Voor mij is een racist iemand die in rassentheorieen gelooft en bijvoorbeeld het blanke/arische ras qua intelligentie en volwaardigheid boven andere rassen steld.
bv : alle zwarten zijn lui
je hebt 'echte' racisten en cultuurracisten
de eerste zeggen : alle zwarten zijn lui en als ze in nederland geboren worden zijn ze ook lui, het zit gewoon in hun genen
de tweede zeggen : alle zwarten zijn lui, maar het komt door hun cultuur, als een zwarte hier geboren wordt in een blank gezin dan is die niet lui
dit is absoluut niet mijn persoonlijke mening he
maar dat zijn de 2 soorten racisme
fas·cis·me (het ~)
1 ideologie, berustende op nationalistische, autoritaire en corporatieve beginselen, zoals Mussolini in Italië aanhing
quote:Ja, maar tegenwoordig wordt het vaak in de context van moslims gebruikt terwijl we met ons allen smakelijk lachen om anti-duitsers/belgen-moppen. Anti-islam is niet gelijk aan racisme wat mij betreft.
Op woensdag 21 januari 2004 18:32 schreef RichardQuest het volgende:
Als er onderscheid wordt gemaakt, louter om het ras van mensen.
quote:Juist.
Op woensdag 21 januari 2004 18:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:Anti-islam is niet gelijk aan racisme wat mij betreft.
quote:Anti-belgen moppen zijn leuk (of kunnen dat zijn). Anti-moslims moppen zijn ook leuk (of kunnen dat zijn).
Op woensdag 21 januari 2004 18:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ja, maar tegenwoordig wordt het vaak in de context van moslims gebruikt terwijl we met ons allen smakelijk lachen om anti-duitsers/belgen-moppen. Anti-islam is niet gelijk aan racisme wat mij betreft.
Ik heb alleen niet het gevoel dat al die politieke statements grappen zijn.
En iemand die anti-Islam is, is geen racist. Misschien een xenofoob, maar dat hoeft niet.
quote:We? Wie?
Op woensdag 21 januari 2004 18:42 schreef Goodluck het volgende:[..]
Juist.
Waarom mogen we SGP standpunten wel verwerpelijk vinden maar Islam standpunten niet ?
En je mag de AEL net zo verwerpelijk vinden als de SGP. Is dat dan niet zo, volgens jou?
quote:Het is een stelling beste Sidekick.
Op woensdag 21 januari 2004 18:44 schreef Sidekick het volgende:[..]
We? Wie?
quote:Absoluut.
En je mag de AEL net zo verwerpelijk vinden als de SGP. Is dat dan niet zo, volgens jou?
quote:Ah.
Op woensdag 21 januari 2004 18:48 schreef Goodluck het volgende:[..]
Het is een stelling beste Sidekick.
quote:Je vergelijkt overigens een godsdienst met een politieke partij. Die kan je niet aan elkaar gelijkstellen.
[..]Absoluut.
Ik wil je er overigens wel even aan herinneren dat dat op maatschappelijk vlak tot voor kort geleden nog niet zo was.
quote:Je snapt best wat ik bedoel.
Op woensdag 21 januari 2004 19:01 schreef Sidekick het volgende:Je vergelijkt overigens een godsdienst met een politieke partij. Die kan je niet aan elkaar gelijkstellen.
quote:Dat zeg ik toch....
Ja, maar tegenwoordig wordt het vaak in de context van moslims gebruikt terwijl we met ons allen smakelijk lachen om anti-duitsers/belgen-moppen. Anti-islam is niet gelijk aan racisme wat mij betreft.
quote:Een redelijk rationeel verstand waardoor je dit soort irrationaliteiten kunt onderdrukken ook..
Op woensdag 21 januari 2004 19:25 schreef pberends het volgende:
Was rascisme niet menselijk
quote:Anti Islam is wat anders dan tegen islamieten zijn. Tegen islamieten zijn is volgens de definitie van racisme geen racisme. Het is echter wel discriminatie.
quote:Onzin, waarin discrimineer ik ze dan als ik dat zeg? Pas als ik portier zou zijn bij een disco of zo en ik zou islamieten niet binnenlaten, dan zou ik aan het discrimineren zijn. Ik mag echter wel degelijk zeggen dat ik tegen de islam ben. Daar is nl. nog geen aktie aan verbonden.
Op woensdag 21 januari 2004 19:29 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Anti Islam is wat anders dan tegen islamieten zijn. Tegen islamieten zijn is volgens de definitie van racisme geen racisme. Het is echter wel discriminatie.
quote:Waarom zou je dat niet gewoon discriminatie (blijven) noemen?
Op woensdag 21 januari 2004 19:38 schreef gelly het volgende:
Racisme is al tijden een veel breder begrip geworden, waar haat tegen bevolkingsgroepen ook onder valt voor mij.
quote:Discriminatie is de actie die kan volgen op racistische denkbeelden.
Op woensdag 21 januari 2004 20:23 schreef Sidekick het volgende:[..]
Waarom zou je dat niet gewoon discriminatie (blijven) noemen?
quote:Tuurlijk, je mag overal tegen zijn en alles wat je wil verwerpelijk vinden. Zolang je dat maar niet uit een superioriteitsgevoel doet.
Onzin, waarin discrimineer ik ze dan als ik dat zeg? Pas als ik portier zou zijn bij een disco of zo en ik zou islamieten niet binnenlaten, dan zou ik aan het discrimineren zijn. Ik mag echter wel degelijk zeggen dat ik tegen de islam ben. Daar is nl. nog geen aktie aan verbonden.
Het zou anders ondoenlijk worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |