abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16297542
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:48 schreef Viper-X het volgende:

Nuttiger dan in de doofpot stoppen en doen alsof er niks aan de hand is.

En dat zie je waar gebeuren?
quote:
En dat FP-volk dat lees ik al niet eens meer.
Daar zijn de reacties nog triester dan op de site die je loopt te "spammen".
pi_16297576
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:48 schreef calvobbes het volgende:

[..]

De vraag was telkens hoe die jongen voor zijn daad was. Niet hoe ze hem nu beschouwen. En de aardigste mensen kunnen ook veranderen in monsters hoor.

Er werd een karakter geschetst van Murat om de kijker te informeren wat voor een jongen het is. Als ik dan de omschrijving van het Journaal hoor, begin ik te twijfelen aan de authentisiteit daarvan.

Je gelooft zelf toch ook niet dat het een aardige jongen was? Ja, misschien tegen de lokale groenteboer maar hij laat een spoor van negatieve gedragingen achter zich.

donderdag 15 januari 2004 @ 21:56:51 #3
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16297616
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:46 schreef hoelangnog het volgende:
je bent met wel met me eens dat er iets moet gaan gebeuren hier in nederland!!
[..]
Ja ,hehe, maar niet op de manier zoals jij het zonet even deed, door te gaan stigmatiseren en selectief misdaden beoordeelt. Als we het gaan het over ' witte boorden criminaliteit' dan kan ik zo weer over autochtonen beginnen die miljoenen van de staat wegkapen en zo de maatschappij verzieken.
Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:59:24 #4
73980 Viper-X
O+ Alice O+ for Idol 2004
pi_16297695
-ga's weg met die link -

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 15-01-2004 22:37]

"Weet je wat ook leuk is? Een peperdure camera kopen, hem een week later terugbrengen, en dan zeggen dat ie stinkt!" © Hans Teeuwen
pi_16297722
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:55 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

Je gelooft zelf toch ook niet dat het een aardige jongen was?

Nu niet meer. maar als ik voor deze daad altijd goed met hem overweg kon zou ik niet weten waarom ik nu moet gaan zeggen dat het toen al een psycho was.
quote:
Ja, misschien tegen de lokale groenteboer maar hij laat een spoor van negatieve gedragingen achter zich.
Niet bij iedereen blijkbaar. Kijk maar eens naar die eikels die hem vanmorgen vrij wilde krijgen.
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:01:09 #6
16563 Cesarino
Wendy`s kut court. AZ
pi_16297735
Het heeft allemaal met respect te maken.

Geen respect voor autoriteit en ouderen en op hetzelfde moment respect krijgen van je maatjes omdat je zo tof en stoer bent om geen respect te geven maar er keihard tegen in te gaan.
Voorbeelden te over........

Woord van 2006. Zidaantje
Zi~daantje - Een kopstoot tegen de borst
~Iemand een Zidaantje geven ~ Kappen nu of je krijgt een Zidaantje.
pi_16297747
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:59 schreef Viper-X het volgende:
Flikker toch op. Die link is helemaal niet relevant.

Ga dan ook eens op de FP kijken naar die blaatapen die ook niet nadenken voor ze wat doen.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 15-01-2004 22:39]

donderdag 15 januari 2004 @ 22:03:32 #8
73980 Viper-X
pi_16297803
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:00 schreef calvobbes het volgende:
Kijk maar eens naar die eikels die hem vanmorgen vrij wilde krijgen.
Dat was enkel omdat dat ook allochtonen waren en omdat zei alles wat door 'ons' tegen een van 'hun' gedaan wordt, als discriminatie zien.
"Weet je wat ook leuk is? Een peperdure camera kopen, hem een week later terugbrengen, en dan zeggen dat ie stinkt!" © Hans Teeuwen
pi_16297820
niet doen

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 15-01-2004 22:10]

pi_16297895
Aaaah Murat is niet geschorst geweest (wisten we al, dat stond te gebeuren na een gesprek met moeders) maar enkele malen uit de klas gestuurd en dat vond Murat vernederend, vooral omdat vrienden hem daarom uitgelachen hadden.

Hij werd voor watje uitgemaakt en daarom voelde hij zich in zijn eer aangetast en moest hij zijn gezichtsverlies herstellen, hoor ik nu bij Rondom Tien van een Turkse man die met zijn vrienden gesproken heeft.

Meneer van Wieren was veels te streng voor Murat, maar was dat niet alleen voor Murat, hoor, nee, dat was hij voor alle leerlingen , alleen Murat had een leidersrol tov zijn klasgenoten/vrienden en Murat was buitengewoon intelligent en was gewoon (??) zwaar gekwetst en dat had meneer van Wieren dus gewoon niet mogen doen, hem zo vernederen.

Logisch toch?

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_16297921
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:03 schreef Viper-X het volgende:

Dat was enkel omdat dat ook allochtonen waren en omdat zei alles wat door 'ons' tegen een van 'hun' gedaan wordt, als discriminatie zien.

Ow je hebt met ze gepraat waarom ze dat precies deden?
Of hoe kun je dat anders concluderen?
pi_16297956
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:00 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nu niet meer. maar als ik voor deze daad altijd goed met hem overweg kon zou ik niet weten waarom ik nu moet gaan zeggen dat het toen al een psycho was.

Dat geldt natuurlijk voor elke moordenaar. Je mag concluderen dat het voor de meeste mensen in zijn omgeving geen lieverdje was.
quote:
Niet bij iedereen blijkbaar. Kijk maar eens naar die eikels die hem vanmorgen vrij wilde krijgen.
Elke misdadiger heeft zo zijn (eigenaardige) vrienden.
pi_16298008
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:07 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

Je mag concluderen dat het voor de meeste mensen in zijn omgeving geen lieverdje was.

Wat een onzin... Zelfs de meeste vriendelijke mensen kunnen veranderen in een koelbloedige moordennaar.
pi_16298096
Oproepen tot DDOS-en van sites worden niet geaccepteerd hier, en kunnen resulteren in bans.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_16298424
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:09 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat een onzin... Zelfs de meeste vriendelijke mensen kunnen veranderen in een koelbloedige moordennaar.

Dan zijn ze toch niet zo heel vriendelijk. Dan kunnen ze vriendelijk overkomen. Een heel verschil. Je hebt het 'killer instinct' of je hebt t niet.

[Dit bericht is gewijzigd door domolanglekker op 15-01-2004 22:25]

pi_16298489
CHECK NOVA NU
Allah Al Watan Al Malik
pi_16298502
Op Nova (Ned 3) zijn zijn 'vrienden' aan het woord.

Die linkergast stond ook met zijn foto in de krant

[Dit bericht is gewijzigd door Kentaro op 15-01-2004 22:27]

donderdag 15 januari 2004 @ 22:25:38 #18
73980 Viper-X
pi_16298511
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:24 schreef Mutant01 het volgende:
CHECK NOVA NU
Idd, maar de linkse mensen negeren dat. .
pi_16298546
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:25 schreef Viper-X het volgende:

Idd, maar de linkse mensen negeren dat. .

Wat een geblaat weer. Je hebt echt nog niks nuttigs bijgedragen aan deze discussie.

[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 15-01-2004 22:26]

donderdag 15 januari 2004 @ 22:27:10 #20
73980 Viper-X
pi_16298573
'Zo'n pistooltje kost maar 150 euro'. Zo, dat weet ze goed. .
pi_16298577
Jesus die kinderen op Nova...
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:27:42 #22
73980 Viper-X
pi_16298585
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:26 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat een geblaat weer. Je hebt echt nog niks nuttigs bijgedragen aan deze discussie.

. Toch grappig dat JIJ dat moet zeggen. . Dag Calvobbes.
pi_16298647
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:27 schreef Viper-X het volgende:

. Toch grappig dat JIJ dat moet zeggen. . Dag Calvobbes.

Ik ga tenminste nog serieus in discussie met iemand. Ik ga geen overbodige linkjes plaatsen. Dus gebruik die maar voor jezelf.
pi_16298657
Totaal geen moraal die kids. Hier helpt niks tegen.
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:30:04 #25
73980 Viper-X
pi_16298670
Die kerel die er zit nu. .
pi_16298693
quote:

[..]

Volgens sommige vrienden is Murat een zeer geschikte kerel. Maar een andere vriend van Murat zei dit:

De 16-jarige Erkan, vriend van Murat, vertelt donderdagochtend dat hij naast Murat stond tijdens de schietpartij. "Murat had een pistool. Ik kon hem niet tegenhouden, want dan zou ik zelf ook een kogel door mijn hoofd hebben gekregen."

Leuke vriend, die Murat.....

(http://www.nu.nl/news.jsp?n=260561&c=13)

pi_16298736
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:29 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik ga tenminste nog serieus in discussie met iemand. Ik ga geen overbodige linkjes plaatsen. Dus gebruik die maar voor jezelf.

Je kan natuurlijk ook eens niet happen en hem negeren natuurlijk.
pi_16298750
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Oproepen tot DDOS-en van sites worden niet geaccepteerd hier, en kunnen resulteren in bans.
sorry zal het niet meer doen. Was ff kwaad over die site.
pi_16298772
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:30 schreef dubducer het volgende:

Leuke vriend, die Murat.....

Niet selectief quoten he!
quote:
Zij en haar vriendinnen Hatice (15) en Cagla (14) kenden Murat goed. Ze hadden het nooit van hem verwacht. "Ik ken hem al zeven jaar. Het was een heel goede jongen die goede cijfers haalde op school. Hij ging alleen met de verkeerde vrienden om. Meestal was het een heel rustige jongen, maar soms was hij wel agressief", aldus Hafize.
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:33:31 #30
73980 Viper-X
pi_16298799
Nogmaals : waarom wist dat meisje zo goed hoe en waar aan wapens te komen???
pi_16298828
-edit-
Dat doen we hier dus niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 15-01-2004 22:40]

pi_16298895
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:33 schreef Viper-X het volgende:
Van horen zeggen? Sommigen mensen hebben een goed sociaal leven en praten veel met andere mensen.
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:36:40 #33
73980 Viper-X
pi_16298911
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:36 schreef domolanglekker het volgende:

[..]

Van horen zeggen? Sommigen mensen hebben een goed sociaal leven en praten veel met andere mensen.

Ja, die kinderen kwamen echt sociaal en intelligent over. .
pi_16298917
quote:
Een wapen regelen is niet zo moeilijk hoor. Geef me een uur of twee.
pi_16298927
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:27 schreef What het volgende:
Jesus die kinderen op Nova...
diep diep triest.

ook bij Rondom Tien een Marokkaanse leraar die pissig wordt als de cultuur erbij gesleept wordt, maar wel pleit voor meer Marokkaanse (of Turkse) leraren omdat die de cultuur beter begrijpen of als rolmodel kunnen dienen.

pi_16298931
quote:
Ze gokte maar wat, ze wist niks goed
pi_16298986
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:34 schreef Kentaro het volgende:
Gezien het feit dat het bij dergelijke zaken niet ongewoon is, zoals bv bij Volkert, ga ik er vanuit dat het ook hier mogelijk moet zijn de foto van de dader (we kunnen moeilijk van verdachte spreken) te plaatsen.
Bij volkert moch t het in het begin ook niet.
Wat is het nut van het plaatsen van die foto?
pi_16298997
Werden er bij Rondom 10 en NOVA kritische vragen gesteld of bleef het weer (zoals normaal bij dit soort onderwerpen) bij begrijpend Ja-knikken?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_16299017
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:36 schreef Viper-X het volgende:

[..]

Ja, die kinderen kwamen echt sociaal en intelligent over. .

Sociaal zijn en een sociaal leven hebben zijn twee verschillende dingen.
pi_16299032
Rondom Tien : de voogd van Murat vraagt aan een school directeur : hoe vaak bent u in elkaar geslagen? ik zelf? 1 keer. Voogd murat : Aha 1 keer maar en u werkt hoe lang als directeur op scholen?

MIJN GOD wat een redenatie

pi_16299047
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:39 schreef Strolie75 het volgende:
Werden er bij Rondom 10 en NOVA kritische vragen gesteld of bleef het weer (zoals normaal bij dit soort onderwerpen) bij begrijpend Ja-knikken?
Als ik ja zou zeggen (tenminste bij NOVA dan) zou je het dan geloven?
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:41:48 #42
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_16299077
In het kader van het onderwerp... Was deze hier al bekend?
-dat was m dus-

//edit: Ik zie hierboven dat er een paar links zijn weggemod. Ik hoop dat dat niet het URL is dat ik heb gepost.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 15-01-2004 22:46]

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_16299088
quote:
Bij NOVA bleef het beperkt tot wat kanttekeningen (wel goed en verstandig verwoord overigens). Het was ook een hopeloos stel ook.

Die kleine vetzak die zijn gezicht wel durfde te laten zien had trouwens een flinke beurse plek bij zijn oog. .

