Ben aan het denken om te verhuizen naar Eindhoven. Nou ken ik de stad redelijk, maar niet geweldig.
Mijn vraag aan jullie is wat de wijken (straten) zijn waar je het beste niet kunt gaan wonen en waarom je er niet zou willen wonen.
Thnx!
In De Bergen, om precies te zijn (buurt bij de Kleine Berg en de Grote Berg). Fantastische buurt, relaxed, maar toch op kruipafstand van het centrum. Volgens mij is het er alleen wel heel moeilijk woonruimte vinden... maar dat schijnt in heel Eindhoven zo te zijn.
Verder, als je je wil "settelen", koop een huis in de zg. witte buurt. Leuke wijk.
quote:* Ingridh007 agrees
Op woensdag 21 januari 2004 10:30 schreef Gijsch het volgende:
Verder, als je je wil "settelen", koop een huis in de zg. witte buurt. Leuke wijk.
quote:Oh ja, waar je NIET moet gaan wonen, lol. Dan moet ik Woensel West nog toevoegen.
Op woensdag 21 januari 2004 10:32 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Bennekel, Kruidenbuurt, Vlinderbuurt, Edisonstraat(buurt) om er een paar te noemen. Deze buurten hebben allemaal wel een slechte naam, niet altijd even terech natuurlijk.
Enige nadeel is dat er amper winkels en banken in de buurt zijn. Maar daar gaat met Strijp S (nieuw plan) hopelijk verandering in komen.
Zou zelf niet in Tongelre of Gestel willen wonen. Typische afbraakwijken met de bijbehorende asociale bewoners (vergeeft me de generalisatie!).
edit: De Bergen en het Witte Dorp zijn idd erg leuke wijken! Zelfde geld voor de vogelbuurt (?) bij de Parklaan, Eksterlaan et cetera.
[Dit bericht is gewijzigd door Copycat op 21-01-2004 10:39]
quote:Klopt... Maar ik zou zo 1,2,3 geen wijken in die twee delen kunnen noemen die me wél aanstaan...
Op woensdag 21 januari 2004 10:39 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Wel erg ruim gevat om hele stadsdelen (Tongelre en Gestel) te noemen.
quote:Luister maar naar het liedje van Hans Teeuwen en Roland Smeenk
Op woensdag 21 januari 2004 10:41 schreef MALLENS het volgende:
Woensel West schopt kont!!!!
quote:en bij cafetaria de edison gooien ze graag nog een frikandel in 't vet...
Op woensdag 21 januari 2004 10:42 schreef Gijsch het volgende:[..]
Luister maar naar het liedje van Hans Teeuwen en Roland Smeenk
quote:volgens mij heeft fatsoenlijk, sociaal en aardig niets met huidskleur te maken...
Op woensdag 21 januari 2004 10:44 schreef The_penetrator het volgende:
Ik woon in Eindhoven in het Witte dorp. Echt geweldig wonen!
Allemaal witte huizen, bewoond door witte / blanke mensen. Wat wil een mens nog meer.
weet trouwens iemand een stadsplattegrond van heel eindhoven op het Internet te vinden???
quote:En gelijk heb je!
Op woensdag 21 januari 2004 10:47 schreef Jonan het volgende:[..]
volgens mij heeft fatsoenlijk, sociaal en aardig niets met huidskleur te maken...
weet trouwens iemand een stadsplattegrond van heel eindhoven op het Internet te vinden???
Kijk eens op de startpagina van Eindhoven, grote kans dat je daar een plattegrond kunt vinden.
quote:net gedaan...ik vind em niet helaas 040.pagina.nl
Op woensdag 21 januari 2004 10:49 schreef Copycat het volgende:[..]
En gelijk heb je!
Kijk eens op de startpagina van Eindhoven, grote kans dat je daar een plattegrond kunt vinden.
quote:thanks, niet wat ik zoek, maar niettemin errug gewaardeerd
Op woensdag 21 januari 2004 10:50 schreef The_penetrator het volgende:
http://www.stadsplattegrond.nl
Nog meer straten, wijken, buurten???
quote:Je hebt een half miljoen in de pocket voor een huisje?
Op woensdag 21 januari 2004 10:36 schreef Copycat het volgende:
Woon in Strijp, het Drents Dorp. Een oude arbeidersbuurt, begin vorige eeuw gebouwd om de Philips medewerkers uit het noorden des lands te huisvesten. Een paar jaar geleden is deze buurt (Drents Dorp Zuid) helemaal in oude staat hersteld en is de wijk een beschermd stadsaanzicht oid geworden. Het heeft iets dorpachtigs (maar dat komt ook omdat ik aan een groenrijk plein woon).Enige nadeel is dat er amper winkels en banken in de buurt zijn. Maar daar gaat met Strijp S (nieuw plan) hopelijk verandering in komen.
Zou zelf niet in Tongelre of Gestel willen wonen. Typische afbraakwijken met de bijbehorende asociale bewoners (vergeeft me de generalisatie!).
edit: De Bergen en het Witte Dorp zijn idd erg leuke wijken! Zelfde geld voor de vogelbuurt (?) bij de Parklaan, Eksterlaan et cetera.
Ikzelf woon in "Gestel" a.d. Hoogstraat en tis ideaal .
Lekker dicht bij de stad. Magoe, dat is als student zijnde wel okee .
Als je een blijvend plekje zoekt raad ik beetje de wijken om Eindhoven heen aan. Blixembosch, Achtse Barrier, Acht, etc. Dit zijn 3 wijken in Noord Eindhoven waar ik mijn jeugd heb doorgebracht wat prima wijken zijn om op te groeien . Als je wat jonger bent en het liefst dicht bij het centrum zit, zou ik zoeken binnen de ring. Zo tussen het PSV stadion en de Hoogstraat zitten erg leuke buurten
.
"He Jantje doe me nog eens een fricandelletje!"
quote:Daarom schreef ik ook de buurt bij de Parklaan... Maar ook die buurt is denk ik wel aan de prijzige kant...
Op woensdag 21 januari 2004 13:49 schreef blieblie het volgende:Je hebt een half miljoen in de pocket voor een huisje?
Parklaan is erg duur, Witte Dorp en De Bergen zijn erg gewild, etc. etc.
quote:daar ben ik t mee eens, randgemeenten zijn veel interessanter vaak, en stukken goedkoper!
Op woensdag 21 januari 2004 15:28 schreef Ezmeetje het volgende:
Ik zou sowieso niet in Eindhoven gaan wonen.. Maar dat is persoonlijk natuurlijk
Maar, naar mijn mening is het in Eindhoven alleen écht goed gaar in woensel zuid, specifiek de wijk rond de Edisonstraat, kruidenbuurt (kalemoesstraat e.d.) en de Benekel, al is die laatste wel vrij netjes gerenoveerd.
quote:Misschien bij de bewoners onderling wel ja, want als je dat niet in de hand houdt breekt er voor je het weet een bende oorlog uit
Op woensdag 21 januari 2004 15:34 schreef Lips het volgende:
rond de edison is 1 van de veiligste plaatsen om te wonen, sociale controle is daar heel hoog
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 15:32 schreef Lips het volgende:[..]
daar ben ik t mee eens, randgemeenten zijn veel interessanter vaak, en stukken goedkoper!
quote:Die buurt gaat een dezer dagen toch op de schop, ofwel wordt afgebroken?
Op woensdag 21 januari 2004 15:33 schreef Strong_Bad het volgende:
kruidenbuurt (kalemoesstraat e.d.)
quote:de prijs - kwaliteit verhouding is in Vhv beter als in Ehv. En in Vhv staan nu eenmaal veel nieuwere, beter onderhouden woningen als in de goedkope buurten van Ehv.
Op woensdag 21 januari 2004 15:42 schreef Jonan het volgende:
Dat ligt er maar aan. Veldhoven is beslist niet goedkoper als Eindhoven. Je moet al echt in een dorp gaan wonen, of een stadje zonder CS e.d. wil de prijs echt zakken.
[..]
quote:Ja, ben ook wel benieuwd welke buurt ze tegen die tijd met al dat schorriemorrie daar gaan opzadelen
Op woensdag 21 januari 2004 15:56 schreef Copycat het volgende:[..]
Die buurt gaat een dezer dagen toch op de schop, ofwel wordt afgebroken?
En dan komt er volgens mij een prestigieus plan voor in de plaats.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 16:02 schreef Lips het volgende:[..]
de prijs - kwaliteit verhouding is in Vhv beter als in Ehv. En in Vhv staan nu eenmaal veel nieuwere, beter onderhouden woningen als in de goedkope buurten van Ehv.
(ach, ik blijf toch wel hier in mijn durpje wonen)
quote:weer
Op woensdag 21 januari 2004 17:13 schreef Jonan het volgende:
Of je moet natuurlijk weer naast een van de zigeunerkampen gaan wonen he
[..]
quote:oeps, vergeet weer
Op woensdag 21 januari 2004 17:17 schreef Lips het volgende:[..]
weer
quote:kan ik me wel voorstellen hoor. Als student woonde ik in Rotterdam, in een buurt waar lustig getippeld en gedeald werd. Nooit bang gevoeld. Maar niet een plek waar ik een huis zou willen kopen of een kind opvoeden.
Op woensdag 21 januari 2004 17:36 schreef Gurby het volgende:
* Gurby woont één straatje verderop bij de Edisonstraatprima wonen voor een student hoor
Dus dat zoek ik eigenlijk... plaatsen in Eindhoven waar je een huisje kunt kopen en je kind buiten kunt laten spelen
quote:achtste barier dan, of sprookjesbos is ook wel goed daarvoor
Op woensdag 21 januari 2004 18:54 schreef Jonan het volgende:[..]
kan ik me wel voorstellen hoor. Als student woonde ik in Rotterdam, in een buurt waar lustig getippeld en gedeald werd. Nooit bang gevoeld. Maar niet een plek waar ik een huis zou willen kopen of een kind opvoeden.
Dus dat zoek ik eigenlijk... plaatsen in Eindhoven waar je een huisje kunt kopen en je kind buiten kunt laten spelen
quote:8se barrier ook
Op woensdag 21 januari 2004 10:33 schreef bramos-elvis het volgende:
Woensel-West is wel aardig om te wonen.
Ik heb vlakbij de Karel de Grotelaan gewoond, en dan schuin tegenover het belastingkantoor. Dat was best goed wonen, heel dichtbij het centrum en de uitvalswegen.
Nu woon ik in de Achtse Barrier en dat woont verreweg het beste
Lekker rustig, mooie buurt, aardige mensen, weinig criminaliteit en dichtbij uitvalswegen. 2 winkelcentrumpjes in de buurt, een bibliotheek, sportscholen en in de buurt van het Woensels winkelcentrum.
En dichtbij buitengebied, heerlijk voor onze honden. Zeer belangrijk
[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 21-01-2004 19:04]
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:56 schreef Lips het volgende:[..]
achtste barier dan, of sprookjesbos is ook wel goed daarvoor
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:01 schreef DuchessX het volgende:
Ik heb in Gestel gewoond, vlakbij het Franz Leharplein en de Hoogstraat (Tartinistraat). Ik vond het er niet prettig wonen ondanks dat alles dichtbij was (winkels, centrum, uitvalswegen).
Ook weet ik beroepsmatig dat er veel criminelen, junks e.d. wonen. De laatste tijd zie ik steeds meer negatieve berichtgeving over Gestel en m.n. de omgeving Franz Leharplein en Bennekelstraat. Ik zou er niet meer willen wonen.Ik heb vlakbij de Karel de Grotelaan gewoond, en dan schuin tegenover het belastingkantoor. Dat was best goed wonen, heel dichtbij het centrum en de uitvalswegen.
Nu woon ik in de Achtse Barrier en dat woont verreweg het beste
Lekker rustig, mooie buurt, aardige mensen, weinig criminaliteit en dichtbij uitvalswegen. 2 winkelcentrumpjes in de buurt, een bibliotheek, sportscholen en in de buurt van het Woensels winkelcentrum.
En dichtbij buitengebied, heerlijk voor onze honden. Zeer belangrijk
quote:Veldhoven is in alles net niet. Je woont niet in een stad dus die voordelen mis je (als je gezellig wilt stappen of naar de bios moet je toch nog naar eindhoven ) en je hebt niet de voordelen van een dorp. (Huizen zijn er over het algemeen niet erg groot plus je hebt niet echt de ruimte)
Op woensdag 21 januari 2004 16:02 schreef Lips het volgende:[..]
de prijs - kwaliteit verhouding is in Vhv beter als in Ehv. En in Vhv staan nu eenmaal veel nieuwere, beter onderhouden woningen als in de goedkope buurten van Ehv.
(ach, ik blijf toch wel hier in mijn durpje wonen)
quote:Veldhoven heeft ook een bioscoop
Op woensdag 21 januari 2004 19:22 schreef djdano het volgende:[..]
Veldhoven is in alles net niet. Je woont niet in een stad dus die voordelen mis je (als je gezellig wilt stappen of naar de bios moet je toch nog naar eindhoven ) en je hebt niet de voordelen van een dorp. (Huizen zijn er over het algemeen niet erg groot plus je hebt niet echt de ruimte)
quote:Vrienden van ons wonen in Veldhoven (maar willen daar weg) en ze vinden Veldhoven ver-schrik-ke-lijk saai
Veldhoven is in alles net niet. Je woont niet in een stad dus die voordelen mis je (als je gezellig wilt stappen of naar de bios moet je toch nog naar eindhoven ) en je hebt niet de voordelen van een dorp. (Huizen zijn er over het algemeen niet erg groot plus je hebt niet echt de ruimte)
Er is gewoon geen zak te doen.
[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 21-01-2004 19:26]
quote:Dat ik in Veldhoven niet in de stad woon zie ik als een groot voordeel juist. Je hebt de ellende niet van de grote stad maar er is wel bijna alles. Afhankelijk van waar je in Veldhoven woont ben je ook nog sneller in de stad in Eindhoven als vanuit sommige buurten in Eindhoven.
quote:Ah kijk!!!
Op woensdag 21 januari 2004 19:26 schreef Lips het volgende:[..]
Maar ik moet ook wel zeggen dat mijn emotionele band met Veldhoven heel groot is, daarom altijd een streepje extra voor Vhv
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:32 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Bennekel, Kruidenbuurt, Vlinderbuurt, Edisonstraat(buurt) om er een paar te noemen. Deze buurten hebben allemaal wel een slechte naam, niet altijd even terech natuurlijk.
Woon er pas een paar jaar maar ik vind al die verhalen over de bennekel best wel mee vallen... er gebeurd net zo veel als in de rest van eindhoven....
quote:Ik denk dat het wel meevalt met de voordelen van de stad missen. Mijn vriend woont in Veldhoven en die is binnen 20min met de fiets in de stad van Eindhoven om bv te stappen. Vanuit sommige delen van Eindhoven fiets je er ook wel 20min over voordat je in de stad bent. En het feit dat je niet in je eigen stad/dorp gaat stappen lijkt mij nou niet echt een probleem. Kijk, als je er anderhalf uur voor moet fietsen is het natuurlijk anders.
Op woensdag 21 januari 2004 19:22 schreef djdano het volgende:Veldhoven is in alles net niet. Je woont niet in een stad dus die voordelen mis je (als je gezellig wilt stappen of naar de bios moet je toch nog naar eindhoven ) en je hebt niet de voordelen van een dorp. (Huizen zijn er over het algemeen niet erg groot plus je hebt niet echt de ruimte)
Ik woon zelf al mijn hele leven in Eindhoven (stadsdeel Strijp, wijk Lievendaal) en op zich woon ik hier goed hoor maar als ik ga samenwonen wil ik zeker in Veldhoven gaan wonen. Ik heb altijd gezegd dat ik in Eindhoven wilde blijven maar sinds ik door mijn vriend veel tijd in Veldhoven doorbreng vind ik dat het daar veel fijner wonen is. Achterstandsbuurten zijn er daar (nog) niet, er is weinig criminaliteit en er zijn veel nieuwbouwwijken waar veel jongen gezinnen wonen.
Kortom, ik zou voor Veldhoven kiezen of anders in Eindhoven bv in woensel in de buurt van het Sprookjesbosch.
Waarmee ik niet wil zeggen dat wijken die hier niet aan voldoen, slecht zijn. Er zullen genoeg mensen zijn die daar juist heel prettig wonen. En idd, in veel van die volkswijken is de sociale controle nog hoog... dus top wonen als ze je kennen.
Dat dit effe duidelijk is
quote:Wíl je wel bij Cynix in de buurt wonen?
Op donderdag 22 januari 2004 09:28 schreef vriendinnie het volgende:[..]
Ik denk dat het wel meevalt met de voordelen van de stad missen. Mijn vriend woont in Veldhoven en die is binnen 20min met de fiets in de stad van Eindhoven om bv te stappen. Vanuit sommige delen van Eindhoven fiets je er ook wel 20min over voordat je in de stad bent. En het feit dat je niet in je eigen stad/dorp gaat stappen lijkt mij nou niet echt een probleem. Kijk, als je er anderhalf uur voor moet fietsen is het natuurlijk anders.
Ik woon zelf al mijn hele leven in Eindhoven (stadsdeel Strijp, wijk Lievendaal) en op zich woon ik hier goed hoor maar als ik ga samenwonen wil ik zeker in Veldhoven gaan wonen. Ik heb altijd gezegd dat ik in Eindhoven wilde blijven maar sinds ik door mijn vriend veel tijd in Veldhoven doorbreng vind ik dat het daar veel fijner wonen is. Achterstandsbuurten zijn er daar (nog) niet, er is weinig criminaliteit en er zijn veel nieuwbouwwijken waar veel jongen gezinnen wonen.
Kortom, ik zou voor Veldhoven kiezen of anders in Eindhoven bv in woensel in de buurt van het Sprookjesbosch.
quote:Anders gewoon eens de auto (of fiets, nog beter
Op donderdag 22 januari 2004 13:38 schreef Jonan het volgende:
laat overigens duidelijk zijn, dit topic is niet bedoeld om bepaalde wijken in Eindhoven zwart te maken. Het gaat erom dat ik een rustige jonge wijk zoek, bijvoorkeur met jonge gezinnen, waar de spruit-2-b prettig kan opgroeien en het prettig wonen is.Waarmee ik niet wil zeggen dat wijken die hier niet aan voldoen, slecht zijn. Er zullen genoeg mensen zijn die daar juist heel prettig wonen. En idd, in veel van die volkswijken is de sociale controle nog hoog... dus top wonen als ze je kennen.
Dat dit effe duidelijk is
quote:Wat ben ik blij dat die busbaan er eindelijk ligt en ik mijn wijk (eigen me graag alles toe) weer normaal kan bereiken ipv via illegale sluiproutes!
Op donderdag 22 januari 2004 14:30 schreef bramos-elvis het volgende:Ligt ver van het centrum, maar met de busverbinding die er komt ben je er in 10 minuten!
Niet doen: Bennekel en Tivoli (bankjesbuurten), Kruidenbuurt (hoewel dat verbeterd schijnt te zijn), Woensel-West/Edisonbuurt (dames van plezier en co.)
Wel mooi, ruim, rustig en in het centrum, maar niet te betalen: Fuutlaan en omstreken en Den Elzent.
Overigens, Eindhoven is bijzonder plezierig om te wonen, dus zeker doen!!
Zo, effe een bult vooroordelen op een rij, maar ik zou er wel rekening mee houden.
quote:Blixembosch 2 is idd leuk, maar de huizen voor zover ik kan zien wel klein en duur...
Op donderdag 22 januari 2004 15:07 schreef stuifzand het volgende:
Voor een jong gezin zou ik ook zeggen: Achtste Barrier, Blixembosch (Sprookjesbosch is daar een onderdeel van) http://www.blixembosch.com of Strijp. Het witte dorp schijnt ook leuk te zijn, maar dat weet ik zelf niet.
Meerhoven is inderdaad misschien ook nog wel een optie.Niet doen: Bennekel en Tivoli (bankjesbuurten), Kruidenbuurt (hoewel dat verbeterd schijnt te zijn), Woensel-West/Edisonbuurt (dames van plezier en co.)
Wel mooi, ruim, rustig en in het centrum, maar niet te betalen: Fuutlaan en omstreken en Den Elzent.
Overigens, Eindhoven is bijzonder plezierig om te wonen, dus zeker doen!!
Zo, effe een bult vooroordelen op een rij, maar ik zou er wel rekening mee houden.
quote:Ik woon in Tongelre, Geestenberg. Tongelre boven het spoor is het goede gedeelte grofweg. Vaartbroek verloederd en Achtse Barrier zit daar nog maar enkele jaren vandaan.
Op woensdag 21 januari 2004 18:54 schreef Jonan het volgende:Dus dat zoek ik eigenlijk... plaatsen in Eindhoven waar je een huisje kunt kopen en je kind buiten kunt laten spelen
Heb je nog enkele andere indicaties, waar je gaat werken ofzo
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 17:14 schreef Furby het volgende:[..]
Ik woon in Tongelre, Geestenberg. Tongelre boven het spoor is het goede gedeelte grofweg. Vaartbroek verloederd en Achtse Barrier zit daar nog maar enkele jaren vandaan.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 13:51 schreef blieblie het volgende:
Afraders zijn overigens imho grote delen van Woensel, Tongelre, stukken Gestel (aan de zuidkant van de Hoogstraat zit niet zo heel veel leuks), en die flats rond de Jan van Eykgracht.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:36 schreef Copycat het volgende:
quote:Boven welke van de 5 sporen?
Op donderdag 22 januari 2004 17:14 schreef Furby het volgende:[..]
Ik woon in Tongelre, Geestenberg. Tongelre boven het spoor is het goede gedeelte grofweg. Vaartbroek verloederd en Achtse Barrier zit daar nog maar enkele jaren vandaan.
quote:Boven de onderste. Zelf woon ik tussen de sporen (ik tel er trouwens maar 4 in totaal
Op donderdag 22 januari 2004 17:33 schreef Tuneman het volgende:Boven welke van de 5 sporen?
quote:Wij hebben bier en bioscopen hier in dat dorpje hoor.
Ik hoef me hier echt niet te vervelen
quote:Watje
Op donderdag 22 januari 2004 15:53 schreef cLau- het volgende:
Ik woon zelf in veldhoven en ga in eindhoven naar school...
dat is 30 minuten fietsen en ik ben er niet altijd blij mee.
quote:een uur? hoe fiets jij?
Als ik ff ergens in ehv iets wil kopen ben ik een uur kwijt met alleen een beetje er komen want qua kleding of iets hoef je echt niet naar veldhoven toe.
quote:Wij sondervickers uit veldhoven zijn geen boeren en alle boeren gaan toch naar wintelre/reusel. En anders naar eindhoven (vraag maar aan DeStedebouwer, die zal vast hetzelfde zeggen)
Ook stappen enz kan wel maar de laatste tijd heb je er alleen maar sondervickers aka boeren die breezers komen drinken
Zo, dat lucht op. maffe veldhovenaren met grootheidswaanzin omdat ze in eindhoven op school zitten, tssk.
quote:Ik bedoel daarmee heen en terug he?
Op donderdag 22 januari 2004 22:18 schreef Willaaam het volgende:[..]
Watje
[..]een uur? hoe fiets jij?
[..]Wij sondervickers uit veldhoven zijn geen boeren en alle boeren gaan toch naar wintelre/reusel. En anders naar eindhoven (vraag maar aan DeStedebouwer, die zal vast hetzelfde zeggen)
Zo, dat lucht op. maffe veldhovenaren met grootheidswaanzin omdat ze in eindhoven op school zitten, tssk.
quote:Nou, dat kan...
Op zaterdag 24 januari 2004 14:58 schreef novemberindia het volgende:
Wat je verwacht van een buurt hangt natuurlijk sterk af van je eigen behoeften. Wat vind je mooi, belangrijk, gezellig, relaxed, niet om te pruimen, sfeervol, onaanvaardbaar? In Eindhoven kom je het allemaal tegen. Als je wat meer zou vertellen over je woonbehoeften, kun je wat gedetailleerdere informatie krijgen van mensen die soortgelijke ervaringen hebben in een buurt.
Ik woon zelf in de Bergen, een prachtige woonwijk op een paar minuten lopen van hartje centrum. Een wijk met een heel gemêleerde bevolking. De vraag naar huizen is groot, het aanbod klein. Het is een mooie wijk met veel dertiger-jaren huizen. In de wijk zijn veel kleine restaurantjes en winkels. Regelmatig worden er evenementen georganiseerd. Als je het de mensen vraagt, willen ze hier graag blijven wonen. Ik vind het een gezellige, actieve wijk waar veel sfeer hangt. Er zijn wel meer van die wijken zoals de schrijversbuurt, het witte dorp, de vogelbuurt, tuindorp, vonderkwartier, omgeving Hoogstraat binnen de rondweg en omgeving Jaques Perkstraat.
En waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar. Maar dat wil absoluut nog niet zeggen dat er geen wijken zijn waar je je minder thuis zou voelen.
Maar ook hier is de vraag groot en het aanbod klein.
Ben op zoek naar bij voorkeur een niet te oude buurt (jonger dan 1975) met jonge gezinnen en kinderen. Huis minimaal 4 kamers, >125m2, weinig verbouwen nodig. halfopen keuken met raam, badkamer met raam.
Zelf hiervoor in de kruidenbuurt gewoond, maar dat was in het kader van tijdelijk wonen, en via een herplaatsing in Woensel-zuid terecht gekomen.
p.s. de kruidenbuurt was niks mis mee !
quote:Woon ook in veldhoven en sluit me geheel hier bij aan. Gelukkig heb ik nu een rijbewijs en is uitgaan in eindhoven een stuk aangenamer. Maar zo nu en dan drinken is ook wel leuk.
Op donderdag 22 januari 2004 15:53 schreef cLau- het volgende:
Ik woon zelf in veldhoven en ga in eindhoven naar school...
dat is 30 minuten fietsen en ik ben er niet altijd blij mee.
Als ik ff ergens in ehv iets wil kopen ben ik een uur kwijt met alleen een beetje er komen want qua kleding of iets hoef je echt niet naar veldhoven toe.
Ook stappen enz kan wel maar de laatste tijd heb je er alleen maar sondervickers aka boeren die breezers komen drinken
Dus zelf als nog kindjezou je ms toch beter in eindhoven kunnen gaan wonen en dan vooral in de wijken rond de stadsschouwburg zijn mooi.. onder de hoogstraat en bij het franz lehard plein kan je beter niet gaan wonen
Met een beetje geluk zit ik stacks in centrum Utrecht. Maar toch elke weekend weer terug naar eindhoven om vrienden te zien.
quote:Moet je naar tilburg gaan oid, das nog veel gezelliger
Op zaterdag 24 januari 2004 22:18 schreef cLau- het volgende:[..]
Ik bedoel daarmee heen en terug he?
Nix geen grootheidswaanzin maar het is gewoon drukker en gezelliger in Ehv naar mijn mening?
Ja precies, boeren gaan naar wintelre... maar dat zijn best veel sondervickers? Niet alle natuurlijk maar over het algemeen zijn ze echt heel anders dan de mensen die ik ken in eindhoven?
En ja als je kleine kindertjes hebt die je graag rustig wilt laten leven zonder dat ze ooit iets meemaken... ja dan naar Veldhoven gaan
En je kan er idd wel een biertje kopen en naar de bioscoop gaan
Mijn mening is gewoon dat Eindhoven gezelliger is en ik vind ook de huizen in sommige wijken mooier.
En och, ja, onze school zitten veel boeren op, maar das soms best komisch
(p.s. dat je de huizen in sommige wijken van eindhoven mooier vindt kan ik nog steeds niet begrijpen )
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:58 schreef DanielaJurcevice het volgende:[..]
Nou, dat kan...
Ben op zoek naar bij voorkeur een niet te oude buurt (jonger dan 1975) met jonge gezinnen en kinderen. Huis minimaal 4 kamers, >125m2, weinig verbouwen nodig. halfopen keuken met raam, badkamer met raam.
quote:foutje, sorry.
Nou, dat kan...
quote:
Nou, dat kan...
quote:Ik woon in de Italiaanse buurt, en dat bevalt prima. Redelijk wat jonge gezinnen, maar ook veel 2-verdieners.
Nou, dat kan...
omgeving Doctor Berlagelaan / Corn. Bloemaertstraat / Alard du hamelstraat / Barierweg
Sluit ik me bij aan. Veldhoven is gewoon geen hol aan én er wonen echt ZO veel paupers.quote:Op woensdag 21 januari 2004 19:25 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Vrienden van ons wonen in Veldhoven (maar willen daar weg) en ze vinden Veldhoven ver-schrik-ke-lijk saai
Er is gewoon geen zak te doen.
De helft gaat plat of is al weg, en dat is vooral net die stukken. Grens van wat nieuwbouw wordt door ik geloof woningbouwdinges Trudo, is de Edelweisstraat. Ten (ongeveer) zuiden daarvan heb je een paar hele mooie stukken hoor.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:43 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Sluit ik me bij aan. Veldhoven is gewoon geen hol aan én er wonen echt ZO veel paupers.![]()
edit: @ gr8wa8, de kruidenbuurt heeft wel een beetje een reputatie van een wijk waar heel veel buitenlanders wonen. Politiek correct gezien is dat geen probleem, maar veel mensen kennen die wijk als zodanig. Dat je het maar weet.
Mijn maakt het allemaal geen hol uit, ik wil zo snel mogelijk weg uit omgeving Eindhoven.
Klopt idd wel. Het is ook niet mijn mening oid. Ik weet alleen dat die buurt zo bekend staat. Maar als jij zegt dat dat nu wel meevalt zal dat echt wel zo zijn hoor.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:00 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
De helft gaat plat of is al weg, en dat is vooral net die stukken. Grens van wat nieuwbouw wordt door ik geloof woningbouwdinges Trudo, is de Edelweisstraat. Ten (ongeveer) zuiden daarvan heb je een paar hele mooie stukken hoor.
quote:
Ik woon in de wijk vaartbroek, op kruipafstand van het winkelcentrum....daar waar veel overlast zou zijn van allochtone jongeren. Ik heb daar nog nooit last van gehad.quote:Op woensdag 21 januari 2004 10:39 schreef Jonan het volgende:
Ik hoorde iets over Vaartbroek?
En sommige delen van Achtse Barriere?
Overdag ook best welquote:Op woensdag 19 april 2006 16:33 schreef Boobobob het volgende:
[..]
Ik woon in de wijk vaartbroek, op kruipafstand van het winkelcentrum....daar waar veel overlast zou zijn van allochtone jongeren. Ik heb daar nog nooit last van gehad.
Het enige nadeel is dat onze 30 km-zone aangezien wordt voor een heuse snelweg ('s avonds dan he)
in helmond niet.....quote:Op donderdag 27 april 2006 18:10 schreef botterfly het volgende:
Ik woon nu 10 jaar in Blixembosch. Er staan hier aardig wat huizen te koop in diverse prijsklassen.
Ik vind het wel een aardige wijk om te wonen. Uitvalsweg naar Tilburg, den Bosch in de achtertuin zonder daar hinder van te hebben.
En die randgemeentes hier! De huizen zijn daar peperduur.
hey, niks tegen gestel he, daar woon ik. ik weet wel over welke delen je het hebt, maar gestel is nog aardig groot. ik woon in het groen, tegen het centrum en niet in een "afbraakwijk".quote:Op woensdag 21 januari 2004 10:36 schreef Copycat het volgende:
wegblijven of je moet een hele grote smoel hebben,quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:00 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
hey, niks tegen gestel he, daar woon ik. ik weet wel over welke delen je het hebt, maar gestel is nog aardig groot. ik woon in het groen, tegen het centrum en niet in een "afbraakwijk".
ik zou niet in de kruidenwijk willen wonen, niet in de buurt van de edisonstraat, niet in de 8ste barrier (ook omdat dat te ver weg is).
uit helmond?quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:05 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
wegblijven of je moet een hele grote smoel hebben,
is goedkoper wonen, veiliger. en in tien minuten ben je in in Eidhoven ; in 2007.quote:
Helmond is ok, mooi opgeknapt. ik woon er al 26 jaar, was ooit noord limburger,quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:37 schreef Byte_Me het volgende:
ik dacht dat ik uit helmond moest wegblijven, tenzij ik een hele grote smoel heb. waar wel een kern van waarheid in zit. maar ik wil niet in helmond wonen.
door het kattenmeppen en andere volkssporten?quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
Helmond heeft natuurlijk als grote pluspunt dat 't de sportiefste gemeente van Nederland is...
Nee. Ongeveer 75% van de bevolking loopt hele dagen in trainingspak...quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:51 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
door het kattenmeppen en andere volkssporten?
Sinds wanneer wordt Helmond als een randgemeente van Eindhoven beschouwd? Ik dacht dat ,dat een belediging was voor de Helmondse bevolking?quote:
Da's wel heel specifiek omschreven he, "Woensel".quote:Op zondag 21 mei 2006 22:18 schreef Chinless het volgende:
Woensel ga daar maar wonen ... das zowat de tokkie buurt van eindhoven.
Indien je daar niet van hou kan je daar beter niet wonen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |