abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43101376
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:23 schreef T42 het volgende:

[..]

maar heeft ook geen 24 versnellingen
care.. als je die allemaal door wilt gaan lopen ben je uberhaupt meer tijd kwijt met schakelen dan het in acceleratie opleverd.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:42:41 #102
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_43101487
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:24 schreef T42 het volgende:
(een vracht wagen heeft meer turbo en eerder turbo dan persone wagens)

een vrachtwagel kan een sportauto er heel makkelijk uitrekken (enorme koppel!!!) alleen lage top snelheid heeft hij maar.
Ik kan slecht geloven dat een trekker een ferrari er uit trekt al doen ze beide een sprintje tot de 80...
Als een ferrari in 4 seconden op de 100 zit, doet ie er dus nog korter over tot de 80.
En dat zie ik een vrachtwagen niet doen...
Signature.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:48:14 #103
53151 T42
Pinball Wizard
pi_43101680
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:39 schreef 1299 het volgende:

[..]

care.. als je die allemaal door wilt gaan lopen ben je uberhaupt meer tijd kwijt met schakelen dan het in acceleratie opleverd.
nooit gehoord van overslaan? soms 6 tegelijk
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:48:53 #104
53151 T42
Pinball Wizard
pi_43101701
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:42 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ik kan slecht geloven dat een trekker een ferrari er uit trekt al doen ze beide een sprintje tot de 80...
Als een ferrari in 4 seconden op de 100 zit, doet ie er dus nog korter over tot de 80.
En dat zie ik een vrachtwagen niet doen...
zei sport wagen geen mussle car
pi_43101705
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:42 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ik kan slecht geloven dat een trekker een ferrari er uit trekt al doen ze beide een sprintje tot de 80...
Als een ferrari in 4 seconden op de 100 zit, doet ie er dus nog korter over tot de 80.
En dat zie ik een vrachtwagen niet doen...
Is ook allemaal bullshit.. ik moet het eerste betrouwbare fimpje van een 0-80 van een vrachtwagen nog tegen komen. Zelfs een bestelbus met 180PK doet nog rond de 10 seconden naar de 100.
  donderdag 2 november 2006 @ 11:37:14 #106
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_43165939
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

o verkeerd gelezen
nee dat haal ik niet
tjeez das wel errug veel koppel dat wil ik ook
Youpie snapt het

Ons nieuwe MAN zwaar transport trekkertje heeft 8 van die grote verfblikken die op en neer staan te stampen, ongeveer 18 liter inhoud ofzo, 2 turbo's, 600 Pk, 2000Nm en een slimme automaat
Die heeft aan het einde van de 2e versnelling (begint ie mee als je hem niet zelf hoger zet) precies door hoe zwaar je bent en past daar de rest van het schakelprogramma op aan icm de TC en ESP (kan je ook uitzetten ) en geloof me, dat je bek openvalt als je daar niet op rekent bij het stoplicht

Dan schakelt ie in 4 stappen naar de 16, en daar zit je erg rap dan....preciese tijd weet ik niet, maar geloof me dat het rap is

Begrenzers kan je idd foppen, en makkelijker als je denkt, maar 140 geloof ik geen reet van, dan loopt ie 3000 Rpm volgens mij.... da's net zoeits als een Honda CRX die ineens 280 loopt met dezelfde bak en eindoverbrenging, draait ie zeker 15.000 toeren ????
Zuinige groene gebied bij de gemiddelde vrachtwagen ligt zelfs rond de 1300 (!) toeren, dat draait ie dus als je 80 rijdt op de snelweg.... max koppel ligt meestal op 1100 ofzo, dus zuinig rijden doe je in een gebied van 200 - 300 toeren, vandaar ook dat je de blubber schakelt in de file bijvoorbeeld als je geen automaat hebt..

Het inmiddels overleden broertje van mijn kraan had ook een schakelaartje op het dash waarmee de begrenzer te overbruggen was, zodat je in tunnels en tegen een brug op een aanloopie kon nemen om te voorkomen dat je met het zware mormel in 6 hoog met 45 km/u naar boven kroop en een obstakel op de weg wordt.

Snelheid in een zwaar voertuig is toch heeeeeel erg anders als in een luxe auto, ik ben zelf iemand die altijd te hard rijdt in mijn luxe auto, maar in de kraan is dat echt heel anders.... als ik in de kraan dóórrijd, bv. voor je gevoel zo hard als technisch mogelijk is over een rotonde, val je erachter in je PW bijkans in slaap, terwijl bij mij alles door de cabine heen vliegt en op de snelweg is 110 al gevaarlijk hard met zo'n ding (klapbanden, remweg van hier tot volgende afslag), terwijl de gemiddelde PW coureur dan nog graag 2 keer zou willen schakelen....
Binnen beb. kom is met 30 over een drempel nog net te doen, anders ligt echt alles op een hoop in je cabine , terwijl een beetje middenklasser een drempel makkelijk met 60 neemt....

Ik vind trouwens dat iedereen tijdens het lessen voor B rijbewijs verplicht een rondje in een vrachtwagen zou moeten (mee)rijden als onderdeel van het lessen, zodat ze weten hoe gevaarlijk die achterlijke stunts zijn die ze uithalen op de snelweg....
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')