abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:09:34 #1
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_16284754
Deel 1: Ruzie SP en kamerlid Ali Lazrak om afdracht loon
quote:
Vertrek Lazrak uit SP-fractie lijkt onvermijdelijk

DEN HAAG - Het lijkt onvermijdelijk dat Tweede-Kamerlid Lazrak de SP-fractie gaat verlaten. "De kans dat ik behouden blijf voor de SP is zeer klein", zei Lazrak donderdag na een gesprek met SP-senator T. Kox.

Kox treedt op als bemiddelaar in het conflict dat Lazrak heeft met SP-leider Marijnissen en het partijbestuur. "Uit het gesprek is niet gebleken dat de SP bereid is mij tegemoet te komen in mijn kritiek", aldus Lazrak.

Als Lazrak uit de fractie vertrekt, gaat hij als eenmansfractie door in de Tweede Kamer. Hij is absoluut niet van plan zijn zetel terug te geven aan de SP, zoals de partijregels voorschrijven. "Ik ben gekozen!"

Marijnissen
Maandag spreekt Lazrak opnieuw met Kox, maar hij veracht niet dat het tij nog zal keren. "Het zijn slechts herhalingen van zetten". Lazrak zou graag met Marijnissen om de tafel gaan, maar uit het feit dat Kox maandag opnieuw zijn gesprekspartner is, blijkt volgens hem dat de SP er ook niet meer uit wil komen.

Het conflict tussen Lazrak en de SP gaat over omgangsvormen en geld. Het Kamerlid vindt dat Marijnissen hem schoffeert en kleineert en wil dat de SP-leider daar mee stopt. Ook vindt Lazrak het belachelijk dat SP-Kamerleden hun salaris moeten afdragen aan de partij en in ruil een modaal salaris ontvangen. Lazrak betichtte Marijnissen in dit verband van koppelbaaspraktijken.

Het Kamerlid is niet van plan in te gaan op de eis van het bestuur zijn salaris net als de andere Kamerleden in de partijkas te storten.

De SP-top is ook nog steeds zeer ontstemd over het besluit vorig jaar van Lazrak om uit de commissie-Blok te stappen. Deze commissie uit de Tweede Kamer onderzoekt het integratiebeleid van de afgelopen decennia. Lazrak hekelde de werkwijze en stapte er uit zonder overleg met Marijnissen, die het onderzoek juist had bepleit.

Bron: Nu.nl

'Koppelbaas' Marijnissen zal niet vrolijk worden van de keuze van Lazrak om door te gaan met een eenmansfractie i.p.v. de zetel te retourneren aan de SP...
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_16285381
Huppakee naar de goelag met die vent .

Nee die Lazrak zeurt als je in de kamer komt voor de SP loop je lang genoeg mee dat je weet dat je je bijdrage af moet staan.

.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:38:08 #3
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16285623
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:09 schreef Herostratos het volgende:
Deel 1: Ruzie SP en kamerlid Ali Lazrak om afdracht loon
[..]

'Koppelbaas' Marijnissen zal niet vrolijk worden van de keuze van Lazrak om door te gaan met een eenmansfractie i.p.v. de zetel te retourneren aan de SP...

Nu gaat die Lazrak NOG meer verdienen. Een fractievoorzitter verdient meer dan een 'gewoon' Kamerlid. .
pi_16285707
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:38 schreef freako het volgende:

[..]

Nu gaat die Lazrak NOG meer verdienen. Een fractievoorzitter verdient meer dan een 'gewoon' Kamerlid. .

Ik weet niet of dat ook voor afgescheiden kamerleden geldt. Ik weet wel dat vergoedingen die buiten het salaris vallen (geld voor een fractiemedewerker e.d.) worden afgetrokken van het budget dat de SP-fractie nu krijgt.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 15-01-2004 15:53]

pi_16285710
quote:
Yep, en nu nog 3 jaar flink incasseren en na de volgende verkiezingen lekker op wachtgeld teren!

Links lullen, rechts zakkenvullen.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 15-01-2004 15:40]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_16285719
quote:

[..]

Ook bij eenmansfracties? Ach in Nederland zal het idd best wel kunnen
pi_16285812
LOL SP niet meer 4e partij van Nederland qua zetels
pi_16285956
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:43 schreef pberends het volgende:
LOL SP niet meer 4e partij van Nederland qua zetels
Hoeven ze ook niet meer naar dat fukking geheime overlegje.
pi_16286780
quote:
Voorzitter Weisglas van de Tweede Kamer ziet af van nader onderzoek naar mogelijke meineed van de Kamerleden van de SP. Dat heeft hij vanmorgen meegedeeld. Volgens Weisglas heeft hij als Kamervoorzitter geen bevoegdheid om maatregelen te treffen, als blijkt dat de toezeggingen die de SP eist van kandidaat-Kamerleden om hun inkomen aan de partij af te dragen, onverenigbaar zijn met de zuiveringseed. Gisteren zei Weisglas twijfels te hebben bij de voorwaarden die de SP stelt aan kandidaat-Kamerleden.

http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1074148440708.html

donderdag 15 januari 2004 @ 16:14:16 #10
52589 sjun
uit solidariteit
pi_16286861
Is ene Herman Heinsbroek al eens met de fractie Lazrak wezen praten?

Steun de fractie Lazrak voor een rechtvaardige verdeling van inkomsten

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_16287028
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:14 schreef sjun het volgende:
Steun de fractie Lazrak voor een rechtvaardige verdeling van inkomsten
Hij schijnt in zijn nieuwe partij ook een groot deel aan de fractie af te staan.

Maar opzouten met dit soort eikels. Op egotrippende selfkickers die niet voor idealen maar voor eigen belang gaan, zit niemand te wachten.

donderdag 15 januari 2004 @ 16:19:37 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16287050
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:11 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De commissie voor de geloofsbrieven heeft in de 10 jaar dat de SP nu in de Kamer zit er ook nooit stennis over gemaakt. Het is natuurlijk niet een geheime overeenkomst, dat helpt wel dan.
pi_16287137
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:19 schreef freako het volgende:

[..]

De commissie voor de geloofsbrieven heeft in de 10 jaar dat de SP nu in de Kamer zit er ook nooit stennis over gemaakt. Het is natuurlijk niet een geheime overeenkomst, dat helpt wel dan.

Het ging denk ik met name om het ondertekenen van een contract met de SP, wat natuurlijk zo rechtsongeldig is als de pest. De meeste partijen hebben wel een afdrachtregeling, maar zullen deze waarschijnlijk niet 'officieel opleggen' aan hun vertegenwoordigers.
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:23:26 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_16287167
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:11 schreef Kozzmic het volgende:

[Weisglas ziet af van onderzoek]

Dat is vreemd. Al zou Weisglas niet bevoegd zijn maatregelen te nemen, dan zou het in ieder geval de taak van de kamervoorzitter moeten zijn om te onderzoeken of de gang naar de kamer ordentelijk is verlopen en of er meineed wordt gepleegd. Dan zou hij het altijd nog over kunnen dragen aan de instanties die wel bevoegd zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_16287354
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is vreemd. Al zou Weisglas niet bevoegd zijn maatregelen te nemen, dan zou het in ieder geval de taak van de kamervoorzitter moeten zijn om te onderzoeken of de gang naar de kamer ordentelijk is verlopen en of er meineed wordt gepleegd. Dan zou hij het altijd nog over kunnen dragen aan de instanties die wel bevoegd zijn.

Inderdaad. Wie gaat het nu dan wel uitzoeken?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:31:27 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16287441
quote:
Mededeling van de voorzitter van de Tweede Kamer

De Voorzitter van de Tweede Kamer heeft van diverse zijden vragen gekregen over een afdrachtregeling voor Kamerleden van een politieke partij. Met name wordt de vraag gesteld of deze regeling verenigbaar is met de zogenoemde zuiveringseed die Kamerleden afleggen bij het begin van hun lidmaatschap.

Die eed luidt:

"Ik zweer/verklaar dat ik, om tot lid van de Staten-Generaal te worden benoemd, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd."

De Voorzitter heeft vastgesteld dat afdrachtregelingen als hier bedoeld al vele tientallen jaren gegolden hebben en gelden binnen diverse politieke partijen, zowel voor leden van de beide Kamers als voor andere volksvertegenwoordigers en politieke bestuurders. Dit is algemeen bekend en de desbetreffende partijen hebben hier ook in het algemeen niet geheimzinnig over gedaan. Niettemin is dit, voor zover bekend, nooit voor de Commissie voor de Geloofsbrieven aanleiding geweest om voor te stellen de betrokken leden niet toe te laten tot de Kamer. Evenmin heeft de Kamer zelf ooit bij de beslissing over een voorstel van de Commissie voor de Geloofsbrieven deze vraag aan de orde gesteld. Ten slotte is dit nooit aanleiding geweest voor het Openbaar Ministerie om de desbetreffende Kamerleden, andere volksvertegenwoordigers of bestuurders te vervolgen vanwege verdenking van meineed.

De schrijvers op het gebied van het staatsrecht menen dat het Openbaar Ministerie moeilijk het "oogmerk" zal kunnen bewijzen om door het aangaan van een verplichting tot afdracht het Kamerlidmaatschap te verkrijgen. Ook menen zij dat de verplichting nietig is zodat de betrokken politieke partijen voor de rechter niet met succes nakoming zullen kunnen vorderen. Voorzover bekend heeft geen enkele politieke partij dit ooit geprobeerd.

De Voorzitter van de Tweede Kamer heeft geen bevoegdheid om maatregelen te treffen bij twijfel over de verenigbaarheid van bepaalde regelingen met de zuiveringseed. Meineed is geen klachtdelict. Bij afwezigheid van beslissingen over precedenten en van jurisprudentie, ziet de Voorzitter ook geen aanleiding tot het doen van uitspraken in het geval dat nu aan de orde is.

pi_16287488
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:28 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Inderdaad. Wie gaat het nu dan wel uitzoeken?

Jij?
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:34:39 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16287546
quote:
Meineed is geen klachtdelict.
Wat wordt hier eigenlijk mee bedoeld? Dat je als burger hiervan geen aangifte kan doen ofzo?
pi_16287622
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij?

Wat probeer je nou met zulke reacties te bereiken? Het topic verkloten, of probeer je gewoon grappig te zijn?
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:37:29 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_16287642
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:31 schreef freako het volgende:

[..]

Oh nou, niemand heeft zich er ooit druk over gemaakt in het verleden, oh nou dan mag het wel natuurlijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:39:26 #21
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16287696
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:34 schreef freako het volgende:

[..]

Wat wordt hier eigenlijk mee bedoeld? Dat je als burger hiervan geen aangifte kan doen ofzo?

Laat maar, al gevonden, het is eigenlijk andersom:
quote:
Delict waarbij de officier van justitie slechts kan vervolgen nadat de benadeelde een klacht heeft ingediend met het verzoek om tot vervolging over te gaan. Een absoluut klachtdelict is bijvoorbeeld belediging en een aantal zedendelicten, terwijl een relatief klachtdelict zich kenmerkt door de nauwe relatie tussen dader en slachtoffer.
Oftewel: Weisglas hoeft als benadeelde niet zelf een klacht in te dienen voor evt. vervolging van de SP.
pi_16288146
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:36 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Wat probeer je nou met zulke reacties te bereiken? Het topic verkloten, of probeer je gewoon grappig te zijn?

Geen van beiden. Doe niet zo druk man. Wat ik ermee wil zeggen is dat jij je er over opwindt en tot nu toe blijkbaar niet veel anderen. Het staat je echt vrij om er een punt van te maken.
pi_16288431
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Geen van beiden. Doe niet zo druk man. Wat ik ermee wil zeggen is dat jij je er over opwindt en tot nu toe blijkbaar niet veel anderen. Het staat je echt vrij om er een punt van te maken.

Wie zegt dat ik me er over opwind? Er staan immers geen uitroeptekens en geen smilies in de post. Ik stel simpelweg een vraag. Is dat zo gek?
pi_16288770
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:59 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik me er over opwind? Er staan immers geen uitroeptekens en geen smilies in de post. Ik stel simpelweg een vraag. Is dat zo gek?

Het was toch met jou dat ik hier gisteren posts lang over doorging, jij vond het toen echt belangrijk, leek het.
  donderdag 15 januari 2004 @ 17:29:53 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16289381
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:40 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat ook voor afgescheiden kamerleden geldt. Ik weet wel dat vergoedingen die buiten het salaris vallen (geld voor een fractiemedewerker e.d.) worden afgetrokken van het budget dat de SP-fractie nu krijgt.

Eindelijk gevonden: .
quote:
Een afgesplitste fractie heeft in de Tweede Kamer recht op een evenredig deel van de personele ondersteuning en spreektijd. De fractievoorzitter (ook als het om een eenpersoonsfractie gaat) heeft recht op een toelage.
Parlement.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')