abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2004 @ 02:48:20 #76
80445 Oivaizmir
Mirage Tank!
pi_16145884
Dat had de LPF in een bepaalde straat in Rotterdam ook al gedaan.

Doei

Groetjes, Dimmiej
  zondag 11 januari 2004 @ 02:49:27 #77
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16145899
quote:
Op zondag 11 januari 2004 02:48 schreef Oivaizmir het volgende:

Doei

En dus ?
  zondag 11 januari 2004 @ 02:51:40 #78
80445 Oivaizmir
Mirage Tank!
pi_16145927
Het is dus niet nieuw, ik vind het maar stom. Sommige mensen slaan je neer wanneer je ze aankijkt, laat staan een handbeweging maakt. Oude mensen schrikken wanneer je op ze af komt lopen en hallo zegt.

Doei

Groetjes, Dimmiej
  zondag 11 januari 2004 @ 02:53:38 #79
74080 Goodluck
pi_16145949
quote:
Op zondag 11 januari 2004 02:51 schreef Oivaizmir het volgende:
Het is dus niet nieuw, ik vind het maar stom. Sommige mensen slaan je neer wanneer je ze aankijkt, laat staan een handbeweging maakt. Oude mensen schrikken wanneer je op ze af komt lopen en hallo zegt.
Tja, dat is de hedendaagse wereld
quote:
Doei
Is dat je handelsmerk o.i.d ?
  zondag 11 januari 2004 @ 12:07:54 #80
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16148704
Leuk initiatief. Het zal niet veel impact hebben, maar het is een goed signaal.

Betuttelend? Nee, je wordt nergens toe gedwongen.

Ik zie vaak genoeg dat een groet als negatief wordt ervaren. "Ken ik jou?" is vaak het antwoord. Misschien dat dit soort individualisme een halt toe kan worden geroepen.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_16148940
quote:
Op zondag 11 januari 2004 12:07 schreef Sidekick het volgende:
Leuk initiatief. Het zal niet veel impact hebben, maar het is een goed signaal.

Betuttelend? Nee, je wordt nergens toe gedwongen.

Ik zie vaak genoeg dat een groet als negatief wordt ervaren. "Ken ik jou?" is vaak het antwoord. Misschien dat dit soort individualisme een halt toe kan worden geroepen.

Maar waarom moet de politiek deze loze dingen voor de mensen regelen? Het zijn de mensen die kunnen groeten, of ze kunnen niet groeten. De politiek heeft daar helemaal niks mee te maken. Laten ze zich gaan concentreren op de algemene belangen. Daar zijn ze voor.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_16149106
quote:
Op zondag 11 januari 2004 02:48 schreef Oivaizmir het volgende:

Doei

LOL

Cliché maar wel grappig.

zondag 11 januari 2004 @ 12:37:21 #83
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16149363
quote:
Op zondag 11 januari 2004 12:19 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Maar waarom moet de politiek deze loze dingen voor de mensen regelen? Het zijn de mensen die kunnen groeten, of ze kunnen niet groeten. De politiek heeft daar helemaal niks mee te maken. Laten ze zich gaan concentreren op de algemene belangen. Daar zijn ze voor.

De politiek (een politieke partij in dit geval) mag zich best uitspreken in dit soort kwesties. Met dit soort dingen moet de regering zich niet bemoeien natuurlijk, of de tweede kamer. Dat is de fout die Balkenende maakt met zijn normen en waarden debat.

Partijen hebben wel vaker "acties". Zo zie ik dit. Het is niet verplicht. Gewoon ludiek.

pi_16149387
quote:
Op zondag 11 januari 2004 12:37 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De politiek (een politieke partij in dit geval) mag zich best uitspreken in dit soort kwesties. Met dit soort dingen moet de regering zich niet bemoeien natuurlijk, of de tweede kamer. Dat is de fout die Balkenende maakt met zijn normen en waarden debat.

Partijen hebben wel vaker "acties". Zo zie ik dit. Het is niet verplicht. Gewoon ludiek.

gewoon onzin. Laten ze zich concentreren op de algemene belangen. Daar worden ze voor betaald.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_16149409
Prima plan - het valt me op dat het in Nederland vooral allochtonen zijn die je groeten, daar kunnen we wat van leren.
pi_16149427
Uit het slowchattopic:

Toch vind ik het weer een typisch GroenLinks voorstel. Oplossingen voor niet-bestaande problemen en geen oplossingen voor grote vraagstukken. Ik zie de VVD of PvdA anders nooit met zo'n ultra-dom voorstel komen. Ronduit belachelijk.

zondag 11 januari 2004 @ 13:55:12 #87
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16150990
quote:
Op zondag 11 januari 2004 12:39 schreef pberends het volgende:

Toch vind ik het weer een typisch GroenLinks voorstel. Oplossingen voor niet-bestaande problemen en geen oplossingen voor grote vraagstukken. Ik zie de VVD of PvdA anders nooit met zo'n ultra-dom voorstel komen. Ronduit belachelijk.

Dit heeft niets te maken met het wel of niet hebben van oplossingen voor grote vraagstukken. Waarom betrek je dat bij dit initiatief? Overigens hebben ze wel oplossingen, alleen passen ze gewoon niet in jouw straatje.

Verder kan je wel spreken over het aanpakken van een probleem. mensen in het openbaar worden vervreemd van elkaar. Mensen voelen zich minder met elkaar verbonden, wat kan resulteren in het niet ingrijpen bij overtredingen ed. Het is niet een groot direct probleem wat GroenLinks hier probeert aan te kaarten, en het is ook niet een kant-en-klare-oplossing, maar het is gratis en er wordt weer eens aandacht op gevestigd. Niets mis mee lijkt me.

zondag 11 januari 2004 @ 14:02:15 #88
52589 sjun
uit solidariteit
pi_16151142
quote:
Op zondag 11 januari 2004 12:39 schreef SCH het volgende:
Prima plan - het valt me op dat het in Nederland vooral allochtonen zijn die je groeten, daar kunnen we wat van leren.
Minder in Lombok rondhangen

Ik herken dat fenomeen ook bij mij in de buurt.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_16151914
quote:
Op zondag 11 januari 2004 12:19 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Als GL dit ook nu doorkrijgt is het helemaal perfect.
pi_16153600
quote:
Op zondag 11 januari 2004 14:02 schreef sjun het volgende:

[..]

Minder in Lombok rondhangen

Ik herken dat fenomeen ook bij mij in de buurt.

Ik kom nooit in Lombok eigenlijk maar ik zie het bijna overal waar ik kom in de wereld, dat mensen elkaar groeten op straat. In Nederland is dat een stuk minder. Ik snap dat niet zo goed.

Of je er nou een actie voor moet voeren, maar ik vind het wel een punt.

pi_16153662

maf plannetje

toch blijft * TheWilliedockSaints groenlinks stemmen

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zondag 11 januari 2004 @ 16:36:09 #92
74080 Goodluck
pi_16155942
quote:
Op zondag 11 januari 2004 12:39 schreef SCH het volgende:
Hou toch op.
pi_16155994
.
pi_16156200
Raar dat mensen het zo'n belachelijk plan vinden..

Een beetje meer vriendelijkheid in de maatschappij is meer dan welkom, en wat doet een groet nu kwaad?

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_16156240
quote:
het valt me op dat het in Nederland vooral allochtonen zijn die je groeten, daar kunnen we wat van leren
Het valt mij juist op dat ze elkaar wel groeten. Ook negers groeten elkaar vaak. Kleine, duidelijk herkenbare groepen groeten elkaar. Kijk bv. maar naar motorrijders. Mensen op het water enz. Het is niet ondenkbaar dat Nederlanders elkaar in de toekomst ook weer gaan groeten.
pi_16156391
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:43 schreef BarBaar het volgende:
Raar dat mensen het zo'n belachelijk plan vinden..

Een beetje meer vriendelijkheid in de maatschappij is meer dan welkom, en wat doet een groet nu kwaad?

Valt mij ook op. Iedereen heeft de bek vol van het verval van Nederland en dat het allemaal de verkeerde kant uitgaat, maar van die kleine en simpele dingen is dan al te veel gevraagd
pi_16156613
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:23 schreef gelly het volgende:
Ik groet trouwens al tijden onbekenden. Misschien is het hier in het noorden wel gebruikelijker, maar zeker niet gebruikelijk zoals men vaak denkt.
Inderdaad, het is hier een stuk gebruikelijker. Een kennis van mij is uit Amsterdam deze kant opgekomen en verbaasde zich er echt over.

Maar geregeld iemand vriendelijk groeten kan zeker geen kwaad .

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_16156739
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad, het is hier een stuk gebruikelijker. Een kennis van mij is uit Amsterdam deze kant opgekomen en verbaasde zich er echt over.

Maar geregeld iemand vriendelijk groeten kan zeker geen kwaad .

Ik ben uit het Noorden naar de randstad gekomen, en ik groet hier ook vrijwel altijd iedereen. Maar het is minder gebruikelijk, toch krijg ik nooit een klap op mijn bek. Het scheelt echt een stuk in de omgang.
pi_16156796
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Valt mij ook op. Iedereen heeft de bek vol van het verval van Nederland en dat het allemaal de verkeerde kant uitgaat, maar van die kleine en simpele dingen is dan al te veel gevraagd

Ik denk niet dat je het normen- en waardenverval een halt toe kunt roepen middels een 'groetzone'.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_16156801
Bij mij groet men ook onbekenden, maar ik, sociaal gestoord zijnde, doe daar uiteraard niet aan mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')