quote:http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37144
Naar aanleiding van de dodelijke schietpartij op het Terra College in Den Haag heeft het Inspraakorgaan Turken (IOT) om een gesprek gevraagd met minister Van der Hoeven van Onderwijs. Het IOT wil met de minister overleggen om na te gaan hoe zulke incidenten in de toekomst kunnen worden voorkomen.In een verklaring schrijft het IOT vandaag: ''Het is gruwelijk dat bij dit schietincident sprake is van een verdachte van Turkse afkomst''. Het IOT hoopt dat dit incident geen negatief effect zal hebben op de dialoog tussen de Turkse gemeenschap en de Nederlandse samenleving en hoopt dat ''zulke onmenselijke en onacceptabele feiten'' de opgebouwde toenadering niet zal schaden.
Volgens de politie heeft de verdachte van de schietpartij, de 17-jarige Murat D., nog niets verklaard over zijn redenen om docent Hans van Wieren om te brengen. Hij beroept zich tot nu toe op zijn zwijgrecht. Onbekend is ook of de verdachte als minderjarige of als meerderjarige beoordeeld gaat worden. Voor mensen tussen de 16 en 18 jaar kan bij zware misdaden, het meerderjarigen strafrecht van toepassing worden geacht. Daarover beslist het OM.
De man die de verdachte gisteren naar de politie bracht is een vriend van de familie van de dader. Hij geeft in het 20:00 uur journaal van vanavond een interview over zijn kijk op de gang van zaken.
Tot nu toe heeft het NOS-journaal overigens nog niets gemeld over de etnische achtergrond van de verdachte. Hoofdreacteur Hans Laroes legt daarover verantwoording af op de NOS-site. Eén van de redenen is dat het journaal gisteren nog niet overtuigd was of de etnische achtergrond van de dader relevant is tot de gepleegde misdaad. De vraag de men zich stelt luidt: ''is het gewone waanzin of allochtone waanzin? En is het ene van een andere orde dan het andere?''. Vandaag zou het journaal verder op zoek gaan naar de achtergronden van de dader.
quote:Wat zou jouw voorstel geweest zijn?
Op woensdag 14 januari 2004 18:54 schreef Roellio het volgende:
* Khadgar heeft een hekel aan "De dialoog aangaan"
[..]http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37144
quote:Vind men het nou alleen erg dat de dader van turkse afkomst is?!??
* nikanoru heeft een hekel aan "De dialoog aangaan"
[..]
In een verklaring schrijft het IOT vandaag: ''Het is gruwelijk dat bij dit schietincident sprake is van een verdachte van Turkse afkomst''http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37144
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:55 schreef Khadgar het volgende:[..]
Wat zou jouw voorstel geweest zijn?
quote:Afwijzend reageren op het gesprek en onderzoeken op welke manieren de 17-jarige verdachte als volwassene berecht kan worden.
om een gesprek gevraagd met minister Van der Hoeven van Onderwijs.
quote:Waarom ?
Op woensdag 14 januari 2004 18:58 schreef Roellio het volgende:[..]
[..]Afwijzend reageren op het gesprek
quote:Opzouten met die gasten. Ze zijn alleen maar geïntresseerd in de manier waarop dit hun gemeenschap beschadigd. Ze willen niet vooruit, ze willen helemaal niks. Ze blijven zitten waar ze zitten, de overheid een beetje pappen en nathouden en verder niks.
Op woensdag 14 januari 2004 19:01 schreef gelly het volgende:[..]
Waarom ?
Die kerel is dood, z'n familie blijft alleen achter en die eikels proberen het gezicht van hun "gemeenschap" te redden.
quote:Omdat het te absurd voor woorden is om de suggestie te wekken dat er een probleem voor de ''turkse gemeenschap'' ligt omdat een jongen van Turkse afkomst een docent heeft vermoord. Het is voor zover ik weet geen typisch turkse gewoonte om leraren te vermoorden waar nu in commissies over moet worden vergaderd.
Op woensdag 14 januari 2004 19:01 schreef gelly het volgende:[..]
Waarom ?
Wat er wel moet gebeuren is dat een moordenaar moet worden berecht en zo snel mogelijk uit de maatschappij moet worden verwijderd. Helaas niet voorgoed.
Het is bij die gasten telkens precies in hun straatje.
quote:Een beetje dom om zo te denken zonder de beweegreden en achtergronden van de dader precies te kennen vindt je niet. Er lopen ook genoeg Nederlandse kinderen met wapens op school rond.
Op woensdag 14 januari 2004 19:05 schreef Roellio het volgende:[..]
Opzouten met die gasten. Ze zijn alleen maar geïntresseerd in de manier waarop dit hun gemeenschap beschadigd. Ze willen niet vooruit, ze willen helemaal niks. Ze blijven zitten waar ze zitten, de overheid een beetje pappen en nathouden en verder niks.
Die kerel is dood, z'n familie blijft alleen achter en die eikels proberen het gezicht van hun "gemeenschap" te redden.
Toevallig gaat het natuurlijk nooit om europese gemeenschappen maar om een stel tribalen uit het riff gebergte of het turkse platteland.
quote:Ik denk dat ze hier niet alleen een positieve draai aan willen geven, maar dat ze ook echt hun best doen om dit te voorkomen, het gaat een beetje ver om dit in de schoenen te schuiven van organisaties van allochtonen en links
Op woensdag 14 januari 2004 19:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, onze geliefde "allochtone medelanders" (links punnikwoord) proberen ook hier een positieve draai aan te geven in de trant van "kijk, we doen ons best om dit te voorkomen"...
Pfffffffffffffffft
quote:Jouw post is al een indicatie dat zo'n gesprek nodig is. Jij lijkt boos te zijn op de Turkse gemeenschap omdat er een leraar door een Turk is doodgeschoten. Je maakt ze in ieder geval voor eikels uit en neemt schijnbaar aan dat het verdriet van die familie ze niets interesseert, en integratie in de NL samenleving ook niet. Ik heb zelf de laatste jaren wel degelijk toenadering opgemerkt tussen Nederlanders en Turken (d'r wonen aardig wat Turken bij mij in de buurt); verbetering is er zeker geweest. Nu moet dat allemaal niet door één zo'n etter worden verziekt. Vandaar overleg. Volkomen juist IMHO.
Op woensdag 14 januari 2004 19:05 schreef Roellio het volgende:
[..] Opzouten met die gasten. Ze zijn alleen maar geïntresseerd in de manier waarop dit hun gemeenschap beschadigd. Ze willen niet vooruit, ze willen helemaal niks. Ze blijven zitten waar ze zitten, de overheid een beetje pappen en nathouden en verder niks.
quote:Als je nu eens eerst goed leest,zonder er gelijk vol op te duiken.
Op woensdag 14 januari 2004 19:12 schreef Megumi het volgende:[..]
Een beetje dom om zo te denken zonder de beweegreden en achtergronden van de dader precies te kennen vindt je niet. Er lopen ook genoeg Nederlandse kinderen met wapens op school rond.
En zijn mening over de IOT deel ik.
Ik kan alleen even afgaan op de reportage in het 18.00 journaal, maar ik bijna alle kleuren en nationaliteiten langs zien komen. De kans dat het een dader met een andere nationaliteit zou zijn geweest was wel enorm groot. Stom toeval dus. En ik heb ook alle nationalieiten, kleuren en geslachten horen zeggen dat ze diep geschokt waren.
Rare situatie dat het IOT zich hiermee bemoeit. En die "vriend van de familie": ik ben benieuwd hoe "vriend" die is. Wat nu de werkelijke relatie is tussen die man en de dader. Die overigens ook geschokt was. Dus die Turk heft dan de andere Turk (de dader) weer op. Hoeft het IOT dus helemaal niet in overleg.
Als de integratie gelukt was, had het IOT zichzelf opgeheven, of omgedoopt tot Inspraak Orgaan Geintegreerden. Ze zien zichzelf toch als Nederlands staatsburger, gelijk aan iedereen hier?
Dat betekent uiteraard niet dat ze deze jongeman weer terug de samenleving in moeten gooien en ik denk dat Roellio het wat dat betreft een beetje zwart-wit ziet.
quote:Ik doel op de dialoog tussen het IOT en de minister en op het feit dat ik graag zou zien dat de verdachte als volwassene berecht wordt. Verder hoor je mij niets zwart-wit zeggen.
Op woensdag 14 januari 2004 19:30 schreef Monidique het volgende:Dat betekent uiteraard niet dat ze deze jongeman weer terug de samenleving in moeten gooien en ik denk dat Roellio het wat dat betreft een beetje zwart-wit ziet.
[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 14-01-2004 19:33]
quote:Niet echt, 72% van het Stevin is van allochtone afkomst...
Op woensdag 14 januari 2004 19:24 schreef beerten het volgende:
De kans dat het een dader met een andere nationaliteit zou zijn geweest was wel enorm groot. Stom toeval dus
quote:Ik denk dat het IOT zich heel graag zou opheffen, maar zolang al die rechtse politici blijven roepen dat de integratie mislukt is, is het alleen maar goed dat er een IOT bestaat
Op woensdag 14 januari 2004 19:24 schreef beerten het volgende:
Als de integratie gelukt was, had het IOT zichzelf opgeheven, of omgedoopt tot Inspraak Orgaan Geintegreerden. Ze zien zichzelf toch als Nederlands staatsburger, gelijk aan iedereen hier?
Of met wat coke naar China sturen
quote:Ik zie niet in waarom je onschuldige Nederlanders naar het buitenland zou sturen, slechts omdat zij banden hebben met een crimineel.
Op woensdag 14 januari 2004 19:48 schreef Black-Death het volgende:
Die gozer met hele familie enkeltje Turkije....... mijn idee
Is niet helemaal relevant mbt dit topic, maar ik vond het toch wel vrij tekenend voor het algemene beeld van allochtonen in Nederland.
EDIT: Nog even ter verduidelijking...het zat er echt vol
[Dit bericht is gewijzigd door jagermeister1 op 14-01-2004 20:09]
Ze hadden er verstandiger aan gedaan om het incident te veroordelen voor wat het is: een individuele actie.
quote:tekenend is meer jouw interpretatie van het geheel
Op woensdag 14 januari 2004 19:56 schreef jagermeister1 het volgende:
Bij 2 vandaag was er natuurlijk ook aandacht voor dit schietincident. Ze waren op een gegeven moment in een Turks buurthuis in de Transvaal wijk. Wat mij opviel was dat het buurthuis helemaal vol zat met Turkse mannen die het spelletje Rummicub zaten te spelen. Buiten was het nog erg licht dus dit moet vroeg in de middag geweest zijn (of zelfs 's morgens)... Bij mij kwam gelijk het vraagteken in mijn kop op: "Moeten die mensen niet werken ofzo?"Is niet helemaal relevant mbt dit topic, maar ik vond het toch wel vrij tekenend voor het algemene beeld van allochtonen in Nederland.
quote:Leg uit...
Op woensdag 14 januari 2004 20:04 schreef Re het volgende:[..]
tekenend is meer jouw interpretatie van het geheel
quote:"...een dader met een andere nationaliteit..." Is een turk een buitenlander en de rest zijn gewoon kaaskoppen? "...andere nationaliteit..." Daarmee bedoel alles wat bruin of blank is. Marokkanen, Antilianen, Chinezen etc. Ik tik toch geen vreemde taal voor je? LEZEN!!!
Op woensdag 14 januari 2004 19:33 schreef omulu het volgende:[..]
Niet echt, 72% van het Stevin is van allochtone afkomst...
quote:Inderdaad, tevens zei hij dat de dader en de overleden leraar nog wel 's woordenwisselingen hadden, hetgeen een aanleiding voor de moord kon zijn.
Op woensdag 14 januari 2004 20:18 schreef AchJa het volgende:
Waar ik me net het meeste aan stoorde was die zg. vriend van de familie in het 8 uur journaal. Die schoof zonder blikken of blozen de schuld bij de hulpverlening neer......
quote:......terwijl die familie jaren lang waarschijnlijk geen benul (lees: geen interesse) heeft gehad van wat hun zoon uit school en 's avonds na het eten op straat uitspookte.
Op woensdag 14 januari 2004 20:18 schreef AchJa het volgende:
Waar ik me net het meeste aan stoorde was die zg. vriend van de familie in het 8 uur journaal. Die schoof zonder blikken of blozen de schuld bij de hulpverlening neer......
Edit: Ik kan me trouwens nog goed die vader en moeder van die Marokkaan die vorig jaar die jongen dood had geschopt (bij een supermarkt ergens in het zuiden van het land) herinneren. Die mensen hadden zo'n vreemde instelling...en dat is 1 van de grootste oorzaken van dit probleem. Hoe kun je nou ooit fatsoenlijk met je gasten omgaan indien zij geen benul hebben van wat hier 'normaal' wordt geacht.
[Dit bericht is gewijzigd door jagermeister1 op 14-01-2004 20:32]
Het gaat hier om een gek die iemand heeft doodgeschoten. ja, het is een Turk. Maar of je nu Turk bent of nederlander of wat dan ook, het lijkt mij dat in ieders hoofd het bekend is dat er andere oplossingen zijn dan geweld en dat neerschieten van een mens iets is dat je niet doet!!!
Persoonlijk vind ik het meer dan walgelijk dat de goede vriend van de familie van de dader vandaag in een interview heft gezegd dat de school dit had kunnen voorkomen. Hij zei dat de dader zich onveilig voelde en daarom al een tijd een wapen had. De school wist dit niet, de familie dus wel... Wie had dit dan kunnen voorkomen.
Het is zo gemakkelijk om altijd de school de schuld te geven.
Ik werk zelf op een school, en alhoewel ik vanuit mijn functie soms streng moet zijn en soms asociaal gedrag door moet geven aan mentoren, heb ik toch altijd het beste met alle leerlingen voor.
Ik probeer zoveel mogelijk contact met ze te krijgen en vind het prettig als er een open contact en eerlijk kan zijn.
Toch is het zo dat de familie ( en vrienden)het meest dicht bij de leerling staan en je op school lang niet alles weet van een leerling.
Wanneer er problemen zijn met een leerling wordt er gepraat en gepraat en geprobeert een oplossing te zoeken.
Bij ons wordt en leerling pas van school gestuurd wanneer het echt de spuitgaten uitloopt en er werkelijk al van alles is geprobeerd om de leerling nog kansen te geven.
Ik vind het walgelijk om de school de schuld te geven. Zoals de directie van de school al aangaf: hiertegen kan de school niets doen.
Wanneer er een gek binnenkomt met geladen pistool met de bedoeling om iemand dood te schieten kan niemand iets doen!
quote:Idd, van hetzelfde laken een pak.
Op woensdag 14 januari 2004 20:27 schreef jagermeister1 het volgende:
Edit: Ik kan me trouwens nog goed die vader en moeder van die Marokkaan die vorig jaar die jongen dood had geschopt (bij een supermarkt ergens in het zuiden van het land) herinneren. Die mensen hadden zo'n vreemde instelling...en dat is 1 van de grootste oorzaken van dit probleem. Hoe kun je nou ooit fatsoenlijk met je gasten omgaan indien zij geen benul hebben van wat hier 'normaal' wordt geacht.
Heb die aflevering van netwerk geloof ik ook nog wel ergens op een schijf staan.
quote:En dus keur jij het goed?
Op woensdag 14 januari 2004 20:38 schreef jagermeister1 het volgende:
Ik hoorde dat hij nog niet officieel geschorst was en dat de wijlen docent zijn moeder op de dag des oordeels zou gaan bellen om een gesprek met haar aan te gaan en om aan de hand van dat gesprek te bepalen of de schorsing in zou gaan. Lijkt mij logisch dat Murat hiervan op de hoogte was en dat hij dit wilde voorkomen, omdat hij misschien zo ontzettend bang was van zijn ouders en dus tot deze hele dome, laffe daad overging.
quote:Wie maakt er nou een pak van lakens.... wie.. zal ik het zeggen?
Op woensdag 14 januari 2004 20:36 schreef AchJa het volgende:[..]
Idd, van hetzelfde laken een pak.
Heb die aflevering van netwerk geloof ik ook nog wel ergens op een schijf staan.
Kun je dat bestand niet ff mirroren ofzo... voor alle lui die niet willen inzien dat het probleem over het algemeen weldegelijk bij de allochtone gemeenschap ligt?
quote:Waarom heb je er een hekel aan eigenlijk?
* robh heeft een hekel aan "De dialoog aangaan"
quote:Staat dat er dan??
Op woensdag 14 januari 2004 20:40 schreef Vampier het volgende:[..]
En dus keur jij het goed?
Van mij mag de dader 20 jaar krijgen of beter: nooit meer vrijkomen, want zulkke lui zijn en blijven een gevaar voor de samenleving, of ze nu blank of een kleurtje hebben. Dit mag gewoon niet
Mensen noemen het een 'incident' , ik vind het een drama
quote:Omdat tot nu toe een dialoog niets opgelost heeft, het is simpelweg een zwaktebod.
Op woensdag 14 januari 2004 20:40 schreef robh het volgende:[..]
Waarom heb je er een hekel aan eigenlijk?
quote:aan de andere kant zit men altijd te miepen dat men nooit van zich laat horen
Op woensdag 14 januari 2004 21:19 schreef Vampier het volgende:[..]
Omdat tot nu toe een dialoog niets opgelost heeft, het is simpelweg een zwaktebod.
maar dit is in ieder geval een verkeerde dialoog
quote:En het maakt zeker niet uit door 'bepaalde goepen' buitenproportioneel vaak zo'n individuele actie gepleegd wordt? Dat diezelfde groepen ook de lijsten aanvoeren van de WAO, % gevangenen t.o.v. de groep, WW, criminaliteitscijfers e.d.? Soms vraag ik me werkelijk waar af hoe bewust blind sommige mensen kunnen zijn om zoiets gewoon glashard te ontkennen als 'incident'. Het is iets structureels en het woord 'dialoog' alleen al doet mijn bloed koken, want het betekent eens te meer dat die wereldvreemde politici met pseudo-schuldcomplexen er NIETS aan doen om eens een einde te maken aan de scheefgroei tussen 'bijdragen' en 'profiteren en verzieken'.
Op woensdag 14 januari 2004 20:02 schreef thoth het volgende:
Ze hadden er verstandiger aan gedaan om het incident te veroordelen voor wat het is: een individuele actie.
Hij vindt dat je het geen specifiek Turks/allochtoon probleem moet noemen, niet de cultuur er bij moet slepen, vervolgens pleit hij voor meer allochtone leraren op VMBO scholen omdat die zich beter kunnen verplaatsen in de cultuur vd probleemleerlingen.
Wat is het nu, meneer Arslan?
Ja en voor de rest wil men vooral praten praten en nog eens praten.
Dit soort gasten zijn niet (meer) voor rede vatbaar.
Die bereik je allang niet meer met praten.
Dat hadden ze zo'n 13 jaar geleden moeten doen, met de ouders.
Ik vond die andere Turkse meneer een wat gedurfder maar wmb eerlijker beeld schetsen over het hoe en waarom van dit gebeuren.
Macho cultuur, eer die een grote rol spreekt, een cultuur waarin geweld gebruiken geprezen wordt, niet openlijk voor buitenstaanders, maar binnen de gemeenschap wel.
Een man mag geen gezichtsverlies lijden en indien toch wordt geweld gebruiken als een logisch en acceptabel gevolg gezien.
En haal die kromme gedachtengang er maar eens uit.
Je ziet het eigenblijk al in de reacties van de leerleingen, kijk hope de meisjes reageren en vervolgens hoe de jongens dat doen.
Die laatsten zijn toch vrij onverschillig, en ik denk, dat het ook niet voor niets is dat je vooral de meisjes in beeld ziet en hoort, de jongens zouden ms zomaar het eigenlijk best wel stiekem tof kunnen vinden en dat er zomaar uitgooien (wat ook gebeurd is).
quote:De discussie zou niet gevoerd moeten worden, je komt in Nederland en je past je aan. Zelfde moet ik hier ook doen.
Op woensdag 14 januari 2004 21:25 schreef Re het volgende:[..]
aan de andere kant zit men altijd te miepen dat men nooit van zich laat horen
maar dit is in ieder geval een verkeerde dialoog
quote:De school en dus ook docent van Wieren is tekort geschoten, de jongen had problemen, dat hebben ze niet onderkend, met de fatale gevolgen van dien.
Vriend schutter: docenten Terra faalden
Het Haagse Terra College had kunnen voorkomen dat docent Van Wieren werd doodgeschoten. Dat vindt de man die de schutter naar het politiebureau bracht.
Problemen
De man, R. Kaya, zei bij de regionale omroep RTV West dat de docenten, die opgeleid zijn om met kinderen om te gaan en jarenlange ervaring hebben, hadden moeten inzien dat de jongen problemen had. Hij stelt dat de school de geweldsuitbarsting had kunnen voorkomen.Onveilig
Kaya, een vriend van de familie van de schutter, meldt dat de jongen het wapen op straat had gekocht omdat hij zich onveilig voelde. Hij zou het pistool al een tijd in zijn bezit hebben gehad. De man zegt dat de jongen rustig en pienter is.Geschokt
Kaya stelt dat de familie van de verdachte geschokt is door de gebeurtenissen. Ze wil de nabestaanden van Van Wieren hun condoleances aanbieden. De jongen zou tegen Kaya hebben gezegd dat hij heel veel spijt had van zijn daad: "Toen ik hem aantrof, was hij in een soort shocktoestand. Hij kon niet staan of zitten. Hij was totaal in de war en zei niks. Hij had heel veel spijt, in eerste instantie. Ik heb hem uit zijn eigen vrije wil naar het politiebureau gebracht."
