quote:In navolging van Het STOPPEN met roken topic ... hier het vervolg.
31-3 Thee
10-4 Digger
7-5 weerdo
23-5 Zusje
26-5 glasbak
1-6 Gaoxing
7-6 Spookvrouw
7-6 ~Anja~
13-6 Destinies_Child
19-6 Zanderrr
27-6 Esther
28-6 KingShakur
29-6 Tinkerbell
1-7 Lodi
2-7 DaBuzzz
Volgen:
- Sjak
- Stranger
[Dit bericht is gewijzigd door KingShakur op 02-07-2001 08:45]
Enieweei ... Sterkte !!
Alleen zondig ik nog weleens als ik uitga of op het terras ofzo zit.
Maar gewoon door de week rook ik eigenlik niks meer.
Ik ben meer een gelegenheidsroker geworden.
quote:ik ken genoeg mensen hoor!
Op vrijdag 29 juni 2001 13:04 schreef Ultralaser het volgende:
Ben 19 jaar en heb nog nooit gerookt hehedat doen jullie mij niet na
quote:*kuch*
Op vrijdag 29 juni 2001 13:04 schreef Ultralaser het volgende:
Ben 19 jaar en heb nog nooit gerookt hehedat doen jullie mij niet na
* Fannetje is 21 en heeft nog nooit gerookt
Ik ga binnekort weer een nieuwe poging wagen maar dan met wat hulpmiddelen. Zo eerst maar eens langs een apotheek om te kijken wat ze me aan kunnen raden.
Ik dacht zelf aan nicotinepleisters, die kauwgom lijkt me vreselijk of valt dat mee?
Die pillen die Zusje heeft gebruikt klonken me ook goed in de oren, maar na wat navraag blijken ze toch niet zo goed voor je gezondheid te zijn. Wat waren de bijeffecten waar je last van kreeg Zusje?
Goed, de volgende poging gaat zondag of maandag van start, en heeeel misschien voegt mijn schatje zich een week later bij me
quote:Hey Sjak, Dat komt helemaal goed, lekker je eigen tempo!
Op vrijdag 29 juni 2001 13:25 schreef sjak het volgende:
Hee doorzetters, haal mij maar even van de lijst. Ik ben doorgegaan met roken, helaas.Ik ga binnekort weer een nieuwe poging wagen maar dan met wat hulpmiddelen. Zo eerst maar eens langs een apotheek om te kijken wat ze me aan kunnen raden.
Ik dacht zelf aan nicotinepleisters, die kauwgom lijkt me vreselijk of valt dat mee?Die pillen die Zusje heeft gebruikt klonken me ook goed in de oren, maar na wat navraag blijken ze toch niet zo goed voor je gezondheid te zijn. Wat waren de bijeffecten waar je last van kreeg Zusje?
Goed, de volgende poging gaat zondag of maandag van start, en heeeel misschien voegt mijn schatje zich een week later bij me
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 13:25 schreef sjak het volgende:
Hee doorzetters, haal mij maar even van de lijst. Ik ben doorgegaan met roken, helaas.
quote:Zo mag ik het horen. Uit alles aan je spreekt dat je het roken echt zat bent en er vanaf wil en ik ben er van overtuigd dat het je dan ook moet kunnen lukken.
Ik ga binnekort weer een nieuwe poging wagen maar dan met wat hulpmiddelen. Zo eerst maar eens langs een apotheek om te kijken wat ze me aan kunnen raden.
quote:Niet alleen jouw schatje, hier op Fok! moet je um delen
En Sjak, voel je niet te schuldig of dipperig dat het je niet zo 'makkelijk' afgaat tot op heden als de anderen, want het is gewoon erg lastig wel hoor. Probeer al je moed en energie en inzet bijeen te schrapen voor een volgende poging en probeer tot die tijd iig je roken zo veel mogelijk te beperken, zodat de stap daluk wat minder groot is.
Suc6 iig meis!
En alle anderen, en met name ff Tinkerbell en Acnaib, ook heel veel suc6!
punt is, ik moet wat te doen hebben... en minder stress... ben zo een stress roker, maar het gaat nu snel de verkeerde kant op, en dat willen we niet!
quote:Heelke, lekker doen en hier af en toe wat van je afkleppen... zorgen dat je iets bij de hand hebt voor in je handen, een stressballetje, een pen, tandestokers....
Op zaterdag 30 juni 2001 12:51 schreef heelke het volgende:
* heelke gaat ook snel stoppen!!!!punt is, ik moet wat te doen hebben... en minder stress... ben zo een stress roker, maar het gaat nu snel de verkeerde kant op, en dat willen we niet!
quote:Waarom kuch je dan?
Op vrijdag 29 juni 2001 13:11 schreef Fannetje het volgende:
*kuch** Fannetje is 21 en heeft nog nooit gerookt
* Koekepan is gelegenheidsroker
quote:Mijn stats :
Op zaterdag 30 juni 2001 11:06 schreef KingShakur het volgende:
* KingShakur kijkt ff hoe het met de anderen gaat? Met mij gaat alles prima! Alleen wennen aan het feit dat koffie en cola anders smaken...
One month, four days, 4 hours, 28 minutes and 42 seconds. 703 cigarettes not smoked, saving fl 114,71. Life saved: 2 days, 10 hours, 35 minutes.
Het wordt in sommige situaties wel lastiger om m'n gedachten er vanaf te houden...
quote:Ja, daar is op zich weinig mis mee, kleine hoeveelheid sigaretten per week. Maar ik ben bang dat als ik 1 sigaretje opsteek, onder het mom van 'gezellig', ik daarna weer vrolijk een pakje per dag ga roken.
Op vrijdag 29 juni 2001 12:54 schreef tigershark het volgende:
Ik ben ook al een maand of 4 gestopt.Alleen zondig ik nog weleens als ik uitga of op het terras ofzo zit.
Maar gewoon door de week rook ik eigenlik niks meer.
Ik ben meer een gelegenheidsroker geworden.
Dus maar niet.
quote:Met mij gaat het ook prima, heb alleen het gevoel dat ik 10 kilo aangekomen ben. Is heus niet zoveel hoor, hoop ik, maar zo voel ik me. Een niet-meer-rokend-propje. Voorderest gaat het goed ja.
Op zaterdag 30 juni 2001 11:06 schreef KingShakur het volgende:
* KingShakur kijkt ff hoe het met de anderen gaat? Met mij gaat alles prima! Alleen wennen aan het feit dat koffie en cola anders smaken...
Gister 2 keer gehoord: 'Ah, nog eentje, om het af te leren'
3 keer: 'Niet zo ongezellig'
1 keer: 'Je bent maar een keer jong'
0 keer: 'je bent te dik geworden'
quote:hahahaha! je moest eens weten hoeveel stressballetjes,ketingkjes,bananen en andere ik al gesloopt heb!!!! hoeveel lolly's ik al gevroten heb en hoeveel bierviltjes het ongeluk hadden op mijn weg te liggen (noujah, eik gewoon recht voor mijn neus en anders zocht ik ze wel op)! en dat was allemaal voor ik rookte! hehe.. nu is dat allemaalklaar en af enzo... maarjah... echt beter is het niet... k ben nogal een neurooooot weetju!
Op zaterdag 30 juni 2001 13:08 schreef KingShakur het volgende:[..]
Heelke, lekker doen en hier af en toe wat van je afkleppen... zorgen dat je iets bij de hand hebt voor in je handen, een stressballetje, een pen, tandestokers....
Hij staat me nog wel die bril, maar de pootjes moesten wel een klein beetje gebogen worden.
Die pondjes gaan er wel weer vanaf,
hoop ik.
quote:Nee, wist ik niet.
Op zaterdag 30 juni 2001 20:29 schreef heelke het volgende:k ben nogal een neurooooot weetju!
* Destinies_Child gaat dapper door met niet-roken....
Kom op mensen die het moeilijk hebben!!! Als IK het kan kan IEDEREEN het!! Echt, heus waar!
Bij mij werkt het overigens (nog) niet.
* DIGGER huppelt in cheerleader outfit al dansend in de rondte
quote:Kijk, daar doen we het voor
Op zondag 01 juli 2001 13:49 schreef DIGGER het volgende:
* DIGGER huppelt in cheerleader outfit al dansend in de rondte
Zat me net te bedenken hoeveel geld ik al bespaard heb en hoe weinig ik daarvan merk . Raar, als ik nu nog rookte zou ik wel helemaal rood staan. Maar goed...
Verschrikkelijk vieze smaak in m'n mond, en een dubbele kater.
Wat is 't toch een smerige zooi.
quote:Hehe, daar zit ik nou al dagen op te wachten
Op zondag 01 juli 2001 13:49 schreef DIGGER het volgende:
Ben daluk een paar dagen ff niet online, dus bij deze iedereen nogmaals: Hou vol, doe je best, kom op!* DIGGER huppelt in cheerleader outfit al dansend in de rondte
* pluisje schenkt nog een glaasje in voor alle stoppers
Hou vol mensen!
Net de laatste uitgemaakt. Nu ga ik alles wat herinnert aan roken snel opruimen en dan ga ik weer over op het gezonde en niet stinkende leven van een niet-roker.
En de andere stoppers: Ook veel succes!!!
Een shaggie draaien om jezelf een houding te geven is een tweede natuur geworden.
quote:Daar houd ik dan ook mee rekening mee door tijdelijk wat minder sociaal buiten de deur te doen
Op zondag 01 juli 2001 22:44 schreef tong80 het volgende:
Het moeilijkst is 't bij het uitgaan. Alcohol stimuleert de nicotine behoefte, en sociaal roken zit er bij de meesten ook ingebakken.
Ik zie nu vooral op tegen een week waarin ik me echt nergens op kan concentreren. Beetje lastig op m'n werk.
Succes stoppers en vooral Lodi!
quote:Heel goed. Prettig als dat no problemo is.
Op maandag 02 juli 2001 00:38 schreef KingShakur het volgende:
Gisteren sociaal buiten de deur geweest, kroegen, alcohol met drie rokers: no problemo!
Net terug van een concert in een rokerige tent: alles OK!
quote:Dank je. Jij ook en de rest natuurlijk ook
Succes stoppers en vooral Lodi!
17 jAAR lang, gemiddeld anderhalf pakje per dag......
Het eerste uur zit erop ;-)
Als het verder zo blijft is het een eitje......ik lul mezelf even moed in..
Tot laterzzzz
Met mij gaat het ok. Op een enkel dieptepuntje na is het niet-roken goed vol te houden.
In tegenstelling tot een aantal anderen ben ik nog geen gram aangekomen nadat ik gestopt ben, weeg nog steeds 56 kilo ondanks mijn onbedwingbare behoefte tot het snoepen van chocolade, waar ik dan ook wel aan toe geef
Aan het begin van weer een nieuwe rook-vrije week wens ik iedereen wederom veel succes toe!!
* Destinies_Child deelt 1000 frisse uit aan alle stoppers én aan alle mensen die ons zo steunen!
[Dit bericht is gewijzigd door Destinies_Child op 02-07-2001 08:45]
quote:GEWELDIG!!!!!!!:*
Op maandag 02 juli 2001 08:06 schreef DaBuzzzzz het volgende:
hoe was het ookal weer???17 jAAR lang, gemiddeld anderhalf pakje per dag......
Het eerste uur zit erop ;-)
Als het verder zo blijft is het een eitje......ik lul mezelf even moed in..Tot laterzzzz
Enige probleem, ik voel me zo ontzettend opgeblazen. Lijkt wel of je tig liters vocht vasthoudt in je lichaam. Toch geeft die weegschaal geen gram extra aan.
Maar, ik ga wel weer sporten. Ik ga er gewoon tijd voor maken! Ik mis het teveel.
* Destinies_Child is benieuwd of ze sterk genoeg is om deze dag wederom zonder peukies door te komen....
Kom op jongens, ik hou het ook vol en al bijna een maand!!!!
Destinies_Child, je bent al zo'n eind. Laat je niet gek maken door die nicotinelucht. Zeg anders dat je er last van hebt als er in je omgeving gerookt wordt, want zware shag heeft helemaal een sterke walm .
voor jou.
En alle anderen, ik ben niet zo'n ster in het onthouden van namen, ik strooi liever sterretjes ... , hou vol, we zijn allemaal op de goeie weg. De eerste weken zijn het moeilijkst.
* spookvrouw strooit alle kleuren sterretjes door dit topic heen voor iedereen
voor allemaal, jullie zijn allemaal kanjers !
* spookvrouw danst bij afwezigheid van Digger en Elegantly Wasted in het cheerleaderspakje ter aanmoediging en heeft ook stiekem het spandoek van Gaoxing ingepikt
ZET HEM OP!!! ZET HEM OP!!! ZET HEM OP!!!
NICO EN TIEN WILLEN WE NIET MEER ZIEN
quote:Hihi.....dit had ik net even nodig....tnx!!
Op dinsdag 03 juli 2001 10:50 schreef spookvrouw het volgende:
* spookvrouw komt toch maar even dit topic binnenwaren om iedereen weer een hart onder de riem te steken, want zo hier en daar zie ik toch wel wat probleempjesKom op jongens, ik hou het ook vol en al bijna een maand!!!!
![]()
Destinies_Child, je bent al zo'n eind. Laat je niet gek maken door die nicotinelucht. Zeg anders dat je er last van hebt als er in je omgeving gerookt wordt, want zware shag heeft helemaal een sterke walm
.
voor jou.
En alle anderen, ik ben niet zo'n ster in het onthouden van namen, ik strooi liever sterretjes ...
, hou vol, we zijn allemaal op de goeie weg. De eerste weken zijn het moeilijkst.
* spookvrouw strooit alle kleuren sterretjes door dit topic heen voor iedereen
voor allemaal, jullie zijn allemaal kanjers !
* spookvrouw danst bij afwezigheid van Digger en Elegantly Wasted in het cheerleaderspakje ter aanmoediging en heeft ook stiekem het spandoek van Gaoxing ingepikt
ZET HEM OP!!! ZET HEM OP!!! ZET HEM OP!!!
NICO EN TIEN WILLEN WE NIET MEER ZIEN
Het liefst werd ik gelegenheids roker. eentje bij de koffie, eentje na het eten, en wat op feetjes enzo.
denk niet dat ik dat ooit zal kunnen, dus dan maar gewoon niet....
enne Destiny!!...hoe lang jij al dan??
succes aan mezelf en de rest!!!!
DaBuzzzzzzz
* spookvrouw aait Dabuzzz even over zijn/haar bolletje en geeft een klopje op de schouder
Kom op joh, hou je er maar aan vast dat we hier allemaal doorheen hebben gemoeten.
het kuchen is begonnen,,,verder alles goed
DaBu:Z:Z:z:zzzzzz
Hou vol! Laat jullie niet verleiden door de tabakslucht, jullie hebbben een doel te bereiken! Een doel die je zelf hebt gesteld dus je doet het niet voor mij, maar voor jezelf!
Anderen zullen je vast wel dankbaar zijn, maar jij zult pas echt trots op jezelf zijn!
wie gaat er nou lekker buiten zitten zonder te paffen?
dus ik ben maar naar binnen gegaan opzoek naar een klusje dat mn aandacht opeist......strijken ofzo ;-)
llalalalalala neurootje aan het worden.....mwoooaaahh valt wel mee hoor ;-)
DaBuzzzzzz:Z:Z:Z:z
Buzzzie
quote:Joh, geef je het dan maar op? Niet toch?
Op dinsdag 03 juli 2001 19:44 schreef Ester het volgende:ik heb gefaald.....
En Ester, gewoon doorgaan, don't stop stopping, ga door, hou vol
quote:Waar blijft je cheerleaders dansje nou?
Op woensdag 04 juli 2001 00:33 schreef DIGGER het volgende:
Hou vol alle stoppers!
En even offtopic, je foto van breda ....., je ziet er goed uit
sow, nu weer on topic.
Dus alle mede topic genoten, zoek in GC het topic op van bredafoto's van morpheus en zie wat niet meer roken met je doet.
quote:Ben 13 juni gestopt en kan je vandaag mededelen dat het weer toppie gaat met me!
Op dinsdag 03 juli 2001 13:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
enne Destiny!!...hoe lang jij al dan??
succes aan mezelf en de rest!!!!DaBuzzzzzzz
* Destinies_Child heeft zichzelf beloofd dat als ze 3 maanden volgehouden heeft, dit potje op een zeer leuke manier te verteren!
Ben nu al bijna 3 maanden gestopt ook, ut schiet echt op, kvoel me er heel erg goed door, het scheelt me nog geld bovendien en me omgeving reageert gewoon positief.
voor Spookvrouw speciaal
En alle andere stoppers, kom op guys and girls, tgata goed, tgaat goed en jullie kunnen het allemaal!
Ik wens jullie allemaal veel success !!!!
Ik kan jullie zeggen dat mijn behoefte om te roken weg is.. ik eet beter, mijn huid ziet er wat normaler uit (niet meer zo grauw) ik heb geen pijn aan mijn longen meer ... kortom ik voel me een stuk gezonder! (en nog meer voordelen maar dan word dit berichtje te lang..)
ik heb dan tot het stoppen zes en een half jaar gerookt.
ik ben nu 24...
SUCCES EVERYBODY !!!
Heee SpikeAlike, goed van je hoor, lekker gevoel he zo zonder nicotine?
Doorzetten hoor, je ziet hoeveel het er hier ook lukt.
voor allemaal omdat ik zo blij ben.
Ik begin te merken dat ik het vergeet, net 1 heel uur er helemaal niet aan gedacht, vanaf nu zullen die periodes wel langer gaan worden.....het enge is alleen dat het verlangen naar een peuk wel heftiger is....minder vaak maar wel sterker....... hoe zit dit??
andere mensen zelfde ervaring?
quote:Ik nu ook. Ben zo'n drie maanden gestopt en het is gewoon vele lekkerder zo. Heel soms steek ik er nog wel eens eentje op... in de kroeg vooral, voor de gelegenheid
Ben nu al bijna 3 maanden gestopt ook, ut schiet echt op, kvoel me er heel erg goed door, het scheelt me nog geld bovendien en me omgeving reageert gewoon positief.
Yés!!
Ik denk nauwelijks meer aan sigaretten, voel me goed, mijn stem is weer normaal, alles smaakt beter, ik heb er lol in!!!!
* Destinies_Child vraagt zich af of ze het ergste nu gehad heeft.....
quote:Jawel.. Nu wordt het een kwestie van gewoontes afleren en leren om nee te zeggen. (en scherp blijven)
Op vrijdag 06 juli 2001 00:42 schreef Destinies_Child het volgende:
* Destinies_Child vraagt zich af of ze het ergste nu gehad heeft.....
Ik had vanmiddag ook zoiets grappigs. Ik zat met m'n baas in overleg en ik kreeg een sigaartje aangeboden. Die had ik 2 maanden terug zonder problemen aangestoken, nu weigerde ik hem.... *erg apart, dat wel*
2 maanden alweer.. Tijd gaat rapidos trouwens.. Trouwens, aan het stoppen met roken zitten ook nadelen. Ik merk dat ik veel meer last heb van de rook van rokers, en ik moet me inhouden om er iets van te zeggen. Enorme tranende ogen voornamelijk en die geur.. Ik vind het nu ronduit irritant terwijl ik 2 maanden terug 1 van hen was..
Maar goed om te horen hoe het hier met iedereen vergaat..
voor Digger, voor het openen van de voorloper van dit topic, nu vier weken geleden. Het is toch maar een mooie steun voor een heleboel mensen.
voor alle stoppers. Het gaat als een trein, toch?
Hier in ieder geval nog wel, en al ruim een maand nu. Ik heb griep op het moment, en dacht gisteren 'dit gevoel in m'n longen ken ik'. Het was het gevoel alsof ik een pakje teveel op een dag gerookt had
quote:Dank je
Op vrijdag 06 juli 2001 08:53 schreef Gaoxing het volgende:
Nog vergeten: een extra grotevoor Dr_Crouton voor al zijn aanmoedigingen.
Ik las laatst in een advertentie van een verzekeraar dat maar slechts 10% van alle stoppers ook daadwerkelijk lukt om te stoppen. Als ik het hier zo zie lijkt het veel en veel meer!
Je mag trots op jezelf zijn!
Oh ja, die verzekeraar is Achmea en biedt een cursus aan om met roken te stoppen die ze (gedeeltelijk?) vergoeden. Misschien interessant voor diegenen die echt moeite veel hebben?
Ik ben onder de indruk van de lijst stoppers, echt heel erg goed van jullie. Zolang je er zelf voor de volle 100% achter staat heb je de eerste hindernis al overwonnen.
Speciaal voor Spookvrouw: heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel errug goed van je. Ik en Diggie zijn trots op je.
GO! GO! GO!
Ik heb zelfs geen behoefte meer
Ik denk er niet meer aan, maar andere rokers heb ik wel last van...
Het gaat perfect met * SpikeAlike
Success allemaal met het doorbreken van deze ontzettende hardnekkige verslaving... (ik had voorheen al 7 pogingen tevergeefs gedaan.. maar het is nooit voor niks !!!)
Kop op allemaal, weer een sigaretje pakken betekent niet dat je hoeft te stoppen met het proberen te stoppen met roken.. ga gewoon weer door !!
was de eerste keer uit, zonder rook. duurde effe en ik heb mischien wat meer gedronken dan normaal..maar weinig last en weinig aan gedacht...begin dr een beetje vertrouwen in te krijgen
ben een beetje brak (maar veeeel minder dan met rook) en ga effe lekker ontbijtski doen....allemaal sterkte verder ook!!!
Buzzie
als het goed is kom ik dan in a1 en aangezien ik al een &#*(%conditie heb, stop ik dan maar met roken, das tenminste de eerste stap die je kan zetten om een betere conditie te krijgen
Ik heb even een nieuw lijstje gefabriekt, want deze groeit gestaag en toch wel leuk voor alle stoppers om er bij te staan.
Daar gaat ie:
* 31-3 Thee, sorry Thee, had verkeerde maand staan
10-4 Digger
07-5 Weerdo
23-5 Zusje
26-5 Glasbak
01-6 Gaoxing, Slakkie?
07-6 Spookvrouw, ~Anja~
13-6 Destinies_Child
14-6 SpikeAlike?
19-6 Zanderr
27-6 Ester
28-6 KingShakur
01-7 DaBuzzz, Lodi
09-7 Sjak !!!!!!!!!!!
Dit zijn ze weer als het goed is.
Iedereen in dit lijstje krijgt een dikke smak van mij, want ik ben beretrots op iedereen.
Wat zo'n topic al niet doet met iedereen. Dus bedankt Digger voor het starten van het eerste topic, het heeft zeker voor mij genoeg steun gegeven om de eerste week door te komen
~Anja~, hoe ga jij, we hebben je al een tijdje niet meer gezien.
Slakkie, ben je gestopt rond 1-6? Dit ter vermelding van het lijstje
GMG, ik vind je echt een heldin, EN stoppen met roken EN zwanger zijn met alle misselijkheidskwalen en ergernissen van dien zonder een sigaretje op te steken. Goed van je hoor meis. Ook omdat je zover van ons weg woont.
speciaal voor jou.
Destinies_Child, goed te lezen dat het je nu een stuk makkelijker afgaat, lekker he? En die kater, ach, hoofdpijn heb je toch
Zanderr, hoe ga jij nu? Ben je weer gewoon aan het roken of hou je je even stil en ben je stiekempjes al een paar weken rookvrij
Ester, meis, dat ene sigaretje is niet belangrijk hoor. De wil om door te zetten is er, dus kop op!!! ook voor jou.
KingShakur, bij jou gaat het zeker moeiteloos dat we je niet meer zien hier?
DaBuzzz, ik ben trots op je hoor, het ergste heb je nu idd gehad, nu nog van de gewenning af. ook voor jou.
En nu Sjak, meis, je bent geweldig dat je maandag weer een start maakt. Stopt Schanul nu ook? Ga je nu met of zonder pleisters of zoiets stoppen? Hoe dan ook, ik vind het hartstikke goed van je dat je er toch weer voor gaat.
Drie aanmoedigings
voor jou en * een hoop vrolijke sterretjes voor de moeilijke momenten
Elegantly_Wasted en Digger, jullie zijn ook geweldig hoor. EG omdat je eigenlijk koploopster bent, want jij bent de aanleiding dat Diggie is gestopt, en hij heeft ons weer "aangestoken" om te stoppen.
Ook een dikke klap voor jullie hoor.
En Weerdo, dat last hebben van andere rokers, heb ik ook. Hoe stom het ook klinkt, maar als er in mijn buurt gerookt wordt of er komt zo'n vlaag nicotine langs je neus, stinkt dat behoorlijk en heb ik ook de neiging om te vragen of ze niet ergens anders de lucht kunnen vervuilen
Je moet maar zo denken, het zijn de eerste moeilijke maanden en ook dit zal wel een keer afzakken
En men zegt toch ook dat de ex-rokers fanatieker zijn dan de nooit rokers? !
* spookvrouw rent nog eens dit hele topic door om overal sterretjes achter te laten en wenst iedereen een nicotinevrij weekend toe
voor allemaal !
[Dit bericht is gewijzigd door spookvrouw op 07-07-2001 21:08]
* spookvrouw is hartstikke blij met jullie support hoor, juist jullie als zijnde "nooit rokers"
voor jullie.
quote:En dan nog een speciale noot voor Croutonnetje, Breuls en Pluisje.
Op zaterdag 07 juli 2001 16:13 schreef spookvrouw het volgende:
En dan nog een speciale noot voor Croutonnetje, Breuls en Pluisje.* spookvrouw is hartstikke blij met jullie support hoor, juist jullie als zijnde \"nooit rokers\"
![]()
![]()
voor jullie.
* spookvrouw is hartstikke blij met jullie support hoor, juist jullie als zijnde \"nooit rokers\"
voor jullie.
terug
Nooit actief gerookt (een trekje uit nieuwsgierigheid lang geleden, daarna nooit meer), maar wel vaak passief meegerookt. En als je thuiskomt is het meteen m'n kleren in de was, want de geur...
Daarom steun ik van harte de mensen die stoppen, het voordeel al om (jezelf) frisser te ruiken is heerlijk.
quote:eeeeuuuwww.....buzzie ook per 1-7
Op zaterdag 07 juli 2001 16:12 schreef spookvrouw het volgende:
* Ja daar ben ik ook weer evenIk heb even een nieuw lijstje gefabriekt, want deze groeit gestaag en toch wel leuk voor alle stoppers om er bij te staan.
Daar gaat ie:
* 31-5 Thee
10-4 Digger
07-5 Weerdo
23-5 Zusje
26-5 Glasbak
01-6 Gaoxing, Slakkie?
07-6 Spookvrouw, ~Anja~
13-6 Destinies_Child
14-6 SpikeAlike?
19-6 Zanderr
27-6 Ester
28-6 KingShakur
01-7 Lodi
02-7 DaBuzzz
09-7 Sjak !!!!!!!!!!!
voor allemaal !
maar je blijft een lieverd spokie!
ik ga een biertje vatten, have phun vanavond!!!!
(hoewel ut wel vakantietijd is natuurlijk)
* DIGGER is nu bijna en as dinsdag exact 3 maand rookvrij
Heerlijk!
Maar ik probeer me over alle bijverschijnselen te zetten en me voor te houden dat het opsteken van een sigaret zeker de oplossing niet is. Integendeel! En dat lukt heel goed
Natuurlijk ruik ik ook overal om me heen die vieze sigarettenlucht en eigenlijk is dat wel m'n grootste motivatie om te stoppen. Wat stinkt dat zeg!
quote:Aha! Ik ben dus toch niet de enige die het heeft opgemerkt
Op maandag 09 juli 2001 00:34 schreef Lodi het volgende:
Natuurlijk ruik ik ook overal om me heen die vieze sigarettenlucht en eigenlijk is dat wel m'n grootste motivatie om te stoppen. Wat stinkt dat zeg!
Maar even serieus, ik wens jullie heel veel succes bij jullie hopelijk eenmalige pogingen om te stoppen.
quote:Dat is waar, dat heb ik ook. ik werd eerder altijd snel misselijk van alcohol dus dronk ik maar niet teveel en anders een emmertje naast mijn bed. Zonder roken kan ik hem flink raken, heb geen/weinig kater en niet misselijk. (mischien een stimulans voor de wiebelaars die niet moeten stoppen met stoppen maar gewoon stoppen)
Op zaterdag 07 juli 2001 13:18 schreef DaBuzzzzz het volgende:
WHAAAAA!!!! bijkomend voordeel van niet roken:
Je kater na een avondje flink doorhalen is een stuk milder>:)>:)>:)>:)>:)>:)
was de eerste keer uit, zonder rook. duurde effe en ik heb mischien wat meer gedronken dan normaal..maar weinig last en weinig aan gedacht...begin dr een beetje vertrouwen in te krijgen
ben een beetje brak
(maar veeeel minder dan met rook) en ga effe lekker ontbijtski doen....allemaal sterkte verder ook!!!
Buzzie
bovendien ben je juist veel stoerder als je niet rookt
Statistisch gezien is de kans dat ik hierdoor aan longkanker zal bezwijken nihil. Als dit een verslaving is so be it. Waarom zou je stoppen met iets wat je ook onder controle kunt houden? Onzinnig.
What's next? Geen alcohol meer? Iedere dag verplicht scheren? Stoppen voor een oranje stoplicht? Begraaf me dan maar meteen.
quote:Omdat je wilt stoppen zou een goede reden kunnen zijn.
Op maandag 09 juli 2001 01:24 schreef Purno het volgende:
Waarom zou je stoppen met iets wat je ook onder controle kunt houden
quote:Je suggereert hier dat een ander die keuze voor je maakt. Ik denk dat iedere stopper in dit topic de keuze om te stoppen zelf heeft gemaakt.
What's next? Geen alcohol meer? Iedere dag verplicht scheren? Stoppen voor een oranje stoplicht? Begraaf me dan maar meteen.
Dus alle stoppers: Veel succes!!
En het geld dat je bespaart (zoals sommigen hier het geld in een potje stoppen dat hiervoor voor een pakje sigaretten/sjek bestemd was), kan je ook andere 'spannende' dingen gaan doen zoals karten, parasailen, een survivaltocht, paintballen, etc. Dus je hoeft niet meteen begraven te worden.
One month, one week, five days, 17 hours, 12 minutes and 23 seconds. 874 cigarettes not smoked, saving fl 142,52. Life saved: 3 days, 50 minutes.
gaat goed zo..
quote:Die zijn al lang en breed weggegeven. Maar de weg naar het onzin forum heb je inmiddels al gevonden?
Op maandag 09 juli 2001 02:17 schreef 6000068 het volgende:
Is het je gelukt met stoppen? Verkoop dan je overgebleven sigaretten in dit topic:
Purno: niemand zegt toch dat je moet stoppen? Als jij dit prettig vindt, is dat mooi. Ik kon echter m'n verslaving niet in de hand houden en ben dolblij dat ik gestopt ben, en zo lopen er hier nog een paar mensen rond in dit topic. Niets storends toch?
Lodi: gefeliciteerd met je eerste week! Je hebt nu al een hele hoop ellende gehad joh! Reken op nog 1 moeilijk weekje, en daarna gaat de moeilijkheidsfactor beetje bij beetje afnemen. Sterkte!
Destinies_Child: Joehoe!!!! Waar is de taart?
Sjak: daar gaat 'ie dus weer! Sterkte meid! Heb je nu pleisters? En doet Schanul nu mee? Ik zei het al eerder: ik vind het echt superknap dat je er alweer de motivatie voor hebt. En mocht je nu weer een rotbui krijgen, dan niet opgeven, maar FOK!kers komen lastig vallen he?
quote:Dat is de spirit. De switch "ik ben een nietroker" geeft je ook een andere gedachtenstroom dan wanneer je het zielige "ik ben een stopper, of een gestopte" aanhoudt. Ben je ook veel minder kwetsbaar voor rokers die heel 'vriendelijk' je een peuk aanbieden..
Op maandag 09 juli 2001 11:25 schreef Acnaib het volgende:
Pff heb er wel moeilijke momenten tussen zitten maar het voelt anders sinds ik vrijdag beloten heb een "nietroker" te zijn ipv een "stopper met roken" die maandag daarvoor.
* spookvrouw strooit kwistig met sterretjes naar Acnaib voor de nicotinetrekkende momenten, hier meis, ik hoop dat het helpt
* spookvrouw gooit er nog een speciale strooit tegenaan voor Sjak, want die gaat vandaag weer de kans wagen
Go for it, Sjak!
En nee, die balonnen hoef je nog niet op te blazen, daar wachten we nog een weekje mee
Wat ik vond helpen: tegen de tijd dat je echt heel erg veel zin in nicotine begint te krijgen, heb je al een paar rottige dagen gehad. En die dagen opgeven, das natuurlijk hartstikke jammer, dan heb je het echt helemaal voor niets gedaan. En echt, het wordt heel snel beter!!!
quote:* KingShakur is ook trots op Bianca!
Op maandag 09 juli 2001 11:25 schreef Acnaib het volgende:
Ik ben heel echt een nietroker vanaf 6 juli.
Pff heb er wel moeilijke momenten tussen zitten maar het voelt anders sinds ik vrijdag beloten heb een "nietroker" te zijn ipv een "stopper met roken" die maandag daarvoor.
Zal wel tussen mijn oren zitten maar het voelt makkelijker nu! en het lukt nog steeds.
Ik wil wel graag op het nietrokers lijstje
Spookvrouw mag ik wat sterretjes voor de af en toe moeilijke momenten???
Ben wel errug trots op mezelf!
'k Vermeldde je nog in het vorige topic en misschien is het wel een beetje onder druk(nee toch?) van mij en someone... IIg sterk van je!
Mij gaat het gewoon makkelijk af. Geen trek, minder zenuwachtig, maar wel af en toe verrast over mijn eigen opmerkingen.
Vanmorgen een collega die binnen kwam en gelijk kon ik ruiken dat ie gerookt had.
Zaterdag een lieve vriendin op bezoek gehad en ik moet toegeven dat een rokende vriendin zoenen me niet gelijk naar een sigaret deed grijpen (vroeger was dat wel eens anders...).
Sosm lijkt het alsof ik nooit gerookt heb, weird!
Sjak! Sterk van je meid dat je er ook weer voor gaat!
Ik ben wel blij dat ik een nietroker ben. Mijn liefje en Someone... zijn er erg blij mee.
* Acnaib bekijkt alle mooie sterren en de balonnen en is blij met de steun die ze toch wel nodig heeft af en toe
quote:En als je het een keertje moeilijk krijgt, dan ga je lekker aan de telefoon hangen, sleur ik je er wel doorheen!
Op maandag 09 juli 2001 16:23 schreef Acnaib het volgende:
Nee KingShakur, wees niet bang. Onder druk kun je mij niet laten stoppen, integendeel ik zou alles doen om in verzet te komenJe kent me toch?
Ik ben wel blij dat ik een nietroker ben. Mijn liefje en Someone... zijn er erg blij mee.
* Acnaib bekijkt alle mooie sterren en de balonnen en is blij met de steun die ze toch wel nodig heeft af en toe
![]()
Hoe is het ondertussen met Zanderrr vraag ik me af, efkes niks van vernomen geloof ik zo...kun je de verleiding weerstaan van de mooie lieve vrouwen die je een graftak aanbieden Zanderrr?
Merken de mensen die al wat langer gestopt zijn inmiddels ook al dat ze meer energie hebben, meer longinhoud weer, gewoon beter een inspanning kunnen doen?
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 09-07-2001 17:14]
quote:Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik merk wel wat dingen. sommige dingen smaken anders bijvoorbeeld maar waneer ga je merken dat je longcapaciteit omhoog gaat?? komt er niet een tijd van hevig hoesten aan enzo??
Op maandag 09 juli 2001 16:46 schreef DIGGER het volgende:Merken de mensne die al wat langer gestopt zijn inmiddels ook al dat ze emer energie hebben, meer longinhoud weer, gewoon beter een inspanning kunnen doen?
Verder ga ik steeds beter, schrik van mezelf als ik weer 2 uur er niet aangedacht heb en dat al na één week!!!. en toch een zware roker geweest 17 jaar lang....mischien juich ik te vroeg maar ik heb er echt vetrouwen in!!
sterkte allemaal, en kusjes voor de dames!!
quote:Van dat laatste heb ik niks gemerkt. Dat mijn longcapaciteit was verbeterd merkte ik toen ik een maand later op met een mountainbike een cross-country tocht ging maken, en toen merkte ik dat mijn uithoudingsvermogen drastisch verbeterd was. Zonder enige inspanning kon ik relatief makkelijk lucht happen en hield ik het relatief lang uit..
Op maandag 09 juli 2001 17:08 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik merk wel wat dingen. sommige dingen smaken anders bijvoorbeeld maar waneer ga je merken dat je longcapaciteit omhoog gaat?? komt er niet een tijd van hevig hoesten aan enzo??
Dat viel me 100% mee. Ben nu trouwens wel snipverkouden (airco+warm weer is niet tof)..
Maar in het dagelijks leven merk je niets ervan dat je meer lucht hebt. Dat zou je door middel van een coopertest ofzoiets moeten meten. (of gewoon hard rennnen om de trein te halen, ook een goede test)
quote:Jazeker, moest laatst een stukje hardlopen. Naast dat ik het langer volhield (dat hardlopen) was ik wel even buiten adem maar vrij snel weer op adem. Al gaan de kilo's die ik nu meer mee te nemen heb wel weer ten koste van die nieuw veroverde conditie.
Op maandag 09 juli 2001 16:46 schreef DIGGER het volgende:Merken de mensen die al wat langer gestopt zijn inmiddels ook al dat ze meer energie hebben, meer longinhoud weer, gewoon beter een inspanning kunnen doen?
quote:Ja, echt wel!
Op maandag 09 juli 2001 16:46 schreef DIGGER het volgende:Merken de mensen die al wat langer gestopt zijn inmiddels ook al dat ze meer energie hebben, meer longinhoud weer, gewoon beter een inspanning kunnen doen?
quote:* Gaoxing is daar ook vreselijk benieuwd naar
Op maandag 09 juli 2001 16:46 schreef DIGGER het volgende:
Hoe is het ondertussen met Zanderrr vraag ik me af, efkes niks van vernomen geloof ik zo...kun je de verleiding weerstaan van de mooie lieve vrouwen die je een graftak aanbieden Zanderrr?
quote:Meer energie? Neuh, maar dat schijnt normaal te zijn
Merken de mensen die al wat langer gestopt zijn inmiddels ook al dat ze meer energie hebben, meer longinhoud weer, gewoon beter een inspanning kunnen doen?
Ik heb trouwens dit keer ook nauwelijks een stoppen-met-roken-kuchje gehad, itt eerdere stoppogingen. Vreemd, maar prettig
Maar alles nog goed dus , en de rest???
*dansje doet*
En ja, ik merk iig bij flinke inspanningen dat ik veel makkelijker adem en zo en erna ook geen last krijg van hoesten of wat dan ook.
* DIGGER is blij en best wel een beetje trots op zichzelf
En een tje voor spookvrouw.
Ben nog steeds aan het fietsen (zonder resultaat helaas, maar dat komt ws wel weer), gaat prima, met al die adem.
Ik ga nu weg, ben ws vlak voor me vakantie nog efkes online, maar vanaf vrijdag de 13e in de middag ben ik lekker op vakantie, genietne van frisse lucht in Ierland.
Iedereen vast voor die periode, dak dus ff niet supporten kan, heel veel kracht en sterkte, en volhouden guys (and girls)!!!!
quote:En dan toch zo'n hoestje?????
Op vrijdag 29 juni 2001 13:11 schreef Fannetje het volgende:[..]
*kuch*
* Fannetje is 21 en heeft nog nooit gerookt
quote:Uhmm.... inspanningen? Jij?
Op dinsdag 10 juli 2001 14:42 schreef DIGGER het volgende:
En ja, ik merk iig bij flinke inspanningen....bladiebla
Maar serieus, je mag idd best trots op jezelf zijn Digger. Dikke, rookvrije voor je!
Oh, en als je je pompoendingen nou aan Dr_Crouton geeft om mee te zwaaien, probeer ik je cheerleaderspakje wel aan. Volgens mij pas Buikkie er nog ruim in
quote:Dat soort momenten zijn toch wel de valkuilen, is mijn ervaring. Goed dat je daar niet ingetrapt bent. Al is het maar om de associatie tussen roken en spanning te voorkomen.
Op dinsdag 10 juli 2001 14:41 schreef KingShakur het volgende:
* KingShakur rookt nog steeds niet, als was de verleiding ff sterk aanwezig vanmorgen bij het horen van minder leuk nieuws waar je van schrikt en de goosepocks krijgt...
Een pluim voor het niet-roken. Ik hoop dat het verder ook (weer) goed gaat met KS
quote:Hoe herkenbaar!
Op woensdag 11 juli 2001 02:58 schreef Lodi het volgende:[..]
Dat soort momenten zijn toch wel de valkuilen, is mijn ervaring. Goed dat je daar niet ingetrapt bent. Al is het maar om de associatie tussen roken en spanning te voorkomen.
quote:Gaat goed he Bianc!!!
Op woensdag 11 juli 2001 08:13 schreef Acnaib het volgende:[..]
Hoe herkenbaar!
Je moet eens weten hoe ik onbewust mijn trucendoos kan inzetten als het moet. Nooit gedacht dat ik zooooo slim kon zijn.
In iedergeval ben ik niet voor de gek te houden zelfs niet door mezelf
quote:Verder gaat alles goed hoor!
Op woensdag 11 juli 2001 02:58 schreef Lodi het volgende:[..]
Dat soort momenten zijn toch wel de valkuilen, is mijn ervaring. Goed dat je daar niet ingetrapt bent. Al is het maar om de associatie tussen roken en spanning te voorkomen.
![]()
Een pluim voor het niet-roken. Ik hoop dat het verder ook (weer) goed gaat met KS
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 00:46 schreef Gaoxing het volgende:Oh, en als je je pompoendingen nou aan Dr_Crouton geeft om mee te zwaaien, probeer ik je cheerleaderspakje wel aan. Volgens mij pas Buikkie er nog ruim in
Okee, okee...
De vraag die ik mezelf moet stellen is of ik nou gestopt ben of niet...
Maandag heb ik 's avonds twee sigaretten gerookt en gisteren eentje.
Eigenlijk ben ik heel trots op mezelf, normaal rookte ik een pakje per dag.
Overdag gebruik ik nu nicotine kauwgom, pleisters mogen niet vanwege wat huidprobleempjes die ik heb .
Het gaat eigenlijk wel goed, die vreselijke sjaggerijnigheid van vorige keer heb ik nu niet. Komt dat door de kauwgom of door dat ene sigaretje dat ik gerookt heb?
Vorige keer dat ik de fout inging heb ik 's avonds gelijk een half pakje leeg gerookt. Gisteren een (mini)pakje gekocht en na 1 sigaret had ik ook echt geen trek meer
Nu trouwens wel erge honger, ga ff een broodje halen!
* sjak buigt nog even met trots voor de andere stoppers!
quote:Zolang je maar de wil hebt om te gaan stoppen lukt het je vast wel
Op woensdag 11 juli 2001 11:50 schreef sjak het volgende:
Nou daar ben ik dan weer met een klein verslagje.De vraag die ik mezelf moet stellen is of ik nou gestopt ben of niet...
Maandag heb ik 's avonds twee sigaretten gerookt en gisteren eentje.Eigenlijk ben ik heel trots op mezelf, normaal rookte ik een pakje per dag.
Overdag gebruik ik nu nicotine kauwgom, pleisters mogen niet vanwege wat huidprobleempjes die ik heb
.
Het gaat eigenlijk wel goed, die vreselijke sjaggerijnigheid van vorige keer heb ik nu niet. Komt dat door de kauwgom of door dat ene sigaretje dat ik gerookt heb?
Vorige keer dat ik de fout inging heb ik 's avonds gelijk een half pakje leeg gerookt. Gisteren een (mini)pakje gekocht en na 1 sigaret had ik ook echt geen trek meerNu trouwens wel erge honger, ga ff een broodje halen!
* sjak buigt nog even met trots voor de andere stoppers!
Maar het lukt me nog niet! ik het al een paar maal geprobeerd, en dan let ik even niet op en dan.... ja dan rook ik weer een sigaret! het is een gewoonte....
Bah... binnenkort maar weer een poging wagen...Ben benieuwd of ik dan de wilskracht en het doorzettingsvermogen heb om te stoppen!
quote:Kijk gewoon naar alle sigaretten die je niet hebt gerookt en je kunt trots zijn.
Op woensdag 11 juli 2001 11:50 schreef sjak het volgende:
De vraag die ik mezelf moet stellen is of ik nou gestopt ben of niet...
Maandag heb ik 's avonds twee sigaretten gerookt en gisteren eentje.
Eigenlijk ben ik heel trots op mezelf, normaal rookte ik een pakje per dag.
quote:Door geen van beiden lijkt me. Het ontstaat door het wél roken, en daardoor het missen van de sigaretten op de momenten dat je ze niet hebt/rookt.
quote:Voor mij zelf zou dat heel gevaarlijk zijn. Een pakje in huis.
Vorige keer dat ik de fout inging heb ik 's avonds gelijk een half pakje leeg gerookt. Gisteren een (mini)pakje gekocht en na 1 sigaret had ik ook echt geen trek meer
Ga zo door als het lukt. Toch zou het beter zijn om ook van die laatste 1/2 sigatetten af te komen. Niet omdat die paar sigaretten nu zo'n probleem zijn maar omdat het veel makkelijker voor je wordt.
quote:Precies! Meer gewoonte dan verslaving. Dus moet je die gewoonte zien te doorbreken.
Op woensdag 11 juli 2001 12:02 schreef poep het volgende:
Ik wil het ik wil het ik wil het!Maar het lukt me nog niet! ik het al een paar maal geprobeerd, en dan let ik even niet op en dan.... ja dan rook ik weer een sigaret! het is een gewoonte....
Bah... binnenkort maar weer een poging wagen...Ben benieuwd of ik dan de wilskracht en het doorzettingsvermogen heb om te stoppen!
Het is even doorbijten maar je krijgt er zoveel voor terug. Als je het wilt, zet die stap dan!
Ik heb nog gewoon het open pakje van toen ik stopte inclusief de aansteker hier op 1 meter van me vandaag liggen... soort aandenken. En er zitten nog dteeds 4 peuken in...
quote:Ja, ik had net een pakje geopend. 2 sigaretten eruit.
Op woensdag 11 juli 2001 15:02 schreef KingShakur het volgende:
Lodi,Ik heb nog gewoon het open pakje van toen ik stopte inclusief de aansteker hier op 1 meter van me vandaag liggen... soort aandenken. En er zitten nog dteeds 4 peuken in...
Maar goed...nog steeds goed dat we het allemaal volhouden hah?
Worden jullie ook zo dik? Ik sla gebakjes af, ik eet heel erg goed, ik fiets me de k.... én ik ben aangekomen.
Klopt niks van. Zou bijna weer....Nee, niet serieus...maar wel frustrerend. Ik moet bijna op vakantie. In bikini in Rimini. Nou goed...
Snapt iemand er iets van? Zo traag kan een stofwisseling toch niet gaan? Of is ie gestopt nadat ik gestopt ben? huh?
grrrrrrrr......*vastbijt*
*stofzuig en als een wervelwind shoonmaken doet*
Echt, ik beloof het je: over een paar dagen wordt het heel, heel veel makkelijker. Nu nog even die paar dagen volhouden, en dat lukt je vast, want tot nu toe ging het hartstikke goed! Toch?
Sterkte voor DaBuzzzz
quote:Dit is wel heel direct naar mij gericht
Op woensdag 11 juli 2001 15:02 schreef KingShakur het volgende:
Lodi,Ik heb nog gewoon het open pakje van toen ik stopte inclusief de aansteker hier op 1 meter van me vandaag liggen... soort aandenken. En er zitten nog dteeds 4 peuken in...
Maar ik begrijp niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen. Ik wilde alleen zeggen dat ik geen pakje in huis wil hebben. Gewoon omdat ik de voor mij makkelijkste manier heb gekozen om niet-roker te worden. En een aandenken wil ik ook al niet
quote:Hai Lodi,
Op woensdag 11 juli 2001 23:50 schreef Lodi het volgende:[..]
Dit is wel heel direct naar mij gericht
Maar ik begrijp niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen. Ik wilde alleen zeggen dat ik geen pakje in huis wil hebben. Gewoon omdat ik de voor mij makkelijkste manier heb gekozen om niet-roker te worden. En een aandenken wil ik ook al niet
Ben benieuwd of de andere stoppers pas gestopt zijn nadat hun pakje leeg was of gewoon spontaan stopten toen een pakje halfleeg was...
quote:Ik kreeg op een maandagmiddag ineens de ziekte en heb (na een middag geen peuken aangeraakt te hebben) de hele zooi in een vuilnisbak op het station weggeflikkerd... (pak shag was nog half vol)
Op donderdag 12 juli 2001 08:54 schreef KingShakur het volgende:
Ben benieuwd of de andere stoppers pas gestopt zijn nadat hun pakje leeg was of gewoon spontaan stopten toen een pakje halfleeg was...
ik vond het eik ook al smerig worden ook, dit omdat ik het niet meer nodig had, geen stress, alleen nog maar verveling en ik heb nu mijn oude gewoontes al heel snel weer opgepakt..
ik ben officieel gisteravond twaalf uur gestopt, haha, gelijk daarna begon ik al met bierviltjes versnipperen en stond ik weer van mijn ene been op de ander te springen... dit weekeinde bennik ook weer begonnen met het lolly vreten... tja, je moet toch wat als neuroot...
Ik MOET het volhouden totaan 11 januari, wrom? omdat aan het stoppen ook maar gelijk een weddenschap is gebonden... het gaat hier om drie flessen irisch mist, een krat hertogh jan gekoeld en een fles rode wijn van minimaal f15,-
jaja, zopu ik dus weer gaan roken om welke stomme reden dan ook gaat mij dat ongeveer f185,- piekiesch kosten! :eek: maarum.. mochten de jongens, een van de twee waarmee de weddenschap is gesloten eerder gaan roken... hehe... dan weet ik ut wel!
hihihihi....dat klinkt heel raar....als je zover komt is er geen haar meer op je hoofd die er nog over denkty om dan weer te gaan roken hoor....das over een half jaar!!!
anyways, mijn dag 11 was effe wat beter dan gisteren....tis zo vaag,....dat verlangen kan zo ineens KEIHARD door je hele lichaam gieren.......bijna dat schrikkerige als je plots op straat inees diep in de ogen van een lekker ding kijkt......brrrrrrrr
he .....morgen naar de Ardennen t/m maandag...dus mij horen jullie een paar dagen niet.....zal wel dinsdag worden vooraleer ik dr weer ben.....sterkte allen en kussen voor de dames
Doe iig jullie best, meer kunnen jullie niet doen. En bedenk: je hebt jaren zonder sigaretten geleefd, dus het is echt mogenlijk. Hoe moeilijk het soms ook lijkt.
Iedereen heel veel sterkte en succes enneh, ik vind het heel knap van jullie. HOU VOL!!!
quote:Dat weet ik eigenlijk zo net nog niet. Ik ben wel eens eerder lang gestopt, tot zo'n anderhalf jaar zelfs, maar toch weer begonnen. Nu ben ik er ook een beetje bang voor: ik sprak gisteren een vriendin die ook gestopt was omdat ze in verwachting was, net als ik. Het eerste wat ze deed na de bevallig, was roken. Het blijft dus oppassen....
Op donderdag 12 juli 2001 22:45 schreef DaBuzzzzz het volgende:
hihihihi....dat klinkt heel raar....als je zover komt is er geen haar meer op je hoofd die er nog over denkty om dan weer te gaan roken hoor....das over een half jaar!!!
Heelke: joehoe, welkom mede-neuroot!!!! Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat je echt zou stoppen. Hartstikke goed joh! Sterkte
EW: jij deserteur! Hele, hele fijne vakantie, en tot gauw weer
Hoe gaat het trouwens met de stoppers? Sjak? Acnaib?
* KingShakur gaat hartstikke goed! (denk wel twee kilo bij maar 'so what')
Ben wel aangekomen door mijn grote gezonde eetlust die ik nu heb. Vroeger ontbeet ik met koffie en een sigaretje Tegenwoordig eet ik vier boterhammen!
Maar straks lekker veel l'eau drinken in de Provence en veel wandelen en dan is dat er ook wel weer af.
quote:Hahaha, wereldtip
Op zaterdag 14 juli 2001 10:42 schreef Zusje het volgende:
p.s. als ik het moeilijk krijg op feestjes of in gezelschap met mensen ga ik de met mijn neus boven de asbak hangen en snuif even heel diep. Dat is zo smerig dat ik de rest van de avodn uit de buurt blijf van die dingen.
Als ik trek krijg (zelden) drink ik gewoon wat water. Heb vannacht gedroomd dat ik roken ging, en het zelf niet eens doorhad. Zal wel geen slecht voorteken zijn toch?
Lekker he dat rookvrije gevoel!
Het valt me nu op of mensen roken. Als iemand ergens binnenkomt en net heeft gerookt, ruik ik de nicotinewalm.
Ik merk ook dat vrienden en vriendinnen die roken onbewust rekening met je houden en automatisch de rook een andere richting uit blazen. EN, ze roken ook minder!
En vorige week heb ik me 'niet' geirriteerd aan het zoenen met een rookster. Was ik wel ff bang voor eerst. Ze heeft wel speciaal nog ff extra haar tanden gepoetst.
Lekker dat er zo rekening met je wordt gehouden terwijl je eigenlijk er geen last van hebt.
quote:Voor mij was het echt pakje leeg, alles opruimen en klaar. Ik heb alleen nog een la vol aanstekers liggen.
Op donderdag 12 juli 2001 08:54 schreef KingShakur het volgende:[..]
Hai Lodi,
Was een reactie op een uitspraak van jou ja.
Ik wilde alleen even stellen hoe ik het heb gedaan. Niet dat ik aan aandenken wil, maar indien ik trek zou krijgen om weer te roken, dan kan ik beter een pakje in huis hebben en, geloof mij, als er eentje dicht bij je ligt, dan herbegin je minder snel.Ben benieuwd of de andere stoppers pas gestopt zijn nadat hun pakje leeg was of gewoon spontaan stopten toen een pakje halfleeg was...
Ik denk niet dat het makkelijker is als ik een pakje in huis heb. Ik was echt een verveelroker (i.p.v. een stressroker.) Op de rustige momenten stak ik de één na de ander op. Op drukke momenten 'vergat' ik eigenlijk te roken. Aangezien thuis de plaats is waar ik mijn rust vind was het prettig om daar geen sigaretten meer te hebben.
Inmiddels twee weken verder. Het niet-roken gaat prima. Het enige wat ik regelmatig heb is dat ik uit een soort automatisme een sigaret wil pakken. Eigenlijk wel grappig. Het zit blijkbaar erg diep, die gewoonte.
In ieder geval veel succes voor alle andere stoppers. En dat de lijst maar lekker lang mag worden
quote:hehe, jaahaa!!
Op vrijdag 13 juli 2001 00:14 schreef Gaoxing het volgende:[..]
Dat weet ik eigenlijk zo net nog niet. Ik ben wel eens eerder lang gestopt, tot zo'n anderhalf jaar zelfs, maar toch weer begonnen. Nu ben ik er ook een beetje bang voor: ik sprak gisteren een vriendin die ook gestopt was omdat ze in verwachting was, net als ik. Het eerste wat ze deed na de bevallig, was roken. Het blijft dus oppassen....
Heelke: joehoe, welkom mede-neuroot!!!! Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat je echt zou stoppen. Hartstikke goed joh! Sterkte
t moeilijke komt wanneer ik weer een stressvolle periode heb... en geld boeit mij verder ook niet zo, dus ik weet zo net nog niet of ik het wel volhoud tot 11 januari, k denk het wel hoor...
ik kom dit weekende makkelijk door, voelde mij niet zo geweldig, dus heb vrijdag en zaterdag niet gewerkt, (ja ik werk in de tagrijn, een uitgaanscentrum hier in hilversum, dus veel gezelligheid en tijdens dat werken vaak ook verveling, ja echt! noujah, dan is de verleiding het grootst...)
Ben nu wel verkouden
me gaat denk ik binnenkort maar es wat stressballetjes inslaan
quote:Eigenlijk was ik ook wel een soort verveelroker... meestal rustig thuis, tijdens uitjes, voor de pc ... rookte ik het meest. Die gewoonte was wel het irritants..
Op zondag 15 juli 2001 01:35 schreef Lodi het volgende:[..]
Ik denk niet dat het makkelijker is als ik een pakje in huis heb. Ik was echt een verveelroker (i.p.v. een stressroker.) Op de rustige momenten stak ik de één na de ander op. Op drukke momenten 'vergat' ik eigenlijk te roken. Aangezien thuis de plaats is waar ik mijn rust vind was het prettig om daar geen sigaretten meer te hebben.
Inmiddels twee weken verder. Het niet-roken gaat prima. Het enige wat ik regelmatig heb is dat ik uit een soort automatisme een sigaret wil pakken. Eigenlijk wel grappig. Het zit blijkbaar erg diep, die gewoonte.
In ieder geval veel succes voor alle andere stoppers. En dat de lijst maar lekker lang mag worden
Ik denk aan jullie hoor
Alleen me pjoeter was het afgelopen weekeinde stuk
* Dr_Crouton poogt met zijn slechte motoriek/ritmegevoel een dansje te doen in Digger's geleende cheerleaderspakje
quote:heb ik ook vaak gehad, en zelfs nu, al 2,5 jr gestopt, rook ik nog wel es in m'n dromen. meestal alleen maar 'n meevaller bij 't wakker worden.
Op zaterdag 14 juli 2001 10:51 schreef ~Anja~ het volgende:
Heb vannacht gedroomd dat ik roken ging, en het zelf niet eens doorhad.
quote:Nee joh, gekkie, jij had alleen de zwaaipompoendingen. Diggers cheerleaderspakje is een perfect maatje voor mijn zwangere buikje, die krijg je niet!!!
Op maandag 16 juli 2001 15:55 schreef Dr_Crouton het volgende:
* Dr_Crouton poogt met zijn slechte motoriek/ritmegevoel een dansje te doen in Digger's geleende cheerleaderspakje
Ik had zowaar, voor het eerst sinds tijden, net zin in een sigaret. Of eigenlijk was ik gewoon sjachie, en had zin in alles wat ik niet mocht, denk ik
Sjak, hoe staat het met jou? Nog steeds een paar sigaretten per dag? Eigenlijk lijkt me dat op den duur alleen moeilijker: alsof je iedere dag weer een beetje moet afkicken.
Acnaib, ben je de eerste moeilijke tijd een beetje door, denk je?
Het stoppen is makkelijk, het overtuigen dat het echt nodig is, is bij mij veel moeilijker... Ik heb nog wel gewoon sigaretten in huis, omdat ik weet dat ik er vanaf kan blijven. Die verdwijnen als mijn gewoonte om sigaretten te hebben / mee te nemen verdwijnt... (omdat ik ze niet meer nodig heb)
[Dit bericht is gewijzigd door MrWilliams op 17-07-2001 13:50]
* 31-3 Thee
10-4 Digger
07-5 Weerdo
23-5 Zusje
26-5 Glasbak
01-6 Gaoxing, Slakkie?
07-6 Spookvrouw, ~Anja~
13-6 Destinies_Child
14-6 SpikeAlike?
19-6 Zanderr
27-6 Ester
28-6 KingShakur
01-7 DaBuzzz, Lodi
06-7 Acnaib
09-7 Sjak !!!!!!!!!!!
12-7 Heelke
17-7 MrWilliams
MrWilliams, rookte je al lang, had je al een paar pogingen achter de rug??
* Dr_Crouton zwaait en schudt met de pompoendingetjes
quote:even ter informatie dan maar:
Op dinsdag 17 juli 2001 14:12 schreef KingShakur het volgende:lijstje ff weggehaald
MrWilliams, rookte je al lang, had je al een paar pogingen achter de rug??
Ik rookte vanaf ongeveer m'n 14e (ben nu 26). Toen kwam ik erachter dat m'n zus rookte en ik zag de reactie van m'n ouders. Binnen no-time zat ik er ook aan. Heel triest eigelijk, als je er zo op terugkijkt. Overal stiekum roken, .. alleen al voor het idee dat 'niemand het weet' is het spannend. Er gingen (tot vorige week) zo ongeveer 100 sigaretten per week doorheen, waarvan de helft in het weekend tijdens het stappen gerookt werd.
Een viertal keer heb ik geprobeerd ermee te stoppen. De langste poging ongeveer 6 maanden. De kortste 2 maanden. Het stoppen gaat steeds makkelijker, omdat (en dat merk ik echt) ik steeds steviger in m'n schoenen sta en een steeds grotere aversie voor roken krijg. Ook ben ik me sterker bewust van de symptomen die voorkomen tijdens het stoppen zodat ik ze voor kan zijn. (en me zo beheersen kan)
De reden waarom ik stop is omdat het mij fysiek zwaar valt. Het is nooit onderzocht, maar volgens mij heb ik een lichte vorm van of andere ziekte (allergie in de luchtwegen). Ik ben nu 3 dagen gestopt (dus is eigelijk 14-7 en ik probeer niet te smokkelen! ) en ik merk nu al dat ik me stukken beter voel.
...en straks wil ik er ook nog bij gaan sporten
*edit*
En ik wil iedereen een onder zijn/haar riem steken omdat ik zeker weet dat jullie er allemaal vanaf kunnen komen.
Kijk maar naar de reklame met de worteltjes. Roken is niet normaal.
[Dit bericht is gewijzigd door MrWilliams op 17-07-2001 14:49]
Hallauwa!
terug uit de Ardennen, weekend van sport, veel drank, gezelligheid, vrienden, lol, korte nachten enz...>:)
heb vrijdag een trekje genomen om een vermoede te testen....mn vermoeden was juist, het smaakt sinds de 2e week ronduit smerig . De enig drang die ik nog voel is het gevoel van de peuk en het inhaleren (gevoel in je keel) Verder geen trek of behoefte om te roken.
Het gaat dus goed, verbaas me nog steeds en probeer me te realiseren dat ik er nog niet ben. ik heb er echter wel helemaal vertrouwen in.
DEZE snap ik overigens niet:
////Kijk maar naar de reklame met de worteltjes. Roken is niet normaal.
/////
Maar wel alle sterkte toegewenst!! iedereen trouwens!!
adios en au revoir
quote:Vecht ertegen! Zing een liedje, ga tekenen, schilderen, ontdek origami, ga stofzuigen of opruimen, ga fitnessen of als je al aan het werk bent en die drang krijgt, ga ontspannen achterover zitten en maak je hoofd leeg door diep in en langzaam uit te ademen.
Op donderdag 19 juli 2001 11:25 schreef Acnaib het volgende:
Ik
Ik heb het af en toe heel zwaar. De drang te willen roken is af en toe erg sterk aanwezig.
Moet me echt beheersen af en toe, en mezelf afleiden.
Of verzin zelf iets
Veel sterkte!
* zwaait en schudt nog wat rond met zijn pompoentjes
quote:Als je wat peptalk nodig hebt, hang ik straks aan de telefoon!!!
Op donderdag 19 juli 2001 11:25 schreef Acnaib het volgende:
Ik
Ik heb het af en toe heel zwaar. De drang te willen roken is af en toe erg sterk aanwezig.
Moet me echt beheersen af en toe, en mezelf afleiden.
Alles oke hier. Ik zie op tegen het weekend, dan ga ik naar de stad om ergens een drankje te pakken... dan wordt het volgens mij iets moeilijker.
quote:Een beetje wel, waarschijnlijk. Maar dat duurt maar heeeeeel even, een paar minuutjes, en dan ben je erdoorheen. Gewoon even volhouden MrWilliams. Sterkte!!!
Op donderdag 19 juli 2001 16:21 schreef MrWilliams het volgende:
Alles oke hier. Ik zie op tegen het weekend, dan ga ik naar de stad om ergens een drankje te pakken... dan wordt het volgens mij iets moeilijker.
En Acnaib: kom op meis! Je bent al zo'n eind gekomen. En voor je het weet ga je een dezer dagen naar bed, en bedenk je dat je de hele dag niet aan sigaretten gedacht hebt. En dat is toch lekker joh!
Als mij iets totaal ontboden wordt heb ik juist méér drang om het te doen (ook ben ikzelf degene die dat bepaald had). Ik denk dat ik er te erg op gefixeerd was, de gedachte dat ik dus helemaal niet meer mocht roken beangstigde me. Puur psychisch, nix op gelegd willen hebben of zoiets. Nu doe ik het anders. ik probeer gewoon minder te roken. Mijn streven is tot 5 sigaretten/ dag. (bewust gekozen; dit is heel goed haalbaar dus ik zal niet teleurgesteld worden). Dit doe ik nu al een week (vanaf de 13e) en het bevalt uitstekend. Ik weet dat als ik wil er weer eens kan pakken (zonder dat ik "faal") en weet je ik heb opeens niet zoveel drang meer. De ene dag rook ik er nu 2 en de andere 4. Alleen in het weekend was dat iets meer. Ik dacht toch dat dit een goed begin was voor iemand die héél veel rookte.
Ik ga ervoor en op een dag realiseer ik mij dat ik ben gestopt. Misschien was ik er nog niet helemaal klaar voor, want op het moment dat je zo'n ongelooflijke drang naar een sigaret hebt, kan je je opeens niet meer herinneren waarom je ook al weer wilde stoppen, Volgens mij is dat gewoon je geest die een spelletje met je speelt (verslaving)
Maar ja al met al kan je mij van de lijst halen.
Heel veel succes voor de rest van de doorzetters!! Ik sta helemaal achter jullie en sta versteld van jullie power!!
quote:Volgende keer opschrijven op het moment dat je nog niet gestopt bent en het helemaal zat bent? Briefje dan in je portemonnee stoppen, zodat je het altijd bij je hebt, en het tevoorschijn kunt toveren als je het even niet meer weet?
Op vrijdag 20 juli 2001 08:57 schreef Ester het volgende:
Misschien was ik er nog niet helemaal klaar voor, want op het moment dat je zo'n ongelooflijke drang naar een sigaret hebt, kan je je opeens niet meer herinneren waarom je ook al weer wilde stoppen, Volgens mij is dat gewoon je geest die een spelletje met je speelt (verslaving)
Heel erg jammer Ester Ik hoop dat het minderen blijft lukken.
Ik heb er nu zeven weken opzitten en voel me lekker. Voor mij die stinkdingen niet meer.
Ester, jammer, maar ja, een stuk minder roken is ook een start, dus laat niet te veel je hoofd hangen.
En Mr Williams, goed hoor, de eerste 2 weken zijn het lastigst, maar wel te doen.
voor iedereen en een extra
voor degenen die hier durven te vertellen dat het niet gelukt is.
quote:Hey wacht eens even! Je wilt niets opgelegd krijgen, daartegen wil je rebelleren, maar ondertussen laat je wel die nicotine bepalen dat je weer rookt? Inderdaad puur psychisch: dat noemen ze verslaving!!!!
Op vrijdag 20 juli 2001 08:57 schreef Ester het volgende:
Als mij iets totaal ontboden wordt heb ik juist méér drang om het te doen (ook ben ikzelf degene die dat bepaald had). Ik denk dat ik er te erg op gefixeerd was, de gedachte dat ik dus helemaal niet meer mocht roken beangstigde me. Puur psychisch, nix op gelegd willen hebben of zoiets.
Misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor, maar volgens mij laat je de sigaretten nu gewoon doen waar je zegt niet tegen te kunnen. Denk eens goed na: als je dit weekend uitgaat, ga je dan rustig de deur uit zonder eerst na te denken of je een pakje bij je hebt? En voor sluitingstijd, bedenk je dan niet even of je nog wel genoeg hebt voor de rest van het weekend? En als je aansteker weigert terwijl je een peuk op wilt steken, MOET je dan niet een andere aansteker vinden? En als je al een paar uur niet hebt kunnen roken, ga je dan niet een beetje om je heenkijken of er geen plekje is waar het wel kan? En als je favo merk er niet is, koop je dan gewoon helemaal niets? Hoe weinig je ook rookt, je bent en blijft eraan verslaafd. En neem maar van me aan: de stap van 5 naar een pakje is een stuk kleiner dan die van niets naar een pakje. Been there, enzo....
Sorry dat ik misschien een beetje stevig van leer trek, en zoals ik zei: ik kan het mishebben, maar volgens mij hou je jezelf vreselijk voor de gek met die "niksopgelegdwillenhebbensmoes".
[/wakkermode]
Ow, voor de mensen die nog een zetje nodig hebben in de goede richting heb ik nog een klein verhaaltje over hoe ik denk dat het in elkaar zit:
quote:Succes!
Stoppen met RokenHet is het doden van de gewoonte, niet de verslaving die je lichaam heeft. Het is dus meer een mind-game, dat stoppen met roken.
Het probleem is vrij simpel: Gewoontemomenten. Wat doe je als je even niks te doen hebt? Wat doe je als je net gegeten hebt? Wat doe je als je even uit wil rusten? Wat doe je als je in de kroeg staat te drinken?
Juist: Roken. Waarom? Aangeleerde Schijnonzekerheid. Je hersenen zijn gewoon na het eten een sigaret op te steken. Gebeurt dit niet, dan gooien je hersenen het op onzekerheid om toch de gewoonte na te leven. Bij sommige mensen zijn de uitwerkingen hiervan heftiger dan bij anderen. Dit is te danken aan de mate van controle (bewustheid) die de persoon heeft over zijn lichaam en hersenen. Hoe minder controle, hoe heftiger de reacties.De oplossing is een kwestie van wilskracht en doorzettingsvermogen. De zelfconditionering die je jezelf hebt aangeleerd door te beginnen met roken moet je afleren. Je hersenen foppen jou, jij fopt je hersenen. Dit vergt discipline. Het bewust omgaan met je probleem is de sleutel. Slap gelul??? Dacht het niet:
Ik houd bewust m'n aansteker en sigaretten bij me. Waarom? Gewoonte. Als je weggaat controleer je of je alles wel bij je hebt. Dus ook je aansteker en sigaretten. Laat je hersenen maar denken dat je zeker bent (ook al weet je dat je jezelf fopt, het werkt wel) dat je je aansteker en je sigaretten bijhebt. Daarna is het een kwestie van geen sigaret opsteken op de momenten waarop je dat normaal gesproken zou doen. De eerste 4 dagen is dat het moeilijkst, daarna beginnen je hersenen je gewoonte te vergeten (het slijt) en wordt het steeds makkelijker. Daarna hoef je alleen nog maar je aansteker en het pakje weg te doen. Dat gaat ook makkelijk daarna, omdat je dat al 2 of 3 weken niet nodig hebt gehad.
Jij hebt controle over je hersenen en niet andersom.
quote:RB-tje, ook voor jou.
Op vrijdag 20 juli 2001 10:29 schreef RB-tje het volgende:
* RB-tje heeft nooit gerookt en zal dat ook nooit doen.
Als je niets constructiefs te melden hebt, blijf dan weg, dit is niet het Onzinforum.
voor RB
Met mij gaat alles goed, geen trek meer, geen rare trekjes meer ...
Het gaat dus goed. Moet er wel voor zorgen dat ik genoeg te doen heb!
Acnaib, hoe gaat het met jou??
Tinkerbell, nog niet toe aan een nieuwe poging??
quote:De sleutel voor het succesvol stoppen met roken.. Wat hier staat is zo ontzettend waar. Gewoon in gedachten houden dat je hersenen jou foppen & je dat andersom ook moet doen.. Dat werkt het beste. Focus bij enorme aandrang hierop. Dat je hersenen een spel met je spelen.
Op vrijdag 20 juli 2001 10:25 schreef MrWilliams het volgende:
De oplossing is een kwestie van wilskracht en doorzettingsvermogen. De zelfconditionering die je jezelf hebt aangeleerd door te beginnen met roken moet je afleren. Je hersenen foppen jou, jij fopt je hersenen. Dit vergt discipline. Het bewust omgaan met je probleem is de sleutel.
Jammer dat het vorige topic over stoppen met roken tijdens de crash kapot gegaan, want daarin kon ik ook al zoiets herinneren.. En toendertijd was dat het de sleutel waardoor ik in staat was om te kappen (en nog steeds gekapt ben)
(En idd: nu ik gekapt ben wordt sigaretten-rook ook voor mij steeds irritanter.. Opvallend.)
En natuurlijk eentje voor jullie doorzetters
Nog een benadering (zoals ik hem doe)
Het is echt waar en ontegenzeggelijk een feit dat de eerste week het ergste is. Daarna wordt het echt makkelijker. De fysieke ontwenning heb je dan grotendeels gehad en sigarettenrook begint te stinken en vies te smaken. Dit is ECHT waar!, en dit geeft je steun om door te gaan (althans bij mij)het is dan heel simpel,doodzonde om weer te beginnen. Ik heb afgelopen vrijdag avond een trekje genomen om mijn vermoeden te bevestigen dat het goor smaakt. Had toen precies 2 weken niet gerookt en het was goor!! de behoefte bestaat vanaf dit moment echt alleen nog maar uit gewoonte en een soort van heimwee en houding aannemen.
Om dit het hoofd te bieden moet je volharden in het feit dat het een gewoonte is, niet meer , niet minder..
Het gaat mij goed af, bijna 3 weken en ik heb er echt vertrouwen in....
vind het alleen jammer dat het echt begint te stinken als iemand rookt. Ik ben in staat zo'n irritante EX roker te worden
Ester, probeer die benadering eens met het verhaal van
Mr Williams erbij.
er bestaat GEEN reden om te roken
Het kost veel geld
Het is ongezond
Het is verslavend
het is slecht voor je tanden
je wordt er lelijker van
Je kunt er nare ziektes van krijgen
Het is NIET gezellig (das een rokers smoes)
Voordelen van niet roken
Je houdt geld over
Je wordt mooier
Je wordt gezonder
je proeft en ruikt beter
Je conditie verbeterd
Je libido vergroot (neuken!!
Need i go on???
Succes allemaal en een dikke smak van mij.
GESTOPT MET ROKEN?
Ben je gestopt met roken, maar kost het je heel veel moeite om het door te zetten? Misschien helpt deze opsomming hoe goed het is voor je lichaam:
* na 20 minuten normaliseren bloeddruk, hartslag en lichaamstemperatuur.
* na 8 uur heeft het lichaam de giftige koolmonoxyde in het bloed omgezet in zuurstof.
* al na 1 dag neemt het risico op een hartinfarct af.
* na 2 dagen gaat eten lekkerder smaken.
* na 3 dagen voel je je fitter en kan je meer aan.
* na 3 maanden is de bloedcirculatie al drastisch verbeterd en de longfunctie tot 30%.
* na 9 maanden zijn er weer haartjes op de slijmhuid en verdwijnt de rokershoest.
* na 1 jaar is er van nicotine niets meer te zien.
* na 2 jaar is de kans op long- en hartziekten afgenomen.
* na 10 jaar heb je net zo veel kans op kanker als niet-rokers.
Dit alles staat in de Weekend.
* spookvrouw heeft hier grijnzend naar gelezen en vind het wel een leuk oppeppertje voor de twijfelaars onder ons.
* spookvrouw zet echter wel een paar vraagtekens zo hier en daar, maar dat mag de weekendpret niet drukken toch?
Pakje peuken kost hier 3,90 Ierse Ponden (dat dus maal 2,80 om er pieken van te maken) dus tel uit je winst
quote:JOUW winst zal je bedoelen
Op vrijdag 20 juli 2001 18:26 schreef DIGGER het volgende:
Dus tel uit je winst
Ik heb de nodige feestjes en stress al gehad, ik heb van alles uit mijn trucendoos gehaald om aan te kunnen grijpen om weer te gaan roken. Ik ben trots op mezelf dat ik het niet gedaan heb.
twee weken al niet gerookt, het ergste heb ik wel gehad denk ik.
Fijn om af en toe hier te lezen en te zien dat je jezelf zo voor het lapje kan houden.
Succes allemaal! voor iedereen die zoveel steun geeft in dit topic.
Na dat verhaal? Ja, ik heb gemerkt dat ik er psychologisch nog niet helemaal aan toe ben. Ik heb m'n kracht nog even voor een ander obstakel nodig en ik moet toegeven dat ik me op dit gebied dan ook erg zwak voel. En dat ben ik momenteel ook.
quote:Kop op joh!
Op dinsdag 24 juli 2001 09:28 schreef MrWilliams het volgende:
* MrWilliams haakt af...Na dat verhaal? Ja, ik heb gemerkt dat ik er psychologisch nog niet helemaal aan toe ben. Ik heb m'n kracht nog even voor een ander obstakel nodig en ik moet toegeven dat ik me op dit gebied dan ook erg zwak voel. En dat ben ik momenteel ook.
En Sjak, hoe gaat het met jou??
quote:begin mezelf als als niet roker te zien... irriteer me al eens aan nicotine-luchtjes
Op dinsdag 24 juli 2001 10:26 schreef Zanderrr het volgende:
Het duurt ook érg lang voordat je jezelf als niet-roker gaat beschouwen, merk ik. Ik kan er nog steeds goed vanaf blijven, maar stiekum zie ik mezelf nog steeds als 'gestopte roker'...
quote:Das idd ook zo'n trucje.......lijkt wat op de heimwee en de gewoonte wat hierboven besproken is lijkt me.
Het duurt ook érg lang voordat je jezelf als niet-roker gaat beschouwen, merk ik. Ik kan er nog steeds goed vanaf blijven, maar stiekum zie ik mezelf nog steeds als 'gestopte roker'...
Wij zijn niet rokers!
quote:Hier kom ik dan weer met mijn anderhalf jaar stop ervaring.....Ik zie mezelf ook nog steeds als gestopte roker, en niet als niet roker. Komt denk ik gewoon omdat ik het nog steeds erg lekker vind en het toch altijd echt bij mij hoorde. Het rood-witte Marlboro pakje en ik hoorden gewoon bij elkaar. Het klinkt misschien stom, maar ik weet zeker dat als ik er een opsteek ik weer voor de bijl ga.
Misschien is het ook omdat de meeste rokers die niet-rokers worden de grootste zeikerds zijn over het roken zelf. En 1 ding heb ik mezelf vanaf dag 1 dat ik stopte voorgenomen: ik zal nooit en te nimmer zo'n zeikerd worden die de visite onder de afzuigkap laat staan om een sigaretje te roken. Als je zelf nooit gerookt hebt kan ik dat begrijpen, maar niet als je zelf jarenlang hebt gerookt als een schoorsteen (juist bij die visite thuis!)
Maar eh, stoppers, hou vol hé!!!
quote:KS, een nietroker ben je pas echt als je 10 jaar verder bent.
Op dinsdag 24 juli 2001 10:32 schreef KingShakur het volgende:[..]
begin mezelf als als niet roker te zien... irriteer me al eens aan nicotine-luchtjes
Voorlopig ben je, net zoals ik, een gestopte roker.
* spookvrouw is er nu twee maanden mee gestopt, *blij*
Hebben jullie er nog moeite mee of gaat het al een heel stuk beter?
quote:Uhhmm.... lieve Spookvrouwe.... duurt dat jubileum niet nog een klein beetje een weekje ofzo?
Op zaterdag 28 juli 2001 11:52 schreef spookvrouw het volgende:
* spookvrouw is er nu twee maanden mee gestopt, *blij*
* Gaoxing keek net verbaasd in d'r statistieken "waaaat??? Zij wel twee maanden, en ik nog niet eens???"
Maar goed gaat het in ieder geval, he vrouwtje? Wie had dat kunnen denken, twee maanden geleden?
Hoe gaat het met de rest? Waar heeft Sjak zich verstopt? En is Destinies_Child nog steeds op vakantie? Toch geen mooie mannen tegengekomen die je in de verleiding hebben gebracht?
quote:Sjak rookt wel, maar minimaal heb ik via via begrepen.
Op zaterdag 28 juli 2001 14:44 schreef Gaoxing het volgende:[..]
Uhhmm.... lieve Spookvrouwe.... duurt dat jubileum niet nog een klein beetje een weekje ofzo?
Tel jij dan precies op de datum? Ik ben nu 8 weken geleden gestopt en dat is voor mij 2 maanden. Kan ik het helpen dat sommige maanden langer duren dan precies vier weken
![]()
* Gaoxing keek net verbaasd in d'r statistieken \"waaaat??? Zij wel twee maanden, en ik nog niet eens???\"
Jij ook een knuffel hoor voor je twee maanden + 1 week
Maar goed gaat het in ieder geval, he vrouwtje? Wie had dat kunnen denken, twee maanden geleden?
Ik niet, jij?
Hoe gaat het met de rest? Waar heeft Sjak zich verstopt? En is Destinies_Child nog steeds op vakantie? Toch geen mooie mannen tegengekomen die je in de verleiding hebben gebracht?
quote:Veel succes en sterkte!
Op zaterdag 28 juli 2001 18:32 schreef -Mellowdy- het volgende:
* -Mellowdy- gaat ook stoppen, zet me maar op het lijstje!
Houdoehe?
[Dit bericht is gewijzigd door DaBuzzzzz op 29-07-2001 10:05]
Mellowdy, heb jij nog doorgezet?
Sjak, hoe ga jij, rook je nog steeds heel weinig?
voor allemaal.
* spookvrouw houdt het nog steeds vol, hoewel er ook nog wel moeilijke momenten zijn
Ik vroeg me ook al af hoe het met iedereen gaat. Ester, ben je nog steeds geminderd? En is Destinies_Child alweer boven water / boven guiness?
Bij mij gaat het prima. Rook is een van de luchtjes (samen met vis met stip op nummer 1) die ik niet meer kan verdragen (als in ), dus dat is makkelijk
31-03 Thee
10-04 Digger
07-05 Weerdo
23-05 Zusje
26-05 Glasbak
01-06 Gaoxing, Slakkie
07-06 ~Anja~, Spookvrouw
13-06 Destinies_Child
14-06 SpikeAlike
19-06 Zanderr
28-06 KingShakur
01-07 Dabuzzz, Lodi
06-07 Acnaib
12-07 Heelke
28-07 Mellowdy
Geminderd:
Sjak !
Ester !
Meiden, hou vol
Afgehaakt:
MrWilliams, zonde, volgende keer beter
Ik wens iedereen nog steeds heel veel sterkte met het stoppen en minderen. voor allemaal.
Ik vond roken toch al smerig, dus des temakkelijker was het om te stoppen...
maar af en toe, heel stiekem, als ik weer een beeetje stress voel dan hebbik wel zin in een sjakkie... maar ik doe het niet!
quote:Ik heb ook geen trek meer in peuken en ruik gelijk of iemand wel of niet rookt...
Op donderdag 09 augustus 2001 17:14 schreef Acnaib het volgende:
terug van vakantie en nog steeds niet gerookt
Ik heb er geen behoefte meer aan.
Tijdens de vakantie stak een vakantie genoot de kop in mijn tent. Hij had net gerookt. Nu pas rook ik hoe intens goor het stinkt als je net gerookt hebt en een ander niet![]()
.
Ik vond het iig heel erg vies.
Ben op zo'n moment heel erg blij dat ikzelf niet meer rook, en dus niet meer stink.
Vandaag moest ik dus weer kotsen van mijn eerste peuk....ben gigantisch over mijn nek gegaan..zoals het de laatste 2 maanden vaker gebeurt. En nee...ik ben niet zwanger....ben een man.
Het wordt weer afzien...
IK HAAT MARLBORO!!!!!!!!! Wat een klote bedrijf...en dan maar adverteren bij formule 1....klote maffia ook...die leven van andermans dood.... die baas moeten ze de doodstraf geven.
Ben erg boos nu ja .... omdat ik gewoon in die klote maffia praktijken ben ingetrapt.
Toen ik gestopt was de vorige keer vond ik rokers maar watjes.....het ziet gewoon niet uit als je erop gaat letten... het is slecht...het ziet niet uit...het kost geld...waarom is het populair...juist...de maffia weer.
Straks ga ik maar ff naar de apotheek...nicotinegum halen, anders maak ik anderen het leven zuur. En dat is niet de bedoeling.
quote:Ze hebben nu ook pilletjes die je onder je tong legt, is niet zo vies als kauwgom.
Op vrijdag 10 augustus 2001 09:02 schreef illusion het volgende:
Straks ga ik maar ff naar de apotheek...nicotinegum halen, anders maak ik anderen het leven zuur. En dat is niet de bedoeling.
Heel Veel Succes Gewenst!
quote:Bedankt voor je steun
Op vrijdag 10 augustus 2001 09:17 schreef ~Anja~ het volgende:[..]
Ze hebben nu ook pilletjes die je onder je tong legt, is niet zo vies als kauwgom.
Heel Veel Succes Gewenst!
ik vraag wel eens bij de apotheek wat het beste is...zonder hulpmiddel lukt het me niet...dan worden andere mensen helemaal gek van me.
Was ik maar nooit begonnen
We zullen je met raad en daad bijstaan hier in het topic om het vol te blijven houden.
Ik zou zeggen, zoek ook deel I op en ga het hele topic lezen, ook deze, en zie hoe moeilijk we het allemaal gehad hebben. Een enkeling struikelt, en probeert het weer opnieuw, de meesten die in het lijstje staan houden het vol. Kan jij toch ook?
* spookvrouw wenst je veel succes en strooit wat aanmoedigingssterretjes naar Illussion
voor Illussion.
Ik denk dat ik hier nog heel vaak ga posten.
Roken is voor WATJES!!!!!!! En dat moet ik heel goed onthouden.
Ben snel naar de apotheek gegaan en heb nu nicotinell zuigtabletten gekocht ( 1 mg) en nu voel ik me weer helemaal TOP!!!!!! Werkt echt goed dat spul
Je hebt tenminste de wil om te stoppen, dat is al heel wat! Veel succes!
We hebben allemaal onze moeilijke momenten gehad en sommigen van ons (ik zeker) hebben dat nog steeds.
Het is erg fijn om dit topic daarnaast te lezen. Je krijgt steun en gehoor hier. Het helpt echt bij het stoppen met roken.
Vanaf vandaag ben ook jij een niet roker .
succes illusion.
quote:Nog steeds gestopt. De kilo's die er bij zijn gekomen (stuk of 7) zitten er nog steeds aan.
Op woensdag 08 augustus 2001 10:11 schreef spookvrouw het volgende:
[me=spookvrouw]gaat het lijstje weer aanpassen/vernieuwen31-03 Thee
knip
Ik wens iedereen nog steeds heel veel sterkte met het stoppen en minderen.
voor allemaal.
* Elegantly Wasted blijft hartstikke trots op alle stoppers en vindt dit 1 van de gaafste topics van dit moment
Hou vol stoppertjes!! Enneh, nu niet verslaafd gaan raken aan de nicotinevervangers, heb ik helaas in mijn omgeving ook al heel vaak zien gebeuren waardoor de meesten weer aan de sigaret zijn gegaan.
Eens even weer het lijstje erbij pakken en bijwerken:
31-03 Thee
10-04 Digger
07-05 Weerdo
23-05 Zusje
26-05 Glasbak
01-06 Gaoxing, Slakkie
07-06 ~Anja~, Spookvrouw
13-06 Destinies_Child
14-06 SpikeAlike
19-06 Zanderr
28-06 KingShakur
01-07 Dabuzzz, Lodi
06-07 Acnaib
12-07 Heelke
15-07 Michaelangelo
28-07 Mellowdy
10-08 illusion
En hoe is het met iedereen? Met mij wil het nu wel lukken. Nu zo'n 3 maanden van de peuken af (tijd vliegt *echt* voorbij) en het bevalt me steeds beter en beter. Kreeg tijdens mijn vakantie regelmatig opmerkingen over m'n conditie (dat dat dus meeviel) en ikzelf vond dat ook wel relaxed..
Alleen dat verhaal over de besparingen kan ik nu wel tegenspreken.. Ik heb het uitgespaarde geld nu zo'n 4 keer uitgegeven (aan andere dingen.) Ik kan ook melden dat ik in de afgelopen 3 maanden ook 3 - 4 kg ben afgevallen, dus het dik-word syndroom gaat aan mij voorbij.. (godzijdank)
En hoe is het met de rest?
Ik heb een mega-vakantie gehad! Veel gezien en nog meer genoten. Vooral van Roma...ach, Roma.......bruisend, mooi, lief, historisch, arm, rijk, jeetje.....
En dan mijn familie daar....geen cent te makken, maar gastvrij!!!!!
Maar even on-topic: ik rook nog steeds niet en sterker nog: ik walg van rook!!!!
Voel op dit moment totaal geen behoefte meer aan peuken...God zij geloofd!!
Voor alle "net"-stoppers: zet door!! Ook voor jullie komt ooit de tijd welke ik nu beleef: frisse adem, geld over, "non"verslaving gevoel, héérlijk!
Hartelijke groet,
DC
Ik heb eigenlijk geen moment meer dat ik serieus een sigaret wil. Mijn conditie stuitert vooruit en ik voel me stukken beter.
En al die stressmomenten dat je snakt naar een sigaret zijn voorbij. Wie riep er dat roken helpt tegen de stress, dat het ontspannend werkt etc.?
quote:Dat weten we onderhand wel, maar wat de mensen in deze topic echt behoefte aan hebben is steun.
Op zondag 19 augustus 2001 20:46 schreef UrgoanElsa het volgende:
Ik kan het nog steeds niet vatten waarom je begint me roken?
Het is gewoon slecht voor je.
quote:Nou dat weet ik zo net nog niet. Ik ga niet goed. Het minderen is een heel tijd goed gegaan maar ineens merkt ik dat ik toch ook weer overdag aan het roken was geslagen
Op zaterdag 18 augustus 2001 02:18 schreef Dr_Crouton het volgende:
Echt goed dat er zoveel mensen het kunnen volhouden
Die officiële statistieken kloppen dus niet! You beat the figures!
DOM DOM DOM, ik weet het. Je doet het allemaal zelf.
Maar ja, wat een groot verschil was met vorige keren was dat mijn drive om te stoppen er niet meer was. Die begint nu weer een beetje te komen, na een maand flink roken.
Oja, op mijn werk, daar is de eerste stoppoging geweest. Van de 5 roken er 4 weer. Zo, daar gaan de statistieken weer
quote:Sjakje... een ketting is zo sterk als de zwakste schakel...
Op maandag 20 augustus 2001 10:44 schreef sjak het volgende:[..]
Nou dat weet ik zo net nog niet. Ik ga niet goed. Het minderen is een heel tijd goed gegaan maar ineens merkt ik dat ik toch ook weer overdag aan het roken was geslagen
DOM DOM DOM, ik weet het. Je doet het allemaal zelf.
Maar ja, wat een groot verschil was met vorige keren was dat mijn drive om te stoppen er niet meer was. Die begint nu weer een beetje te komen, na een maand flink roken.Oja, op mijn werk, daar is de eerste stoppoging geweest. Van de 5 roken er 4 weer. Zo, daar gaan de statistieken weer
quote:Jaja, wijsneus.
Op zondag 19 augustus 2001 20:46 schreef UrgoanElsa het volgende:
Ik kan het nog steeds niet vatten waarom je begint me roken?
Het is gewoon slecht voor je.
Hey, valt het jullie ook op dat Augustus niet zo'n goeie stopmaand is? In juni en juli veel stoppers, nu maar eentje...Hmmmm.
Gaat wel goed he? (met mij wel iig)
quote:Volgens mij bestaat er geen juiste manier. Je moet een manier kiezen die bij je past.
Op zaterdag 18 augustus 2001 22:36 schreef UrgoanElsa het volgende:
Mijn vader bouwdt het af, elke week 1 sigaret minder.
Hij is nu bij 1 sigaret per dag, vanaf maandag dus geen sigaret meer!
(Is dit een goeie manier, heeft iemand dit ook geprobeerd, wil wel graag weten of hem het ook echt lukt)...
Dit is voor mij de goede methode geweest. Maar ik denk dat het gelukt is omdat ik vooral heel graag wilde stoppen met roken
Wat ik je wel kan adviseren is veel water te drinken ... zowel tegen de koppijn als tegen het aankomen van gewicht ..
Sterkte allemaal ...
én meteen maar met mijn billetjes bloot: ik heb weer gerookt
Oh, ééntje maar, eergisteren. Maar ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, want.....ik vond het lekker!!!!
Overigens peins ik er niet over om door te gaan nu, dus lieve, lieve medefokkertjes....
* Destinies_Child kijkt even héééél lief en onderdanig.....:
Vergeef me en blijf me asjeblieft steunen, want dat ik er nog niet ben is me nu dus wel duidelijk...
liefs,
DC
quote:Hmmmz, vooruit
Op vrijdag 24 augustus 2001 18:23 schreef Destinies_Child het volgende:
en omhoog maar weer even...én meteen maar met mijn billetjes bloot: ik heb weer gerookt
Oh, ééntje maar, eergisteren. Maar ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, want.....ik vond het lekker!!!!
Overigens peins ik er niet over om door te gaan nu, dus lieve, lieve medefokkertjes....* Destinies_Child kijkt even héééél lief en onderdanig.....:
Vergeef me en blijf me asjeblieft steunen, want dat ik er nog niet ben is me nu dus wel duidelijk...
liefs,
DC
Pas op hoor meid, zo ben ik een jaar of vier geleden ook weer begonnen, met 1 klein sigaretje, na anderhalf jaar stoppen. En alleen maar om te kijken hoe ik het vond, maar voor ik het wist - naja eigenlijk heel langzaam - was ik weer vol aan het paffen.
quote:Dank je voor je vergevings
Op vrijdag 24 augustus 2001 21:53 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Hmmmz, vooruit
Maar vond je je kleren na afloop niet stinken?
quote:Ik weet het, ik weet het en ik wist het eigenlijk meteen na het opsteken van die peuk al wel. Baalde ook stevig van mezelf.
Op vrijdag 24 augustus 2001 23:33 schreef Gaoxing het volgende:
Ooooh, niet doet he DC!!!! * Gaoxing klapt met zweep op handPas op hoor meid, zo ben ik een jaar of vier geleden ook weer begonnen, met 1 klein sigaretje, na anderhalf jaar stoppen. En alleen maar om te kijken hoe ik het vond, maar voor ik het wist - naja eigenlijk heel langzaam - was ik weer vol aan het paffen.
* Destinies_Child is overigens dól op zweepjes hoor Gaoxing....op zijn tijd en niet te heftig
* KingShakur gaat vanaf de derde maand ook iets gaan doen aan het opgebouwde (7 kg) overgewicht...
quote:Heel goed!
Op maandag 27 augustus 2001 10:34 schreef KingShakur het volgende:
* KingShakur is morgen twee maanden rookvrij en heeft de taart al klaar staan!* KingShakur gaat vanaf de derde maand ook iets gaan doen aan het opgebouwde (7 kg) overgewicht...
Houdt de rest het ook nog zo goed vol?
Succes allemaal!
......ooit zal ik is stoppen.....
quote:Doe met ons mee Kameeltje!! Gooi weg je peuken.....NU!!!!!!
Op maandag 27 augustus 2001 14:08 schreef Kameeltje het volgende:
Ik zit er wel over te denken om te stoppen..... Maar daar blijft het meestal ook bij..........ooit zal ik is stoppen.....
* Destinies_Child belooft Kameeltje alvast een dikke rookvrije voor iedere dag zonder sigaretten....
quote:Ik heb vannacht gedroomd dat ik gerookt had, stiekem nog wel en ik heb me de hele dag schuldig gevoeld.
Op maandag 27 augustus 2001 10:43 schreef ~Anja~ het volgende:Ik droom nog zo vaak over roken, het lijkt me ook nog heel erg lekker. Maar verder geen last.
Maar we houden vol !
* Dr_Crouton loopt nu voortaan met een zweepje rond
quote:Jaja, alleen al om DC een plezier te doen he?
Op maandag 27 augustus 2001 20:57 schreef Dr_Crouton het volgende:
* Dr_Crouton loopt nu voortaan met een zweepje rond
Zusje: ik herken het wel, ik heb de laatste tijd ook meer zin in een sigaret dan tijdens de tweede stopmaand. Aanstaande zaterdag heb ik er drie maanden opzitten.
Aangekomen ben ik nog steeds niet, geen gram. Nu was ik ook al dik genoeg, daar hoefde helemaal niets meer bij. En doordat ik stopte omdat ik in verwachting ben, ben ik heel braaf gezond gaan eten
Spookvrouwe, gaat het jou nog steeds goed af? En paft hubby er nog steeds vrolijk op los?
quote:/Pastoormode on
Op vrijdag 24 augustus 2001 18:23 schreef Destinies_Child het volgende:én meteen maar met mijn billetjes bloot: ik heb weer gerookt
Overigens peins ik er niet over om door te gaan nu, dus lieve, lieve medefokkertjes....Vergeef me en blijf me asjeblieft steunen, want dat ik er nog niet ben is me nu dus wel duidelijk...
1) Zeg als penitentie 20 maal per dag: ik wil niet meer roken.
2) Koop als aflaat iets leuks voor jezelf van de uitgespaarde centen (van alle sigaretten die je niet gerookt hebt)
3) Kom de volgende keer weer biechten en je zal een zwaardere penitentie krijgen. Spijkers in je schoenen ofzo.
/Pastoormode off
Kom op volhouden he
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 23:28 schreef Thee het volgende:[..]
/Pastoormode on
1) Zeg als penitentie 20 maal per dag: ik wil niet meer roken.
2) Koop als aflaat iets leuks voor jezelf van de uitgespaarde centen (van alle sigaretten die je niet gerookt hebt)
3) Kom de volgende keer weer biechten en je zal een zwaardere penitentie krijgen. Spijkers in je schoenen ofzo./Pastoormode off
Kom op volhouden he
Ik heb dit gebruikt in mijn laatste stop poging en dat ging heel erg goed. eerste 2 weken rook je gewoon door maar het word steeds viezer. daarna stoppen en dan zonder moeite..
probleem is alleen dat die pillen ontzettend de bloeddruk verhogen! Ik had heel veel koppijn en me hart ging als een debiel te keer en het is anti depresiva...
Op een gegeven moment werd ik er helemaal gek van en het ging ook kut in mijn relatie en toen ben ik weer begonnen met roken
Heb meerdere stoppogingen gedaan maar met die ZYBAN had ik echt geen trek ik peuken maar die bijwerkingen
Want zo stoppen met roken zonder hulpmiddelen is best moeilijk, dat heb ik zelf wel ondervonden. Ik ben zelf bijna drie maanden sigaretvrij en ik moet zeggen dat het mij goed bevalt en het van anderen zelfs verschrikkelijk vind stinken nu.
Mocht je opnieuw een poging wagen, laat het hier dan weten en we zullen je aan alle kanten supporten, zoals anderen dat ook voor ons hebben gedaan.
Succes met wat je ook besluit.
voor Arma
quote:dank je wel!
Op donderdag 30 augustus 2001 15:00 schreef spookvrouw het volgende:
Arma, ben je nu wel rustig genoeg en heb je de behoefte om te stoppen met roken?Want zo stoppen met roken zonder hulpmiddelen is best moeilijk, dat heb ik zelf wel ondervonden. Ik ben zelf bijna drie maanden sigaretvrij en ik moet zeggen dat het mij goed bevalt en het van anderen zelfs verschrikkelijk vind stinken nu.
Mocht je opnieuw een poging wagen, laat het hier dan weten en we zullen je aan alle kanten supporten, zoals anderen dat ook voor ons hebben gedaan.
Succes met wat je ook besluit.
voor Arma
Ja ik ben wel vrij rustig op het moment moet ik zeggen. Ik wil ook wel stoppen maar dan moet ik eerst een strijdplan bedenken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |