abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 januari 2004 @ 12:33:38 #51
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16541374
Ach, denk maar zo: de één zijn dood, is de ander zijn brood.
"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
pi_16541425
ik wil weten hoe alles in elkaar zit, wat de bedoeling ervan is
once you die, you know... and i'm very curious
en ik heb het gevoel dat er niets is om bang van te zijn
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 15:42:29 #53
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_16545707
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:36 schreef justagirl19 het volgende:
Ik denk wel eens aan de dood, maar dan niet de dood van mezelf, maar die van mijn ouders..
Ik kan daar zo triest van worden, dan ga ik helemaal na zitten denken hoe het is als ze er niet meer zouden zijn, en dan kan ik daar een hele nacht van wakker liggen.. echt niet leuk is dat!
Dat heb ik dus ook...
Life can only be understood in revese, but must be lived forwards
pi_16545845
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:15 schreef baziz het volgende:
Ik denk vaak als ik net op m'n bed lig 's nachts aan de dood.
Dat ik dus op een dag dood ga en dus niet meer wakker word, ik ben hier ook gewoon echt bang voor.
Ik heb het door de jaren heen altijd wel gehad dat ik er aan dacht, maar de laatste +/- 2 maanden begind het echt erg te worden. Ik denk er gewoon elke dag aan en dan wordt ik ook gewoon echt naar, als ik voor dat ik naar bed ga een joint rook, dan is het vaak minder, maar toch heb ik het nog steeds.
wtf!
heb echt precies hetzelfde. Voor ik ga slapen. Echt te naar dat je strax er gewoon niet meer bent. wat mij soms een relaxed gevoel geeft is dat iedereen dood gaat, je bent in ieder geval niet de enige. Maar echt superherkenbaar dit verhaal.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 19:28:57 #55
77460 Zwelgje85
Schat,Love you...
pi_16551027
quote:
Dat ik dus op een dag dood ga en dus niet meer wakker word, ik ben hier ook gewoon echt bang voor.
Ik heb het door de jaren heen altijd wel gehad dat ik er aan dacht, maar de laatste +/- 2 maanden begind het echt erg te worden. Ik denk er gewoon elke dag aan en dan wordt ik ook gewoon echt naar, als ik voor dat ik naar bed ga een joint rook, dan is het vaak minder, maar toch heb ik het nog steeds.
Hey , ik heb het ook hoor dat ik er vaak aan denk , en ik maak mezelf er helemaal gek mee , alleen de gedachtes al maken me bang....
En ik heb het echt iedere dag.... gewoon niet leuk meer...
pi_16561912
quote:
Ik heb vroeger daar ook veel over nagedacht, (wie niet?) , maar vond rust in het bewust worden van de nutteloosheid van deze overpeinzingen. Rationalisme leidt niet alleen tot depressiviteit maar ook tot verlichting Vraag is natuurlijk eeuwenoud, men denkt aan Buddha of Sokrates (de eerste ging niet nader op die vragen in en de tweede was van mening dat je niet bang moet zijn voor iets wat je niet t weet), verstandige jongens
  zondag 25 januari 2004 @ 19:10:44 #57
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16574312
Ik denk dat bovenstaande ook meer typerend voor jongeren is ....

Je bent dan meer met de dood bezig omdat, als je jong bent, je leven net pas begint. Je ontdekt allemaal leuke dingen, je leert leuke dingen.
En bovenal .. je bent steeds meer aan het los laten ( ouders )
Dingen die je eigenlijk niet had willen missen .... en WIE weet wat je zou moeten missen als je op "dit" moment dood zou gaan?
Ik denk dat dat de grootste angst is voornamelijk voor jongeren.

Ik ben nu wat ouder waardoor het allemaal wat meer overdacht is. Naarmate je ouder wordt heb je al wat dierbare mensen in je omgeving verloren. En heb je zelfs misschien, van dichtbij meegemaakt hoe het is om iemand te zien sterven. Dat scheelt al!

Dan ... wil ik niet zeggen dat je uitgeleerd bent ofzo .....
Maar je leert andere dingen in het leven.
Je schaaft bij of moet iets veranderen. Je eigen "IK" ontdekken is wat minder nodig dan wanneer je in the twentys bent.

Ik denk dat dat de rede is waarom veel 'jonge' mensen bang zijn voor de dood.

Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 25 januari 2004 @ 20:11:36 #58
69464 Lisariya
After I became myself
pi_16576093
Ja daar kan ik me wel in vinden.
Ik ben nu 22. Toen ik 17 was, dacht ik er vaak over na, maar het werd minder naarmate de jaren verstreken.
Misschien als ik 30 ben denk ik er vrijwel niet meer over.
We zullen zien.
  zondag 25 januari 2004 @ 20:50:41 #59
53989 Bart_Simpson
Uncredited Hero
pi_16577101
Ik ben niet bang voor de dood.

Echter, als je veel hebt dat je nu leuk vind, wordt je bang.

Ik vind geen moer leuk nu........naja........bijna niets, dus van mij mag het snel gebeuren........echter, als het straks weer leuk wordt, dan is dat gelijk weg......vast wel.

Dus........het moraal:

geen idee

The road to victory is long.
*Takes care of his men, and women.
pi_16577548
Ik kan jou echt helemaal volkomen begrijpen. Ook ik denk erg vaak aan de dood, niet alleen 's nachts, ook overdag zweeft het rond in mijn gedachten. Waarschijnlijk omdat ik persoonlijk nadenk over het hele leven en daarbij hoort natuurlijk ook de dood en de dood brengt natuurlijk vele vragen. Het is een beangstigend idee om ooit dood te gaan niet wetend wat er dan gaat gebeuren , wat er van jouw ik overblijft.
Ik ben niet echt in een bui om het nu allemaal wat nader toe te lichten misschien kom ik wanneer ik in een bui ben wel weer even terug. Ik wou in iedergeval jou even laten weten dat er meerderen zijn die dit hebben en dat het niet de overhand moet gaan nemen want dan wordt je gek, het belast je ontzettend. Hoe je het moet verdrijven is een vraag waar ik, jammer genoeg, nog een antwqoord op heb gevonden, want hoe stop je iets in jouw gedachten wanneer die gedachten door alle blokkades heen stormen?? Wanneer je altijd hebt nagedacht over het leven, de doelen van het leven en de mysterieuze waas rond de dood?Wanneer ik het antwoord weet zal ik het jou vertellen. Tot die tijd: sterkte!Want ik weet hoe vermoeiend/beangstigend etc. het kan zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Noorderlicht op 25-01-2004 21:10]

zondag 25 januari 2004 @ 21:09:59 #61
82588 zodikak
broer van...
pi_16577649
Ach, dood of levend. Het is allemaal één pot nat. Een natte kut is er niets bij.
Welke letter staat verkeerd?
  maandag 24 januari 2005 @ 23:31:31 #62
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_24733063
Apart dat iemand die als ondertitel : I don't give a fuck heeft ,angst heeft om dierbaren e.d verliezen.
Knappe tegenstelling is de rest ook niet eigenlijk tegengesteld?

Klaar?
Ik niet!
  maandag 24 januari 2005 @ 23:53:10 #63
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_24733623
Je moet maar denken dat als je eenmaal dood bent je er (waarschijnlijk, nu komt de geloofsdiscussie ) niks meer van merkt, dus je mist ook niks meer.

maargoed als je echt minder bang voor de dood wil zijn moet je een religie gaan aanhangen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 25 januari 2005 @ 02:09:58 #64
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_24735572
Ik vrees de dood alleen waar het mijn dierbaren betreft: iemand verliezen is nooit leuk. Voor mijzelf ben ik er niet echt bang voor; ik zie er niet naar uit, want het leven vind ik veel te mooi, maar de gedachte dat je hetzelfde lot deelt als degenen die voor jou zijn heengegaan vind ik ook wel mooi, wat dat lot ook moge zijn.

En ergens is het ook wel spannend om te ontdekken wat er nu echt na dood is. Tenzij er niets is natuurlijk, dan is het saai.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_24735753
quote:
Op zondag 25 januari 2004 04:47 schreef Aureliano het volgende:

[..]

Ik heb vroeger daar ook veel over nagedacht, (wie niet?) , maar vond rust in het bewust worden van de nutteloosheid van deze overpeinzingen. Rationalisme leidt niet alleen tot depressiviteit maar ook tot verlichting Vraag is natuurlijk eeuwenoud, men denkt aan Buddha of Sokrates (de eerste ging niet nader op die vragen in en de tweede was van mening dat je niet bang moet zijn voor iets wat je niet t weet), verstandige jongens
quote:
Op zondag 25 januari 2004 20:11 schreef Lisariya het volgende:
Ja daar kan ik me wel in vinden.
Ik ben nu 22. Toen ik 17 was, dacht ik er vaak over na, maar het werd minder naarmate de jaren verstreken.
Same here. Dat is een wijze mening van Socrates trouwens, .
pi_24736000
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:39 schreef baziz het volgende:
Ik heb het er ook met m'n (ex) vriendin over gehad en ik heb besloten dat ik nog een tijdje aankijk. Als ik er echt nog een tijd "last" van blijf hebben dan denk ik idd dat een bezoekje aan de dokter verstandig is.

Ik kan me er gewoon niet bij neerleggen dat mensen dood gaan.
Je hebt er last van: Dus actie ondernemen . Je betaald niet voor niks ziektekostenverzekeringen! En het is echt niet zo eng om naar een psycholoog te gaan.

Ook ik heb nog nooi dichtbijt iemand verloren aan de dood..ondanks dat ik een enorme familie heb..ze worden allemaal 90+ :S.

Ik weet echter wel dat toen een jong ratje van mij overleed in mijn handen ik daadwerkelijk dagen kapot ben geweest. Op dat moment zelf voelde ik me ellendiger dan ik me ooit heb gevoeld..en ik heb me wel eens ietwat onprettig gevoeld.

Dus ik hoed me voor het overlijden van mensen die dicht bij me staan..voor mijn eigen dood heb ik weinig vrees. Bill Hicks zei ooit:"It's just a ride..." en zo voel ik dat ook. Ashes to ashes...dust to dust..wat dat betreft kan het je ook gerust stellen. It's just a ride...geen moetens, gewoon lekker leven en leuke dingen doen.
underground forever baby
pi_54400406
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:22 schreef baziz het volgende:
Ik vind de gedachte dat je dood gaat gewoon gruwelijk, je merkt het zelf als het gebeurd waarschijnlijk niet eens, maar ik wil het gewoon niet.

Ik ben niet bang om onder een auto te komen ofzo en ik ga ook niet super voorzichtig lopen doen in leef gewoon zoals ik altijd leef.

Ik denk dat ik ook totaal instort als bijv. mijn pa er aan gaat.
Ik heb precies hetzelfde
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:40:53 #68
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_54415250
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:13 schreef Anile het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde
Dodelijk.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_54418882
When your time has come... your time has come.
Lambo of Rekt
pi_54480341
quote:
Op zondag 25 januari 2004 19:10 schreef Pearly het volgende:
Ik denk dat bovenstaande ook meer typerend voor jongeren is ....

Je bent dan meer met de dood bezig omdat, als je jong bent, je leven net pas begint. Je ontdekt allemaal leuke dingen, je leert leuke dingen.
En bovenal .. je bent steeds meer aan het los laten ( ouders )
Dingen die je eigenlijk niet had willen missen .... en WIE weet wat je zou moeten missen als je op "dit" moment dood zou gaan?
Ik denk dat dat de grootste angst is voornamelijk voor jongeren.
Idd heb weleens angstaanvallen in bed bv dan denk ik morgen of overmorgen wordt ik dood gevonden en dan is mn leven voorbij. Over een paar jaar zo goed als vergeten! Ook omdat ik nog zoveel dingen wil meemaken ben ik bang om vroeg tidjig te overlijden...juist nu ik gezonder leef, waar ik vroeger nogal roekeloos was met drank en drugs bv, ben ik banger voor de dood of een erge ziekte ofzo...
pi_54481742
Heb ik ook wel eens, dat ik erover nadenk, maar waar ik er een paar jaar geleden nog panisch en gek van kon worden, heb ik dat nu niet meer. Ik denk dat je op je 70e of 80e wel alles gezien hebt, je ouders zijn gestorven, je vrienden zijn er niet meer, wellicht ben je een van je broers of zussen al kwijt. Hoe erg kan het dan nog zijn om zelf te sterven? Uiteindelijk zijn allemaal de mensen naar wie je opkeek (of het nu familie is of filmsterren) ook al overleden...

Het enige dat ik erg zou vinden is dat ik jong zou sterven, aangezien ik toch nog veel wil meemaken en wil ervaren.
  vrijdag 9 november 2007 @ 15:12:09 #72
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54483036
minder blowen
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_54586621
Iedreen denkt wel eens aan de dood. Vroeger was ik er bang voor, maar nu...nee, tenzij het aan een enge ziekte is ofzo. Ik merk er als het goed is niks van als ik dood ben, het is de mensen die je achterlaat die de pijn voelen. Ik weet niet of je wel eens iets engs hebt meegemaakt, een auto ongeluk ofzo? Als je er nu over nadenkt dat je dood gaat bij een ongeluk dan denk je: Wat gruwelijk....Op het moment zelf als je het ongeluk gebeurt denk je: Shit, ach ja, laat maar komen....
vet shitt...
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:31:47 #74
81237 releaze
best of both worlds
pi_54588049
Als je niet in slaap kan komen omdat je ligt te piekeren over de dood is het wellicht een idee om je slaaprituelen aan te passen, je zou ook een klein poosje slaappillen kunnen gebruiken, dit niet om te kunnen slapen maar om het slaapritueel/ritme aan te passen waardoor je niet iedere avond in die spiraal terecht komt.

voor de rest gaat die dagelijks verlammende angst voor de dood op een gegeven moment over. tuurlijk zijn mensen bang voor de dood, maar op een gegeven moment stopt het met het domineren van je dagelijkse leven en schiet het er every now and then weer ff in je hoofd.
pi_54630959
Wanneer ik aan de dood denk, denk ik aan wat er dan met mij gebeurt, ga ik naar de hemel of zal ik gewoon verdwijnen, en met die gedachte word ik best wel bang in het geval de hemel toch niet bestaat. Het is niet bewezen dat de hemel bestaat, ik denk dat het (respect voor de gelovigen) allemaal verzonnen is uit angst voor de dood. En als je nog verder doordenkt dat zeg maar de wereld niet bestaat door bijvoorbeld als de zon ons opslokt, en als er geen mensen op andere planeten zijn, waar gaat ons geest dan naartoe.
pi_54631455
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:17 schreef Kaensterle het volgende:
Socrates zei zoiets als: herinner je je vóór je leven enig lijden? Nee, want toen bestond je niet. Dus waarom ga je ervanuit dat er ná je leven wel lijden is?

Nee ik ben niet bang voor de dood, dan ben je gewoon weg, punt. Wel ben ik bang om op een pijnlijke manier dood te gaan.
Dat is het 'm juist. Er is niets, althans denk ik. De wereld gaat gewoon door zonder jou, miljoenen jaren tot in de eeuwigheid. Nooit meer zal je iets waarnemen of bestaan.. *ril*. Geen fijne gedachte toch? Ik heb besloten er niet meer over na te denken, want anders wordt ik echt gek. Ik zie het dus als dat citaat van socrates of als slapen zonder te dromen. Mja.. ik ben gewoon bang dat er uiteindelijk niets meer is.
pi_54631538
ik heb het niet zo zeer met mijn eigen dood, maar meer met de dood van mijn (schoon)ouders, na de begrafenis van de laatste oma, kwam op eens het keiharde besef dat de "volgende generatie" nu aan de beurt is. Moet zeggen dat ondanks dat mijn ouders pas 52 en 50 zijn ik af en toe toch wel er aan denk, dan niet in de vorm van paniek, maar meer van wat moet(en) ik/we dan allemaal regelen, hoe vertellen we het de kinderen enz.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_54631757
quote:
Op donderdag 15 november 2007 18:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is het 'm juist. Er is niets, althans denk ik. De wereld gaat gewoon door zonder jou, miljoenen jaren tot in de eeuwigheid. Nooit meer zal je iets waarnemen of bestaan.. *ril*. Geen fijne gedachte toch? Ik heb besloten er niet meer over na te denken, want anders wordt ik echt gek. Ik zie het dus als dat citaat van socrates of als slapen zonder te dromen. Mja.. ik ben gewoon bang dat er uiteindelijk niets meer is.
Nou al die duizenden boeken hierover zeggen dat er wel degelijk iets is dus...
en het schijnt duizenden malen mooier te zijn om te sterven dan om geboren te worden!
Ooit gelezen in een spiri boek...nou laten we het hopen, helaas in ons land praten weinig mensen over de dood, ik denk dat dat ook angsten oproept...het wordt doodgezwegen en dat is niet goed
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 15 november 2007 @ 20:00:22 #79
81237 releaze
best of both worlds
pi_54633411
Als je dood gaat dan komt er een stof in je hersenen vrij waardoor je gaat trippen. DMT heet het geloof ik. Die stof komt ook vrij als je geboren wordt overigens. Men vraagt zich nogsteeds af waarom deze stof vrijkomt. Waarom die altered state of mind?
  donderdag 15 november 2007 @ 20:52:41 #80
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_54634660
quote:
Op donderdag 15 november 2007 18:46 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

en het schijnt duizenden malen mooier te zijn om te sterven dan om geboren te worden!
Ooit gelezen in een spiri boek...nou laten we het hopen, helaas in ons land praten weinig mensen over de dood, ik denk dat dat ook angsten oproept...het wordt doodgezwegen en dat is niet goed
Hmmm, dat er duizenden boeken over geschreven maakt het nog niet waar. In natuurkundige zin is er natuurlijk iets na de dood, flauw ja.

In psychologische zin, is een leven na de dood van levensbelang. Zonder leven na de dood, is het leven zinloos.

Of dit nou betekent dat er iets is na de dood weet ik niet. Ook niet dat er niets is na de dood.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_54651812
quote:
Op donderdag 15 november 2007 18:46 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nee, dankje, ik geloof niet in die onzin. Soms wilde ik dat ik het kon, maar helaas. Of doiel je niet op de hemel etc..? Uiteindelijk zal men toch niet weten hoe het is om dood te zijn/gaan. Want die personen kunnen het immers niet navertellen. Dus echt zeker weten hoe het voelt, zal je nooit. Althans, vanuit mijn oogpunt.
pi_54651966
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:00 schreef releaze het volgende:
Als je dood gaat dan komt er een stof in je hersenen vrij waardoor je gaat trippen. DMT heet het geloof ik. Die stof komt ook vrij als je geboren wordt overigens. Men vraagt zich nogsteeds af waarom deze stof vrijkomt. Waarom die altered state of mind?
Ja, dat heb ik ook gehoord. Wel apart, inderdaad.
pi_54652242
Harrie Jekkers

"He op de dag, van mijn begrafenis..
Als het gat, gegraven is.
Wil ik liever geen bezoek aan huis
Blijf die dag, maar lekker thuis.
Maar kom maar langs,
kom maar langs,
kom maar langs, nu ik nog leef.

Op mijn grafsteen, hé aan het eind
In mijn advertentie, zwart omlijnd
Wil ik geen woorden, als diergeliefd
geen innig bemind, ik wil geen rust in vrede.

Op m'n lint, hé noem me lief
nu ik nog leef, noem me lief,
nu ik nog leef.

Want nu ik nog leef, laat nu de glazen zingen
tot ze barsten, in duizend scherven van geluk
Nu ik nog leef, laat me nu m'n liedje zingen
want nu ik nog leef, wil ik sterven van geluk... "

Ik heb er ook wel eens last van. Maar dan niet 'als ik nou eens dood zou gaan', maar meer voor m'n vriend, m'n familie. Als m'n vriend later is zonder te bellen, dan kan ik helemaal in de stress raken. Er zou maar wat gebeurd kunnen zijn. Of stel je voor dat er iets met mijn ouders gebeurt, of mijn zusje..

Over het algemeen zet ik me er overheen, maar kan soms ook een flinke jankbui hebben op het moment dat ik het voor mezelf al zo echt heb gemaakt dat 'er wel iets mis moet zijn' als iemand te laat is of wat dan ook...

Maar probeer er niet aan te denken. Iedereen gaat dood. De een vroeg, de ander laat, maar geniet van het leven, en laat het niet verpesten door de gedachte aan de dood
Ja doei.
pi_54652318
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 15:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, dankje, ik geloof niet in die onzin. Soms wilde ik dat ik het kon, maar helaas. Of doiel je niet op de hemel etc..? Uiteindelijk zal men toch niet weten hoe het is om dood te zijn/gaan. Want die personen kunnen het immers niet navertellen. Dus echt zeker weten hoe het voelt, zal je nooit. Althans, vanuit mijn oogpunt.
Nou er zijn heel veel mensen die een bijna dood ervaring hebben meegemaakt, men noemt dit in wetenschappelijke termen, een stofje die dat op zou roepen...vreemde hieraan is.
Dat men aan de andere kant van deze aardbol, dus in die zogeheten hemel,
ALLEEN MAAR OVERLEDENEN ONTMOET
Die dan zeggen dat diegene die een bde ervaring heeft nog een tijdje naar de aarde moet om bepaalde lessen te leren...
en ja natuurlijk doet dat stofje in de hersenen dat allemaal!

Nog sterker, men ontmoet er ook mensen waarvan men niet eens wist dat ze al overleden waren zelfs!
Dus diegene die een bde meemaakte, ziet dus overleden mensen aan de andere kant van het leven, geen levenden, bedoel dan zou je nog kunnen denken dat het een bad trip is oid..of een fantasie opgeroepen door dat stofje dat vrij komt volgens de wetenschap, maar dat is dus niet zo!

Mensen met een bde horen alles wat artsen zeggen tijdens een operatie bv, ze zweven dan buiten hun lichaam, ja zegt die wetenschap dat komt ook door bepaalde stofjes, maar er zijn mensen die nog nooit gezien hebben, en dan ineens wel alles kunnen zien, of horen, en er zijn er die diagnoses stellen omdat ze wat verder van hun lichaam vandaan waren en een eindje verderop in het ziekenhuis iemand meemaakten die ziek was, en als de persoon dan weer bijkomt uit zijn bde verteld diegene dat aan de artsen en het blijkt nog te kloppen ook...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54652549
Ik weet niet helemaal waarom, maar ik denk er ook vaak over na, alleen dan op positieve manier. Ik ben zeer gelukkig, heb een al met al fijn leven, maar ben er eerder nieuwsgierig naar dan bang voor. Ik denk dat je moet proberen die instelling over te nemen. Ik weet niet of je ergens in geloofd, ik ben zelf nogal rationeel en hecht me ook niet aan een godsdienst maar denk wel dat het voor veel mensen een soort troost of hoop geeft op het gebied van de dood.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_54652573
tvp
History became legend, legend became myth.
pi_54753050
Wat een stelletje huilies hier weer zeg

Als je dood bent, ben je dood. Dan is er niks meer om spijt van te hebben. Als je dood bent, kun je geen spijt hebben dat je zo kort hebt geleefd of dat je dit of dat niet hebt gedaan.

Dood zijn lijkt me heerlijk Lekker lang slapen
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_54816273
Bekijk het zo, je hebt een leuk leven, daarom wil je niet dood.
Je bent bang om al die dingen kwijt te raken die je nu leuk vind, maar die vind je over een tijd ook niet meer leuk. Je had vroeger toch ook dingen die je toen leuk vond en nu niet meer leuk vindt, bijvoorbeeld in waterplassen springen, zandkastelen bouwen ofzo, daar vind je nu waarschijnlijk ook niks meer aan, die dingen die je nu leuk vind, ga je later ook niet meer leuk vinden, je vind weer andere dingen die je leuk gaat vinden, en op een gegeven moment ben je een oud mannetje, heb je veel geliefden verloren en heb je eigenlijk niet veel meer om voor te leven, en dan kan je in vrede doodgaan, leef je leven gewoon nu lekker, want als het je tijd is heb je er waarschijnlijk wel vrede mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2007 01:09:36 ]
pi_54832594
Joint roken vind ik persoonlijk geen goed idee, je verdooft jezelf ermee maar het lost niets op. Heb je een idee wat er met je gebeurt na je dood, of geloof je dat er niets is? Of weet je het niet?
pi_54839061
Ik snap niet hoe je nu bang kunt zijn voor de dood? (natuurlijke dood dan).
pi_54844489
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:22 schreef baziz het volgende:

Ik vind de gedachte dat je dood gaat gewoon gruwelijk
Sommigen vinden het leven te gruwelijk. Komt omdat het niet zo gaat als zij het willen.
quote:
Je merkt het zelf als het gebeurd waarschijnlijk niet eens, maar ik wil het gewoon niet.
Je hebt niks te willen hierin, net zoals je niets te wilen had dat je "opeens ging leven". Je bent een sterfelijk zelfbewust wezen.
quote:
Ik ben niet bang om onder een auto te komen ofzo en ik ga ook niet super voorzichtig lopen doen in leef gewoon zoals ik altijd leef.

Ik denk dat ik ook totaal instort als bijv. mijn pa er aan gaat.
Da's heel normaal.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')