abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2004 @ 17:41:01 #1
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_16107219
Vandaag lees ik het bericht dat de omstreden miljardenproject Joint Strike Fighter nog duurder uitvalt.
Jsf is een van die projecten waarvan je vanaf het begin af aan al kan zeggen dat het gedoemd is te mislukken. Vandaag lees ik dat de kosten met 17% is gestegen op het geplande budget..

In het begin zou er sprake zijn geweest van werkgelegenheid voor Nederlandse bedrijven in dit project. In de praktijk komt daar weinig van terecht. Bedrijven als Philips besteden hun ontwikkeling ten slotte toch uit aan de lagelonenlanden.

Als je bedenkt dat de Nederlandse marine geeneens vliegdekschepen heeft, wat moeten we dan in godsvredesnaam met een stel straaljagers?

bron: http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/2147

[Dit bericht is gewijzigd door Harry_Sack op 09-01-2004 17:46]

Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 9 januari 2004 @ 17:42:08 #2
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16107261
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:41 schreef Harry_Sack het volgende:
Vandaag lees ik het bericht dat de omstreden miljardenproject Joint Strike Fighter nog duurder uitvalt.
Jsf is een van die projecten waarvan je vanaf het begin af aan al kan zeggen dat het gedoemd is te mislukken. Vandaag lees ik dat de kosten met 17% is gestegen op het geplande budget..

In het begin zou er sprake zijn geweest van werkgelegenheid voor Nederlandse bedrijven in dit project. In de praktijk komt daar weinig van terecht. Bedrijven als Philips besteden hun ontwikkeling ten slotte toch uit aan de lagelonenlanden.

Als je bedenkt dat de Nederlandse marine geeneens vliegdekschepen heeft, wat moeten we dan in godsvredesnaam met een stel straaljagers?

bron ?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 9 januari 2004 @ 17:44:33 #3
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_16107338
quote:
1.) Vandaag lees ik het bericht dat de omstreden miljardenproject Joint Strike Fighter nog duurder uitvalt.

2). In het begin zou er sprake zijn geweest van werkgelegenheid voor Nederlandse bedrijven in dit project. In de praktijk komt daar weinig van terecht. Bedrijven als Philips besteden hun ontwikkeling ten slotte toch uit aan de lagelonenlanden.

3). Als je bedenkt dat de Nederlandse marine geeneens vliegdekschepen heeft, wat moeten we dan in godsvredesnaam met een stel straaljagers?

1). Bron.
2). R&D vindt niet in lagelonenlanden plaats. Daar draait het om voornamelijk massaproductie.
3). Wat dacht je van vliegen. Dat schijnen die moderne toestellen ook zonder vliegdekschip te kunnen.(
Say your prayers
  Moderator vrijdag 9 januari 2004 @ 17:47:14 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16107407
quote:
bron
quote:
nonsense ... productie wordt uitbesteed, ontwikkeling niet als ze dat in lage lonenlanden voor elkaar zouden kunnen krijgen dan zouden het geen lage lonenlanden meer zijn
quote:
zelfde als Duitsland gok ik

das wel het stomste argument tegen de JSF wat ik ooit gehoord heb

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 17:47:33 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_16107414
quote:
Wat de moederneuk hebben vliegdekschepen met straaljagers te maken?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_16107435
jep die hebben we nodig, de F-16 wordt al jaren lang steeds geupdate terwijl het eigenlijk niet meer kan. We zijn echt aan vernieuwing toe
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  Moderator vrijdag 9 januari 2004 @ 17:48:23 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16107440
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:47 schreef speknek het volgende:

[..]

zonder duikboten heb je immers ook nix aan gevechtstanks ... je weet toch
  vrijdag 9 januari 2004 @ 17:48:50 #8
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_16107449
de bron is aangepast. Maar even los van je politiek voorkeur, hebben we dit nou echt nodig?
  vrijdag 9 januari 2004 @ 17:51:09 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16107508
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:48 schreef Harry_Sack het volgende:
de bron is aangepast. Maar even los van je politiek voorkeur, hebben we dit nou echt nodig?
geen betrouwbare bron en bovendien driedubbeltopic
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator vrijdag 9 januari 2004 @ 17:51:30 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16107526
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:48 schreef Harry_Sack het volgende:
  vrijdag 9 januari 2004 @ 17:52:40 #11
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16107562
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

geen betrouwbare bron en bovendien driedubbeltopic

JSF

Overheid VS blokkeert JSF-orders

VS bouwen inferieure JSF voor Nederland

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 09-01-2004 17:56]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 9 januari 2004 @ 17:53:28 #12
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_16107585
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

JSF

het raakt je wel he?
  vrijdag 9 januari 2004 @ 17:54:05 #13
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_16107603
Ja, die hebben we nodig. Elk zichzelf respecterend land heeft een behoorlijke defensie, waardoor zij in tijden van nood niet hals over kop nog een hoop materieel aan moet schaffen. Aangezien de F-16 alweer 30 jaar oud is, is die duidelijk aan vervanging toe. En daarbij leert de ervaring dat het spul van de V.S. binnen de Navo het handigst werkt, en gewoon bijna zoniet helemaal het beste is wat er te krijgen valt.

Daarnaast zie ik hem persoonlijk ook liever dan de Franse Raphale, maar dat is meer wegens mijn aversie jegens de arrogante, weer bijna Gaullistische Fransen.

"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  vrijdag 9 januari 2004 @ 17:54:41 #14
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16107629
Als ik de kosten van die snert-JSF zie, vind ik het behoorlijk klote dat een eerder bemande-Mars-missie project dat 'slechts' 321 miljoen euro moest kosten, in de ijskast is gezet.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 17:55:35 #15
53495 snowwie2
Polonaise loopt uit de hand
pi_16107654
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:47 schreef sp3c het volgende:
zelfde als Duitsland gok ik

das wel het stomste argument tegen de JSF wat ik ooit gehoord heb

pi_16107699
De SP is gewoon tegen omdat ze pacifisten zijn.

De kosten vallen duurder uit voor iedereen, ook voor de Amerikanen.

Those who know do not speak
Those who speak do not know
  Moderator vrijdag 9 januari 2004 @ 17:57:43 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16107711
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:54 schreef nietzman het volgende:
Als ik de kosten van die snert-JSF zie, vind ik het behoorlijk klote dat een eerder bemande-Mars-missie project dat 'slechts' 321 miljoen euro moest kosten, in de ijskast is gezet.
wat moeten we nou met een bemande mars missie ... we hebben nog geeneens stealth bommenwerpers!
  vrijdag 9 januari 2004 @ 18:00:27 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16107785
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:57 schreef UnderWorld_ het volgende:
De SP is gewoon tegen omdat ze pacifisten zijn.

De kosten vallen duurder uit voor iedereen, ook voor de Amerikanen.

De JSF is voor ons juist goedkoper geworden, omdat ie in dollars betaald wordt, zo kan je het ook bekijken.. > ruim 20% in een jaar.

We hebben een nieuw gevechtsvliegtuig nodig, dat staat buiten kijf, ik was tegenstander van de JSF (ten faveure van een europees vliegtuig dus), , NIET tegenstander van een nieuw vliegtuig..maar de weg terug wordt steeds moeilijker en dan kom je op een punt dat je misschien maar beter kan doorgaan.

Verder zal beroepsactiviste Krista van Velsen nartuurlijk elke negatieve roddel flink aandikken om haar standpunt te onderstrepen... hecht weinig waarde aan die bron derhalve.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 9 januari 2004 @ 18:14:21 #19
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_16108126
quote:

[..]

Nou als Nederland een bombardement wil uitvoeren in bijvoorbeeld China of nog verder in Australie of zoiets dergelijks, kan je niet heen en weer vliegen op 1 tank. Je hebt dan een vliegdekschip of een tankvliegtuig nodig.
Nogal onlogische situatie hoor, maar stel dat...

En Amerika heeft ook bekend gemaakt dat alle landen die aan de JSF deelnemen een uitgeklede versie krijgen, Amerika moet natuurlijk wel betere 'tools' hebben als alle andere landen.
Echt een vrij kansloos project, zeker omdat het defensiebedrijf Thales, wat zou profiteren van Nederlandse deelname aan het project, nog geen ¤-cent gezien heeft

Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  vrijdag 9 januari 2004 @ 18:18:40 #20
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16108227
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:57 schreef sp3c het volgende:
wat moeten we nou met een bemande mars missie ... we hebben nog geeneens stealth bommenwerpers!
Wij hebben radar die 'hun' stealth-toestelletjes laat zien. Compenseert wel een beetje.
Ik ga naar huis.
  Moderator vrijdag 9 januari 2004 @ 18:26:18 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16108369
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 18:14 schreef stukovich het volgende:

[..]

Nou als Nederland een bombardement wil uitvoeren in bijvoorbeeld China of nog verder in Australie of zoiets dergelijks, kan je niet heen en weer vliegen op 1 tank. Je hebt dan een vliegdekschip of een tankvliegtuig nodig.
Nogal onlogische situatie hoor, maar stel dat...

zoiets?
quote:
En Amerika heeft ook bekend gemaakt dat alle landen die aan de JSF deelnemen een uitgeklede versie krijgen, Amerika moet natuurlijk wel betere 'tools' hebben als alle andere landen.
Echt een vrij kansloos project, zeker omdat het defensiebedrijf Thales, wat zou profiteren van Nederlandse deelname aan het project, nog geen ¤-cent gezien heeft
nee logisch dat ze nog geen cent hebben gezien, het toestel is dan ook nog niet af ... berenhuid kun je ook niet verkopen voor je enige jagerskwaliteiten tentoon hebt gespreid enzo

en over die 'uitgeklede' versie dat is onzin, wij krijgen dezelfde versie als de Amerikanen alleen zit nog wat geheime amerikaanse technologie die ze buiten het project om hebben ontwikkeld ... zal een Nederlands toestel ook krijgen (maar dan nederlandse tech).

[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 09-01-2004 18:26]

pi_16108373
De Eurofighter is een veel betere keus, maar daar scoor je bij de Amerikaanse regering geen punten mee. En inderdaad was wel beloofd dat het Nederlandse bedrijfsleven daar geld aan kan verdienen, maar een week later publiceerden de Amerikanen een rapport dat eigenlijk alleen de Amerikaanse industrie er van profiteert.

De Eurofighter scoort verder op eigenlijk alle punten beter. En daar profiteert het Nederlandse bedrijfsleven wel van. En die krijgt inderdaad een radar waarmee je Amerikaanse stealth vliegtuigen gewoon ziet (van Holland Signaal Apparaten). Dat zou ook in de JSF zitten, maar dat vonden de Amerikanen maar niets.

Willen we de JSF straks dus upgraden naar Eurofighter niveau, dan kost dat natuurlijk nog een berg geld.

Moderator vrijdag 9 januari 2004 @ 18:27:34 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16108391
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 18:18 schreef nietzman het volgende:

[..]

Wij hebben radar die 'hun' stealth-toestelletjes laat zien. Compenseert wel een beetje.

je bent er toch niet daadwerkelijk serieus op in aan het gaan hé
pi_16108425
quote:

[..]

Misschien denkt de topicstarter dat wij (Nederland dus) in de markt zijn voor de marine V/STOL versie?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2004 @ 18:34:52 #25
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_16108553
Nee, we hebben de JSF niet nodig.

En wie het daar niet mee eens is zou ik vragen, waarom wel dan?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')