quote:Ik zou graag met e.v.t anderen de auto-advies hoek voor mijn rekening nemen.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:47 schreef Tjabbo het volgende:
Welkom bij het centrale topic voor:
[afbeelding]Het idee is een topicreeks te starten waarin verschillende onderdelen van vervoersmiddelen behandeld en uitgelegd wordt. Dit in voor de gemiddelde nederlander begrijpelijke taal, waarbij eventueel gebruik wordt gemaakt van illustraties om e.e.a. te verduidelijken.
Dit is het Suggeste & feedback topic, waarin wij (het Hoe zit dat met...) team vragen welke informatie erg gewenst is. Daarnaast is dat topic bedoeld voor terugkoppeling indien een nieuw [Hoe zit dat met...] topic geplaatst is.
Alle ideeën zijn welkom.
Als voorbeeld, we hebben op de huidige lijst al staan:- Waar moet ik op letten bij de aankoop van een auto ?
- Hoe werkt een benzinemotor ?
- Achterwielaandrijving, voorwielaandrijving, vierwielaandrijving. hoe zit dat?
- Hoe werkt een Dieselmotor ?
- Aantal pk's / NewtonMeters, hoe zit het daarmee ?
- Tuning van een auto zonder turbo (Ook aspecten als APK meenemen t.a.v. catvervanger, uitstoot e.d.)
- Tuning van een auto met turbo
- Motorfietsen, de verschillende soorten en maten.
We moeten er met elkaar zorg voor dragen dat slowchat/opmerkingen over en weer uit die topics gehouden wordt, en in het suggestietopic & opmerkingentopic.
Off topic reacties zijn in die topics dus taboe, en zullen indien nodig door een mod worden verwijderd..Let wel! Het topic moet zo geschreven zijn dat de gemiddelde leek het kan begrijpen. Liefst met erg veel illustraties. Wel credits en copyrights geven aan eigenaren van artikelen en illustraties als deze van andere sites/boeken afkomstig zijn.
Om te voorkomen dat mensen lukraak een topic in deze reeks gaan posten, graag aangeven bij (iemand van) het team, en het concept doormailen.Hoe moet het eruit zien?
Een standaard [Hoe zit dat met...] topic:
-Begint in de titel altijd de tekst [Hoe zit dat met...] (incl de blokhaken) en wordt gevolgd door een naam waarvan de vlag de lading dekt.
-Bevat bovenaan het logo.
-Bevat de naam van de schrijver/poster.
-Heeft eventueel referenties en links voor extra informatie.
-Heeft een verwijzing naar het suggestie & opmerkingentopic voor feedback.
De volgende mensen hebben zich aangemeld voor het team, of hebben (al) eens iets geschreven voor deze topicreeks. (in willekeurige volgorde)- GoodLuck (http://forum.fok.nl/profile.php?id=74080)
- Slashme (http://forum.fok.nl/profile.php?id=32579)
- Xtreem (http://forum.fok.nl/profile.php?id=48840)
- Tjabbo (http://forum.fok.nl/profile.php?id=26458)
- ThaFreak (http://forum.fok.nl/profile.php?id=41419)
- VinnyTheDuke (http://forum.fok.nl/profile.php?id=77866)
- Mutz (http://forum.fok.nl/profile.php?id=74966)
- ook_gek (http://forum.fok.nl/profile.php?id=17337)Tot zover deze informatie.
Ik hoop dat het wat gaat worden, en we horen graag reacties en aanvragen voor artikeltjesTjabbo.
Kan ik je een concept bijdrage mailen ?
quote:heel graag zelfs.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:50 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik zou graag met e.v.t anderen de auto-advies hoek voor mijn rekening nemen.
Kan ik je een concept bijdrage mailen ?
als je echt een mustang 289 hebt, open er eens een topic over, met plaatjes en info ofzo.
Leuk joh. hier zijn veel mensen die dat wel kunnen waarderen.
quote:Site onbereikbaar...
Op dinsdag 13 januari 2004 14:26 schreef Mustang_driver het volgende:
Tja ik heb er eentje een vroege 65'rvoor meer info zie www.kapteyn.org
Enjoy
Nee ik ga er geen topic over beginnen..
www.mustang65.tk
www.isookzo.nl
www.bradbarnett.net
daar is het meeste te vinden.
quote:jah.
Op dinsdag 13 januari 2004 14:41 schreef ThaFreak het volgende:
tjabbo, plaatjes die ik via karbo upload blijven die wel staan...??
ivm plaatjes voor artikel??
quote:Nope.
Op dinsdag 13 januari 2004 14:46 schreef Goodluck het volgende:
Tjabbo, mail ontvangen ?
Nog niet.
m.gombert at huis punt nl?
quote:Thx!
Op dinsdag 13 januari 2004 15:55 schreef yup het volgende:
Een uitleg over motorfietsen en hun zieke vermogens lijkt me ook wel leuk...
Als ik het goed heb wilden zowel Slashme als GoodLuck over motoren gaan posten!
quote:motorfietsen, maar dan niet met zieke vermogens maar bruikbaar plezier in elke segment
Op dinsdag 13 januari 2004 15:57 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Thx!
Als ik het goed heb wilden zowel Slashme als GoodLuck over motoren gaan posten!
Maar ik doe mee
Ik weet wel een leuk onderwerp. Alleen word dat heel veel zoeken en proberen zo leuk mogelijk en makkelijk mogelijk over te laten komen
En dan mail ik het verhaal wel eerst naar jou Tjabbo
Dit gaat iets leuks worden
quote:Ik niet hoor.
Op dinsdag 13 januari 2004 15:57 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Thx!
Als ik het goed heb wilden zowel Slashme als GoodLuck over motoren gaan posten!
quote:Sorry
Op dinsdag 13 januari 2004 16:25 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik niet hoor.
Ik laat motorfietsen liever over aan de kenners.
Ik zou graag wat willen zien over de verschillende soorten differentiëlen (als dat al een meervoudsvorm is )
En misschien is een topic over de nieuwste snufjes zoals ABS, ESP en dergelijke ook interessant.
Owh en misschien stickies ?
quote:Mutz heeft dat aangeboden en gaat dat regelen
Op dinsdag 13 januari 2004 16:32 schreef Goodluck het volgende:
Is het mischien een idee om de "hoe zit dat topics" tot sticky te maken zodat ze direct raadpleegbaar zijn voor mensen die PTA bezoeken en snel iets willen weten ?
quote:Heb ik al geregeld, staat in hetzelfde sticky als de SC's, mss dat dit nog veranderd wordt...
Op dinsdag 13 januari 2004 16:34 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Mutz heeft dat aangeboden en gaat dat regelen
quote:Misschien dat we het topic moeten wijzigen dan naar "Motoraanduidingen". dat dekt de lading volledig.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:27 schreef Xtreem het volgende:
Tjabbo, mocht de topictitel aangepast worden naar t0ns suggestie, is het dan een idee om ook de W motor te behandelen?
en de W motor, die ben ik helemaal vergeten eigenlijk.
Maar het is gewoon een dubbele V dus dat kan ik er wel bij in frutten zometeen.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:36 schreef MutZ het volgende:[..]
Heb ik al geregeld, staat in hetzelfde sticky als de SC's, mss dat dit nog veranderd wordt...
Alleen hebben we zo geen openingspost zoals beschreven in mijn mail aan jou, en wat er in de openingspost van het opmerkingen topic staat.
Maar misschien moeten we dat later pas doen, als blijkt dat het goed gaat lopen.
Of je maakt er ff een zin bij zo van "Voor het maken van een [Hoe zit dat met...] kijk op <link naar het eerste suggestietopic van hoe zit dat met...>
of zoiets.
quote:Ik zal ff kijken...
Op dinsdag 13 januari 2004 16:39 schreef Tjabbo het volgende:[..]
top. dank je.
Alleen hebben we zo geen openingspost zoals beschreven in mijn mail aan jou, en wat er in de openingspost van het opmerkingen topic staat.
Maar misschien moeten we dat later pas doen, als blijkt dat het goed gaat lopen.
Of je maakt er ff een zin bij zo van "Voor het maken van een [Hoe zit dat met...] kijk op <link naar het eerste suggestietopic van hoe zit dat met...>
of zoiets.
quote:En ik heb een stukje over de W motor toegevoegd.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:36 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Misschien dat we het topic moeten wijzigen dan naar "Motoraanduidingen". dat dekt de lading volledig.
en de W motor, die ben ik helemaal vergeten eigenlijk.
Maar het is gewoon een dubbele V dus dat kan ik er wel bij in frutten zometeen.
GoodLuck, je hebt mail van me. succes!
quote:Engine swaps sucken.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:54 schreef Jofunu-kun het volgende:
Suggestie/vraag..Komt er ook een stukje over Engine swaps?
quote:Vooral als jij ze doet of niet
Op dinsdag 13 januari 2004 17:55 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Engine swaps sucken.
quote:Ik haat motorblokjes ombouwen.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:01 schreef PeuRac het volgende:[..]
Vooral als jij ze doet of niet
Bijv. turbo's, intercoolers, smeersystemen, cilinderkoppen, zuigers e.d.?
Ik noem maar wat voorbeelden natuurlijk en de reden dat ik dit aandraag is eigenlijk de onwetendheid van mensen die ik vanuit de praktijk proef.
Vaak hebben mensen het bijv. over een "nieuwe zuiger" terwijl er nieuwe zuigerveren geplaatst zijn en zeggen ze dat de turbo stuk is terwijl er simpelweg gewoon een nieuw lager in moet of wat schoepen zijn afgebroken.
Dan heb ik het nog niet eens over bijv. het niet begrijpen van turbosafe systemen, het nut van een intercooler en waar deze te vinden, honen van cilinders en dat soort spul.
Misschien iets te technisch maar ik denk dat ik ook dit soort dingen wel begrijpelijk voor het gros van de mensen kan maken.
p.s. er staat een heel mooi stukje op motorfreaks.nl over de werking van catalysatoren, misschien mogen we dit "lenen"?
quote:Het is in eerste instantie bedoeld voor de basisdingen, hoe verder we komen hoe technischer het (moet) worden. Dingen als turbu komen (wat mij betreft) wel vrij snel aan de beurt, maar mocht jij dat soort dingen begrijpelijk kunnen maken:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:05 schreef hollander172 het volgende:
Is er eigenlijk ook vraag naar een begrijpelijke uitleg over afzonderlijke motoronderdelen en de preciese werking hiervan?Bijv. turbo's, intercoolers, smeersystemen, cilinderkoppen, zuigers e.d.?
Ik noem maar wat voorbeelden natuurlijk en de reden dat ik dit aandraag is eigenlijk de onwetendheid van mensen die ik vanuit de praktijk proef.
Vaak hebben mensen het bijv. over een "nieuwe zuiger" terwijl er nieuwe zuigerveren geplaatst zijn en zeggen ze dat de turbo stuk is terwijl er simpelweg gewoon een nieuw lager in moet of wat schoepen zijn afgebroken.
Dan heb ik het nog niet eens over bijv. het niet begrijpen van turbosafe systemen, het nut van een intercooler en waar deze te vinden, honen van cilinders en dat soort spul.Misschien iets te technisch maar ik denk dat ik ook dit soort dingen wel begrijpelijk voor het gros van de mensen kan maken.
p.s. er staat een heel mooi stukje op motorfreaks.nl over de werking van catalysatoren, misschien mogen we dit "lenen"?
quote:Mwah, ik heb die dingen vaak in mijn handen laat ik het zo stellen. Ook heb ik de beschikking over talloze tekeningen waar dit begrijpelijk mee te maken is.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:10 schreef Xtreem het volgende:[..]
Het is in eerste instantie bedoeld voor de basisdingen, hoe verder we komen hoe technischer het (moet) worden. Dingen als turbu komen (wat mij betreft) wel vrij snel aan de beurt, maar mocht jij dat soort dingen begrijpelijk kunnen maken:
Reden waarom ik het vraag is omdat ik de beschikking heb over de info (met plaatjes!) en er dagelijks mee werk en dus vaak tegenkom dat mensen totaal niet snappen wat het nou eigenlijk doet of juist niet doet. Ook is het wel handig voor degenen die zelf aan iets willen sleutelen maar net dat duwtje in de rug nodig hebben om het ook daadwerkelijk te gaan doen.
Ik ben overigens geen monteur dus zal het niet snel al te technisch worden.
quote:Als het stuk begrijpelijk is voor een leek en het voegt iets toe: be my guest
Op dinsdag 13 januari 2004 18:15 schreef hollander172 het volgende:[..]
Mwah, ik heb die dingen vaak in mijn handen laat ik het zo stellen. Ook heb ik de beschikking over talloze tekeningen waar dit begrijpelijk mee te maken is.
Reden waarom ik het vraag is omdat ik de beschikking heb over de info (met plaatjes!) en er dagelijks mee werk en dus vaak tegenkom dat mensen totaal niet snappen wat het nou eigenlijk doet of juist niet doet. Ook is het wel handig voor degenen die zelf aan iets willen sleutelen maar net dat duwtje in de rug nodig hebben om het ook daadwerkelijk te gaan doen.
Ik ben overigens geen monteur dus zal het niet snel al te technisch worden.
quote:[Hoe zit dat met..] de aanschaf van een auto.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:05 schreef Ultimora het volgende:
ik wil opzich nog wel een stukje schrijven over hoe je een auto moet kopen.
quote:Graag man! Perfect zou dat zijn! erg graag
Op dinsdag 13 januari 2004 18:15 schreef hollander172 het volgende:[..]
Mwah, ik heb die dingen vaak in mijn handen laat ik het zo stellen. Ook heb ik de beschikking over talloze tekeningen waar dit begrijpelijk mee te maken is.
Reden waarom ik het vraag is omdat ik de beschikking heb over de info (met plaatjes!) en er dagelijks mee werk en dus vaak tegenkom dat mensen totaal niet snappen wat het nou eigenlijk doet of juist niet doet. Ook is het wel handig voor degenen die zelf aan iets willen sleutelen maar net dat duwtje in de rug nodig hebben om het ook daadwerkelijk te gaan doen.
Ik ben overigens geen monteur dus zal het niet snel al te technisch worden.
quote:don't fear the swap
Op dinsdag 13 januari 2004 17:55 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Engine swaps sucken.
quote:Jacco, het is voor de meesten een stuk begrijpelijker als de stukken in het nederlands zijn. Mijn engels is niet slecht, maar ik heb wat moeite met het technische engels...
Op dinsdag 13 januari 2004 18:44 schreef jacco het volgende:[..]
don't fear the swap
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:41 schreef Goodluck het volgende:
Deze mocht toch niet ontbreken vond ik persoonlijk.
[Hoe zit dat met...] Stratemaker Ferrari's
Hou het aub een beetje echt informatief....
quote:Komop man, loop niet zo te miepen.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:44 schreef Xtreem het volgende:[..]
Hou het aub een beetje echt informatief....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |