abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16236443
Bij Nova hoorde ik dat de muziek van Tupac en andere hiphoppers teksten bevat die oproepen tot geweld tegen leraren. Natuurlijk valt het niet te bewijzen of de moordenaar van vandaag hierdoor is beïnvloed. Maar ik vind nader onderzoek overbodig en pleit voor een snel verbod van gewelddadige hiphop op de publieke radio.

Nu zegt m'n intuïtie dat er ook een verband is tussen mensen die veel naar seksistische hiphop luisteren en het aanranden van meisjes. Ik denk dat het geen kwaad kan om ook de seksistische hiphop te verbieden op de publieke radio. Belastinggeld mag niet gebruikt worden om allerlei ranzige, seksistische en gewelddadige teksten de ether in te smijten. Want het verziekt de maatschappij maar, ook al is dit nog niet wetenschappelijk aangetoond. Maar tegen die tijd zijn we weer 3 jaar verder en is de maatschappij nog meer verziekt door de invloeden van hiphop.

Wat vinden jullie, moeten gewelddadige en seksistische hiphop (zeg maar voor het gemak alle hiphop behalve De La Soul en nog een paar) geboycot worden, ja of nee?

pi_16236504
Waarom moet er een zondebok worden gezocht voor dergelijke dingen?

Als je iemand neerschiet ben je daar toch zelf verantwoordelijk voor? Hoe kan een muziekstroming daar schuldig aan zijn dat iemand zijn verstand niet gebruikt....

pi_16236514
Here We Go Again.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_16236615
Ja en door Iron Maiden ga je de duivel aanbidden.
pi_16236747
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:59 schreef MaartenHG het volgende:
Ja en door Iron Maiden ga je de duivel aanbidden.
Is dat je enige argument?

Sinds wanneer draaien ze Maiden op de radio?

dinsdag 13 januari 2004 @ 23:05:34 #6
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_16236799
Onzin....
Ik luister veel naar punk en metal.
Neem bijv. 'Murder the government'

Zie je mij naar Den Haag rennen om JP om te leggen?
Denk het niet....

Single father | Aviation enthousiast | Gamer
pi_16236825
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:56 schreef keeper het volgende:
Here We Go Again.
linkje?
pi_16236911
Hahaha TS is een typische Nederlander . Ik schaam me voor je .

Dat schaapjesvolk zoekt altijd een zondebok voor dit soort situatie's. Zo gauw een gast iets fouts doet in hun 'heilige' (lees: ignorante, asociale) maatschappij, wordt er moord en brand geschreeuw over geweld en sex in computer spelletjes, films, en nou ook al de hiphop.. Get a life .. .

Als je niet snapt dat het niet door een van bovenstaande komt, maar door de instelling van de 'gemiddelde' Nederlander (lees opnieuw: plank voor de kop en doorlopen, ook al wordt er iemand gemoord een meter naast hem/haar), dan hoor je bij deze ook bij dat kapotte schuld-afschuivende klootjesvolk..

Bah! .

RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP
pi_16236947
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:03 schreef DaveM het volgende:

Sinds wanneer draaien ze constant Tupac e.d. op de radio?
pi_16236988
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:03 schreef DaveM het volgende:
Sinds de Arrow Rock 500.
pi_16236990
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:06 schreef DaveM het volgende:

[..]

linkje?

Ik bedoel de discussie an sich. Er vinden zich ook wel eens discussies buiten Fok! plaats namelijk.

Maar waarschijnlijk is deze discussie al op Fok! ook wel voorbijgekomen. Iemand (calvobbes ofzo) verblijd je vast wel met een linkje.

pi_16237309
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:05 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Onzin....
Ik luister veel naar punk en metal.
Neem bijv. 'Murder the government'

Zie je mij naar Den Haag rennen om JP om te leggen?
Denk het niet....

Nee maar metal-liefhebbers zijn toch een ander slag mensen dan hiphoppers vind ik.

Metal-liefhebbers imiteren over het algemeen niet het gedrag van hun muzikale helden, hiphoppers doen dat vaak wel. Hiphoppers onderling doen ook veel meer aan "wie is de stoerste, wie is de crimineelste" en dat zie je veel minder bij metalliefhebbers of punkers.

pi_16237367
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:20 schreef DaveM het volgende:
Metal-liefhebbers imiteren over het algemeen niet het gedrag van hun muzikale helden, hiphoppers doen dat vaak wel. Hiphoppers onderling doen ook veel meer aan "wie is de stoerste, wie is de crimineelste" en dat zie je veel minder bij metalliefhebbers of punkers.
HAHAHAHAHAHAHA

. Wow, jij moet echt nog veel leren .

RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP
pi_16237441
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:08 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
--verhaal waar ik het mee eens ben--

[Dit bericht is gewijzigd door Famas op 13-01-2004 23:25]

The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:24:14 #15
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_16237449
beetje triest..

dat kind is gewoon ziek in de kop

Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_16237606
Het is wel zo dat een bepaalde groep erg makkelijk te beinvloeden is, maar wat doe je eraan? Helemaal niks...
pi_16237609
quote:
Nee, Metal-liefhebbers doen onderling meer aan "wie heeft de meeste littekens op de pols" of "wie heeft de grootste weltschmerz" wedstrijdjes.
pi_16237655
Straks krijgt een FOK!ker het idee om muziek te gaan luisteren van 2pac, omdat daar volgens de topicstarter teksten in voor komen waarin geweld wordt opgeroepen en hem dat wel aanspreekt. Vervolgens krijgt die FOK!ker inspiratie door die nummers en zal dan ook een leraar platschieten. Me moeten dus rekening houden dat de topicstarter eigelijk ook mensen aanzet tot moord en dus straks medeplichtig kan zijn
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:31:10 #19
66261 0033
3.14159265456295141.3
pi_16237667
Voor diegenen die Bowling For Columbine hebben gezien:

Zullen we dan ook maar meteen 'bowlen' verbieden...

@ TS Ik hoop dat je de discussie maar weer eens wilt aanzwengelen en je dit niet serieus meent

pi_16237727
quote:
Nee maar metal-liefhebbers zijn toch een ander slag mensen dan hiphoppers vind ik.

Jongen, ga je alsjeblieft verdiepen in de hiphop cultuur voordat je onzin gaat lopen uitkramen. Dit is net zo kortzichtig als mensen die denken dat metalliefhebbers allemaal satanisten zijn. Dat was de hele bedoeling van mijn eerste post... Nou, wederom:
pi_16237745
Mijn tip aan jouw is: download / kijk de film 'Elephant'

Voor als je na het kijken de betekenis niet snapt kan je ook ff op imdb bij de reacties kijken om de ware aard van de film te ontdekken.

http://www.imdb.com/title/tt0363589/

Deze film geeft perfect antwoord waarom mensen (in dit geval op school) opeens doorslaan en andere mensen neerknallen.

Enjoy

pi_16238409
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:08 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Hahaha TS is een typische Nederlander . Ik schaam me voor je .
Omdat ik me afzet tegen gangsta-rap hoor ik bij het bekrompen klootjesvolk?
Nee dude, ik denk daarbij eerder aan jou. Jij vindt het waarschijnlijk stoer om naar het geblaat van criminele negers te luisteren, maar ik kijk wel uit om mee te gaan met de domme kudde van gangstashit-aanbidders.
quote:
[scheldpartij]
Dat jij nou niet wilt zien dat opvallend veel criminelen van hiphop houden en dat opvallend veel hiphoppers crimineel zijn, en dat jij mensen die de vinger op de zere plek leggen voor klootjesvolk meent te moeten uitmaken....ach...daar sta ik boven.
pi_16238472
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:52 schreef DaveM het volgende:

Dat jij nou niet wilt zien dat opvallend veel criminelen van hiphop houden en dat opvallend veel hiphoppers crimineel zijn

En daar heb je duidelijke cijfers van? Of is dat alleen maar een idee dat door je hoofd spookt?

Dan kan ik ook wel gaan roepen dat Frans Bauer zijn fans aanzet tot moord en doodslag.

pi_16238512
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:33 schreef Cow81 het volgende:
Mijn tip aan jouw is: download / kijk de film 'Elephant'

Voor als je na het kijken de betekenis niet snapt kan je ook ff op imdb bij de reacties kijken om de ware aard van de film te ontdekken.

http://www.imdb.com/title/tt0363589/

Deze film geeft perfect antwoord waarom mensen (in dit geval op school) opeens doorslaan en andere mensen neerknallen.

Enjoy

bedankt voor de tip
pi_16238513
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:52 schreef DaveM het volgende:
Omdat ik me afzet tegen gangsta-rap hoor ik bij het bekrompen klootjesvolk?
Nee dude, ik denk daarbij eerder aan jou. Jij vindt het waarschijnlijk stoer om naar het geblaat van criminele negers te luisteren, maar ik kijk wel uit om mee te gaan met de domme kudde van gangstashit-aanbidders.
Even om het andersom te zeggen:

Omdat ik me afzet tegen metal hoor ik bij het bekrompen klootjesvolk?

Nee dude, ik denk daarbij eerder aan jou. Jij vindt het waarschijnlijk stoer om naar het geschreeuw van langharige satanisten te luisteren, maar ik kijk wel uit om mee te gaan met de domme kudde van duivels-aanbidders.

Hoe makkelijk!

quote:
Dat jij nou niet wilt zien dat opvallend veel criminelen van hiphop houden en dat opvallend veel hiphoppers crimineel zijn, en dat jij mensen die de vinger op de zere plek leggen voor klootjesvolk meent te moeten uitmaken....ach...daar sta ik boven.
De meeste criminelen luisteren naar Frans Bauer en Hazes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')