Mooi is dat weer toch, hè, je excuus aanbieden en er gelijk een proberen te verkrijgen.
Bah.
Ik vind het ook niet echt ergens op slaan dat zo'n organisatie zich er zo mee bemoeit...
Op zich goed initiatief en al, maar niet echt logisch enzo.
Ik vond dat die "vriend van de famillie" het goede deed, hij zei volgens mij echt de waarheid zoals hij het zag. Ik zou het ook zo gebracht hebben (misschien in iets beter nederlands maar verder...)
Hij gaf idd een mogelijke verklaring voor de moord, dat is toch niet erg? Hij zegt niet dat het goed is ofzo, hij zegt alleen dat het misschien darom is. Erg goed gedaan van die man, eerst councellen, praten, (met de dader dan he), gewoon kalmeren, wat vraagjes stellen, en dan samen naar het politiebureau. Als hij het anders had aangepakt was die Murat misschien alleen maar bozer geworden en hem gepeert snapje...?
Ikzelf merk dat ik ook soms erg aggressief word, ik zit op een hele sociale en rustige school, alleen havo en vwo, bijna nooit vechtpartijen etc, geen gezijn geen messen, geen politie, geen detectiepoortjes, alleen maar 3 conciërges (voor 1200 leerlingen) die het rustig houden... als er vechten is is het 80% van andere school. Maar soms word er gediscrimineerd of maken mensen continue domme opmerkingen, daar kan ik niet tegen... en dan kan het nog wel eens uit de hand lopen... ik ga denk ik maar eens op een zelfbeheersingscursus.
ik ben trouwens zelf ook half-turks.
quote:Die laatste zin verklaart misschien veel. De zinnen erboven klinken verdacht veel als een klaagzang over hoe slecht wij 'autochtonen' zijn, dat al dit soort geweld door onze subtiele onderdrukking komt. Hetzelfde dat de vriend van Murat ook al bracht - het is min of meer de schuld van de school, de samenleving. Nooit de hand in eigen boezem steken.
Op woensdag 14 januari 2004 22:20 schreef MostHateD het volgende:
Ik begrijp dat er veel woede is onder allochtonen in nederland, maar dit is nooit een goede oplossing (ook niet voor autochtonen!!!)
...
Ikzelf merk dat ik ook soms erg aggressief word, ik zit op een hele sociale en rustige school,
...
Maar soms word er gediscrimineerd of maken mensen continue domme opmerkingen, daar kan ik niet tegen... en dan kan het nog wel eens uit de hand lopen...
...
ik ben trouwens zelf ook half-turks.
Kut toch op
Kan het gekker
Hoe komt het toch dat ik (weer) niet verbaasd ben.
Ik ben namelijk 100% geïntegreerd, ik spreek geen woord turks en ben geen moslim, terweil mijn vader en moeder beiden nederlands en turks spreken (mijn moeder is nederlands maar is docent turks, mijn vader is "turk", ookal heeft hij een nederlands paspoort), maar door mijn naam word ik toch achtergesteld, dat is zeer fout!
Ik ga voor mijn probleem (snelle prikkel tot aggressiviteit) een oplossing zoeken, doen al die autochtonen die discrimineren dat ook? een oplossing zoeken voor hun probleem?
ps. van mij mogen ze hem ook wel ophangen.
pps. zie deze post NIET als een verdediging van Murat... ik zeg alleen dat ik snap warom een hoop allochtonen met frustraties zitten! ik heb GEEN idee wat het motief is van deze jongen... Zover ik weet is hij gewoon een moordenaar, en als het aan mij ligt hangen we die nogsteeds op.
quote:Hoezo wordt jij door je naam nu weer achtergesteld?/???
Op woensdag 14 januari 2004 22:47 schreef MostHateD het volgende:
StefanP, het ligt vaak ook aan een hoop autochtonen, LANG niet alle, ik wil niet discrimineren, want dat is het nou juist!!Ik ben namelijk 100% geïntegreerd, ik spreek geen woord turks en ben geen moslim, terweil mijn vader en moeder beiden nederlands en turks spreken (mijn moeder is nederlands maar is docent turks, mijn vader is "turk", ookal heeft hij een nederlands paspoort), maar door mijn naam word ik toch achtergesteld, dat is zeer fout
Ik ga voor mijn probleem (snelle prikkel tot aggressiviteit) een oplossing zoeken, doen al die autochtonen die discrimineren dat ook? een oplossing zoeken voor hun probleem?ps. van mij mogen ze hem ook wel ophangen.
pps. zie deze post NIET als een verdediging van Murat... ik zeg alleen dat ik snap warom een hoop allochtonen met frustraties zitten! ik heb GEEN idee wat het motief is van deze jongen... Zover ik weet is hij gewoon een moordenaar, en als het aan mij ligt hangen we die nogsteeds op.
quote:ja tuurlijk , wat kunnen we nog meer verzinnen????????
Op woensdag 14 januari 2004 22:50 schreef MostHateD het volgende:
de groote van de school is toch ook schandalig??
het is ongetwijfeld een factor in zulk soort gevallen!
Tis gewoon een kut kind wat een afschuwelijke daad heeft begaan en daar alleen zelf verantwoordelijk voor is . niet de school
op de school van mijn zoon heb je een concierge, geen politiepost.
neemt niet weg dat zulke idioten overal zijn en dat dit niet te voorkomen is, ze lopen niet met "gevaarlijke gek" op hun t-shirt tenslotte.
maar om dit nu weer af te schuiven op de school's tekort schieten, zoals die voogd nu doet, maakt me ziedend, hoe dúrft hij dat te stellen.
juist die school en deze omgekomen leraar deden er alles aan om het zo leefbaar mogelijk te houden binnen en rondom de school, helaas is het dweilen met de kraan open als er van het thuisfront totaal geen steun komt, geen bijval.
alles wat je die kids op school bijbrengt, wordt thuis weer teniet gedaan blijkbaar.
als die ouders zich nu eens wat meer zouden laten zien op school alleen al.
maar meestal zijn die ouders, juist die van kinderen met leer en/of gedragsproblemen, in die wijken, die gemeenschap, de grote afwezigen.
ga daar dan eens als eerste de verantwoordelijkheid leggen, meneer de voogd, en niet zoals gewoonlijk weer buiten de deur, de politie, de school, de maatschappij.
quote:In zo veel dingen, misschien momenteel niet in dingen als baan en dergelijken, omdat ik nog niet erg actief ben geweest (heb in de zomer gewerkt in de lokale supermakt, maar verder nog niet echt veel), en ik op een hele acceptabele school zit. Maar de verwachtingen van sommige mensen doen gewoon echt PIJN, soms vraagt een leraar me of ik geen varkensvlees mag eten, zeg aan er gewoon vanuit dat ik gelovig ben ofzo (ik ben atheïst, afgrijselijk dat mensen dan van je denken dat ik gelovig ben, dat is echt een belediging). Of ze vragen of ik thuis turks praat. Ze gaan er van uit dat ik slecht ben op school, dat ik crimineel ben etc. Als ik nieuwe vrienden maak gaan er altijd van uit dat ik het thuis slecht heb en dat ik van alles jat.
Op woensdag 14 januari 2004 22:49 schreef toska het volgende:Hoezo wordt jij door je naam nu weer achtergesteld?/???
Er zijn zo ontiegelijk veel idioten die met vooroordelen over mij rondlopen.
quote:ja en de cultuur is vast ook een factor,en de school, zijn vrienden en de groenteboer op de hoek.
en weet je wat al die factoren gemeen hebben?
Murat.
en Murat is een moordenaar, een koelbloedige moordenaar, van zeventien jaar, die zijn leraar een kogel door het hoofd jaagt omdat er een schorsing zat aan te komen.
quote:Ja knul, als je een dorpsschooltje wilt, zul je toch écht richting Turkije moeten gaan... Hier hebben we namelijk een wettelijk minimum aan het aantal leerlingen. (En omdat iedereen voor de wet gelijk is tellen allochtone leerlingen voor >= 1,8 tot 3 allochtone leerling).
P.S.
Als jouw naam zo'n probleem is, dan had je je moeders achternaam moeten nemen. De Nederlandse wet is zó achterlijk, dat vrouwen gelijkgesteld zijn aan mannen, zodat je de keuze hebt wiens achternaam je kind draagt. Maar wellicht was het nog een voordeel toen je ouders aangifte deden van je geboorte. NOFI, overigens)
quote:Wat is het probleem van de autochtonen dan?
Op woensdag 14 januari 2004 22:47 schreef MostHateD het volgende:
StefanP, het ligt vaak ook aan een hoop autochtonen, LANG niet alle, ik wil niet discrimineren, want dat is het nou juist!!Ik ben namelijk 100% geïntegreerd, ik spreek geen woord turks en ben geen moslim, terweil mijn vader en moeder beiden nederlands en turks spreken (mijn moeder is nederlands maar is docent turks, mijn vader is "turk", ookal heeft hij een nederlands paspoort), maar door mijn naam word ik toch achtergesteld, dat is zeer fout!
Ik ga voor mijn probleem (snelle prikkel tot aggressiviteit) een oplossing zoeken, doen al die autochtonen die discrimineren dat ook? een oplossing zoeken voor hun probleem?ps. van mij mogen ze hem ook wel ophangen.
De manier waarop onze samenleving is ingericht waar een bepaalde groep allochtonen niet mee om kan gaan?
quote:Hij heeft hier wel gelijk in hoor. Natuurlijk kan zoiets zelfs op een kleine school plaatsvinden, maar een feit is dat er bij kleine scholen vrijwel geen spijbelen en mondig gedrag voorkomt. In het verlengde hiervan ligt natuurlijk leraren uitschelden, vechten of zelfs iemand doodschieten.
Op woensdag 14 januari 2004 22:53 schreef toska het volgende:[..]
ja tuurlijk , wat kunnen we nog meer verzinnen????????
Tis gewoon een kut kind wat een afschuwelijke daad heeft begaan en daar alleen zelf verantwoordelijk voor is . niet de school
De schaalvergroting die onder de paarse kabinetten plaats heeft gevonden (zowel bij scholen als ziekenhuizen), heeft tot niets geleid behalve slechtere resultaten op alle vlakken.
Anonimiteit is een hele sterke voorwaarde om te menen dat je kunt doen en laten wat je wilt - je wordt er immers toch niet op aangesproken. Als mensen anoniem zijn, dan doen ze dingen waar ze normaal gesproken zelfs nooit aan zouden durven denken. Zoiets vindt plaats op grote scholen, en hierdoor zijn die ook veel ontvankelijker voor geweldsincidenten. Je haalt het wel uit je hoofd om op een kleine school zoiets te doen, als de drempel voor iets simpels als spijbelen al vele malen hoger ligt.
Dat betekent trouwens niet dat de schuld bij de school ligt, maar wel dat de schaalvergroting in het onderwijs de veiligheid niet ten goede is gekomen.
Zie ook de Elsevier nr 25 of 26 van 2003, daar staat een heel interessant en momenteel erg actueel artikel hierover in.
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:57 schreef MostHateD het volgende:[..]
In zo veel dingen, misschien momenteel niet in dingen als baan en dergelijken, omdat ik nog niet erg actief ben geweest (heb in de zomer gewerkt in de lokale supermakt, maar verder nog niet echt veel), en ik op een hele acceptabele school zit. Maar de verwachtingen van sommige mensen doen gewoon echt PIJN, soms vraagt een leraar me of ik geen varkensvlees mag eten, zeg aan er gewoon vanuit dat ik gelovig ben ofzo (ik ben atheïst, afgrijselijk dat mensen dan van je denken dat ik gelovig ben, dat is echt een belediging).
*Erg he? dat mensen rekening met je willen houden. en het gewoon vragen.Of ze vragen of ik thuis turks praat. ///
* Dat is niet raar met jou achtergrond
Ze gaan er van uit dat ik slecht ben op school, dat ik crimineel ben etc.//*?????????
Als ik nieuwe vrienden maak gaan er altijd van uit dat ik het thuis slecht heb en dat ik van alles jat.//*leuk VRIENDEN zijn dat dan
Op school kreeg ik vroeger (toen ze me nog niet goed kenden, de conrectoren en leraren enzo) vaak de schuld voor dingen die ik niet had gedaan...//
*Dat heeft elk kind wel eens
Als ik later klaar ben met school en universiteit heb ik minder kans op een baan dan een volbloeds nederlander, terwijl ik misschien veel intelligenter ben en een hogere opleiding heb genoten.//
Wie zegt dat????
Probeer daar maar eens mee rond te lopen, het gevoel dat je door iedereen word achtergesteld omdat je vader 45 jaar geleden in het buitenland is geboren.//*Ik ben volbloeds allochtoon
Er zijn zo ontiegelijk veel idioten die met vooroordelen over mij rondlopen//
Over mij niet , ik heb gewoon geleerd en mijn plaatst inde maatschappy verworven , hou es op met dat gezeur over je achternaam ed.
quote:Nou, dat geeft je advocaat tegen die tijd in ieder geval wel een paar argumenten
Op woensdag 14 januari 2004 22:57 schreef MostHateD het volgende:[..]
Probeer daar maar eens mee rond te lopen, het gevoel dat je door iedereen word achtergesteld omdat je vader 45 jaar geleden in het buitenland is geboren.Er zijn zo ontiegelijk veel idioten die met vooroordelen over mij rondlopen.
quote:Ik wil geen dorpsschool ofzo, ik wil een school met een redelijk aantal leerlingen per leraar (zoals op mijn school, ongeveer 10 leerlingen per leraar) dat is toch alleen maar normaal? En misschien dat dat idd helpt dit soort problemen te voorkomen!
Op woensdag 14 januari 2004 23:02 schreef Mr-Mackey het volgende:
P.S.
Als jouw naam zo'n probleem is, dan had je je moeders achternaam moeten nemen. De Nederlandse wet is zó achterlijk, dat vrouwen gelijkgesteld zijn aan mannen, zodat je de keuze hebt wiens achternaam je kind draagt. Maar wellicht was het nog een voordeel toen je ouders aangifte deden van je geboorte. NOFI, overigens)
en zoals ik al zei, van mij mogen ze hem ook ophangen hoor, een moord is een moord, wie hem ook pleegt.
quote:Leuk joh
Op woensdag 14 januari 2004 23:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu maar hopen dat Murat niet rookt... DAT zou pas erg zijn!
quote:Als ie NIET rookt is het pas erg...
Op woensdag 14 januari 2004 23:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu maar hopen dat Murat niet rookt... DAT zou pas erg zijn!
Krijg je straks zo'n reclame waarin de situatie in die aula wordt nagespeeld met daarna de tekst..."Maar ik rook niet!"
Nee...het is triest wat er is gebeurt. Gelukkig was ie nog niet zo ver zoals die knakker in Erfuhrt 2 jaar geleden. 13 leraren en nog wat leerlingen neergeknald.... echt ziek! Dat zijn pas Amerikaanse taferelen.
quote:Cynisme is blijkbaar aan jou niet besteed. Geeft niets. Zulke types moeten er ook zijn.
Op woensdag 14 januari 2004 23:27 schreef toska het volgende:[..]
Leuk joh
quote:Jou cynisme is niet leuk , goedkoop zelfs
Op woensdag 14 januari 2004 23:28 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Cynisme is blijkbaar aan jou niet besteed. Geeft niets. Zulke types moeten er ook zijn.
quote:Maar hij róókt niet !
Op woensdag 14 januari 2004 23:38 schreef toska het volgende:[..]
Jou cynisme is niet leuk , goedkoop zelfs
quote:Pfff....
Op woensdag 14 januari 2004 23:38 schreef toska het volgende:[..]
Jou cynisme is niet leuk , goedkoop zelfs
quote:Koop een pistool en schiet er op los, zou ik zeggen.
Roellio heeft een hekel aan "De dialoog aangaan"
En de dialoog gaat de goede kant op
Verder oftopic, van de week een mooie uitspraak van een oude Turkse man gehoord, van de eerste generatie gast arbeiders. Of de uitspraak van hem is doet er even niet toe, ik had hem nog niet gehoord iig
Hij maakte een mooie opmerking over niet hoe integratie niet van twee kanten moest komen. Nee zei hij, integratie moet van onze kant komen, acceptatie van de Nederlandse kant.
quote:Mijn God
Op donderdag 15 januari 2004 11:51 schreef BAZZA het volgende:
[afbeelding]
En de dialoog gaat de goede kant op
Dat waren dus de jongelui die ze eerder angstvallig uit beeld hielden, maar die de reporter ter plaatse wel noemde.
Zoals ik al in een ander gesloten topic zei, schandalig ook dat die voogd de verantwoordelijkheid bij de school legde, dat die tekort geschoten is, omdat ze wisten of hadden moeten weten dat die jongen problemen thuis had en de hele gebeurtenis hadden kunnen vorkomen.
En wat was zijn rol verdomme dan, als voogd?!
Hij durft hij zoiets te zeggen, als juist híj als voogd in had moeten grijpen dan, hulp had moeten zoeken, hij is verantwoordelijk als voogd voor het wel en wee van die knul.
De school is geen psychotherapeutische instelling verdomme, waarom wordt tegenwoordig door bepaalde mensen alles op het bord vd school gedumpt, terwijl de eerste verantwordelijkheid (naast bij de dader zelf) THUIS ligt?
"Wij doen het nooit...Wij zijn onschuldig....wij zijn het slachtoffer en wij worden gediscrimineerd"....
Nu is het weer de school? Right...
Misselijke beelden van die "vrienden" met hun middelvinger omhoog of spandoeken met "Murat we love you.."
Als een agent een buitenlander die met een mes dreigt neerschiet is het ook niet die dader zijn schuld maar die van de agent etc etc...
Triest zooitje...
quote:feit blijft dat deze jongen psychiatrische hulp nodig had en dat is blijkbaar niet gebeurd, ik denk dat dat iedereen aan te rekenen is
Op donderdag 15 januari 2004 12:35 schreef milagro het volgende:[..]
Mijn God
het zou mooi zijn als deze groep anhangers eens even snel geisoleerd wordt en even wat wordt onderricht
quote:Yep.
Op donderdag 15 januari 2004 12:44 schreef Kid het volgende:
Ik word met de dag steeds meer rechts.. heb ik 't gevoel.
quote:Als alle mensen die een drugsprobleem/achtergrond hebben, crimineel zijn en problemen hebben psychiatrische hulp nodig hebben, dan vallen er heel wat banen te vervullen als psychiater... D'r moet immers altijd eerst wat gebeuren...
Op donderdag 15 januari 2004 12:42 schreef Re het volgende:[..]
feit blijft dat deze jongen psychiatrische hulp nodig had en dat is blijkbaar niet gebeurd, ik denk dat dat iedereen aan te rekenen is
quote:hier ook.
Op donderdag 15 januari 2004 12:48 schreef sixii het volgende:[..]
Yep.
[Dit bericht is gewijzigd door Lonewolf2003 op 15-01-2004 12:54]
quote:in dit geval was er eerder al veel gebeurd dus had het een taak van de voogd (maar ook school) moeten zijn om dit kind aan te melden
Op donderdag 15 januari 2004 12:50 schreef Frutsel het volgende:[..]
Als alle mensen die een drugsprobleem/achtergrond hebben, crimineel zijn en problemen hebben psychiatrische hulp nodig hebben, dan vallen er heel wat banen te vervullen als psychiater... D'r moet immers altijd eerst wat gebeuren...
quote:en dan...? of is dit ook typisch meelopers gedrag?
Op donderdag 15 januari 2004 12:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:[..]
hier ook.
quote:Alles moest kunnen en iedereen moest maar begrip opbrengen voor andere culturen, ook al zijn die culturen rechtser dan Janmaat werd verweten. Maar de conclusie is overduidelijk, na al die incidenten, die overigens geen incidenten meer genoemd mogen worden.
* Breinwas heeft een hekel aan "De dialoog aangaan"
[..]http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37144
De multiculturele samenleving was en is een luchtballon, en ook al zit die vol met gaten, telkens wordt deze nog opgeblazen, en verkocht als iets moois en verrijkend. Als ze deze zaken verrijkend noemen, dan kies ik liever voor een arme, maar een veilige cultuur.
Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen, eer dat de linkse lieden dit ook eens in gaan zien??!!! Ik hoop niet veel meer!!!
quote:Als je het hele circus ingaat van aanmelding voor dat soort steun, dan kan het best jaren duren voordat zoiets echt concreet iets opleverd zoals plaatsing. Als mijn vriendin kinderen uit haar klas (4-5 jaar) aanmeld voor speciaal onderwijs of zorg, dan duurt het ongeveer een jaar of 2 a 3 voordat ze daatwerkelijk behandeling of iets van plaatsing krijgen.
Op donderdag 15 januari 2004 12:55 schreef Re het volgende:[..]
in dit geval was er eerder al veel gebeurd dus had het een taak van de voogd (maar ook school) moeten zijn om dit kind aan te melden
Het probleem is vaak dat ouders de problemen afwenden op de overheid. Het is nooit hun schuld dat zoon of dochter een asociale debiel is geworden. "De overheid had in moeten grijpen". Bullshit, je had je kind op moeten voeden en zelf acties ondernemen, ipv afwachten.
quote:oh ja, dat is de school iig NIET aan te rekenen, dan kan je op die school 30% vd leerlingen wel doorsturen want verbale aggressie is daar heel normaal, jegens elkaar en jegens de leraren
Op donderdag 15 januari 2004 12:42 schreef Re het volgende:[..]
feit blijft dat deze jongen psychiatrische hulp nodig had en dat is blijkbaar niet gebeurd, ik denk dat dat iedereen aan te rekenen is
het zou mooi zijn als deze groep anhangers eens even snel geisoleerd wordt en even wat wordt onderricht
heb jij enig idee wat voor soort gedrag daar orde aan de dag is?
30%, als het niet meer is, zijn potentiele Murats daarzo, al probeert de school daar met man en macht bij te sturen en te corrigeren, liefst met hulp vd ouders, die over het algemeen, zo is mijn ervaring, ofwel schandalig afwezig zijn op school, ofwel over de zeik gaan als er kritiek vans chool komt over het niet toelaatbare gedrag van hun dierbare zoontje.
er wordt veels te veel op de school geschoven, de school is geen opvangplaats voor emotioneel gestoorde kinderen, dat sowieso, daar zijn ze niet voor opgeleid, daarvoor is de draagkracht er eenvoudig niet.
zoals je nu ook ziet bij zijn schoolgenoten, die demonstreerden, is de school daar ook verantwoordelijk voor?? moeten zij die kinderen ook doorsturen, bijstaan, want die sporen duidelijk ook helemaal niet, als zijn de koelbloedige moord goedpraten, kom nou toch zeg.
bovendien was in het geval Murat er een gesprek gepland met de moeder, dat was al eerder sprake van geweest, er zijn meerdere brieven naar zijn huis gegaan, alleen had de moeder verziumd het júiste adres door te geven aan de school, waardoor die brieven in eerste instantie dus niet aankwamen.
de ouders of in dit geval moeder én voogd hadden de verantwoording, naast de knul zelf, en dat de voogd dit nu in de schoenen vd school waagt te schuiven is gewoon schandalig, daarmee schuift hij, net als die achterlijke kinderen, de verantwoordelijkheid feitelijk in de schoenen van de vermoorde conrector, want die man was als geen ander betrokken bij het reilen en zeilen van de school en de leerlingen.
wal-ge-lijk, die voogd, wal-ge-lijk die kinderen.
het feit dat meneer spijt betuigt betekent geen ene flikker, de jongen beroept zich nu inene op het zwijgrecht.
lijkt mij dat als je oprecht spijt hebt dat je alles eruit wilt gooien, over het hoe en waarom.
weet je wat het probleem met die jongens is, ze kunnen geen NEE accepteren, dat is hun eer te na en dan gaan ze door het lint.
ze zijn van huisuit geen tegenspraak gewend, jongens worden als prinsen behandeld, meiden worden strak gehouden.
en dan krijg je, bij de minder ontwikkelde knullen, dit soort gezeik.
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 15-01-2004 13:09]
allereerst dat er wat inconsequent met het principe 'jezelf verdedigen' omgesprongen wordt (zie ook het topic: 71-jarige invalide in cel na doden crimineel, ten tweede vind ik dat er een wel erg geweldadige sfeer begint te onstaan in nederland, en als laatste: waar halen al die lui die wapens vandaan????
kortom: het lijkt mij beter om maar gewoon veel strenger te worden met de wapenwet. als je dan ergens een probleem hebt, kan het met de blote vuisten. levert ook nog problemen op, maar dan sterft er tenminste niemand, van welke kant dan ook......
betere ideeen?
the best way to a man's heart is 6 inches of steelsimmu
jezebel from hell
Geplaatst door Lexie op donderdag 15 januari 2004 12:28Driedubbel..
Beledigd door deze post? Oh.Lexie
smoke on.
Geplaatst door FreyDing op donderdag 15 januari 2004 12:29Traangas is wel wat anders dan iemand doodschieten..
Chum: "Dolphins! They think they're so cute! Oh, look at me, I'm a flippy little dolphin, let me flip for you!"FreyDing
It just tastes better
Geplaatst door simmu op donderdag 15 januari 2004 12:30quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 15 januari 2004 12:28 schreef Lexie het volgende:
Driedubbel..
--------------------------------------------------------------------------------
ik zag het, allemaal zo ongeveer tegelijkertijd.
ik was echter meer geinterreseert in dit aspect, omdat me opviel dat de mensen die 'allemaal dood vuile dieven, niks mis met pepperspray' in het ene onderwerp dezelfde lui zijn die 'vieze turk alle wapens afschaffen, en geweld is nooit goed te spreken etc...' posten in het andere bericht (letterlijk...)
jezebel from hell
Geplaatst door simmu op donderdag 15 januari 2004 12:31quote:
Op donderdag 15 januari 2004 12:29 schreef FreyDing het volgende:
Traangas is wel wat anders dan iemand doodschieten..
linkje volgen mijn beste poster.....
het topicje waar ik naar verwijs gaat over de bejaarde die een overvaller doodschiet. ps: voor je oordeelt, let goed op het -einde- van het topic)
jezebel from hell
Geplaatst door RemcoDelft op donderdag 15 januari 2004 12:32Tsja, ook hier weer een typisch voorbeeld van 'integratie volledig mislukt'! Misschien dat dat in Turkije "normaal" is (zelfs daar vast niet!!), maar hier zeker niet
En dan heb ik het nu over die "vriendjes van", en niet eens over de dader. Over de dader: waarom noemen ze hem "scholier" op TV, en niet gewoon "moordenaar"?
There is no spoon...RemcoDelft
Geplaatst door TimmyAsd op donderdag 15 januari 2004 12:32quote:
Op donderdag 15 januari 2004 12:31 schreef simmu het volgende:
[..]
linkje volgen mijn beste poster.....
het topicje waar ik naar verwijs gaat over de bejaarde die een overvaller doodschiet. ps: voor je oordeelt, let goed op het -einde- van het topic)
ben blij dat die man achter tralies zit...
AJAX Chatten en reageren voor geld! AJAXTimmyAsd
Ff Chillah Mammabillah!!
Geplaatst door Fearlezz op donderdag 15 januari 2004 12:33driedubbel
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 12:27 schreef simmu het volgende:
[...]
als je dan ergens een probleem hebt, kan het met de blote vuisten. levert ook nog problemen op, maar dan sterft er tenminste niemand, van welke kant dan ook......
[...]
ohwjah... een 71-jarige met z'n blote vuisten tegen 5 drugsverslaafde dronken marokkaanse bodybuilders... *overdrijft* dream on
OnbekendeGod.nl | Hang out with Jesus. He hung out for you!Fearlezz
Warrior
Geplaatst door koston op donderdag 15 januari 2004 12:33Een wapen aankomen is niet zo heel moeilijk als je de juiste personen kent
I'm worth a million in prizes
With my torture film
Drive a G.T.O.
Wear a uniform
All on government loankoston
Ahms for an Ex-leper!
Geplaatst door simmu op donderdag 15 januari 2004 12:34kweenie hoor, ik denk dat er gewoon te gemakkelijk naar geweld gegrepen wordt: zowel door de crimineel, als door de burger: het een lokt de ander uit, en dan zitten we allemaal fijn in het cirkeltje dat de een de ander afmaakt....
in afrika noemen ze het 'stammenoorlog', hier noemen we het 'vooruitgang en beschaving'....
jezebel from hell
Geplaatst door Jernau.Morat.Gurgeh (Moderator) op donderdag 15 januari 2004 12:35gebruik de search eens, of kijk gewoon de topiclist van NWS eens door. Er lopen nu wel genoeg topics over hoor.
Jiskefetisjist.
The more you drink, the better I look.
Een lange uiteenzetting vanaf 12 jaar terug tot het heden + oplossingen.
Toen ik zon 12 jaar geleden uit het onderwijs stapte werden de eerste problemen op school al duidelijker. Destijds waren de scholen voor het grootste deel nog wit en voor een klein deel zwart als ik deze beladen termen mag gebruiken.
Echter, in de omgang met elkaar en de docenten zag je al verschillen. Het aanspeken op gedrag was voor de Marokkaaanse en Turkse leerlingen een veel groter probleem dan voor de autochtone leerling. Marokkanen en Turken zochten dan de schuld altijd elders, ver van hun eigen straatje. Gaf je straf dan kon je op een bezoek van pa rekenen die
altijd verklaarde dat zoonlief onschuldig was en dat wij ( = het docententeam) ons schuldig maakten aan rascisme. Dat werd al snel een standaard-opmerking en een zeer vervelende !
Autochtone leerlingen konden ook klieren zijn, laat dat helder blijven !!! Echter, zij reageerden anders op het aanspreken daarop en destijds reageerden de ouders zeker anders !
Op een dag werd een Marokkaanse leerling in mijn klas gearresteerd voor inbraak.
Het was echt een klier van een joch, altijd een grote bek en werken ho maar.
Later hoorden we dat de ouders gevraagd hadden of hun zoon bij Nederlandse mensen of bij Marokkaaanse mensen had ingebroken. Toen het om Nederlandse mensen bleek te gaan vonden de ouders dat prima. Hoefde hij niet voor gestraft te worden. Nederlanders hebben toch genoeg. Die leerling was dus niet meer te handhaven vanwege zijn enorm provocerend gedrag later bij terugkomst. Hij was de bink, hij had in zijn ogen gewonnen.
Vanaf dat moment maakten we ons zorgen. Hoe gaat dat aflopen. Ik heb toen voorspeld in een lerarenvergadering dat wij nog zouden schrikken van het geweld dat gaat ontstaan op scholen.
Oplossingen ? Aan het einde van dit lange betoog staan er een stuk of 11
Jullie vinden hier niet bij een toegangscontrole of pasjes of een agent in de pauze of cameras.
Natuurlijk zal het helpen (ik heb agenten meegemaakt op school) maar daar verander je de verrotte mentaliteit niet mee. Eerst de mentaliteit veranderen en daarbij
technische en organisatorische maatregelen niet weglaten. Lees mijn hele verhaal maar, dan wordt het helder waarom ik vooral op de mentaliteit hamer.
Nu, ruim een decennium later, kom ik voor mijn bedrijf soms op VMBO scholen.
Een VMBO zou je een beetje met de oude LTS kunnen vergelijken maar dan is de VMBO school theoretischer van struktuur.
80 tot 90% van de leerlingen is een niet -westerse allochtoon (Marokkaan, Turk, Angolees, Somaliër etc.) en het is schrikbarend te zien hoe de jongens omgaan met bijvoorbeeld een jonge vrouwelijke docente.
Ik ben daar voor mijn bedrijf dus ik mag me er niet mee bemoeien (zolang het niet fysiek wordt, zeg ik er dan wel even erbij) maar het respect is totaal zoek. Ik heb meegemaakt dat de docente huilend de klas uitliep en de leerlingen zeer trots waren dat dat gelukt was.
Deze jongens zijn zeer laag begaafd, kunnen niets en willen eigenlijk ook niets als ik even mag generaliseren. Het VMBO diploma stelt dan ook niets voor. Je kunt de correctie- normen van examens en toetsen zodanig verlagen dat 80% slaagt dus dan weet je het wel.
Bij de moord van afgelopen dinsdag wist je meteen al waarom het ging:
1. VMBO school dus vnl. allochtoon. De autochtone leerlingen zijn verre in de minderheid dus houden zich erg koest. Dat moeten ze ook wel willen ze geen klappen krijgen.
2. Er is geschoten. Het was dus voor 90% zeker een Turk; Marokkanen gebruiken messen in zn globaliteit gezegd.
3. Het zal een leerling zijn met ernstige gedragsstoornissen zoals vaker voorkomt bij
allochtone leerlingen, vooral jongens.
4. Hij zal door een gekregen straf diep in zn eer aangetast zijn, afgegaan voor de groep en dat dient gewroken te worden. Heel jammer dat men dat niet in de gaten gehad heeft en maatregelen heeft genomen om een wraakaktie te voorkomen.
Hoe weet ik ook niet maar dat die wraak-aktie mogelijk was zat er duidelijk in.
Op Havo, Atheneum en Gymnasium zie je dit soort gedrag steeds minder vaak voorkomen.
Je mocht dat vroeger nooit zeggen maar de reden is helder: Het aantal allochtonen op die scholen is beduidend minder en de allochtonen die er wel zijn, zijn perfekte leerlingen met perfekte ouders en een perfekte opvoeding. Ook die heb ik in mijn lessen gehad en daar heb ik nog kontakt mee terwijl ze accountant of adviseur geworden zijn.
Verbaast het mij nu ? Nee ! En het zal helaas niet de laatste docent (of buschauffeur of conducteur etc.) zijn.
Hier gaan vele tientallen jaren overheen wil de allochtoon echt Nederlander worden.
Nu zijn en blijven ze Marokkaan, Turk, Somaliër en zij laten zich niets gezeggen door mensen, erger dan varkens en honden. De hoger opgeleiden en de allochtonen met een opvoeding uitgezonderd natuurlijk.
Voordat jullie nu op mij inhakken en laatste tip:
Ga eens kijken op een VMBO school als daar de kans toe is. Loop een dag mee.
Ga eens kijken bij een bushalte bij een VMBO school en rijdt eens met die bus mee.
Ga ook eens kijken (bijv. op een open dag) op een Gymnasium.
Ik denk dat de ellende in steden en wijken en op scholen met leerlingen van allochtoonse afkomst de komende jaren zullen toenemen, heel sterk zullen toenemen.
Zij voelen zich al oppermachtig in Nederland (wij doen immers nog heel weinig aan straffen die indruk maken op allochtonen) en zoals ze tegen mij zeiden laatst:
Wacht maar, over 15 jaar zijn wij hier de baas en weg kerken, alles Moskee en jullie
gehoorzamen ons dan.
Somber ? Ja, ik ben somber over de toekomst hier en daarom willen mijn vrouw en ik
over een klein poosje alles verkopen en weggaan naar een rustiek, lieflijk dorpje.
Tenzij dit soort tuig ook die dorpjes ontdekt !!
Oplossingen ?
1. Enorme mentaliteitsverandering bij ons en en bij de allochtonen. Wij moeten erkennen dat onze straffen en aanpak volkomen ontoereikend zijn voor allochtonen.
Allochtonen zullen zich veel en veel meer Nederlander moeten gaan voelen.
Twee paspoorten moet worden afgeschaft.
2. De eerste generatie allochtonen zijn zo verpamperd dat die zich nooit meer echt
laten opgaan in deze samenleving. Van de tweede en zeker de derde generatie mag je dat eisen op straffe van kortingen etc.
3. De instroom van niet-westerse allochtonen enorm indammen. Geen bruiden uit thuisland halen want dan beginnen de problemen weer opnieuw. Gezinshereniging sterk aan banden leggen. Geen analfabeten toelaten en eisen dat er al een inburgeringscursus gevolgd is.
4. Leerplichtige leeftijd sterk uitbreiden, ook voor autochtonen. Dat rondtoeren op scooters (en overvallen en berovingen plegen) van leerplichtige allochtonen enorm aanpakken. (Maatregelen gelden voor zover van toepassing ook voor autochtonen)
5. Onderwijs eigen taal afschaffen (is al gebeurd en dat moet zo blijven). Je bent hier dus je spreekt Nederlands.
6. Televisie zenders zoals Al Jazeera e.d. niet meer ontvangen in Nederland.
Technisch moet dat te doen zijn. Rijd maar een stad binnen en je ziet de schotels bij bosjes op de flats. Men richt zich op de Arabische wereld met alle gevaren van dien.
7. De ideeën van het verdorven westen tegengaan. Men moet respect bijgebracht worden voor bijv. docenten die jou iets willen leren.
Aanvaard hun opmerkingen en kritiek. Nu ontstaat er woede en frustatie die zich een uitweg gaat banen.
8. Propaganda maken in de thuislanden waarin duidelijk wordt gemaakt dat je niet welkom bent in Nederland als je niet aan de basiseisen wilt voldoen. Blijf dan weg en voorkom veel ellende voor ons en voor jezelf.
9. Allochtone docenten aantrekken die leerlingen kunnen aanspreken op gedragingen die in hun cultuur gangbaar zijn.
10. Heldere signalen uitzenden van: Tot zover en niet verder.
11. Bouw genoeg cellen om de grote groep die zich zal blijven verzetten langdurig op te sluiten zonder enige luxe.
12. Controleer waar zij hun dure sieraden en autos mee verdiend hebben.
Kortom, we zullen moeten investeren om te voorkomen dat wij gaan verzuipen in Nederland. Gaat dat lukken ? Ik ben bang van niet maar de nare uitdrukking
nooit geschoten, altijd mis mag nu van toepassing zijn.
Groet, Scanner.
Bron : http://cgi.ncrv.nl/cgi/ncrv/stand/viewtopic.php?t=32131&start=0&sid=6da9b0d8f1760ec9b167f7a71583f45f
quote:Volgens mij klopt dat verhaal niet helemaal. Van XTC wordt je namelijk erg vrolijk en vriendelijk. Het lijkt me sterk dat je iemand onder invloed van XTC kan vermoorden. Bovendien zijn drugs in dit geval niet de oorzaak, maar een gevolg van Murat's probleemgedrag. Dit wil dus niet zeggen dat alle drugsgebruikers probleemtypes zijn.
Op donderdag 15 januari 2004 13:07 schreef Loedertje het volgende:
Als Murat Demir verslaafd was aan drugs, zou het dan niet beter zijn om eens te gaan kijken naar ons heerlijke drugsbeleid en tevens eens te gaan kijken naar signalen die je als onderwijzer oppikt m.b.t. verslavingen onder je leerlingen en WAT je daarmee gaat doen?
quote:Moslims mogen zich niet te buiten gaan aan alcohol en drugs, dus ...
Op donderdag 15 januari 2004 13:07 schreef Loedertje het volgende:
Als Murat Demir verslaafd was aan drugs, zou het dan niet beter zijn om eens te gaan kijken naar ons heerlijke drugsbeleid en tevens eens te gaan kijken naar signalen die je als onderwijzer oppikt m.b.t. verslavingen onder je leerlingen en WAT je daarmee gaat doen?
quote:Langdurig XTC-misbruikt veroorzaakt psychoses. Mogelijk was die vogel al zó gestoord dat er geen verandering is opgemekrt, maar da's weer een heel ander verhaal.
Op donderdag 15 januari 2004 13:10 schreef Disorder het volgende:[..]
Volgens mij klopt dat verhaal niet helemaal. Van XTC wordt je namelijk erg vrolijk en vriendelijk. Het lijkt me sterk dat je iemand onder invloed van XTC kan vermoorden. Bovendien zijn drugs in dit geval niet de oorzaak, maar een gevolg van Murat's probleemgedrag. Dit wil dus niet zeggen dat alle drugsgebruikers probleemtypes zijn.
quote:Ik word er steeds moedelozer van.
Op woensdag 14 januari 2004 22:45 schreef toska het volgende:
Ik wordt er alleen steeds bozer om !
Van zowel de reacties van de vrienden van Murat als de reacties op dit forum tegen alle Turken en Moslims.
Ben blij dat de originele bewoners van het land waar ik woon een stuk rationeler en minder racistisch zijn.
Ik vrees echter dat zolang de politici niet in de praktijk weten en ervaren hoe erg het is, ze ook niet durven handelen. Linkse partijen zoals SP en GL zijn oh zo sociaal, maar ik zie ze niet een maandje lesgeven op een VMBO als vrouw of in een achterstandsbuurt wonen of op een andere manier eens in de praktijk wat kennis opdoen.
Ik doe mijn best om genoeg geld te verdienen om zo ver mogelijk van die achterstandsbuurten af te wonen. Zolang criminele jeugd niet gestraft wordt, wordt het probleem echt niet opgelost.
quote:In de krant stond vandaag dat zijn vader vrij was gelaten enkele jaren terug en dat sindsdien Murad erg veel met zijn vader optrok ( hij was erg trots op zijn vader en keek erg naar hem op ), ook ging hij regelmatig met zijn vader naar het café om te drinken, wat niet gebrukelijk is in islamitische kringen ( lees: taboe )
Op donderdag 15 januari 2004 13:11 schreef Mr-Mackey het volgende:[..]
Moslims mogen zich niet te buiten gaan aan alcohol en drugs, dus ...
Bovendien staat er op de FP een update: Pa lief zit ook in de cel en de doodgeschoten leeraar zou daar een opmerking over hebben gemaakt. Of dat al of niet waar is doet er niet echt toe. 'T blijft wel frappant dat pa-lief óók al achter de tralies zit. Echt weer een verrijking voor ons land, die familie
quote:ik ben het grotendeels heus wel met je eens hoor (dat weetje toch), maar in dit geval was het misschien dan niet de verantwoordelijkheid van de school (ze hebben blijkbaar wel hun best proberen te doen) maar ik zou er niet op tegen zijn dat de school in zulk soort zaken wat meer sociale controle mag opzetten voor toekomstige probleem gevallen. Ouders in dit geval opvoeden misschien
Op donderdag 15 januari 2004 13:07 schreef milagro het volgende:[..]
Het is trouwens niet vreemd dat mensen in de buurt van een dader hun daden probeert te vergoeilijken om hun eigen falen te verdoezelen, dat is niet "cultuur" gebonden
quote:De dadel valt niet ver van de boom
Op donderdag 15 januari 2004 13:24 schreef pfaf het volgende:[..]
In de krant stond vandaag dat zijn vader vrij was gelaten enkele jaren terug en dat sindsdien Murad erg veel met zijn vader optrok ( hij was erg trots op zijn vader en keek erg naar hem op ), ook ging hij regelmatig met zijn vader naar het café om te drinken, wat niet gebrukelijk is in islamitische kringen ( lees: taboe )
m.a.w: Zou me niets verbazen als zijn criminele vader hem dat extra beetje op het verkeerde pad bracht
Wie verwacht er dat een verbaal aggressieve knul van 17 met een pistool verhaal komt halen??
Ik denk dat sommigen echt geen idee hebben hoe het er aan toe gaat op dergelijke scholen, waarmee leraren te maken hebben dagelijks.
Er is verdomme een politiepost IN de school aanwezig of portiers, camerabewaking in alle hoeken en gaten, dat alleen al geeft aan met wat soort jeugd je te maken hebt fdaarzo.
Die knullen accepteren NIETS van buitenstaanders, hebben nooit geleerd dat er zoiets is als NEE, dat mag NIET.
En dat is op heel veel VMBO scholen het geval, dus, moeilijke jongens die geen tegenspraak dulden.
En dan de politiek maar wijsmaken dat zwarte scholen geen probleem zijn.
Nee, miet als de leerlingen HAVO VWO niveau hebben en betrokken ouders, maar dat heeft het gros dus niet.
EN dan zou de school tekort schieten en verantwoordelijkheid dragen?
Ze moeten noodgedwongen roeien met de riemen die ze heeft en ze roeien zich te pletter, maar de politiek laat die leraren al jarenlang flink in de kou staan, neemt ze niet serieus, want ach het valt allemaal reuze mee, toch?
Als je zegt, dit is incidenteel, dan moet je daar maar eens gaan kijken, de UITKOMST is incidenteel, er is nu een leraar vermoord, maar het gedrag van die jongelui is allesbehalve incidenteel, er lopen vele Murats rond en de school heeft eenvoudigweg niet de draagkracht om al die jongens op te vangen, al was het maar omdat die jongens eenvoudigweg niet bereikbaar zijn, ze accepteren NIETS, en zo'n leraar kiest, logisch, eieren voor zijn geld, want degene die dat niet doet, eindigt zoals deze conrector misschien.
quote:Nou, sorry, dat laatste zag ik bijvoorbeeld niet bij die Antilliaanse jongens die een knul doodstaken om zijn fiets, de hele Antilliaanse gemeenschap, keurden dit resoluut af, geen excuussmoesje gehoord toen, niet van maatschappelijk werkers uit die groep, niet van eventuele voogden, niet van leerlingen of familie.
Op donderdag 15 januari 2004 13:31 schreef Re het volgende:[..]
ik ben het grotendeels heus wel met je eens hoor (dat weetje toch), maar in dit geval was het misschien dan niet de verantwoordelijkheid van de school (ze hebben blijkbaar wel hun best proberen te doen) maar ik zou er niet op tegen zijn dat de school in zulk soort zaken wat meer sociale controle mag opzetten voor toekomstige probleem gevallen. Ouders in dit geval opvoeden misschien
Het is trouwens niet vreemd dat mensen in de buurt van een dader hun daden probeert te vergoeilijken om hun eigen falen te verdoezelen, dat is niet "cultuur" gebonden
Als ik Arslan van Forum hoor, die kwam ook meteen al met "dat is niet de cultuur, daar heeft het niets mee te maken" aanzetten, terwijl hij vervolgens in 1 adem meldt dat er allochtone (Turkse) leraren nodig zijn omdat alleen die dergelijke knullen kunnen bijstaan en begrijpen, omdat ze uit dezelfde cultuur komen.
Wat is het nou??
De Turkse criminoloog bij Netwerk was wmb een stuk duidelijker in zijn betoog.
Het lééft onder die knullen, het lééft onder de jeugd uit die groep.
Het is niet incidenteel.
Het is in de Turks-koerdische cultuur heel normaal om geweld te accepteren als de EER is aangetast, het wordt toegejuigd, bewonderd.
De eer herstel je door de ander te doden, ten overstaande van velen liefst.
Gezien de ontwikkelingen en de belachelijke discussie die gevoerd word over de schuldvraag in deze vreselijke situatie
zie ik in de nabije toekomst Murat in zijn gestolen BMW Cabrio de Geleenstraat tegemoet rijden terwijl de achtergrond feestelijk verlicht wordt door een brandend Binnenhof.
Een nieuwe stap in de intergratie is genomen.
quote:het is een verklaring van de naasten, misschien om het te verklaren, misschien om er een rationale achter te zoeken. De ware toedracht over het waarom is mij nu nog niet duidelijk, hij zwijgt immers
Op donderdag 15 januari 2004 13:41 schreef milagro het volgende:[..]
Wat is het nou??De Turkse criminoloog bij Netwerk was wmb een stuk duidelijker in zijn betoog.
Het lééft onder die knullen, het lééft onder de jeugd uit die groep.
Het is niet incidenteel.
Het is in de Turks-koerdische cultuur heel normaal om geweld te accepteren als de EER is aangetast, het wordt toegejuigd, bewonderd.
De eer herstel je door de ander te doden, ten overstaande van velen liefst.
quote:Daar heb ik toch twijfels bij ... toevallig weer hetzelfde fenomeen als toen die jongen in Venlo doodgeschopt werd, of toen een stel "cultureel verbonden" snotapen op straat stonden te juichen op 11 september 2001. Eigenlijk nooit gezien in mijn cultuur.
Op donderdag 15 januari 2004 13:31 schreef Re het volgende:Het is trouwens niet vreemd dat mensen in de buurt van een dader hun daden probeert te vergoeilijken om hun eigen falen te verdoezelen, dat is niet "cultuur" gebonden
Als je nou kijkt naar de reacties van medeleerlingen, natuurlijk is het gros hardstikke aangeslagen, maar er zijn er zelfs een aantal die posters met daarop "Murat, We love you" naar die herdenking willen meenemen! Ook is er gezegd door een medeleerling: "het is niet eerlijk dat Murat zo slecht word afgeschilderd, de leraar lokte het zelf vaak uit" Dat vind ik pas shocking! En dan kun je wel met kort door de bocht reacties komen van "terugsturen die mensen" "natuurlijk die allochtonen weer" maar denk eens dieper, die mensen zijn zwaar achtergesteld, het "uitschot" komt vaak naar Nederland.
Na een paar jaar krijgen we van die wijken die afgesloten worden door hekken, in iedere stad zgn. "no go areas", en wat doe je ertegen? Niks.
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 13:52 schreef Re het volgende:[..]
het is een verklaring van de naasten, misschien om het te verklaren, misschien om er een rationale achter te zoeken. De ware toedracht over het waarom is mij nu nog niet duidelijk, hij zwijgt immers
quote:Ach ja..Murat had geen keus, hij moest de leraar wel doodschieten.
Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. "Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens", zegt een van hen.... "Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad." Volgens de leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. "Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt."
.
Eerwraak dus volgens deze knulletjes, de conrector had hem tot op het bot getergd.
En waarmee, met het woord NEE.
Sorry Re, ook voor lieden uit de directe omgeving is dit niet NORMAAL.
Ze praten het gewoon helemaal goed zelfs.
De voogd doet dat niet direct met zoveel woorden, maar feitelijk legt hij de schuld dus vooral bij de school en dus ook bij de conrector.
En het feit dat lieve Murat weigert een verklaring af te leggen is wel heel tegenstrijdig met de zogenaamde spijtbetuiging, vind je niet?
quote:het is escapism, fout gedrag inderdaad, maar het kan wel een verklaring zijn om de daad te rationaliseren, in mijn ogen is dit gewoon sociaal psychologisch gedrag. Dat wij dat niet kunnen en mogen begrijpen is duidelijk (ik moet gewoon aan die reclame denken "Dat doet tie anders nooit")
Op donderdag 15 januari 2004 13:53 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Daar heb ik toch twijfels bij ... toevallig weer hetzelfde fenomeen als toen die jongen in Venlo doodgeschopt werd, of toen een stel "cultureel verbonden" snotapen op straat stonden te juichen op 11 september 2001. Eigenlijk nooit gezien in mijn cultuur.
quote:laat even duidelijk zijn dat ik het gedrag veroordeel maar dat ik gewoon vanuit verklaarbaar gedrag redeneer. Eerwraak op zich is zo fout als de neten natuurlijk
Op donderdag 15 januari 2004 13:59 schreef milagro het volgende:[..]
[..]Ach ja..Murat had geen keus, hij moest de leraar wel doodschieten.
Eerwraak dus volgens deze knulletjes, de conrector had hem tot op het bot getergd.
En waarmee, met het woord NEE.Sorry Re, ook voor lieden uit de directe omgeving is dit niet NORMAAL.
Ze praten het gewoon helemaal goed zelfs.
De voogd doet dat niet direct met zoveel woorden, maar feitelijk legt hij de schuld dus vooral bij de school en dus ook bij de conrector.En het feit dat lieve Murat weigert een verklaring af te leggen is wel heel tegenstrijdig met de zogenaamde spijtbetuiging, vind je niet?
Ik heb gewoon het gevoel dat het bij deze jongen vroeg of laat toch wel fout ging, en of dat nou cultuurgebonden is of gewoon psychisch gedrag is een tweede... ik neem aan dat in Turkije er ook geen leraren worden doodgeschoten als iemand de klas uit wordt gestuurd
Iemand vermoorden omdat diegene je "eer" heeft aangetast? Ik heb ook regelmatig ruzie met de (con)rector bij op school, maar het is nooit in mij opgekomen om ook maar een wapen naar school te nemen, en iemand te bedreigen, laat staan vermoorden.Dan ben je echt ziek.En iedereen die nu loopt te roepen dat die Murat z'on lieve jongen is, is misschien wel net zo "ziek" in hun stinkende hoofdjes als die Murat zelf !!
sorry , maar moest ik ff kwijt....
quote:goed zo, ga nu maar weer buitenspelen
Op donderdag 15 januari 2004 14:09 schreef Imbi het volgende:
sorry , maar moest ik ff kwijt....
quote:nee, maar dat is het er een van hen, hè, en wordt er een thuiswedstrijd ghespeelt,zou je kunnen zeggen.
Op donderdag 15 januari 2004 14:09 schreef Re het volgende:[..]
laat even duidelijk zijn dat ik het gedrag veroordeel maar dat ik gewoon vanuit verklaarbaar gedrag redeneer. Eerwraak op zich is zo fout als de neten natuurlijk
Ik heb gewoon het gevoel dat het bij deze jongen vroeg of laat toch wel fout ging, en of dat nou cultuurgebonden is of gewoon psychisch gedrag is een tweede... ik neem aan dat in Turkije er ook geen leraren worden doodgeschoten als iemand de klas uit wordt gestuurd
Arslan zei ook dat een allochtone leraar beter is, ze zien "ons" niet als autoriteit, ze zien witte agenten niet als autoriteit, laat staan witte leraren.
Wat dat betreft had hij ms wel een punt, de buurtvaders zijn met die argumenten ook aangesteld.
Ze accepteren geen NEE , geen correctie op hun gedrag van een kaaskop.
Verder is het natuurlijk zo dat je dergelijke idioten overal aantreft en dat een moord als deze nooit te voorkomen is, in principe.
Maar als je meent dat de school verantwoordelijk is, omdat de jongen overduidelijk symptomen van een potentielen moordenaar vertoonde en dat men dat door ervaring had moeten opmerken (want hoe herken je anders die symptomen immers) dan kun je niet tegelijkertijd spreken van een incidenteel geval, hooguit dat de úitkomst (de dood vd leraar) incindenteel is.
Integratie werkt niet, assimilatie staat hier ten lande gelijk aan fascisme en dus blijft er
naar mijn bescheiden mening maar één (1) optie over:
De VVD heeft het dualisme in de politiek ingevoerd, laat Min. Donner maar hetzelfde
doen in de rechtspraak. Geheel naar de tradities die onze gekleurde broeders zo koesteren,
moeten wij hen bestraffen volgens de Sharia. Desnoods stellen we een paar Islamitische
(scherp-)rechters aan, da's meteen weer goed voor de arbeidsparticipatie!
De meeste steden en dorpen hebben wel een marktplein, dat doorgaans maar één of twee
dagen per week wordt benut en derhalve uitstekend dienst kan doen om de straffen er te
laten voltrekken. Ter leeringh ende vermaeck, zullen we maar zeggen. Een paar aanshouwelijke
lessen zullen zeker bevorderlijk zijn in de strijd het morele verval een halt toe te roepen.
quote:Als er op korte termijn oplossingen moeten komen om dit soort zaken te voorkomen zouden zulk soort maatregelen misschien wel nodig zijn, oplossingen voor de langere termijn moeten natuurlijk vanuit de basis worden aangepakt maar daar zie je geen resultaten van op de korte termijn. Dus zal er iets moeten gebeuren wat ook direct effect heeft en niet pas over een generatie of zo
Op donderdag 15 januari 2004 14:18 schreef milagro het volgende:[..]
op het andere nieuwsbericht (leerling schiet leerling neer) iedereen de mond vol over 'waar hebtie dat wapen gekocht, zie je wel, allochtoon' enzovoorts.
wel consequent blijven he: als wapens in nederland vrij verkrijgbaar zijn, en mensen mogen die gebruiken, dan ja: inbrekers e.d. zullen eerder doodgeschoten worden (alhoewel de kans dat zo'n vent dan zelf ook een gun meeneemt, -en- niet zal aarzelen die te gebruiken aardig groot zal zijn....) maar ook onschuldige mensen, want wapens zijn nou eenmaal vrij te krijgen, en gekken ook!
quote:Terracollege afd. Havo-VWO-Gymnasium
Op donderdag 15 januari 2004 13:32 schreef milagro het volgende:
En dat is op heel veel VMBO scholen het geval, dus, moeilijke jongens die geen tegenspraak dulden.En dan de politiek maar wijsmaken dat zwarte scholen geen probleem zijn.
Nee, miet als de leerlingen HAVO VWO niveau hebben en betrokken ouders, maar dat heeft het gros dus niet.
quote:Doen *ze* toch?
Waarom doen ze die dingen niet in hun eigen land?
quote:en op fok is het volstrekt acceptaal om dieven te doden, het wordt toegejuigd, bewonderd.
..........
je punt is?
en thuis kom je er als eerste stap hulpverlener (school die problemen wilt aankaarten) 9 van de 10 keer niet in, wegens diezelfde trots en eer.
bij de eerste de beste kritiek op zoonlief wordt er een andere school gezocht, dat is ook een van de (minder belangrijke) oorzaken van het ontstaan van zwarte scholen.
en thuis vinden ze dat zodra zoonlief de deur achter zich dichtdoet, de verantwoordelijkheid bij de politie en de school ligt.
ga daar maar aanstaan als goedwillende leraar/school.
de medewerking vanuit de basis is veelal nul komma nul.
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 14:31 schreef milagro het volgende:
en de basis ligt thuis.en thuis kom je er als eerste stap hulpverlener (school die problemen wilt aankaarten) 9 van de 10 keer niet in, wegens diezelfde trots en eer.
bij de eerste de beste kritiek op zoonlief wordt er een andere school gezocht, dat is ook een van de (minder belangrijke) oorzaken van het ontstaan van zwarte scholen.en thuis vinden ze dat zodra zoonlief de deur achter zich dichtdoet, de verantwoordelijkheid bij de politie en de school ligt.
ga daar maar aanstaan als goedwillende leraar/school.
de medewerking vanuit de basis is veelal nul komma nul.
quote:nee, want dat bepaal jij niet.
Op donderdag 15 januari 2004 14:31 schreef simmu het volgende:
en mijns insziens heeft dit dus HE-LE-MAAL niks met eerwraak van doen, dus kan daar alsjeblieft over opgehouden worden?
en of het met eerwraak te maken heeft, weet ik niet, maar gezien de reacties van zijn vrienden zou het zomaar eens kunnen.
zij vinden immers dat de conrector te ver gegaan is en dat Murat geen keus had.
dus blijkbaar leeft dat soort gedachten wel onder die specifieke groep jongelui, de Murats.
quote:lees alsjebliefd dan even wat ik eerder hier al postte (scheelt me alles quoten) -mijn- punt is het volgende:
Op donderdag 15 januari 2004 14:35 schreef milagro het volgende:[..]
nee, want dat bepaal jij niet.
en of het met eerwraak te maken heeft, weet ik niet, maar gezien de reacties van zijn vrienden zou het zomaar eens kunnen.
zij vinden immers dat de conrector te ver gegaan is en dat Murat geen keus had.dus blijkbaar leeft dat soort gedachten wel onder die specifieke groep jongelui, de Murats.
dit is -geen- incident, dit is een direct gevolg van een verharding van de huidige maatschappij, waarin het toegejuicht wordt door 'het volk' om mensen die in hun opinie geen mens zijn (kan dus een dief zijn, of een moordenaar, of een leraar of whatever, gewoon iemand die iets doet wat jij niet wilt dattie doet) te verwonden of te doden, dit alles in het kader van rechtvaardigheid!
als zodanig zie ik dus niet wat het te maken heeft met eerwraak, of huidskleur. dit had net zo goedf een blanke jongen kunnen wezen, die random een donkergekleurd persoon neerschiet, omdat de blanke jongen op school gepest wordt door wat 'marokaantjes'
kijk ff op de fp, en de link die ik al gaf: 71-jarige invalide in cel na doden crimineel
daar wordxt wapengebruik toegejuicht, door o.a. precies dezelfde personen als die nu lopen te jammeren dat zo'n jongen geen wapen mag hebben.
kijk: iedereen is weleens gefrustreerd, en boosof bang. tegenwoordig is het heel makkelijk om een wapen te kopen 'om jezelf te beschermen', en door het soort houding wat nu leeft is het wel heel verleidelijk geworden om dat te gebruiken.
VMBO is idd een school voor de iets minder makkelijk lerende scholier, als zodanig moet je daar ook geen intellectuele hoogstandjes verwachten! dus ook geen echte 'eerwraak' motieven, want daar kunnen die lui geeneens goed genoeg voor redeneren!
quote:En christenen wel?
Op donderdag 15 januari 2004 13:11 schreef Mr-Mackey het volgende:[..]
Moslims mogen zich niet te buiten gaan aan alcohol en drugs, dus ...
quote:Zoek de oorzaak bij het mens en de situatie waar hij in verkeerde.
Bovendien staat er op de FP een update: Pa lief zit ook in de cel en de doodgeschoten leeraar zou daar een opmerking over hebben gemaakt. Of dat al of niet waar is doet er niet echt toe. 'T blijft wel frappant dat pa-lief óók al achter de tralies zit. Echt weer een verrijking voor ons land, die familie
quote:Een hele goeie post, Milagro
Op donderdag 15 januari 2004 13:32 schreef milagro het volgende:
Als je vindt dat dit voorkomen had kunnen worden, geef je dus aan dat dit gedrag voorspelbaar was, en ook dus NIET incidenteel, alleen de fatale afloop is incidenteel.Wie verwacht er dat een verbaal aggressieve knul van 17 met een pistool verhaal komt halen??
Ik denk dat sommigen echt geen idee hebben hoe het er aan toe gaat op dergelijke scholen, waarmee leraren te maken hebben dagelijks.
Er is verdomme een politiepost IN de school aanwezig of portiers, camerabewaking in alle hoeken en gaten, dat alleen al geeft aan met wat soort jeugd je te maken hebt fdaarzo.Die knullen accepteren NIETS van buitenstaanders, hebben nooit geleerd dat er zoiets is als NEE, dat mag NIET.
En dat is op heel veel VMBO scholen het geval, dus, moeilijke jongens die geen tegenspraak dulden.
En dan de politiek maar wijsmaken dat zwarte scholen geen probleem zijn.
EN dan zou de school tekort schieten en verantwoordelijkheid dragen?
Ze moeten noodgedwongen roeien met de riemen die ze heeft en ze roeien zich te pletter, maar de politiek laat die leraren al jarenlang flink in de kou staan, neemt ze niet serieus, want ach het valt allemaal reuze mee, toch?
Als je zegt, dit is incidenteel, dan moet je daar maar eens gaan kijken, de UITKOMST is incidenteel, er is nu een leraar vermoord, maar het gedrag van die jongelui is allesbehalve incidenteel, er lopen vele Murats rond en de school heeft eenvoudigweg niet de draagkracht om al die jongens op te vangen, al was het maar omdat die jongens eenvoudigweg niet bereikbaar zijn, ze accepteren NIETS, en zo'n leraar kiest, logisch, eieren voor zijn geld, want degene die dat niet doet, eindigt zoals deze conrector misschien.
quote:Inderdaad!
Iemand vermoorden omdat diegene je "eer" heeft aangetast? Ik heb ook regelmatig ruzie met de (con)rector bij op school, maar het is nooit in mij opgekomen om ook maar een wapen naar school te nemen, en iemand te bedreigen, laat staan vermoorden.Dan ben je echt ziek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |