abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16329888
Er komen weer eens zoveel vragen langs over Postbank, misschien is het leuk om het wat gestructureerder te doen.

Alvast het antwoord op 2 vragen die elke maand wel een keer langskomen:

- De enige bedragen die je zonder meer kan terugboeken zijn incasso's, en ook daar zijn diverse uitzonderingen op (met name loterijen). Storneren binnen 30 dagen is niet van toepassing op overschrijvingskaarten, acceptgirokaart, girotel of girofoon.

- De postbank houdt geld niet extra lang vast om er rente van te trekken. Er is slechts 2 keer per dag een boekingsronde. 's nachts voor de gewone boekingen en 's middags alleen voor spoedboekingen en buitenlandse betalingen. Het boeken naar andere banken duurt langer omdat het via Interpay moet gebeuren.

En klagen over Postbank doe je maar in de Klaagbaak

Anders nog? Roept u maar.

You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_16330489
ik heb zojuist een bijzondere aanvraag lopen bij de postbank. ik heb hiervoor een brief opgesteld en alle gevraagde meuk naar ze opgestuurd. ik heb hier een standaard-brief als antwoord op, waarbij een aanvraagformulier een stempel heeft gekregen en ik in de brief wordt opgeroepen om mij bij een postkantoor te legitimeren en de hele meuk daar af te geven. gezien het bijzondere van de aanvraag zit in het soort legitimatiebewijs vraag ik me af waar ik ongeveer zit. betekent het antwoord en de stempel dat de vraag in behandeling is genomen, of moet ik er van uit gaan dat een ambtenaar de procedures volgt, beslist dat het id niet geldig is, en op deze kromme manier dit laat weten? (dit daar ik geen inhoudelijk antwoord heb op mijn begeleidende brief, maar alleen een standaard-brief heb als antwoord)
pi_16330601
Vrijwel alles wat postbank betreft moet je op het postkantoor doen!
Daarom heet het ook POSTbank!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_16330850
Oh, dan heb ik wel een een vraag:

Waarom kan ik anno 2004 nog altijd niet bij het Postkantoor met een bankpas betalen en mensen met een giropas wel? En dat, terwijl zelf giromaten allang bankpassen accepteren!

Ars longa, vita brevis
pi_16330935
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:34 schreef LowJoe het volgende:
nouja veel banken kan ik alles schriftelijk en telefonisch regelen, hoef ik niet voor langs de bank ookal heet het een BANK

maar het gaat mij er om dat het mij volkomen onduidelijk is wat nu de status is. hebben ze mijn brief gelezen en markeren ze het deel van de standaardbrief waar ik op moet letten, of is het gewoon een standaard procedure 638.02/9-12BIS65 ?

pi_16330946
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:34 schreef LowJoe het volgende:
Zeker niet waar... Veel zaken/transacties kun je afhandelen via het postkantoor, maar vaak ook via de telefoon, schriftelijk of via internet. Er is uiteraard de site, maar de responstijd bij email is bijvoorbeeld ook erg kort.

Het is welliswaar zo dat Postbank een 50% participatie heeft in Postkantoren BV, maar dat is voornamelijk om nog een 'gezicht' te hebben naar de klant toe. Veel mensen kiezen echter al voor de andere kanalen.

pi_16330963
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:31 schreef Alicey het volgende:
ik heb zojuist een bijzondere aanvraag lopen bij de postbank. ik heb hiervoor een brief opgesteld en alle gevraagde meuk naar ze opgestuurd. ik heb hier een standaard-brief als antwoord op, waarbij een aanvraagformulier een stempel heeft gekregen en ik in de brief wordt opgeroepen om mij bij een postkantoor te legitimeren en de hele meuk daar af te geven. gezien het bijzondere van de aanvraag zit in het soort legitimatiebewijs vraag ik me af waar ik ongeveer zit. betekent het antwoord en de stempel dat de vraag in behandeling is genomen, of moet ik er van uit gaan dat een ambtenaar de procedures volgt, beslist dat het id niet geldig is, en op deze kromme manier dit laat weten? (dit daar ik geen inhoudelijk antwoord heb op mijn begeleidende brief, maar alleen een standaard-brief heb als antwoord)
Een bijzondere aanvraag waarvoor precies? Voor een nieuw te openen rekening of voor iets anders?
Wat voor stempel is erop geplaatst? Weet je een afdeling?
En het zou ook helpen als je zou kunnen zeggen wat voor probleem er met de legitimatie is.

Het is in ieder geval geen rechtstreekse afwijzing. Het zou kunnen dat de medewerker dacht, 'deze aanvraag komt via een verkeerd kanaal binnen, dat kan niet, moet via het postkantoor' en het klakkeloos terugstuurt om je door te verwijzen daarheen, maar een afwijzing is het (nog) niet.

Als het echt iets heel raars is qua legitimatie kan je wel wat problemen verwachten bij het postkantoor, want daar weten ze normaal gesproken geen raad met afwijkende legitimaties.

You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_16330973
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:41 schreef motown het volgende:
Oh, dan heb ik wel een een vraag:

Waarom kan ik anno 2004 nog altijd niet bij het Postkantoor met een bankpas betalen en mensen met een giropas wel? En dat, terwijl zelf giromaten allang bankpassen accepteren!

giromaten accepteren waarschijnlijk bankpassen omdat het maestro-passen zijn (die ook in het buitenland geaccepteerd worden). waarom je in het postkantoor nog steeds niet kan pinnen is mij ook een raadsel (als u naar buiten loopt kunt u geld uit er automaat halen )
pi_16331012
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:41 schreef motown het volgende:
Bij de balie van de Rabobank/ABN Amro/SNS/enz kan je ook niet geld opnemen met een pas van een andere bank.
pi_16331057
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:14 schreef 700MB het volgende:
Er komen weer eens zoveel vragen langs over Postbank, misschien is het leuk om het wat gestructureerder te doen.

Alvast het antwoord op 2 vragen die elke maand wel een keer langskomen:

- De enige bedragen die je zonder meer kan terugboeken zijn incasso's, en ook daar zijn diverse uitzonderingen op (met name loterijen). Storneren binnen 30 dagen is niet van toepassing op overschrijvingskaarten, acceptgirokaart, girotel of girofoon.

- De postbank houdt geld niet extra lang vast om er rente van te trekken. Er is slechts 2 keer per dag een boekingsronde. 's nachts voor de gewone boekingen en 's middags alleen voor spoedboekingen en buitenlandse betalingen. Het boeken naar andere banken duurt langer omdat het via Interpay moet gebeuren.

En klagen over Postbank doe je maar in de Klaagbaak

Anders nog? Roept u maar.

Allemaal leuk en aardig, maar het gaat van rabo naar abn-amro wel sneller. Gaat dat niet via interpay dan

[Dit bericht is gewijzigd door Threepio op 17-01-2004 00:55]

pi_16331090
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:44 schreef 700MB het volgende:

[..]

Een bijzondere aanvraag waarvoor precies? Voor een nieuw te openen rekening of voor iets anders?

nieuwe rekening. het probleem zit hem er in dat mijn identiteitsbewijs geen standaard-paspoort of identiteitskaart is
quote:
Wat voor stempel is erop geplaatst? Weet je een afdeling?
l&r loc: lz 02.32
quote:
Als het echt iets heel raars is qua legitimatie kan je wel wat problemen verwachten bij het postkantoor, want daar weten ze normaal gesproken geen raad met afwijkende legitimaties.
dat was ook de reden dat ik het per post deed. zodat ik niet daar vragende blikken krijg, dat ik vervolgens kan toelichten dat het een correcte id is, waarna ik naar een schouwspel van een half uur zenuwachtig heen en weer bellen kan gaan kijken en dan alles kan afhandelen of in een boom kan klimmen

[Dit bericht is gewijzigd door Alicey op 17-01-2004 00:58]

pi_16331178
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:31 schreef Alicey het volgende:
ik heb zojuist een bijzondere aanvraag lopen bij de postbank. ik heb hiervoor een brief opgesteld en alle gevraagde meuk naar ze opgestuurd. ik heb hier een standaard-brief als antwoord op, waarbij een aanvraagformulier een stempel heeft gekregen[...] en ik in de brief wordt opgeroepen om mij bij een postkantoor te legitimeren en de hele meuk daar af te geven. [...]
Als ik je verhaal goed begrijp (al weet ik natuurlijk niet wat je hebt aangevraagd) dan is het zo dat je voornamelijk naar het postkantoor moet om je daar te identificeren, omdat je identiteit of je relatie met het aangevraagde product nog niet voldoende kan worden vastgesteld. Ben je nu al Postbank klant?
pi_16331189
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:47 schreef Threepio het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat van rabo naar abn-amro wel sneller. Gaat dat niet via interpay dan
Verschil is dat de Postbank het PCGD-systeem gebruikt en Rabo en ABN-Amro allebei BGC wat een extra omzetting vereist.

Verder hebben Rabo en ABN een verschil tussen boekdatum en valutadatum en de Postbank niet.

pi_16331284
quote:

[..]

Wel via Interpay, maar er hoeft niet een omschakeling bij de Bank/Giro-centrale plaats te vinden. Daarom gaat 't sneller.
Dit is het gevolg van de 2 bancaire boekingsprocessen in Nederland; Bank en Giro
pi_16331350
700MB en ik zijn niet echt praktisch bezig met al die dubbele antwoorden

Mag ik vragen waar je zit, binnen Postbank?

pi_16331390
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:48 schreef Alicey het volgende:
l&r loc: lz 02.32
Die locatiecode is redelijk algemeen, maar ik heb wel het idee dat het gelezen en behandeld is.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:48 schreef Alicey het volgende:
dat was ook de reden dat ik het per post deed. zodat ik niet daar vragende blikken krijg, dat ik vervolgens kan toelichten dat het een correcte id is, waarna ik naar een schouwspel van een half uur zenuwachtig heen en weer bellen kan gaan kijken en dan alles kan afhandelen of in een boom kan klimmen
Ik kan me er weinig bij voorstellen moet ik zeggen.

Als het een correct ID voor NL is verwacht ik eigenlijk geen problemen van de Postbank, maar eventueel wel van een postkantoormedewerker.

pi_16331420
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:54 schreef var.fok het volgende:

[..]

Wel via Interpay, maar er hoeft niet een omschakeling bij de Bank/Giro-centrale plaats te vinden. Daarom gaat 't sneller.
Dit is het gevolg van de 2 bancaire boekingsprocessen in Nederland; Bank en Giro

okee, maar het is toch eigenlijk van de gekken dat dat verschil nog steeds bestaat Ik vind dat de postbank maar eens een 'normale bank' moet gaan worden
pi_16331441
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:56 schreef var.fok het volgende:
700MB en ik zijn niet echt praktisch bezig met al die dubbele antwoorden
Ja... mijn topic, wat doe je!?
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:56 schreef var.fok het volgende:
Mag ik vragen waar je zit, binnen Postbank?
0800-0400 in principe.
pi_16331461
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:59 schreef Threepio het volgende:

[..]

okee, maar het is toch eigenlijk van de gekken dat dat verschil nog steeds bestaat Ik vind dat de postbank maar eens een 'normale bank' moet gaan worden

Omzetten is te duur.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:01:10 #20
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_16331481
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:46 schreef 700MB het volgende:

[..]

Bij de balie van de Rabobank/ABN Amro/SNS/enz kan je ook niet geld opnemen met een pas van een andere bank.

Klopt daar moet je ook eerst naar buiten en gaan pinnen, tenminste bij de rabobank met een postbank pas wel.
Life can only be understood in revese, but must be lived forwards
pi_16331492
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:57 schreef 700MB het volgende:

[..]

Die locatiecode is redelijk algemeen, maar ik heb wel het idee dat het gelezen en behandeld is.

ok
quote:
[..]

Ik kan me er weinig bij voorstellen moet ik zeggen.

Als het een correct ID voor NL is verwacht ik eigenlijk geen problemen van de Postbank, maar eventueel wel van een postkantoormedewerker.

ik dat laatste dus ook.. dus kan het weer een langdradig verhaal worden bij het postkantoor, en eventueel bij negatief resultaat weer een nieuwe briefwisseling....
pi_16331515
quote:
Inderdaad. Al zijn er wel 'uitzonderingssituaties' bij het aanvragen van een nieuwe (eerste) girorekening; voor buitenlanders in Nederland bijvoorbeeld (niet Nederlands paspoort), of mensen met een (tijdelijke) verblijfsvergunning. In zo'n geval zou ik altijd naar een Postkantoor met Postbank Adviesbalie gaan. Daar zijn ze beter voorbereid op dit soort vragen dan bij een 'klein' postkantoor.
pi_16331542
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:00 schreef 700MB het volgende:

[..]

Omzetten is te duur.

en onpraktisch, want het houdt denk ik ook in dat giro-nummers bank-nummers moeten worden. aanpassingen in briefpapier, automatische boekingen, giro-kaarten, machtigingen... zoiets krijg je er nooit door
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:04:04 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16331563
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:14 schreef 700MB het volgende:

Een betaling bij de postbank duurt gemiddeld 5 werkdagen. Is dus niet waar. Tussen interpay en de andere banken zit een nacht. Tape gaat in de nacht naar interpay. En wordt dan verwerkt. Volgende dag betaling bij de concurerende bank. Dus via interpay verlies je maar een dag. Of laten we zeggen twaalf uur.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16331598
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:02 schreef var.fok het volgende:

[..]

Inderdaad. Al zijn er wel 'uitzonderingssituaties' bij het aanvragen van een nieuwe (eerste) girorekening; voor buitenlanders in Nederland bijvoorbeeld (niet Nederlands paspoort), of mensen met een (tijdelijke) verblijfsvergunning. In zo'n geval zou ik altijd naar een Postkantoor met Postbank Adviesbalie gaan. Daar zijn ze beter voorbereid op dit soort vragen dan bij een 'klein' postkantoor.

dat doe ik ook zeker weten. ik vind het daar er zowiezo al professioneler uitzien. uit de site van de postbank maak ik ook op dat bij "problemen" met id je alleen terecht kunt bij een kantoor met adviesbalie
pi_16331614
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:01 schreef Alicey het volgende:
ik dat laatste dus ook.. dus kan het weer een langdradig verhaal worden bij het postkantoor, en eventueel bij negatief resultaat weer een nieuwe briefwisseling....
Los van het feit dat ik eigenlijk best nieuwsgierig ben naar dit curieuze ID kan ik hier eigenlijk verder niets aan toevoegen zonder verdere exacte info. Maar ik kan me best voorstellen dat je bepaalde dingen hier niet wilt plaatsen. Maar dan kan ik verder ook weinig mogelijke ingangen bieden.
pi_16331659
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een betaling bij de postbank duurt gemiddeld 5 werkdagen. Is dus niet waar. Tussen interpay en de andere banken zit een nacht. Tape gaat in de nacht naar interpay. En wordt dan verwerkt. Volgende dag betaling bij de concurerende bank. Dus via interpay verlies je maar een dag. Of laten we zeggen twaalf vierentwintig uur.

maar komt misschien omdat ik op de meest onmogelijke tijdstippen boekingen doe...
pi_16331690
quote:

[..]

Aan de balie van een Rabo of een ABN heb je ook niks te zoeken als niet-Rabo of niet-ABN klant.
Een postkantoor echter heeft ook een andere functie, namelijk het afhandelen van post en sommige overheidsgerelateerde zaken als het overboeken (op iemand anders zijn/haar naam zetten..) van een auto. Als 'bank' gebruiker kom je dus ook nog wel eens in een postkantoor, en dan kan je daar niet pinnen? Belachelijk

[Dit bericht is gewijzigd door Threepio op 17-01-2004 01:09]

pi_16331712
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:59 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ja... mijn topic, wat doe je!?
[..]

0800-0400 in principe.

Hhehe Juiste informatie kun je nooit genoeg hebben, dus ik draag mijn steentje ook maar bij

0800-0400 LN.04 of ergens anders? (ikzelf ben daar namelijk wel eens in de buurt )

pi_16331738
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:05 schreef 700MB het volgende:

[..]

Los van het feit dat ik eigenlijk best nieuwsgierig ben naar dit curieuze ID kan ik hier eigenlijk verder niets aan toevoegen zonder verdere exacte info. Maar ik kan me best voorstellen dat je bepaalde dingen hier niet wilt plaatsen. Maar dan kan ik verder ook weinig mogelijke ingangen bieden.

ik wil de precieze feiten hier niet plaatsen ivm privacy redenen. wat ik wel kan zeggen is dat het een situatie is die voor de postbank ook moeilijk is, omdat ze landelijk jaarlijks hooguit enkele tientallen soortgelijke situaties hebben en de wet erg onduidelijk is hiermee
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:09:35 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16331740
quote:

[..]

Gaat ook via interpay. Laten we zeggen betaling over dag op tijd aangeboden. Wordt het in de nacht door interpay verwerkt. Volgende dag op rekening van de begunstigde. Dat het via de postbank later komt ligt gewoon aan de postbank. Maar de TS zal wel bij de postbank werken en maakt dus een beetje reclame.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16331848
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:09 schreef Megumi het volgende:

[..]

Gaat ook via interpay. Laten we zeggen betaling over dag op tijd aangeboden. Wordt het in de nacht door interpay verwerkt. Volgende dag op rekening van de begunstigde. Dat het via de postbank later komt ligt gewoon aan de postbank. Maar de TS zal wel bij de postbank werken en maakt dus een beetje reclame.

Verwar Interpay niet met de Bank/Giro centrale. Dat zijn 2 losse instanties met elk een eigen doel.
pi_16331879
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:09 schreef Megumi het volgende:
Het heeft niets met reclame te maken maar alles met het wegnemen van onwaarheden. Maar goed, de klaagbaak is ergens anders.
Van bank naar bank is over het algemeen ook langer dan een dag. Het kan best soms een dag zijn, maar postbank->bank is ook wel eens 2 werkdagen.
pi_16331908
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:13 schreef var.fok het volgende:

[..]

Verwar Interpay niet met de Bank/Giro centrale. Dat zijn 2 losse instanties met elk een eigen doel.

technisch heb ik wel een vraagje. als ik een overboeking doe van bank naar postbank, kan ik een dag later het adres van de begunstigde zien, terwijl ik dit niet heb ingegeven. dit is doorgaans 1 dag na de overboeking. hoe komt mijn bank aan die adresgegevens? hebben ze een eigen bestand, werken ze met een cache, komt het van de bank/giro-centrale, van de postbank, van interpay, of
pi_16331943
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:09 schreef Alicey het volgende:
ik wil de precieze feiten hier niet plaatsen ivm privacy redenen. wat ik wel kan zeggen is dat het een situatie is die voor de postbank ook moeilijk is, omdat ze landelijk jaarlijks hooguit enkele tientallen soortgelijke situaties hebben en de wet erg onduidelijk is hiermee
Eh, ja, in principe mag je me het best buiten fok om voorleggen, dan wil ik best eens kijken of ik een ingang voor je kan vinden, maar dat moet je zelf maar weten. (Kan uiteraard niet garanderen dat dat lukt).
Verder houdt het hier op ben ik bang.
pi_16331963
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:17 schreef 700MB het volgende:

[..]

Eh, ja, in principe mag je me het best buiten fok om voorleggen, dan wil ik best eens kijken of ik een ingang voor je kan vinden, maar dat moet je zelf maar weten. (Kan uiteraard niet garanderen dat dat lukt).
Verder houdt het hier op ben ik bang.

stuur me anders eens een emailtje
pi_16332022
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:16 schreef Alicey het volgende:
technisch heb ik wel een vraagje. als ik een overboeking doe van bank naar postbank, kan ik een dag later het adres van de begunstigde zien, terwijl ik dit niet heb ingegeven. dit is doorgaans 1 dag na de overboeking. hoe komt mijn bank aan die adresgegevens? hebben ze een eigen bestand, werken ze met een cache, komt het van de bank/giro-centrale, van de postbank, van interpay, of
Bij mijn weten bestaat er van elke bank een bestand waar alle gegevens instaan, die los staat van de gegevens van de bank zelf, en daar worden die gegevens uitgehaald. Zo komt er ook wel eens een verschil voor tussen dat bestand en de uiteindelijke echte gegevens bij de bank zelf.
pi_16332252
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

stuur me anders eens een emailtje

Mail sent.
pi_16332575
Ik heb een week terug bij de postbank me aangemeld voor Internet Telebankieren, ik heb 2 dagen terug een brief ontvangen met mijn loginnaam, maar waar blijft mijn wachtwoord, het duurt allemaal wel een beetje lang ?

