Liefde en Dood:quote:Op zaterdag 5 maart 2005 11:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
welk boek is dat?
Dat zegt dan alweer genoeg over jouquote:Op zaterdag 29 april 2006 02:13 schreef Aurelium het volgende:
Hm, ik heb nirvana eigenlijk nooit een kans gegeven vanwege het grote aantal kerels met paardenstaarten dat met een nirvanatrui aan loopt, maar ik moet eerlijk toegeven dat come as you are toch wel erg goed is
Maar toch, door dat paardenstaartenimago weiger ik deze band verder te ontdekken. Best jammer.
Klopt als een busquote:Op zaterdag 29 april 2006 11:59 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Dat zegt dan alweer genoeg over jou!!
Je riffs lenen van Killing Joke kan dan ook nooit kwaad.quote:Op zaterdag 29 april 2006 02:13 schreef Aurelium het volgende:
ik moet eerlijk toegeven dat come as you are toch wel erg goed is
Gegeven dat ze daar een rechtszaak over gevoerd hebben die door KJ is afgeblazen toen Cobain overleed verwacht ik eerlijk gezegd dat ze daar nooit royalties voor hebben gehadquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:12 schreef DaisyDuke het volgende:
Ach, daar hebben ze naar mijn weten altijd netjes royalties voor gehad. What's new.
Ach, Grohl's drumwerk lijkt me sowieso een prima compromis dan.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gegeven dat ze daar een rechtszaak over gevoerd hebben die door KJ is afgeblazen toen Cobain overleed verwacht ik eerlijk gezegd dat ze daar nooit royalties voor hebben gehad.
Wel de drumdiensten van Dave Grohl op het uitstekende naamloze album uit 2003 daarentegen.
Absoluut. Hij was sowieso uitstekend in vorm de laatste jaren met al zijn gastdrumwerk (zie ook bijvoorbeeld QOTSA).quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:21 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ach, Grohl's drumwerk lijkt me sowieso een prima compromis dan.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij een aantal van de songs wel had kunnen waarderen, maar dat de productie te gepolijst was voor waar hij zelf naar op zoek was. Maar dat blijft natuurlijk giswerk.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:24 schreef DaisyDuke het volgende:
Hoe zou Kurt de Foo Fighters eigenlijk hebben gevonden? Ik denk op het eerste album na, en misschien het tweede, belabberd.
Lekker nummer idd, net als son of a gun.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:56 schreef super-muffin het volgende:
Waar draait het dan om volgens jou Toffe Elende?
Ik ben het wel met jullie eens. Die cover van the Vaselines, Molly's lips vind ik geweldig. Maar 2 akkoorden en de hele tijd (bijna) het zelfde slagje. Echt geniaal!
en muziektechnisch is smells like teen spirit een lachertje. 4 akkoorden, ting ting tussendoor en die solo heb je zo doorquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:14 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ik vind het ook nog altijd leuk om te zien hoeveel mensen er met smells like teen spirit meezingen terwijl ze m'n god niet weten waar het nummer over gaat.
Het gaat natuurlijk om het gevoel wat het bij mensen los maakt. Dat is puur persoonlijk. Dat hele technische geneuzel is leuk voor kleine mannetjes met brilletjes die eindeloos muziek onder een vergrootglas willen leggen. Nirvana heeft meer bij mensen los gemaakt dan de bands die volgens diezelfde mensen 'cultuur verheven' zijn. Ik krijg het idee dat mensen echt zo denken. Tuurlijk is er muziek die erg populair is en die om de verschillende motieven goed gevonden wordt (Kane), maar Nirvana hoort daar natuurlijk niet bij om Kurt Cobain een matige gitarist was (maar hij was wel een begaafd songwriter, wat die mensen weer vergeten). Nirvana is juist een van de weinige bands die (bijna alleen) verantwoordelijk gehouden kan worden voor een omwenteling in de popmuziek. Sommige mensen kunnen dat niet hebben. Omdat indy muziek alleen goed kan en mag zijn.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:56 schreef super-muffin het volgende:
Waar draait het dan om volgens jou Toffe Elende?
Ik ben het wel met jullie eens. Die cover van the Vaselines, Molly's lips vind ik geweldig. Maar 2 akkoorden en de hele tijd (bijna) het zelfde slagje. Echt geniaal!
Waar gaat het volgens jou over?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:14 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ik vind het ook nog altijd leuk om te zien hoeveel mensen er met smells like teen spirit meezingen terwijl ze m'n god niet weten waar het nummer over gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |