'm is.
Op vrijdag 23 januari 2004 12:20 schreef mamamiep het volgende:[..]
Zat ik ook te denken, maar die is toch niet Duits? Oh wacht, die is Oost-Duits
. Ik had het gewoon wel moeten gokken
.
quote:Gorro zei ook al dat het hem niet is
Op vrijdag 23 januari 2004 12:26 schreef Jolan het volgende:[..]
Ja, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat 't 'm is.
Maar ivm die augurken.
quote:dan blijft de vraag.......welke is het dan wel
Op vrijdag 23 januari 2004 12:29 schreef mamamiep het volgende:[..]
Gorro zei ook al dat het hem niet is
.
-edit-
Of is het daar juist gefilmd?
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 12:42 schreef mamamiep het volgende:
Maar is het wel een Duitse film?
quote:
-edit-
Of is het daar juist gefilmd?
Duits zit in de richting, qua lokatie.
quote:Ik wou niet afwijken van de vragen die ik de afgelopen dagen heb zien langskomen.
Op vrijdag 23 januari 2004 12:58 schreef twentemeisje het volgende:
Wat een-vraag
quote:Je reist de verkeerde kant uit, qua lokatie.
Op vrijdag 23 januari 2004 13:00 schreef mamamiep het volgende:
Fucking Amal? Ook een beetje Duitsachtige taal.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 13:09 schreef dolle_hond het volgende:
la stanza del figlio
"Hint: zoek 't niet te ver van huis, qua film."
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 13:21 schreef Gorro het volgende:
De Tweeling
Wel 't goeie land van origine.
Kom op, mensen, een Nederlandse film die in een Duitstalig land speelt.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 14:04 schreef EricusMaximus het volgende:
Familie?
Waanzinnig goeie film, een van de beste Nederlandse films ooit.
EricusMaximus +1
quote:het theaterstuk is ook zeer de moeite waard.
Op vrijdag 23 januari 2004 14:06 schreef Arcee het volgende:[..]
Waanzinnig goeie film, een van de beste Nederlandse films ooit.
EricusMaximus +1
Had ik er niet in herkend. Maar nu je het zegt
quote:Als pa en ma boodschappen gaan doen in dat winkeltje, dus.
Op vrijdag 23 januari 2004 14:12 schreef Jolan het volgende:
het theaterstuk is ook zeer de moeite waard.Had ik er niet in herkend. Maar nu je het zegt
quote:Mijn vraag was duidelijk iets tè makkelijk, maar je antwoord is wel helemaal goed
Op vrijdag 23 januari 2004 14:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Léon?
SaintOfKillers +1
Welke film?
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 14:41 schreef kinky_queen het volgende:
bound?
Britser.
quote:Natuurlijk niet.
Op vrijdag 23 januari 2004 14:46 schreef kinky_queen het volgende:
is natuurlijk niet lock, stock and two smoking barrels?
quote:Third time lucky!
Op vrijdag 23 januari 2004 14:57 schreef kinky_queen het volgende:
shallow grave?
kinky_queen +1
Hij is een huurmoordenaar (gevolgd door een cameraploeg) en ik meen dat ie het oude vrouwtje door het hoofd schiet?
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:20 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Nee! De huurmoordenaar bezorgt haar een hartaanval!
Klopt, hij ziet medicijnen op haar tafeltje staan die hij herkent als hartkwaal medicijnen, hij laat haar verschrikkelijk schrikken door haar een pistool op het hoofd te zetten...
En zo een kogel uit te sparen...
Fabulousbakerboy + 1
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:24 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
La France! (ik vond het trouwens GEEN goede film)
quote:dat soort dingen vergeet ik altijd onmiddelijk als ik verbeterd wordt
Op vrijdag 23 januari 2004 15:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
En uit welk land kwam die film ook weer?
Paar vragen (in 1 post antwoorden):
-Uit welke film?
-Wie is de regiseur?
-Hoe heet de acteur links op de foto?
Kan niks beters verzinnen nu!
quote:Dit moet echt te doen zijn,
Op vrijdag 23 januari 2004 15:50 schreef SODA het volgende:
quote:Goed natuurlijk!
Op vrijdag 23 januari 2004 15:53 schreef kinky_queen het volgende:
rashomon
akira kurosawa
toshiro mifune
(plaatje had ik toevallig nog gesaved)
kinky_queen +1
quote:Others will be laid to rest
Op vrijdag 23 januari 2004 16:09 schreef kinky_queen het volgende:
Some may pass the test...
quote:Je denkt in de goede richting
Op vrijdag 23 januari 2004 16:11 schreef SODA het volgende:[..]
Others will be laid to rest
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 16:12 schreef hornage het volgende:
Some may pass the test... God help the rest.
Final ExamFoute slasher
hornage + 1
Vraagje van mij in TM stijl. Welke film?
quote:jay and silent bob strike back
Op vrijdag 23 januari 2004 16:23 schreef hornage het volgende:
w00t, levert foute slashers kijken toch nog punten opVraagje van mij in TM stijl. Welke film?
[afbeelding]
quote:heel goed kinky_queen + 1
Op vrijdag 23 januari 2004 16:30 schreef kinky_queen het volgende:
blijven bij foute slashers...Cherry falls?
Jay -> Jay Mohr
Robocop -> Alex Murphy -> Brittany Murphy
Kers -> Cherry
Niagra Falls -> Falls
quote:Vond hem trouwens niet fout hoor, vond hem geweldig
Op vrijdag 23 januari 2004 16:30 schreef kinky_queen het volgende:
blijven bij foute slashers...Cherry falls?
quote:verdomme ik ben hier echt slecht in hé ... ken niet veel van films .... wel leuk spelleke ..
Op vrijdag 23 januari 2004 16:39 schreef kinky_queen het volgende:[..]
quote:Nee, het heeft niets met spinnen of mieren te maken...
Op vrijdag 23 januari 2004 16:40 schreef ReSpawn het volgende:
Them!
quote:nee, maar hij lijkt er wel op he?
Op vrijdag 23 januari 2004 16:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Spiderbat of iets dergelijks?
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 16:44 schreef ReSpawn het volgende:
The angry red planet!!
ReSpawn + 1
quote:Juist
Op vrijdag 23 januari 2004 17:08 schreef kinky_queen het volgende:
sleepy hollow
tree of death
het is een "poort"
kinky_queen +1
En nou moet ik weer weg
quote:1. sleepy hollow
Op vrijdag 23 januari 2004 17:06 schreef ReSpawn het volgende:
1. Uit welke film komt het volgende screenshot?
2. Hoe heet de boom?
3. Wat is de functie van de boom?
"," based on the best-selling novel by
, is a rousing, action-packed, sci-fi adventure which evokes the best of "Star Wars," "Braveheart," and "Independence Day."
direction is first-rate; the production design is incredibly detailed, and makes you believe that this is the war-torn world of
. The eye-popping special effects are an integral part of the film, and not just some showcase. The storyline is thoughtful, inspired, and ironically amusing, and the acting is top-notch. This film is the reason why science fiction movies are always best-received out of the summer's blockbusters, and just a heck-of-a-lot of fun. Fun is the key word here--for this film is a great deal of fun. I laughed and cheered and cried and clapped, and enjoyed every moment and every aspect of the production from beginning to end. It is one of the best science fiction films to come along in the last few years. Part of the reason for that is the fact that it is a literate film, based upon a literate novel. Most good SF films can trace their origins to good books--like "Contact," "Logan's Run," "Planet of the Apes," and "2001." "
" is not merely a retread of pop-culture icons. (I'm so tired of seeing "Alien" retreads or "Blade Runner" retreads or "Star Wars" retreads!!). The production also shows a love for the genre of science fiction, and not the cynicism that was shown with "Armageddon." It is clear from the movie that the people who made "
" wanted to make a fun movie that was thoughtful and inspired for fans of the science fiction genre.
Op vrijdag 23 januari 2004 17:34 schreef St.Germain het volgende:
AI: Artificial Intelligence?
Heb een stukje van het boek gelezen..
quote:EricusMaximus + 1
Op vrijdag 23 januari 2004 17:39 schreef EricusMaximus het volgende:
Battlefield earth!!Heb een stukje van het boek gelezen..
van de IMDB
quote:van de IMDb??
Op vrijdag 23 januari 2004 17:56 schreef kinky_queen het volgende:[..]
EricusMaximus + 1
van de IMDB
quote:De review komt daar vandaan...
Op vrijdag 23 januari 2004 17:58 schreef EricusMaximus het volgende:[..]
van de IMDb??
quote:Ah, ok. Maar ik wist het omdat er in die review stond dat het gebaseerd was op een boek en de woorden war-torn world er stonden
Op vrijdag 23 januari 2004 18:02 schreef kinky_queen het volgende:[..]
De review komt daar vandaan...
quote:je d8 dat ik iets anders bedoelde met IMDB?
Op vrijdag 23 januari 2004 18:04 schreef EricusMaximus het volgende:[..]
Ah, ok. Maar ik wist het omdat er in die review stond dat het gebaseerd was op een boek en de woorden war-torn world er stonden
Een oppervlakkige boordcomputer.
Deze aanwijzing moet leiden tot een filmtitel..
Succes!
quote:Shallow HAL
Op vrijdag 23 januari 2004 18:06 schreef EricusMaximus het volgende:
Nieuwe vraag is ( cryptisch):Een oppervlakkige boordcomputer.
Deze aanwijzing moet leiden tot een filmtitel..
Succes!
quote:Goed!!!
Op vrijdag 23 januari 2004 18:08 schreef InTrePidIvity het volgende:[..]
Shallow HAL
Vond hem zelf wel leuk gevonden, maar blijkbaar te makkelijk
quote:Hij was inderdaad wel leuk gevonden, en inderdaad ook een beetje makkelijk
Op vrijdag 23 januari 2004 18:12 schreef EricusMaximus het volgende:[..]
Goed!!!
InTrePidIvity + 1Vond hem zelf wel leuk gevonden, maar blijkbaar te makkelijk
quote:Oe, dat wordt billekoek!
Op vrijdag 23 januari 2004 18:13 schreef InTrePidIvity het volgende:[..]
Ik ga eventjes aan de slag met Photoshop, dus het duurt ff voordat de vraag er staat
quote:Paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatch!!!!
Op vrijdag 23 januari 2004 18:16 schreef Patch het volgende:
*kuch*
quote:Ik weg... Scanman01 weer terug zo te zien...
Op vrijdag 23 januari 2004 18:17 schreef InTrePidIvity het volgende:[..]
Paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatch!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |