abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:02:27 #76
82005 Jonan
in oprichting
pi_16511352
thnx, volgens mij moet je hen benaderen om te weten te komen wat er te koop staat en wanneer bepaalde projecten worden opgeleverd.
Of ik kijk gewoon niet goed
oeps...
pi_16544778
Wat je verwacht van een buurt hangt natuurlijk sterk af van je eigen behoeften. Wat vind je mooi, belangrijk, gezellig, relaxed, niet om te pruimen, sfeervol, onaanvaardbaar? In Eindhoven kom je het allemaal tegen. Als je wat meer zou vertellen over je woonbehoeften, kun je wat gedetailleerdere informatie krijgen van mensen die soortgelijke ervaringen hebben in een buurt.
Ik woon zelf in de Bergen, een prachtige woonwijk op een paar minuten lopen van hartje centrum. Een wijk met een heel gemêleerde bevolking. De vraag naar huizen is groot, het aanbod klein. Het is een mooie wijk met veel dertiger-jaren huizen. In de wijk zijn veel kleine restaurantjes en winkels. Regelmatig worden er evenementen georganiseerd. Als je het de mensen vraagt, willen ze hier graag blijven wonen. Ik vind het een gezellige, actieve wijk waar veel sfeer hangt. Er zijn wel meer van die wijken zoals de schrijversbuurt, het witte dorp, de vogelbuurt, tuindorp, vonderkwartier, omgeving Hoogstraat binnen de rondweg en omgeving Jaques Perkstraat.
En waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar. Maar dat wil absoluut nog niet zeggen dat er geen wijken zijn waar je je minder thuis zou voelen.
Maar ook hier is de vraag groot en het aanbod klein.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 22:18:38 #78
74383 cLau-
Ik ben onschuldig
pi_16555281
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:18 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Watje
[..]

een uur? hoe fiets jij?
[..]

Wij sondervickers uit veldhoven zijn geen boeren en alle boeren gaan toch naar wintelre/reusel. En anders naar eindhoven (vraag maar aan DeStedebouwer, die zal vast hetzelfde zeggen)

Zo, dat lucht op. maffe veldhovenaren met grootheidswaanzin omdat ze in eindhoven op school zitten, tssk.

Ik bedoel daarmee heen en terug he?
Nix geen grootheidswaanzin maar het is gewoon drukker en gezelliger in Ehv naar mijn mening?
Ja precies, boeren gaan naar wintelre... maar dat zijn best veel sondervickers? Niet alle natuurlijk maar over het algemeen zijn ze echt heel anders dan de mensen die ik ken in eindhoven?
En ja als je kleine kindertjes hebt die je graag rustig wilt laten leven zonder dat ze ooit iets meemaken... ja dan naar Veldhoven gaan
En je kan er idd wel een biertje kopen en naar de bioscoop gaan
Mijn mening is gewoon dat Eindhoven gezelliger is en ik vind ook de huizen in sommige wijken mooier.
pi_16557779
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 14:58 schreef novemberindia het volgende:
Wat je verwacht van een buurt hangt natuurlijk sterk af van je eigen behoeften. Wat vind je mooi, belangrijk, gezellig, relaxed, niet om te pruimen, sfeervol, onaanvaardbaar? In Eindhoven kom je het allemaal tegen. Als je wat meer zou vertellen over je woonbehoeften, kun je wat gedetailleerdere informatie krijgen van mensen die soortgelijke ervaringen hebben in een buurt.
Ik woon zelf in de Bergen, een prachtige woonwijk op een paar minuten lopen van hartje centrum. Een wijk met een heel gemêleerde bevolking. De vraag naar huizen is groot, het aanbod klein. Het is een mooie wijk met veel dertiger-jaren huizen. In de wijk zijn veel kleine restaurantjes en winkels. Regelmatig worden er evenementen georganiseerd. Als je het de mensen vraagt, willen ze hier graag blijven wonen. Ik vind het een gezellige, actieve wijk waar veel sfeer hangt. Er zijn wel meer van die wijken zoals de schrijversbuurt, het witte dorp, de vogelbuurt, tuindorp, vonderkwartier, omgeving Hoogstraat binnen de rondweg en omgeving Jaques Perkstraat.
En waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar. Maar dat wil absoluut nog niet zeggen dat er geen wijken zijn waar je je minder thuis zou voelen.
Maar ook hier is de vraag groot en het aanbod klein.
Nou, dat kan...

Ben op zoek naar bij voorkeur een niet te oude buurt (jonger dan 1975) met jonge gezinnen en kinderen. Huis minimaal 4 kamers, >125m2, weinig verbouwen nodig. halfopen keuken met raam, badkamer met raam.

pi_16564509
Wij wonen in de Spinnerstraat ( vlakbij de kruisstraat/Woenselse Markt ), Keigoedkoop ( 280 Euro p/m ), en het is keirelaxed hier, en lekker dicht bij het centrum.

Zelf hiervoor in de kruidenbuurt gewoond, maar dat was in het kader van tijdelijk wonen, en via een herplaatsing in Woensel-zuid terecht gekomen.

p.s. de kruidenbuurt was niks mis mee !

Exotisch tuinieren in Nederland ! palmen en bananen.. gewoon in de tuin !
http://www.anaxotic.nl
pi_16564948
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:53 schreef cLau- het volgende:
Ik woon zelf in veldhoven en ga in eindhoven naar school...
dat is 30 minuten fietsen en ik ben er niet altijd blij mee.
Als ik ff ergens in ehv iets wil kopen ben ik een uur kwijt met alleen een beetje er komen want qua kleding of iets hoef je echt niet naar veldhoven toe.
Ook stappen enz kan wel maar de laatste tijd heb je er alleen maar sondervickers aka boeren die breezers komen drinken
Dus zelf als nog kindje zou je ms toch beter in eindhoven kunnen gaan wonen en dan vooral in de wijken rond de stadsschouwburg zijn mooi.. onder de hoogstraat en bij het franz lehard plein kan je beter niet gaan wonen
Woon ook in veldhoven en sluit me geheel hier bij aan. Gelukkig heb ik nu een rijbewijs en is uitgaan in eindhoven een stuk aangenamer. Maar zo nu en dan drinken is ook wel leuk.

Met een beetje geluk zit ik stacks in centrum Utrecht. Maar toch elke weekend weer terug naar eindhoven om vrienden te zien.

x
  zondag 25 januari 2004 @ 13:00:52 #82
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_16565101
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 22:18 schreef cLau- het volgende:

[..]

Ik bedoel daarmee heen en terug he?
Nix geen grootheidswaanzin maar het is gewoon drukker en gezelliger in Ehv naar mijn mening?
Ja precies, boeren gaan naar wintelre... maar dat zijn best veel sondervickers? Niet alle natuurlijk maar over het algemeen zijn ze echt heel anders dan de mensen die ik ken in eindhoven?
En ja als je kleine kindertjes hebt die je graag rustig wilt laten leven zonder dat ze ooit iets meemaken... ja dan naar Veldhoven gaan
En je kan er idd wel een biertje kopen en naar de bioscoop gaan
Mijn mening is gewoon dat Eindhoven gezelliger is en ik vind ook de huizen in sommige wijken mooier.

Moet je naar tilburg gaan oid, das nog veel gezelliger

En och, ja, onze school zitten veel boeren op, maar das soms best komisch
(p.s. dat je de huizen in sommige wijken van eindhoven mooier vindt kan ik nog steeds niet begrijpen )

Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_16583497
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:58 schreef DanielaJurcevice het volgende:

[..]

Nou, dat kan...

Ben op zoek naar bij voorkeur een niet te oude buurt (jonger dan 1975) met jonge gezinnen en kinderen. Huis minimaal 4 kamers, >125m2, weinig verbouwen nodig. halfopen keuken met raam, badkamer met raam.

pi_16583951
quote:

[..]

Nou, dat kan...

foutje, sorry.
Ja Daniela, dan kom je voornamelijk in Woensel terecht, de grootste wijk van Eindhoven. In Eindhoven Noord, in de wijk Blixembosch, maar ook nog daarbuiten staan veel woningen die er ongeveer zo uitzien als jij wil. Het is een kinderrijke buurt. Er staat een school met meer dan 1800 kinderen, verdeeld over een aantal dependances. Dus kinderen genoeg. Het is een jonge wijk, maar ligt ver van het centrum, maar wel weer dicht bij winkelcentra (tjes). Ik zal eens op zoek gaan naar een makelaar die daar veel huizen verkoopt, dan zou je daar misschien contact mee kunnen opnemen.
Kijk ook eens op www.marktplaats.nl bij de rubriek woningen/huizen/appartementen te koop en dan bij Eindhoven. Daar kom je wel wat van deze huizen tegen. Of bij woningen/appartementen/kamers te huur in geval je zou willen huren.
Verder zijn er ook nog wel wat van dit soort huizen die tussen andere (oude) woningen instaan, iets meer naar het centrum. Maar of deze te koop zijn weet ik niet. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je wil besteden, maar ja, daarvoor is het beter om naar een makelaar te stappen. Succes met het zoeken!
  maandag 26 januari 2004 @ 10:37:03 #85
82005 Jonan
in oprichting
pi_16589332
Ben wel een beetje op zoek naar hetzelfde.
Blixembosch, Achtse Barier, in Veldhoven enkele wijken... dat is volgens mij wel de hoofdmoot
quote:

[..]

Nou, dat kan...

oeps...
  woensdag 28 januari 2004 @ 03:58:44 #86
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_16647471
quote:

[..]

Nou, dat kan...

Ik woon in de Italiaanse buurt, en dat bevalt prima. Redelijk wat jonge gezinnen, maar ook veel 2-verdieners.
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  woensdag 28 januari 2004 @ 11:38:54 #87
82005 Jonan
in oprichting
pi_16651719

Klopt, al vind ik (van wat er vrij komt dan) de woningen wel piepklein.

oeps...
  donderdag 29 januari 2004 @ 12:22:30 #88
82005 Jonan
in oprichting
pi_16682205
Hoe is de wijk Mensfort eigenlijk?

omgeving Doctor Berlagelaan / Corn. Bloemaertstraat / Alard du hamelstraat / Barierweg

oeps...
pi_16697227
die wijk is toch deels op de schop gegaan? Veel nieuwbouw, maar volgens mij grenst het aan mindere buurten?!
  woensdag 19 april 2006 @ 09:41:14 #90
15869 gr8w8
Better by design.
pi_37087730
Schopje.

Zoiets als de Iriswijk, zegt iemand dat wat? Hoe is die buurt?

De straatjes staan er niet allemaal op op dit zoomlevel, maar om en nabij die circel dus.

Wij zijn ook op zoek, binnen de ring of slechts kort daarbuiten. Gestel is geen optie, Edison ook niet. Kruidenbuurt kan, maar we houden daar vooral de nieuwbouw (het deel van 2010) in de gaten.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_37087770
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:25 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Vrienden van ons wonen in Veldhoven (maar willen daar weg) en ze vinden Veldhoven ver-schrik-ke-lijk saai

Er is gewoon geen zak te doen.
Sluit ik me bij aan. Veldhoven is gewoon geen hol aan én er wonen echt ZO veel paupers.

edit: @ gr8wa8, de kruidenbuurt heeft wel een beetje een reputatie van een wijk waar heel veel buitenlanders wonen. Politiek correct gezien is dat geen probleem, maar veel mensen kennen die wijk als zodanig. Dat je het maar weet.

Mijn maakt het allemaal geen hol uit, ik wil zo snel mogelijk weg uit omgeving Eindhoven.
pi_37087943
Waalre is leuk wonen... lekker rustig, midden in het groen en toch vlakbij de stad.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 19 april 2006 @ 10:00:40 #93
15869 gr8w8
Better by design.
pi_37088167
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:43 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Sluit ik me bij aan. Veldhoven is gewoon geen hol aan én er wonen echt ZO veel paupers.

edit: @ gr8wa8, de kruidenbuurt heeft wel een beetje een reputatie van een wijk waar heel veel buitenlanders wonen. Politiek correct gezien is dat geen probleem, maar veel mensen kennen die wijk als zodanig. Dat je het maar weet.

Mijn maakt het allemaal geen hol uit, ik wil zo snel mogelijk weg uit omgeving Eindhoven.
De helft gaat plat of is al weg, en dat is vooral net die stukken. Grens van wat nieuwbouw wordt door ik geloof woningbouwdinges Trudo, is de Edelweisstraat. Ten (ongeveer) zuiden daarvan heb je een paar hele mooie stukken hoor.
pi_37088211
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:00 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

De helft gaat plat of is al weg, en dat is vooral net die stukken. Grens van wat nieuwbouw wordt door ik geloof woningbouwdinges Trudo, is de Edelweisstraat. Ten (ongeveer) zuiden daarvan heb je een paar hele mooie stukken hoor.
Klopt idd wel. Het is ook niet mijn mening oid. Ik weet alleen dat die buurt zo bekend staat. Maar als jij zegt dat dat nu wel meevalt zal dat echt wel zo zijn hoor.

Ik denk dat in Eindhoven niet echt wijken aan te wijzen zijn waar je niet moet gaan wonen. Dat verschilt echt van straat tot straat.
pi_37091845
schopje naar K&W

>>>
  woensdag 19 april 2006 @ 12:21:40 #96
15869 gr8w8
Better by design.
pi_37091878
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:20 schreef schatje het volgende:
schopje naar K&W

>>>
Daar wilde ik mijn vraag al eerdre plaatsen, maar ach, google.fok wist deze te vinden.
pi_37093468
Meeste is hier denk ik al genoemd. Waar ik zelf niet zou willen wonen is Woensel-west en Benekel. Ik ben (nog) niet zo heel erg bekend in Eindhoven, als in alles kennen. Mijn vriend woont er al zijn hele leven en was erg kieskeurig in het uitzoeken van een woning. Hij wou ook niet in Gestel en een bepaald deel van Tongelre wonen, omdat dat ook mindere buurten zouden zijn. Stratum was ook niet geliefd.

Mijn schoonmoeder woont in Woensel, bij Vaartbroek. Niet ideaal, maar geen last van andere mensen ofzo. Mijn vriend en ik hebben nu een huis gekocht in de wijk Heesterakker (helemaal bovenin Eindhoven, noord-oost in Woensel). Leuke rustige buurt, sociaal goed verdeeld (zowel jong als oud). Geen last van achterbuurtgespuis ofzo
Nadeeltje wel is dat alles wat verder weg is (centrum, winkels) maar dat vinden wij geen probleem.

Succes ermee in ieder geval
pi_37099051
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:39 schreef Jonan het volgende:
Ik hoorde iets over Vaartbroek?

En sommige delen van Achtse Barriere?
Ik woon in de wijk vaartbroek, op kruipafstand van het winkelcentrum....daar waar veel overlast zou zijn van allochtone jongeren. Ik heb daar nog nooit last van gehad.

Het enige nadeel is dat onze 30 km-zone aangezien wordt voor een heuse snelweg ('s avonds dan he)
When life goes too fast, use emergency brake
Der Kleingeist hält Ordnung, das Genie beherrscht das Chaos!
pi_37100796
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:33 schreef Boobobob het volgende:

[..]

Ik woon in de wijk vaartbroek, op kruipafstand van het winkelcentrum....daar waar veel overlast zou zijn van allochtone jongeren. Ik heb daar nog nooit last van gehad.

Het enige nadeel is dat onze 30 km-zone aangezien wordt voor een heuse snelweg ('s avonds dan he)
Overdag ook best wel
pi_37351834
Ik woon nu 10 jaar in Blixembosch. Er staan hier aardig wat huizen te koop in diverse prijsklassen.
Ik vind het wel een aardige wijk om te wonen. Uitvalsweg naar Tilburg, den Bosch in de achtertuin zonder daar hinder van te hebben.
En die randgemeentes hier! De huizen zijn daar peperduur.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')