abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16236443
Bij Nova hoorde ik dat de muziek van Tupac en andere hiphoppers teksten bevat die oproepen tot geweld tegen leraren. Natuurlijk valt het niet te bewijzen of de moordenaar van vandaag hierdoor is beïnvloed. Maar ik vind nader onderzoek overbodig en pleit voor een snel verbod van gewelddadige hiphop op de publieke radio.

Nu zegt m'n intuïtie dat er ook een verband is tussen mensen die veel naar seksistische hiphop luisteren en het aanranden van meisjes. Ik denk dat het geen kwaad kan om ook de seksistische hiphop te verbieden op de publieke radio. Belastinggeld mag niet gebruikt worden om allerlei ranzige, seksistische en gewelddadige teksten de ether in te smijten. Want het verziekt de maatschappij maar, ook al is dit nog niet wetenschappelijk aangetoond. Maar tegen die tijd zijn we weer 3 jaar verder en is de maatschappij nog meer verziekt door de invloeden van hiphop.

Wat vinden jullie, moeten gewelddadige en seksistische hiphop (zeg maar voor het gemak alle hiphop behalve De La Soul en nog een paar) geboycot worden, ja of nee?

pi_16236504
Waarom moet er een zondebok worden gezocht voor dergelijke dingen?

Als je iemand neerschiet ben je daar toch zelf verantwoordelijk voor? Hoe kan een muziekstroming daar schuldig aan zijn dat iemand zijn verstand niet gebruikt....

pi_16236514
Here We Go Again.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_16236615
Ja en door Iron Maiden ga je de duivel aanbidden.
pi_16236747
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:59 schreef MaartenHG het volgende:
Ja en door Iron Maiden ga je de duivel aanbidden.
Is dat je enige argument?

Sinds wanneer draaien ze Maiden op de radio?

dinsdag 13 januari 2004 @ 23:05:34 #6
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_16236799
Onzin....
Ik luister veel naar punk en metal.
Neem bijv. 'Murder the government'

Zie je mij naar Den Haag rennen om JP om te leggen?
Denk het niet....

Single father | Aviation enthousiast | Gamer
pi_16236825
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:56 schreef keeper het volgende:
Here We Go Again.
linkje?
pi_16236911
Hahaha TS is een typische Nederlander . Ik schaam me voor je .

Dat schaapjesvolk zoekt altijd een zondebok voor dit soort situatie's. Zo gauw een gast iets fouts doet in hun 'heilige' (lees: ignorante, asociale) maatschappij, wordt er moord en brand geschreeuw over geweld en sex in computer spelletjes, films, en nou ook al de hiphop.. Get a life .. .

Als je niet snapt dat het niet door een van bovenstaande komt, maar door de instelling van de 'gemiddelde' Nederlander (lees opnieuw: plank voor de kop en doorlopen, ook al wordt er iemand gemoord een meter naast hem/haar), dan hoor je bij deze ook bij dat kapotte schuld-afschuivende klootjesvolk..

Bah! .

RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP
pi_16236947
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:03 schreef DaveM het volgende:

Sinds wanneer draaien ze constant Tupac e.d. op de radio?
pi_16236988
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:03 schreef DaveM het volgende:
Sinds de Arrow Rock 500.
pi_16236990
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:06 schreef DaveM het volgende:

[..]

linkje?

Ik bedoel de discussie an sich. Er vinden zich ook wel eens discussies buiten Fok! plaats namelijk.

Maar waarschijnlijk is deze discussie al op Fok! ook wel voorbijgekomen. Iemand (calvobbes ofzo) verblijd je vast wel met een linkje.

pi_16237309
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:05 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Onzin....
Ik luister veel naar punk en metal.
Neem bijv. 'Murder the government'

Zie je mij naar Den Haag rennen om JP om te leggen?
Denk het niet....

Nee maar metal-liefhebbers zijn toch een ander slag mensen dan hiphoppers vind ik.

Metal-liefhebbers imiteren over het algemeen niet het gedrag van hun muzikale helden, hiphoppers doen dat vaak wel. Hiphoppers onderling doen ook veel meer aan "wie is de stoerste, wie is de crimineelste" en dat zie je veel minder bij metalliefhebbers of punkers.

pi_16237367
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:20 schreef DaveM het volgende:
Metal-liefhebbers imiteren over het algemeen niet het gedrag van hun muzikale helden, hiphoppers doen dat vaak wel. Hiphoppers onderling doen ook veel meer aan "wie is de stoerste, wie is de crimineelste" en dat zie je veel minder bij metalliefhebbers of punkers.
HAHAHAHAHAHAHA

. Wow, jij moet echt nog veel leren .

pi_16237441
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:08 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
--verhaal waar ik het mee eens ben--

[Dit bericht is gewijzigd door Famas op 13-01-2004 23:25]

The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:24:14 #15
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_16237449
beetje triest..

dat kind is gewoon ziek in de kop

Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_16237606
Het is wel zo dat een bepaalde groep erg makkelijk te beinvloeden is, maar wat doe je eraan? Helemaal niks...
pi_16237609
quote:
Nee, Metal-liefhebbers doen onderling meer aan "wie heeft de meeste littekens op de pols" of "wie heeft de grootste weltschmerz" wedstrijdjes.
pi_16237655
Straks krijgt een FOK!ker het idee om muziek te gaan luisteren van 2pac, omdat daar volgens de topicstarter teksten in voor komen waarin geweld wordt opgeroepen en hem dat wel aanspreekt. Vervolgens krijgt die FOK!ker inspiratie door die nummers en zal dan ook een leraar platschieten. Me moeten dus rekening houden dat de topicstarter eigelijk ook mensen aanzet tot moord en dus straks medeplichtig kan zijn
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:31:10 #19
66261 0033
3.14159265456295141.3
pi_16237667
Voor diegenen die Bowling For Columbine hebben gezien:

Zullen we dan ook maar meteen 'bowlen' verbieden...

@ TS Ik hoop dat je de discussie maar weer eens wilt aanzwengelen en je dit niet serieus meent

pi_16237727
quote:
Nee maar metal-liefhebbers zijn toch een ander slag mensen dan hiphoppers vind ik.

Jongen, ga je alsjeblieft verdiepen in de hiphop cultuur voordat je onzin gaat lopen uitkramen. Dit is net zo kortzichtig als mensen die denken dat metalliefhebbers allemaal satanisten zijn. Dat was de hele bedoeling van mijn eerste post... Nou, wederom:
pi_16237745
Mijn tip aan jouw is: download / kijk de film 'Elephant'

Voor als je na het kijken de betekenis niet snapt kan je ook ff op imdb bij de reacties kijken om de ware aard van de film te ontdekken.

http://www.imdb.com/title/tt0363589/

Deze film geeft perfect antwoord waarom mensen (in dit geval op school) opeens doorslaan en andere mensen neerknallen.

Enjoy

pi_16238409
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:08 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Hahaha TS is een typische Nederlander . Ik schaam me voor je .
Omdat ik me afzet tegen gangsta-rap hoor ik bij het bekrompen klootjesvolk?
Nee dude, ik denk daarbij eerder aan jou. Jij vindt het waarschijnlijk stoer om naar het geblaat van criminele negers te luisteren, maar ik kijk wel uit om mee te gaan met de domme kudde van gangstashit-aanbidders.
quote:
[scheldpartij]
Dat jij nou niet wilt zien dat opvallend veel criminelen van hiphop houden en dat opvallend veel hiphoppers crimineel zijn, en dat jij mensen die de vinger op de zere plek leggen voor klootjesvolk meent te moeten uitmaken....ach...daar sta ik boven.
pi_16238472
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:52 schreef DaveM het volgende:

Dat jij nou niet wilt zien dat opvallend veel criminelen van hiphop houden en dat opvallend veel hiphoppers crimineel zijn

En daar heb je duidelijke cijfers van? Of is dat alleen maar een idee dat door je hoofd spookt?

Dan kan ik ook wel gaan roepen dat Frans Bauer zijn fans aanzet tot moord en doodslag.

pi_16238512
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:33 schreef Cow81 het volgende:
Mijn tip aan jouw is: download / kijk de film 'Elephant'

Voor als je na het kijken de betekenis niet snapt kan je ook ff op imdb bij de reacties kijken om de ware aard van de film te ontdekken.

http://www.imdb.com/title/tt0363589/

Deze film geeft perfect antwoord waarom mensen (in dit geval op school) opeens doorslaan en andere mensen neerknallen.

Enjoy

bedankt voor de tip
pi_16238513
quote:
Nee dude, ik denk daarbij eerder aan jou. Jij vindt het waarschijnlijk stoer om naar het geblaat van criminele negers te luisteren, maar ik kijk wel uit om mee te gaan met de domme kudde van gangstashit-aanbidders.
Even om het andersom te zeggen:

Omdat ik me afzet tegen metal hoor ik bij het bekrompen klootjesvolk?

Nee dude, ik denk daarbij eerder aan jou. Jij vindt het waarschijnlijk stoer om naar het geschreeuw van langharige satanisten te luisteren, maar ik kijk wel uit om mee te gaan met de domme kudde van duivels-aanbidders.

Hoe makkelijk!

quote:
Dat jij nou niet wilt zien dat opvallend veel criminelen van hiphop houden en dat opvallend veel hiphoppers crimineel zijn, en dat jij mensen die de vinger op de zere plek leggen voor klootjesvolk meent te moeten uitmaken....ach...daar sta ik boven.
De meeste criminelen luisteren naar Frans Bauer en Hazes.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:56:15 #26
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_16238544
Even wat minder op de man spelen en wat meer discussie aub. Zo mogelijk.
pi_16238649
quote:

[..]

[..]

Je hoort tot het bekrompen klootjesvolk, omdat je denkt dat luisteren naar 'negergeblaat' tof, cool en stoer is. Daarbij ga je ook nog eens zo achterlijk reageren, alsof iedereen die hiphop maakt/luistert crimineel is.

Oh dat wil ik best zien vriend, alleen misschien is iets moeilijk te begrijpen als je het zo uit je duim zuigt?
Je hebt geen enkele argumentatie of niks, alleen dat hiphoppers crimineel zijn, OMDAT ze toevallig naar die muziek luisteren.
Ik ken meer dan genoeg mensen die van hiphop houden (ook van rape/murder/copkillin-teksten) en dat zijn gasten van in de 40 met een gezin, huis, werk etc. Zo ken ik ook een paar vrouwen van achter in de 30 die deze muziek erg gaaf vinden, omdat het weergeeft met wat voor ' randdebielen wij te maken hebben in deze samenleving ' (quote van die vrouw).

Of dacht je nou echt dat de enige hiphoppers dikke brede negers met Mercedessen zijn, 600 kilo goud aan hun nek, en vier shotguns in de binnenzak?

Dan ben je werkelijk waar nog dieper gezonken dan ik dacht

pi_16238848
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:54 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dan kan ik ook wel gaan roepen dat Frans Bauer zijn fans aanzet tot moord en doodslag.

oh? vertel?

Wat betreft de relatie hiphop/crimineel: cijfers in deze zijn er natuurlijk niet, dus moeten we het helaas uit de losse pols doen.

Maar jij weet net zo goed als ik welke groep jongeren veel vaker met de politie in aanraking komt. En dat die jongeren meestal geen fan zijn van metal, punk, techno of klassiek. Need i say more?

pi_16238888
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:05 schreef DaveM het volgende:

[..]

oh? vertel?

Wat betreft de relatie hiphop/crimineel: cijfers in deze zijn er natuurlijk niet, dus moeten we het helaas uit de losse pols doen.

Maar jij weet net zo goed als ik welke groep jongeren veel vaker met de politie in aanraking komt. En dat die jongeren meestal geen fan zijn van metal, punk, techno of klassiek. Need i say more?

Laat ik het een keer een beetje in jou woorden omschrijven dan.. For the brainless zullen we maar zeggen .

Jeugd -> Verveling -> Jointje roken-> Straatleven -> Luisteren naar muziek over ghettoleven -> Op straat meer politie dan thuis of bij Frans Bauer concert

Jou 'uit de pols' geschudde drogredenering, heeft werkelijk een logica! .

pi_16238924
Daar gaan we weer, de zelfde discussie als Marilyn Manson <> Columbine Highschool shietgebeuren
pi_16238945
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:05 schreef DaveM het volgende:

Ja eens even kijken... Voetbalfans komen elke week met de politie in aanraking. En volgens mij draaien die geen Tupac
pi_16239194
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:08 schreef calvobbes het volgende:
Ja eens even kijken... Voetbalfans komen elke week met de politie in aanraking. En volgens mij draaien die geen Tupac
Da's een goeie...

nog een goed artikel:

http://www.antimusic.com/antiguy/rantitorial/2001/feb/

Om maar even het op jouw niveau te spelen, DaveM...

pi_16239214
Haha nieuwe variant op dat metal mensen aanzet tot anderen vermoorden? als je dat wil geloven ga je maar in amerika wonen ofzo
"Be realistic demand the impossible"
pi_16239437
ow ik mag dan duz wel gaan oppassen, dat ik morgen niet al men leraren vermoort.. en allemaal mense ga dood rijde.. luister namelijk elke dag 2pac in de auto....
kansloze kerel.. get a life..
  woensdag 14 januari 2004 @ 00:26:29 #35
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_16239500
Het ligt gewoon aan de personen zelf en heeft totaal niks met muziek te maken...alsjeblieft zeg.

Ik luister al jaren naar metal en ik heb nog nooit zomaar iemand geweld aangedaan...wat een onzin.

Het zijn de personen zelf die niet sporen!

p.s. wist je dat als je een Tupac album achterstevoren draait, dat je dan satanische spreuken kunt horen!

Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...
pi_16239514
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:07 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Jeugd -> Verveling -> Jointje roken-> Straatleven -> Luisteren naar muziek over ghettoleven -> Op straat meer politie dan thuis of bij Frans Bauer concert

Jou 'uit de pols' geschudde drogredenering, heeft werkelijk een logica! .

Ja en ze worden alleen maar opgepakt omdat ze graag op straat hangen.
Om de discussie wat meer richting muziek te trekken, wil ik terug naar het onderwerp. Metal en punk worden vrijwel geboycot op 3FM (zeker overdag), waarom is het dan zo gek om te pleiten voor een strengere selectie als het gaat om ghetto-geblaat?
pi_16239738
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:26 schreef DaveM het volgende:
Om de discussie wat meer richting muziek te trekken, wil ik terug naar het onderwerp. Metal en punk worden vrijwel geboycot op 3FM (zeker overdag), waarom is het dan zo gek om te pleiten voor een strengere selectie als het gaat om ghetto-geblaat?
Haha, jij noemt dat ghetto-geblaat? Luister je eigenlijk wel 's goed naar de tekst? 2Pac is net zo ghetto als Linkin Park satanistisch is... Pfff...
pi_16239755
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:26 schreef DaveM het volgende:

waarom is het dan zo gek om te pleiten voor een strengere selectie als het gaat om ghetto-geblaat?

Ghetto geblaat is net zo veel te horen op 3FM als Metal en Punk.

Sorry hoor, maar die beweringen van jou slaan echt nergens op....

woensdag 14 januari 2004 @ 00:33:51 #39
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_16239761
Metal en punk is niet commercieel gericht...! Ik bedoel hiermee dus ECHTE metal/punk bands.

...dat ghettogeblaat over het algemeen wel. Het gaat toch om de "bling bling & the ice" etc. Hoe willen ze anders die Mercedes die ze in hun clips hebben betalen? ..Of huren ze die gewoon, want ik zie vaak dezelfde auto in die ghettoclips.

pi_16239811
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:17 schreef Ataririot het volgende:
Haha nieuwe variant op dat metal mensen aanzet tot anderen vermoorden? als je dat wil geloven ga je maar in amerika wonen ofzo
Geen enkele muzieksoort zet direct aan tot geweld. Maar de invloed is er wel degelijk en zeker op labiele geesten. Wie die rotzooi wil luisteren moet dat lekker zelf weten, alleen vind ik dus niet dat de overheid hier aan moet bijdragen. Dan verliest 3FM maar wat luisteraars, tilt het niveau in ieder geval weer omhoog. Maar goed, dat is blijkbaar een kloootjesvolk-idee.

*ziet dat het al laat is en gaat naar bed

pi_16239890
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:33 schreef GODFLESH het volgende:
Metal en punk is niet commercieel gericht...! Ik bedoel hiermee dus ECHTE metal/punk bands.

...dat ghettogeblaat over het algemeen wel. Het gaat toch om de "bling bling & the ice" etc. Hoe willen ze anders die Mercedes die ze in hun clips hebben betalen? ..Of huren ze die gewoon, want ik zie vaak dezelfde auto in die ghettoclips.

Whaha.. wat dacht je van de, om in jou manier van praten te blijven, 'ECHTE hiphop artiesten' ?

Datgene wat je op TMF ziet is net zo commerciel als de rest van de troep daar.. Waarom zou dit bij hiphop opeens niet zijn?

Ik snap niet dat mensen nog zo achterlijk kunnen redeneren .

pi_16239906
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:36 schreef DaveM het volgende:
Geen enkele muzieksoort zet direct aan tot geweld. Maar de invloed is er wel degelijk en zeker op labiele geesten. Wie die rotzooi wil luisteren moet dat lekker zelf weten, alleen vind ik dus niet dat de overheid hier aan moet bijdragen. Dan verliest 3FM maar wat luisteraars, tilt het niveau in ieder geval weer omhoog. Maar goed, dat is blijkbaar een kloootjesvolk-idee.

*zet een CD-tje van Metallica op, want ik hoor weer ghettoshit op de radio.

Toch niet Kill Em All of Killing Time heh?!

edit: oh je hebt je post alweer ge-edit...

woensdag 14 januari 2004 @ 00:42:32 #43
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_16240060
Ik ken niet alleen TMF rap hoor...

...bands waar ik soms naar luister zijn WU-Tang clan, NWA en Ice cube and Method Man zijn werk vind ik ook heel goed.

Je praat hier niet tegen een 16 jarige TMF junkmusic kijker.

p.s. Ik moet gaan...ik heb nog een drive-by vanavond.

Toch niet Kill Em All of Killing Time heh?! <--- kijk eerst even waar die titels opslaan of wat ze betekenen voordat je repost a.u.b. .

[Dit bericht is gewijzigd door GODFLESH op 14-01-2004 00:45]

woensdag 14 januari 2004 @ 00:43:05 #44
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_16240081
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:33 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Haha, jij noemt dat ghetto-geblaat? Luister je eigenlijk wel 's goed naar de tekst? 2Pac is net zo ghetto als Linkin Park satanistisch is... Pfff...

Denk dat die vergelijking niet helemaal op gaat.
Maar ben het wel met je eens.

Vind trouwens dat TS hiphop hier beetje generaliseerd tot de Gangster Rap. Er zijn heel veel goeie hiphop groepen in en buiten Nederland die hele goeie teksten hebben. (same met metal en punk trouwens)

Single father | Aviation enthousiast | Gamer
pi_16240134
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:42 schreef GODFLESH het volgende:

Je praat hier niet tegen een 16 jarige TMF junkmusic kijker.

Dan snap ik al helemaal niet dat je niet begrijpt, dat hiphop 99999999x meer is dan wat bitchez, rims on my benz, en pop that fagget ass nigger .
  woensdag 14 januari 2004 @ 00:46:46 #46
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_16240233
zinloze topic/discussie.
pi_16240265
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:43 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Denk dat die vergelijking niet helemaal op gaat.
Maar ben het wel met je eens.
Het was ook express overdreven bedoeld.
quote:
Vind trouwens dat TS hiphop hier beetje generaliseerd tot de Gangster Rap. Er zijn heel veel goeie hiphop groepen in en buiten Nederland die hele goeie teksten hebben. (same met metal en punk trouwens)
Ja dat ook, en ik vind Ozzy Osbourne ook leuk, dat wilt niet zeggen dat ik mezelf door m'n kop ga schieten, netzoals ik elke agent een kogel in z'n kop wil jagen omdat ik naar NWA of Bodycount luister (hey da's toevallig, dat is METAL en RAP )...

[Dit bericht is gewijzigd door MaartenHG op 14-01-2004 00:49]

pi_16240283
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:46 schreef GODFLESH het volgende:
zinloze topic/discussie.
Omdat jij er aan deelneemt
pi_16240799
Ik ben eigenlijk zwaar metalhoofd, maar even aan de TS:

De redeneringen zijn achterhaald, als mensen aso zijn en er was geen hip-hop luisterden ze wel iets anders. Ze worden namelijk niet aso van hip-hop, ze zijn het al.

Wat luisteren de meeste aso's trouwens? Bij mijn weten toch echt vooral de nederlandse smartlap!

Ten 3e, als je zo ziek bent dat je van dat soort teksten gaat doorslaan, dan doe je dat ook wel als er iets anders gebeurt.

En als afsluiter,
Black alicious - make you feel that way

En weg is de discussie dat hip-hop alleen crimineel maakt

Original Ratbiker
pi_16241571
Ik moest eigenlijk aan South Park: the Movie denken, toen ik de openingspost van de topicstarter las:

"Don't blame me
For my son Stan
He saw the darn cartoon
And now he's off to join the Klan!
And my boy Eric once
Had my picture on his shelf
But now when I see him he tells me to fuck myself!
Well, blame Canada.."

Lekker makkelijk, zo'n zondebok zoeken voor alle problemen in de wereld.

Sowieso een slecht voorbeeld van de TS, want 2pac hoor je zelden tot nooit op 3FM.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:54:26 #51
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16241833
Hitler hield van Wagner.
The Trench Coat Mafia hield van Rammstein.
Charles Manson hield van The Beatles.
Mark Chapman hield van John Lennon.

Wat is muziek toch verderfelijk.....

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:55:45 #52
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16241851
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:54 schreef SKMbeat het volgende:
Hitler hield van Wagner.
The Trench Coat Mafia hield van Rammstein.
Charles Manson hield van The Beatles.
Mark Chapman hield van John Lennon.

Wat is muziek toch verderfelijk.....

Nuance; zij haalden hun inspiratie, aansporing niet uit die muziek.
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_16241897
quote:
seksistische hiphop

dat luister HELP wat moet ik doen .

Ooit wel is Fuck the police gehoord
Ik zie nog geboen van die uniformen lopen hoor
Kortom complete onzin

I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_16241911
Ik zie trouwens meer van die skater/punkers/junks op straat hangen dan dat volkje wat TS opnoemt
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:04:32 #55
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16241973
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:55 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

[..]

Nuance; zij haalden hun inspiratie, aansporing niet uit die muziek.

Ehm wat ik hier eigenlijk mee wilde zeggen is dat het geen bal uit maakt waar je naar luistert. Een zeer zieke, moordlustige geest haalt zelfs uit "de Vogeltjesdans" of "het Smurfenlied "inspiratie om iemand te doden.
Bovengenoemden hebben bovenstaande muziek verkeerd geïnterpreteerd of voor verkeerde doeleinden gebruikt, dat betekent niet dat die muziek hetzelfde verkeerde effect heeft op miljoenen andere mensen. Integendeel, Lennon en the Beatles hebben velen geïnspireerd tot mooie daden netzoals Hiphop of Metal velen kracht hebben gegeven aan hun leven.
Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_16242353
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:54 schreef DaveM het volgende:
Bij Nova hoorde ik dat de muziek van Tupac en andere hiphoppers teksten bevat die oproepen tot geweld tegen leraren.
geef daar ook maar 1 voorbeeld van, want dit is de grootst mogelijke bullshit die je maar kan uitkramen
quote:
Natuurlijk valt het niet te bewijzen of de moordenaar van vandaag hierdoor is beïnvloed. Maar ik vind nader onderzoek overbodig en pleit voor een snel verbod van gewelddadige hiphop op de publieke radio.
Kap ten eerste eens met dat valse sentiment want dat heb ik vandaag al genoeg gezien, iedereen is dit over 2 weken alweer vergeten. Ten tweede is er nauwelijks geweldadige hiphop op de radio en ten derde weet je niet eens of de persoon in kwestie überhaupt van hiphop hield
quote:
Nu zegt m'n intuïtie dat er ook een verband is tussen mensen die veel naar seksistische hiphop luisteren en het aanranden van meisjes. Ik denk dat het geen kwaad kan om ook de seksistische hiphop te verbieden op de publieke radio.
En mijn intuïtie zegt dat domme en kortzichtige mensen geen recht hebben om te mogen posten in openbare fora omdater ook mensen met een iq hoger dan dat van een baksteen posten, maar dat zal je mij nooit hardop horen zeggen of denken, dat terzijde.

In een gemiddeld popnummer wordt net zoveel over sex gezongen, om nog maar te zwijgen over de videoclips

quote:
Belastinggeld mag niet gebruikt worden om allerlei ranzige, seksistische en gewelddadige teksten de ether in te smijten. Want het verziekt de maatschappij maar, ook al is dit nog niet wetenschappelijk aangetoond. Maar tegen die tijd zijn we weer 3 jaar verder en is de maatschappij nog meer verziekt door de invloeden van hiphop.
Gelukkig dat jij het niet voor het zeggen hebt, anders ging het pas echt goed fout. Je kent verdomme niet eens 1% van de hele hiphop scene en je doet net alsof je er verstand van hebt. Waarom bemoei je je met zaken waarvan je nieteens waar het over gaat. Je stond bij mij al niet bekend als super intelligent persoon, maar zelden heb ik zulke extreem domme stellingen gezien. (En ik weet dat deze posts me de nodige notes kan opleveren, i don't care)
quote:
Wat vinden jullie, moeten gewelddadige en seksistische hiphop (zeg maar voor het gemak alle hiphop behalve De La Soul en nog een paar) geboycot worden, ja of nee?
Nee dus. Ik word echt helemaal schijtziek van types die een eenmalige gebeurtenis compleet in hun voordeel willen omdraaien. Eerst ben je blij dat het een allochtoon is waardoor je gelijk al is aangetoond en nu ook je gelijk proberen te halen door een muziekstroming compleet af te branden

Zelden heb ik zo'n hypocriet, zielig en misselijkmakend figuur gezien.

En ja ik luister naar hiphop en ik walg ervan dat ik me er tegen moet verdedigen, maar dat je een incident melodramatisch wilt misbruiken voor je eigen doeleinden is lager dan laag

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16242503
100% met tony montana eens

de TS is zo'n beetje het meest kortzichtige persoon dat ik hier heb zien posten

1 leraar wordt neergeschoten en meteen is aangetoond dat de hele maatschappij door hiphop verziekt is?

"Nu zegt m'n intuïtie dat er ook een verband is tussen mensen die veel naar seksistische hiphop luisteren en het aanranden van meisjes." <---dat is wel het dieptepunt van je hele post

nou wat gaat je volgende ingeving worden? "nu zegt m'n intuïtie dat osama bin laden veel geld heeft, en 2pac had dat ook, er is dus een verband tussen de 9/11 aanslagen en hiphop" iets van zo'n niveau?

woensdag 14 januari 2004 @ 08:50:40 #58
40220 -username-
Hopeloos geval...
pi_16244436
hmmm, tijd voor een lang betoog

*wrijft in handen en gaat over in typo-modus*

Ok, dit is deels waar. De hiphop, en met name gansta-rap scheppen een onrealistische wereld en een onrealistisch beeld over omgaan met vrouwen. Het beschrijft ook een geweldadige wereld. Is dit erg? Normaal gesproken niet.

Dit is wel erger dan bijvoorbeeld een Iron Maiden die duivelse dingen beschrijft, dat zal men namelijk niet zo snel na gaan doen. Maar bijvoorbeeld niks erger dan teksten van een Marillon Manson.

Al deze teksten horen geen probleem te zijn. Het probleem zit er in dat er zieke mensen zijn die dit als realiteit gaan zien. Die zien niet meer het verschil in wat echt is en echt kan, en wat in de muziek gezegd word.

Wel ben ik tegen op al die hip-hop clips waar "ho's" alles maar toestaan van die jongens enz. Want ook dit kunnen mensen als realiteit gaan zien. Mogelijk gevolg --> aanranding

Ik geef geen enkele artiest SCHULD bij zoiets. De mensen interpreteren de tekst verkeerd, of zitten persoonlijk emotioneel in de knoei waardoor ze zoiets als realiteit gaan zien. Maar dit is denk ik niet de schuld van de artiest.

De artiest heeft er wel mee te maken, maar als deze artiest er niet zou zijn had zo iemand wel ergens anders deze "inspiratie" gevonden. Internet, boeken enz...

Toch is er wel een wisselwerking.... De artiesten beschrijven wat ze zien, wat er mis is met de wereld, de emotioneel zwakkere fans gaan dit als normaal zien, zij doen dit gedrag na wat beschreven word, de artiest gaat weer een lied maken over geweld dat plaatsvind... en het cirkeltje is rond.

Dus ja, muziek heeft wel een verband met aanrandingen/geweld/moord, maar het is niet de schuildige. Zieke mensen zijn er altijd namelijk.

Therapy has tought me that nothing is my fault
  woensdag 14 januari 2004 @ 10:38:03 #59
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_16246280
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:04 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Ehm wat ik hier eigenlijk mee wilde zeggen is dat het geen bal uit maakt waar je naar luistert. Een zeer zieke, moordlustige geest haalt zelfs uit "de Vogeltjesdans" of "het Smurfenlied "inspiratie om iemand te doden.
Bovengenoemden hebben bovenstaande muziek verkeerd geïnterpreteerd of voor verkeerde doeleinden gebruikt, dat betekent niet dat die muziek hetzelfde verkeerde effect heeft op miljoenen andere mensen. Integendeel, Lennon en the Beatles hebben velen geïnspireerd tot mooie daden netzoals Hiphop of Metal velen kracht hebben gegeven aan hun leven.

Precies.

Dit is net zo'n discussie als het vingerwijzen na Columbine (en talloze andere drama's)
Te vergelijken met Carmageddon, Quake, Soldier of Fortune, actiefilms en gewelddadige strips.

Tot nu toe is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat extreem vermaak leidt tot moord en doodslag.
Wat echter wel zo is, is dat je de excessen ziet: Jongens die in lange zwarte jassen medeleerlingen neerschieten, negers in wijde kleding met kilo's goud op de hoek van de winkelstraat die je vuil aankijken etc.

En dan nog wat: Als je het gaat demoniseren (daar is dat woord weer) door het te verbieden zal de populariteit alleen nog maar toenemen. Immers: Verboden vruchten smaken het best. En dan ben je pas echt stoer bij je vriendjes en vriendinnetjes, met je gangsta cd's.

Wat zou Doctor Death geluisterd hebben? En Jack the Ripper? En Al Capone?

Van Hitler weten we dat hij naar Wagner luisterde, is Wagner nu verantwoordelijk voor genocide en mag er uit respect voor de nabestaanden nergens meer Wagner gedraait/uitgevoerd worden?

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 14 januari 2004 @ 11:22:37 #60
21251 miller
abre los ojos
pi_16247287
Er worden weer eens een paar oude argumenten aangeroepen om een ongebruikelijke moord te verklaren...

De plaats waar dit gebeurd is, is nou niet een van de welvarende wijken in Den Haag. Men zou dus kunnen kijken naar de sociale probelemen in zo'n dergelijke wijk.

Ik wil niet zeggen dat ik precies weet hoe het zit maar de volgende factoren kunnen van invloed zijn geweest:

- Peer pressure: vrienden kunnen van invloed zijn geweest, door de dader bijv. negatief te hebben beïnvloed. Ze kunnen bijv. de dader hebben aangespoort om de leraar eens "een lesje" te leren...

- Modeling: ouders of vrienden die problemen ook met geweld oplossen, zodat de dader dit als normaal gedrag is gaan zien...

- Emoties slecht kunnen tonen: het niet goed kunnen uiten van diepe emoties, kan ertoe lijden dat men deze emoties van woede in buitensporig gewelddadig gedrag om gaat zetten.

Deze factoren kunnen ook van invloed zijn, zonder dat hier ook maar naar tupac is geluisterd door de dader. Wat dat betreft ben ik het met de vorige reactie eens. Muziek kan gewelddadige gevoelens bij mensen oproepen, maar dat kan dus ook bij klassiekemuziek idd... Het lijkt mij te makkelijk om bij geweldig gedrag, de oorzaak enkel toe te schrijven aan bepaalde muziek (tupac) of aan bepaalde films (bijv. reservoir dogs)....

[Dit bericht is gewijzigd door miller op 14-01-2004 11:32]

pi_16248764
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:46 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

geef daar ook maar 1 voorbeeld van, want dit is de grootst mogelijke bullshit die je maar kan uitkramen
[..]

Kap ten eerste eens met dat valse sentiment want dat heb ik vandaag al genoeg gezien, iedereen is dit over 2 weken alweer vergeten. Ten tweede is er nauwelijks geweldadige hiphop op de radio en ten derde weet je niet eens of de persoon in kwestie überhaupt van hiphop hield
[..]

En mijn intuïtie zegt dat domme en kortzichtige mensen geen recht hebben om te mogen posten in openbare fora omdater ook mensen met een iq hoger dan dat van een baksteen posten, maar dat zal je mij nooit hardop horen zeggen of denken, dat terzijde.

In een gemiddeld popnummer wordt net zoveel over sex gezongen, om nog maar te zwijgen over de videoclips
[..]

Gelukkig dat jij het niet voor het zeggen hebt, anders ging het pas echt goed fout. Je kent verdomme niet eens 1% van de hele hiphop scene en je doet net alsof je er verstand van hebt. Waarom bemoei je je met zaken waarvan je nieteens waar het over gaat. Je stond bij mij al niet bekend als super intelligent persoon, maar zelden heb ik zulke extreem domme stellingen gezien. (En ik weet dat deze posts me de nodige notes kan opleveren, i don't care)
[..]

Nee dus. Ik word echt helemaal schijtziek van types die een eenmalige gebeurtenis compleet in hun voordeel willen omdraaien. Eerst ben je blij dat het een allochtoon is waardoor je gelijk al is aangetoond en nu ook je gelijk proberen te halen door een muziekstroming compleet af te branden

Zelden heb ik zo'n hypocriet, zielig en misselijkmakend figuur gezien.

En ja ik luister naar hiphop en ik walg ervan dat ik me er tegen moet verdedigen, maar dat je een incident melodramatisch wilt misbruiken voor je eigen doeleinden is lager dan laag

Mooi gezegd Man

Tis dat ik zelf nooit zo goed uit me woorden ken komen
en ik deze discussie al 583X heb gevoerdt .

pi_16249607
quote:

Maar jij weet net zo goed als ik welke groep jongeren veel vaker met de politie in aanraking komt. En dat die jongeren meestal geen fan zijn van metal, punk, techno of klassiek. Need i say more? .

Ik snap niet waar jij deze 'kennis' vandaan haalt hoor ouwe gek?! Al je argumenten zijn louter gebaseerd op jouw persoonlijke mening over hip-hop. Je komt niet met steekhoudende feiten of cijfers die mij, of wie dan ook, kunnen overtuigen. En dat is helemaal zo gek niet, als je je bedenkt dat jouw stelling gewoon pure BS is. Daar zijn gewoon geen feiten of cijfers pro voor te vinden.
  woensdag 14 januari 2004 @ 12:52:38 #63
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_16249657
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:54 schreef DaveM het volgende:

Ja
But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
pi_16250319
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 12:51 schreef dunniecash het volgende:

Ik snap niet waar jij deze 'kennis' vandaan haalt hoor ouwe gek?! Al je argumenten zijn louter gebaseerd op jouw persoonlijke mening over hip-hop. Je komt niet met steekhoudende feiten of cijfers die mij, of wie dan ook, kunnen overtuigen. En dat is helemaal zo gek niet, als je je bedenkt dat jouw stelling gewoon pure BS is. Daar zijn gewoon geen feiten of cijfers pro voor te vinden.

Ach, als je de postgeschiedenis van [betreffende user] erop naleest wordt je een hoop duidelijk... Zelden heb ik zo'n laf en hypocriet persoon hier gezien
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16251598
Topic gaat dicht. Op de man spelen moet eens afgelopen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')