Nu zegt m'n intuïtie dat er ook een verband is tussen mensen die veel naar seksistische hiphop luisteren en het aanranden van meisjes. Ik denk dat het geen kwaad kan om ook de seksistische hiphop te verbieden op de publieke radio. Belastinggeld mag niet gebruikt worden om allerlei ranzige, seksistische en gewelddadige teksten de ether in te smijten. Want het verziekt de maatschappij maar, ook al is dit nog niet wetenschappelijk aangetoond. Maar tegen die tijd zijn we weer 3 jaar verder en is de maatschappij nog meer verziekt door de invloeden van hiphop.
Wat vinden jullie, moeten gewelddadige en seksistische hiphop (zeg maar voor het gemak alle hiphop behalve De La Soul en nog een paar) geboycot worden, ja of nee?
Als je iemand neerschiet ben je daar toch zelf verantwoordelijk voor? Hoe kan een muziekstroming daar schuldig aan zijn dat iemand zijn verstand niet gebruikt....
quote:Is dat je enige argument?
Op dinsdag 13 januari 2004 22:59 schreef MaartenHG het volgende:
Ja en door Iron Maiden ga je de duivel aanbidden.
Sinds wanneer draaien ze Maiden op de radio?
Zie je mij naar Den Haag rennen om JP om te leggen?
Denk het niet....
Dat schaapjesvolk zoekt altijd een zondebok voor dit soort situatie's. Zo gauw een gast iets fouts doet in hun 'heilige' (lees: ignorante, asociale) maatschappij, wordt er moord en brand geschreeuw over geweld en sex in computer spelletjes, films, en nou ook al de hiphop.. Get a life .. .
Als je niet snapt dat het niet door een van bovenstaande komt, maar door de instelling van de 'gemiddelde' Nederlander (lees opnieuw: plank voor de kop en doorlopen, ook al wordt er iemand gemoord een meter naast hem/haar), dan hoor je bij deze ook bij dat kapotte schuld-afschuivende klootjesvolk..
Bah!
.
quote:Sinds wanneer draaien ze constant Tupac e.d. op de radio?
Op dinsdag 13 januari 2004 23:03 schreef DaveM het volgende:Sinds wanneer draaien ze Maiden op de radio?
![]()
quote:Sinds de Arrow Rock 500.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:03 schreef DaveM het volgende:
Sinds wanneer draaien ze Maiden op de radio?![]()
quote:Ik bedoel de discussie an sich. Er vinden zich ook wel eens discussies buiten Fok! plaats namelijk.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:06 schreef DaveM het volgende:[..]
linkje?
Maar waarschijnlijk is deze discussie al op Fok! ook wel voorbijgekomen. Iemand (calvobbes ofzo) verblijd je vast wel met een linkje.
quote:Nee maar metal-liefhebbers zijn toch een ander slag mensen dan hiphoppers vind ik.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:05 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Onzin....
Ik luister veel naar punk en metal.
Neem bijv. 'Murder the government'Zie je mij naar Den Haag rennen om JP om te leggen?
Denk het niet....
Metal-liefhebbers imiteren over het algemeen niet het gedrag van hun muzikale helden, hiphoppers doen dat vaak wel. Hiphoppers onderling doen ook veel meer aan "wie is de stoerste, wie is de crimineelste" en dat zie je veel minder bij metalliefhebbers of punkers.
quote:HAHAHAHAHAHAHA
Op dinsdag 13 januari 2004 23:20 schreef DaveM het volgende:
Metal-liefhebbers imiteren over het algemeen niet het gedrag van hun muzikale helden, hiphoppers doen dat vaak wel. Hiphoppers onderling doen ook veel meer aan "wie is de stoerste, wie is de crimineelste" en dat zie je veel minder bij metalliefhebbers of punkers.
. Wow, jij moet echt nog veel leren
.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:08 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
--verhaal waar ik het mee eens ben--
[Dit bericht is gewijzigd door Famas op 13-01-2004 23:25]
dat kind is gewoon ziek in de kop
quote:Nee, Metal-liefhebbers doen onderling meer aan "wie heeft de meeste littekens op de pols" of "wie heeft de grootste weltschmerz" wedstrijdjes.
Zullen we dan ook maar meteen 'bowlen' verbieden...
@ TS Ik hoop dat je de discussie maar weer eens wilt aanzwengelen en je dit niet serieus meent
quote:Jongen, ga je alsjeblieft verdiepen in de hiphop cultuur voordat je onzin gaat lopen uitkramen. Dit is net zo kortzichtig als mensen die denken dat metalliefhebbers allemaal satanisten zijn. Dat was de hele bedoeling van mijn eerste post... Nou, wederom:
Nee maar metal-liefhebbers zijn toch een ander slag mensen dan hiphoppers vind ik.Metal-liefhebbers imiteren over het algemeen niet het gedrag van hun muzikale helden, hiphoppers doen dat vaak wel. Hiphoppers onderling doen ook veel meer aan "wie is de stoerste, wie is de crimineelste" en dat zie je veel minder bij metalliefhebbers of punkers.
Voor als je na het kijken de betekenis niet snapt kan je ook ff op imdb bij de reacties kijken om de ware aard van de film te ontdekken.
http://www.imdb.com/title/tt0363589/
Deze film geeft perfect antwoord waarom mensen (in dit geval op school) opeens doorslaan en andere mensen neerknallen.
Enjoy
quote:Omdat ik me afzet tegen gangsta-rap hoor ik bij het bekrompen klootjesvolk?
Op dinsdag 13 januari 2004 23:08 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Hahaha TS is een typische Nederlander![]()
. Ik schaam me voor je
.
quote:Dat jij nou niet wilt zien dat opvallend veel criminelen van hiphop houden en dat opvallend veel hiphoppers crimineel zijn, en dat jij mensen die de vinger op de zere plek leggen voor klootjesvolk meent te moeten uitmaken....ach...daar sta ik boven.
[scheldpartij]
quote:En daar heb je duidelijke cijfers van? Of is dat alleen maar een idee dat door je hoofd spookt?
Op dinsdag 13 januari 2004 23:52 schreef DaveM het volgende:Dat jij nou niet wilt zien dat opvallend veel criminelen van hiphop houden en dat opvallend veel hiphoppers crimineel zijn
Dan kan ik ook wel gaan roepen dat Frans Bauer zijn fans aanzet tot moord en doodslag.
quote:bedankt voor de tip
Op dinsdag 13 januari 2004 23:33 schreef Cow81 het volgende:
Mijn tip aan jouw is: download / kijk de film 'Elephant'Voor als je na het kijken de betekenis niet snapt kan je ook ff op imdb bij de reacties kijken om de ware aard van de film te ontdekken.
http://www.imdb.com/title/tt0363589/
Deze film geeft perfect antwoord waarom mensen (in dit geval op school) opeens doorslaan en andere mensen neerknallen.
Enjoy
quote:Even om het andersom te zeggen:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:52 schreef DaveM het volgende:
Omdat ik me afzet tegen gangsta-rap hoor ik bij het bekrompen klootjesvolk?
Nee dude, ik denk daarbij eerder aan jou. Jij vindt het waarschijnlijk stoer om naar het geblaat van criminele negers te luisteren, maar ik kijk wel uit om mee te gaan met de domme kudde van gangstashit-aanbidders.
Omdat ik me afzet tegen metal hoor ik bij het bekrompen klootjesvolk?
Nee dude, ik denk daarbij eerder aan jou. Jij vindt het waarschijnlijk stoer om naar het geschreeuw van langharige satanisten te luisteren, maar ik kijk wel uit om mee te gaan met de domme kudde van duivels-aanbidders.
Hoe makkelijk!
quote:De meeste criminelen luisteren naar Frans Bauer en Hazes.
Dat jij nou niet wilt zien dat opvallend veel criminelen van hiphop houden en dat opvallend veel hiphoppers crimineel zijn, en dat jij mensen die de vinger op de zere plek leggen voor klootjesvolk meent te moeten uitmaken....ach...daar sta ik boven.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:52 schreef DaveM het volgende:[..]
Omdat ik me afzet tegen gangsta-rap hoor ik bij het bekrompen klootjesvolk?
Nee dude, ik denk daarbij eerder aan jou. Jij vindt het waarschijnlijk stoer om naar het geblaat van criminele negers te luisteren, maar ik kijk wel uit om mee te gaan met de domme kudde van gangstashit-aanbidders.
[..]
Je hoort tot het bekrompen klootjesvolk, omdat je denkt dat luisteren naar 'negergeblaat' tof, cool en stoer is. Daarbij ga je ook nog eens zo achterlijk reageren, alsof iedereen die hiphop maakt/luistert crimineel is.Dat jij nou niet wilt zien dat opvallend veel criminelen van hiphop houden en dat opvallend veel hiphoppers crimineel zijn, en dat jij mensen die de vinger op de zere plek leggen voor klootjesvolk meent te moeten uitmaken....ach...daar sta ik boven.
Oh dat wil ik best zien vriend, alleen misschien is iets moeilijk te begrijpen als je het zo uit je duim zuigt?
Je hebt geen enkele argumentatie of niks, alleen dat hiphoppers crimineel zijn, OMDAT ze toevallig naar die muziek luisteren.
Ik ken meer dan genoeg mensen die van hiphop houden (ook van rape/murder/copkillin-teksten) en dat zijn gasten van in de 40 met een gezin, huis, werk etc. Zo ken ik ook een paar vrouwen van achter in de 30 die deze muziek erg gaaf vinden, omdat het weergeeft met wat voor ' randdebielen wij te maken hebben in deze samenleving ' (quote van die vrouw).Of dacht je nou echt dat de enige hiphoppers dikke brede negers met Mercedessen zijn, 600 kilo goud aan hun nek, en vier shotguns in de binnenzak?
Dan ben je werkelijk waar nog dieper gezonken dan ik dacht
![]()
![]()
quote:oh? vertel?
Op dinsdag 13 januari 2004 23:54 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dan kan ik ook wel gaan roepen dat Frans Bauer zijn fans aanzet tot moord en doodslag.
Wat betreft de relatie hiphop/crimineel: cijfers in deze zijn er natuurlijk niet, dus moeten we het helaas uit de losse pols doen.
Maar jij weet net zo goed als ik welke groep jongeren veel vaker met de politie in aanraking komt. En dat die jongeren meestal geen fan zijn van metal, punk, techno of klassiek. Need i say more?
quote:Laat ik het een keer een beetje in jou woorden omschrijven dan.. For the brainless zullen we maar zeggen
Op woensdag 14 januari 2004 00:05 schreef DaveM het volgende:[..]
oh? vertel?
Wat betreft de relatie hiphop/crimineel: cijfers in deze zijn er natuurlijk niet, dus moeten we het helaas uit de losse pols doen.
Maar jij weet net zo goed als ik welke groep jongeren veel vaker met de politie in aanraking komt. En dat die jongeren meestal geen fan zijn van metal, punk, techno of klassiek. Need i say more?
Jeugd -> Verveling -> Jointje roken-> Straatleven -> Luisteren naar muziek over ghettoleven -> Op straat meer politie dan thuis of bij Frans Bauer concert
Jou 'uit de pols' geschudde drogredenering, heeft werkelijk een logica! .
quote:Ja eens even kijken... Voetbalfans komen elke week met de politie in aanraking. En volgens mij draaien die geen Tupac
Op woensdag 14 januari 2004 00:05 schreef DaveM het volgende:Maar jij weet net zo goed als ik welke groep jongeren veel vaker met de politie in aanraking komt. En dat die jongeren meestal geen fan zijn van metal, punk, techno of klassiek. Need i say more?
quote:Da's een goeie...
Op woensdag 14 januari 2004 00:08 schreef calvobbes het volgende:
Ja eens even kijken... Voetbalfans komen elke week met de politie in aanraking. En volgens mij draaien die geen Tupac
nog een goed artikel:
http://www.antimusic.com/antiguy/rantitorial/2001/feb/
Om maar even het op jouw niveau te spelen, DaveM...
Ik luister al jaren naar metal en ik heb nog nooit zomaar iemand geweld aangedaan...wat een onzin.
Het zijn de personen zelf die niet sporen!
p.s. wist je dat als je een Tupac album achterstevoren draait, dat je dan satanische spreuken kunt horen!
quote:Ja en ze worden alleen maar opgepakt omdat ze graag op straat hangen.
Op woensdag 14 januari 2004 00:07 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Jeugd -> Verveling -> Jointje roken-> Straatleven -> Luisteren naar muziek over ghettoleven -> Op straat meer politie dan thuis of bij Frans Bauer concertJou 'uit de pols' geschudde drogredenering, heeft werkelijk een logica!
.
quote:Haha, jij noemt dat ghetto-geblaat? Luister je eigenlijk wel 's goed naar de tekst? 2Pac is net zo ghetto als Linkin Park satanistisch is... Pfff...
Op woensdag 14 januari 2004 00:26 schreef DaveM het volgende:
Om de discussie wat meer richting muziek te trekken, wil ik terug naar het onderwerp. Metal en punk worden vrijwel geboycot op 3FM (zeker overdag), waarom is het dan zo gek om te pleiten voor een strengere selectie als het gaat om ghetto-geblaat?
quote:Ghetto geblaat is net zo veel te horen op 3FM als Metal en Punk.
Op woensdag 14 januari 2004 00:26 schreef DaveM het volgende:waarom is het dan zo gek om te pleiten voor een strengere selectie als het gaat om ghetto-geblaat?
Sorry hoor, maar die beweringen van jou slaan echt nergens op....
...dat ghettogeblaat over het algemeen wel. Het gaat toch om de "bling bling & the ice" etc. Hoe willen ze anders die Mercedes die ze in hun clips hebben betalen? ..Of huren ze die gewoon, want ik zie vaak dezelfde auto in die ghettoclips.
quote:Geen enkele muzieksoort zet direct aan tot geweld. Maar de invloed is er wel degelijk en zeker op labiele geesten. Wie die rotzooi wil luisteren moet dat lekker zelf weten, alleen vind ik dus niet dat de overheid hier aan moet bijdragen. Dan verliest 3FM maar wat luisteraars, tilt het niveau in ieder geval weer omhoog. Maar goed, dat is blijkbaar een kloootjesvolk-idee.
Op woensdag 14 januari 2004 00:17 schreef Ataririot het volgende:
Haha nieuwe variant op dat metal mensen aanzet tot anderen vermoorden? als je dat wil geloven ga je maar in amerika wonen ofzo
*ziet dat het al laat is en gaat naar bed
quote:Whaha.. wat dacht je van de, om in jou manier van praten te blijven, 'ECHTE hiphop artiesten' ?
Op woensdag 14 januari 2004 00:33 schreef GODFLESH het volgende:
Metal en punk is niet commercieel gericht...! Ik bedoel hiermee dus ECHTE metal/punk bands....dat ghettogeblaat over het algemeen wel. Het gaat toch om de "bling bling & the ice" etc. Hoe willen ze anders die Mercedes die ze in hun clips hebben betalen? ..Of huren ze die gewoon, want ik zie vaak dezelfde auto in die ghettoclips.
Datgene wat je op TMF ziet is net zo commerciel als de rest van de troep daar.. Waarom zou dit bij hiphop opeens niet zijn?
Ik snap niet dat mensen nog zo achterlijk kunnen redeneren .
quote:Toch niet Kill Em All of Killing Time heh?!
Op woensdag 14 januari 2004 00:36 schreef DaveM het volgende:
Geen enkele muzieksoort zet direct aan tot geweld. Maar de invloed is er wel degelijk en zeker op labiele geesten. Wie die rotzooi wil luisteren moet dat lekker zelf weten, alleen vind ik dus niet dat de overheid hier aan moet bijdragen. Dan verliest 3FM maar wat luisteraars, tilt het niveau in ieder geval weer omhoog. Maar goed, dat is blijkbaar een kloootjesvolk-idee.*zet een CD-tje van Metallica op, want ik hoor weer ghettoshit op de radio.
edit: oh je hebt je post alweer ge-edit...
...bands waar ik soms naar luister zijn WU-Tang clan, NWA en Ice cube and Method Man zijn werk vind ik ook heel goed.
Je praat hier niet tegen een 16 jarige TMF junkmusic kijker.
p.s. Ik moet gaan...ik heb nog een drive-by vanavond.
Toch niet Kill Em All of Killing Time heh?! <--- kijk eerst even waar die titels opslaan of wat ze betekenen voordat je repost a.u.b. .
[Dit bericht is gewijzigd door GODFLESH op 14-01-2004 00:45]
quote:Denk dat die vergelijking niet helemaal op gaat.
Op woensdag 14 januari 2004 00:33 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Haha, jij noemt dat ghetto-geblaat? Luister je eigenlijk wel 's goed naar de tekst? 2Pac is net zo ghetto als Linkin Park satanistisch is... Pfff...
Vind trouwens dat TS hiphop hier beetje generaliseerd tot de Gangster Rap. Er zijn heel veel goeie hiphop groepen in en buiten Nederland die hele goeie teksten hebben. (same met metal en punk trouwens)
quote:Dan snap ik al helemaal niet dat je niet begrijpt, dat hiphop 99999999x meer is dan wat bitchez, rims on my benz, en pop that fagget ass nigger
Op woensdag 14 januari 2004 00:42 schreef GODFLESH het volgende:Je praat hier niet tegen een 16 jarige TMF junkmusic kijker.
quote:Het was ook express overdreven bedoeld.
Op woensdag 14 januari 2004 00:43 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Denk dat die vergelijking niet helemaal op gaat.
Maar ben het wel met je eens.
quote:Ja dat ook, en ik vind Ozzy Osbourne ook leuk, dat wilt niet zeggen dat ik mezelf door m'n kop ga schieten, netzoals ik elke agent een kogel in z'n kop wil jagen omdat ik naar NWA of Bodycount luister (hey da's toevallig, dat is METAL en RAP
Vind trouwens dat TS hiphop hier beetje generaliseerd tot de Gangster Rap. Er zijn heel veel goeie hiphop groepen in en buiten Nederland die hele goeie teksten hebben. (same met metal en punk trouwens)
[Dit bericht is gewijzigd door MaartenHG op 14-01-2004 00:49]
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:46 schreef GODFLESH het volgende:
zinloze topic/discussie.
De redeneringen zijn achterhaald, als mensen aso zijn en er was geen hip-hop luisterden ze wel iets anders. Ze worden namelijk niet aso van hip-hop, ze zijn het al.
Wat luisteren de meeste aso's trouwens? Bij mijn weten toch echt vooral de nederlandse smartlap!
Ten 3e, als je zo ziek bent dat je van dat soort teksten gaat doorslaan, dan doe je dat ook wel als er iets anders gebeurt.
En als afsluiter,
Black alicious - make you feel that way
En weg is de discussie dat hip-hop alleen crimineel maakt
Lekker makkelijk, zo'n zondebok zoeken voor alle problemen in de wereld.
Sowieso een slecht voorbeeld van de TS, want 2pac hoor je zelden tot nooit op 3FM.
Wat is muziek toch verderfelijk.....
quote:Nuance; zij haalden hun inspiratie, aansporing niet uit die muziek.
Op woensdag 14 januari 2004 01:54 schreef SKMbeat het volgende:
Hitler hield van Wagner.
The Trench Coat Mafia hield van Rammstein.
Charles Manson hield van The Beatles.
Mark Chapman hield van John Lennon.Wat is muziek toch verderfelijk.....
quote:
seksistische hiphop
Ooit wel is Fuck the police gehoord
Ik zie nog geboen van die uniformen lopen hoor
Kortom complete onzin
quote:Ehm wat ik hier eigenlijk mee wilde zeggen is dat het geen bal uit maakt waar je naar luistert. Een zeer zieke, moordlustige geest haalt zelfs uit "de Vogeltjesdans" of "het Smurfenlied "inspiratie om iemand te doden.
Op woensdag 14 januari 2004 01:55 schreef Rider_on_the_storm het volgende:[..]
Nuance; zij haalden hun inspiratie, aansporing niet uit die muziek.
quote:geef daar ook maar 1 voorbeeld van, want dit is de grootst mogelijke bullshit die je maar kan uitkramen
Op dinsdag 13 januari 2004 22:54 schreef DaveM het volgende:
Bij Nova hoorde ik dat de muziek van Tupac en andere hiphoppers teksten bevat die oproepen tot geweld tegen leraren.
quote:Kap ten eerste eens met dat valse sentiment want dat heb ik vandaag al genoeg gezien, iedereen is dit over 2 weken alweer vergeten. Ten tweede is er nauwelijks geweldadige hiphop op de radio en ten derde weet je niet eens of de persoon in kwestie überhaupt van hiphop hield
Natuurlijk valt het niet te bewijzen of de moordenaarvan vandaag hierdoor is beïnvloed. Maar ik vind nader onderzoek overbodig en pleit voor een snel verbod van gewelddadige hiphop op de publieke radio.
quote:En mijn intuïtie zegt dat domme en kortzichtige mensen geen recht hebben om te mogen posten in openbare fora omdater ook mensen met een iq hoger dan dat van een baksteen posten, maar dat zal je mij nooit hardop horen zeggen of denken, dat terzijde.
Nu zegt m'n intuïtie dat er ook een verband is tussen mensen die veel naar seksistische hiphop luisteren en het aanranden van meisjes. Ik denk dat het geen kwaad kan om ook de seksistische hiphop te verbieden op de publieke radio.
In een gemiddeld popnummer wordt net zoveel over sex gezongen, om nog maar te zwijgen over de videoclips
quote:Gelukkig dat jij het niet voor het zeggen hebt, anders ging het pas echt goed fout. Je kent verdomme niet eens 1% van de hele hiphop scene en je doet net alsof je er verstand van hebt. Waarom bemoei je je met zaken waarvan je nieteens waar het over gaat. Je stond bij mij al niet bekend als super intelligent persoon, maar zelden heb ik zulke extreem domme stellingen gezien. (En ik weet dat deze posts me de nodige notes kan opleveren, i don't care)
Belastinggeld mag niet gebruikt worden om allerlei ranzige, seksistische en gewelddadige teksten de ether in te smijten. Want het verziekt de maatschappij maar, ook al is dit nog niet wetenschappelijk aangetoond. Maar tegen die tijd zijn we weer 3 jaar verder en is de maatschappij nog meer verziekt door de invloeden van hiphop.
quote:Nee dus. Ik word echt helemaal schijtziek van types die een eenmalige gebeurtenis compleet in hun voordeel willen omdraaien. Eerst ben je blij dat het een allochtoon is waardoor je gelijk al is aangetoond en nu ook je gelijk proberen te halen door een muziekstroming compleet af te branden
Wat vinden jullie, moeten gewelddadige en seksistische hiphop (zeg maar voor het gemak alle hiphop behalve De La Soul en nog een paar) geboycot worden, ja of nee?
Zelden heb ik zo'n hypocriet, zielig en misselijkmakend figuur gezien.
En ja ik luister naar hiphop en ik walg ervan dat ik me er tegen moet verdedigen, maar dat je een incident melodramatisch wilt misbruiken voor je eigen doeleinden is lager dan laag
de TS is zo'n beetje het meest kortzichtige persoon dat ik hier heb zien posten
1 leraar wordt neergeschoten en meteen is aangetoond dat de hele maatschappij door hiphop verziekt is?
"Nu zegt m'n intuïtie dat er ook een verband is tussen mensen die veel naar seksistische hiphop luisteren en het aanranden van meisjes." <---dat is wel het dieptepunt van je hele post
nou wat gaat je volgende ingeving worden? "nu zegt m'n intuïtie dat osama bin laden veel geld heeft, en 2pac had dat ook, er is dus een verband tussen de 9/11 aanslagen en hiphop" iets van zo'n niveau?
*wrijft in handen en gaat over in typo-modus*
Ok, dit is deels waar. De hiphop, en met name gansta-rap scheppen een onrealistische wereld en een onrealistisch beeld over omgaan met vrouwen. Het beschrijft ook een geweldadige wereld. Is dit erg? Normaal gesproken niet.
Dit is wel erger dan bijvoorbeeld een Iron Maiden die duivelse dingen beschrijft, dat zal men namelijk niet zo snel na gaan doen. Maar bijvoorbeeld niks erger dan teksten van een Marillon Manson.
Al deze teksten horen geen probleem te zijn. Het probleem zit er in dat er zieke mensen zijn die dit als realiteit gaan zien. Die zien niet meer het verschil in wat echt is en echt kan, en wat in de muziek gezegd word.
Wel ben ik tegen op al die hip-hop clips waar "ho's" alles maar toestaan van die jongens enz. Want ook dit kunnen mensen als realiteit gaan zien. Mogelijk gevolg --> aanranding
Ik geef geen enkele artiest SCHULD bij zoiets. De mensen interpreteren de tekst verkeerd, of zitten persoonlijk emotioneel in de knoei waardoor ze zoiets als realiteit gaan zien. Maar dit is denk ik niet de schuld van de artiest.
De artiest heeft er wel mee te maken, maar als deze artiest er niet zou zijn had zo iemand wel ergens anders deze "inspiratie" gevonden. Internet, boeken enz...
Toch is er wel een wisselwerking.... De artiesten beschrijven wat ze zien, wat er mis is met de wereld, de emotioneel zwakkere fans gaan dit als normaal zien, zij doen dit gedrag na wat beschreven word, de artiest gaat weer een lied maken over geweld dat plaatsvind... en het cirkeltje is rond.
Dus ja, muziek heeft wel een verband met aanrandingen/geweld/moord, maar het is niet de schuildige. Zieke mensen zijn er altijd namelijk.
quote:Precies.
Op woensdag 14 januari 2004 02:04 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Ehm wat ik hier eigenlijk mee wilde zeggen is dat het geen bal uit maakt waar je naar luistert. Een zeer zieke, moordlustige geest haalt zelfs uit "de Vogeltjesdans" of "het Smurfenlied "inspiratie om iemand te doden.
Bovengenoemden hebben bovenstaande muziek verkeerd geïnterpreteerd of voor verkeerde doeleinden gebruikt, dat betekent niet dat die muziek hetzelfde verkeerde effect heeft op miljoenen andere mensen. Integendeel, Lennon en the Beatles hebben velen geïnspireerd tot mooie daden netzoals Hiphop of Metal velen kracht hebben gegeven aan hun leven.
Dit is net zo'n discussie als het vingerwijzen na Columbine (en talloze andere drama's)
Te vergelijken met Carmageddon, Quake, Soldier of Fortune, actiefilms en gewelddadige strips.
Tot nu toe is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat extreem vermaak leidt tot moord en doodslag.
Wat echter wel zo is, is dat je de excessen ziet: Jongens die in lange zwarte jassen medeleerlingen neerschieten, negers in wijde kleding met kilo's goud op de hoek van de winkelstraat die je vuil aankijken etc.
En dan nog wat: Als je het gaat demoniseren (daar is dat woord weer) door het te verbieden zal de populariteit alleen nog maar toenemen. Immers: Verboden vruchten smaken het best. En dan ben je pas echt stoer bij je vriendjes en vriendinnetjes, met je gangsta cd's.
Wat zou Doctor Death geluisterd hebben? En Jack the Ripper? En Al Capone?
Van Hitler weten we dat hij naar Wagner luisterde, is Wagner nu verantwoordelijk voor genocide en mag er uit respect voor de nabestaanden nergens meer Wagner gedraait/uitgevoerd worden?
De plaats waar dit gebeurd is, is nou niet een van de welvarende wijken in Den Haag. Men zou dus kunnen kijken naar de sociale probelemen in zo'n dergelijke wijk.
Ik wil niet zeggen dat ik precies weet hoe het zit maar de volgende factoren kunnen van invloed zijn geweest:
- Peer pressure: vrienden kunnen van invloed zijn geweest, door de dader bijv. negatief te hebben beïnvloed. Ze kunnen bijv. de dader hebben aangespoort om de leraar eens "een lesje" te leren...
- Modeling: ouders of vrienden die problemen ook met geweld oplossen, zodat de dader dit als normaal gedrag is gaan zien...
- Emoties slecht kunnen tonen: het niet goed kunnen uiten van diepe emoties, kan ertoe lijden dat men deze emoties van woede in buitensporig gewelddadig gedrag om gaat zetten.
Deze factoren kunnen ook van invloed zijn, zonder dat hier ook maar naar tupac is geluisterd door de dader. Wat dat betreft ben ik het met de vorige reactie eens. Muziek kan gewelddadige gevoelens bij mensen oproepen, maar dat kan dus ook bij klassiekemuziek idd... Het lijkt mij te makkelijk om bij geweldig gedrag, de oorzaak enkel toe te schrijven aan bepaalde muziek (tupac) of aan bepaalde films (bijv. reservoir dogs)....
[Dit bericht is gewijzigd door miller op 14-01-2004 11:32]
quote:Mooi gezegd Man
Op woensdag 14 januari 2004 02:46 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
geef daar ook maar 1 voorbeeld van, want dit is de grootst mogelijke bullshit die je maar kan uitkramen
[..]Kap ten eerste eens met dat valse sentiment want dat heb ik vandaag al genoeg gezien, iedereen is dit over 2 weken alweer vergeten. Ten tweede is er nauwelijks geweldadige hiphop op de radio en ten derde weet je niet eens of de persoon in kwestie überhaupt van hiphop hield
[..]En mijn intuïtie zegt dat domme en kortzichtige mensen geen recht hebben om te mogen posten in openbare fora omdater ook mensen met een iq hoger dan dat van een baksteen posten, maar dat zal je mij nooit hardop horen zeggen of denken, dat terzijde.
In een gemiddeld popnummer wordt net zoveel over sex gezongen, om nog maar te zwijgen over de videoclips
[..]Gelukkig dat jij het niet voor het zeggen hebt, anders ging het pas echt goed fout. Je kent verdomme niet eens 1% van de hele hiphop scene en je doet net alsof je er verstand van hebt. Waarom bemoei je je met zaken waarvan je nieteens waar het over gaat. Je stond bij mij al niet bekend als super intelligent persoon, maar zelden heb ik zulke extreem domme stellingen gezien. (En ik weet dat deze posts me de nodige notes kan opleveren, i don't care)
[..]Nee dus. Ik word echt helemaal schijtziek van types die een eenmalige gebeurtenis compleet in hun voordeel willen omdraaien. Eerst ben je blij dat het een allochtoon is waardoor je gelijk al is aangetoond en nu ook je gelijk proberen te halen door een muziekstroming compleet af te branden
Zelden heb ik zo'n hypocriet, zielig en misselijkmakend figuur gezien.
En ja ik luister naar hiphop en ik walg ervan dat ik me er tegen moet verdedigen, maar dat je een incident melodramatisch wilt misbruiken voor je eigen doeleinden is lager dan laag
Tis dat ik zelf nooit zo goed uit me woorden ken komen
en ik deze discussie al 583X heb gevoerdt .
quote:Ik snap niet waar jij deze 'kennis' vandaan haalt hoor ouwe gek?! Al je argumenten zijn louter gebaseerd op jouw persoonlijke mening over hip-hop. Je komt niet met steekhoudende feiten of cijfers die mij, of wie dan ook, kunnen overtuigen. En dat is helemaal zo gek niet, als je je bedenkt dat jouw stelling gewoon pure BS is. Daar zijn gewoon geen feiten of cijfers pro voor te vinden.
Metal-liefhebbers imiteren over het algemeen niet het gedrag van hun muzikale helden, hiphoppers doen dat vaak wel. Hiphoppers onderling doen ook veel meer aan "wie is de stoerste, wie is de crimineelste" en dat zie je veel minder bij metalliefhebbers of punkers.Wat betreft de relatie hiphop/crimineel: cijfers in deze zijn er natuurlijk niet, dus moeten we het helaas uit de losse pols doen.
.
quote:Ja
Op dinsdag 13 januari 2004 22:54 schreef DaveM het volgende:Wat vinden jullie, moeten gewelddadige en seksistische hiphop (zeg maar voor het gemak alle hiphop behalve De La Soul en nog een paar) geboycot worden, ja of nee?
quote:Ach, als je de postgeschiedenis van [betreffende user] erop naleest wordt je een hoop duidelijk... Zelden heb ik zo'n laf en hypocriet persoon hier gezien
Op woensdag 14 januari 2004 12:51 schreef dunniecash het volgende:Ik snap niet waar jij deze 'kennis' vandaan haalt hoor ouwe gek?! Al je argumenten zijn louter gebaseerd op jouw persoonlijke mening over hip-hop. Je komt niet met steekhoudende feiten of cijfers die mij, of wie dan ook, kunnen overtuigen. En dat is helemaal zo gek niet, als je je bedenkt dat jouw stelling gewoon pure BS is. Daar zijn gewoon geen feiten of cijfers pro voor te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |