quote:Dat heb ik dus ook...
Op zaterdag 24 januari 2004 11:36 schreef justagirl19 het volgende:
Ik denk wel eens aan de dood, maar dan niet de dood van mezelf, maar die van mijn ouders..
Ik kan daar zo triest van worden, dan ga ik helemaal na zitten denken hoe het is als ze er niet meer zouden zijn, en dan kan ik daar een hele nacht van wakker liggen.. echt niet leuk is dat!
quote:wtf!
Op zaterdag 17 januari 2004 20:15 schreef baziz het volgende:
Ik denk vaak als ik net op m'n bed lig 's nachts aan de dood.
Dat ik dus op een dag dood ga en dus niet meer wakker word, ik ben hier ook gewoon echt bang voor.
Ik heb het door de jaren heen altijd wel gehad dat ik er aan dacht, maar de laatste +/- 2 maanden begind het echt erg te worden. Ik denk er gewoon elke dag aan en dan wordt ik ook gewoon echt naar, als ik voor dat ik naar bed ga een joint rook, dan is het vaak minder, maar toch heb ik het nog steeds.
quote:Hey , ik heb het ook hoor dat ik er vaak aan denk , en ik maak mezelf er helemaal gek mee , alleen de gedachtes al maken me bang....
Dat ik dus op een dag dood ga en dus niet meer wakker word, ik ben hier ook gewoon echt bang voor.
Ik heb het door de jaren heen altijd wel gehad dat ik er aan dacht, maar de laatste +/- 2 maanden begind het echt erg te worden. Ik denk er gewoon elke dag aan en dan wordt ik ook gewoon echt naar, als ik voor dat ik naar bed ga een joint rook, dan is het vaak minder, maar toch heb ik het nog steeds.
quote:Ik heb vroeger daar ook veel over nagedacht, (wie niet?) , maar vond rust in het bewust worden van de nutteloosheid van deze overpeinzingen. Rationalisme leidt niet alleen tot depressiviteit maar ook tot verlichting
Je bent dan meer met de dood bezig omdat, als je jong bent, je leven net pas begint. Je ontdekt allemaal leuke dingen, je leert leuke dingen.
En bovenal .. je bent steeds meer aan het los laten ( ouders )
Dingen die je eigenlijk niet had willen missen .... en WIE weet wat je zou moeten missen als je op "dit" moment dood zou gaan?
Ik denk dat dat de grootste angst is voornamelijk voor jongeren.
Ik ben nu wat ouder waardoor het allemaal wat meer overdacht is. Naarmate je ouder wordt heb je al wat dierbare mensen in je omgeving verloren. En heb je zelfs misschien, van dichtbij meegemaakt hoe het is om iemand te zien sterven. Dat scheelt al!
Dan ... wil ik niet zeggen dat je uitgeleerd bent ofzo .....
Maar je leert andere dingen in het leven.
Je schaaft bij of moet iets veranderen. Je eigen "IK" ontdekken is wat minder nodig dan wanneer je in the twentys bent.
Ik denk dat dat de rede is waarom veel 'jonge' mensen bang zijn voor de dood.
Echter, als je veel hebt dat je nu leuk vind, wordt je bang.
Ik vind geen moer leuk nu........naja........bijna niets, dus van mij mag het snel gebeuren........echter, als het straks weer leuk wordt, dan is dat gelijk weg......vast wel.
Dus........het moraal:
geen idee
[Dit bericht is gewijzigd door Noorderlicht op 25-01-2004 21:10]
quote:Op zondag 25 januari 2004 04:47 schreef Aureliano het volgende:
[..]
Ik heb vroeger daar ook veel over nagedacht, (wie niet?) , maar vond rust in het bewust worden van de nutteloosheid van deze overpeinzingen. Rationalisme leidt niet alleen tot depressiviteit maar ook tot verlichtingVraag is natuurlijk eeuwenoud, men denkt aan Buddha of Sokrates (de eerste ging niet nader op die vragen in en de tweede was van mening dat je niet bang moet zijn voor iets wat je niet t weet), verstandige jongens
Same here. Dat is een wijze mening van Socrates trouwens,quote:Op zondag 25 januari 2004 20:11 schreef Lisariya het volgende:
Ja daar kan ik me wel in vinden.
Ik ben nu 22. Toen ik 17 was, dacht ik er vaak over na, maar het werd minder naarmate de jaren verstreken.
Je hebt er last van: Dus actie ondernemenquote:Op zaterdag 17 januari 2004 20:39 schreef baziz het volgende:
Ik heb het er ook met m'n (ex) vriendin over gehad en ik heb besloten dat ik nog een tijdje aankijk. Als ik er echt nog een tijd "last" van blijf hebben dan denk ik idd dat een bezoekje aan de dokter verstandig is.
Ik kan me er gewoon niet bij neerleggen dat mensen dood gaan.
Ik heb precies hetzelfdequote:Op zaterdag 17 januari 2004 20:22 schreef baziz het volgende:
Ik vind de gedachte dat je dood gaat gewoon gruwelijk, je merkt het zelf als het gebeurd waarschijnlijk niet eens, maar ik wil het gewoon niet.
Ik ben niet bang om onder een auto te komen ofzo en ik ga ook niet super voorzichtig lopen doen in leef gewoon zoals ik altijd leef.
Ik denk dat ik ook totaal instort als bijv. mijn pa er aan gaat.
Idd heb weleens angstaanvallen in bed bv dan denk ik morgen of overmorgen wordt ik dood gevonden en dan is mn leven voorbij. Over een paar jaar zo goed als vergeten! Ook omdat ik nog zoveel dingen wil meemaken ben ik bang om vroeg tidjig te overlijden...juist nu ik gezonder leef, waar ik vroeger nogal roekeloos was met drank en drugs bv, ben ik banger voor de dood of een erge ziekte ofzo...quote:Op zondag 25 januari 2004 19:10 schreef Pearly het volgende:
Ik denk dat bovenstaande ook meer typerend voor jongeren is ....
Je bent dan meer met de dood bezig omdat, als je jong bent, je leven net pas begint. Je ontdekt allemaal leuke dingen, je leert leuke dingen.
En bovenal .. je bent steeds meer aan het los laten ( ouders )
Dingen die je eigenlijk niet had willen missen .... en WIE weet wat je zou moeten missen als je op "dit" moment dood zou gaan?
Ik denk dat dat de grootste angst is voornamelijk voor jongeren.
Dat is het 'm juist. Er is niets, althans denk ik. De wereld gaat gewoon door zonder jou, miljoenen jaren tot in de eeuwigheid. Nooit meer zal je iets waarnemen of bestaan.. *ril*. Geen fijne gedachte toch? Ik heb besloten er niet meer over na te denken, want anders wordt ik echt gek. Ik zie het dus als dat citaat van socrates of als slapen zonder te dromen. Mja.. ik ben gewoon bang dat er uiteindelijk niets meer is.quote:Op zaterdag 17 januari 2004 20:17 schreef Kaensterle het volgende:
Socrates zei zoiets als: herinner je je vóór je leven enig lijden? Nee, want toen bestond je niet. Dus waarom ga je ervanuit dat er ná je leven wel lijden is?
Nee ik ben niet bang voor de dood, dan ben je gewoon weg, punt. Wel ben ik bang om op een pijnlijke manier dood te gaan.
Nou al die duizenden boeken hierover zeggen dat er wel degelijk iets is dus...quote:Op donderdag 15 november 2007 18:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is het 'm juist. Er is niets, althans denk ik. De wereld gaat gewoon door zonder jou, miljoenen jaren tot in de eeuwigheid. Nooit meer zal je iets waarnemen of bestaan.. *ril*. Geen fijne gedachte toch? Ik heb besloten er niet meer over na te denken, want anders wordt ik echt gek. Ik zie het dus als dat citaat van socrates of als slapen zonder te dromen. Mja.. ik ben gewoon bang dat er uiteindelijk niets meer is.
Hmmm, dat er duizenden boeken over geschreven maakt het nog niet waar. In natuurkundige zin is er natuurlijk iets na de dood, flauw ja.quote:Op donderdag 15 november 2007 18:46 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou al die duizenden boeken hierover zeggen dat er wel degelijk iets is dus...
en het schijnt duizenden malen mooier te zijn om te sterven dan om geboren te worden!
Ooit gelezen in een spiri boek...nou laten we het hopen, helaas in ons land praten weinig mensen over de dood, ik denk dat dat ook angsten oproept...het wordt doodgezwegen en dat is niet goed
quote:Op donderdag 15 november 2007 18:46 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou al die duizenden boeken hierover zeggen dat er wel degelijk iets is dus...
en het schijnt duizenden malen mooier te zijn om te sterven dan om geboren te worden!
Ooit gelezen in een spiri boek...nou laten we het hopen, helaas in ons land praten weinig mensen over de dood, ik denk dat dat ook angsten oproept...het wordt doodgezwegen en dat is niet goed
Ja, dat heb ik ook gehoord. Wel apart, inderdaad.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:00 schreef releaze het volgende:
Als je dood gaat dan komt er een stof in je hersenen vrij waardoor je gaat trippen. DMT heet het geloof ik. Die stof komt ook vrij als je geboren wordt overigens. Men vraagt zich nogsteeds af waarom deze stof vrijkomt. Waarom die altered state of mind?
Nou er zijn heel veel mensen die een bijna dood ervaring hebben meegemaakt, men noemt dit in wetenschappelijke termen, een stofje die dat op zou roepen...vreemde hieraan is.quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, dankje, ik geloof niet in die onzin.Soms wilde ik dat ik het kon, maar helaas. Of doiel je niet op de hemel etc..? Uiteindelijk zal men toch niet weten hoe het is om dood te zijn/gaan. Want die personen kunnen het immers niet navertellen. Dus echt zeker weten hoe het voelt, zal je nooit. Althans, vanuit mijn oogpunt.
Sommigen vinden het leven te gruwelijk. Komt omdat het niet zo gaat als zij het willen.quote:Op zaterdag 17 januari 2004 20:22 schreef baziz het volgende:
Ik vind de gedachte dat je dood gaat gewoon gruwelijk
Je hebt niks te willen hierin, net zoals je niets te wilen had dat je "opeens ging leven". Je bent een sterfelijk zelfbewust wezen.quote:Je merkt het zelf als het gebeurd waarschijnlijk niet eens, maar ik wil het gewoon niet.
Da's heel normaal.quote:Ik ben niet bang om onder een auto te komen ofzo en ik ga ook niet super voorzichtig lopen doen in leef gewoon zoals ik altijd leef.
Ik denk dat ik ook totaal instort als bijv. mijn pa er aan gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |