Wat zit er in een Xbox
Vier controllerpoorten om eenvoudig multiplayergames te kunnen spelen en om overige randapparatuur aan te sluiten, van game pads tot een stemgeactiveerde headset.
- Een dvd-lade aan de voorzijde.
- Een multisignaal audio/video-verbindingskabel met om de Xbox eenvoudig op televisies en thuisbioscoopsystemen aan te sluiten.
- Een ethernetpoort voor vet en supersnel online gamen via breedband.(Xbox Live)
- Een NVIDIA grafische processor (GPU), met een vermogen dat drie keer hoger is dan bij andere consoles.
- Een Intel 733MHz processor, de krachtigste CPU voor welk type console dan ook.
- Een interne harde schijf waar een gigantische hoeveelheid spelinformatie op opgeslagen kan worden - een primeur in de gamesindustrie.
Vorige topics
[Xbox] Deel 01 Het grote XBOX games topic!!
[Xbox] Deel 02 Het grote X-box games topic [deel 2]
[Xbox] Deel 03 Het Grote XBox game topic [Deel 3]
[Xbox] Deel 04 Het Grote XBox game topic [Deel IV]
[Xbox] Deel 05 Het Grote Xbox Games Topic [Deel V]
[Xbox] Deel 06 Het Grote Xbox Games Topic [Deel VI]
[Xbox] Deel 07 Het grote XBOX games topic deeltje 7!
[Xbox] Deel 08 Het grote Xbox games topic deel 8
[Xbox] Deel 09 Het Xbox topic deel 9
[Xbox] Deel 10 [Gouden tijden] XBOX topic dl.10 (Geen 56k topic)
[Xbox] Deel 11 Het grote Xbox topic deel 11 [XBOX]
[Xbox] Deel 12 Het Grote XBox game topic [Deel XII]
[Xbox] Deel 13 XBOX topic [Deel XIII] XBOX Live is on it's way!!
[Xbox] Deel 14 XBOX topic [Deel XIV] breedband gevraagd!
[Xbox] Deel 15 XBOX topic [Deel XV] MK:DA!!!!!
[Xbox] Deel 16 XBOX topic [Deel XVI]: Whats next?
[Xbox] Deel 17 is er niet
[Xbox] Deel 18 Xbox topic, the sequel [deel 18]
[Xbox] Deel 19 xbox topic: splintercell deel 19 :P
[Xbox] Deel 20 [XBox]Deel 20... bijna gaan we live!
[Xbox] Deel 21 [XBOX] Deel 21. We gaan *LIVE LIVE LIVE*
[Xbox] Deel 22 [LIVE] Het hele grote XBOX topic, deeltje XXII..
[Xbox] Deel 23 XBOX [deel 23] en we zijn live
[Xbox] Deel 24 XboX [Deel 24] Rivaliteit op L!ve
[Xbox] Deel 25 [XBox] Centrale topic - deel 25
[Xbox] Deel 26 [Xbox] Centraal Xbox Topic 26
[Xbox] Deel 27 [XBOX]Deel 27..What's next?
[Xbox] Deel 28 [Centraal XBOX] Deel 28 voor meesterlijke graphics
[Xbox] Deel 29 [Xbox Topic] Deel 29: E3 coverage, no 56k
[Xbox] Deel 30 [Xbox] E3 Afterparty (Deel XXX )
[Xbox] Deel 31 [XBOX] Wachten op niets, behalve FluxC5. (Deel 31)
[Xbox] Deel 32 [XBOX] Hail the XBOX (deel 32)
[Xbox] Deel 33 XBOX deel 33, Met bruut geweld!
[Xbox] Deel 34 [XBox] Deel 34, Wie is er eigenlijk bruut?
[Xbox] Deel 35 [Xbox] deel 35
[Xbox] Deel 36 [XboX] topic deel 36 - verre van stoffig -
[Xbox] Deel 37 [Xbox] 37 Iedereen moet er een keer aan geloven
[Xbox] Deel 38 [XboX] 38 Euh... Xbox Gaaf !
[Xbox] Deel 39 [XBOX] deel 39, en nog steeds aan kop!
[Xbox] Deel 40 [XBOX] deel 39, en nog steeds aan kop!
[Xbox] Deel 41 [XBOX]Deel 41:Begun, a new topic has. IK WIL UM NU
[Xbox] Deel 42 [XBOX] DEEL 42: Ik wil hem nu!! (XO3 is begonnen!)
[Xbox] Deel 43 [XBOX] DEEL 43:
[Xbox] Deel 44 [X-Box] Topic 44
[Xbox] Deel 45 [Xbox] Deel 45: XBOX ROCKS!
[Xbox] Deel 46 [Xbox] Deel 46: Het worden weer dure maanden!
[Xbox] Deel 47 [Xbox] Deel 47: November gamesmaand!
[Xbox] Deel 48 [Xbox] Deel 48: Steun Tain geef Giro: 888
[Xbox] Deel 49 [Xbox] Deel 49: Geniet maar game met mate!
[Xbox] Deel 50 [Xbox] DEEL 50: Xbox (topic) Jubileert!
[Xbox] Deel 51 [Xbox] DEEL 51: NOV Games - Whatcha Gonna Do ?
[Xbox] Deel 52 [XBOX] Deel 52: er komen teveel goede games aan!
[Xbox] Deel 53 [XBOX] Deel 53: Laat de spellen maar komen
[Xbox] Deel 54 [XBOX] Deel 54 Sniperende tennisballen.
[Xbox] Deel 55 [XBOX] Deel 55 Welke games heb jij ge-preordered?
[Xbox] Deel 56 [Xbox] Het grote Xbox topic deel 56
[Xbox] Deel 57 [Xbox] Deel 57 Rijden in het Sand
[Xbox] Deel 58 [Xbox] Deel 58 - This is but a taste...
[Xbox] Deel 59 [XBOX] Het grote XBOX games topic!! (deel 59)
[Xbox] Deel 60 [XBOX] Het grote XBOX games topic!! (deel 60)
[Xbox] Deel 61 [XBOX] The Uberconsole (deel 61)
[Xbox] Deel 62 [XBOX] 2004 het jaar van de (deel 62)
[Xbox] Deel 63 [Xbox] Het machtige Xbox topic deel 63
[Xbox] Deel 64 [XBOX] Deel 64 De Porsche GT1, of de M16?
XboX-Live topic
[Xbox Live!] Deel 1 - [centraal] XBox LIVE topic -deel 1-
[Xbox Live!] Deel 2 - [XBOX Live 2] Het Live gamers almanak!
[Xbox Live!] Deel 3 - XBOX live topic -deel 3-
[Xbox Live!] Deel 4 - [XBOX] -Het grote LIVE topic-
[Xbox Live!] Deel 5 - [Xbox Live!] Deel 5 Let's play together!
[Xbox Live!] Deel 6 - [Xbox Live!] Deel 6: Sporten/racen/schieten..
Algemene topics over Xbox
Release Dates
Koopjes op de Games and Console markt!
Help! Ik zit vast!
[Discussie] Nieuwe Console! Waarom?
[XBOX] Leukste multiplayer game (splitscreen/lan)?
Game vooruitzicht 2004
Recente speltopics
Klik op de screens om de vergroting én het bijbehorende topic te openen!
Games van 2004
Klik op de screens om de vergroting én het bijbehorende topic te openen!
quote:Ninja Gaiden
Ik kan het niet laten wat mooie screenshots van aankomende toppertjes te plaatsen
Downloads
Hier staat een lijstje met trailers en andere stuff. Sommige trailers moet je downloaden en kan je dus niet gelijk afspelen.(lijst wordt nog verder aangevuld)
Downloads
Driv3r Trailer(7mb)
Darkwatch Trailer(41mb)
Windows Media Player 9 vereist
Fable Trailer
Counterstrike Trailer
GTA Double Pack Trailer
Halo 2 Trailer
SW:KOTOR Trailer
Starcraft Ghost Trailer
Sudeki Trailer
Actuele aanbieding
Dit pakket bestaat uit het volgende:
- Microsoft XBOX spelcomputer inclusief aansluitkabels
- Microsoft Controller S
Aanbieding Xbox
Voor maar 169,- euro
Special thanxs to Nkjez
[Dit bericht is gewijzigd door Nkjez op 21-01-2004 13:01]
quote:jah het moest een mooie OP worden
Op dinsdag 20 januari 2004 18:55 schreef Moogle het volgende:
Ik heb meelij met de modemmers !
wat vind je ervan ??
quote:
Special thanxs to Nkjez
bedank je jezelf altijd?
[Dit bericht is gewijzigd door pkwarts op 20-01-2004 18:58]
quote:jah weet niet hoe dat moet
Op dinsdag 20 januari 2004 18:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mooie OP.
Maar waarom kom ik niet in de desbetreffende topics terecht als ik op HALO 2, SC2 en Ninja Gaiden druk?
En waar is Fable?.
Maar goed, details details...
quote:is dit grappig??
Op dinsdag 20 januari 2004 18:59 schreef Bastard het volgende:
Waar is die mooie OP nou?
quote:Ik vind je OP wel dope hoor
Op dinsdag 20 januari 2004 19:04 schreef Nkjez het volgende:[..]
is dit grappig??
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:04 schreef Nkjez het volgende:[..]
is dit grappig??
Rent-A-Hero No. 1, Xbox Japan - 7 Augustus
Rent-A-Hero No. 1, Xbox USA - Zomer 2004 nnb
Shenmue III, Xbox Asia - 2004 nnb
quote:[ url=http://blabla ] [ img ] http://plaatje.jpg [ /img ] [ /url ]
Op dinsdag 20 januari 2004 19:08 schreef Nkjez het volgende:
nou Dr. Draggla kan je me uitleggen hoe je die links in zo'n plaatje zetof miss iemand anders??
zo ofzo? ik weet het niet zeker....
quote:Ja,
Op dinsdag 20 januari 2004 19:04 schreef Nkjez het volgende:[..]
is dit grappig??
Maar goed, dat doe je zo:
code:[url=link van het topic][img]url van het plaatje[/img][/url]
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:08 schreef Nkjez het volgende:
nou Dr. Draggla kan je me uitleggen hoe je die links in zo'n plaatje zetof miss iemand anders??
code:?[url=http://jaja][img]plaatje[/img][/url]
quote:dat hoop ik maar
Op dinsdag 20 januari 2004 19:12 schreef pkwarts het volgende:
ja na 3x weet ie het wel
quote:vergeet niet dat het heel veel werk was moest alle vorige topics opnieuw doen want ik kon niet editen en quoten kon wel maar dan kreeg je vage links en niet alles
Op dinsdag 20 januari 2004 19:10 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ja,
.
En hij is trouwens niet zo heel veel anders dan de vorige OP..
Maar goed, dat doe je zo:
code:[url=link van het topic][afbeelding][/url]
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 20-01-2004 19:18]
quote:Bespaar je de moeite!! Voor mij is dat een klik en de boel kopieeren..
Op dinsdag 20 januari 2004 19:16 schreef Nkjez het volgende:
ik ga het wel ff updaten die plaatjes
quote:mag ik het later weer veranderen als ik het goed heb
Op dinsdag 20 januari 2004 19:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zo, OP gefixt..
hier staat de OP in code
[edit]
Eigenlijk is het alleen handig voor die klikbare plaatjes..
Ik zal gauw ff de OP in code ergens online flikkeren en een linkje daar naar toe in de OP zetten..
quote:beetje lullig al die moeite voor niks
Op dinsdag 20 januari 2004 19:19 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Bespaar je de moeite!! Voor mij is dat een klik en de boel kopieeren..
.
Jij bent echt een tijd bezig als je dat zelf moet doen..
Evengoed tnx natuurlijk..
quote:
Sega AM2's mooie arcadetitel Outrun 2 toch op de Xbox?
Sega's AM 2 studio, werk al een lange tijd aan een remake van hun oude arcaderacer Outrun 2 voor het Chihiro arcadeboard. Chihiro is een arcade machine gebaseerd op Xbox hardware, een conversie leek van ook logisch. Sega ontkende echter in alle toonaarden af te weten van een consoleversie en daarmee verloren wij alle hoop. In een recente vermelding in de Xbox afdeling van de bekende online winkel Amazon.co.uk wordt wonderlijk genoeg een Xboxversie van de titel vermeld. Wat is er aan de hand?
Zou Sega toch zo slim zijn om een Xbxoversie van de titel te maken? Ten slotte is, zoals eerder gezegd, het overzetten van de arcade naar de thuisconsole in principe een scheetje. Mogelijk moet op het inhoudvlak de arcadeversie aangepast worden, aangezien die gemaakt zijn voor de mensen die talloze malen muntjes in de machine gooien om verder te komen en console eigenaren gewoon door zullen spelen. De vermelding bij Amazon heeft verbazingwekkend genoeg ook een releasedatum. 13 augustus zou deze titel moeten uitkomen. Dat wordt duimen.Wij zijn in ieder geval benieuwd wat Sega's reactie zal zijn op deze nieuwe ontwikkeling. Zullen ze eindelijk toegeven dat het spel in ontwikkeling is voor onze groene console? Of zal het mysterie wederom met een vlaag van vage woorden en ontkenningen teniet gedaan worden. Wij houden de moed er in, en hopen alsnog op een versie van deze fantastisch ogende remake van de klassieker Outrun.
Bron: xboxworl.nl
quote:Spirited Away
Op dinsdag 20 januari 2004 20:11 schreef Bastard het volgende:
Chihiro een arcademachine?
en nu kan je gewoon op de plaatje's klikken heb er ook een paar extra bij gestopt
quote:van halo2 is wel een link
Op dinsdag 20 januari 2004 20:43 schreef Nkjez het volgende:
IK HEB ME OP GEUPDATEen nu kan je gewoon op de plaatje's klikken heb er ook een paar extra bij gestopt
quote:geen idee eigenlijk.
Op dinsdag 20 januari 2004 20:52 schreef Nkjez het volgende:
SW: KOTORwelke krijg je er trouwens bij
quote:vertel
Op dinsdag 20 januari 2004 20:48 schreef pkwarts het volgende:[..]
van halo2 is wel een link
quote:nou....je gaat naar de search, typt in: halo 2 en tada:
Op dinsdag 20 januari 2004 20:57 schreef Nkjez het volgende:[..]
vertel
kom hem niet vinden
quote:je had search gedaan maar kon toch niet vinden
Op dinsdag 20 januari 2004 21:00 schreef pkwarts het volgende:[..]
nou....je gaat naar de search, typt in: halo 2 en tada:
alle drie p s voor 19,95 bij de bart smit
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:10 schreef Nkjez het volgende:
- Campon vs SNK 2 eo (zoeits)
- Genma Onimusha(ook vage naam moet het van het hoesje lezen)
- Blinx: The time sweeperalle drie p s voor 19,95 bij de bart smit
quote:Weet je gelijk een beetje hoe een developer van een geflopte game zich voelt....
Op dinsdag 20 januari 2004 19:23 schreef Nkjez het volgende:[..]
beetje lullig al die moeite voor niks
dus mag ik het iedergeval ff proberen
Grapje NKjez, je inzet word zeer gewaardeerd door je mede xbox-owners.
Verders meld ik mij gewoon ff in dit topic. Over die aanbiedingen bij Bartje S. Genma Onimusha is echt een toffe game! Mits je je over de Res Evil style camera en het ongelofelijke suffe feit dat je de analoge stick niet kan gebruiken om te lopen, kan heenzetten.
Toch vind ik het een toppertje. De laadtijden zijn echt niet lang hoor. Dan heb je Pirates of the Caribbean zeker nog nooit gespeeld
Die laatste ligt ook voor 19,95 bij e-plaza, bart smit en ik vind het ondanks de lange laadtijden echt een leuke RPG (Morrowind style)
daag
me oude daar klopte niks van en werd meteen geedit door dr.draggla
DIT moeten jullie eigenlijk allemaal kopen zodat we eens een goede FOK! Streetfighter "remember the arcades" toernooi kunnen opzetten
Ga allemaal CvsSNK2 e.o. NU halen. Stelletje cheap bastards :p
(oftewel, ik heb niet echt mensen online kunnen vinden nog, tenminste geen europeanen. dus ik heb jullie gewoon nodig. )
quote:Dat maakt me niets uit!!!
Op dinsdag 20 januari 2004 21:43 schreef Nkjez het volgende:
ik hou niet van dat soort games
kopen NU!~!!!!
quote:Vond het vooral veel laden, elke room change was weer laden en sommige rooms waren echt niet groot
Op dinsdag 20 januari 2004 21:32 schreef kulandra het volgende:Toch vind ik het een toppertje. De laadtijden zijn echt niet lang hoor. Dan heb je Pirates of the Caribbean zeker nog nooit gespeeld
quote:wat heb jij het over??
Op dinsdag 20 januari 2004 22:00 schreef -Mzraki- het volgende:
Jongens, de Thomson, Phillips en Samsung lades, wie heeft het plaatje?
quote:Slim ben je niet he...
Op dinsdag 20 januari 2004 23:08 schreef Nkjez het volgende:[..]
wat heb jij het over??
Hij heeft het over de discdrive
Overigens voor de gene die het vroeg, probeer google eens of zo... beetje zoeken kan geen kwaad
quote:Heb het plaatje naar je gestuurd via de mail.
Op dinsdag 20 januari 2004 22:00 schreef -Mzraki- het volgende:
Jongens, de Thomson, Phillips en Samsung lades, wie heeft het plaatje?
quote:De user met z'n grootste mond hier.
Op dinsdag 20 januari 2004 23:08 schreef Nkjez het volgende:[..]
wat heb jij het over??
Dat capcom spel heb ik ik zal dit weekend wel online zijn. Duss...
Livename (DegradedLawyer)
quote:zekers ik kan bijna niet wachtten maar op dat moment komt ook PoP voor de xbox .... zucht... weer 2 toppers op hetzelfde moment
Op woensdag 21 januari 2004 09:20 schreef PBateman1978 het volgende:
RSC2 ziet er heel goed uit !
quote:Tijd om eens PGR2 te spelen dan.
Op woensdag 21 januari 2004 07:40 schreef pmponer het volgende:
He gelukkig eindelijk weer een normale OP.Dat capcom spel heb ik ik zal dit weekend wel online zijn. Duss...
Livename (DegradedLawyer)
quote:Dat hebben we al eens gedaan
Op woensdag 21 januari 2004 09:47 schreef Bastard het volgende:[..]
Tijd om eens PGR2 te spelen dan.
quote:Met de kerstdagen heb ik niet gespeeld, maar ben wel Sailingace
Op woensdag 21 januari 2004 10:01 schreef pmponer het volgende:[..]
Dat hebben we al eens gedaan
rond de kerstdagen
tenminste u is toch SailingAce?
ook reden we steeds allemaal in dezelfde auto waren leuke races
En Bastard, er is altijd tijd voor een potje PGR2. Ik heb nu btw ook een headset. En wel weer wat tijd (in tegenstelling tot de laatste weken)
Word RSC2 ook live?
quote:Yep Rsc2 gaat ook live... Moet wel een super titel worden
Op woensdag 21 januari 2004 11:22 schreef kulandra het volgende:
Ok Pmponer, ik hoop je dan van het weekend te zien met capcomVSsnk.En Bastard, er is altijd tijd voor een potje PGR2. Ik heb nu btw ook een headset. En wel weer wat tijd (in tegenstelling tot de laatste weken)
Word RSC2 ook live?
ook de damage en wat voor het effect het op de wagen heeft moet erg goed worden, en schijnt aanpasbaar te zijn met sliders
Dus bij het kleinste tikje bumper eraf, of juist helemaal niet
Geen wiel meer een groot probleem, offe idd. juist niet
helemaal zelf in te stellen
dat online komen zal zaterdag middag denk ik zijn
[Dit bericht is gewijzigd door pmponer op 21-01-2004 11:35]
quote:Mooi, als ik mn PGR2 weer terug heb deze week dan ga ik meteen wat FOKérs toevoegen om live te knallen.
Op woensdag 21 januari 2004 11:22 schreef kulandra het volgende:
Ok Pmponer, ik hoop je dan van het weekend te zien met capcomVSsnk.En Bastard, er is altijd tijd voor een potje PGR2. Ik heb nu btw ook een headset. En wel weer wat tijd (in tegenstelling tot de laatste weken)
Word RSC2 ook live?
Stoer filmpje van deze shooter!
Rechts, save as
Ik weet het, grafisch niet helemaal af nog, maar dit zijn PS2 plaatjes
Belooft in ieder geval een vreemd creepy shooter te worden denk ik!
quote:Dit spel viel me ook al op. Even in de gaten houden
Op woensdag 21 januari 2004 11:40 schreef Bastard het volgende:
DARKWATCHStoer filmpje van deze shooter!
Rechts, save as
Ik weet het, grafisch niet helemaal af nog, maar dit zijn PS2 plaatjes
Belooft in ieder geval een vreemd creepy shooter te worden denk ik!
quote:Einde van het jaar pas dit spel.. maar denk op komende E3 wel een hoop te zien hiervan.
Op woensdag 21 januari 2004 11:43 schreef Chocobo het volgende:[..]
Dit spel viel me ook al op. Even in de gaten houden
![]()
Tenchu heb ik wel meteen op mijn wishlist gezet
quote:Geef mij maar Marvel Vs Capcom 2
Op dinsdag 20 januari 2004 21:39 schreef kulandra het volgende:
Oh en..... Capcom vs SNK 2 heb ik dus ook. Ben al vanaf jongs af aan een Streetfighter fan dus..... Dit is fokkin Streetfighter ONLINE!!! Met 44 characters, 6 "grooves" (verschillen in de fightstyle) en zon beetje alle capcom en SNK characters die je kan bedenken......DIT moeten jullie eigenlijk allemaal kopen zodat we eens een goede FOK! Streetfighter "remember the arcades" toernooi kunnen opzetten
Ga allemaal CvsSNK2 e.o. NU halen. Stelletje cheap bastards :p
(oftewel, ik heb niet echt mensen online kunnen vinden nog, tenminste geen europeanen. dus ik heb jullie gewoon nodig. )
(Die volgens het geruchtencircuit op XBox Live komt eind dit jaar !)
quote:wtf
Op woensdag 21 januari 2004 07:03 schreef gijsje79 het volgende:[..]
De user met z'n grootste mond hier.
En negen van de tien keer alleen maar onzin post in het X-Box topic, weet niet waar we het over hebben.
Moest er effen uit
Het kan toch zijn dat ik niet weet wat hij bedoeld daarom vraag ik het even
quote:LOL
Mijn screenshot is mooier
16 bit sprites mooi ?
De Capcom vs series is al jaren toe aan een grafische update
quote:Met dit soort spellen maakt de graphics mij niets uit. Wie let daar nou op tijdens t spelen?
Op woensdag 21 januari 2004 12:23 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
LOL
16 bit sprites mooi ?
De Capcom vs series is al jaren toe aan een grafische update
quote:Graphics zijn inderdaad niet het belangrijkste in dit soort games, maar Capcom is gewoon lui dat ze nog steeds 16-bit sprites gebruiken.
Met dit soort spellen maakt de graphics mij niets uit. Wie let daar nou op tijdens t spelen?
quote:Of ze zijn gewoon trouw aan de retro stijl van hun spellen... oftewel: don't fix what ain't broke.
Op woensdag 21 januari 2004 14:56 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
Graphics zijn inderdaad niet het belangrijkste in dit soort games, maar Capcom is gewoon lui dat ze nog steeds 16-bit sprites gebruiken.
quote:Onzin, kom op zeg, je kan toch geen spellen meer uitbrengen in deze tijd met Super Nintendo kwaliteit sprites ?
Of ze zijn gewoon trouw aan de retro stijl van hun spellen... oftewel: don't fix what ain't broke.
Kijk naar Guilty Gear, ook een retro 2D fighter, maar wel met high-res graphics.
quote:En nog bedankt
Op woensdag 21 januari 2004 06:58 schreef gijsje79 het volgende:[..]
Heb het plaatje naar je gestuurd via de mail.
quote:Natuurlijk wel.
Op woensdag 21 januari 2004 15:12 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
Onzin, kom op zeg, je kan toch geen spellen meer uitbrengen in deze tijd met Super Nintendo kwaliteit sprites ?
quote:ziet er goed uit word hoop ik een toppertje
Op woensdag 21 januari 2004 18:07 schreef Tain het volgende:
Nieuwe Hitman 3 screens[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:nee in principe niet.
Op woensdag 21 januari 2004 19:37 schreef Mister_T het volgende:
Ik wil morgen een Xbox aanschaffen met het spel Project Gotham Racing 2...Maar heb je voor de Xbox ook een memory unit nodig?
maar als je bijvoorbeeld bij iemand anders verder wil spelen (op een andere xbox dus) dan heb je wel een memory card nodig zodat je een save-game kan spelen bij die andere.
Als je dit bedoeld
quote:Er zit dus een soort van hardeschijf in de Xbox
Op woensdag 21 januari 2004 19:40 schreef Nkjez het volgende:[..]
nee in principe niet.
maar als je bijvoorbeeld bij iemand anders verder wil spelen (op een andere xbox dus) dan heb je wel een memory card nodig zodat je een save-game kan spelen bij die andere.
Als je dit bedoeld
quote:niet een soort van
Op woensdag 21 januari 2004 19:41 schreef Mister_T het volgende:[..]
Er zit dus een soort van hardeschijf in de Xbox
quote:Mooi
Op woensdag 21 januari 2004 19:43 schreef Tain het volgende:[..]
niet een soort van
er zit een 8GB hardeschijf in de xbox
quote:Allereerst haal ik alleen Project Gotham Racing 2.
Op woensdag 21 januari 2004 19:45 schreef Nkjez het volgende:
goed zowelke games ga je nog meer kopen of ben je van plan later te kopen
quote:Weet niet of je 'm al had, maarja:
Op dinsdag 20 januari 2004 22:00 schreef -Mzraki- het volgende:
Jongens, de Thomson, Phillips en Samsung lades, wie heeft het plaatje?
quote:Met die vier gigantische gaten in je drive begin je al gauw te twiijfelen of het wellicht niet een van die anderen is
Op woensdag 21 januari 2004 21:03 schreef Nkjez het volgende:
ik heb volgens mij de samsung
quote:Dat hitman gebeuren heeft me nooit echt getrokken
Op woensdag 21 januari 2004 18:07 schreef Tain het volgende:
Nieuwe Hitman 3 screens[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Kheb de Samsung nu
Op woensdag 21 januari 2004 20:59 schreef dWc_RuffRyder het volgende:[..]
Weet niet of je 'm al had, maarja:
quote:http://xbox.ign.com/objects/546/546078.html?ui=gamefinderEdit
Op donderdag 22 januari 2004 01:57 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Even kort: is Baldur's Gate: Dark Alliance 2 iets?
quote:Als er 1 blad goed is in twijfelachtige cijfers geven, dan is het de EDGE tegenwoordig wel. Lees het blad nou maar gewoon voor de goede achtergrondartikelen, de review uitkomsten slaan meestal helemaal nergens op (ik noem bijv FFX met een 6..). www.metacritics.com is wel een leuke site om een gemiddeld cijfer te kunnen zien van een spel.
Op donderdag 22 januari 2004 02:35 schreef piet_pelle het volgende:
Ik weet het niet, kreeg een 4 in de EDGE dus dat belooft niet veel goeds.
quote:
SEGA helpt de gamer zijn cashflow te herstellen.
Dit geld dan met name voor de Amerikaanse gamer want daar komt SEGA GT Online aanstaande dinsdag 27 januari uit. En wel voor de ongelooflijke spotprijs van 20 US dollar, omgerekend is dat 16 Euro.Dat wordt emigreren voor de minder kapitaalkrachtige gamer!
quote:Verhaal is wel stoer. Maar de gameplay is vergeleken met Splinter Cell een beetje simpel.
Op donderdag 22 januari 2004 00:10 schreef Chocobo het volgende:
Dat hitman gebeuren heeft me nooit echt getrokken
quote:Zijn de makers van Freedom Fighters toch ?
Op donderdag 22 januari 2004 08:57 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Verhaal is wel stoer. Maar de gameplay is vergeleken met Splinter Cell een beetje simpel.
quote:Ja, Freedom Fighters draait ook op de engine van Hitman 2.
Op donderdag 22 januari 2004 09:26 schreef Bastard het volgende:
Zijn de makers van Freedom Fighters toch ?
Oeps, leedvermaak is niet netjes, he?
[/offtopic]
quote:Done
Op donderdag 22 januari 2004 09:52 schreef Chevalric het volgende:
[offtopic]
Hee mensen, hier kun je even een xbox gebruiker uitlachen... Hij heeft namelijk een modchip en nu doet z'n xbox het niet meer, nadat hij een divx cd'tje wilde afspelenOeps, leedvermaak is niet netjes, he?
[/offtopic]
quote:me 2
Op donderdag 22 januari 2004 11:13 schreef twi het volgende:[..]
Done
btw dat verhaal over gamerelease is ook erg sneu zeg. Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen
Misschien dat ik Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball eens gaan uitproberen.
quote:Ik vind die low res wel wat hebben, als tegenhanger van het 'alles-moet-high-res' principe, gewoon gameplay: punt. en daarbij 16-bit sprites is echt wel voldoende hoor. je kan die 256 kleurtjes echt niet allemaal kwijt in zo'n sprite Plus het feit dat GGX ook echt niet True Color is maar alleen hogere resolutie, haalt je 16-bit opmerking helemaal onderuit. Resolutie + aantal kleuren != kwaliteit; tenzij je spellen alleen speelt/koopt om ze te showen.
Op woensdag 21 januari 2004 15:12 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
Onzin, kom op zeg, je kan toch geen spellen meer uitbrengen in deze tijd met Super Nintendo kwaliteit sprites ?
Kijk naar Guilty Gear, ook een retro 2D fighter, maar wel met high-res graphics.
quote:GGXX speelt ook veel beter dan CvsSNK vind ik. Het is gewoon de betere 2D-fighter.
Resolutie + aantal kleuren != kwaliteit; tenzij je spellen alleen speelt/koopt om ze te showen.
quote:.. daarbij is het nog steeds niet afhankelijk van hoe het eruit ziet.
Op donderdag 22 januari 2004 11:53 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
GGXX speelt ook veel beter dan CvsSNK vind ik. Het is gewoon de betere 2D-fighter vind ik.
quote:Zo'n game moet dan wel een stuk goedkoper zijn. Als je sinds 1992 geen fuck meer aan de graphics hebt gedaan lijkt het mij niet echt reeel om te verwachten dat gamers de volle mep gaan betalen. Maar daarom zijn die games ook zo gigantisch geflopt op Live.
Op donderdag 22 januari 2004 11:57 schreef ManTra het volgende:[..]
.. daarbij is het nog steeds niet afhankelijk van hoe het eruit ziet.
quote:ok, maar ik kijk liever naar de vloeiend lopende high-res grafx van GGXX, dan naar de SNES grafx van Capcom vs....
daarbij is het nog steeds niet afhankelijk van hoe het eruit ziet.
quote:true true, helemaal mee eens, helemaal als die dingen nog geen 1% van een DVD in belsag nemen.
Op donderdag 22 januari 2004 12:05 schreef twi het volgende:[..]
Zo'n game moet dan wel een stuk goedkoper zijn. Als je sinds 1992 geen fuck meer aan de graphics hebt gedaan lijkt het mij niet echt reeel om te verwachten dat gamers de volle mep gaan betalen. Maar daarom zijn die games ook zo gigantisch geflopt op Live.
heel misschien morgen al, als mn loon gestort is.
quote:Goed idee ... trouwens Mediamarkt heeft hele interessante aanbieding deze week
Op donderdag 22 januari 2004 12:18 schreef kepler het volgende:
*van het weekend xbox gaat kopenheel misschien morgen al, als mn loon gestort is.
xbox + controller s + dvd kit + xmen 2 (film) + mm3 + Halo
voor 209 euro
quote:en heb je breedband??
Op donderdag 22 januari 2004 14:12 schreef Mister_T het volgende:
Ik heb net de Xbox gekocht
Pakket met True Crime, mm3 en halo + gratis 2 maanden Live
Ik heb er ook Project Gotham Racing 2 bij gekocht.
Ziet er allemaal erg goed uit
ga dan op xbox live
quote:Ja, je moet trouwens wel een credit card hebben anders kan je jezelf niet registreren.
Op donderdag 22 januari 2004 15:10 schreef Mister_T het volgende:
Hoe krijg je Live Connectie? Gewoon internet kabeltje van je router naar je Xbox of moet je daar speciaal kabeltje voor hebben?
quote:serieus, die mensen zijn van het pad
Op donderdag 22 januari 2004 13:06 schreef pmponer het volgende:[..]
Goed idee ... trouwens Mediamarkt heeft hele interessante aanbieding deze week
xbox + controller s + dvd kit + xmen 2 (film) + mm3 + Halo
voor 209 euro
quote:duh, ik kom niet uit brabant ofzo
Op donderdag 22 januari 2004 15:31 schreef Nkjez het volgende:
media markt is niet overal he
ze zijn vooral te vinden in de grote steden
quote:Is er iets mis met Brabant dan?
Op donderdag 22 januari 2004 16:03 schreef kepler het volgende:[..]
duh, ik kom niet uit brabant ofzo
quote:Jou neem ik niet serieus dus
Op donderdag 22 januari 2004 17:52 schreef Nkjez het volgende:
jah
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 17:58 schreef coolnhl het volgende:[..]
Jou neem ik niet serieus dus
quote:...en heb je geen credit card, speel je gewoon online via XBConnect, is nog gratis ook....(niet te vergelijken met Live uiteraard)
Op donderdag 22 januari 2004 15:14 schreef Sheepcidus het volgende:[..]
Ja, je moet trouwens wel een credit card hebben anders kan je jezelf niet registreren.
quote:kan dit dan?
Op donderdag 22 januari 2004 18:55 schreef Strolie75 het volgende:
Hoe krijg je overigens MP3's op de HD van je XBox? Gewoon een cd met mp3's erin stoppen?
quote:mp3's als audio cd branden op een cd-rw en dan in je xbox. Standaard xboxen herkennen een mp3'tje niet
Op donderdag 22 januari 2004 18:55 schreef Strolie75 het volgende:
Hoe krijg je overigens MP3's op de HD van je XBox? Gewoon een cd met mp3's erin stoppen?
quote:Vlgs mij kan dat alleen met CR-RW, weet 't niet zeker
Op donderdag 22 januari 2004 18:55 schreef Strolie75 het volgende:
Hoe krijg je overigens MP3's op de HD van je XBox? Gewoon een cd met mp3's erin stoppen?
quote:Ah, hij lees ze dus gewoon van een (originele) muziek-CD af.
Op donderdag 22 januari 2004 19:45 schreef Tain het volgende:
mp3's als audio cd branden op een cd-rw en dan in je xbox. Standaard xboxen herkennen een mp3'tje niet
quote:25MB en je moet er rechts op klikken en opslaan als
Op donderdag 22 januari 2004 22:54 schreef Nkjez het volgende:
hoe groot is de trailer, want hij doet niks bij mij ook niet bufferen
quote:http://www.gamemag.nl/nieuws/item.php?id=3138
19 februari verschijnen er 2 nieuwe Xbox bundels. Het gaat om het Rosso Pack en het Grand Slam Pack.
Het Rosso pack bevat 2 controllers en het spel Project Gotham 2. Het Grand Slam Pack bevat 2 controllers en het spel Top Spin. Beide bundels hebben een advies verkoop prijs van EUR 199,99.
in europa is het allemaal weer gezakt
quote:Wat niet
Op donderdag 22 januari 2004 17:45 schreef coolnhl het volgende:[..]
Is er iets mis met Brabant dan?
En ik ga dadelijk een xbox kopen mijn loon is binnen
quote:Rosso pack die ik in Duitsland gekocht heb (anderhalve maand geleden ongeveer) zat maar 1 controller bij.
Op vrijdag 23 januari 2004 08:06 schreef Tain het volgende:
Voor iedereen die pas na 19 Februari een xbox gaat aanschaffen:
[..]http://www.gamemag.nl/nieuws/item.php?id=3138
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 10:32 schreef kepler het volgende:[..]
Wat niet
En ik ga dadelijk een xbox kopen
mijn loon is binnen
Zeg zul jij niet gewoon eens een eind dimmen jah, mooi
quote:Ja en CD-R ook wel maar niet alle xboxen ofzo.
Op donderdag 22 januari 2004 21:31 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ah, hij lees ze dus gewoon van een (originele) muziek-CD af.
quote:Ik kon eerst bijna nix lezen. Werd ie gerapeerd nu kan ik zelfs ALDI cds gebruiken die ik op 52 speed brand
Op vrijdag 23 januari 2004 17:25 schreef Bastard het volgende:[..]
Ja en CD-R ook wel maar niet alle xboxen ofzo.
quote:Die hele double pack is God idd
Op vrijdag 23 januari 2004 17:29 schreef Perfect het volgende:
GTA3 is echt gaaf.
Als je een unieke jump moet doen, en er is geen geluid alleen een liedje van Linkin Park erop, en op de achtergrond zie je een bliksemflits echt onwijs gaafen hem dan de jump nog halen ook
Volgens de berichten zou Kevin Bachus overgestapt zijn naar het duistere Infinium Labs. Het bedrijf is bekend geworden door de online Phantom console, die nog steeds niet op de markt is gekomen.
Ook maakte de Herald Tribune deze morgen bekend, dat Infinium Labs zou gesjoemeld hebben met didvidend van uitgegegeven aandelen.
Leuk bedrijf om naar over te stappen Kevin Bachus. Wordt vervolgd!
IGN.com:
most anticipated xbox games of 2004:
Spider-Man 2
Publisher:Activision
Developer:Treyarch
Release Date: June 2004
Why it will rock: The original Spider-Man title based on the first movie showed tremendous promise. The line on this game was that the outdoor web-swinging stages were great, but camera became a bit problematic when you got indoors with all of that spider-agility and wall-crawling. The early version of Spider-Man 2 we saw at E3 was the most exciting, fun-filled one level technology demonstration we've come across in a long time. Spidey can walk around Manhattan streets, leap dozens of feet in the air and either start web-swinging or begin throwing all kinds of special combat moves that'll warm the hearts of comic fans everywhere. The game is designed so that Manhattan will be a living city with lots of little crimes and people for Spider-Man to interact with. The influence of the GTA franchise is far and wide indeed. Besides there's no telling what extras and bonus gameplay modes Treyarch has planned for this bid budget movie tie-in.
Fable
Publisher: Microsoft
Developer:Big Blue Box
Release Date: TBD 2004
Why it will rock: Fable is going to be hot because Peter Molyneux, head of Lionhead Studios --godfather to developer Big Blue Box, told us it was going to be "the greatest role-playing game of all-time." Seriously though, this ambitious title could be one of the games that ends up defining what the Xbox was all about when everything is said and done. Sick of RPGs that were little more than medieval tales with graphics, the developers behind Fable wanted to create a game where everything your character does brings about a reaction from the environment, the nonplayable characters and the game itself. So in Fable you're always drifting down a path towards evil or good. Using excessive weaponry or magic will physically change the appearance of your character as he ages from adolescence into adulthood. The people of the world in Fable will know your name one way or another as you attempt to become the most renowned adventurer of all time. And that has a familiar ring to it.
B.C.
Publisher: Microsoft
Developer: Intrepid
Release Date: TBD 2004
Why it will rock: The same Peter Molyneux --he's Intrepid's daddy too by way of Lionhead Studios-- could've called this the greatest role playing game of all time, but there's far more action in B.C. for it to be limited to the RPG category. He did however say it will be the bloodiest game of all time, so there's the hyperbole you need. Big nasty dinosaurs and cavewomen in skimpy outfits will be the highlights of this innovative game that will have players using their 21st century intelligence to guide primitive humans in their quest for survival in a cruel prehistoric world. You'll have a simple action interface that will help you get stuff done as well as demonstrate important new skills and abilities that members of your tribe will need to learn if they're to out-evolve the treacherous primate tribe. All that anthropological crap aside, this game is going to be about slaughtering a giant Tyrannosaurus Rex or two at regular intervals using nothing more advanced than sticks, stones and bones. Merely calling a T-Rex names would never hurt it.
Halo 2
Publisher: Microsoft
Developer: Bungie
Release Date: TBD 2004
Why it will rock: Who says this game will rock? Seriously. Just because it's going to be the ultimate evolution of the very game that justifies the Xbox's existence; just because it's going to push the limits of what Xbox Live can do; just because it's added new weapons, new enemies, new vehicles, new melee combat moves, car-jacking and dual weaponry; just because the mere thought of Halo 2 makes the greatest games currently stocked in our Xbox libraries look like weak-kneed intruders on your gaming shelf; just because it's probably going to be the best looking videogame of all time, redefining the limits of bump-mapping and lighting techniques; none of this means Halo 2 is going to rock for sure. It's going to roll over any other software that hits store shelves that week of release and we're not even sure when that is. Our advice is to start looking for department store Santas you may know, camp out in his lap and wish your ass off between now and Christmas.
Star Wars: Battlefront
Publisher: LucasArts
Developer: Pandemic
Release Date: Fall 2004
Why it will rock: It's a team-based shooter where you have to fight to capture control points on a planet before moving on to another planet to do the same thing and conquer the galaxy. Because of this and the Episodes I-VI elements, Star Wars: Battlefront might follow in the footsteps of Knights of the Old Republic as the next game to have more Star Wars juice than any SW movie from the last five years. This is a multiplatform release including the PS2 and PC, but the Xbox version will of course be able to take advantage of Xbox Live functionality and reliability so that the massive 32 player battles across the Star Wars universe will feel like Battlefield: A Long Long Time Ago. Imperials, Rebels, Old Republic and Trade Federation forces will all be mixed up in there with usable vehicles like TIE Fighters, AT-STs and speederbikes. Pandemic Studios could be the ones to deliver us all from the dark side of EA's ownership of Battlefield 1942.
StarCraft: Ghost
Publisher:Vivendi-Universal
Developer: Blizzard
Release Date: TBD 2004
Why it will rock: Wacky corporate shenanigans helped get this game off track for 2003, but that doesn't mean Blizzard's third-person action-adventure has somehow become less appealing. Our heroine Nova has all of the abilities of the Ghost unit from the almighty StarCraft real-time strategy title from the PC plus several new weapons and gadgets. Units, vehicles and other trappings of the PC title will be featured throughout StarCraft Ghost and seeing them up close and from a ground-level perspective will be a huge treat for longtime StarCraft fans. Nova will play like a super-futuristic version of Sam Fisher with all kinds of stealth weapons and moves, including the hot-for-2004 inverted sniper ability where she hangs upside down from a bar or other structure to pop a cap or two into unsuspecting bad guys. The basic gameplay elements are appealing enough, but Ghost will get a tremendous amount of cool points thanks to its StarCraft heritage.
Full Spectrum Warrior
Publisher: THQ
Developer:Pandemic
Release Date:Spring 2004
Why it will rock: Take all of the quick thinking and planning you'll need in a real-time strategy game and present it with a close quarters, third-person perspective and you're getting the basics of Full Spectrum Warrior. The innovative title from Pandemic is closely based on software developed to train US Army soldiers for a variety of squad-level combat situations. Managing two fire teams of troops with an emphasis on safety and effectiveness elevates FSW above the level of typical military themed videogames where you're just asked to aim and shoot with precision over and over again. The successful Full Spectrum Warrior player will have this game looking like something out of the film "Black Hawk Down" to the casual observer because it mimics authentic modern urban warfare as closely as that 2001 Academy Award winner. You will have to think like a soldier to get through this one. And we're talking about the macho harshness of Tom Sizemore's character not that pansy-ass Josh Hartnett. Who put him in charge anyway?
Hitman: Contracts
Publisher: Eidos
Developer: IO Interactive
Release Date: TBD 2004
Why it will rock: The last Hitman title was a pleasant surprise on the consoles, so we can't wait to see what IO Interactive can do the second time around on Xbox. The same company made Freedom Fighters this past year, which worked well as an action game but certainly didn't look like the evolution of an assassin's game like we're expecting with Hitman: Contracts. There's not much info out there right now about Agent 47's next adventure but the badass bald man should certainly look sharper than ever before and we're hoping the camera problems and other mechanics that held back Hitman 2 from true greatness will be addressed in 2004.
Psychonauts
Publisher: Microsoft
Developer: Double Fine
Release Date: TBD 2004
Why it will rock: We came out of E3 2002, thinking Psychonauts could be the mascot game Microsoft has been looking for since the system launched in 2001. A wannabe psycho-secret agent/circus performer with vast mental powers sounds like a good premise for any game, but the developers at Double Fine --headed by Tim Schafer-- take it a step further by having the main character, Raz, physically explore the twisted minds of several characters in Psychonauts. This is where the fun begins because there will be a unique art style and feel to each of several psyches/worlds. The mind of the conspiracy theorist continues to be one of our early favorites with everything in his mind's eye existing as a part of a government plot against him. His paranoia is manifested by a character who actually is hanging around his mind waiting to kill him when you happen to run into him. Psychonauts looks like kids stuff, but the developers are going to let us out of this game without tickling our minds a little bit.
Grand Theft Auto: Next
Publisher: Rockstar
Developer: Rockstar
Release Date: TBD 2004
Why it will rock: The next Grand Theft Auto title will rock because it should be as good if not better than the last two that showed up on Xbox. The appearance of GTA3 and Vice City on Xbox was all we needed to be convinced that the series has a third home on Microsoft's console. The sales numbers for the GTA Double Pack, most likely was all Take Two needed to be convinced of the same. Whether it's San Andreas, Bogota, Tokyo, Sin City or some other locale, the next evolution of the franchise that changed everything will be something to behold. Regardless, we'll see what several extra months of development time will mean to a game where the real main character is a living, autonomous city that's going to be doing its own thing and reacting to your free will. Let's just hope there's no more huge chunks of city that do nothing this time around.
Dead or Alive: Ultimate
Publisher:Tecmo
Developer: Team Ninja
Release Date: March 2004
Why it will rock: Fortunately for Xbox owners, Team Ninja only works with the best gaming hardware available. That means they love the Xbox. And that in turn means we love Team Ninja. Besides the incredible Ninja Gaiden, the team is also bringing us Dead or Alive: Ultimate, also previously known as Dead or Alive Online.
But this isn't just Dead or Alive 3 with online play. In fact, it's Dead or Alive 2 and the original Japan-only Dead or Alive, available in one tidy 2-disc package. Though the game is based on earlier versions of Dead or Alive, don't expect the gameplay to be a step backwards. Team Nina has gone and completely redone the graphics engine for DOA 2 so that the game looks as good, if not better than Dead or Alive 3. Gameplay has also been tweaked, and new arenas added. The original DOA game uses the old-school character models, but we can't deny the nostalgic tears it brings to our eyes. With a ton of extra goodies (trading cards, etc) included in the deluxe packaging, DOA: Ultimate should be just that - the Ultimate.
Jade Empire
Publisher: Microsoft
Developer: BioWare
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: If you consider yourself a gamer, then you should be familiar with our Overall Game of 2003: Star Wars: Knights of the Old Republic. If anything, the game proves that a good Star Wars-based game is possible. It's also a great example of BioWare's game-making talent. With a track record that's almost completely untarnished, it's no wonder that we're super-stoked on BioWare's newest title, Jade Empire.
The easiest way to describe the game is KOTOR meets kung-fu. But even that's portraying the game in a lesser light than it deserves. The core game bears an uncanny resemblance to the Star Wars epic, complete with Light and Dark story-branching, but rather than turn-based combat, Jade Empire uses a real-time fighting engine. We had a look at the game at last year's Tokyo Game Show, and we must say that we were thoroughly impressed. The game's visuals are significantly better than KOTOR's, the voice acting just as good, and the fighting looks tense and intuitive. While we're still waiting to get up-close-and-personal with the game, we can say that it looks to be one of the most promising Xbox games of 2004.
Doom 3
Publisher: Activision
Developer: id Software
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: If you have to ask why this is on our list of most anticipated games, we're a bit worried. Doom 3 is not only one of the biggest games of 2004, but it's one of the most anticipated games of all time. After id did Doom 2, the company moved onto the Quake series, seemingly leaving the revered Doom games behind. But that could only last so long, right?
Though no official release date has been given (id's motto is, "When it's done, it's done."), the first public showing of the game almost two years ago gave us hope that it would be out sometime soon. We were wrong, but it looks like the worth will have been worth it. Featuring some of the most impressive visuals seen in a game yet, Doom 3 is as much eye candy as it is terrifying nightmare. With an emphasis on the light and shadow dynamic, Doom 3 doesn't stray far from the series roots - you still shoot mindless zombies and monsters. But it's the terror and suspense that the breakthrough graphics makes possible that put this game above just about everything else. We've heard from inside sources that have played the game that it will own us; we're happy to oblige.
Half-Life 2
Publisher: Sierra
Developer: Valve
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: Okay, besides Doom 3, the other game that is on every gamers' list of wanted games has to be Half-Life 2. The first game shook the gaming world with its impressive AI and perfect pacing. The sequel looks to do the same, only with graphics and physics like the world has never seen. It's that impressive. While we've only seen live demos of the game, something tells us that this game will once again redefine the first-person genre.
The biggest worries on gamers' minds regarding Half-Life 2 is whether it will look as good as the PC version. Well, it's highly unlikely that it will look exactly like the PC version, but with a hardware configuration that isn't flexible, clever optimizations can make the game look really close to its PC counterpart. We've actually heard that the game is moving along quite nicely on Xbox, and looks better than you'd think. Yeah, we're pumped.
Far Cry
Publisher: Ubisoft
Developer: Crytech Studios
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: Sometimes a game comes out of nowhere and shocks us with amazing graphics, realistic physics, and great gameplay. Far Cry is one of those games. We first saw a demo of the game at last year's Game Developer's Conference. We were impressed then, but now that we've spent some time with the PC version of the game, we can honestly say that Far Cry has the potential to be a seminal FPS.
Far Cry uses the Crytech engine, which allows for some insane graphics and physics. And the draw distance is unreal. The Xbox version of the game won't be an exact port of the PC game. Instead, expect a slightly redone single-player campaign, with a heavy, heavy emphasis on Live multiplayer. We have a feeling Ubisoft will be positioning the game as a direct competitor to Halo 2. Yes, that's an uphill battle, but if there's a game that might be capable of that task, it's Far Cry.
Thief 3
Publisher: Eidos
Developer: Ion Storm
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: When most people think of stealth games, they think of Metal Gear and Splinter Cell. But those of us who know better think of the Thief series. Originating on the PC, the Thief games were doing advanced stealth gameplay way before Snake or Sam. Why isn't the franchise more known? Probably because the games were ahead of their time; while everyone was shooting each other in Quake, a select group of gamers were living out their stealth fantasies in Thief.
Using the Deus Ex 2 engine, expect Thief 3 to have the same incredible lighting - a must for a stealth game - and physics. Additionally, because the game is coming to the PC also, the game will probably have a console-friendly user interface. We're a little worried about the framerate issues that DX2 had, but with gaming legend Warren Spector at the helm, we have faith that Thief 3 will take stealth-based gameplay to the next level.
True Fantasy Live Online
Publisher: Microsoft
Developer: Level-5
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: If there's one genre the Xbox needs a bit of help in, it's RPGs. Thankfully, the folks over at Level-5 feel our RPG pangs and are developing True Fantasy Live Online, a massively multiplayer online RPG. The most intriguing feature of the game is the graphics. Completely cel-shaded, TFLO looks just like a cartoon. We know there are other cel-shaded games out there, but TFLO takes the cake.
Besides the great graphics and flexible character-creation system, TFLO also has the developer's reputation. If you don't know of Level-5, you should. They're the same folks who brought the PS2 Dark Cloud 1 & 2, and also the upcoming Dragon Quest VIII. If you haven't played Dark Cloud 2, or are unfamiliar with Dragon Quest's following in Japan, just know that if Square-Enix trusts them with one of the most beloved RPG series of all time, we should trust them too.
Otogi 2
Publisher: TBA
Developer: From Software
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: We loved the first Otogi. It's one of the best action games out on any console. It's also one of the most beautiful. We don't know where the game came from, but we don't care. We're just glad From Software made it, and that Sega published it in the US.
Released in Japan this past Christmas, Otogi 2 came out in the same year as the original. This short turnaround time makes us appreciate the sequel even more. Believe it or not, it's significantly better-looking than the original. The gameplay has also been improved, with tweaked controls and six playable characters. There's really too much to gush about when it comes to Otogi 2, so we'll keep it simple: if you love games, you need Otogi 2
Ninja Gaiden
Publisher: Tecmo
Developer: Team Ninja
Release Date: February 12, 2004
Why it will rock: What? Ninja Gaiden hasn't been released yet? No, it sure hasn't. Funny, the game was actually one of our most anticipated games for 2003. But who cares, the extra time Team Ninja took with the game seems to have proven useful. The graphics are CG-quality, the controls are incredibly tight, and hey, it's Ninja Gaiden for Pete's sake!
That's not enough for you? Okay, well, the game also includes the first three Ninja Gaiden NES games, and the original arcade game. It also features an online tournament mode where players can download missions and compete for prizes. There are some more online features that we can't talk about yet, but let's just say that they're really freakin' cool. The extra bonus features (old television commercials, etc.) are just the icing on the frozen fruit cake.
Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Publisher: Ubisoft
Developer: Ubisoft
Release Date: March 2004
Why it will rock: The Xbox is home to many AAA games. It's got Halo, Project Gotham Racing 2, and KOTOR, just to name a few. But one game that really pushed the hardware to not only produce amazing graphics, but also gameplay, was Splinter Cell. A Tom Clancy game, Splinter Cell features the typical day-after-tomorrow storyline and gadgetry. It also featured some of the best lighting ever seen in a videogame. The sequel, Pandora Tomorrow, has all of the above, but also an innovative online mode.
Two spies, two terrorists. That's all you get in the online mode. What makes it special, though, is the way that each side has weapons and gadgets to counteract the others. It sounds simple - and it is - but it's that simplicity that makes the gameplay so intuitive and so tense. With the spies and terrorists having third and first-person views, respectively, this is one online feature that's been thoroughly thought out. It's really that good.
True Crime 2
Publisher: Activision
Developer: Luxoflux Corp.
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: Coming later this year is the sequel to True Crime. You know, that game that was labeled as the GTA-killer. Well, it wasn't quite a GTA-killer considering the two games were quite a bit different, but it was a really cool game. So it's no surprise that the sequel is in full production.
Scheduled for release at the end of the year, True Crime 2 will probably be more of the same, only more refined and polished, and with less bugs. We don't know much else, but sources tell us that the celebrity voice actors will be reprising their roles, and that the game will again take place in L.A. We haven't been able to confirm the information, but if it's true, then we have every right to be excited.
Other Notable Games of 2004
Republic Commando
Star Wars meets Metroid Prime. What more do ya want?
Manhunt
The most violent game in history. Neat.
Metal Arms 2
The sequel to the second-best shooter (besides Halo) on Xbox.
Burnout 3
Arcade racing at its best. Also rumored to be online!
Silent Hill 4
Could be the scariest game ever, besides Pulse Racer.
Battlefield 1942
We still hear that it's coming, though it may be a full sequel rather than a port.
SNK VS Capcom
SNK's take on the versus series. Complete with online play.
Guilty Gear XX Reloaded
High-res sprites, kooky characters, and a deep fighting system. Online, too!
Call of Duty
This is how a war game is made.
Rallisport Challenge 2
Fast, gorgeous, and online. Best damage modeling ever.
MechAssault 2
Yeah, it's coming. Expect more of the same, plus some surprises.
Brute Force 2
Only rumors, but we wouldn't be surprised.
Freelancer
Online space-flying combat? Sign us up.
Steel Battalion: Line of Contact
Big controller can now be used online!
Tenchu: Return From Darkness
Like the PS2 game, but better graphics, new levels, and online modes.
DRIV3R
Hot sequel to a hot series. Think GTA but more realistic.
Sudeki
A beautiful, epic RPG for Xbox. Finally!
kill.switch 2
The best firefights in a videogame.
Knights of the Old Republic 2
Not developed by BioWare, but we have faith.
Rebel X
All of the Nintendo Star Wars games in one package. Sweet.
Star Wars Episode III: Darth Vader
Not the official name, but you do get to play as Darth Vader.
X-Men Legends
X-Men RPG? Took long enough, dangit!
quote:zou niet genoeg zijn
Op vrijdag 23 januari 2004 21:36 schreef rockstah het volgende:
mjah..........extra krantewijk dan maar?
en niet alle games zijn leuk, zag ook spiderman 2 nou joepie
quote:Ik speel alleen Vice City tot nu toe. Was al verslaafd bij een vriend van me die m op de ps2 heeft. Kheb GTA3 nog niet aangeraakt
Op vrijdag 23 januari 2004 19:35 schreef Chocobo het volgende:[..]
Die hele double pack is God idd
Ik speel hem veel
nou jullie hebben die vraag al beantwoord
quote:*hetzelfde denkt*
Op vrijdag 23 januari 2004 22:44 schreef Nkjez het volgende:
zat vanmiddag ook te denken van...
is die GTA double pack nou de moeite waard om te kopennou jullie hebben die vraag al beantwoord
quote:De XBOX roeleert alle kanten op.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:49 schreef pkwarts het volgende:
deze post niet quoten aubIGN.com:
most anticipated xbox games of 2004:Spider-Man 2
Publisher:Activision
Developer:Treyarch
Release Date: June 2004
Why it will rock: The original Spider-Man title based on the first movie showed tremendous promise. The line on this game was that the outdoor web-swinging stages were great, but camera became a bit problematic when you got indoors with all of that spider-agility and wall-crawling. The early version of Spider-Man 2 we saw at E3 was the most exciting, fun-filled one level technology demonstration we've come across in a long time. Spidey can walk around Manhattan streets, leap dozens of feet in the air and either start web-swinging or begin throwing all kinds of special combat moves that'll warm the hearts of comic fans everywhere. The game is designed so that Manhattan will be a living city with lots of little crimes and people for Spider-Man to interact with. The influence of the GTA franchise is far and wide indeed. Besides there's no telling what extras and bonus gameplay modes Treyarch has planned for this bid budget movie tie-in.Fable
Publisher: Microsoft
Developer:Big Blue Box
Release Date: TBD 2004
Why it will rock: Fable is going to be hot because Peter Molyneux, head of Lionhead Studios --godfather to developer Big Blue Box, told us it was going to be "the greatest role-playing game of all-time." Seriously though, this ambitious title could be one of the games that ends up defining what the Xbox was all about when everything is said and done. Sick of RPGs that were little more than medieval tales with graphics, the developers behind Fable wanted to create a game where everything your character does brings about a reaction from the environment, the nonplayable characters and the game itself. So in Fable you're always drifting down a path towards evil or good. Using excessive weaponry or magic will physically change the appearance of your character as he ages from adolescence into adulthood. The people of the world in Fable will know your name one way or another as you attempt to become the most renowned adventurer of all time. And that has a familiar ring to it.B.C.
Publisher: Microsoft
Developer: Intrepid
Release Date: TBD 2004
Why it will rock: The same Peter Molyneux --he's Intrepid's daddy too by way of Lionhead Studios-- could've called this the greatest role playing game of all time, but there's far more action in B.C. for it to be limited to the RPG category. He did however say it will be the bloodiest game of all time, so there's the hyperbole you need. Big nasty dinosaurs and cavewomen in skimpy outfits will be the highlights of this innovative game that will have players using their 21st century intelligence to guide primitive humans in their quest for survival in a cruel prehistoric world. You'll have a simple action interface that will help you get stuff done as well as demonstrate important new skills and abilities that members of your tribe will need to learn if they're to out-evolve the treacherous primate tribe. All that anthropological crap aside, this game is going to be about slaughtering a giant Tyrannosaurus Rex or two at regular intervals using nothing more advanced than sticks, stones and bones. Merely calling a T-Rex names would never hurt it.Halo 2
Publisher: Microsoft
Developer: Bungie
Release Date: TBD 2004
Why it will rock: Who says this game will rock? Seriously. Just because it's going to be the ultimate evolution of the very game that justifies the Xbox's existence; just because it's going to push the limits of what Xbox Live can do; just because it's added new weapons, new enemies, new vehicles, new melee combat moves, car-jacking and dual weaponry; just because the mere thought of Halo 2 makes the greatest games currently stocked in our Xbox libraries look like weak-kneed intruders on your gaming shelf; just because it's probably going to be the best looking videogame of all time, redefining the limits of bump-mapping and lighting techniques; none of this means Halo 2 is going to rock for sure. It's going to roll over any other software that hits store shelves that week of release and we're not even sure when that is. Our advice is to start looking for department store Santas you may know, camp out in his lap and wish your ass off between now and Christmas.Star Wars: Battlefront
Publisher: LucasArts
Developer: Pandemic
Release Date: Fall 2004
Why it will rock: It's a team-based shooter where you have to fight to capture control points on a planet before moving on to another planet to do the same thing and conquer the galaxy. Because of this and the Episodes I-VI elements, Star Wars: Battlefront might follow in the footsteps of Knights of the Old Republic as the next game to have more Star Wars juice than any SW movie from the last five years. This is a multiplatform release including the PS2 and PC, but the Xbox version will of course be able to take advantage of Xbox Live functionality and reliability so that the massive 32 player battles across the Star Wars universe will feel like Battlefield: A Long Long Time Ago. Imperials, Rebels, Old Republic and Trade Federation forces will all be mixed up in there with usable vehicles like TIE Fighters, AT-STs and speederbikes. Pandemic Studios could be the ones to deliver us all from the dark side of EA's ownership of Battlefield 1942.StarCraft: Ghost
Publisher:Vivendi-Universal
Developer: Blizzard
Release Date: TBD 2004
Why it will rock: Wacky corporate shenanigans helped get this game off track for 2003, but that doesn't mean Blizzard's third-person action-adventure has somehow become less appealing. Our heroine Nova has all of the abilities of the Ghost unit from the almighty StarCraft real-time strategy title from the PC plus several new weapons and gadgets. Units, vehicles and other trappings of the PC title will be featured throughout StarCraft Ghost and seeing them up close and from a ground-level perspective will be a huge treat for longtime StarCraft fans. Nova will play like a super-futuristic version of Sam Fisher with all kinds of stealth weapons and moves, including the hot-for-2004 inverted sniper ability where she hangs upside down from a bar or other structure to pop a cap or two into unsuspecting bad guys. The basic gameplay elements are appealing enough, but Ghost will get a tremendous amount of cool points thanks to its StarCraft heritage.Full Spectrum Warrior
Publisher: THQ
Developer:Pandemic
Release Date:Spring 2004
Why it will rock: Take all of the quick thinking and planning you'll need in a real-time strategy game and present it with a close quarters, third-person perspective and you're getting the basics of Full Spectrum Warrior. The innovative title from Pandemic is closely based on software developed to train US Army soldiers for a variety of squad-level combat situations. Managing two fire teams of troops with an emphasis on safety and effectiveness elevates FSW above the level of typical military themed videogames where you're just asked to aim and shoot with precision over and over again. The successful Full Spectrum Warrior player will have this game looking like something out of the film "Black Hawk Down" to the casual observer because it mimics authentic modern urban warfare as closely as that 2001 Academy Award winner. You will have to think like a soldier to get through this one. And we're talking about the macho harshness of Tom Sizemore's character not that pansy-ass Josh Hartnett. Who put him in charge anyway?Hitman: Contracts
Publisher: Eidos
Developer: IO Interactive
Release Date: TBD 2004
Why it will rock: The last Hitman title was a pleasant surprise on the consoles, so we can't wait to see what IO Interactive can do the second time around on Xbox. The same company made Freedom Fighters this past year, which worked well as an action game but certainly didn't look like the evolution of an assassin's game like we're expecting with Hitman: Contracts. There's not much info out there right now about Agent 47's next adventure but the badass bald man should certainly look sharper than ever before and we're hoping the camera problems and other mechanics that held back Hitman 2 from true greatness will be addressed in 2004.Psychonauts
Publisher: Microsoft
Developer: Double Fine
Release Date: TBD 2004
Why it will rock: We came out of E3 2002, thinking Psychonauts could be the mascot game Microsoft has been looking for since the system launched in 2001. A wannabe psycho-secret agent/circus performer with vast mental powers sounds like a good premise for any game, but the developers at Double Fine --headed by Tim Schafer-- take it a step further by having the main character, Raz, physically explore the twisted minds of several characters in Psychonauts. This is where the fun begins because there will be a unique art style and feel to each of several psyches/worlds. The mind of the conspiracy theorist continues to be one of our early favorites with everything in his mind's eye existing as a part of a government plot against him. His paranoia is manifested by a character who actually is hanging around his mind waiting to kill him when you happen to run into him. Psychonauts looks like kids stuff, but the developers are going to let us out of this game without tickling our minds a little bit.Grand Theft Auto: Next
Publisher: Rockstar
Developer: Rockstar
Release Date: TBD 2004
Why it will rock: The next Grand Theft Auto title will rock because it should be as good if not better than the last two that showed up on Xbox. The appearance of GTA3 and Vice City on Xbox was all we needed to be convinced that the series has a third home on Microsoft's console. The sales numbers for the GTA Double Pack, most likely was all Take Two needed to be convinced of the same. Whether it's San Andreas, Bogota, Tokyo, Sin City or some other locale, the next evolution of the franchise that changed everything will be something to behold. Regardless, we'll see what several extra months of development time will mean to a game where the real main character is a living, autonomous city that's going to be doing its own thing and reacting to your free will. Let's just hope there's no more huge chunks of city that do nothing this time around.Dead or Alive: Ultimate
Publisher:Tecmo
Developer: Team Ninja
Release Date: March 2004
Why it will rock: Fortunately for Xbox owners, Team Ninja only works with the best gaming hardware available. That means they love the Xbox. And that in turn means we love Team Ninja. Besides the incredible Ninja Gaiden, the team is also bringing us Dead or Alive: Ultimate, also previously known as Dead or Alive Online.But this isn't just Dead or Alive 3 with online play. In fact, it's Dead or Alive 2 and the original Japan-only Dead or Alive, available in one tidy 2-disc package. Though the game is based on earlier versions of Dead or Alive, don't expect the gameplay to be a step backwards. Team Nina has gone and completely redone the graphics engine for DOA 2 so that the game looks as good, if not better than Dead or Alive 3. Gameplay has also been tweaked, and new arenas added. The original DOA game uses the old-school character models, but we can't deny the nostalgic tears it brings to our eyes. With a ton of extra goodies (trading cards, etc) included in the deluxe packaging, DOA: Ultimate should be just that - the Ultimate.
Jade Empire
Publisher: Microsoft
Developer: BioWare
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: If you consider yourself a gamer, then you should be familiar with our Overall Game of 2003: Star Wars: Knights of the Old Republic. If anything, the game proves that a good Star Wars-based game is possible. It's also a great example of BioWare's game-making talent. With a track record that's almost completely untarnished, it's no wonder that we're super-stoked on BioWare's newest title, Jade Empire.The easiest way to describe the game is KOTOR meets kung-fu. But even that's portraying the game in a lesser light than it deserves. The core game bears an uncanny resemblance to the Star Wars epic, complete with Light and Dark story-branching, but rather than turn-based combat, Jade Empire uses a real-time fighting engine. We had a look at the game at last year's Tokyo Game Show, and we must say that we were thoroughly impressed. The game's visuals are significantly better than KOTOR's, the voice acting just as good, and the fighting looks tense and intuitive. While we're still waiting to get up-close-and-personal with the game, we can say that it looks to be one of the most promising Xbox games of 2004.
Doom 3
Publisher: Activision
Developer: id Software
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: If you have to ask why this is on our list of most anticipated games, we're a bit worried. Doom 3 is not only one of the biggest games of 2004, but it's one of the most anticipated games of all time. After id did Doom 2, the company moved onto the Quake series, seemingly leaving the revered Doom games behind. But that could only last so long, right?Though no official release date has been given (id's motto is, "When it's done, it's done."), the first public showing of the game almost two years ago gave us hope that it would be out sometime soon. We were wrong, but it looks like the worth will have been worth it. Featuring some of the most impressive visuals seen in a game yet, Doom 3 is as much eye candy as it is terrifying nightmare. With an emphasis on the light and shadow dynamic, Doom 3 doesn't stray far from the series roots - you still shoot mindless zombies and monsters. But it's the terror and suspense that the breakthrough graphics makes possible that put this game above just about everything else. We've heard from inside sources that have played the game that it will own us; we're happy to oblige.
Half-Life 2
Publisher: Sierra
Developer: Valve
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: Okay, besides Doom 3, the other game that is on every gamers' list of wanted games has to be Half-Life 2. The first game shook the gaming world with its impressive AI and perfect pacing. The sequel looks to do the same, only with graphics and physics like the world has never seen. It's that impressive. While we've only seen live demos of the game, something tells us that this game will once again redefine the first-person genre.The biggest worries on gamers' minds regarding Half-Life 2 is whether it will look as good as the PC version. Well, it's highly unlikely that it will look exactly like the PC version, but with a hardware configuration that isn't flexible, clever optimizations can make the game look really close to its PC counterpart. We've actually heard that the game is moving along quite nicely on Xbox, and looks better than you'd think. Yeah, we're pumped.
Far Cry
Publisher: Ubisoft
Developer: Crytech Studios
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: Sometimes a game comes out of nowhere and shocks us with amazing graphics, realistic physics, and great gameplay. Far Cry is one of those games. We first saw a demo of the game at last year's Game Developer's Conference. We were impressed then, but now that we've spent some time with the PC version of the game, we can honestly say that Far Cry has the potential to be a seminal FPS.Far Cry uses the Crytech engine, which allows for some insane graphics and physics. And the draw distance is unreal. The Xbox version of the game won't be an exact port of the PC game. Instead, expect a slightly redone single-player campaign, with a heavy, heavy emphasis on Live multiplayer. We have a feeling Ubisoft will be positioning the game as a direct competitor to Halo 2. Yes, that's an uphill battle, but if there's a game that might be capable of that task, it's Far Cry.
Thief 3
Publisher: Eidos
Developer: Ion Storm
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: When most people think of stealth games, they think of Metal Gear and Splinter Cell. But those of us who know better think of the Thief series. Originating on the PC, the Thief games were doing advanced stealth gameplay way before Snake or Sam. Why isn't the franchise more known? Probably because the games were ahead of their time; while everyone was shooting each other in Quake, a select group of gamers were living out their stealth fantasies in Thief.Using the Deus Ex 2 engine, expect Thief 3 to have the same incredible lighting - a must for a stealth game - and physics. Additionally, because the game is coming to the PC also, the game will probably have a console-friendly user interface. We're a little worried about the framerate issues that DX2 had, but with gaming legend Warren Spector at the helm, we have faith that Thief 3 will take stealth-based gameplay to the next level.
True Fantasy Live Online
Publisher: Microsoft
Developer: Level-5
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: If there's one genre the Xbox needs a bit of help in, it's RPGs. Thankfully, the folks over at Level-5 feel our RPG pangs and are developing True Fantasy Live Online, a massively multiplayer online RPG. The most intriguing feature of the game is the graphics. Completely cel-shaded, TFLO looks just like a cartoon. We know there are other cel-shaded games out there, but TFLO takes the cake.Besides the great graphics and flexible character-creation system, TFLO also has the developer's reputation. If you don't know of Level-5, you should. They're the same folks who brought the PS2 Dark Cloud 1 & 2, and also the upcoming Dragon Quest VIII. If you haven't played Dark Cloud 2, or are unfamiliar with Dragon Quest's following in Japan, just know that if Square-Enix trusts them with one of the most beloved RPG series of all time, we should trust them too.
Otogi 2
Publisher: TBA
Developer: From Software
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: We loved the first Otogi. It's one of the best action games out on any console. It's also one of the most beautiful. We don't know where the game came from, but we don't care. We're just glad From Software made it, and that Sega published it in the US.Released in Japan this past Christmas, Otogi 2 came out in the same year as the original. This short turnaround time makes us appreciate the sequel even more. Believe it or not, it's significantly better-looking than the original. The gameplay has also been improved, with tweaked controls and six playable characters. There's really too much to gush about when it comes to Otogi 2, so we'll keep it simple: if you love games, you need Otogi 2
Ninja Gaiden
Publisher: Tecmo
Developer: Team Ninja
Release Date: February 12, 2004
Why it will rock: What? Ninja Gaiden hasn't been released yet? No, it sure hasn't. Funny, the game was actually one of our most anticipated games for 2003. But who cares, the extra time Team Ninja took with the game seems to have proven useful. The graphics are CG-quality, the controls are incredibly tight, and hey, it's Ninja Gaiden for Pete's sake!That's not enough for you? Okay, well, the game also includes the first three Ninja Gaiden NES games, and the original arcade game. It also features an online tournament mode where players can download missions and compete for prizes. There are some more online features that we can't talk about yet, but let's just say that they're really freakin' cool. The extra bonus features (old television commercials, etc.) are just the icing on the frozen fruit cake.
Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Publisher: Ubisoft
Developer: Ubisoft
Release Date: March 2004
Why it will rock: The Xbox is home to many AAA games. It's got Halo, Project Gotham Racing 2, and KOTOR, just to name a few. But one game that really pushed the hardware to not only produce amazing graphics, but also gameplay, was Splinter Cell. A Tom Clancy game, Splinter Cell features the typical day-after-tomorrow storyline and gadgetry. It also featured some of the best lighting ever seen in a videogame. The sequel, Pandora Tomorrow, has all of the above, but also an innovative online mode.Two spies, two terrorists. That's all you get in the online mode. What makes it special, though, is the way that each side has weapons and gadgets to counteract the others. It sounds simple - and it is - but it's that simplicity that makes the gameplay so intuitive and so tense. With the spies and terrorists having third and first-person views, respectively, this is one online feature that's been thoroughly thought out. It's really that good.
True Crime 2
Publisher: Activision
Developer: Luxoflux Corp.
Release Date: TBA 2004
Why it will rock: Coming later this year is the sequel to True Crime. You know, that game that was labeled as the GTA-killer. Well, it wasn't quite a GTA-killer considering the two games were quite a bit different, but it was a really cool game. So it's no surprise that the sequel is in full production.Scheduled for release at the end of the year, True Crime 2 will probably be more of the same, only more refined and polished, and with less bugs. We don't know much else, but sources tell us that the celebrity voice actors will be reprising their roles, and that the game will again take place in L.A. We haven't been able to confirm the information, but if it's true, then we have every right to be excited.
Other Notable Games of 2004
Republic Commando
Star Wars meets Metroid Prime. What more do ya want?Manhunt
The most violent game in history. Neat.Metal Arms 2
The sequel to the second-best shooter (besides Halo) on Xbox.Burnout 3
Arcade racing at its best. Also rumored to be online!Silent Hill 4
Could be the scariest game ever, besides Pulse Racer.Battlefield 1942
We still hear that it's coming, though it may be a full sequel rather than a port.SNK VS Capcom
SNK's take on the versus series. Complete with online play.Guilty Gear XX Reloaded
High-res sprites, kooky characters, and a deep fighting system. Online, too!Call of Duty
This is how a war game is made.Rallisport Challenge 2
Fast, gorgeous, and online. Best damage modeling ever.MechAssault 2
Yeah, it's coming. Expect more of the same, plus some surprises.Brute Force 2
Only rumors, but we wouldn't be surprised.Freelancer
Online space-flying combat? Sign us up.Steel Battalion: Line of Contact
Big controller can now be used online!Tenchu: Return From Darkness
Like the PS2 game, but better graphics, new levels, and online modes.DRIV3R
Hot sequel to a hot series. Think GTA but more realistic.Sudeki
A beautiful, epic RPG for Xbox. Finally!kill.switch 2
The best firefights in a videogame.Knights of the Old Republic 2
Not developed by BioWare, but we have faith.Rebel X
All of the Nintendo Star Wars games in one package. Sweet.Star Wars Episode III: Darth Vader
Not the official name, but you do get to play as Darth Vader.X-Men Legends
X-Men RPG? Took long enough, dangit!
quote:Zinloos gequote.
Op vrijdag 23 januari 2004 23:20 schreef pkwarts het volgende:
jullie konden het gewoon niet laten he
quote:ja dat ook nog
Op vrijdag 23 januari 2004 23:23 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Zinloos gequote.
.
quote:jah edit ff
Op vrijdag 23 januari 2004 23:28 schreef rockstah het volgende:
nou Dr.Daggla! wat doe je nou
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:15 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
De XBOX roeleert alle kanten op.
.
quote:lijkt mij ook helemaal niks
Op zaterdag 24 januari 2004 08:04 schreef Chevalric het volgende:
In het kader van meest trieste game van 2004 verkiezing wil ik "The Guy Game" nomineren: http://xbox.ign.com/articles/474/474315p1.html
Het idee is dat je trivia vragen gaat beantwoorden en dat er wat halfnaakte dames rondhupsen... De IGN'ers (Amerikaans als ze zijn) vinden het natuurlijk een geweldig idee, maar ik denk dat ik m'n geld toch liever aan een echte game uitgeef.
quote:je kan je dan toch niet concentren
Op zaterdag 24 januari 2004 08:04 schreef Chevalric het volgende:
In het kader van meest trieste game van 2004 verkiezing wil ik "The Guy Game" nomineren: http://xbox.ign.com/articles/474/474315p1.html
Het idee is dat je trivia vragen gaat beantwoorden en dat er wat halfnaakte dames rondhupsen... De IGN'ers (Amerikaans als ze zijn) vinden het natuurlijk een geweldig idee, maar ik denk dat ik m'n geld toch liever aan een echte game uitgeef.
quote:je krijgt zoiezo denk ik allemaal basketbal en superbowl enz. vragen...
Op zaterdag 24 januari 2004 08:04 schreef Chevalric het volgende:
In het kader van meest trieste game van 2004 verkiezing wil ik "The Guy Game" nomineren: http://xbox.ign.com/articles/474/474315p1.html
Het idee is dat je trivia vragen gaat beantwoorden en dat er wat halfnaakte dames rondhupsen... De IGN'ers (Amerikaans als ze zijn) vinden het natuurlijk een geweldig idee, maar ik denk dat ik m'n geld toch liever aan een echte game uitgeef.
quote:ook wordt binnenkort het nieuwe halo2 logo vrijgegeven.
Greg Snook and the animators are doing some really cool stuff with the Chief's walking and running animation. Right now he sidesteps convincingly, has a real walk animation (instead of just a slow version of the default run set) and even cooler, he crouches and crouch-walks much more convincingly. It sounds like a small thing, but if you go back and look at Halo compared to this new stuff, the difference is astonishing.The coolest stuff going on this week though has got to be the way the animation and AI are coming together. You watch demos of the technologies interacting with each other and you're thinking, "This LOOKS incredible." Then you take a step back and realize, "Oooh. This is GAMEPLAY." The demo we watched was running in realtime, basically a huge warehouse filled with objects, obstacles and Covenant. The AI sends a mixture of grunts, Elites and more, charging across the cluttered map to see how they deal with obstacles and each other. Grunts typically sprint around fallen beams and boxes, but Elites are frighteningly smart, making fast, natural and athletic maneuvers and Hunters will simply charge through the map. We watched this happen from a Chief's-eye perspective and it's pretty frightening.
quote:geef miij maar het spel
Op zaterdag 24 januari 2004 11:58 schreef pkwarts het volgende:
halo 2 update:
[..]ook wordt binnenkort het nieuwe halo2 logo vrijgegeven.
enne hoe zet je de laser van de scorpion 3 ook weer uit???
quote:Heel stoer
Op zaterdag 24 januari 2004 12:06 schreef pkwarts het volgende:
[afbeelding]
hier de volledige gallerie van starcraft: ghost:
http://media.xbox.ign.com/media/489/489845/imgs_1.html
quote:Het idee is natuurlijk heel vet, maar de HUD ziet er nogal arcade uit
Op zaterdag 24 januari 2004 14:45 schreef Bananenman het volgende:
Waren hier nog geen shots van Juiced geplaatst? Ziet er ook wel aardig uit. In de Power Unlimited stond de eerste preview.
Ik heb mn xbox via een 2e netwerkkaart aangesloten. Ik log in via PPOE (soort inbelverbinding), en deze heb ik gedeeld via Lan1 (deze gaat naar de xbox). Via Lan2 komt internet binnen.
Als ik nu Lan1 inschakel doet Xbox live het prima, alleen doet het internet het niet meer. Ik kan nog wel msn'en!
Hoe los ik dit op (lees: dat ik kan internetten en xboxlive tegelijk)
Als ik Lan1 uitschakel doet internet het weer...
quote:heb je al hier gekeken?
Op zaterdag 24 januari 2004 18:02 schreef kepler het volgende:
aangezien het live-topic bijna niet wordt gelezen:Ik heb mn xbox via een 2e netwerkkaart aangesloten. Ik log in via PPOE (soort inbelverbinding), en deze heb ik gedeeld via Lan1 (deze gaat naar de xbox). Via Lan2 komt internet binnen.
Als ik nu Lan1 inschakel doet Xbox live het prima, alleen doet het internet het niet meer. Ik kan nog wel msn'en!
Hoe los ik dit op (lees: dat ik kan internetten en xboxlive tegelijk)Als ik Lan1 uitschakel doet internet het weer...
quote:Ikke. ¤25,-
Op zaterdag 24 januari 2004 18:31 schreef Michel het volgende:
Wie o wie helpt me aan MM3? Ik mis mijn vroegere online maatjes en wil graag deze titel voor een leuke prijs scoren.
quote:Deal wat mij betreft, mail me aub even op 404design[at]planet[punt]nl
Op zaterdag 24 januari 2004 18:36 schreef Bananenman het volgende:[..]
Ikke. ¤25,-
het klinkt logisch dat het moet, maar ik kan er nergens echt een antwoord op vinden.
quote:Jup.
Op zaterdag 24 januari 2004 19:56 schreef pkwarts het volgende:
domme vraag alert!!
voor systemlink heb je zeker 2 exemplaren van het spel (hier halo) nodig?het klinkt logisch dat het moet, maar ik kan er nergens echt een antwoord op vinden.
quote:Dank voor de tip. Ik heb nog geen antwoord van banaan-dinges dus dat wacht ik maar even af, maar wellicht moet ik toch maar eens even in de shops kijken wat een gangbare prijs is op dit moment.
Op zaterdag 24 januari 2004 20:05 schreef taart het volgende:
ik zag MM3 laatst nog in een bak met afgeprijsde artikelen liggen voor 33 euro ongeveer (bij entertainer in zwolle)
quote:op het xbw.nl forum worden er dagelijks diverse aangeboden voor redelijke prijzen.....
Op zaterdag 24 januari 2004 20:06 schreef Michel het volgende:[..]
Dank voor de tip. Ik heb nog geen antwoord van banaan-dinges dus dat wacht ik maar even af, maar wellicht moet ik toch maar eens even in de shops kijken wat een gangbare prijs is op dit moment.
quote:Banaandinges! Tssssk, wat denigrerend!
Op zaterdag 24 januari 2004 20:06 schreef Michel het volgende:[..]
Dank voor de tip. Ik heb nog geen antwoord van banaan-dinges dus dat wacht ik maar even af, maar wellicht moet ik toch maar eens even in de shops kijken wat een gangbare prijs is op dit moment.
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 20:41 schreef Bananenman het volgende:[..]
Banaandinges! Tssssk, wat denigrerend!
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 21:47 schreef twi het volgende:
Michel, wil je je Live maatjes terugzien lukt dat niet met minder dan Project Gotham Racing 2 en (in mindere mate) Rainbow Six 3 hoor
Klopt wel, ik kreeg MM3 bij mijn XBox maar heb hem nog niet aangeraakt.
quote:Probleem met RS3 is dat de Single Player game ruk is. Maar goed, binnenkort Full Spectrum Warrior!
Op zaterdag 24 januari 2004 22:01 schreef Michel het volgende:
PGR2 komt er aan. RS lijkt me totaal niets, ook al is het live..
quote:Kort
Op zaterdag 24 januari 2004 20:30 schreef Tain het volgende:
11 seconden film van silent hill 4
http://www.game-attitude.com/images/maj0151/silent4.avi
wel 0,5MB groot
quote:Ziek
Op zondag 25 januari 2004 08:48 schreef Chocobo het volgende:
Kortmaar cool
quote:Luguber en kort
Op zaterdag 24 januari 2004 20:30 schreef Tain het volgende:
11 seconden film van silent hill 4
http://www.game-attitude.com/images/maj0151/silent4.avi
wel 0,5MB groot
Silent Hill
quote:Nee, dan was hij al af
Op zondag 25 januari 2004 12:40 schreef taart het volgende:
bij mij stopte hij halverwege
Hij is nogal 'kort' zeg maar
quote:bewoog het plaatje bij jouw dan??/
Op zondag 25 januari 2004 12:40 schreef taart het volgende:
bij mij stopte hij halverwege
Prachtige muziek ook altijd !
quote:inderdaad sicke monsters kwam je tegen en constant het gevoel alsof er 1 om het hoekje stond door creepy muziek en door de mist
Op zondag 25 januari 2004 14:11 schreef Chocobo het volgende:
Ik heb altijd veel respect voor de SH serie gehad, maar ik ben dan ook dol op het Survival Horror genre, maar Konami maakt er bijna sick survival horror vanPrachtige muziek ook altijd !
quote:is het zo dat die na 1min30sec gewoon stopt met beelden en dan alleen de muziek doorloopt?...en dat terwijl ik wel andere gamegeluidjes erdoor heen hoor..
Op donderdag 22 januari 2004 22:29 schreef Tain het volgende:
http://www.xboxworld.nl/movies/SCPTUKTwicethestealthtrailer.avi
nieuwe splinter cell 2 trailer (met wat al bekende stukjes)
quote:heb ik ook, dus zal wel ja
Op zondag 25 januari 2004 14:53 schreef Smeich het volgende:[..]
is het zo dat die na 1min30sec gewoon stopt met beelden en dan alleen de muziek doorloopt?...en dat terwijl ik wel andere gamegeluidjes erdoor heen hoor..
quote:crosslink netwerk kabeltje
Op zondag 25 januari 2004 19:24 schreef Mister_T het volgende:
De internetlijn tussen je Xbox en je Router is toch gewoon een dood normale internetlijn?
quote:
Op zondag 25 januari 2004 19:29 schreef Tain het volgende:[..]
crosslink netwerk kabeltje
Ben nu alles aan het instellen, Ik heb een gratis account voor 2 maanden(daarna kijk ik of het leuk vind, en neem ik full account )
quote:Of zit ik er daarna meteen aan vast?
Op zondag 25 januari 2004 19:31 schreef Mister_T het volgende:[..]
Ben nu alles aan het instellen, Ik heb een gratis account voor 2 maanden(daarna kijk ik of het leuk vind, en neem ik full account
)
quote:eindelijk iemand die me begrijpt....
Op zaterdag 24 januari 2004 22:02 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Probleem met RS3 is dat de Single Player game ruk is.
quote:Met god-mode niet
Op zondag 25 januari 2004 19:42 schreef donald_dick het volgende:[..]
eindelijk iemand die me begrijpt....
Niw, weet niet of ze officieel zijn ofzo, maar wel geil
quote:Exact hetzelfde als je je PC hebt ingesteld, als je 'm direct aan de router hebt hangen.
Op zondag 25 januari 2004 19:41 schreef Mister_T het volgende:
Ik snap alle setting niet echt? wat moet je precies invullen dan![]()
quote:
Op zondag 25 januari 2004 21:10 schreef -Mzraki- het volgende:
Vette pics!![]()
![]()
quote:Volgens mij wel ja
Op zondag 25 januari 2004 23:26 schreef _Fonz het volgende:
Kan iemand mij ook vertellen of de games bij de Silver Bullet Pack ook in papieren hoesjes zitten ipv in de gewone dvd-hoesjes?
quote:Lijkt wel Mars
Op zondag 25 januari 2004 21:10 schreef -Mzraki- het volgende:
Vette pics!![]()
![]()
Mijn (voorlopige) must-buy voor 2004 list bestaat bijna uit alleen maar XBox-titels!
quote:Die Halo ging op het einde van deel 1 toch stuk?
Op zondag 25 januari 2004 20:44 schreef dWc_RuffRyder het volgende:[..]
Met god-mode niet
Niw, weet niet of ze officieel zijn ofzo, maar wel geil
quote:Dat weet ik geen eens
Op maandag 26 januari 2004 09:07 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Die Halo ging op het einde van deel 1 toch stuk?
quote:Ik weet niet goed of het wel wat is.. Halo2
Op maandag 26 januari 2004 09:06 schreef Strolie75 het volgende:
Dit jaar wordt echt hét jaar van de XBox.Mijn (voorlopige) must-buy voor 2004 list bestaat bijna uit alleen maar XBox-titels!
Beyond Good & Evil Prince of Persia Halo 2 Full Spectrum Warrior Splinter Cell 2
quote:Die lijst
Op maandag 26 januari 2004 09:06 schreef Strolie75 het volgende:
Dit jaar wordt echt hét jaar van de XBox.Mijn (voorlopige) must-buy voor 2004 list bestaat bijna uit alleen maar XBox-titels!
Beyond Good & Evil Prince of Persia Halo 2 Full Spectrum Warrior Splinter Cell 2
quote:*Als background zet*
Op zondag 25 januari 2004 21:10 schreef -Mzraki- het volgende:
Vette pics!![]()
![]()
quote:Dit is ook een lijst hoor.. pfff
Op maandag 26 januari 2004 09:10 schreef Chocobo het volgende:[..]
Die lijst
Ik heb dezelfde lijst echter heb ik deze ook nog toegevoegd
BC Banjo Kazooie 3 (mits die dit jaar uitkomt natuurlijk )
Conker Live and Uncut Fable Doom 3 Half Life 2 Jade Empire Kameo Silent Hill 4 Sudeki Tenchu
quote:Nog eentje vergeten, True Fantasy Online
Op maandag 26 januari 2004 09:10 schreef Chocobo het volgende:
Die lijstIk heb dezelfde lijst echter heb ik deze ook nog toegevoegd
BC Banjo Kazooie 3 (mits die dit jaar uitkomt natuurlijk )
Conker Live and Uncut Fable Doom 3 Half Life 2 Jade Empire Kameo Silent Hill 4 Sudeki Tenchu
Ik kan geloof ik beter mijn baan opzeggen!
quote:Tis niet normaal dit jaar Gijs
Op maandag 26 januari 2004 09:11 schreef Bastard het volgende:[..]
Dit is ook een lijst hoor.. pfff
En dan heb je nog niet eens tijd voor de fun tussendoor spelletjes.
quote:Komt me eigenlijk helemaal niet zo slecht uit, in de maanden Maart en April komen al genoeg toppers uit!
Halo 2 twee maanden uitgesteld?Hoewel er nooit een releasedate voor Halo 2 gegeven was, zou de langverwachte shooter van Bungie mogelijk twee maanden zijn uitgesteld. Zowel online gameshop EBgames als GameStop hebben hun releasedate met twee maanden aangepast. Stond het spel eerst voor 1 april gepland, het grote moment zou nu op 1 juni moeten plaatsvinden. Het nieuws is nog niet door Bungie bevestigd en een reden is dan ook niet bekend, maar alles wijst erop dat het spel inderdaad is uitgesteld.
quote:JA als ze die ook maar niet gaan uitstellen dan he!
Op maandag 26 januari 2004 09:14 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Komt me eigenlijk helemaal niet zo slecht uit, in de maanden Maart en April komen al genoeg toppers uit!
quote:Tiger Woods 2005 met online play via XBox Live.
Op maandag 26 januari 2004 09:11 schreef Bastard het volgende:
En dan heb je nog niet eens tijd voor de fun tussendoor spelletjes.
quote:Maart is hel,... dan komen er nog wel meer knallers
Op maandag 26 januari 2004 09:15 schreef Bastard het volgende:[..]
JA als ze die ook maar niet gaan uitstellen dan he!
FSW Maart toch?
quote:Op het XBoxworld Forum hebben ze het over eind 2004.
Op maandag 26 januari 2004 09:15 schreef Bastard het volgende:
JA als ze die ook maar niet gaan uitstellen dan he!
FSW Maart toch?
quote:Bvoorbeeld inderdaad.. of een fun racer online.
Op maandag 26 januari 2004 09:15 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Tiger Woods 2005 met online play via XBox Live.
quote:Neee Gijs... nee.
Op maandag 26 januari 2004 09:15 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Op het XBoxworld Forum hebben ze het over eind 2004.
quote:Ik las ook zoiets
Op maandag 26 januari 2004 09:16 schreef Bastard het volgende:[..]
Neee Gijs... nee.
quote:ja maar die haal ik niet
Op maandag 26 januari 2004 09:17 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ik las ook zoiets
Maar geeft niet. Splinter Cell 2 komt in maart
quote:
Op maandag 26 januari 2004 09:17 schreef Bastard het volgende:[..]
ja maar die haal ik niet
quote:Deel 1 was zoooooooooooo goed Gijs!
Op maandag 26 januari 2004 09:17 schreef Bastard het volgende:
ja maar die haal ik niet
Die sfeer...die gameplay.
Alleen moet Infogrames eens wat meer moeite doen om een goed (samenhangend) verhaal te vertellen. Dat mis ik bij deel SC1 en RS3 een beetje.
quote:Ik wist niet dat jij zo op dat spel aan het wachten was? Zijn overigens maar geruchten, en op die video die laatst verspreid is zag het spel toch redelijk "af" uit.
Op maandag 26 januari 2004 09:18 schreef Bastard het volgende:
Verdomme, tis toch niet waar van FSW he*hallo kutdag*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |