abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38115356
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:44 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Zoals ik het interpreteer gaat het over de hedendaagse breezersletjes om het maar ff simpel te zeggen
Zo kunnen. De filosoof Ad Verbruggen zag het nummer als een soort noodkreet. Dat Cobain eigenlijk wilde zeggen: ik weet het ook niet meer, here we are now, entertain us... als de soundtrack voor een opgroeiende verveelde en onbegrepen groep jongeren. Maar dat is ook een interpretatie natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toffe_Ellende op 23-05-2006 11:03:41 ]
pi_38115712
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nirvana is juist een van de weinige bands die (bijna alleen) verantwoordelijk gehouden kan worden voor een omwenteling in de popmuziek.
En evenals de Sex Pistols was dat net zoveel een geval van "right place, right time" als werkelijk talent (alhoewel je van mij geen commentaar op Cobain als songwriter zal horen).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_38116470
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:09 schreef Litpho het volgende:

[..]

En evenals de Sex Pistols was dat net zoveel een geval van "right place, right time" als werkelijk talent (alhoewel je van mij geen commentaar op Cobain als songwriter zal horen).
Ja, denk dat die vergelijking wel klopt. Al weet ik niet of Nirvana wel te vergelijken is met de manier hoe de Sex Pistols gefabriceerd zijn. Al is Nirvana natuurlijk vooral doorgebroken omdat Nevermind zo klonk als het klonk en niet zoals Cobain wilde dat het klonk, want dan was het nooit wat geworden met Nirvana.
pi_38116714
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ja, denk dat die vergelijking wel klopt. Al weet ik niet of Nirvana wel te vergelijken is met de manier hoe de Sex Pistols gefabriceerd zijn. Al is Nirvana natuurlijk vooral doorgebroken omdat Nevermind zo klonk als het klonk en niet zoals Cobain wilde dat het klonk, want dan was het nooit wat geworden met Nirvana.
Oh, de ontstaansgeschiedenis is compleet anders, maar we hadden het hier over de impact op de muziekscene/muziekgeschiedenis en die is naar mijn mening vergelijkbaar (alhoewel Nirvana over het algemeen een grotere plaats wordt toegekend, naast Sgt. Pepper's. Kwestie van schaal).

Niks tegen Butch Vig verder (of zijn productie van Nevermind), maar vergeleken met Albini is het wel een beetje gladjes in retrospect. Vergelijk ook bijv. Bricks Are Heavy van L7 (ook Vig achter de knoppen) met de rest van hun werk .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_38117185
L7, daar ken ik maar 1 nummer van geloof... dat wat een glad nummer geloof ik
pi_38279801
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Zo kunnen. De filosoof Ad Verbruggen zag het nummer als een soort noodkreet. Dat Cobain eigenlijk wilde zeggen: ik weet het ook niet meer, here we are now, entertain us... als de soundtrack voor een opgroeiende verveelde en onbegrepen groep jongeren. Maar dat is ook een interpretatie natuurlijk.
Dat 'here we are now, entertain us' was wat Kurt en Chris altijd zeiden als ze ergens binnen kwamen op een feestje.
Hebben ze gezegd in een interview en staat ook ergens in een boek.

Ze schenen erg vervelend te zijn op feestjes

Een vriendin van Kurt had met een spuitbus 'Kurt smells like teen spirit' op een muur gespoten, omdat hij nooit deodorant scheen te gebruiken.

Was er 1 van jullie bij het optreden in Paradiso?
Dat leek me erg vet, alleen was ik toen 6 ofzo
pi_38279910
Dat verhaal van die titel is bekend idd.. maar dat van die feestjes bij mij niet Grappig die interpretatie van die filosoof. Er kan natuurlijk wel wat inzitten als je het in een groter perspectief gaat bekijken.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:26:13 #258
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_41125306
quote:
Unreleased Cobain Interviews Become Movie

We all know Kurt Cobain as Nirvana frontman, Courtney's love, and, more recently, an action figure from beyond the grave. According to journalist Michael Azerrad, however, Cobain was more accurately, "a person who a lot of people thought they understood but probably didn't," MTV.com reports.

Azerrad first met with Cobain in 1992 to interview him for Rolling Stone. "Courtney [Love] greeted me at the front door of their apartment, and we walked down this long hallway, with a bedroom down at the end," he told MTV. "And I was just dreading what I was going to find in that bedroom. But what I found was a man lying in bed, with his feet pointed towards the door. His feet were sticking out from underneath a blanket, and his toenails were painted red. He was extremely nice, told me to come in and sit down. And then he offered me some grapes."

Later that year, Azerrad laid the idea of a Nirvana book on Cobain, who approved. Following the proposal, Azerrad interviewed the frontman over a series of months.

"I'd fly out to Seattle from New York, and he'd call me and say, 'OK, great, come over at around midnight,'" he said. "So I would take a nap, and then I'd head over. And we'd start talking, and often keep talking until the sun came up. It was basically a man, in his kitchen, talking to someone he trusts in the wee hours of the morning. The TV was always on. He was a huge 'Speed Racer' fan. He loved Chim Chim the monkey. He'd be sitting in his kitchen wearing ripped jeans and a pajama top."

Close to 25 hours of interviews were recorded, the majority of which Azerrad used in his 1993 Nirvana book, Come as You Are. Just months after the work landed, however, Cobain committed suicide. Emotionally unable to go over the remaining interviews (or even to listen to Nirvana albums, for that matter), Azerrad shelved the leftover material, not touching it for nearly a decade.

Dun dun dun...UNTIL NOW. Or a few years back, anyway, when Azerrad was interviewed for the They Might Be Giants documentary, Gigantic (A Tale of Two Johns), and got to know director AJ Schnack. The two bonded over their passion for Nirvana, so when Azerrad dropped the "I've got a truckload of unreleased Cobain interviews in my apartment" bomb, Schnack was like, "Say WHAT? Let's make a movie!" Or something along those lines.

"It won't fit into what anyone is expecting about a Kurt Cobain documentary, and it's not a traditional rock doc," Schnack explained to MTV. "There's no archival footage in the film, and Kurt only appears at the very end. Basically it's the chance to sit with his voice and listen to him tell his story."

The final product, titled Kurt Cobain: About a Son, was based on 90 minutes of conversation snagged from the tapes. It features music by some of Cobain's favorite bands, from his widely known-about loves the Melvins and David Bowie to lesser-realized favorites like Queen, R.E.M., and Cheap Trick. And get this: Death Cab for Cutie's Ben Gibbard and legendary grunge producer Steve Fisk provide a "plaintive, ambient soundtrack," according to MTV. Grundie!

About a Son will debut on September 10 at the Toronto International Film Festival. Following its premiere, Schnack and Azerrad plan to take the film to theaters across the nation. But it's not easy viewin', folks.

"The movie is funny in a way and brutal in others," Schnack commented. "And listening to his voice, coupled with the visuals of the places he lived, it's both mesmerizing and haunting. You get the feeling that he was an ordinary guy-- with problems and issues-- who sort of became famous despite that. He was this really extraordinary ordinary man."

In related news, various news sources including MTV.com have reported that Courtney Love plans to release a 288-page memoir, Dirty Blonde: The Diaries of Courtney Love, come November. The book will include poetry, letters, childhood records, lyrics, fanzines, show fliers, never-before-seen photos, and journal entries on the topic of Cobain's death, the couple's last good night together, and more. A book tour will take place with the release of The Diaries, and is expected to hit Los Angeles, San Francisco, Seattle, and New York.
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 4 december 2006 @ 18:09:13 #259
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44139660
Zoals ik, had nog niet eens van die DVD gehoort.

Zal em zo maar bestellen dan, ben erg benieuwd.
  maandag 4 december 2006 @ 19:57:31 #261
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_44142887
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 11:47 schreef super-muffin het volgende:
Waarom staat er op de achterkant van Bleach Kurdt Cobain?
Ik heb het geweten maar weet het niet meer precies
Grote bump maar dat was omdat Kurt eigenlijk wilde dat mensen hem niet zouden kennen. (hij vond het ook helemaal niet leuk om beroemd te zijn) en een foute naam opgeven was daar een van de onderdelen van.
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  woensdag 6 december 2006 @ 11:44:22 #262
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_44188293
volgens mij moet je niet gaan overdrijven en vond ie het gewoon geinig om zn naam verkeerd te spellen. Ten tijde van Bleach was hij verre van beroemd , ze speelden toen in kleine, halfvolle zaaltjes.

Onze plaatselijke platenboer heeft ze destijds ('89 denk ik dan) nog in de Vera gezien. Een man of 80. Zij waren het voorprogramma en Tad het hoofdprogramma. Heel matig, slordig optreden met aardig wat dronken bandleden. De platenboer was niet onder de indruk. (achteraf had ik daar natuurlijk bij moeten zijn, al had ik met mn negen jaar er toen nog niet zoveel van begrepen waarschijnlijk.)
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  zaterdag 26 januari 2008 @ 00:11:02 #263
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_56311886
Om 00:50 komt de film 'last days' op Nederland 2

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:02:04 #264
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_56322687
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 00:11 schreef HAL9000S het volgende:
Om 00:50 komt de film 'last days' op Nederland 2

[ afbeelding ]
argh waarom nou op de stapavond? had hem graag gezien. Nouja een keer downloaden dan maar, zo pushen ze je gewoon :p
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  zaterdag 26 januari 2008 @ 20:48:38 #265
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_56326418
Ik vond 'm uitermate kut moet ik zeggen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_73257673
Kick!

Op 3 november wordt "Bleach" opnieuw uitgegeven. Het geremasterde album wordt geleverd met een live-opname uit 1990. "Scoff" is al te beluisteren op Pitchfork.
Stay on my arm, you little charmer
pi_73258883
Bleach is wel mijn favoriete album, althans de enige die ik nog regelmatig draai. Misschien haal ik die wel.
pi_108309936
Dat zou net zo goed een willekeurig ander nummer kunnen zijn. Ik vind het helemaal nergens op lijken.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')