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_16299104
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:37 schreef milagro het volgende:
diep diep triest.
Vooral dat totale gebrek aan moraal en empathie.
Buiten TMF, DVD's en games hebben die kids geen wereld. Van huis uit een totaal verwrongen wereldbeeld meekrijgen. Tel uit je winst. Dit komt nooit meer goed.
pi_16299112
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:40 schreef milagro het volgende:
Rondom Tien : de voogd van Murat vraagt aan een school directeur : hoe vaak bent u in elkaar geslagen? ik zelf? 1 keer. Voogd murat : Aha 1 keer maar en u werkt hoe lang als directeur op scholen?

MIJN GOD wat een redenatie

Ja, alsof dat er gvd iets mee te maken heeft.
pi_16299145
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:38 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Bij volkert moch t het in het begin ook niet.
Wat is het nut van het plaatsen van die foto?

Het nut is dat je kan zien hoe hij er uit ziet.

Net zoals dat jij in je Fotoboek een foto van jezelf hebt geplaatst, zodat mensen die dat willen weten kunnen kijken wie dat is die toch die machtig boeiende mening verkondigd

pi_16299167
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:41 schreef Sjaakman het volgende:

//edit: Ik zie hierboven dat er een paar links zijn weggemod. Ik hoop dat dat niet het URL is dat ik heb gepost.

Ik wacht nog even op Kasta.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 15-01-2004 22:47]

pi_16299171
quote:
Kritisch maar niet kritisch genoeg, naar mijn zin.

Er kwamen veel leraren aan het woord, ook 1 'dader'..
De Marokkaanse leraar was vooral boos over de bijgesleepte cultuur.

De voogd vond het onzin dat het vooral allochtonen waren die gewelddadig zijn op school vandaar zijn vraag aan de directeur ve VMBO in A'dam West, die meerdere malen geweld meegemaakt had ,maar zelf "maar" 1 keer in elkaar geslagen was.

De voogd sprak over een vernederde Murat.
Vond de actie van de sympathisanten begrijpelijk, Murat verdient ook steun maar vond het tijdstip en de plek van demonstreren wat ongelukkig gekozen.

pi_16299182
Als er morgen tijdens de herdenking weer van die achterlijke figuren gaan roepen dat MouRAT vrij moet en dat de leraar ook fout was.
Verwacht ik dat de ME gewoon even die knuppel in hun nek legt... echt kan me daar zo boos om maken, zou haast zelf naar den haag rijden om de eerste de beste die weer zo gaat beginnen wat manieren of wat RESPECT bij te brengen.

kots van die kereltjes.

Wie zou er wat op tegen hebben als de ME hard zou optreden? Tuurlijk je mag zeggen wat je wilt maar dit gaat mij te ver....

Adore the things that accelerate!
pi_16299213
quote:
Meteen een item over zielige arme Turken en Marokkanen erachteraan in NOVA.
pi_16299218
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:41 schreef Sjaakman het volgende:
<link>

Ja wordt zelfs het beetje moe van die link. Wanneer worden mensen eens bewust genoeg om in te zien dat posters op een forum NIET de afspiegeling zijn van onze cultuur? ~ Of die van welke cultuur dan ook.

Kappe nou met die link.

Het punt is en blijft het zelfde: Murat is een moordenaar. Geen enkele situatie is met moord te rechtvaardigen in Nederland, tenzij die situatie direkt voorvloeit uit zelfverdediging.

Nogmaals, Murat is een mongool die naar een pistool heeft gegrepen omdat hij niet heeft geleerd hoe hij moet communiceren met mensen.

En dat heeft dus geen FUCK te maken met zijn afkomst!!!!!

nogmaals:

nogmaals:

nogmaals:

nogmaals:

nogmaals:

OK???

pi_16299269
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:44 schreef milagro het volgende:

[..]

De voogd vond het onzin dat het vooral allochtonen waren die gewelddadig zijn op school

en niet alleen op school.. getuige de enorme beveiliging die de HTM moet inzetten in het OV als dat tuig naar school/ naar huis gaat.
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:48:12 #54
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_16299270
Zodra ze morgen lastig gaan doen, peloton ME erop af, en de stoep inrammen met de gummyknuppeltjes, dan leren ze het wel!

En kom nu een x niet met dat psychologische gezever aan, van dat dat niet helpt en dat je moet praten, want dan kun je altijd wel praten, en je aanpassen aan de probleemgevallen!

"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_16299285
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:46 schreef CeeJee het volgende:
Mijn hemel...dat was bij het NOS journaal ook al zo.

Ik weet niet wat erger is, domme allochtonen die dingen roepen of intelligente redacteuren van een nieuwsprogramma die op zo'n manier het nieuws brengen.

Ik mag hopen dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn van allochtonen doodknuffelend Nederland.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_16299300
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:46 schreef CeeJee het volgende:

[..]

ze komen 40 euro te kort per maand...

mijn hemel..geen wonder dan dat je een leraar op zijn bek ramt en een ander aan zijn haren door de gang sleept omdat je de lerarenkamer niet in mocht..(Rondom Tien)

donderdag 15 januari 2004 @ 22:48:57 #57
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_16299310
Laat het posten van die "fansite" link maar achterwege. Iets zegt mij dat dit vals is. De content is iig al verwijderd.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:49:11 #58
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_16299318
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:46 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Ja wordt zelfs het beetje moe van die link. Wanneer worden mensen eens bewust genoeg om in te zien dat posters op een forum NIET de afspiegeling zijn van onze cultuur? ~ Of die van welke cultuur dan ook.

Kappe nou met die link.

Het punt is en blijft het zelfde: Murat is een moordenaar. Geen enkele situatie is met moord te rechtvaardigen in Nederland, tenzij die situatie direkt voorvloeit uit zelfverdediging.

Nogmaals, Murat is een mongool die naar een pistool heeft gegrepen omdat hij niet heeft geleerd hoe hij moet communiceren met mensen.

nogmaals:

nogmaals:

nogmaals:

nogmaals:

nogmaals:

OK???

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2004 @ 22:51:01 #59
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_16299375
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:48 schreef Kopstoot het volgende:
Zodra ze morgen lastig gaan doen, peloton ME erop af, en de stoep inrammen met de gummyknuppeltjes, dan leren ze het wel!

En kom nu een x niet met dat psychologische gezever aan, van dat dat niet helpt en dat je moet praten, want dan kun je altijd wel praten, en je aanpassen aan de probleemgevallen!

Precies! Je hebt volkomen gelijk!
GEWELD!! Dát is het toverwoord in deze stupide discussie!!
Gewoon eroplosrammen tot het bloed eruit spuit... vergeet dat niet nadien even te zeggen dat je met geweldadig gedrag nix oplost hè?

Leren door te voelen wie er de baas is!!

pi_16299376
quote:

[..]

nogmaals:

nogmaals:

nogmaals:

nogmaals:

nogmaals:

OK???

Dat zijn nog eens zes goede argumenten, chapeau
pi_16299396
quote:

[..]

Dat ontken ik niet. In dit specifieke geval mag je, uitgaande van de berichtgeving, dit wel concluderen. Normale mensen die goede verhoudingen heeft met haar omgeving krijgen geen schorsingen van school, voetbalclub etc.
pi_16299399
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:48 schreef milagro het volgende:

[..]

ze komen 40 euro te kort per maand...

mijn hemel..geen wonder dan dat je een leraar op zijn bek ramt en een ander aan zijn haren door de gang sleept omdat je de lerarenkamer niet in mocht..(Rondom Tien)

En hoe komt dat??? Omdat ze allemaal dure spullen kopen en alles op afbetaling doen......... Goh wat vreemd dat je in de knoei komt. En dat is een prima reden om crimineel te worden........
pi_16299400
quote:

[..]

nogmaals:

nogmaals:

nogmaals:

nogmaals:

nogmaals:

OK???

Ik zie dat u NOVA meteen na het buitenluchtinterview hebt afgezet.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_16299431
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:51 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Precies! Je hebt volkomen gelijk!
GEWELD!! Dát is het toverwoord in deze stupide discussie!!
Gewoon eroplosrammen tot het bloed eruit spuit... vergeet dat niet nadien even te zeggen dat je met geweldadig gedrag nix oplost hè?

Leren door te voelen wie er de baas is!!

Misschien dat het een oplossing zou zijn. Misschien luisteren ze na een flinke pak rammel wel.
pi_16299441
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:48 schreef milagro het volgende:

Sorry dat ik het zeg hoor, maar wat een verzuurde opmerkingen maak je vandaag weer milagro...

Niet echt de stijl van discusieren die ik verwacht van een volwassen moeder....

pi_16299451
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:48 schreef Kopstoot het volgende:
Hmmm, ik krijg plotseling een visioen van een vliegtuig met een reclamesleep erachter.....
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:54:15 #67
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16299495
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hmmm, ik krijg plotseling een visioen van een vliegtuig met een reclamesleep erachter.....

Top idee. Ik lap 50 Euro.
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:54:50 #68
8372 Bastard
Persona non grata
pi_16299514
Ben blij dat ik het programma niet heb gekeken

Straks word het nog afgedaan met een schouderklopje ook.. en een vermanende "foei".

The truth was in here.
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:55:32 #69
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16299543
"Murat is een stoute Turkse kwajongen"

Als een rode lap op een stier.

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:55:40 #70
36221 Kopstoot
pi_16299548
Aan dat vliegtuigje wil ik best wat bijdragen!
En dan een tekst erop als:
Murat is hier de schoft en de schuldige!

Of is dat te lang?

pi_16299560
quote:

[..]

Wake up fool! inderdaad wat jij zegt is pure onzin. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen die ik ken heel misschien onder bizarre emotionele omstandigheden zou kunnen moorden.

Maar ik ken niemand die om NIETS een leraar vermoord! Daarvoor moet je toch echt al gek in je hoofd zijn... en nee kerel, hij was ook geen lieverdje...

pi_16299566
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:55 schreef Kopstoot het volgende:

Of is dat te lang?

Dat kost wat meer denk k
pi_16299577
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:52 schreef calvobbes het volgende:
SCH wannabe..
pi_16299610
Die vent in de studio bij Nova had wel zinnige dingen te zeggen, Een Mediterrane eer-schande cultuur en een Nederlandse schuld-boete cultuur verdragen elkaar slecht. Wat in Nederland als nuttig en leerzaam wordt gezien, iemand confronteren met zijn misdragingen wordt door de ander als een enorme aantasting van de eer gezien waarbij dodelijk geweld nodig kan zijn de eer te herstellen.
pi_16299620
Met 50 euro redden we het niet hoor. Zo'n vliegtuigje kost nogal wat en dan nog iemand vinden die hem in het Terra college wil boren. Dat wordt nog niet eenvoudig
pi_16299676
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:55 schreef Kopstoot het volgende:

Of is dat te lang?

Ik bedoelde het eigenlijk anders....... Omdat het de vorige keer "De politie had gelijk" was. Zat ik er eigenlijk aan te denken dat een stel van die idioten die het voor Murat opnemen, ook zoiets gaan uithalen......

Daarom ook de: " "

pi_16299683
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:56 schreef SP33D_FR34K het volgende:

Wake up fool! inderdaad wat jij zegt is pure onzin. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen die ik ken heel misschien onder bizarre emotionele omstandigheden zou kunnen moorden.

Maar ik ken niemand die om NIETS een leraar vermoord! Daarvoor moet je toch echt al gek in je hoofd zijn... en nee kerel, hij was ook geen lieverdje...

Ow jouw vrienden kunnen wel een willekeurig iemand vermoorden, maar geen leraar... Hmmm... Bijzonder.

Overigens is die leraar, althans volgens Murat neem ik aan, niet voor NIETS doodgeschoten.

pi_16299689
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:57 schreef CeeJee het volgende:
Die vent in de studio bij Nova had wel zinnige dingen te zeggen, Een Mediterrane eer-schande cultuur en een Nederlandse schuld-boete cultuur verdragen elkaar slecht. Wat in Nederland als nuttig en leerzaam wordt gezien, iemand confronteren met zijn misdragingen wordt door de ander als een enorme aantasting van de eer gezien waarbij dodelijk geweld nodig kan zijn de eer te herstellen.
lijkt me erg sterk die redenatie.. Hoe geven ze op een turkse school les dan? Zonder straffen? zeggen ze daar alleen foei?
pi_16299709
Waarom laten we geen vliegtuigje met 'Guardia Civilia' overvliegen? Die weten tenminste wat aanpakken is... Ieder persoon met een spandoek met teksten als 'we love murrat' mag van mij met de grond gelijk worden gemaakt.....
pi_16299741
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:52 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg hoor, maar wat een verzuurde opmerkingen maak je vandaag weer milagro...

Voor sommige mensen is dit onderwerp nogal aangrijpend en frustrerend. Begrijpelijk.
pi_16299781
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ow jouw vrienden kunnen wel een willekeurig iemand vermoorden, maar geen leraar... Hmmm... Bijzonder.

Overigens is die leraar, althans volgens Murat neem ik aan, niet voor NIETS doodgeschoten.

begrijpend lezen is moeilijk.. ik weet t .. hij zei:
Mijn vrienden kunnen onder extreem rare omstandigheden wel iemand vermoorden maar geen leraar omdat ze aangetast zouden worden in hun eer.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:02:12 #82
36221 Kopstoot
pi_16299804
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik bedoelde het eigenlijk anders....... Omdat het de vorige keer "De politie had gelijk" was. Zat ik er eigenlijk aan te denken dat een stel van die idioten die het voor Murat opnemen, ook zoiets gaan uithalen......

Joh die Turken hebben toch geen geld heb je net gezien!

Daarom kon Murat ook blowen en XTC slikken, en had hij geld voor een pistool van volgens "Sammi" 150 euro!

donderdag 15 januari 2004 @ 23:02:14 #83
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16299805
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:00 schreef SP33D_FR34K het volgende:
Waarom laten we geen vliegtuigje met 'Guardia Civilia' overvliegen? Die weten tenminste wat aanpakken is... Ieder persoon met een spandoek met teksten als 'we love murrat' mag van mij met de grond gelijk worden gemaakt.....
De koe wordt niet bij de horens gevat
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:02:14 #84
16625 robh
pi_16299806
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:59 schreef AchJa het volgende:

Bespreek dat maar via MSN.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_16299851
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:59 schreef domolanglekker het volgende:

[..]

lijkt me erg sterk die redenatie.. Hoe geven ze op een turkse school les dan? Zonder straffen? zeggen ze daar alleen foei?

Of ze geven je een ram voor je bek voor elke vermeende misdraging. Maar je zal niet tegenover de rest gedwongen worden verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:03:07 #86
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_16299852
quote:

[..]

Calvobbes, waarom ben je die situatie rond Murat zo uitvoerig aan het verdedigen?
Die jongen heeft iemand vermoord!!
Dat valt nooit goed te praten.
Alles is één
pi_16299861
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:00 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

Voor sommige mensen is dit onderwerp nogal aangrijpend en frustrerend. Begrijpelijk.

Ja voor mij ook hoor.
Maar ik en anderen krijgen het wel voor elkaar om op een normale manier een discussie te voeren zonder een cynische en zure manier van praten.
Als je aangegrepen en gefrustreerd bent dat je je mening op dergelijke manier moet uiten, dan is het misschien handiger om de computer even uit te zetten en een koude douche te nemen. Maar goed, dat is mijn mening.x
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:04:19 #88
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_16299899
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:59 schreef domolanglekker het volgende:

[..]

Da's lachen....... De Nederlandse schuld-boete cultuur heeft grote moeite met de eer-schande cultuur en roept keihard om straffen i.p.v. het uitpraten (een echt staaltje van oer-Nederlandse cultuur) hetgeen beter past in de eer-schande cultuur. We passen ons prima aan!
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_16299927
quote:

[..]

Tuurlijk niet voor niets, zal best iets gebeurd zijn.. De leraar mocht hem niet omdat hij een etter was/is en die moet je aanpakken, en strenger behandelen wil je de controle behouden. Vrienden zagen hm ook als leider van de groep. Wil je de controle behouden, dan moet je boven de leider kunnen staan. Murat wist niet wat hij hiermee aanmoest, en ja dan is het toch simpel: pak je toch gewoon een pistool?

Sorry hoor.. ziek, ziek, ziek

pi_16299971
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:03 schreef dr.Tesla het volgende:

Calvobbes, waarom ben je die situatie rond Murat zo uitvoerig aan het verdedigen?

Ik ga tegen de stroom in om mensen eens wat langer na te laten denken over wat ze zeggen.
Ik ben het zo zat dat mensen zoveel rare dingen zeggen zonder na te denken en precies te weten hoe het zit. Maar elkaar dan alleen maar ophitsen door halve waarheden, veronderstellingen etc.
Ik ga niet mee met die meute, dat maakt het alleen maar erger.

Voor alle duidelijkheid, ik verwerp dus in grote mate de acties die Murat heeft ondernomen om zijn gelijk te halen.

[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 15-01-2004 23:07]

pi_16299986
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:01 schreef domolanglekker het volgende:

Mijn vrienden kunnen onder extreem rare omstandigheden wel iemand vermoorden maar geen leraar omdat ze aangetast zouden worden in hun eer.

Als je iemand anders vermoord dan een leraar word je niet aangetast in je eer?
Oke dan....
pi_16300009
Hmja...ik las ook ergens iets over dat Muhrat de leraar als een vaderfiguur zag!
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:08:51 #93
62292 MOVO
pi_16300064
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:07 schreef jagermeister1 het volgende:
Hmja...ik las ook ergens iets over dat Muhrat de leraar als een vaderfiguur zag!
Als je het gevoel hebt dat je vader je verraad door je van school af te sturen dan kun je behoorlijk doordraaien denk ik waarmee ik niet zeg dat deze jongen niet iets verschrikkelijks heeft gedaan.
pi_16300103
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:56 schreef What het volgende:

[..]

SCH wannabe..

lachen hè

persoonlijk worden is altijd leuk natuurlijk

pi_16300132
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:07 schreef jagermeister1 het volgende:
Ja, want als je vader jou straf geeft is dat een reden om hem voor zijn klep te schieten.
pi_16300160
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:08 schreef MOVO het volgende:

[..]

Als je het gevoel hebt dat je vader je verraad door je van school af te sturen dan kun je behoorlijk doordraaien denk ik waarmee ik niet zeg dat deze jongen niet iets verschrikkelijks heeft gedaan.

Het lijkt mij stug dat hij die leraar als vaderfiguur zag! Allemaal speculaties. Laat het eerst maar eens The Murderer zijn mond komen...
pi_16300175
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:06 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Oke dan....

quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 15 januari 2004 23:01 schreef domolanglekker het volgende:

--------------------------------------------------------------------------------

Misschien leest het zo makkelijker:
1) Mijn vrienden kunnen onder extreem rare en emotionele omstandigheden wel iemand om t leven brengen
2) maar niet hun leraar omdat zij door hem aangetast worden in hun eer.

[Dit bericht is gewijzigd door domolanglekker op 15-01-2004 23:14]

pi_16300226
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, want als je vader jou straf geeft is dat een reden om hem voor zijn klep te schieten.

ja ik vind het niet te begrijpen dat er mensen zijn die naar een excuus zoeken voor zijn daad!
pi_16300228
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:06 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Oke dan....

Tip:

1.lezen
-
2. begrijpen
-
3. bovengenoemde punten combineren...

pi_16300229
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:09 schreef milagro het volgende:

persoonlijk worden is altijd leuk natuurlijk

Ja daar weet jij net zo goed over mee te praten.
Maar het was geen persoonlijke aanval ofzo hoor. Ik constateerde het alleen maar en zei d'r wat van omdat ik het een irritante manier van discusieren vind. Maar dat mag zeker niet?
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:13:25 #101
62292 MOVO
pi_16300254
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:11 schreef jagermeister1 het volgende:

[..]

Het lijkt mij stug dat hij die leraar als vaderfiguur zag! Allemaal speculaties. Laat het eerst maar eens The Murderer zijn mond komen...

Precies allemaal speculaties, de waarheid zal veel ingewikkelder in elkaar steken dan ons voor wordt gespiegeld in de media en op dit soort forums.
pi_16300274
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:03 schreef dr.Tesla het volgende:

[..]

Die jongen heeft iemand vermoord!!
Dat valt nooit goed te praten.

nee, maar je moet wel zijn achtergrond weten, er zijn altijd verzachtende omstandigheden, namelijk.. of iig vast wel..je moet de jongen niet meteen aan de schandpaal nagelen, eerst even de feiten op een rij en dan oordelen.

zo hoorde ik dat Murat meerdere malen de klas uitgestuurd is, en dat was voor hem een vernedering, zo meenden zijn vrienden, de heet van Wieren was daarin gewoon te ver gegaan.

bovendien kwam hij uit een gebroken gezin, een alleenstaande moeder, die het financieel ook niet breed heeft en zo..en daarbvij is Murat een doodgoede jongen die geen vlieg kwaad doet, alleen hij is zo introvert en er werd niet naar hem geluisterd, nee hij werd de klas uit gestuurd en ja wat moest Murat dan anders doen, dit moest wel hierop uitlopen.

pi_16300322
Net met verbazing gekeken naar Rondom Tien. Het ging om Murat die die conrector had doodschoten in Den Haag. Er was dus een marrokaanse leraar van het ROC in Adam die bleef beweren dat de oorzaak van het probleem bij dit voorval niet te vinden was bij de cultuur van Murat.

Dat is natuurlijk de grootste onzin ooit. Waarom werd er niet gesproken over het probleem van de Nederlandse Marokkanen en Turken? Het probleem waar ook de oorzaak te vinden is bij dit voorval? Het gaat toch om de cultuurverschillen van deze jongeren, of zie ik dat verkeerd? Het zijn toch juist de cultuurverschillen die botsen en ervoor zorgen dat de meeste allochtonen jongeren gefrustreerd raken.

En dan gebeurd er iets wat de bom doet ontploffen. Dat Murat een pistool op zak heeft, heeft idd niets met de cultuur te maken. Dat komt uit het criminele circuit waar elke jongere in terecht kan komen.

[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 15-01-2004 23:16]

donderdag 15 januari 2004 @ 23:15:42 #104
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16300323
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:06 schreef milagro het volgende:
Aaaah Murat is niet geschorst geweest (wisten we al, dat stond te gebeuren na een gesprek met moeders) maar enkele malen uit de klas gestuurd en dat vond Murat vernederend, vooral omdat vrienden hem daarom uitgelachen hadden.

Hij werd voor watje uitgemaakt en daarom voelde hij zich in zijn eer aangetast en moest hij zijn gezichtsverlies herstellen, hoor ik nu bij Rondom Tien van een Turkse man die met zijn vrienden gesproken heeft.

Meneer van Wieren was veels te streng voor Murat, maar was dat niet alleen voor Murat, hoor, nee, dat was hij voor alle leerlingen , alleen Murat had een leidersrol tov zijn klasgenoten/vrienden en Murat was buitengewoon intelligent en was gewoon (??) zwaar gekwetst en dat had meneer van Wieren dus gewoon niet mogen doen, hem zo vernederen.

Logisch toch?

Dus toch die eercultuur en dus tóch geen incident.

[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 15-01-2004 23:16]

pi_16300325
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:12 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja daar weet jij net zo goed over mee te praten.
Maar het was geen persoonlijke aanval ofzo hoor. Ik constateerde het alleen maar en zei d'r wat van omdat ik het een irritante manier van discusieren vind. Maar dat mag zeker niet?

Flikker op, calvobbes met je gezuig.
pi_16300344
Mja...dat hele eer verhaal geloof ik niet zo in moet ik zeggen. In Turkije ben je als dief zwaar de lul. In de bajes ben je nog lager dan een rat als je voor diefstal vastzit. Hier hebben veel Turken ook niet zo'n moeite met diefstal, dus dan moeten ze ook niet zo vasthouden aan hun eergevoel. Als voorbeeld die GSM oplichtings praktijken van die knapen in Rotterdam welke door Peter R de Vries 'ontmaskerd' werden.
pi_16300354
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:14 schreef milagro het volgende:

[blaat]

Ach wat leuk. Eerst miepen dat ik persoonlijk word. Maar dan mij wel een ontzettend lulverhaal in de mond leggen.

Lekker hypocriet Milagro.

pi_16300361
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:15 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dus toch die eercultuur.

Nee nee dat mag je er niet bijslepen, Lithion ...
Maar wel graag meer allochtone leraren op school want die begrijpen die cultuur..oeps
pi_16300397
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:13 schreef MOVO het volgende:

[..]

Precies allemaal speculaties, de waarheid zal veel ingewikkelder in elkaar steken dan ons voor wordt gespiegeld in de media en op dit soort forums.

Ik denk van niet aangezien het IQ van die gasten mij niet echt hoog lijkt. Het is gewoon een hele domme, laffe actie geweest waar geen enkel excuus voor te verzinnen is.
pi_16300422
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:15 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Net met verbazing gekeken naar Rondom Tien. Het ging om Murat die die conrector had doodschoten in Den Haag. Er was dus een marrokaanse leraar van het ROC in Adam die bleef beweren dat de oorzaak van het probleem bij dit voorval niet te vinden was bij de cultuur van Murat.

Dat is natuurlijk de grootste onzin ooit. Waarom werd er niet gesproken over het probleem van de Nederlandse Marokkanen en Turken? Het probleem waar ook de oorzaak te vinden is bij dit voorval? Het gaat toch om de cultuurverschillen van deze jongeren, of zie ik dat verkeerd? Het zijn toch juist de cultuurverschillen die botsen en ervoor zorgen dat de meeste allochtonen jongeren gefrustreerd raken.

En dan gebeurd er iets wat de bom doet ontploffen. Dat Murat een pistool op zak heeft, heeft idd niets met de cultuur te maken. Dat komt uit het criminele circuit waar elke jongere in terecht kan komen.

Ja, en bij NOVA hadden ze het over de schuld/boete en de schaam/eer cultuurverschillen ofzo. Allemaal excuusverhalen en lulsmoesjes van de bovenste plank. Alsof het in Turkije de normaalste zaak van de wereld is om een leraar af te knallen als die jou straf geeft ofzo.
pi_16300433
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:16 schreef jagermeister1 het volgende:

Als voorbeeld die GSM oplichtings praktijken van die knapen in Rotterdam welke door Peter R de Vries 'ontmaskerd' werden.

Peter R. de Vries!

heb je dat verhaal al gehoord over die blanke man die waarschijnlijk een echtpaar heeft vermoord en die in een kinderboerderij heeft begraven en vier jaar lang heeft gedaan alsof die mensen nog leefden?

pi_16300458
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ach wat leuk. Eerst miepen dat ik persoonlijk word. Maar dan mij wel een ontzettend lulverhaal in de mond leggen.

Lekker hypocriet Milagro.

hap slik
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:20:06 #113
69021 SP33D_FR34K
Freak me, baby!
pi_16300490
quote:

[..]

bovendien kwam hij uit een gebroken gezin, een alleenstaande moeder, die het financieel ook niet breed heeft en zo..en daarbvij is Murat een doodgoede jongen die geen vlieg kwaad doet, alleen hij is zo introvert en er werd niet naar hem geluisterd, nee hij werd de klas uit gestuurd en ja wat moest Murat dan anders doen, dit moest wel hierop uitlopen.

Volgens mij hoor jij alleen wat je wilt horen.. het is nu wel duidelijk dat hij GEEN doodgoede jongen was, hij was de leider van een zooitje onregeld.

En wat moest hij anders??? kom op zeg milagro...

[Dit bericht is gewijzigd door SP33D_FR34K op 15-01-2004 23:21]

donderdag 15 januari 2004 @ 23:20:34 #114
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16300506
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:16 schreef milagro het volgende:
Nee nee dat mag je er niet bijslepen, Lithion ...
Joh, dat bleek vanmiddag al hoor.

Maar het zal dan wel weer een Koerd zijn. .

pi_16300516
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:18 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Peter R. de Vries!

heb je dat verhaal al gehoord over die blanke man die waarschijnlijk een echtpaar heeft vermoord en die in een kinderboerderij heeft begraven en vier jaar lang heeft gedaan alsof die mensen nog leefden?

Joh...... Heb je al gehoord dat de Amerikanen nu kunnen spreken van Nederlandse toestanden?? (mocht er weer zo'n voorval in Amerika gebeuren)
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:20:54 #116
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16300517
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:20 schreef SP33D_FR34K het volgende:

[..]

Volgens mij hoor jij alleen wat je wilt horen.. het is nu wel duidelijk dat hij GEEN doodgoede jongen was, hij was de leider van een zooitje onregeld.

Ik neem aan dat Milagro dat cynisch bedoelde.
pi_16300534
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:20 schreef SP33D_FR34K het volgende:

[..]

En wat moest hij anders??? kom op zeg milagro... 8)78)78)78)78)78)78)78)78)78)78)78)78)78)7

volgens mij was het sarcastisch bedoelt
pi_16300536
quote:

[..]

Peter R. de Vries!

Tuurlijk...wie niet? Maar wat heeft dat met Turken te maken?
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:21:30 #119
16625 robh
pi_16300549
Aangezien het volgens de kenners hier een gevalletje eercultuur betreft, een tijd geleden is in Zeeland een 80-jarige vrouw verkracht en afgeslacht door een 19-jarige jongen. Waarom?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_16300553
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:19 schreef milagro het volgende:

hap slik

pi_16300570
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:16 schreef jagermeister1 het volgende:
Mja...dat hele eer verhaal geloof ik niet zo in moet ik zeggen. In Turkije ben je als dief zwaar de lul. In de bajes ben je nog lager dan een rat als je voor diefstal vastzit. Hier hebben veel Turken ook niet zo'n moeite met diefstal, dus dan moeten ze ook niet zo vasthouden aan hun eergevoel. Als voorbeeld die GSM oplichtings praktijken van die knapen in Rotterdam welke door Peter R de Vries 'ontmaskerd' werden.
Het eergevoel komt hier extra sterk naar voren omdat er hier sprake is van een volkomen andere cultuur van waaruit ze aangesproken worden op hun gedrag en dát botst.

Het feit dat er meer allochtonen gewenst zijn bij de politie of in het onderwijs geeft aan dat veel van dat soort knapen eerder iets aannemen van een "cultuurgenoot" dan van een kaaskop.
Daar is het hele instituut buurtvader op gebaseerd.

donderdag 15 januari 2004 @ 23:22:08 #122
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16300576
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:21 schreef robh het volgende:
Aangezien het volgens de kenners hier een gevalletje eercultuur betreft, een tijd geleden is in Zeeland een 80-jarige vrouw verkracht en afgeslacht door een 19-jarige jongen. Waarom?
Mogen wij -als Nederlanders- ook nog wat plegen?
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:22:09 #123
16625 robh
pi_16300578
Ow, en doe's lief

Er is al genoeg ellende op de wereld.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:22:20 #124
62292 MOVO
pi_16300581
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:18 schreef jagermeister1 het volgende:

[..]

Ik denk van niet aangezien het IQ van die gasten mij niet echt hoog lijkt. Het is gewoon een hele domme, laffe actie geweest waar geen enkel excuus voor te verzinnen is.

I.Q. heeft niets te maken met het weten van wat wel mag en wat niet mag. Het hele geval komt op mij over als een waar een jongen grote problemen thuis en op school heeft en waar alles verschrikkelijk is misgegaan en die niet de hulp of een aanspreekpunt heeft gehad waardoor dit misschien te voorkomen was.
pi_16300582
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:21 schreef jagermeister1 het volgende:

Maar wat heeft dat met Turken te maken?

kweenie. Wat hebben telefoonhandelaren met een moordernaar te maken?
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:22:43 #126
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16300603
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:16 schreef calvobbes het volgende:
Ach wat leuk. Eerst miepen dat ik persoonlijk word. Maar dan mij wel een ontzettend lulverhaal in de mond leggen. Lekker hypocriet Milagro.
Zeg calvobbes, ik dacht dat je alleen maar tegengas wilde bieden? Waarom doe je dat dan niet met argumenten in plaats van met niet ter zake doende opmerkingen en persoonlijke aanvallen?
pi_16300604
quote:
Eercultuur is een slappe smoes om dit soort gedrag enigszins met de mantel der liefde te bedekken.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:24:35 #128
69021 SP33D_FR34K
Freak me, baby!
pi_16300666
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:21 schreef Chara het volgende:

[..]

volgens mij was het sarcastisch bedoelt

inderdaad excuses... dacht dat ik weer met een aanhanger Al Murad te maken had. Zwaar pissig lezen en snel willen posten werkt blijkbaar niet.. Tijd om af te koelen....
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:24:43 #129
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16300674
quote:
Nou, post eens wat getuigenverklaringen van het gedrag van de jongen voor dit misdrijf, van zijn gedrag tijdens het misdrijf zelf en beschrijf zijn afkomst en sociale positie eens.
pi_16300684
quote:

[..]

Peter R. de Vries!

Gut gut, zou die zich ook in zijn eer aangetast gevoeld hebben omdat het echtpaar de geitjes op zijn kinderboerderij niet mooi vond?
Dit soort moorden komen in alle culturen voor. Die worden gadaan vanwege geld, of omdat de dader gewoon gestoord is.
Maar dat met die eer, dat moet maar eens afgelopen zijn. We zijn hier in Nederland, daar dien je respect te hebben voor leraren, agenten en andere gezaghebbers, alsmede voor de gewone medemens. Die mogen je ook gewoon aanspreken op je gedrag. Dat is GEEN reden om iemand af te knallen. Maar een groot aantal Turken/Marokkanen heeft alleen respect voor imams, of vaders, of degene die het hardst kan slaan.
pi_16300730
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:22 schreef Lithion het volgende:

Zeg calvobbes, ik dacht dat je alleen maar tegengas wilde bieden?

Ik heb nergens gezegd dat ik alleen maar tegengas wil bieden.

Overigens was mijn eerste opmerkingen over Milagro ook vooral tegengas voor haar manier van discusieren. Dat andere mensen er niet tegen kunnen dat iemand wat over ze opmerkt is niet mijn probleem.

donderdag 15 januari 2004 @ 23:26:31 #132
16625 robh
pi_16300736
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:22 schreef AchJa het volgende:

Eercultuur is een slappe smoes om dit soort gedrag enigszins met de mantel der liefde te bedekken.

Ja? Ik zie hier niemand iets met de mantel der liefde bedekken. De hardste "eerwraak" schreeuwers zijn hier toch de mensen die er niets van moeten hebben en dat al helemaal nooit als "excuus" zouden accepteren.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_16300745
quote:
wat moest Murat dan anders doen, dit moest wel hierop uitlopen.
Hij had geen keus weetje..
pi_16300746
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:22 schreef calvobbes het volgende:

[..]

kweenie. Wat hebben telefoonhandelaren met een moordernaar te maken?

Punt 1. Het waren geen telefoonhandelaren. Ze deden alsof en gingen er met de poet vandoor

Punt 2. Als jij mijn betreffende post nou eens goed leest, dan weet je het antwoord op je vraag!

pi_16300752
quote:
het is een cultuurclash.

de eer wordt aangetast omdat een ander hen voor schut zet, en dat weegt zwaarder als die ander een kaaskop is... en dat is d euitleg die de Turkse journalist gaf in Rondom Tien en die ook pleitte om het beestje gewoon bij de naam te noemen , cultuurprobleem.

En het argument van de Marokkaanse leraar dat als het een cultuurprobleem was waarom het in Marokko het dan niet voor komt, is natuurlijk appels en peren.
Daar heb je te maken met 1 cultuur, iedereen (vrijwel iedereen) is moslim, en bovendien hoef je in Marokko niet eens in je hoofd t ehalen om je stem te verheffen tegen een leraar.

Het gaat erom dat deze jongens niet gewend zijn tegengas te krijgen, en dat bij hen eer gewoon zwaarder weegt dan jongens uit een andere cultuur, gezichtsverlies is iets wat dergelijke jongens onverteerbaar vinden.

Nergens hoor je zoveel het woordje RESPECT vallen als onder dat soort knapen, ze EISEN respect en wee je gebeente als je dat niet geeft.
Ze laten zich niet dissen, weet je

donderdag 15 januari 2004 @ 23:27:08 #136
16625 robh
pi_16300762
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:24 schreef Lithion het volgende:

Nou, post eens wat getuigenverklaringen van het gedrag van de jongen voor dit misdrijf, van zijn gedrag tijdens het misdrijf zelf en beschrijf zijn afkomst en sociale positie eens.

Neuh, gebruik de search maar. 60 reacties.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_16300764
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, en bij NOVA hadden ze het over de schuld/boete en de schaam/eer cultuurverschillen ofzo. Allemaal excuusverhalen en lulsmoesjes van de bovenste plank. Alsof het in Turkije de normaalste zaak van de wereld is om een leraar af te knallen als die jou straf geeft ofzo.

ik denk eerder dat het een kwestie van begrijpen en willen begrijpen is, en dan eigenlijk niet willen begrijpen. als we elkaar eerst eens willen begrijpen dan zullen we eerder respect voor elkaars cultuur hebben.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:28:32 #138
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16300820
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:18 schreef AchJa het volgende:
Je snapt het niet. De eercultuur en de implicaties daarvan in het normen- en waardenkader van de desbetreffende mensen zijn niet gerelateerd aan één specifieke manier van handelen.

In Turkije is het NIET de normaalste zaak van de wereld om iemand af te knallen die jou straf geeft, maar het is WEL vrij normaal om geweld als middel te gebruiken om je eer te redden als die geschaad is. DAT is waar het bij het aanvoeren van de eercultuur bij Turken om gaat. Je bekijkt het dus te specifiek naar dit geval waar het wel degelijk een relevant cultuurverschijnsel is onder Turken.

pi_16300823
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:24 schreef Toeps het volgende:

Maar dat met die eer, dat moet maar eens afgelopen zijn.

Wie zegt dat die eer hier ter sprake is?
Het moet maar eens afgelopen zijn dat mensen zoals jij dit soort dingen telkens bij voorbaat al afschuiven op die eer.
pi_16300866
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:28 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Zijn vrienden?
pi_16300867
quote:

[..]

Het moet maar eens afgelopen zijn dat mensen zoals jij dit soort dingen telkens bij voorbaat al afschuiven op die eer.

Dat zeggen zijn vrienden zelf toch? Murat is de popi-jopie van de groep, leraar spreekt hem verscheidene keren aan, leraar wil hem laten schorsen, Mutat schiet leraar neer. IS er een andere reden te verzinnen, behalve eer?
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:30:39 #142
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16300884
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:27 schreef robh het volgende:
Neuh, gebruik de search maar. 60 reacties.
Verkrachting + zeeland in NWS, 2 topics, waarvan eentje deze is:

Vader vermoordde ontmaagde dochter

Maar die bedoel je natuurlijk niet (alhoewel ik het wél erg ironisch vind dat die boven water komt ).

Het andere topic gaat over een 18-jarig meisje.

[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 15-01-2004 23:31]

donderdag 15 januari 2004 @ 23:30:47 #143
62292 MOVO
pi_16300891
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:28 schreef Lithion het volgende:

[..]

Je snapt het niet. De eercultuur en de implicaties daarvan in het normen- en waardenkader van de desbetreffende mensen zijn niet gerelateerd aan één specifieke manier van handelen.

In Turkije is het NIET de normaalste zaak van de wereld om iemand af te knallen die jou straf geeft, maar het is WEL vrij normaal om geweld als middel te gebruiken om je eer te redden als die geschaad is. DAT is waar het bij het aanvoeren van de eercultuur bij Turken om gaat. Je bekijkt het dus te specifiek naar dit geval waar het wel degelijk een relevant cultuurverschijnsel is onder Turken.

Waarom wordt alles versimpeld tot het cultuurverschil? Volgens mij is dit in dit geval slechts een klein onderdeel van het geheel: deze jongen had heel veel problemen dat is zolangszamerhand wel duidelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door MOVO op 15-01-2004 23:31]

pi_16300897
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:30 schreef domolanglekker het volgende:

[..]

Zijn vrienden?

Zijn voogd sprak over vernedering die Murat ondergaan heeft, meerdere malen.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:31:11 #145
16625 robh
pi_16300904
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:30 schreef Lithion het volgende:

Verkrachting + zeeland in NWS, 2 topics, waarvan eentje deze is:

Vader vermoordde ontmaagde dochter

Maar die bedoel je natuurlijk niet (alhoewel ik het wél erg ironisch vind dat die boven water komt ).

1 topic

-lezen robje -

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 15-01-2004 23:32]

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:31:19 #146
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16300909
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:30 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dat zeggen zijn vrienden zelf toch? Murat is de popi-jopie van de groep, leraar spreekt hem verscheidene keren aan, leraar wil hem laten schorsen, Mutat schiet leraar neer. IS er een andere reden te verzinnen, behalve eer?

Hij is niet wijs?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:32:08 #147
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16300945
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:30 schreef MOVO het volgende:
Waarom wordt alles versimpelt tot het cultuurverschil?
Ho, ik zeg niet dat die eercultuur de enige oorzaak is die hiertoe heeft geleid. Ik zeg wél dat er aanwijzingen zijn dat het hier een belangrijke rol heeft gespeeld.

[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 15-01-2004 23:33]

pi_16300970
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:31 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hij is niet wijs?

Dat is in ieder geval al 1 ding wat we kunnen beschouwen als feit in dit topic.
pi_16300986
quote:

[..]

Hij is niet wijs?

Dan had hij wel de eerste de beste voorbijganger afgeknald. Waarom die leraar? Juist...
pi_16300992
quote:

[..]

Waarom wordt alles versimpeld tot het cultuurverschil? Volgens mij is dit in dit geval slechts een klein onderdeel van het geheel: deze jongen had heel veel problemen dat is zolangszamerhand wel duidelijk.

simpel omdat daar de oorzaak ligt. hij had heel veel problemen en dat kan ik me goed voorstellen, problemen waarvan het cultuurverschil de oorzaak is.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:33:23 #151
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16300994
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:31 schreef robh het volgende:
1 topic

-lezen robje -

Ja, maar waar is dat topic van die verkrachtte vrouw van 80 jaar dan? Inclusief getuigenverklaringen, verklaringen van vrienden e.d.
pi_16301003
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:30 schreef Toeps het volgende:

IS er een andere reden te verzinnen, behalve eer?

Gewoon boosheid?
De situatie niet meer aankunnen en dan maar een bron van ergernis neerschieten?
pi_16301010
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:26 schreef robh het volgende:

[..]

Ja? Ik zie hier niemand iets met de mantel der liefde bedekken. De hardste "eerwraak" schreeuwers zijn hier toch de mensen die er niets van moeten hebben en dat al helemaal nooit als "excuus" zouden accepteren.

Hier valt dat idd wel mee. Waar het mij om gaat is dat er weer een stel van die zg. "kenners en deskundigen" het afschuiven op een cultuurverschil (net in NOVA) En dat is iets wat ik niet koop. Tuurlijk zijn er cultuurverschillen, maar dat kan toch geen reden zijn om iemand neer te schieten? Alsof vervelende kutkinderen in Turkije geen straf zouden krijgen. Want "Dan zijn ze in hun eer aangetast" en moet dat met geweld opgelost worden, lijkt me sterk dat ze daar zo redeneren. Waarom redeneren ze hier dan wel zo?
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:33:57 #154
62292 MOVO
pi_16301019
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:32 schreef Lithion het volgende:
[quote]Op donderdag 15 januari 2004 23:30 schreef MOVO het volgende:
Waarom wordt alles versimpelt tot het cultuurverschil?[/quote
Ho, ik zeg niet dat die eercultuur de enige oorzaak is die hiertoe heeft geleid. Ik zeg wél dat er aanwijzingen zijn dat het hier een belangrijke rol heeft gespeeld.
Het heeft waarschijnlijk ook een rol gespeeld maar waarschijnlijk geen doorslaggevende, zoals je zelf al zei: het is in Turkije ook niet echt normaal om je leraar te vermoorden als hij je in je eer aantast.
pi_16301027
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:26 schreef milagro het volgende:
Nergens hoor je zoveel het woordje RESPECT vallen als onder dat soort knapen, ze EISEN respect en wee je gebeente als je dat niet geeft.
Zeer mee eens. Die gasten bijten zeer snel van zich af. Ze voelen zich ook continu bediscrimineerd en benadeeld. Een discussie is met zo'n kereltje ook niet mogelijk aangezien hij je fysiek aanvalt als ie het niet kan winnen. Zulke lui moeten worden opgevoed onder Nederlands toezicht en zonder dat ze veel in contact komen met soortgenoten.
pi_16301028
quote:
Het moet misschien ook maar eens uit zijn met übersaugertjes die miezerige moordenaartjes tot bloedens toe verdedigen..
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:34:23 #157
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16301031
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:33 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dan had hij wel de eerste de beste voorbijganger afgeknald. Waarom die leraar? Juist...

Omdat hij een hekel aan hem had lijkt me. Als je niet de eerste de beste neerknalt kan er nog wel iets goed mis met je zijn.
pi_16301040
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:33 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Gewoon boosheid?
De situatie niet meer aankunnen en dan maar een bron van ergernis neerschieten?

Dus dat vind jij normaal begrijp ik
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_16301051
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:27 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

ik denk eerder dat het een kwestie van begrijpen en willen begrijpen is, en dan eigenlijk niet willen begrijpen. als we elkaar eerst eens willen begrijpen dan zullen we eerder respect voor elkaars cultuur hebben.

Ik denk eerder dat botsingen tussen de verschillende culturen niet tegen te houden zijn omdat ze haaks op elkaar staan.

En het is nu al te laat om dat te veranderen, men geeft het nu openlijk toe dat de integratie is mislukt.

pi_16301053
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:33 schreef Lithion het volgende:

Ja, maar waar is dat topic van die verkrachtte vrouw van 80 jaar dan? Inclusief getuigenverklaringen, verklaringen van vrienden e.d.

Dat topic is er niet. Blanke dader, dus niet interessant genoeg.

http://www.pzc.nl/regioportal/PZC/1,3112,1612-zoeken-Zoeken!!__1655303_,00.html

quote:
Vermoorde weduwe Serné ook verkracht

door Rolf Bosboom

SINT PHILIPSLAND - De achttienjarige jongeman die wordt verdacht van de moord op de tachtigjarige J. Serné uit Sint Philipsland, wordt niet alleen doodslag maar ook verkrachting van de weduwe ten laste gelegd. Dat maakte justitie gisteren bekend.

De vrouw werd in december vorig jaar in haar eigen woning om het leven gebracht. Eind maart werd aan tachtig jongens en mannen uit Sint Philipsland gevraagd wangslijmvlies te laten afnemen. De vergelijking van de resultaten met dna-materiaal dat in de woning van vermoorde weduwe was gevonden, zette de politie op het spoor van een achttienjarige buurjongen van de vrouw. Die werd op 23 april aangehouden. Een dag later legde hij een bekentenis af. Nu is duidelijk geworden dat, volgens justitie, de jongeman de vrouw niet alleen om het leven heeft gebracht, maar ook verkracht.
De verdachte wordt ter observatie in het Pieter Baan Centrum wordt opgenomen. Justitie hoopt op die manier meer duidelijkheid te krijgen over de `achterliggende motieven` van de verdachte. Ook moet het onderzoek uitwijzen in hoeverre hij toerekeningsvatbaar was tijdens het plegen van zijn daad. Pas als de uitkomsten daarvan bekend zijn, wordt de zaak inhoudelijk behandeld door de rechtbank.
Behalve het motief is nog niet helder wat zich op 7 december precies in de woning van de weduwe heeft afgespeeld en welk voorwerp de buurjongen bijvoorbeeld heeft gebruikt om de vrouw te doden. Die informatie komt pas tijdens de inhoudelijke behandeling van de zaak naar buiten. De moordzaak heeft tot grote beroering geleid in Sint Philipsland, vooral doordat het zo lang duurde voordat een verdachte kon worden opgepakt, terwijl de politie ervan uitging dat die uit het dorp zelf afkomstig was.

donderdag 15 januari 2004 @ 23:35:24 #161
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16301064
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:33 schreef AchJa het volgende:
Want "Dan zijn ze in hun eer aangetast" en moet dat met geweld opgelost worden, lijkt me sterk dat ze daar zo redeneren.
Ik heb vanmiddag een link geplaatst van een artikel (wetenschappelijk onderbouwd) waaruit juist bleek dat dat wél het geval is. Voornamelijk onder Koerdische Turken overigens, maar het is een verschijnsel wat in de hele Turkse cultuur voorkomt. Ik zal het eens terugzoeken.
pi_16301079
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:34 schreef What het volgende:

Het moet misschien ook maar eens uit zijn met übersaugertjes die miezerige moordenaartjes tot bloedens toe verdedigen..

Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik die jongen helemaal niet verdedig en zijn daden afkeur?
Of wil het gewoon niet in die botte kop van je doordringen?
pi_16301081
quote:

[..]

we spreken over cultuurverschil omdat vrijwel alle geweldsdelicten op scholen gepleegd worden door allochtone (marokkaanse/turkse) leerlingen en vrijwel ALLE leraren spreken dat er sprake was van berisping en de daarop volgende reactie vd leerling, die dus blijkbaar het woordje NEE niet kan velen, de vernedering van de klas uit gestuurd worden, de klas niet in mogen (vanwege geen pasje. of t elaat) niet kan verdragen.

Als dat telkens weer met die aanleiding (straf door leraar, conflict met leraar) bij een specifieke groep voorkomt ga je kijken naar de grote gemene deler, en dat is dus de cultuur.

pi_16301106
Ik word onderhand doodziek van die ACHTERLIJKE cultuur.

Met hun misplaatst eergevoel en dat ze daar zo gauw in aangetast zijn. Volgens mij is eer iets dat je kunt verdienen en niet iets dat je afdwingt en zeker niet met geweld. Ongelooflijk je bent in je eer aangetast en dat ga je dan even rechtzetten met geweld.

pi_16301112
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:34 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat topic is er niet. Blanke dader, dus niet interessant genoeg.

Dat heeft op de FP gestaan hoor.
pi_16301120
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:34 schreef Kaensterle het volgende:

WAHAHAHAHAHAHAHAHAH
Nee natuurlijk niet man... Kolere zeg, waar basseer je dat nou weer op!?!?!?!?

Ik zeg alleen dat ik het te voorbarig vind om nu al te roepen dat er "eer" in het spel is en geef andere redenen voor die moord aan. Is dat nou echt zo moeilijk om te begrijpen?

donderdag 15 januari 2004 @ 23:37:14 #167
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16301124
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:34 schreef FOS2004 het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat botsingen tussen de verschillende culturen niet tegen te houden zijn omdat ze haaks op elkaar staan.

En het is nu al te laat om dat te veranderen, men geeft het nu openlijk toe dat de integratie is mislukt.

Ja, maar het slaat echt nergens op wat die cultuursocioloog zegt!
ten eerste is het geen mediterrane maar een balkancultuur en daar knallen ze ook geen leraren overhoop.
Nu gooien ze het erop dat die jongen is aangezet, nou...ik vind het het beste als hij vrijkomt dat ze hem overhoop knallen! de beste manier om dit soort geintjes af te leren
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:37:38 #168
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16301133
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:34 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Ik wordt een beetje moe van dit soort gedoe. Als iemand zegt dat het niet aan alle buitenlanders ligt dat deze man is doodgeschoten betekent dat al hetzelfde als dat je het goed vindt wat er is gebeurt. Echt schandalig imo.
pi_16301138
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:37 schreef giovan het volgende:

[..]

ten eerste is het geen mediterrane maar een balkancultuur en daar knallen ze ook geen leraren overhoop.

Turkije een Balkancultuur
pi_16301140
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:36 schreef Kaensterle het volgende:

Dat heeft op de FP gestaan hoor.

Ow nee maar! Laat me raden, 50 reacties hooguit?
pi_16301141
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:34 schreef FOS2004 het volgende:

[..]

dat kan heel goed, ja. maar ik blijf erbij dat als je meer begrip voor elkaar, let wel, voor elkaar toont dat dat met de tijd meer oplevert dan een verplichte integratiecursus.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:38:15 #172
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16301153
Hier dus
quote:
Eer (namus, ºeref) is in geheel Turkije een zwaar geladen moreel begrip, van het hoogste belang voor het zelfrespect van een man en voor het respect dat hij bij anderen afdwingt. Het schenden van iemands eer is de ernstigste vorm van vernedering; de eer is dan eigenlijk alleen te herstellen door een daad van geweld.
pi_16301159
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:37 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ow nee maar! Laat me raden, 50 reacties hooguit?

Maar goed ik had eerder al gezegd dat ik op een troll als jij niet meer zou reageren. Dus bij dezen de laatste reactie.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:39:02 #174
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16301174
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:37 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Turkije een Balkancultuur

Ja, ligt rechts van joegoslavie en griekenland , niet bij Italie of Spanje, dat is mediterraan.
Wat een nonsens van die prof
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:39:02 #175
62292 MOVO
pi_16301175
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:35 schreef milagro het volgende:

[..]

we spreken over cultuurverschil omdat vrijwel alle geweldsdelicten op scholen gepleegd worden door allochtone (marokkaanse/turkse) leerlingen en vrijwel ALLE leraren spreken dat er sprake was van berisping en de daarop volgende reactie vd leerling, die dus blijkbaar het woordje NEE niet kan velen, de vernedering van de klas uit gestuurd worden, de klas niet in mogen (vanwege geen pasje. of t elaat) niet kan verdragen.

Als dat telkens weer met die aanleiding (straf door leraar, conflict met leraar) bij een specifieke groep voorkomt ga je kijken naar de grote gemene deler, en dat is dus de cultuur.

Toch gaat het hier om iets anders denk ik, deze jongen was al veel vaker berispt, tenminste daar ga ik van uit, je wordt tenslotte niet zo maar van school gestuurd.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:39:28 #176
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16301187
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:34 schreef calvobbes het volgende:
Dat topic is er niet.
Wat lult robh dan?

En waar zijn die getuigenverklaringen, vrienden die het voor hem opnemen en voogden die zijn gedrag verklaren in dat artikel? .

pi_16301209
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:39 schreef giovan het volgende:

[..]

Ja, ligt rechts van joegoslavie en griekenland , niet bij Italie of Spanje, dat is mediterraan.

Dus Griekenland heeft ook een Balkancultuur? En ach, Turkije, Jordanië, Israël en Egypte zijn dan ook maar Balkanculturen

[Dit bericht is gewijzigd door Kaensterle op 15-01-2004 23:40]

pi_16301215
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:38 schreef Kaensterle het volgende:

Dus bij dezen de laatste reactie.

Ow gelukkig. Dan hoef ik me ook niet meer rot te lachen om die totaal verkeerde interpretaties van jou
pi_16301225
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:35 schreef calvobbes het volgende:
Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik die jongen helemaal niet verdedig en zijn daden afkeur?
Of wil het gewoon niet in die botte kop van je doordringen?
Tja kweetniet hoor. Je wekt een heel andere indruk.
Je zou zo in het advocaten-dream-team van murat kunnen.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:41:01 #180
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16301231
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:40 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Dus Griekenland heeft ook een Balkancultuur?

Ja, gedeeltelijk wel ja.
pi_16301246
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:37 schreef giovan het volgende:

[..]

Nu gooien ze het erop dat die jongen is aangezet, nou...ik vind het het beste als hij vrijkomt dat ze hem overhoop knallen! de beste manier om dit soort geintjes af te leren

bedoel je mij daarmee? als je goed leest dan zie je dat ik het over Nederlandse allochtonen heb. dus niet alleen diegenen met een balkancultuur. de vergelijking dat daar ook geen leraren worden doogeschoten gaat niet op want dat zijn geen Nederlandse allochtonen. dit toont heel duidelijk aan wat ik bedoel met begrijpen, wat jij dus absoluut niet doet (niet als verwijt bedoeld).
pi_16301259
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:41 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, gedeeltelijk wel ja.

Maar volgens jouw redenatie Turkije, Jordanië, Israel en Egypte ook.
pi_16301263
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:26 schreef milagro het volgende:

[..]

het is een cultuurclash.

de eer wordt aangetast omdat een ander hen voor schut zet, en dat weegt zwaarder als die ander een kaaskop is... en dat is d euitleg die de Turkse journalist gaf in Rondom Tien en die ook pleitte om het beestje gewoon bij de naam te noemen , cultuurprobleem.

En het argument van de Marokkaanse leraar dat als het een cultuurprobleem was waarom het in Marokko het dan niet voor komt, is natuurlijk appels en peren.
Daar heb je te maken met 1 cultuur, iedereen (vrijwel iedereen) is moslim, en bovendien hoef je in Marokko niet eens in je hoofd t ehalen om je stem te verheffen tegen een leraar.

Het gaat erom dat deze jongens niet gewend zijn tegengas te krijgen, en dat bij hen eer gewoon zwaarder weegt dan jongens uit een andere cultuur, gezichtsverlies is iets wat dergelijke jongens onverteerbaar vinden.

In 1 woord geweldig
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:42:09 #184
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16301272
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:35 schreef milagro het volgende:
Juist. Als er een gemeenschappelijke achterliggende oorzaak is kun je spreken van een structureel probleem, dan betreft het geen incidenten meer, hoezeer de gevallen dan ook in tijd uiteen liggen. Bovendien komen alleen de ernstigste delicten in het nieuws, vechtpartijen met als achterliggende oorzaak het redden van de eer zul je derhalve niet tegenkomen, terwijl die dus óók in dezelfde oorzaak hun oorsprong vinden.
pi_16301274
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier valt dat idd wel mee. Waar het mij om gaat is dat er weer een stel van die zg. "kenners en deskundigen" het afschuiven op een cultuurverschil (net in NOVA) En dat is iets wat ik niet koop. Tuurlijk zijn er cultuurverschillen, maar dat kan toch geen reden zijn om iemand neer te schieten? Alsof vervelende kutkinderen in Turkije geen straf zouden krijgen. Want "Dan zijn ze in hun eer aangetast" en moet dat met geweld opgelost worden, lijkt me sterk dat ze daar zo redeneren. Waarom redeneren ze hier dan wel zo?

omdat ze hgier in een vreemde cultuur terecht komen, daarom.

thuis gelden andere normen en waarden dan op school.
thuis mogen de jongens "alles" (en de meiden worden strak gehouden) en op school hebben ze maar te luisteren.

en eer een respect wegen gewoon zwaarder bij die groep, dat kun je idioot vinden maar dat verklaart wel waarom zij bij het minste of geringste over de zeik gaan.

het is wel degelijk een cultuurprobleem, de plattelandcultuur waarbij eer en gezichtsverlies zwaar wegen.

kijk eens hoe er gedacht wordt over de familie eer en hoe de meisjes, en alleen de meisjes, die hoog moeten houden, door zich keurig te gedragen, niet met jongens te rommelen etc etc?

donderdag 15 januari 2004 @ 23:42:16 #186
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16301275
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:41 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Maar volgens jouw redenatie Turkije, Jordanië, Israel en Egypte ook.

Uhmm.. nee.
pi_16301279
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:37 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

dat kan heel goed, ja. maar ik blijf erbij dat als je meer begrip voor elkaar, let wel, voor elkaar toont dat dat met de tijd meer oplevert dan een verplichte integratiecursus.

Wat is jouw idee, hoe dat aangepakt zou moeten worden?
pi_16301281
Mja...als het om eergevoel zou gaan dan zouden er nog verdomd weinig leraren in Nederland rondlopen aangezien er nogal wat Turken geschorst zijn in de loop der jaren. Of het is een verkeerde intepretatie van het eergevoel door Murat.

Ook vind ik het frapant dat Murat volgens iedereen die hem kende ineens een jongen was die geen vlieg kwaad deed. Zeker na de reacties van de leerlingen gezien te hebben kort na het incident toen hen naar Murat zijn algemene gedrag gevraagd werd

pi_16301287
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:35 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik heb vanmiddag een link geplaatst van een artikel (wetenschappelijk onderbouwd) waaruit juist bleek dat dat wél het geval is. Voornamelijk onder Koerdische Turken overigens, maar het is een verschijnsel wat in de hele Turkse cultuur voorkomt. Ik zal het eens terugzoeken.

Aha, had ik gemist dan. Maar dan impliceert zoiets dat je het als leraar in Turkije dus niet in je hoofd moet halen om een leerling straf te geven waarbij de leerling aangetast wordt in zijn eer. Dat zou betekenen dat de leraar altijd represailles kan verwachten. Maar toch gebeurt dat daar niet..... Waarom hier dan wel??

Ik gok op de softe aanpak.....

pi_16301294
quote:

[..]

Dus Griekenland heeft ook een Balkancultuur? En ach, Turkije, Jordanië, Israël en Egypte zijn dan ook maar Balkanculturen

http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Balkan/geschkaart.html
pi_16301296
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:40 schreef What het volgende:

Tja kweetniet hoor. Je wekt een heel andere indruk.

Misschien moet je dan toch wat beter lezen wat ik allemaal zeg
pi_16301311
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:42 schreef Lithion het volgende:
structureel probleem
quote:
geen incidenten
Ik dacht ik vat het nog effe samen.
pi_16301325
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:39 schreef giovan het volgende:

[..]

Ballkan cultuur kenmerkt zich misschien ook in een groepscultuur waarin familie-eer een grotere rol heeft dan bij ons. Die socioloog kan ook moeilijk in tien minuten een sluitend college geven.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:44:17 #194
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16301328
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:42 schreef milagro het volgende:

thuis mogen de jongens "alles" (en de meiden worden strak gehouden)

Vergeet het maar. Nederlandse jongens hebben het thuis veel en veel makkelijker.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:44:42 #195
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16301342
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:42 schreef AchJa het volgende:
Aha, had ik gemist dan. Maar dan impliceert zoiets dat je het als leraar in Turkije dus niet in je hoofd moet halen om een leerling straf te geven waarbij de leerling aangetast wordt in zijn eer. Dat zou betekenen dat de leraar altijd represailles kan verwachten. Maar toch gebeurt dat daar niet..... Waarom hier dan wel??

Dat kan. Een andere verklaring werd vanavond in Rondom 10 gegeven waar verklaard werd dat een opmerking van een kaaskop veel harder aankomt dan van een Turk zelf.

De link heb ik inmiddels geplaatst overigens.

donderdag 15 januari 2004 @ 23:45:28 #196
62292 MOVO
pi_16301368
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:43 schreef What het volgende:

[..]

[..]

Ik dacht ik vat het nog effe samen.

Nee.

Agressiviteit op school door allochtonen, daar zit misschien een struktureel probleem. Doodschieten van een leraar is een incident.

donderdag 15 januari 2004 @ 23:46:41 #197
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16301402
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:42 schreef jagermeister1 het volgende:
Mja...als het om eergevoel zou gaan dan zouden er nog verdomd weinig leraren in Nederland rondlopen aangezien er nogal wat Turken geschorst zijn in de loop der jaren. Of het is een verkeerde intepretatie van het eergevoel door Murat.
Nogmaals, eergevoel uit zich niet altijd in dezelfde daden. De ene persoon reageert er heftiger op dan de andere... maar in het verleden heeft diezelfde eercultuur al vaker slachtoffers gemaakt en al voor meer ellende gezorgd die de grote media niet halen.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:47:09 #198
16625 robh
pi_16301417
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:39 schreef Lithion het volgende:

Wat lult robh dan?

Volgens mij is het er wel, kan het ff niet vinden, maar áls ik het vind ga ik je er mee om de oren slaan uiteraard
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:47:10 #199
69021 SP33D_FR34K
Freak me, baby!
pi_16301418
eergevoel, eergevoel, eergevoel.... laat hem anaal verkrachten midden op de dam! wereldplan!
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:47:40 #200
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_16301438
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:44 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Vergeet het maar. Nederlandse jongens hebben het thuis veel en veel makkelijker.

Hoe ist nou, wie moet ik als leek nou geloven?
pi_16301467
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:42 schreef FOS2004 het volgende:

[..]

Wat is jouw idee, hoe dat aangepakt zou moeten worden?

het probleem is dat er een beeld is gevormd van allochtonen, al dan niet terecht. dat beeld moet worden veranderd en daar zullen allochtonen veel voor moeten doen, denk ik. maar ook autochtonen zullen meer begrip moeten hebben voor problemen waar allochtoonse jongeren op stuiten.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:48:20 #202
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16301469
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:45 schreef MOVO het volgende:
Agressiviteit op school door allochtonen, daar zit misschien een struktureel probleem. Doodschieten van een leraar is een incident.
Nogmaals, als het dezelfde voedingsbodem, dezelfde oorzaak betreft, gaat het ook om hetzelfde structurele probleem. Dat dat probleem zich op verschillende manieren manifesteert in de maatschappij, dus van vechtpartijen tot het doodschieten van leraren, doet niets af aan de gemeenschappelijke factor die het betreft en dat het DUS een structureel probleem is.
pi_16301478
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

cultuurclash!

hier is het een Nederlandse leraar die hem aanspreekt op zijn gedrag.
waarom waren de buurtvaders zo'n succes, waarom krijgt een Marokkaanse politieagent wel respect?

Omdat ze, zoals ze zélf zeggen, dezeflde taal spreken, de jongens begrijpen, vanwege het delen van dezelfde cultuur.
Zo is iemand aankijken als die je aanspreekt hier beleefd, en daar in die cultuur juist niet, om maar eens triviaals te noemen

pi_16301487
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:47 schreef robh het volgende:

[..]

Volgens mij is het er wel, kan het ff niet vinden, maar áls ik het vind ga ik je er mee om de oren slaan uiteraard

13 reacties: Bekentenis na onderzoek met DNA
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:48:57 #205
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16301489
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:47 schreef robh het volgende:
Oké, maar nu verwacht ik ook een top-topic. .
pi_16301491
quote:

[..]

Hij is niet wijs?

Een gestoord iemand dus. Een incident. Waarom zijn er bovengemiddeld veel allochtonen bij dit soort "incidenten" betrokken denk je? Toeval?
pi_16301501
3 jaar geleden in Marmaris (Turkije) op vakantie geweest. Heb daar een aantal Turken leren kennen. Ik vertelde hen over problemen met de Turken in Nederland en het verbaasde hen niets. Hij zei dat over het algemeen de criminele Turken, de primitieve Turken van het platteland en de Koerden Nederland opzoeken. Deze Turken zagen er zelfs anders uit dan de meeste Turken die hier rondlopen.
pi_16301509
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:45 schreef MOVO het volgende:
Agressiviteit op school door allochtonen, daar zit misschien een struktureel probleem.
Niet misschien hoor, kijk maar eens om je heen.
quote:
Doodschieten van een leraar is een incident.
Dit is ongetwijfeld geweldadiger dan het gebruikelijke maar het past zeker in het beeld van aanhoudend (verbaal) geweld op scholen.
pi_16301522
Deze lees ik net op nu.nl
quote:
Scholiere gearresteerd na bedreigen leraar op internet

Uitgegeven: 15 januari 2004 23:37

AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft donderdagavond een 16-jarig meisje gearresteerd omdat ze op internet een leraar met de dood bedreigde. Dit maakte een woordvoerder van de politie bekend.

Het meisje uitte haar bedreiging op een website waarop bijdragen staan over het doodschieten van Hans van Wieren van het Terra College in Den Haag. De school van het meisje in Amsterdam-West zou gealarmeerd zijn door de redactie van de website. De school stapte vervolgens naar de politie.

Het meisje gaf op het internet aan dezelfde problemen met een leraar te hebben als Murat, verdachte van het doodschieten van Van Wieren. Ze schreef dat zij op een dag die leraar ook gaat doodschieten.

De recherche heeft de afzender van het bericht achterhaald en haar donderdagavond omstreeks 22.15 uur aangehouden in haar woning in Amsterdam, aldus de politiewoordvoerder.

[Dit bericht is gewijzigd door FOS2004 op 15-01-2004 23:52]

donderdag 15 januari 2004 @ 23:50:08 #210
16625 robh
pi_16301531
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:48 schreef Lithion het volgende:

Oké, maar nu verwacht ik ook een top-topic. .

quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:48 schreef Kozzmic het volgende:

Thnx Kozzmic, lifesavert

But enfin, net zo gruwelijk, 13 reacties.

Daar valt dus niets van te maken, helaas

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 15-01-2004 23:50]

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2004 @ 23:50:18 #211
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_16301538
Volgens die...
jaahaaaaaa...na een X honderd stupide reacties weten we het inmiddels wel...

Weet je, er zijn ook nog threads over Nederlanders die hun baby ernstig letsel toebrachten deze week, een werknemer die zijn directeur doodstak, een gek die op straat niet aan de kant wilde en spontaan zijn pistool trok,een inbreker die is vermoord,een meisje wat is verkracht,een bejaarde winkelier die is mishandeld..

speelde zich allemaal de afgelopen drie dagen af in ons welvarende landje..

Ga daar ook ff lekker lopen zeuren en speculeren over oorzaak-gevolg of gevolg-wat is nou de oorzaaaaaaak?

donderdag 15 januari 2004 @ 23:50:51 #212
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16301552
Ehmm... agressiviteit op scholen is sowieso schrikbarend gestegen.

niet alleen door allochtonen

[Dit bericht is gewijzigd door Posdnous op 15-01-2004 23:51]

donderdag 15 januari 2004 @ 23:51:07 #213
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16301558
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:48 schreef Kozzmic het volgende:
Bedankt, maar jammergenoeg dus geen enkele strofe in dat nieuwsbericht dat enige aanwijzing geeft over het waarom van zijn daden, iets wat je in dít geval toch niet kunt zeggen en dát is juist waarover gespeculeerd en gediscussieerd wordt.
pi_16301573
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:50 schreef Loedertje het volgende:
Volgens die...

Weet je, er zijn ook nog threads over Nederlanders die hun baby ernstig letsel toebrachten deze week, een werknemer die zijn directeur doodstak, een gek die op straat niet aan de kant wilde en spontaan zijn pistool trok,een inbreker die is vermoord,een meisje wat is verkracht,een bejaarde winkelier die is mishandeld..

Ga daar ook ff lekker lopen zeuren en speculeren over oorzaak-gevolg of gevolg-wat is nou de oorzaaaaaaak?

Of lees gewoon dit topic niet
pi_16301578
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:49 schreef FOS2004 het volgende:
Deze lees ik net op nu.nl

Scholiere gearresteerd na bedreigen leraar op internet

Uitgegeven: 15 januari 2004 23:37

AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft donderdagavond een 16-jarig meisje gearresteerd omdat ze op internet een leraar met de dood bedreigde. Dit maakte een woordvoerder van de politie bekend.

Het meisje uitte haar bedreiging op een website waarop bijdragen staan over het doodschieten van Hans van Wieren van het Terra College in Den Haag. De school van het meisje in Amsterdam-West zou gealarmeerd zijn door de redactie van de website. De school stapte vervolgens naar de politie.

Het meisje gaf op het internet aan dezelfde problemen met een leraar te hebben als Murat, verdachte van het doodschieten van Van Wieren. Ze schreef dat zij op een dag die leraar ook gaat doodschieten.

De recherche heeft de afzender van het bericht achterhaald en haar donderdagavond omstreeks 22.15 uur aangehouden in haar woning in Amsterdam, aldus de politiewoordvoerder.

Ghehehe..sommige mensen zijn zo dom. Nog nooit van proxyservers gehoord zeker...
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:52:02 #216
62292 MOVO
pi_16301580
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:48 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nogmaals, als het dezelfde voedingsbodem, dezelfde oorzaak betreft, gaat het ook om hetzelfde structurele probleem. Dat dat probleem zich op verschillende manieren manifesteert in de maatschappij, dus van vechtpartijen tot het doodschieten van leraren, doet niets af aan de gemeenschappelijke factor die het betreft en dat het DUS een structureel probleem is.

Sorry daar ben ik het niet mee eens: je kan over een incident niet in algemene zin uitspraken doen, er speelt in dit geval veel meer waardoor je geen zinnige dingen kan zeggen over de voedingsbodem.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:52:28 #217
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16301591
quote:
Ja baas.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:53:12 #218
16625 robh
pi_16301607
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:51 schreef Lithion het volgende:

Bedankt, maar jammergenoeg dus geen enkele strofe in dat nieuwsbericht dat enige aanwijzing geeft over het waarom van zijn daden, iets wat je in dít geval toch niet kunt zeggen en dát is juist waarover gespeculeerd en gediscussieerd wordt.

Nouja, dat "probleem" van verklaringen van vrienden en familie hadden we in de eerdere topics ook niet, dus een gokje is wmb toegestaan.

Misschien ga ik nog wel ff zoeken naar meer info, dit gaat wel erg offtopic

Toch frapant. 2000+ reacties hier, 16 reacties daar.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 15-01-2004 23:54]

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_16301626
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:49 schreef jagermeister1 het volgende:
3 jaar geleden in Marmaris (Turkije) op vakantie geweest. Heb daar een aantal Turken leren kennen. Ik vertelde hen over problemen met de Turken in Nederland en het verbaasde hen niets. Hij zei dat over het algemeen de criminele Turken, de primitieve Turken van het platteland en de Koerden Nederland opzoeken. Deze Turken zagen er zelfs anders uit dan de meeste Turken die hier rondlopen.
zeg ik, plattelands cultuur en die is niet persé gelijk dus aan de algemene Turkse cultuur.

en dat geldt voor vrijwel alle economische migranten en hun nazaten.
het milieu en daarbij behorende cultuur (en dus NIET het geloof an sich, hoewel daar op punten ms ook een link te leggen is).

voeg daar aan toe afwezige ouders wat betreft schoolcontact (ouderavonden), en/of de taal niet sprekende ouders, ouders die de grip verloren hebben op hun zonen en de rapen zijn gaar, want enige autoriteit zijn de heren niet gewend en dan komt er zo'n leraar die ineens zegt "dat heb je maar te doen, klaar!"

pi_16301641
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:53 schreef robh het volgende:
dit gaat wel erg offtopic
Zekers en hoogst irritant.
pi_16301676
quote:
Volgens die...

Probleem bij die zaken is dat er vanuit de media niet veel nieuws meer komt. Ik wacht nog steeds op nieuws over enkele zaken die jij daar schetst.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:56:08 #222
62292 MOVO
pi_16301678
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:53 schreef milagro het volgende:

[..]

zeg ik, plattelands cultuur en die is niet persé gelijk dus aan de algemene Turkse cultuur.

het milieu en daarbij behorende cultuur (en dus NIET het geloof an sich, hoewel daar op punten ms ook een link te leggen is).

voeg daar aan toe afwezige ouders wat betreft schoolcontact (ouderavonden), en/of de taal niet sprekende ouders, ouders die de grip verloren hebben op hun zonen en de rapen zijn gaar, want enige autoriteit zijn de heren niet gewend en dan komt er zo'n leraar die ineens zegt "dat heb je maar te doen, klaar!"

Overigens was die ex-leraar van die school nu weer aan het werk "in de provincie" en ging er een wereld voor hem open, ouders die wel betrokken waren enz. Het kan dus ook als een grote steden probleem zijn.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:56:18 #223
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16301686
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:52 schreef MOVO het volgende:
Sorry daar ben ik het niet mee eens: je kan over een incident niet in algemene zin uitspraken doen
Oh jawel hoor. Jij wil het uitsluitend als incident zien vanwege wat er precies gebeurd is, de wijze waarop agressie tot uiting is gekomen, maar dát is niet wat iets een incident maakt.

Een incident is een gebeurtenis die oorzakelijk
losstaat van andere gebeurtenissen.

quote:
er speelt in dit geval veel meer waardoor je geen zinnige dingen kan zeggen over de voedingsbodem.
Dat ligt er maar aan. Tot nu toe is nog veel onduidelijk, maar áls hij niet onder invloed van drugs was en hij is tot zijn daad overgegaan omdat hij zich in zijn eer aangetast voelde, dan betreft het wel degelijk een structureel probleem en géén incident.
pi_16301695
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:56 schreef MOVO het volgende:

[..]

Overigens was die ex-leraar van die school nu weer aan het werk "in de provincie" en ging er een wereld voor hem open, ouders die wel betrokken waren enz. Het kan dus ook als een grote steden probleem zijn.

de meest kansarmen trekken naar de grote steden, dat zal het wel zijn.
pi_16301723
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:50 schreef Posdnous het volgende:
Ehmm... agressiviteit op scholen is sowieso schrikbarend gestegen.

niet alleen door allochtonen

Maar wel grotendeels veroorzaakt door een deel van die groep.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:58:07 #226
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16301742
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:53 schreef robh het volgende:
Nouja, dat "probleem" van verklaringen van vrienden en familie hadden we in de eerdere topics ook niet, dus een gokje is wmb toegestaan.
...
Toch frapant. 2000+ reacties hier, 16 reacties daar.
Als het allochtonen betreft ís het ook gewoon een gevoelig onderwerp, dat ontken ik niet, maar veel zal óók te herleiden zijn tot de walgelijke reacties van de medescholieren vandaag en de hoeveelheid informatie die vrijgekomen is.
pi_16301743
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:48 schreef milagro het volgende:

[..]

cultuurclash!

waarom waren de buurtvaders zo'n succes, waarom krijgt een Marokkaanse politieagent wel respect?

Omdat ze, zoals ze zélf zeggen, dezeflde taal spreken, de jongens begrijpen, vanwege het delen van dezelfde cultuur.
Zo is iemand aankijken als die je aanspreekt hier beleefd, en daar in die cultuur juist niet, om maar eens triviaals te noemen

Ik weet het niet, ik vind het een makkelijke uitvlucht om dit soort gedrag te verklaren. Dat zou ook betekenen dat de Turken ook geen respect zouden tonen voor bv. de Guardia Civil of gelijksoortige politiekorpsen. (Wedden dat ze respect hebben?) Ik blijf erbij, dit komt door een te softe aanpak, en het niet WILLEN aanpassen aan dit land.
pi_16301747
FF een tip voor de familie van het slachtoffer uit het Nederlandse woorden boek gevist .

Bloedwraak :

Recht en plicht om moord op bloedverwanten te wreken op de dader en diens familie

pi_16301751
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:53 schreef milagro het volgende:

[..]

Yep...jij hebt zeker gelijk. Maar nu de hamvraag: Wat doe je aan deze knapen?
pi_16301823
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:56 schreef MOVO het volgende:
"in de provincie"
Tja, ik vind Nieuw Vennep nou niet echt provincie. Het is in de steden trouwens wel erger maar de algehele verruwing in de maatschappij kom je op iedere school tegen.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 00:01:47 #231
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16301860
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:58 schreef jagermeister1 het volgende:
Maar nu de hamvraag: Wat doe je aan deze knapen?
In mijn ogen zou het beste zijn die hele structuur op die scholen uit elkaar trekken en ze veel beter verdelen over verschillende scholen, maar dat is in de eerste plaats onhaalbaar en in de tweede plaats zitten zoveel scholen in die regio met hetzelfde probleem dat het ze waarschijnlijk maar tijdelijk wat lucht zal bieden.

Er valt weinig structureels aan te doen, behalve keiharde tucht, orde en discipline opleggen wat ze blijkbaar thuis missen.

vrijdag 16 januari 2004 @ 00:01:51 #232
62292 MOVO
pi_16301863
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:56 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan. Tot nu toe is nog veel onduidelijk, maar áls hij niet onder invloed van drugs was en hij is tot zijn daad overgegaan omdat hij zich in zijn eer aangetast voelde, dan betreft het wel degelijk een structureel probleem en géén incident.

En dat weten we dus niet, niemand heeft hier specifieke kennis over dit geval, we moeten het doen met de informatie die we uit de media hebben:

- een man is doodgeschoten door een leerling
- die leerling zou diezelfde dag nog geschorst worden vanwege gedragsproblemen

veel meer weten we niet, de rest van onze kennis is gebaseerd op de meningen van zogenaamde deskundigen die net zo min specifieke kennis hebben en die de verslaggeving in een bepaalde richting duwen.

pi_16301886
quote:

[..]

Naar een Islamitische school sturen. Die hebben wellicht de expertise in huis daar waar de school, hulpverlening e.d. in falen.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 00:02:46 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_16301936
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:58 schreef AchJa het volgende:
Dat zou ook betekenen dat de Turken ook geen respect zouden tonen voor bv. de Guardia Civil
Hihi, zelfs de Marokkanen in Spanje hebben respect voor de Guardia Civil.
pi_16301946
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:48 schreef milagro het volgende:

[..]

cultuurclash!

Wat een larie, als ik dus in Spanje ben zou ik dus geen respect voor de politie hebben omdat ik zijn cultuur niet deel.
Mijn ervaringen in spanje waren echt anders. Want al begreep ik de man niet ik had vrij snel door wat ie bedoelde toen ie van mij verlangde door te lopen, en dat kwam niet door zijn fluwelen handschoen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_16301955
quote:

[..]

als Murat?

geen idee, die zijn wat mij betreft al verloren.. en de scholieren die hem met hart en ziel verdedigen ook.

het begint thuis, betrokken ouders, die de moeite nemen de taal te leren opdat ze hun kinderen goed kunnen begeleiden en dat vanaf groep 1.

als ik zie in mijn directe omgeving dat de vrienden van mijn zoon, Marokkaans, Koerdisch, Somalisch wél succesvol op school zijn en ik zie dat bij allen de ouders en de taal spreken en/of hoger opgeleid zijn en betrokken bij school, dan kan ik niet anders concluderen dat je het van huisuit moet meekrijgen, logisch ook, niet waar

Het is toch te gek voor woorden dat er nu seminars zijn "hoe om te gaan met wapenbezit bij leerlingen" voor leraren in opleiding of bijscholing?!

Dit is symptoombestrijden, omdat we de oorzaken niet AANPAKKEN maar als verzachtende omstandigheid duiden.

vrijdag 16 januari 2004 @ 00:04:44 #238
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16301970
quote:

[..]

Ja Griekenland is Balkan...
gee..check history man
Griekenland Joegoslavie Bulgarije en Turkije is allemaal Balkansoep. Allemaal landen met langslepende grensconflicten
  vrijdag 16 januari 2004 @ 00:05:41 #239
16625 robh
pi_16301996
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:58 schreef Lithion het volgende:

Als het allochtonen betreft ís het ook gewoon een gevoelig onderwerp, dat ontken ik niet, maar veel zal óók te herleiden zijn tot de walgelijke reacties van de medescholieren vandaag en de hoeveelheid informatie die vrijgekomen is.

Ik denk wel dat we elkaar snappen
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_16302017
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:03 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat een larie, als ik dus in Spanje ben zou ik dus geen respect voor de politie hebben omdat ik zijn cultuur niet deel.
Mijn ervaringen in spanje waren echt anders. Want al begreep ik de man niet ik had vrij snel door wat ie bedoelde toen ie van mij verlangde door te lopen, en dat kwam niet door zijn fluwelen handschoen.

Precies, de ontbrekende fluwelen handschoen, hier moeten we nog leren dat ze uit kunnen.
pi_16302044
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:01 schreef Lithion het volgende:

[..]

In mijn ogen zou het beste zijn die hele structuur op die scholen uit elkaar trekken en ze veel beter verdelen over verschillende scholen, maar dat is in de eerste plaats onhaalbaar en in de tweede plaats zitten zoveel scholen in die regio met hetzelfde probleem dat het ze waarschijnlijk maar tijdelijk wat lucht zal bieden.

Er valt weinig structureels aan te doen, behalve keiharde tucht, orde en discipline opleggen wat ze blijkbaar thuis missen.

Tuurlijk, dat zou een oplossing kunnen zijn voor tijdens schooltijd. Buiten school daarentegen gaan ze terug naar hun verpauperde wijkje om de straat op te gaan met soortgenoten (of lotgenoten, hoe je het noemen wilt). De overheid had ze vroeger al moeten spreiden, of liever gezegd helemaal niet binnen moeten halen.
pi_16302050
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:02 schreef fokje het volgende:

[..]

Naar een Islamitische school sturen. Die hebben wellicht de expertise in huis daar waar de school, hulpverlening e.d. in falen.

Oi, cultuur heeft er niets mee te maken
pi_16302101
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:03 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

dat is niet MIJN redenatie, maar die van allochtone sociaal werkers, die menen dat een allcochtone leraar/agent/buurtvader meer respect afdwingt en dat wordt beaamt door de raddraaiers...dus tja...dan neem ik aan , zij staan er immers midden in.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 00:12:32 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_16302191
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:09 schreef milagro het volgende:

[..]

dat is niet MIJN redenatie, maar die van allochtone sociaal werkers, die menen dat een allcochtone leraar/agent/buurtvader meer respect afdwingt en dat wordt beaamt door de raddraaiers...dus tja...dan neem ik aan , zij staan er immers midden in.

Dat heet je "eigen straatje schoonvegen" Het is altijd de schuld van die nare Nederlanders. Let op, als de politie ipv praten eens een paar keer zo'n club raddraaiers ongenadig op hun sodemieter geeft met de lange lat. Is er plotseling wel respect voor de politie.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 00:13:23 #245
62292 MOVO
pi_16302214
quote:

[..]

Bovendien ontneemt dit deze jongens het culturele excuus daar is een allochtone leraar/agent/buurtvader een stuk minder vatbaar voor.
pi_16302218
Ik vond die Marocaanse leraar in rond om 10 behoorlijk intimiderend overkomen .

Hij begon zijn betoog over dat de cultuur er steets bij werd gehaald en meteen gingen een paar mensen al op hun knieen en de presentator vroeg daarna meteen aan niemand meer door wat voor iemand ze waren neer gestoken

Oftewel het lukte hem meteen om de hamvraag van het programma om zeep te helpen .

pi_16302257
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat heet je "eigen straatje schoonvegen" Het is altijd de schuld van die nare Nederlanders. Let op, als de politie ipv praten eens een paar keer zo'n club raddraaiers ongenadig op hun sodemieter geeft met de lange lat. Is er plotseling wel respect voor de politie.

denk het niet hoor. Haal je alleen maar extra woede binnen.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 00:14:50 #248
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16302268
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:04 schreef milagro het volgende:
Het is toch te gek voor woorden dat er nu seminars zijn "hoe om te gaan met wapenbezit bij leerlingen" voor leraren in opleiding of bijscholing?!
Serieus? .

Het zou zo uit een Fokke&Sukke-cartoon kunnen komen. .

vrijdag 16 januari 2004 @ 00:15:42 #249
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16302298
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:13 schreef MMXMMX het volgende:
Oftewel het lukte hem meteen om de hamvraag van het programma om zeep te helpen .
D'r is maar 1 manier om van die geintjes af te komen en dat is die Murat bij vrijlating overhoop knallen!
dan is het gelijk hard einde van dit soort gebeurtenissen
pi_16302308
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:04 schreef milagro het volgende:

[..]

als Murat?

geen idee, die zijn wat mij betreft al verloren.. en de scholieren die hem met hart en ziel verdedigen ook.

het begint thuis, betrokken ouders, die de moeite nemen de taal te leren opdat ze hun kinderen goed kunnen begeleiden en dat vanaf groep 1.

als ik zie in mijn directe omgeving dat de vrienden van mijn zoon, Marokkaans, Koerdisch, Somalisch wél succesvol op school zijn en ik zie dat bij allen de ouders en de taal spreken en/of hoger opgeleid zijn en betrokken bij school, dan kan ik niet anders concluderen dat je het van huisuit moet meekrijgen, logisch ook, niet waar

Dit is symptoombestrijden, omdat we de oorzaken niet AANPAKKEN maar als verzachtende omstandigheid duiden.

Tuurlijk, het kan wel. Maar idd, zodra ze op een zogenaamde zwarte-school terecht komen gaat het snel fout met die gasten.

Ik heb ook op een redelijk zwarte MBO in Rotterdam Centrum gezeten. Wel een paar jaar geleden, maar goed. Vele gasten waren hopeloos, maar er zaten enkele Turken en Marokkanen tussen die toch wel aardig meededen met hetgeen de leraar van ze verlangde. Zij verbeterden zelfs degenen die de sfeer verziekten. Dan heb ik het wel over gasten die net ff iets ouder waren als 17. Sommigen waren al zo vaak blijven zitten dat ze wel moesten maar goed... Ook ik was geen lieverdje...achteraf wel spijt van trouwens. Ik zoveel beter gekund maarja... Nu maar bijscholen he

pi_16302310
quote:

[..]

Hoe kom je daar nou toch bij. Ik weet niet wie jij gesproken hebt en of wat jij gelezen hebt, maar dat is ook maar 1 individuele mening die bepaald niet onderstreept wordt door alle hulpverleners. Integendeel.

Als 1 figuur niet de talenten heeft om dat werk goed te doen en de juiste snaar te raken bij die jongeren, en vervolgens naar de pers loopt met zijn verhaal dat alleen de harde hand werkt, is dat meteen representaief bij jou dus.

[Dit bericht is gewijzigd door pallieballie op 16-01-2004 00:16]

...voordat je wat eruit flapt.
pi_16302315
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:13 schreef MOVO het volgende:
Bovendien ontneemt dit deze jongens het culturele excuus daar is een allochtone leraar/agent/buurtvader een stuk minder vatbaar voor.
De Politie die de orde moet handhaven zou dat ook moeten zijn.
pi_16302329
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:15 schreef giovan het volgende:

[..]

D'r is maar 1 manier om van die geintjes af te komen en dat is die Murat bij vrijlating overhoop knallen!
dan is het gelijk hard einde van dit soort gebeurtenissen

Tja das wat ik net ook al min of meer als tip plaatste

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

FF een tip voor de familie van het slachtoffer uit het Nederlandse woorden boek gevist .
Bloedwraak :

Recht en plicht om moord op bloedverwanten te wreken op de dader en diens familie

vrijdag 16 januari 2004 @ 00:17:22 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_16302343
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:14 schreef fokje het volgende:

[..]

denk het niet hoor. Haal je alleen maar extra woede binnen.

Mischien na de 1e keer. Maar de politiek en alles moet dan natuurlijk wel achter de politie staan. En moeten er niet plotseling 30 hulplijnen discriminatie opengezet gaan worden.
pi_16302373
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:16 schreef What het volgende:

[..]

De Politie die de orde moet handhaven zou dat ook moeten zijn.

Die heeft de middelen er niet voor dus, anders zou men dat wel doen.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 00:18:59 #256
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16302381
Het is nu maar wachten op de Murat posters na de Volkert posters.
Het zal wel een werkstraf voor hem worden aangezien hij zgn. opgestookt is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')