abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16302487
Hier weer verder!

Vorige delen:

[Centraal] Conrector Haagse VMBO doodgeschoten 3
[Centraal] Conrector Haagse VMBO doodgeschoten 2
[Centraal] Conrector Haagse VMBO doodgeschoten

[Dit bericht is gewijzigd door jagermeister1 op 16-01-2004 00:28]

Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_16302547
eh..kan die smiley misschien weg ? Dat snap ik nl. niet helemaal

[Dit bericht is gewijzigd door Walter_Sobchak op 16-01-2004 00:26]

Calmer than you are
  vrijdag 16 januari 2004 @ 00:26:14 #3
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_16302556
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:16 schreef What het volgende:

[..]

De Politie die de orde moet handhaven zou dat ook moeten zijn.

Ik denk dat dat ook al zo is alleen mag de autochtone agent dat niet zeggen vinden deze knaapjes want zij komen uit een andere cultuur.

En daar zit hem nou net de kruks. Ze pikken het niet van de autochtoon op basis van het zogenaamde cultuurverschil. Ook al zegt deze precies hetzelfde als zijn/haar allochtone collega.
Het is dus heel moeilijk om te communiseren met deze groep, en dat gaat dus beter via een allochtone agent.

Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_16302559
Wat een onzin weer dat ze het op eer gooien en de cultuur erbij proberen te halen tot en met d eislam aan toe. Ach als het een hollander was was het een wacko. Die duitser was een wacko maar omdat het een turk is is het natuurlijk zijn cultuur en kijken we gelijk al die andere turken erop aan.

[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 16-01-2004 00:26]

vrijdag 16 januari 2004 @ 00:26:22 #5
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_16302560
Linkjes naar het vorig deel aub. Da's toch niet zoveel moeite?

-

Thnx!

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 16-01-2004 00:28]

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_16302592
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:16 schreef MMXMMX het volgende:
Tja das wat ik net ook al min of meer als tip plaatste
Het was ook een goeie tip, ik doe er alleen niks mee.
Opvoeding weetjewel..
pi_16302596
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
eh..kan die smiley misschien weg ? Dat snap ik nl. niet helemaal
Begrijp niet helemaal waarom, maar voor jou haal ik hem weg
  vrijdag 16 januari 2004 @ 00:28:35 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16302611
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:27 schreef jagermeister1 het volgende:

[..]

Begrijp niet helemaal waarom, maar voor jou haal ik hem weg

Sukkel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16302624
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:26 schreef Chadi het volgende:
Wat een onzin weer dat ze het op eer gooien en de cultuur erbij proberen te halen tot en met d eislam aan toe. Ach als het een hollander was was het een wacko. Die duitser was een wacko maar omdat het een turk is is het natuurlijk zijn cultuur en kijken we gelijk al die andere turken erop aan.
Nee, dat doen we niet, maar als er door zijn vrienden én zijn voogd zelf de eer en de vernedering bijgesleept worden..en dat ook door Marokkanen zelf gebeurt, de cultuur erbij slepen, zoals bij de buurtvaders en het succes daarvan
quote:
Verschillen maken het niet gemakkelijker. De Marokkaanse manier van communiceren is fel praten met veel handgebaren. Dat wordt door een Nederlander al gauw als agressief ervaren."

"Een waar gebeurd, gruwelijk voorbeeld van miscommunicatie: Ali is het enige Marokkaanse jongetje in de klas. Op een dag is de pen van de juf weg, zij vraagt wie 'm gestolen heeft en de hele klas kijkt als één man naar Ali. De juf vraagt hem ernaar.Ali ontkent, maar kijkt haar niet aan omdat het voor Marokkanen onbeleefd is en Ivan géén respect getuigt als je een .volwassenerecht in de ogen kijkt.
Maar voor de juf is dit juist een bewijs dat hij het heeft gedaan, want niet aankijken betekent wat te verbergen hebben. Ze laat zijn vader op school komen, die zegt dat zijn zoon dat niet gedaan kan hebben, Ali ontkent. Maar de juf is stellig, weet het zeker. De vader is woest want Ali steelt en liegt en zo heeft hij hem niet opgevoed. Met een keukenmes snijdt hij de vinger van zijn zoon af; om de familie-eer te redden. Achteraf blijkt dat Ali het niet heeft gedaan."

"Met onze jongeren gaat het vaak fout op school. Dan wordt er hier weer een leerkracht, opgegroeid in een dorp zonder een enkele allochtoon, neergezet. Die hebben geen idee van een andere cultuur ."

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 16-01-2004 00:30]

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_16302630
Zometeen maar even Nova kijken, schijnt toch wel weer opmerkelijk te zijn.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_16302651
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:29 schreef Jeroenus het volgende:
Zometeen maar even Nova kijken, schijnt toch wel weer opmerkelijk te zijn.
Hou je vast.
pi_16302661
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:29 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee, dat doen we niet, maar als er door zijn vrienden én zijn voogd zelf de eer en de vernedering bijgesleept worden..en dat ook door Marokkanen zelf gebeurt zoals bij de buurtvaders en het succes daarvan
[..]

Duitsland precies hetzelfde leering komt terug na schorsing om verhaal te halen. Niemand die daar repte over eer of zo maar hier omdat het een turk is wel.
pi_16302680
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:30 schreef What het volgende:

[..]

Hou je vast.

Ik heb de armleuningen al te pakken.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_16302702
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Sukkel.

Pfff....

Stel je niet zo aan man... Ik zal er voortaan in zetten ok! Het is inmiddels een redelijk normale discussie geworden dus laat zulke opmerkingen lekker ff weg.

pi_16302714
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:30 schreef Chadi het volgende:
Niemand die daar repte over eer of zo maar hier omdat het een turk is wel.
Tja, negen van de tien 'deskundigen' noemen dat als een van de oorzaken.
Voor de goede orde, dat zijn Turkse en Marokkaanse deskundigen.
pi_16302734
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:32 schreef What het volgende:

[..]

Yep... en je merkt ook aan hen dat ze slecht tegen tegenargumenten kunnen.
pi_16302750
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:31 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb de armleuningen al te pakken.
Goed zo. Dit keer niet vanwege Clairy Polak maar vanwege het eerste item.
pi_16302807
quote:

[..]

Duitsland precies hetzelfde leering komt terug na schorsing om verhaal te halen. Niemand die daar repte over eer of zo maar hier omdat het een turk is wel.

De eer werd er bij gesleept in eerste instantie door Murats omgeving, Chadi.

Murat had problemen met het gezichtsverlies, hij stond voor lul tov zijn vrienden en dát zat hem hoog.

En veel ouders van die knullen zeggen dat ook.
Laatst nog in een docu over ook een school in Den Haag.
Betrokken Marokkaanse vaders die ook dat probleem aankaarten, dat de eer nu eenmaal zwaarder weegt en respect en dat dat nog al eens botst met wat ze op school te horen krijgen en dat ze niet gewend zijn om zo aangesproken te worden, zonder tegenspraak te dulden, maar ook kaartten die vaders aan de ontbrekende basis van huis uit.

pi_16302878
quote:

[..]

Het lijkt wel alsof je je daarover verbaasd.
pi_16302907
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:36 schreef milagro het volgende:

[..]

Murat had problemen met het gezichtsverlies, hij stond voor lul tov zijn vrienden en dát zat hem hoog.

Betrokken Marokkaanse vaders die ook dat probleem aankaarten, dat de eer nu eenmaal zwaarder weegt en respect en dat dat nog al eens botst met wat ze op school te horen krijgen en dat ze niet gewend zijn om zo aangesproken te worden, zonder tegenspraak te dulden, maar ook kaartten die vaders aan de ontbrekende basis van huis uit.

Toch is het vreemd aangezien de meeste van deze jongens in NL geboren zijn en een groot deel van het Nederlandse leertraject al doorlopen hebben. Dan moeten ze inmiddels wel weten hoe het er hier aan toegaat. Bovendien is de knakker al 17 en dus neem ik aan dat ie in 1 van de laatste jaren zoniet hét laatse jaar zat en dus weet hoe het er op die school aan toegaat mbt het gezag van de leraren.
pi_16302909
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:32 schreef What het volgende:

[..]

precies en ik neem dat ogenblikkelijk van hen aan, waarom niet.

Alleen ik zie die verschillen niet als excuus, maar als grote gemene deler.
De "cultuur" (en dan bedoel ik dus niet DE moslimcultuur, maar de plattelandscultuur) en de niet of nauwelijks betrokken ouders, die ook vanuit hun cultuur weer vaak vinden dat de opvoeding/gedrag buitenshuis niet hun verantwoordelijkheid is, en dat laatste is niet mijn interpretatie, maar wat ze zélf menen.

pi_16302946
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:36 schreef milagro het volgende:

[..]

Murat had meer problemen. Wat is het verschil met iemand die dat doet in de VS of die gast in Duitsland?
pi_16302986
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:40 schreef jagermeister1 het volgende:

[..]

Toch is het vreemd aangezien de meeste van deze jongens in NL geboren zijn en een groot deel van het Nederlandse leertraject al doorlopen hebben. Dan moeten ze inmiddels wel weten hoe het er hier aan toegaat. Bovendien is de knakker al 17 en dus neem ik aan dat ie in 1 van de laatste jaren zoniet hét laatse jaar zat en dus weet hoe het er op die school aan toegaat mbt het gezag van de leraren.

In Nova word je dat over 10 minuten nog eens haarfijn uitgelegd hoe dat kan.

[Dit bericht is gewijzigd door Quasar_de_Duif op 16-01-2004 00:44]

pi_16302996
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:40 schreef jagermeister1 het volgende:

[..]

Dat is ook vreemd, net zo goed als ik het vreemd vind dat een derde generatie allochtoon zich in eerste plaats en vooral Marokkaan of Turk voelt, terwijl hun ouders hier geboren en/of getogen zijn.

Als je opgroeit in de Schilderswijk dan is je eerste kennismaking met de Nederlandse taal als je naar groep 1 gaat, dus ga maar na...

vrijdag 16 januari 2004 @ 00:45:23 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_16303044
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:42 schreef Chadi het volgende:

[..]

Murat had meer problemen. Wat is het verschil met iemand die dat doet in de VS of die gast in Duitsland?

Is geen verschil in daad. Alleen gaat het nu om de eerste in Nederland. En daar mag best aandacht aan besteedt worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')