abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2004 @ 18:25:20 #1
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_16259851
Tijdens 't uitvoegen op een vrij lange uitvoegstrook kwam al invoegend een vrachtauto-cabine (dus zonder oplegger enzo) met een vrij hoge snelheid ingevoegd, ging gelijk de linkerbaan op, en had er zo te zien een behoorlijk tempo in.

Mag je als vrachtwagen, als je zonder oplegger rijdt, de begrenzer uitschakelen, als dat uberhaupt al mogelijk is ?
Of moet je gewoon 80 blijven rijden met je cabine en je houden aan de regels die normaal ook voor vrachtwagens gelden ?

Als je zonder begrenzer mag rijden met zo'n ding lijkt 't me dat je behoorlijk wat pk's, die je normaal gebruikt om je oplegger te trekken, kan gebruiken om flink de vaart er in de houden.
Of heb ik 't mis ?

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_16260010
Ik heb geen id of hij dan nog aan z'n regels moet houden
Het enigste wat ik weet is dat dat ding hartstikke snel optrekt zonder aanhanger
pi_16260018
Een begrenzer mag je niet kunnen uitschakelen. Ook de zekering van de begrenzer is meestal gekoppeld met die van een ander elektrisch systeem (bijv. je lichten) dus om die er uit te trekken helpt niet, want dan heb je dus ook geen licht...
Don't let my username fool you...
  woensdag 14 januari 2004 @ 18:33:55 #4
45787 fulco-
I want my avatars back!
pi_16260037
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:25 schreef Farao het volgende:
Tijdens 't uitvoegen op een vrij lange uitvoegstrook kwam al invoegend een vrachtauto-cabine (dus zonder oplegger enzo) met een vrij hoge snelheid ingevoegd, ging gelijk de linkerbaan op, en had er zo te zien een behoorlijk tempo in.

Mag je als vrachtwagen, als je zonder oplegger rijdt, de begrenzer uitschakelen, als dat uberhaupt al mogelijk is ?
Of moet je gewoon 80 blijven rijden met je cabine en je houden aan de regels die normaal ook voor vrachtwagens gelden ?

Als je zonder begrenzer mag rijden met zo'n ding lijkt 't me dat je behoorlijk wat pk's, die je normaal gebruikt om je oplegger te trekken, kan gebruiken om flink de vaart er in de houden.
Of heb ik 't mis ?


Begrenzer moet altijd aanstaan, mag daarom ook niet uit te schakelen zijn voor de bestuurder! Echter... veel begrenzers zijn met bepaalde truukjes om de tuin te leiden (ik beschouw ze eigenlijk als opzettelijk ingebouwde features).

Een vrachtwagencabine wordt zowel met als aanhanger gezien als een vrachtwagen waarvoor in NL een maximum snelheid van 80 km/h geldt. Met alleen een cabine en de begrenzer om de tuin geleid, kan pittig gereden worden. Max. snelheid ligt meestal op hooguit 130 km/h.

pi_16260076
80 isa 80. Wat de samenstelling van het voertuig (vrachtwagen) ook is. De begrenzer is wel uit te schakelen, maar dat is zeerzeker niet makkelijk te doen.

Vergeet niet dat een lege vrachtwagen, in verhouding, enorm veel pk's heeft. Dus erg snel is. Daarbij komt dat de motoren van vrachtwagens over een heel groot toerenbereik een constante trekkracht hebben. Schakelen hoeven ze dus nauwelijks als ze leeg of zonder olegger rijden. Dat maakt ze vaak verrassend snel! (tot 80km/h, dan bederft de begrenzer de pret voor fde chauffeur. Feitelijk iets van 83 km/h)

pi_16260137
hoeveel pk heeft een vrachtwagen eigenlijk?
en zijn het gewone diesels of turbodiesels?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 14 januari 2004 @ 18:41:49 #7
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_16260198
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:33 schreef Metalfreak het volgende:
....Ook de zekering van de begrenzer is meestal gekoppeld met die van een ander elektrisch systeem (bijv. je lichten) dus om die er uit te trekken helpt niet, want dan heb je dus ook geen licht...
Nu was dit niet zo'n probleem want 't was midden overdag en redelijk helder, dus z'n lichten had ie niet nodig.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_16260271
met of zonder oplegger blijft 80 Km/h maar ze kunnen een uitloop tot 90 hebben met begrenser maar harder mag echt niet als je al 90 rijdt pakken ze je al op.
pi_16260326
vrachtwagen heeft veel pktjes maar ja is niet gemaakt voor snelheid maar als zow ding natuurlijk gas geeft zonder oplegger gaat zoiets vrijrap natuurlijk
  woensdag 14 januari 2004 @ 18:47:24 #10
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_16260359
Ik reed nog aan't begin van die (lege) uitvoegstrook en had nog ongeveer een snelheid van 120 km/h (was vrij leeg en reed daarvoor ong. 140) toen die truck mij inhaalde.

Hij reed toen in iedergeval al over de 120 km/h en dat liep nog wel op want hij ging vrij snel uit zicht.

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  woensdag 14 januari 2004 @ 18:52:12 #11
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_16260461
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:36 schreef beerten het volgende:
80 isa 80. Wat de samenstelling van het voertuig (vrachtwagen) ook is. De begrenzer is wel uit te schakelen, maar dat is zeerzeker niet makkelijk te doen.

[...]


Laat me niet lachen, ik doe mijn werk voor een groot deel in de transportbranche en kom veel bij transportondernemingen over de vloer. Zodoende hoor je weleens het een en ander met betrekking tot begrenzers. Die zijn bijna zonder uitzondering verschrikkelijk makkelijk uit te schakelen door de chauffeur. En geloof me maar als ik zeg dat vrachtwagenchauffeurs nou niet bepaald hoogbegaafde professoren zijn. NOFI
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
  woensdag 14 januari 2004 @ 18:54:45 #12
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_16260514
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:47 schreef Farao het volgende:
Ik reed nog aan't begin van die (lege) uitvoegstrook en had nog ongeveer een snelheid van 120 km/h (was vrij leeg en reed daarvoor ong. 140) toen die truck mij inhaalde.

Hij reed toen in iedergeval al over de 120 km/h en dat liep nog wel op want hij ging vrij snel uit zicht.


Dan is het voor die kerel niet te hopen dat hij gecontrolleerd word, want hij kan per direct opnieuw zijn groot rijbewijs overnieuw gaan halen als ze merken dat de begrenzer eraf is. En dat kunnen ze naderhand ook altijd nog zien aan zijn tachograafschijf.
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
  woensdag 14 januari 2004 @ 18:58:49 #13
45787 fulco-
I want my avatars back!
pi_16260611
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:54 schreef T_R_I_P het volgende:

[..]

Dan is het voor die kerel niet te hopen dat hij gecontrolleerd word, want hij kan per direct opnieuw zijn groot rijbewijs overnieuw gaan halen als ze merken dat de begrenzer eraf is. En dat kunnen ze naderhand ook altijd nog zien aan zijn tachograafschijf.


Tachograafschijf? ... Dacht dat dat inmiddels in het techniekmuseum lag. Tegenwoordig gebeurt dat elektronisch met systemen die de authenticiteit van de gelogde data waarborgen met cryptografische sleutels.
  woensdag 14 januari 2004 @ 18:58:59 #14
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16260619
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:39 schreef Metro2005 het volgende:
hoeveel pk heeft een vrachtwagen eigenlijk?
en zijn het gewone diesels of turbodiesels?
Valt behoorlijk tegen.

Deze heeft slechts 410 pk.

Ik had echt iets van 1.400 verwacht of zo

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  woensdag 14 januari 2004 @ 19:02:43 #15
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16260720
Ik kom nog wel eens een vrachtwagen zonder oplegger tegen in scheveningen. Maar ik kan je verzekeren dat die dingen optrekken als een lijp helm josti. Die trekken je er echt dik uit
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_16260721
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:58 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Valt behoorlijk tegen.

Deze [afbeelding] heeft slechts 410 pk.

Ik had echt iets van 1.400 verwacht of zo


slechts 410? onze auto heeft 165 ofzo.... en die is al redelijk snel....
  woensdag 14 januari 2004 @ 19:03:25 #17
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16260739
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:02 schreef erikkll het volgende:

[..]

slechts 410? onze auto heeft 165 ofzo.... en die is al redelijk snel....


Jullie auto weegt waarschijnlijk geen 14 ton.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  woensdag 14 januari 2004 @ 19:04:07 #18
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_16260755
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:58 schreef fulco- het volgende:

[..]

Tachograafschijf? ... Dacht dat dat inmiddels in het techniekmuseum lag. Tegenwoordig gebeurt dat elektronisch met systemen die de authenticiteit van de gelogde data waarborgen met cryptografische sleutels.


Dat soort systemen zijn wel in ontwikkeling, maar binnen europa zijn transportbedrijven nog altijd verplicht met schijven te werken.
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
  woensdag 14 januari 2004 @ 19:05:06 #19
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16260791
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:03 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Jullie auto weegt waarschijnlijk geen 14 ton.


Ligt er aan of me schoonmoeder er in zit of niet
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_16260794
Zie ook dit topic


Acceleratie van een truck deze dus

[Dit bericht is gewijzigd door Virus.NL op 14-01-2004 19:10]

pi_16260821
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:03 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Jullie auto weegt waarschijnlijk geen 14 ton.


maar ik wel
pi_16260831
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:58 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Valt behoorlijk tegen.

Deze [afbeelding] heeft slechts 410 pk.

Ik had echt iets van 1.400 verwacht of zo


Daar weet je alles van hè Robert?

Timmermanszoon zeker...

pi_16260837
vrachtwagens moeten ook koppel(nm's) hebben om te trekken, pk's zijn ondergeschikt iig
pi_16260868
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  woensdag 14 januari 2004 @ 19:09:10 #25
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_16260876
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:36 schreef beerten het volgende:
80 isa 80. Wat de samenstelling van het voertuig (vrachtwagen) ook is. De begrenzer is wel uit te schakelen, maar dat is zeerzeker niet makkelijk te doen.

Vergeet niet dat een lege vrachtwagen, in verhouding, enorm veel pk's heeft. Dus erg snel is. Daarbij komt dat de motoren van vrachtwagens over een heel groot toerenbereik een constante trekkracht hebben. Schakelen hoeven ze dus nauwelijks als ze leeg of zonder olegger rijden. Dat maakt ze vaak verrassend snel! (tot 80km/h, dan bederft de begrenzer de pret voor fde chauffeur. Feitelijk iets van 83 km/h)


De motoren van vrachtwagens hebben een verschrikkelijk kleine powerband, daarom hebben ze ook 25 versnellingen ofzo. Een lege vrachtwagen kan er natuurlijk wel een heel zootje overslaan maar je schakelt je nog steeds helemaal leip.
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
pi_16260877
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:39 schreef Metro2005 het volgende:
hoeveel pk heeft een vrachtwagen eigenlijk?
en zijn het gewone diesels of turbodiesels?
het zijn turbodiesels met meestal een inhoud ergens tussen de 12 en 16 liter en een vermogen tussen de 400 en 500 pk... maar dit is niet het belangrijkste...

het belangrijkste is het koppel wat rond de 2000nm zit!!!!

Hopeloos benzine verslaafd
pi_16260891
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:58 schreef fulco- het volgende:

[..]

Tachograafschijf? ... Dacht dat dat inmiddels in het techniekmuseum lag. Tegenwoordig gebeurt dat elektronisch met systemen die de authenticiteit van de gelogde data waarborgen met cryptografische sleutels.


Nu wordt er nog gewoon gewerkt met de ouderwetse tachograafschijven Eind van het jaar willen ze de digitale tacho gaan invoeren maar dat zullen ze zoals gewoonlijk wel weer niet gaan halen
Elke chauffeur krijgt dan ook een persoonsgebonden chauffeurspas.

De wat grotere transportbedrijven gebruiken wel boordcomputers om allerlei info op te slaan en/of direct door te zenden naar de thuisbasis.

pi_16260983
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:09 schreef pr0f het volgende:

[..]

De motoren van vrachtwagens hebben een verschrikkelijk kleine powerband, daarom hebben ze ook 25 versnellingen ofzo. Een lege vrachtwagen kan er natuurlijk wel een heel zootje overslaan maar je schakelt je nog steeds helemaal leip.


klieine powerband
haha. Ze draaien weinig toeren maar hebben over het gehele toerenbereik een hoog koppel hoor, hoe wil je anders wegkomen met al die tonnen aan gewicht.
Die vele versnellingen heeft vooral te maken met het verschrikkelijk veel kracht nodig hebben voor al dat gewicht. Een beetje trucker kan van 0-80 in 3 versnellingen.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_16260991
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:09 schreef pr0f het volgende:

[..]

De motoren van vrachtwagens hebben een verschrikkelijk kleine powerband, daarom hebben ze ook 25 versnellingen ofzo. Een lege vrachtwagen kan er natuurlijk wel een heel zootje overslaan maar je schakelt je nog steeds helemaal leip.


je hebt ze met 12 of 16 of zelfs 18 als je de halve versnellingen en 2 achteruitversnellingen ook meeteld.

Als je met losse trekker rijdt kan je met 3 keer schakelen aan de 89 zitten (begrenzer).

pi_16261026
Het koppelkromme van een V8 met zo'n 500 pk is in het groene gebied 1 horizontale lijn
pi_16261075
410 pk, dat valt dan inderdaad flink tegen ja

en max koppel bij 2000 toeren ja en?
is dat boeiend. mijn auto haalt zijn max koppel ook bij 2900 toeren (en dat is gewoon een benzinemotor )

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_16261293
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:15 schreef Virus.NL het volgende:
Het koppelkromme van een V8 met zo'n 500 pk is in het groene gebied 1 horizontale lijn
Dan is het geen kromme
pi_16261377
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:16 schreef Metro2005 het volgende:
410 pk, dat valt dan inderdaad flink tegen ja

en max koppel bij 2000 toeren ja en?
is dat boeiend. mijn auto haalt zijn max koppel ook bij 2900 toeren (en dat is gewoon een benzinemotor )


niet max koppel bij 2000 toeren maar max koppel bedraagt 2000nm en is meestal al beschikbaar onder de 1500 toeren
Hopeloos benzine verslaafd
pi_16262385
Waarom denk je in hemelsnaam 1400 pk? Zo'n ding hoeft niet harder dan 90 en mag toch niet meer dan een bepaald gewicht trekken. (Er zijn uitzonderingen)
De vrachtauto waar De Rooy de Parijs Dakar mee rijdt heeft ook "slechts" 800 pk en 3200 nm met een 12,6 liter motor.....
De motoraanduiding staat bij de meeste vrachtautomerken wel in de typeaanduiding. Het vermogen heeft de chaufeur meestal wel op de zijkant staan.
Bij scania: Een 124 is een 12 liter motor uit de 4e serie van scania.
Bij Volvo: FH12 is een 12 liter motor
re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
pi_16262413
*Gaat z'n scholing uit de kast trekken*

-Turbodiesels
-Varierend van 180 tot 600+ aan pk
- Lage koppel
- 12 versnellingen, soms ook 16 tot 20, maar dan gaan we naar amerikanen kijken
- slaan zowieso de eerste 2 over als ze onbeladen zijn, trekken op in z'n 3, sommigen presteren het zelfs in z'n 5, dan hoef je dus niet zo snel te schakelen, en KUN je vrijwel alle Sjonnies in hun GTi het nakijken geven

Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_16262458

14liter 4serie V8 530pk

[Dit bericht is gewijzigd door Virus.NL op 14-01-2004 20:11]

pi_16262538
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:02 schreef zerotolerance het volgende:
Scania verhaal
Ik dacht altijd dat bij Scania de laatste 2 cijfers telde, en die voor pk's stonden.. (dus bij 124, 240pk)
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  woensdag 14 januari 2004 @ 20:08:35 #38
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16262601
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:58 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Valt behoorlijk tegen.

Deze [afbeelding] heeft slechts 410 pk.

Ik had echt iets van 1.400 verwacht of zo


Zelfde als een tractor. Die dingen hebben ook maar een pk-tje of 100-150.
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_16263279
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:03 schreef Jofunu-kun het volgende:
*Gaat z'n scholing uit de kast trekken*

-Turbodiesels
-Varierend van 180 tot 600+ aan pk
- Lage koppel
- 12 versnellingen, soms ook 16 tot 20, maar dan gaan we naar amerikanen kijken
- slaan zowieso de eerste 2 over als ze onbeladen zijn, trekken op in z'n 3, sommigen presteren het zelfs in z'n 5, dan hoef je dus niet zo snel te schakelen, en KUN je vrijwel alle Sjonnies in hun GTi het nakijken geven


dan heb jij een slechte scholing gehad... ze hebben namelijk een hoog koppel

(k neem ff aan dat je bedoelt dat het koppel vroeg beschikbaar is dan klopt het wel namelijk )

Hopeloos benzine verslaafd
pi_16263324
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:25 schreef Youp het volgende:

[..]

dan heb jij een slechte scholing gehad... ze hebben namelijk een hoog koppel

(k neem ff aan dat je bedoelt dat het koppel vroeg beschikbaar is dan klopt het wel namelijk )


waar staat dat ze een laag koppen hebben?
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_16263354
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:26 schreef slashme het volgende:

[..]

waar staat dat ze een laag koppen hebben?


hier:
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:03 schreef Jofunu-kun het volgende:
*Gaat z'n scholing uit de kast trekken*
-Turbodiesels
-Varierend van 180 tot 600+ aan pk
- Lage koppel
- 12 versnellingen, soms ook 16 tot 20, maar dan gaan we naar amerikanen kijken
- slaan zowieso de eerste 2 over als ze onbeladen zijn, trekken op in z'n 3, sommigen presteren het zelfs in z'n 5, dan hoef je dus niet zo snel te schakelen, en KUN je vrijwel alle Sjonnies in hun GTi het nakijken geven
Hopeloos benzine verslaafd
pi_16263556
hmm.. dat bedoelde ik jah.. direct beschikbaar.. je hoeft niet eerst tot zoveelhonderd toeren gas te geven..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_16263758
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:29 schreef Youp het volgende:

[..]

niet max koppel bij 2000 toeren maar max koppel bedraagt 2000nm en is meestal al beschikbaar onder de 1500 toeren


o verkeerd gelezen
nee dat haal ik niet
tjeez das wel errug veel koppel dat wil ik ook
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_16263950
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

o verkeerd gelezen
nee dat haal ik niet
tjeez das wel errug veel koppel dat wil ik ook


me 2
Hopeloos benzine verslaafd
pi_16264417
hier nog een filmpje (van baggerkwaliteit ) met een optrekkende bakwagen: http://home.tiscali.nl/hvanmalsen/filmpjes/ravensbergen.MPG
pi_16264444
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 21:03 schreef Virus.NL het volgende:
hier nog een filmpje (van baggerkwaliteit ) met een optrekkende bakwagen: http://home.tiscali.nl/hvanmalsen/filmpjes/ravensbergen.MPG
trekt idd wel aardig door
Hopeloos benzine verslaafd
pi_16264731
Als nu nog iemand wil beweren dat ze non-turbo zijn weet ik het ook niet meer.. Die kon je bij die Scania duidelijk horen..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  woensdag 14 januari 2004 @ 21:42:07 #48
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_16265465
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:58 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Valt behoorlijk tegen.

Deze [afbeelding] heeft slechts 410 pk.

Ik had echt iets van 1.400 verwacht of zo


Een truck hoeft weinig pk's te hebben als ze maar veel koppel hebben; én dat hebben ze. Die DAF van de Rooy in de Dakar heeft 2.800 Nm bij 1.400-1.800 tpm en 700pk bij 2.200 tpm. Het gigantische koppel dat in alle toeren bijna aanwezig is zorgt ervoor dat een vrachtwagen in alle verzetten ontiegelijk hard kan doortrekken.
pi_16265642
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 21:17 schreef Jofunu-kun het volgende:
Als nu nog iemand wil beweren dat ze non-turbo zijn weet ik het ook niet meer.. Die kon je bij die Scania duidelijk horen..
jah aangezien de turbo overal bij de vrachtwagen is ingevoerd ff na t begin van de jaartelling ofzo
Hopeloos benzine verslaafd
pi_16354864
vrachtwagens mogen zowieso nooit harder dan 80 ook niet als ze met kale truck rijden (dus zonder oplegger),

met alleen een truck is het juist gevaarlijker dan met oplegger omdat de cabine hoog is en bij hoge snelheden snel omslaat, met een oplegger is dit gevaar minder, wat mij betreft mogen ze op de snelweg wel lekker 100 meerijden maja...

**zonder transport staat alles stil** dus heb een beetje meer respect voor die jongens en meiden die de hele dag voor ons allemaal onderweg zijn..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')