Of is er iets fout met de post gegaan ?

ne okuyon, bokmu var?
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:46:57 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16332673
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:41 schreef saban het volgende:
Ik heb een week terug bij de postbank me aangemeld voor Internet Telebankieren, ik heb 2 dagen terug een brief ontvangen met mijn loginnaam, maar waar blijft mijn wachtwoord, het duurt allemaal wel een beetje lang ?

Bel de postbank even.
pi_16332674
quote:
Internet Bankieren verstuurt inderdaad de gebruikersnaam en het wachtwoord apart, op verschillende dagen. Dit in verband met veiligheids-issues. Normaal gezien hoort er 1 tot 2 werkdagen tussen te zitten. Soms kan dat iets langer duren, als gevolg van een aantal mogelijke redenen. Aangezien je nu 2 dagen wacht zou ik 't nog een (werk)dag of 2 geven. Heb je dan nog niks, bel dan even met de helpdesk Internet Bankieren, zij kunnen wat gegevens controleren, en eventuele specifieke problemen aangeven. Nummer voor die helpdesk is volgens mij nog (058) 2161614.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:49:19 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16332722
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:16 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wordt weer door de tegenpartij. Andere bank in het dagafschrift weer teruggezonden. Interpay is alleen een doorgeefluik.
pi_16332726
quote:

Daar hoort iets van 2 dagen tussen te zitten, maar deze week loopt het niet helemaal soepeltjes met Internet Bankieren, daar zou het mee te maken kunnen hebben (maar dat lijkt me niet omdat je wel je inlognaam hebt). Ik zou de post van dinsdag nog even afwachten (omdat er maandag vaak niet wordt bezorgd).
pi_16332789
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:46 schreef var.fok het volgende:
(058) 2161614.
Het nummer werkt nog wel, maar de Postbank heeft liever dat mensen naar 058-295 80 08 bellen.
pi_16332794
Op deze manier komen we in no time op 3 pagina's
Ik ga in ieder geval pitten
pi_16332816
Okey ik wacht nog eventjes

/edit ik ga ik pitten

[Dit bericht is gewijzigd door saban op 17-01-2004 01:53]

ne okuyon, bokmu var?
pi_16332828
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:52 schreef var.fok het volgende:
Op deze manier komen we in no time op 3 pagina's
Ik ga in ieder geval pitten

pi_16333435
quote:

[..]

Dat is een onredelijke vergelijking. Men gaat niet alleen naar het Postkantoor voor bankzaken, maar ook voor postzaken. Op gewone post heeft TPG nog altijd een monopolie! Ondermeer daarom moeten houders van bankpassen soms ook naar het Postkantoor. Houders van giropassen hebben daarentegen totaal geen noodzaak om een bank binnen te stappen.

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 17-01-2004 02:21]

Ars longa, vita brevis
pi_16333548
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:07 schreef Threepio het volgende:

[..]

Aan de balie van een Rabo of een ABN heb je ook niks te zoeken als niet-Rabo of niet-ABN klant.
Een postkantoor echter heeft ook een andere functie, namelijk het afhandelen van post en sommige overheidsgerelateerde zaken als het overboeken (op iemand anders zijn/haar naam zetten..) van een auto. Als 'bank' gebruiker kom je dus ook nog wel eens in een postkantoor, en dan kan je daar niet pinnen? Belachelijk

Precies, my point exactly. Ik had eerst even beter de andere reacties moeten lezen.
Ars longa, vita brevis
pi_16335727
foking postbank zeg; de pinpas nu 8,5 (fl 18,73) vorig jaar koste dat ding nog 7,- (fl. 15,43). nu mag een prijsverhoging best om bv inflatie te dekken maar dit is wel buitensporig en bovendien niet aangekondigd. daarnaast sta ik rood, en kan boven de 500,- eur geen cent meer betalen. elke opdracht die daar een paar euro overheen komt kan niet worden uitgevoerd. wat doen die ffffff van de postbank; trekken het er gewoon af nu sta ik dus wel over de 500 euro wat dus een hogere creditrente betekend.

mag dit zomaar; kan de postbank zomaar je maandcrediet zonder je toestemming overschrijden en zijn er niet verplicht verhogingen eerst te melden aan de klant ?

pi_16336243
Dat kan ja!Maar die kredietgrens kan je laten verhogen als je inkomen daar toe toereikend is......Moet je wel 1x in de drie maanden minimaal 1 euro positief zijn.
pi_16336279
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 07:27 schreef bbstreams het volgende:
foking postbank zeg; de pinpas nu 8,5 (fl 18,73) vorig jaar koste dat ding nog 7,- (fl. 15,43). nu mag een prijsverhoging best om bv inflatie te dekken maar dit is wel buitensporig en bovendien niet aangekondigd. daarnaast sta ik rood, en kan boven de 500,- eur geen cent meer betalen. elke opdracht die daar een paar euro overheen komt kan niet worden uitgevoerd. wat doen die ffffff van de postbank; trekken het er gewoon af nu sta ik dus wel over de 500 euro wat dus een hogere creditrente betekend.

mag dit zomaar; kan de postbank zomaar je maandcrediet zonder je toestemming overschrijden en zijn er niet verplicht verhogingen eerst te melden aan de klant ?

Ik heb dat een hele tijd terug ook gehad, dat ik weleens erg krap zat. Mijn ervaring is dat machtigingen voor verzekeringen en collegeld altijd wel eraf worden gehaald ondanks dat je dan over het limiet gaat. Misschien worden aan deze machtigingen een hoger belang gegeven. Eigen overschrijvingen en acceptgiro's worden dan nooit gedaan.
Maar dit is dus wat me zelf toendertijd opgevallen was.
Misschien kan iemand anders, die er meer verstand van heeft, het beter uitleggen.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_16337181
quote:
foking postbank zeg; de pinpas nu 8,5 (fl 18,73) vorig jaar koste dat ding nog 7,- (fl. 15,43).
standaardprijs is 11,50 bij banken. bij sommige banken is de standaard-prijs hoger (bij abn 13,50 als je geen korting hebt)
quote:
nu mag een prijsverhoging best om bv inflatie te dekken maar dit is wel buitensporig en bovendien niet aangekondigd.
hoe weet jij dat. weet jij welke kosten de postbank maakt?
quote:
daarnaast sta ik rood, en kan boven de 500,- eur geen cent meer betalen. elke opdracht die daar een paar euro overheen komt kan niet worden uitgevoerd.
logisch, het heet niet voor niets limiet. als je meer wilt kunnen overmaken moet je je limiet verhogen
quote:
wat doen die ffffff van de postbank; trekken het er gewoon af nu sta ik dus wel over de 500 euro wat dus een hogere creditrente betekend.
hogere debet-rente dit is bij alle banken zo. kosten die de bank zelf in rekening brengt worden altijd afgetrokken. je had dit kunnen voorzien en zorgen dat je saldo toereikend was. ligt niet aan de postbank, maar aan jou zelf
quote:
als het van de postbank zelf een boeking is wel. je limiet is niet verhoogd, maar je zit nu over je limiet heen. ik weet niet wat de policy is bij de postbank, maar volgens mij duurt het nog wel even eer ze een incasso-procedure starten, en zit je dus alleen met een klein beetje extra rente

toevoeging: bij de abn is het zo dat ook automatische incasso's doorgaan bij limiet-overschrijding. wanneer de limiet voor meer dan 10% wordt overschreden wordt er een incasso-procedure gestart. abn boekt nooit incasso's terug, maar wanneer je na in gebreke-stelling het saldo niet binnen de limiet brengt worden toekomstige incasso's geblokkeerd en wordt de inning uit handen gegeven

pi_16337219
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:29 schreef 700MB het volgende:

[..]

Mail sent.

gezien, danke
pi_16337974
bedankt voor reacties; gaat me ook niet zozeer dat ie pas duurder is geworden, maar de manier waarop; de postbank heeft deze maatregel aangekondigd in een reclamefolder die bij je giroafschriften zit. overigens zijn het geen kosten voor het pasje, mocht je pas kapot raken/weg raken moet je opnieuw 5 euro per pas betalen. ook krijg je geen nieuw pasje elk jaar. tis dus een leuke melk-koe voor de banken.

de afschrijving is gedaan op 14 januari. wilde je dit jaar een gratis pas had je voor 1 januari bezwaar moeten maken. de 8,5 kun je dus niet terug krijgen als je nu besluit een gratis NL pasje te nemen. dat steek me ook.

de 500 euro rood heb ik xpres gedaan, die staat op de spaarrekening en het totale rente dekt de 4 euro permaand ruim, dus daar gaat het me ook niet om. het is nu al het 2e jaar dat de postbank trukjes uithaalt met giropassen.

ik vind al deze handelingen behoorlijke oplichterspraktijken die voorheen alleen zag bij louche bedrijven. consumentenbond is trouwens ook boos.

pi_16340281
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

en onpraktisch, want het houdt denk ik ook in dat giro-nummers bank-nummers moeten worden. aanpassingen in briefpapier, automatische boekingen, giro-kaarten, machtigingen... zoiets krijg je er nooit door

het is uiteindelijk een heel kort verhaal geworden : de medewerkers snapten het niet en we gaan nu dus van de muur weer terug naar het kastje
pi_16343602
quote:
De verhoging is niet echt wegens de inflatie, de aangegeven reden is wegens de sterke toename van het aantal pinlocaties/transacties. Aangekondigd is het op printregels van afrekeningen na 15-12 en in advertenties in de grote landelijke dagbladen.
quote:
Ja, dit mag, staat bijna letterlijk zo vermeld in de algemene voorwaarden.
pi_16343693
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 10:12 schreef Mariposa het volgende:
Ik heb dat een hele tijd terug ook gehad, dat ik weleens erg krap zat. Mijn ervaring is dat machtigingen voor verzekeringen en collegeld altijd wel eraf worden gehaald ondanks dat je dan over het limiet gaat. Misschien worden aan deze machtigingen een hoger belang gegeven. Eigen overschrijvingen en acceptgiro's worden dan nooit gedaan.
Maar dit is dus wat me zelf toendertijd opgevallen was.
Misschien kan iemand anders, die er meer verstand van heeft, het beter uitleggen.
Alle boekingen die door de postbank zelf worden gedaan worden altijd uitgevoerd, hieronder vallen ook een aantal dingen die zo op het eerste oog niet perse onderdeel zijn van de postbank. Het gaat om elke boeking met een code DV, hieronder valt ook collegegeld en opwaarderen beltegoed via de girofoon, maar natuurlijk ook gerechtelijke beschikkingen. Elke andere boeking, ongeacht wat het is of hoe belangrijk het is zal niet over je limiet heengaan.
pi_16343777
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 11:33 schreef Alicey het volgende:
als het van de postbank zelf een boeking is wel. je limiet is niet verhoogd, maar je zit nu over je limiet heen. ik weet niet wat de policy is bij de postbank, maar volgens mij duurt het nog wel even eer ze een incasso-procedure starten, en zit je dus alleen met een klein beetje extra rente
Als je over de limiet heengaat krijg je een brief met een datum waarvoor je het moet hebben gecorrigeerd. Doe je dat niet wordt meestal je complete limiet ingetrokken. Voor een incasso-procedure ben je dan weer een paar maand verder.
pi_16343859
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 12:21 schreef bbstreams het volgende:
het is nu al het 2e jaar dat de postbank trukjes uithaalt met giropassen.
Het is overigens al het derde jaar voor de pasbijdrage.
quote:
consumentenbond is trouwens ook boos.
De consumentenbond is altijd boos...
  zaterdag 17 januari 2004 @ 16:51:12 #61
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_16343905
.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_16345922
We gaan geen reclame maken!!
  zaterdag 17 januari 2004 @ 20:22:35 #63
67489 Dudette
yeah right...
pi_16349257
quote:
bedankt voor reacties; gaat me ook niet zozeer dat ie pas duurder is geworden, maar de manier waarop; de postbank heeft deze maatregel aangekondigd in een reclamefolder die bij je giroafschriften zit. overigens zijn het geen kosten voor het pasje, mocht je pas kapot raken/weg raken moet je opnieuw 5 euro per pas betalen. ook krijg je geen nieuw pasje elk jaar. tis dus een leuke melk-koe voor de banken.

de afschrijving is gedaan op 14 januari. wilde je dit jaar een gratis pas had je voor 1 januari bezwaar moeten maken. de 8,5 kun je dus niet terug krijgen als je nu besluit een gratis NL pasje te nemen. dat steek me ook.

de 500 euro rood heb ik xpres gedaan, die staat op de spaarrekening en het totale rente dekt de 4 euro permaand ruim, dus daar gaat het me ook niet om. het is nu al het 2e jaar dat de postbank trukjes uithaalt met giropassen.

ik vind al deze handelingen behoorlijke oplichterspraktijken die voorheen alleen zag bij louche bedrijven. consumentenbond is trouwens ook boos.

Als je voor 1 februari ff belt, kun je de E 8,50 teruggestort krijgen op je rekening, je krijgt dan automatisch een giropasbasis thuisgestuurd, wat dus betekent dat je met die pas in het vervolg alleen nog geld kan opnemen bij giromaten en ing-banken, en dan alleen in het binnenland.
Maar die 8,50 kun je dus terug krijgen.
I'm sorry I offended you. I should have lied.
pi_16351115
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 16:51 schreef JAM het volgende:

ABN AMRO heeft tenminste (evenals de Rabobank) een fatsoenlijk internetbankiersysteem, die bovendien gratis is.

Wat zijn de ervaringen van de girorekeninghouders hier met de online-versie van Girotel?

Ars longa, vita brevis
pi_16387992
WTF hebben ze met postbank.nl uitgespookt?!?
pi_16389604
Ik zag het ook, lijkt wel een interface van 10 jaar terug!
pi_16391178
Echt heel ranzig en de argumentatie die ze geven is ook nauwelijks iets.

Je gaat toch zo'n onderneming niet serieus nemen als ze een website hebben die eruit ziet alsof de boekhouder uit zaaltje 21b sectie 4 het in frontpage bij elkaar geschraapt heeft.

pi_16408454
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:50 schreef Roonaan het volgende:
WTF hebben ze met postbank.nl uitgespookt?!?
Ja, dat was inderdaad een beetje een opmerkelijke verrassing ineens vanmorgen.
  maandag 19 januari 2004 @ 22:34:54 #69
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_16411688
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 21:42 schreef motown het volgende:

ABN AMRO heeft tenminste (evenals de Rabobank) een fatsoenlijk internetbankiersysteem, die bovendien gratis is.

Wat zijn de ervaringen van de girorekeninghouders hier met de online-versie van Girotel?

Het werkt!
Maar het is natuurlijk wel kut dat je er voor moet betalen en dat je geen transactie's kunt maken na 11 uur 's avonds.
Life can only be understood in revese, but must be lived forwards
  maandag 19 januari 2004 @ 22:42:53 #70
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_16411976
quote:
Op maandag 19 januari 2004 21:18 schreef 700MB het volgende:

[..]

Hebben jullie geen beschuit met muisjes gehad? .

Omdat de nieuwe Postbank.nl is geboren ?!?!?

.

maandag 19 januari 2004 @ 22:44:01 #71
70743 Miss_Nexhil
pi_16412008
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:22 schreef Dudette het volgende:

[..]

Als je voor 1 februari ff belt, kun je de E 8,50 teruggestort krijgen op je rekening, je krijgt dan automatisch een giropasbasis thuisgestuurd, wat dus betekent dat je met die pas in het vervolg alleen nog geld kan opnemen bij giromaten en ing-banken, en dan alleen in het binnenland.

Aanvulling : je kan nog wel 'gewoon' pinnen in winkels .
  maandag 19 januari 2004 @ 22:45:39 #72
70743 Miss_Nexhil
pi_16412076
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:08 schreef var.fok het volgende:

[..]

Hhehe Juiste informatie kun je nooit genoeg hebben, dus ik draag mijn steentje ook maar bij

0800-0400 LN.04 of ergens anders? (ikzelf ben daar namelijk wel eens in de buurt )

Als je wel eens bij LN04 komt, kan je ook wel eens langs komen wandelen bij LP01 .

Alleen a.s. donderdag/vrijdag/maandag verhuizen we naar LZ02 als het goed is ... maar je weet ongetwijfeld hoe de informatievoorziening wat dat betreft gaat .

maandag 19 januari 2004 @ 22:49:31 #73
70743 Miss_Nexhil
pi_16412206
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 16:39 schreef 700MB het volgende:

[..]

De verhoging is niet echt wegens de inflatie, de aangegeven reden is wegens de sterke toename van het aantal pinlocaties/transacties. Aangekondigd is het op printregels van afrekeningen na 15-12 en in advertenties in de grote landelijke dagbladen.
[..]

Ja, dit mag, staat bijna letterlijk zo vermeld in de algemene voorwaarden.

Er staat idd. in dat de bank kosten voor bepaalde producten in rekening mag brengen. Het was in 2001 vroeg genoeg aangekondigd. Na 2 jaar mag een bank de tarieven verhogen. En dat is dus dit jaar gebeurd. Klanten hebben het op de afschriften kunnen lezen (genoemde printregel). De ervaring leert dat 98% van de mensen deze printregel niet ziet, maar dát is natuurlijk niet de fout van Postbank : de mensen zijn in principe geïnformeerd.

Je mag zelfs gratis switchen naar de gratis pas i.v.m. deze verhoging.

Anyway, ik word gek van Giropassen dus ik nok em .

pi_16413521
quote:
Op maandag 19 januari 2004 22:42 schreef Miss_Nexhil het volgende:

.

Aangeboden door lieftallige stewardessen (ofzo)
pi_16413571
quote:
Op maandag 19 januari 2004 21:18 schreef 700MB het volgende:
Ik had vanavond pas 'het genoegen'... wat een schrik zeg...
pi_16413595
quote:
Op maandag 19 januari 2004 22:42 schreef Miss_Nexhil het volgende:

Nee, het kwam ook echt volledig als een donderslag dat het ineens anders was.

pi_16413641
quote:
Op maandag 19 januari 2004 23:33 schreef var.fok het volgende:

[..]

Ik had vanavond pas 'het genoegen'... wat een schrik zeg...

Ja... waar is al dat giroblauw gebleven...
Ik vind het op het eerste oog niet echt een verbetering, maar aan de andere kant is natuurlijk elke verandering vaak moeilijk te verkroppen. En het kan aan mij liggen maar ik vind hem een stuk langzamer geworden.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 15:41:02 #78
70743 Miss_Nexhil
pi_16519485
En het regent restitutieverzoeken .. lalala .
  vrijdag 23 januari 2004 @ 17:29:22 #79
67489 Dudette
yeah right...
pi_16523188
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:41 schreef Miss_Nexhil het volgende:
En het regent restitutieverzoeken .. lalala .
Yep.... zucht... al die stomme blanco nota's
pi_16524474
"Ik heb 'm ECHT niet aangevraagd hoor!"
pi_16528365
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 18:10 schreef var.fok het volgende:
"Ik heb 'm ECHT niet aangevraagd hoor!"
Nou, dan vind ik altijd een leuk argument dat de betaalde pas standaard is, en dat je juist de basispas aan moet vragen, en dat dat dan dus wel klopt.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 13:22:08 #82
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16542321
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 21:42 schreef motown het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het hele internetbankier-systeem van de Postbank grote ruk. Als ik er zo over nadenk dan lijkt het hele systeem wel een soort trial-and-errorproef. Het oogt amateuristisch en kinderachtig, een met lapmiddelen bij elkaar gehouden zooitje.

Ten eerste vind ik de naamgeving verwarrend. Eerst had je geloof ik Girotel (met CD-rom) en Girotel Online naast elkaar. Nu heb je alleen Girotel, waarmee je bedragen kunt overboeken tussen je rekeningen en betalingen kunt doen. Dit gaat dan met behulp van codes, die je op een vel papier krijgt opgestuurd (!). Echter, als je ook nog een Internet Spaarrekening hebt, kun je Girotel Online niet gebruiken. Nee, daar hebben ze Internet Bankieren voor. Een totaaaal andere applicatie, die totaal anders werkt en waar je weer totaal andere inlogcodes voor nodig hebt.

En daarmee houdt de ellende niet op want ik heb ook nog een Postbankcard, en ook nog een DK. En die kun je weer niet online beheren! Nee, daarvoor zijn resp. de Klantenservice en de Girofoon.

Dus als ik op een middagje wat betalingen wil doen, en daarvoor wat etra geld nodig heb van mijn internet spaarrekening, vervolens even mijn CC-saldo wil weten en kijken hoe mijn DK ervoor staat, dan moet ik dus op 2 verschillende applicaties inloggen, de klantenservice bellen en de Girofoon bellen. Dat is welhaast nog tijdrovender dan naar de bank fietsen met je acceptgirootjes en je betalingsopdrachten.

Waarom toch? Waarom kan het niet zoals de Rabo of ABN AMRO? Ik heb bij die laatste bank kort gewerkt en ik weet hoe dat systeem werkt: je kunt al je producten online beheren, vanuit 1 keer inloggen. En het beheren gaat mbv. een electronisch apparaatje dat codes genereert.
Veel beter!

pi_16568705
quote:

Ik heb mijn wachtwoord nog steeds niet ontvangen.
ne okuyon, bokmu var?
pi_16572346
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:35 schreef saban het volgende:

[..]

Ik heb mijn wachtwoord nog steeds niet ontvangen.

Dat is er toch iets fout gegaan. Je zou eens kunnen informeren bij de Internet Bankieren helpdesk, maar zij zullen het oplossen door je nieuwe codes toe te sturen, en die kan je zelf ook aanvragen online. En aangezien dat laatste het snelste is zou ik dat maar doen.
pi_16730126
Ik moet zeggen dat ik het nieuwste spotje met Howard (nu ook Robeco- en andere niet-Postbank-fondsen) die ik eerder vanavond op TV zag wel redelijk grappig vond.

"Howard, ik denk dat dit spotje nu voorbij is!"

Ars longa, vita brevis
pi_16740796
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:22 schreef Dudette het volgende:

[..]

dat is bij mijn weten dus niet mogelijk en ik heb zelfs meerdere afdelingen van de postbank aan de telefoon gehad. allemaal geboden ze me om voor 2004 bezwaar te maken, alle afschrijvingen die na 12 januari zijn gedaan kunnen niet meer worden terug gestort. wel kan het opzeggen maar krijg dan niet de 8,50 terug. wel kan het veranderen in een basispas maar dan heb ik dus dit jaar voor 8,5 een bassispas, dus is het beter om eind december 2004 dit aan te vragen. volgend jaar wordt het waarschijnlijk 1 euro duurder. girotel kost op jaarbasis ruim 22 euro. met een kleine 31 EURO postbank is dus net zo duur geworden als een gewone bank.

snelheid;
ach daar zijn ze wel goed in. wanneer ik voor 23 uur overboek heb ik het geld een dag later bij mijn andere bank online op de saldo staan.

online bankieren;
handig maar ze hebben weggelaten de mogelijkheid om via IBAN te betalen, dus als ik bv snel een computer wil kopen in duitsland via vooruitbetaling dan moet dit via een iban overschrijf kaart wat dus langer gaat duren. rembours zou een optie zijn maar is wel duurder, als dat er overheen komt kun je voor die prijzen dan net zogoed in nederland iets kopen.

maar er komt dit voorjaar iets nieuws aan in de vorm van een nieuwe postbank dienst. wat konden ze me nog niet zeggen, maar ik stel me er niet veel bij voor gezien online betalen via wappen ook een persoonlijke flop is.

pi_16741108
oja ik was tot een paar jaar geleden dik tevreden met de postbank.

je kon zelfs via de thuischipper veilig en direct van je rekening online betalen, je chipkaart opladen zodat je niet naar de muur hoeft. want laten we eerlijk zijn; heeft chippen nu zin als je vlak naast een oplaadpunt ook een geld automaat ziet staan. nu betaal je min of meer gedwongen pakeergeld ermee, boven de 15 euro betaal je in de supermarkt net zo handig met je pin en daaronder heb je vaak wel wat kleingeld opzak omdat er altijd momenten zijn waar je niet kan pinnen of chippen.

rabobank en abn hebben ook zoiets, maar daar moet je zelf allerij codes uitrekenen en invoeren, bij de thuischipper zat je pinpas in het apparaat, aan de computer en had je er geen omkijken meer naar.

pi_16746304
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 14:53 schreef bbstreams het volgende:
dat is bij mijn weten dus niet mogelijk en ik heb zelfs meerdere afdelingen van de postbank aan de telefoon gehad. allemaal geboden ze me om voor 2004 bezwaar te maken, alle afschrijvingen die na 12 januari zijn gedaan kunnen niet meer worden terug gestort. wel kan het opzeggen maar krijg dan niet de 8,50 terug. wel kan het veranderen in een basispas maar dan heb ik dus dit jaar voor 8,5 een bassispas, dus is het beter om eind december 2004 dit aan te vragen. volgend jaar wordt het waarschijnlijk 1 euro duurder. girotel kost op jaarbasis ruim 22 euro. met een kleine 31 EURO postbank is dus net zo duur geworden als een gewone bank.
Het is was wel mogelijk om die 8,50 teruggestort te krijgen als je de pas voor 1/2 om had gezet, maar dit is inderdaad niet bij alle afdelingen even duidelijk intern gecommuniceerd.

Girotel is overigens per heden gratis.

pi_16746722
[
[/quote]

Dit komt zeker m.i.v. maandag op de site te staan, op dit moment staat er nog dat het ¤ 1,82 per maand kost. Trouwens wel voor studenten gratis, nog even afwachten dus. Dit zou trouwens wel een verbetering van de dienstverlening zijn.

pi_16748351
gratis online bankieren en de mogelijkheid om daarbij ook via iban binnen de eu online gratis te betalen zou idd fair zijn. ze hebben perslot al jarenlang de mensen de postkantoren uitgejaagd omdat thuisbankieren zogenaamd goedkoper zou zijn. niet voor de klant zelf die is er tot nu alleen op achteruit gegaan.
pi_16751016
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:51 schreef marsdieker het volgende:
[
Dit komt zeker m.i.v. maandag op de site te staan, op dit moment staat er nog dat het ¤ 1,82 per maand kost. Trouwens wel voor studenten gratis, nog even afwachten dus. Dit zou trouwens wel een verbetering van de dienstverlening zijn.
Officieel gaat het in per 2 februari inderdaad. Girotel en Internet Bankieren worden hiermee ook samengevoegd tot mijnpostbank.nl.
Voor studenten was het inderdaad al gratis, en ook voor houders van het royaalpakket (die ter vervanging van het wegvallen van het voordeel van girotel korting op een blue travel polis kunnen krijgen.)
pi_16832701
yahoo mijnpostbank.nl is een feit; maar ook weer niet code aanvragen via beveiliging gaat niet

---
Not Found
The requested object does not exist on this server. The link you followed is either outdated, inaccurate, or the server has been instructed not to let you have it. Please inform the site administrator of the referring page.
---

ook de helpbestanden (pdf) is onvindbaar
http://www.postbank.nl//static/download/AKT_5450(080_%20internet_NT2.pdf

2x een error pagina; kinderziektes ?????

pi_16833034
oja ben ook mijn adresboek van girotel online kwijt grr leiuk dit
pi_16833782
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:49 schreef bbstreams het volgende:
yahoo mijnpostbank.nl is een feit; maar ook weer niet code aanvragen via beveiliging gaat niet

ook de helpbestanden (pdf) is onvindbaar
http://www.postbank.nl//static/download/AKT_5450(080_%20internet_NT2.pdf

2x een error pagina; kinderziektes ?????

Die helpbestanden kannie bij mij ook niet vinden, maar de code aanvragen gaat prima. Heb je wel al internet bankieren of doe je een compleet nieuwe aanvraag?
pi_16833819
Ik moet zeggen dat ik mijnpostbank.nl, zo op het eerste gezicht, wel een verbetering vind tov de vorige situatie.
pi_16837272
code aanvragen is gelukt, nog geen sms gehad maar ik krijg eerst post thuis geloof ik.

nahja kzie wel, wel een verbetering dat je nu 24/7 kan bankieren. blijven de overboektijden wel als dusdanig ? dus voor 23 uur geplaats, snachts verwerkt of geld nu ook 24hrs verwerking vanaf het moment van versturen (Real time overschrijven naar Giro- en bankrekeningen ) ?

pi_16837634
quote:
van de postbanksite
Kan ik mijn adresboek uit Girotel omzetten naar Mijn Postbank.nl?

Als u Mijn Postbank.nl gebruikt, gaat niet automatisch uw adresboek van Girotel mee. Uw "oude" adresboek in Girotel moet u daarom eenmalig omzetten naar Mijn Postbank.nl. Volg onderstaande stappen om uw adresboek om te zetten:
Log in op Girotel via internet (klik daarvoor op 'Girotel' op de hompage van www.postbank.nl en vul uw codes in)
Ga naar "Overschrijven" en klik op "Adresboek"
Print uw Adresboek via de printknop in op uw browser
Log in op Mijn Postbank.nl
Ga naar "Overschrijven" en klik op "Adresboek"
Klik op de knop "Nieuw adres opnemen" in het rechtermenu
Vul de gegevens in en klik op "Opnemen in adresboek"
Zo voert u (stuk voor stuk) alle adressen in.

ja lekker zeg.... weet je hoeveel dit er zijn !!!!!!!! het bovenstaande geld ook voor reserveringen trouwens. waarom kan dit niet via een interne mutatie of bijvoorbeeld een xml bestandje downloaden en de klant op mijn postbank deze weer laten uploaden.?
pi_16840813
Even een vraagje,wat is nou het adresboek van Girotel??Is dat de lijst van overboekingen mischien??
pi_16844856
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 09:46 schreef LowJoe het volgende:
Even een vraagje,wat is nou het adresboek van Girotel??Is dat de lijst van overboekingen mischien??
yep de overboekingen kon je laten opnemen in je adresboek.; in de praktijk komt het er op neer dat je die opnieuw moet laten opbouwen, ze allemaal 1x opnieuw invoeren kost me minstens half uur werk.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 12:58:38 #100
35485 rique
with Canon, I can
pi_16845165
Ik heb een studenteninboedelverzekering bij de Postbank. Nu zie ik dat er ook een extra PC-verzekering is. Wat is hiervan de toegevoegde waarde? computerapparatuur zit toch ook in de standaardinboedelverzekering?

Het enige dat ik me kan bedenken is de hogere dekking (bij de inboedel is de computerapparatuur tot 2250 euro ongeveer verzekerd). Is dat echt het enige verschil of zit er bij de standaard inboedelverzekering een computeraddertje onder het gras?

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_16894748
04-02-2004 GIROTEL/GIRONET ABONNEMENTSGELD
MAAND: FEBRUARI
POSTBANK N.V. GIROTEL
DV Af EUR 1,82

oooooooooooooooooooooiii nu ik 'mijn postbank' heb hoef je toch niet meer voor girotel te betalen ??

[Dit bericht is gewijzigd door bbstreams op 04-02-2004 21:55]

pi_16894985
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 21:53 schreef bbstreams het volgende:
POSTBANK N.V. GIROTEL
DV Af EUR 1,82
Ze hebben hun zaakjes weer eens goed op orde zie ik

Bij mij is er overigens -nog- niets afgeschreven...

pi_16895425
zie het al weer, je moet zelf handmatig girotel opzeggen zolang girotel nog bestaat en je vergeet zelf op te zeggen betaal je 1,82 permaand gewoon door.

dit noemt postbank modern bankieren

- thuischipper verdween
- gratis pinpas binnen 2jaar naar ruim 19 gulden Per/Jaar
- nu 2kaarten (1pinpas + 1chipkaart)
- iban betalingen nog steeds niet mogelijk via mijnpostbank online
- geen export/import voorziening voor adreslijsten en openstaande ordes
- klant moet niet vergeten om zelf de oude girotel handmatig opzeggen anders lopen de kosten gewoon door

.... gaat lekker

[Dit bericht is gewijzigd door bbstreams op 04-02-2004 22:15]

pi_16895845
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 21:53 schreef bbstreams het volgende:
POSTBANK N.V. GIROTEL
DV Af EUR 1,82
wel lezen he... mijnPostbank.nl is gratis, het gebruik van Girotel (nog) niet. Als je mijnPostbank.nl wilt gaan gebruiken in plaats van Girotel moet je dat laatste even opzeggen. Er zijn nog zat mensen die zweren bij Girotel Offline.
pi_16896063
mijnPostbank.nl heb ik al, ik was daardoor in de veronderstelling dat girotel automatisch zou komen te vervallen. mijn fout dus; maar er zullen in maart wel meer mensen zijn die (net zo wakker als ik) merken dat die 1,82 gewoon door loopt.
pi_16898336
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 22:27 schreef bbstreams het volgende:
mijnPostbank.nl heb ik al, ik was daardoor in de veronderstelling dat girotel automatisch zou komen te vervallen. mijn fout dus; maar er zullen in maart wel meer mensen zijn die (net zo wakker als ik) merken dat die 1,82 gewoon door loopt.
Ja, dat belooft gezellig te worden.
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:18:24 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16904897
quote:
*knip*

- geen export/import voorziening voor adreslijsten en openstaande ordes
- klant moet niet vergeten om zelf de oude girotel handmatig opzeggen anders lopen de kosten gewoon door

Ja tegen deze twee dingen hik ik inmiddels ook aan. Wat vervelend zeg. Hoe moelijk is dit nou voor de Postbank om dit even mee te nemen.
Ik zie trouwens ook niet de toegevoegde waarde van het kopje ' leningen'. Daar staat alleen een opsomming van wat je hebt, niet het statusoverzicht ervan.
Verder mis ik nog een overzicht van mijn lopende verzekeringen en het saldo van mijn Creditcard.

Oh en het kan aan mij liggen, maar ik weet van het bestaan van dit nieuwe samengetrokken product via Fok en dus niet via een officieel bericht via de bank zelf. Misschien heb ik het gemist maar ik vind dit hoe dan ook erg gebrekkig gecommuniceerd.

[Dit bericht is gewijzigd door Aventura op 05-02-2004 10:27]

pi_16905267
Plus natuurlijk dat het kennelijk alleen werkt met een uitgebreide giropas!Een basispas nummer wordt geweigert!
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:39:29 #109
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16905289
Pluspuntje van dit nieuwe systeem: toen ik daarnet iets overboekte, kreeg ik in rode dikke letters de melding: dit rekeningnummer behoort toe aan [naam] te [plaats]. Wilt u doorgaan? (of iets van die strekking). Het systeem checkt dus ter plekke het rekeningnummer met de naam. Handig, dit helpt zeker om te voorkomen dat je het geld per ongeluk naar de verkeerde rekening overmaakt!

edit: en weer een minpunt: je moet voor betalen naar derden opnieuw deze functie aanvragen! Je kunt je oude TAN-codes niet eens gebruiken. Oeh wat knullig.

pi_16906547
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:39 schreef Aventura het volgende:
Pluspuntje van dit nieuwe systeem: toen ik daarnet iets overboekte, kreeg ik in rode dikke letters de melding: dit rekeningnummer behoort toe aan [naam] te [plaats]. Wilt u doorgaan? (of iets van die strekking). Het systeem checkt dus ter plekke het rekeningnummer met de naam. Handig, dit helpt zeker om te voorkomen dat je het geld per ongeluk naar de verkeerde rekening overmaakt!
Had je overgemaakt naar een bankrekening of gewoon naar een andere girorekening? Bij overmaken naar girorekeningen was deze functie al aanwezig in girotel. Ik vulde altijd alleen het rekeningnummer in en in het bevestigingsscherm kreeg je dan vanzelf de naam van de begunstigde te zien. Zou wel handig zijn als deze extra controle nu ook voor bankrekeningnummers zou werken
pi_16908064
Geweldig dat mijn postbank.nl

Alleen jammer dat ik vorig jaar een Pb Royaalpakket voor 54 euro heb afgesloten, mede omdat het gebruik van girotel dan "gratis" was. Vorige week weer 54 euro voor het komende jaar betaald en dan komen ze nu met mijn Postbank.nl waarbij "girotellen" dus gratis is. Heb ik dus voor de kat z'n k*t dat dure royaalpakket en dat loopt dus nog een heel jaar door. Ben ik de enige met deze "ik-voel-me-genaaid-streek?

pi_16926757
De verzendfrequentie van uw Giro-afrekeningen wordt automatisch omgezet naar maandelijks wanneer u Mijn Postbank.nl aanvraagt.

U kunt de frequentie wel wijzigen naar tweewekelijk.

Netjes toch, bij de RaboBank is het bij internetbankieren ook één maal in de maand, en deze kan je niet wijzigen naar tweewekelijks.

pi_16929123
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:18 schreef Aventura het volgende:
Oh en het kan aan mij liggen, maar ik weet van het bestaan van dit nieuwe samengetrokken product via Fok en dus niet via een officieel bericht via de bank zelf. Misschien heb ik het gemist maar ik vind dit hoe dan ook erg gebrekkig gecommuniceerd.
Het wordt op dit moment ook nog niet direct gecommuniceerd en wordt over het algemeen ook niet actief aangeboden, alleen na klantsignaal.
pi_16929139
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:38 schreef LowJoe het volgende:
Plus natuurlijk dat het kennelijk alleen werkt met een uitgebreide giropas!Een basispas nummer wordt geweigert!
Met een basispas hoort het wel gewoon te werken.
pi_16929191
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:39 schreef Aventura het volgende:
Dit principe bestond ook al voor girotel.
pi_16929224
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:31 schreef Uche-uche-hoe-hoe-ho het volgende:
Heb ik dus voor de kat z'n k*t dat dure royaalpakket en dat loopt dus nog een heel jaar door. Ben ik de enige met deze "ik-voel-me-genaaid-streek?
Als compensatie kan je korting krijgen op een Blue Travel Polis.
  zondag 8 februari 2004 @ 19:41:50 #117
67489 Dudette
yeah right...
pi_17008156
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 23:40 schreef 700MB het volgende:

[..]

Of eenmalig E 7,50 terug
pi_17033721
Tjeeezus is die Postbank.nl bij jullie ook zo onbereikbaar??
;(
pi_17044254
quote:
Op maandag 9 februari 2004 17:54 schreef Huilie het volgende:
Tjeeezus is die Postbank.nl bij jullie ook zo onbereikbaar??
Ja, is erg populair he?
  dinsdag 10 februari 2004 @ 09:56:23 #120
14463 iNSaNe-oNe
Ja, ik ben pluizig en blauw...
pi_17051451
Manmanman... wat een negativiteit allemaal over de Postbank.

Ik ben juist BLIJ dat ze alles een beetje centraliseren op één en dezelfde site. Eindelijk van al die verschillende codes af.

Ennehm, gelukkig laten ze klanten zelf de keuze om Girotel op te zeggen of niet, want wat als Postbank nu zelf had besloten als iedereen nu over zou MOETEN gaan naar Mijn Postbank, door Girotel af te sluiten? Niet iedereen heeft Internet... M.a.w. het is ook nooit goed in de ogen van sommige klanten. Denk in het geheel.

Tot nu toe nog geen problemen gehad om e.e.a. af te handelen. Het werkt perfect via die website. En... eindelijk gratis.

... en oranje! :P | You don't need eyes to see, you need vision. | Kom kijken in mijn saaie Fotoboek! :)
pi_17055845
Niet helemaal!Je moet n.l een uitgebreide pinpas hebben om deel te mogen nemen en die is duurder........
pi_17056276
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 22:30 schreef marsdieker het volgende:
De verzendfrequentie van uw Giro-afrekeningen wordt automatisch omgezet naar maandelijks wanneer u Mijn Postbank.nl aanvraagt.
Waar zie jij dat staan? Dat wil ik helemaal niet!
pi_17056345
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:41 schreef LowJoe het volgende:
Niet helemaal!Je moet n.l een uitgebreide pinpas hebben om deel te mogen nemen en die is duurder........
Waar haal je deze wijsheid vandaan, mogelijk is het mij ontgaan.

.

.

pi_17056529
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:59 schreef Javabean het volgende:

[..]

Waar zie jij dat staan? Dat wil ik helemaal niet!

Deze mail kreeg ik van de postbank. Bovendien vanmorgen een schriftelijke mailing op mijn huisadres.

.

U kunt de frequentie wel wijzigen naar tweewekelijk. Hiervoor verstuurt u een schriftelijk, door u ondertekend verzoek naar:

Postbank N.V.
Afd Operations Girorekening
Antwoordnummer 40520
8900 SN Leeuwarden

Een postzegel is niet nodig.

pi_17056596
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:33 schreef Javabean het volgende:

[..]

Had je overgemaakt naar een bankrekening of gewoon naar een andere girorekening? Bij overmaken naar girorekeningen was deze functie al aanwezig in girotel. Ik vulde altijd alleen het rekeningnummer in en in het bevestigingsscherm kreeg je dan vanzelf de naam van de begunstigde te zien. Zou wel handig zijn als deze extra controle nu ook voor bankrekeningnummers zou werken

Inderdaad want ik heb net geld overgemaakt naar de verkeerde bankrekening idd
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_17058319
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:02 schreef marsdieker het volgende:

[..]

Waar haal je deze wijsheid vandaan, mogelijk is het mij ontgaan.

.

.

Omdat ik een basispas heb en het niet werkt met deze pas.Opgebeld en kreeg als antwoord dat ik een uitgebreide pas moest hebben om deel te nemen!
pi_17064510
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:07 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Omdat ik een basispas heb en het niet werkt met deze pas.Opgebeld en kreeg als antwoord dat ik een uitgebreide pas moest hebben om deel te nemen!

Ook ik heb alleen maar basispassen bij de Postbank hoor, maar het internetbankieren inclusief het beheer ( betalen ) van/met mijn girorekeningen gaat perfect. De laatste tijd had ik niet zo'n hoge pet meer op van de Postbank, maar ze hebben nu weer wat goed gemaakt. Ook het kunnen storneren is een verbetering.
pi_17065191
Nou,als ik mijn nummer van die pas invoer krijg ik een foutmelding en dat zou aan die basispas liggen.Dus jij beweert dat ze me maar een beetje voor liegen??
  dinsdag 10 februari 2004 @ 18:04:36 #129
70743 Miss_Nexhil
pi_17065588
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 17:51 schreef LowJoe het volgende:
Nou,als ik mijn nummer van die pas invoer krijg ik een foutmelding en dat zou aan die basispas liggen.Dus jij beweert dat ze me maar een beetje voor liegen??
Bij ons is ook bekend gemaakt dat passoort geen verschil maakt. Ik werk op afdeling Giropassen / backoffice

Tot nu toe ook geen klachten gehad of brieven met het verzoek voor vervanging van die pas met die specifieke reden.

Je weet zeker dat je 3 cijfers, een letter en wederom 3 cijfers als pasnummer hebt ingevoerd ? Tja, de ervaring leert dat dat toch vaak fout gaat .

pi_17066840
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 17:51 schreef LowJoe het volgende:
Ja.

.

pi_17077446
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 18:04 schreef Miss_Nexhil het volgende:

[..]

Bij ons is ook bekend gemaakt dat passoort geen verschil maakt. Ik werk op afdeling Giropassen / backoffice

Tot nu toe ook geen klachten gehad of brieven met het verzoek voor vervanging van die pas met die specifieke reden.

Je weet zeker dat je 3 cijfers, een letter en wederom 3 cijfers als pasnummer hebt ingevoerd ? Tja, de ervaring leert dat dat toch vaak fout gaat .

Ja,meerdere keren geprobeert!Gewoon het nummer van de pas en niet mijn girorekeningnummer b.v.al moet ik die natuurlijk wel ergens invullen....En ik heb er over gebeld,dus mischien een collega van jou hier over aan de telefoon gehad!
En wat zou het dan als oorzaak kunnen zijn???
pi_17079633
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 00:56 schreef LowJoe het volgende:
[..]
En wat zou het dan als oorzaak kunnen zijn???
Browser/config/etc-probleempje? Ik kan bijvoorbeeld niet inloggen op Mijn Postbank.nl als ik bij m'n vader thuis ben terwijl die toch gewoon Win98/IE6.0 draait.. Ik krijg dan steeds te horen dat m'n login/password-combinatie niet klopt Bij mij thuis lukt het godzijdank wel.

Kan bij jou dus ook best een fout in het Postbank systeem zijn waardoor bepaalde configuraties niet werken. Programmeren blijft tenslotte een mensenklus en waar mensen werken worden fouten gemaakt

woensdag 11 februari 2004 @ 09:17:00 #133
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_17079980
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 00:56 schreef LowJoe het volgende:
Ja,meerdere keren geprobeert!Gewoon het nummer van de pas en niet mijn girorekeningnummer
Bij mij pikte de aanvraagprocedure mijn pasnummer pas toen ik een hoofdletter gebruikte voor de enige letter die erin voorkomt.
pi_17080711
O!Dat is nog te proberen......
pi_17087729
Nou dat hielp dus ook niet!Dus maar telefonisch gedaan en wat blijkt,ze hebben een verkeerde geboortedatum staan! Daarom werkte het dus niet!
pi_17096909
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 09:56 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Ennehm, gelukkig laten ze klanten zelf de keuze om Girotel op te zeggen of niet, want wat als Postbank nu zelf had besloten als iedereen nu over zou MOETEN gaan naar Mijn Postbank, door Girotel af te sluiten? Niet iedereen heeft Internet... M.a.w. het is ook nooit goed in de ogen van sommige klanten. Denk in het geheel.
De voorlopige planning is dat girotel nog 3 maanden doorgaat maar daarna verdwijnt. (Maar dat kan nog veranderen natuurlijk.)
pi_17097041
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 18:04 schreef Miss_Nexhil het volgende:
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe alleen maar niet werkende pasnummers ben tegengekomen die bij een basispas hoorden. Maar er zijn ook basispasnummers die wel werken dus het pastype kan het probleem niet zijn.
pi_17097125
Bij veel afrekeningen is overigens een printregel vermeld dat er per 1 april nieuwe voorwaarden voor de girofoon gelden. Het is niet eens een een april grap maar de enige tot nu ontdekte wijziging door ons is dat je geen nieuwe code meer kan aanvragen via de girofoon zelf maar alleen via de klantenservice.
pi_17106105
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:29 schreef LowJoe het volgende:
Nou dat hielp dus ook niet!Dus maar telefonisch gedaan en wat blijkt,ze hebben een verkeerde geboortedatum staan! Daarom werkte het dus niet!
Ik vergat nog bij te schrijven dat het ook echt aan de basispas ligt!
Nu ook weer via de telefoon bevestigd!Maarja,je kan het ook telefonisch bestellen......
pi_17133139
Wat een verbetering, dat mijnpostbank.
Vooral het feit dat het rekeningoverzicht niet te zien is tot 4 weken terug zoals bij Girotel, maar dat gewoon alles gesaved wordt!

De storneerfunctie is ook cool.

Maar het grootste voordeel is dat je nu je TAN code gratis kunt laten sms-en! Dat is handig als je die lijst met codes niet bij de hand hebt.

pi_17342948
Bij nader bestuderen van die nieuwe Girofoonvoorwaarden blijkt dat er maar liefst 2 keer het woordje 'de' is verwijderd en verder helemaal niets.
pi_17348108
is er een storing bij de postbank (geweest)?
pi_17349679
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 06:49 schreef bbstreams het volgende:
is er een storing bij de postbank (geweest)?
Hoe kom je erbij.
pi_17363344
quote:
Op dinsdag 24 februari 2004 00:32 schreef 700MB het volgende:
Bij nader bestuderen van die nieuwe Girofoonvoorwaarden blijkt dat er maar liefst 2 keer het woordje 'de' is verwijderd en verder helemaal niets.
Dit zou dus betekenen, dat het geen enkele zin heeft om telefonisch de nieuwe voorwaarden aan te vragen.

.
pi_17365032
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 22:00 schreef marsdieker het volgende:

[..]

Dit zou dus betekenen, dat het geen enkele zin heeft om telefonisch de nieuwe voorwaarden aan te vragen.

.
Niet echt, nee.
  donderdag 26 februari 2004 @ 10:27:03 #146
14463 iNSaNe-oNe
Ja, ik ben pluizig en blauw...
pi_17369323
700MB, ben je overigens niet listig bezig om je als 'intermediair' op te stellen voor de Postbank? Daar heb je hele fijne mediavoorlichters voor bij jouw organisatie. Je intenties zijn goed, maarwat als er in deze groep een idi**t zit te lurken die jouw uitspraken als 'wet' gaat hanteren, en de Postbank er mee pakt, "omdat een medewerker van de Postbank dat zo gezegd heeft"?

M.a.w.: is het niet slim om je gedeisd te houden, of om je in ieder geval niet te identificeren als medewerker van de Postbank?

Nogmaals: ik waardeer je acties, maar let wel op wat je doet... (weet je werkgever dat je dit doet?)
... en oranje! :P | You don't need eyes to see, you need vision. | Kom kijken in mijn saaie Fotoboek! :)
pi_17373281
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 10:12 schreef 700MB het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij.
ach zomaar, tis nu trouwens weer raak, online ligt weer plat
  donderdag 26 februari 2004 @ 18:23:06 #148
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_17378528
Mijnpostbank.nl :
Als ik probeer Girotel op te zeggen, timed die fucking shitzooi uit. Diezelfde
melding krijgt mijn vriendje. Wat een absolute bagger
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_18206607
heeft iemand hier toevallig idee hoe ik meer dan 12.000 euro kan opnemen bij de postbank (/postkantoor) ?
ik heb op postbank.nl gekeken, maar daar staat alleen dat ik max 12.000 euro kan opnemen bij grote postkantoren

ik heb inmiddels al een emailtje gestuurd, maar als iemand het hier toevallig weet ?
pi_18206938
Misschien twee dagen van tevoren reserveren?

.
pi_18209733
mja even afwachten of ik morgen antwoord per mail krijg
en anders bel ik ze 's middags wel even op

misschien dat iemand het hier zo kon zeggen
pi_18212804
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 00:14 schreef ddx het volgende:
mja even afwachten of ik morgen antwoord per mail krijg
en anders bel ik ze 's middags wel even op

misschien dat iemand het hier zo kon zeggen
Je kan geen bedrag boven de ¤12.000 opnemen.
Je zal dus meerdere dagen naar het postkantoor moeten.
Hebben mijn ouders ook gehad, reserveren is ook niet mogelijk.
pi_18213430
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 09:33 schreef JHT1984 het volgende:

[..]

Je kan geen bedrag boven de ¤12.000 opnemen.
Je zal dus meerdere dagen naar het postkantoor moeten.
Hebben mijn ouders ook gehad, reserveren is ook niet mogelijk.
lekker weird hoor...
zeker om aan te moedigen om geld te gaan lenen ofzo ?
pi_18215486
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 10:15 schreef ddx het volgende:

[..]

lekker weird hoor...
zeker om aan te moedigen om geld te gaan lenen ofzo ?
zal wel vanwege de veiligheid zijn...
als er teveel geld op het postkantoor aanwezig is dan is het aantrekkelijker om te overvallen...
pi_18231626
nou lekker hoor postbank
mag niet eens MIJN geld opnemen
ik dacht altijd dat je een groter bedrag moest reserveren, maar dat kan dus niet...

antwoord is max 12k euro per dag
en daar mag je het mee doen...

wel als tip :
quote:
Voor het met spoed overboeken van geld kunt u gebruik maken van Expresgiro.
Hiervoor vult u een overschrijvingsformulier volledig in en bovenaan vermeldt u
'per Expresgiro'. Dit formulier dient u voor 13.30 uur in te leveren op een
(groot) postkantoor. Wel vragen wij u een geldig legitimatiebewijs mee te
nemen.

Het door u gewenste bedrag zal nog dezelfde dag van uw Girorekening worden
afgeschreven en bijgeschreven op de Giro- of bankrekening van de begunstigde.
De kosten van Expresgiro bedragen 6,80 euro per overschrijving.

Wanneer de begunstigde een Girorekening heeft, kan er een bevestiging per fax
gestuurd worden. Bij de kolom 'mededelingen' dient u dan te vermelden,
'bevestiging per fax' met vermelding van het faxnummer. Hiervoor wordt 5,30
euro extra in rekening gebracht. Echter, als de begunstigde een
bankrekeningnummer heeft kan de Expresgiro niet bevestigd worden.
dat wordt dus 2 dagen achter elkaar gaan
  dinsdag 6 april 2004 @ 21:25:10 #156
70743 Miss_Nexhil
pi_18231903
De geweldige klantvriendelijke tip is dan ook : maak het geld over naar een bankrekening en haal het bij de bank op . En als het snel moet komen daar idd. de kosten van een Expresgiro nog bij .
pi_18247266
Meer dan 12000 kan wel, dan moet je voor 2 uur een spoeduitbetaling aanvragen, dan kan je het vanaf half 5 bij het postkantoor ophalen, maar dat gaat je dan wel E12,10 kosten.
  woensdag 7 april 2004 @ 15:09:52 #158
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_18247315
Wat zijn de voordelen van mijnpostbank tov Girotel?
  woensdag 7 april 2004 @ 15:12:30 #159
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18247385
Gruwelijk irritant dat ik constant probeer m'n loginnaam te cookien zodat ik hem niet elke keer hoef in te tikken en de volgende keer is hij hem gewoon WEER vergeten. Inmiddels heb ik m'n loginnaam maar gewoon uit m'n hoofd geleerd
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 7 april 2004 @ 15:13:31 #160
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18247408
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:09 schreef WebForce het volgende:
Wat zijn de voordelen van mijnpostbank tov Girotel?
mijnpostbank is gratis, girotel kun je maar raadplegen tot 11 uur 's avonds, mijnpostbank 24 uur per dag. en het is realtime, dus het loopt niet achter op de werkelijkheid (girotel wel)
  woensdag 7 april 2004 @ 15:19:12 #161
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_18247541
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

mijnpostbank is gratis, girotel kun je maar raadplegen tot 11 uur 's avonds, mijnpostbank 24 uur per dag. en het is realtime, dus het loopt niet achter op de werkelijkheid (girotel wel)

Ik ga het gelijk aanvragen

Ik ben trouwens student, dus het is gratis voor mij
pi_18257848
ARGH nee ze zijn heel leuk bij de postbank
log ik ff in op mypostbank.nl

denk toch ff daar help doorlezen
quote:
het bedrag met centen achter de komma. Per dag kunt u maximaal 15.000 euro overschrijven
wtf ?!?
weer zo'n achterlijke lage limiet...

oja die expressgiro heb ik dus een overschrijf kaart voor nodig
nou die heb ik al jaren geleden bij het oud papier gedaan
(girotel en nu mijnpostbank)

en bij help van girotel kijken :
quote:
U kunt per dag voor een totaalbedrag van maximaal ¤ 25.000 transacties aan derden uitvoeren. Voor transacties naar uw eigen Girorekening, Girospaarrekeningen of Beleggingsfondsen geldt geen maximum.

[ Bericht 6% gewijzigd door ddx op 07-04-2004 21:02:10 (girotel) ]
pi_18272029
Tja,als jij zo rijk bent dat je elke dag meer als 15000 € wil over maken zou ik toch maar een andere bank op zoeken......
pi_18279649
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:12 schreef SEMTEX het volgende:
Gruwelijk irritant dat ik constant probeer m'n loginnaam te cookien zodat ik hem niet elke keer hoef in te tikken en de volgende keer is hij hem gewoon WEER vergeten. Inmiddels heb ik m'n loginnaam maar gewoon uit m'n hoofd geleerd
Je kan je inlognaam ook wijzigen, overigens.
pi_18280296
Hmm, hoe zit het morgen met Goede Vrijdag. Zij de postkantoren alleen maar dicht of ligt alles plat?Dus het betalingsverkeer ook?
pi_18285009
quote:
Op donderdag 8 april 2004 17:58 schreef cinnamongirl het volgende:
Hmm, hoe zit het morgen met Goede Vrijdag. Zij de postkantoren alleen maar dicht of ligt alles plat?Dus het betalingsverkeer ook?
Postkantoor is gewoon open!En het betalingsverkeer gaat gewoon door als of het een normale vrijdag is..
pi_18285375
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:27 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Postkantoor is gewoon open!En het betalingsverkeer gaat gewoon door als of het een normale vrijdag is..
Beter! Andere banken zijn nl. wel dicht. Alle ambtenaren hebben vrij.
Maar ik had begrepen dat het hele betalingsverkeer van vrijdag tot en met maandag plat ligt.
Maar dat is dus vanaf zaterdag nu.
  donderdag 8 april 2004 @ 21:52:04 #168
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_18285841
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:19 schreef WebForce het volgende:

[..]

Ik ga het gelijk aanvragen

Ik ben trouwens student, dus het is gratis voor mij
MijnPostbank.nl is voor iedereen gratis mafkees. Girotel was alleen gratis voor studenten.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_18293059
Er zijn vannacht inderdaad geen boekingen geweest, eerstvolgende keer is maandag op dinsdagnacht.
pi_18299268
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 23:40 schreef 700MB het volgende:

[..]

hmms waar heb je die info vandaan ?
ik heb nu zo'n royalpakket
nu girotel weg is, wordt dat pakket wel stuk duurder meteen

denk erover om dit maar op te zeggen
en gewoon zo'n e-go card te nemen (of ing card waar ze nu zo'n reclame voor maken)
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:12:45 #171
21157 sioux_
lost in space
pi_18299762
quote:
Op donderdag 8 april 2004 17:32 schreef 700MB het volgende:

[..]

Je kan je inlognaam ook wijzigen, overigens.
wist ik niet. ik zal het vanavond eens checken.
pi_18320923
als de Postbank geld niet extra lang vast houdt om er rente van te trekken, hoe verklaar je dit dan:

- ik verkoop op 12 februari 2004 een aantal aandelen, deze worden dus dezelfde dag uit mijn depot geschreven, het geld wordt echter pas op 17 februari bijgeschreven op mijn effectenrekening!!!

- ik maak het geld van deze effectenrekening over naar mijn normale rekening, de rentedatum van deze overschrijving is 16 februari 2004 (terwijl er toen feitelijk volgens de Postbank dus nog geen geld op stond, en ik kan niet rood staan), het geld wordt pas op 19 februari op mijn normale rekening bijgeschreven...

- ik maak geld over van mijn internetspaarrekening van de Postbank naar mijn gewonen rekening, het wordt op 1 april afgeschreven van mijn Internetrekening, en staat pas 5 april op mijn gewone rekening...

(mijn) conclusie:

- het duurt 5 dagen (3 werkdagen) om geld dat van mij is op mijn effectenrekening bij te schrijven.
- het duurt nog eens 3 werkdagen voordat het geld van mijn ene postbank rekening naar de andere postbank rekening is overgemaakt, en door het verschil in rentedata sta ik een dag een fors bedrag rood waarover ik rente moet betalen.
- als ik geld overmaak van mijn internetrekening naar mijn gewone rekening mis ik 4 dagen rente...

verder ben ik beste tevreden over de Postbank hoor, anders zou ik wel een andere rekening openen, maar soms vind ik ze wel een beetje langzaam...
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
  zaterdag 10 april 2004 @ 17:59:53 #173
67489 Dudette
yeah right...
pi_18325150
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:53 schreef ddx het volgende:

[..]

hmms waar heb je die info vandaan ?
ik heb nu zo'n royalpakket
nu girotel weg is, wordt dat pakket wel stuk duurder meteen

denk erover om dit maar op te zeggen
en gewoon zo'n e-go card te nemen (of ing card waar ze nu zo'n reclame voor maken)
Wacht nog even tot medio 2004

[ Bericht 9% gewijzigd door Dudette op 10-04-2004 18:19:12 ]
pi_39091544
mijnpostbank.nl ligt eruit, mijn pasnummer wordt niet meer herkent bij de pin-automaat... wat is er gaande?
pi_39101680
Geblokkeerd misschien?
pi_39102711
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 08:37 schreef staticdata het volgende:
Geblokkeerd misschien?
dacht ik ook al aan... ik had mijn studentenpas die ochtend nog gewoon kunnen opwaarderen via mijn pinpas en daarna heb ik niets meer gepint ofzo, dus lijkt mee wel een beetje raar...
pi_39103197
mijn accoutn van mijn postbank doet het nog. even bellen met de PB als ik jou was.
pi_40394896
is het mogelijk een overschrijving naar het buitenland terug te boeken?
pi_40397412
Je kunt nooit een overschrijving terugboeken dus ook niet 1 naar het buitenland.
Dat kan alleen de ontvanger naar je terug boeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')