Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting za 29/11 het was erg gezellig!
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een nieuw topic voor degenen die al een gezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte lager is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Slank voor de feestdagen IX
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
Actionhero (1m91) (28,1) was 92 kg, is nu 92 kg en wil graag 80 kg wegen
Anoukje1983 (1m76) (34) was 118 kg, is nu 105,4 kg en wil graag 75 kg wegen -12,6
coolbabe (1m61) (30,7) was 81 kg, is nu 79,5 kg en wil graag 65 wegen -1,5
Christine (1m76) (26,2) was 84 kg, is nu 81,2 kg en wil graag 76 wegen -2,8
Deepfreeze (1m70) (28) was 84 kg, is nu 81,0 kg en wil graag 67 wegen (misschien zelfs 62) -3
DuchessX (1m80) (33,5) was 123,9 kg, is nu 108,4 kg en wil graag 80 kg wegen -15,5 en 45,5 cm
emmy (1m64) (27.6) was 74,6 kilo, is nu 74,6 kilo en wil ? wegen
Faithy (1m73) (26,7) is 80 kg en wil graag 70 kg wegen
Fannetje (1m75) (28,4) was 100,8 kg, is nu 86,9 en wil graag 75 wegen -13,9
Funnie (1m70) (34,8) was 130 kg, is nu 100,5 kg en wil graag 80 wegen -29,5
Gs_Se7eN (1m93) (27,1) was 113 kg, is nu 101 kg en wil graag 85 kg wegen -12
Hyppo (1m83) (28,1) was 94 kg, is nu 94 kg en wil graag 80 kg wegen
Isabeau (1m67) (33,1) was 94,8 kg, is nu 92,0 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -2,8
Jojogirl (1m72) (25,9) was 92 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -15,5
Juup© (1m90) (36,4) was 156 kg, is nu 131,4 kg en wil graag 90-95 kg -24,6
Karin (1m70) (32,5) was 94 kg, is nu 94kg en wil graag 69 kg wegen
Koenus (1m87) (27,5) was 96 kg, is nu 94 kg en wil graag 75 kg wegen -2
LadyMagica (1m75) (28,3) was 92 kg, is nu 86,7 kg en wil graag 75 kg wegen -5,3
lilithu (1m65) (32,7) was 111,6 kg, is nu 89 kg en wil graag 75 kg wegen -22,6
Magic666 (1m82) (27,5) was 103 kg, is nu 91 kg en wil graag 88 wegen -12
maple-leaf (1m58) (26) was 68 kilo, is nu 65 kilo en wil graag 60 kilo wegen -3
miss_dynastie (1m70) (33,0) was 103,4 kg, is nu 95,5 en wil graag 75 kg wegen -7,9
Miss_S (1m68) (31,5) was 98 kg, is nu 89 kg en wil graag 75 kg wegen -9
miss_sly (1m65) (29,2) was 80,5 kg, is nu 79,5 kg en wil graag 76 kg wegen -1
Mkleinman64 (1m90) (25,5) was 103,5 kg, is nu 92,2 kg en wil graag 88 wegen -11,3
m@x (1m65) (26,8) was 93,5 kg, is nu 73 kg en wil graag 65 wegen -20,5
Naamah (1m75) (27,1) was 83 kg, is nu 83 kg en wil graag 70 wegen
nojojo (1m64) (28,3) was 95 kg, is nu 76 kg en wil graag 65 wegen -19
octopussy (1m76) (31,5) was 107,8 kg, is nu 97,7 kg en wil graag 70 kg wegen -10,1
Pandorah (1m68) (28,3) was 89,5 kg, is nu 80 kg en wil graag tussen de 65 en 70 wegen -9,5
Riann (1m72) (28,4) was 102 kg, is nu 83 kg en wil graag 65 wegen -19 kg en 83 cm
stoopkind (1m76) (29,4) was 91 kg, is nu 91,5 kg en wil graag onder de 75 kg wegen +0.5
Swatkat (1m76) is nu 94,5 kg en wil graag 70 kg wegen
th0r (1m90) was 145 kg, is nu 100 kg en wil graag 95 wegen -45
Tripple-XL was 126 kg, is nu 121,4 kg en wil graag 90 wegen -4.6
Vriendinnie (1m80) (36,7) was 129,3 kg, is nu 118,9 kg en wil graag 75 kilo wegen-10,4
Roulatielijstje:
Week 02: m@x
Week 03: Funnie
Week 04: Pandorah
Week 05: Fannetje
Week 06: YPPY
Week 07: miss_dynastie
Week 08: Riann
Week 09: m@x
De mensen die al een tijdje niet meer reageerden, heb ik een achtergezet. Bij een nieuw dieetdeeltje kunnen we ze verwijderen uit de lijst (of na 3 updates).
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Uitgebreide site met calorieteller
Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
www.herbalife.com - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
Als er iets veranderd moet worden, zeg dat dan even duidelijk in het topic. Eens in de zoveel tijd wordt de openingspost aangepast.
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 21-01-2004 10:07]
Misschien is het handig om het lijstje van m@x in de openingspost op te nemen want die is het meest up-to-date?
Naamah: ik eet mijn rijst ook niet droog hoor. Zelf heb ik een heel slank sausje bedacht door een gerecht van 2 personen: 1 eetlepel ketjap en twee eetlepels ketchup. Goed roeren en smullen maar! Kan ook bij couscousgerechten. Of een potje chicken tonight (in Hawai zit het minste aan calorieen). Neem 1/3 van het potje en meng het aan met water. Ook lekker voor de rijst!
Ik heb niet naar Rondom 10 gekeken Tripple XL. Maar als het over het Atkins dieet gaat haak ik af. Mijn darmsysteem kan niet zo tegen dat vette eten. Ik val dan maar op de ouderwetse manier af en daar voel ik me goed onder .
Als je niet weet wat er in een bepaald product zit miss_sly, dan kan je altijd even snel op overgewicht.nl kijken! Bij mij op kantoor halen ze altijd een vruchtengebakje voor mij omdat ze weten dat ik die vette zooi niet zo hoef .
Anoukje1983: Op zijn tijd snack ik ook hoor. En dan is het gewoon mijn avondeten. Bij de Mac vind ik de salade altijd erg lekker ! Gewoon zorgen dat je maat houdt en niet te veel eten, dan moet het kunnen lijkt mij.
Ik heb niet naar yorin gekeken Riann. Ik heb in het andere topic gelezen dat het over dikke vrouwen gingen die door manlief werden vetgemest. Te erg voor woorden lijkt mij!
Maakt niet uit dat je er niet aan gedacht hebt om de meeste up-to-date lijstje te nemen miss_dynastie. Kan iedereen overkomen hoor .
vraagje: waar staat die (27.5),achter mijn lengte, voor?
weer een nieuwe broek en trui
maat 44 en maat M
maar het stomme is wel bij H&M krijg ik maat 44 echt niet dicht. En waar ik nu de broek gekocht heb zat ik nog te twijfelen maat 42 of 44 toch maar 44 gepakt had eigenlijk net een tussen maat in moeten zitten maar hij staat wel kei leuk en zo
quote:Ik ben gaan hardlopen. De eerste 3 maanden was het eigenlijk snelwandelen, maar daarna kon ik langzaam beginnen met joggen. Ik ren nog niet hard, maar hou het al wel een tijdje vol. Ik kan het renschema wel een keer overtypen. Je begint dan met om en om 2 minuten wandelen en joggen, in totaal 4x 2 minuten joggen. Deze week ren ik dit schema: 9min. rennen, 2min wandelen, 9 min rennen, 2 min wandelen, 7min rennen, 2min wandelen, 8min rennen en dan rustig nog een paar minuten wandelen.
Op maandag 5 januari 2004 11:33 schreef YPPY het volgende:Wat voor bewegen heb je gedaan voor je benen stoopkind? Mijn bovenbenen mogen nog steeds een heeeel stuk smaller. Steppen helpt wel bij mijn kuiten heb ik het idee, maar bij m'n bovenbenen merk ik het niet zo goed.
Naamah Bedankt voor je mailtje, ik zal het straks ff allemaal doorlezen.
Mijn flesje was ik elke avond af met de afwas Christine. Na een week of twee koop ik weer een nieuwe en gooi ik de oude weg. Ze gaan dus nooit echt heel lang mee. Ik vind het daarvoor te moeilijk om ze van binnen schoon te maken.
De dagen net na de feestdagen vond ik het ook wel moeilijker m@x. Maar nu ik aan het werk ben, gaat het weer veel makkelijker. Het normale ritme is weer terug en daarmee ook het normale eten en sporten.
Over een tijdje kun je iedereen wel uit elkaar houden coolbabe en binnenkort stappen er vast weer een paar over naar het andere topic. Dat scheelt ook weer.
Ontbijtkoek geen grote ramp Naamah, altijd beter dan een reep chocolade met slagroom. We hebben elke week een update, die steeds iemand anders doet. We hebben afgesproken deze steeds in het weekend te maken, zodat iedereen kan kiezen op welke dag het handigste uitkomt. De meeste updates komen op zondag, waarschijnlijk dat je daarom zondag zag staan. Als er veel updates zijn, maken we er soms ook 1 tussendoor. Dat ligt er een beetje aan wie aan de beurt is.
Dat is makkelijk drinken Magic666! 27,5 is je bmi. Dat staat voor body mass index. Daaraan kun je zien of je (gemiddeld genomen) ondergewicht, een gezond gewicht of overgewicht hebt. Vanaf 25 heb je overgewicht en dan post je in dit topic. Als je daaronder komt, ga je naar het andere topic. Dan heb je een gezond gewicht. Bij een bmi van boven de 30 heb je ernstig overgewicht. Het staat achter je nick, zodat je goed kunt zien of je gewicht gezond wordt en wanneer je naar het andere topic gaat. Als je veel spieren hebt, klopt het bmi niet, maar we houden het hier wel aan als richtlijn. Je kunt je bmi berekenen op www.overgewicht.nl.
Wat is een saucijzenbroodje toch ongezond! Die dingen vind ik erg lekker en ik ben blij dat ik ze al lang niet meer op heb. Ik had wel verwacht dat een moorkop veel slechter zou zijn.
s Avonds heb je niet zoveel energie meer nodig Anouk, dus kan het handig zijn om s ochtends en s middags meer te eten. Dan kun je het nog verbranden.
Dat is goed miss_dynastie! Weer een drempel over.
Welkom emmy. Goed dat je gaat sporten. Ga je ook je eet- en drinkgewoontes aanpassen?
Rondom 10 zit ik nu te kijken (of luisteren), maar het gaat nog niet over atkins. Dat komt vast pas later.
Leuk dat je nieuwe kleren heb gekocht Riann! Dat heb ik ook, dat ik in verschillende winkels een andere maat hebt. Dat zal altijd wel zo blijven, hoeveel we ook afvallen denk ik.
Dat hardlopen klinkt goed stoopkind. Jammer dat je er alleen in het weekend bent, dan kun je wel meteen reageren. Het posten gaat nu lekker snel.
Maar goed. Ik heb bewust ff deze week niet zoveel gereageerd. Beetje met ziel onder arm gelopen, toen ik zag dat ik steeds meer aan kwam. Dat was geen fijn gevoel. Maar goed.. Gisteren veel buiten gefietst. Moest van alles regelen. Dat gaf wel weer ff afleiding. Vandaag heeeeel erg fanatiek gesport. En morgen ochtend nog een keer. Ze hebben hier altijd een buikspier kwartiertje. Ik had de "pech" dat mijn begeleider het vandaag gaf. Ik had mij al verstopt achter een toestel in de hoop dat hij mij niet zag. Nou jammer dan hahahhahaa.. Ik heb dus meegedaan.
Het is nog verdomd zwaar ook nog. Vooral als je je benen omhhoog moet houden tijdens oefeningen. Ging ook niet echt al te best.
Maar ben wel trots. Hij zocht mij naderhand op en zei tegen mij dat ik het heel goed had gedaan voor een eerste keer
Mensen kinderen wat is er hier toch enorm veel geschreven laatste dagen !
Wel erg leuk ! Maar ik ga nu even niet persoon op persoon iedereen hart onder riem steken. Dan ben ik vrees ik 2 uur zo kwijt. En mijn bedoeling is eigenlijk nu naar bed te gaan. Maar ik leef met iedereen mee En ik lees echt alles. Doet me enorm goed hier.
Sta er niet alleen voor. En dat gevoel heb ik hier 100%
quote:^mijn post^
Ik zit trouwens met een probleem.. Ik ben nu 2 keer 10kg afgevallen en zit dus bijna op mijn streefgewicht. Ik heb mezelf voorgenomen om dat in 2004 nog een keer te doen. Het probleem is alleen dat ik maar niet op gang kom, ik stel het steeds uit .. Ik heb streeds trek/honger en als ik op school loop kan ik het niet laten iets te kopen. En dat terwijl ik weet dat ik het dus zeker wel kan. Het lijkt zo alsof ik dat alleen in het najaar heb, want die 2 keer 10 kilo die ik afgevallen ben begon ik steeds in september en dat ging toen goed want voor de kerst was er 10kg af .. Maar nu wil ik juist voor de zomer gewoon slank zijn en me prettig kunnen voelen in een bikini .. Het is de beweging niet want ik fiets al sinds juni 2003 dagelijks 20km en tegenwoordig train ik ook met gewichtjes. Het probleem is dus echt alleen het eten .. *zucht*
1 - Minder eten (ik at wel echt heel veel)
2 - Nog gezonder eten (dt deed ik al voor een groot deel maar kan beter)
3 - Na examens (30 jan) aan lichte sport doen om toch wat te bewegen
Wat ik zeker wel niet wil opgeven is lekker eten! Maar al zeg ik het zelf je kan traditionele gerechten zoals spagetti en rijst op een vrij makkelijker manier een heel stuk calorierijk en gezonder maken
Wat ik mezelf ook wel verplicht is elke dag een stuk fruit te eten, meestal doe ik dat dan als ik echt honger heb en het niet meer kan laten dus dat komt dan weer goed van pas.
Oh ja en ik drink minder bier, maar niet geen bier want dat zou een te grote opofferingen zijn, maar ja af en toe een glaasje kan nooit kwaad he
Ik heb gelezen op een sportsite dat je met fietsen best wel wat kcal kunt kwijt geraken, ongeveer 25 kcal per kilometer die je fiets als je zoveel weegt als mij tenminste en dat je dit op normale (16km/uur) snelheid doet.
Ik heb me dus even een kilomtertellen aangeschaft, en mijn doel is om elke week toch zeker 50 km te fietsen, dus neem de winkel met de fiets enzo en wat ik dan nog te kort kom ga ik wel eens bijfietsen in het weekend ofzo.
Ik hou zo ie zo niet van sport dus 3 uur gaan fitsissen of lopen in de week zit er voor mij in geen geval in.
Ik wil ook even melden dat ik zeker blij meedoen aan het clubje hier maar dat het wel kan zijn dat ik door de examens 3 weken niets meer van me laat horen.
Oh ja nog goed nieuws, momenteel weeg ik nog maar 91 kg
Jullie allen nog veel succes.
Ondanks al het gesnoep met kerst en oud & nieuw toch nog anderhalve kilo afgevallen sinds het laatste WW-bezoek
quote:Ik zet em er even bij
Op vrijdag 9 januari 2004 22:33 schreef Fannetje het volgende:
Mijn update van deze week (eindelijk, de computer werkte niet echt mee):
Ondanks al het gesnoep met kerst en oud & nieuw toch nog anderhalve kilo afgevallen sinds het laatste WW-bezoek
Klopt t trouwens (ff over gezond eten) dat als je te veel water drinkt, dat dat dan vocht vast houdt en dat je dus juist dikker wordt? wat kan ik nog meer doen qua gezonder gaan eten?
quote:Geloof dat er wel meer zijn die rond kerst en oud en nieuw niet gesport hebben enzo, ik ben er ook een van.. was nou eenmaal niet in dezelfde stad als mijn sportschool en dan houd het op he..
Op zaterdag 10 januari 2004 00:44 schreef Timo20 het volgende:
ok kben deze week weer begonnen met fitnessen. in de week tussen kerstmis en oud & nieuw heb ik niet gefitnessed (![]()
), maar heb de afgelopen week op dinsdag, donderdag en vandaag gefitnessed.gisteren en vandaag samen heb ik meer dan 1100 calorieen weggewerkt
ben in 1 week bijna n kilo afgevallen. gaat de goede kant op dus.Klopt t trouwens (ff over gezond eten) dat als je te veel water drinkt, dat dat dan vocht vast houdt en dat je dus juist dikker wordt? wat kan ik nog meer doen qua gezonder gaan eten?
Pandora dat is echt een goed idee van die chicken tonight! morgen even langs de appie!!! Als iemand nog andere ideeen heeft om rijst lekker te maken (en het gezond te houden) dan hoor ik het graag, we gaan uiteraard voor de afwisseling
quote:oh dan hoef ik me idd. nerges zorgen over te maken! drink ongeveer 2 a 2,5 liter per dag dus dat valt dan nog mee
Op zaterdag 10 januari 2004 00:58 schreef Naamah het volgende:[..]
Geloof dat er wel meer zijn die rond kerst en oud en nieuw niet gesport hebben enzo, ik ben er ook een van.. was nou eenmaal niet in dezelfde stad als mijn sportschool en dan houd het op he..
Wat je zegt over drinken.. ja en nee; drinken (en dan heb ik het voor het gemak alleen even over water) is gezond als je afvalt, omdat je daarmee afvalstoffen afvoert en je valt er sneller door af. Maaaar als je teveel drinkt, maar geloof dat dat dan echt meer dan 5 of 6 liter per dag moet zijn, dat het dan eens een keer ongezond gaat worden en dat je het gaat vasthouden.. ik zou me er maar niet te druk over maken.. ik ben al blij als ik aan de 1,5 liter zit en een dagje 5 liter drinken kan volgens mij ook echt geen kwaad!
toch nog 1,1 eraf deze week .. Pffft, had ik niet meer verwacht.
Straks weer sporten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |