abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2004 @ 15:38:56 #51
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_16070784
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Dat logje is groot hoor. De tweede van NL naast flabbergast!

Maar wat levert het dat bedrijf op? Volgens mij is het een gesponsorde site namelijk.

Wanneer zoiets potentiele klanten afschrikt dan zou ik het de nek omdraaien iig. Idealisme brengt geen brood op de plank.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 8 januari 2004 @ 15:43:44 #52
20776 Dr_Murko
Soms snap ik het allemaal niet
pi_16070971
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:37 schreef RM-rf het volgende:
een link is doodleuk wel een vorm van publiceren (alhoewel het geen schending van auteursrechten inhoud, toch kan iemand verzoeken om een link te verwijderen en eventueel daarover procederen en mogelijk winnen, daarom staat Fok! bv geen link naar playboy-images toe);
Ik vraag me af in hoeverre dit uberhaupt noodzakelijk is. Volgens mij is het met betrekking tot doorlinken in Nederland nog nooit tot een rechtszaak gekomen. Deze zou er trouwens wel eens moeten komen, al was het maar om een precedent te scheppen.
quote:
ik ben erg benieuwd hoe iemand het uit zal leggen dat die publicatie op Geenstijl van de link naar de persoonlijke telefoonnummers van die dame, géén direkte aanleiding was voor de bedreigingen via de telefoon.
Omdat niemand letterlijk heeft gezegd dat men haar moet bedreigen? Vanuit de context kun je het subjectief benaderen, maar toch...

Ik ben nog steeds van mening dat doorlinken nooit strafbaar zou kunnen zijn; helaas heeft niemand het geld en de slagkracht om een gang naar de rechtbank te maken.

Waar blijft Necoconeco?
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2004 @ 15:45:59 #53
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16071053
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:38 schreef robh het volgende:

[..]

Maar wat levert het dat bedrijf op? Volgens mij is het een gesponsorde site namelijk.

Wanneer zoiets potentiele klanten afschrikt dan zou ik het de nek omdraaien iig. Idealisme brengt geen brood op de plank.

Geenstijl wordt idd deels gesponsord, maar besef jij dat die stichting stivoro een bende subsidie-verkwisters is? Van jouw en mijn belastinggeld?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  donderdag 8 januari 2004 @ 15:46:38 #54
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_16071080
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Geenstijl wordt idd deels gesponsord, maar besef jij dat die stichting stivoro een bende subsidie-verkwisters is? Van jouw en mijn belastinggeld?

Dus?

Je snapt toch wel dat het geen zak uitmaakt waar het geld vandaan komt?

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 8 januari 2004 @ 15:49:35 #55
20776 Dr_Murko
Soms snap ik het allemaal niet
pi_16071150
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:46 schreef robh het volgende:

[..]

Dus?

Van gesubsidieerde organisaties wordt meestal verwacht dat ze niet de schijn tegen zich hoeven te hebben.
Waar blijft Necoconeco?
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2004 @ 15:51:34 #56
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16071213
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:46 schreef robh het volgende:

[..]

Dus?

Dat maakt wel degelijk uit. Zij chanteert een bedrijf op grond van persoonlijke redenen. Zij denkt een weblog de mond te kunnen snoeren namens de belastingbetaler. Zeer kwalijk.
pi_16071500
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Volgens mij gaan de hartstichting en het astmafonds ook nog gewoon ouderwets langs de deuren.
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2004 @ 16:01:27 #58
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16071587
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Volgens mij gaan de hartstichting en het astmafonds ook nog gewoon ouderwets langs de deuren.

Ja, dus? Wat heeft dat hiermee te maken?
pi_16072059
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, dus? Wat heeft dat hiermee te maken?

Het is dus niet alleen ons belastinggeld (geld omdat het moet), maar ook vrijwillige bijdrages.
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2004 @ 16:15:29 #60
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16072152
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Het is dus niet alleen ons belastinggeld (geld omdat het moet), maar ook vrijwillige bijdrages.

http://www.stivoro.nl/organisatie/financien.html

VWS zit er toch erg vaak in.

pi_16072423
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

http://www.stivoro.nl/organisatie/financien.html

VWS zit er toch erg vaak in.

En dat mag vind ik.
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2004 @ 16:22:58 #62
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16072455
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

En dat mag vind ik.

Mits ze de zaak niet bedonderen en dat lijkt er nu sterk op.
pi_16072791
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Mits ze de zaak niet bedonderen en dat lijkt er nu sterk op.

quote:
Persbericht d.d. 05-01-2004:
TNS NIPO onderzoek ten grondslag aan cijfers STIVORO -
Onterechte verwarring over de ruim 950.000 stoppers

Den Haag, 5 januari 2004 In het weekend is verwarring ontstaan over het aantal rokers dat op 1 januari zijn laatste sigaret heeft uitgedrukt. Actieve internetsurfers hebben op basis van de statistieken achter de actiewebsite www.nederlandgaatdoormetstoppen.nl de conclusie getrokken dat slechts 107.149 mensen wilden stoppen met roken. Dat zou namelijk het aantal bezoekers van de actiewebsite zijn. Dit is een onterechte conclusie. Het aantal van ruim 950.000 voorgenomen stoppers is niet gekoppeld aan het aantal bezoekers aan de website, en ook niet aan de aanmeldingen op de site. Het cijfer is gebaseerd op onderzoek dat is uitgevoerd door TNS NIPO, download het volledige rapport

STIVORO baseert al jarenlang cijfers over stoppen met roken op onderzoek van TNS NIPO. Speciaal voor de campagne 'Nederland Start Met Stoppen' is een aantal keren onderzoek gedaan naar de stopintentie van rokers rond deze jaarwisseling. Dit onderzoek bestond uit representatieve steekproeven van circa 1300 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Bij de nulmeting vlak voor de start van de campagne in oktober bleek dat ruim 400.000 Nederlanders zich voornam te stoppen rond de jaarwisseling. Tijdens de laatste meting was dat aantal opgelopen tot ruim 950.000.

Trudy Prins, directeur van STIVORO: 'De enige manier om betrouwbare cijfers te verkrijgen over hoeveel mensen gaan stoppen met roken is door middel van onderzoek via een representatieve steekproef. TNS NIPO verzorgt al jaren dit onderzoek voor ons. Daarom kunnen we de cijfers van deze campagne ook vergelijken met die van de millenniumactie. Toen bleek dat uiteindelijk ruim 800.000 rokers rond 1 januari 2000 hun sigaret uitdrukten. De onderzoeken zullen doorgaan in 2004. Eind januari rapporteert TNS NIPO over het aantal rokers dat ook daadwerkelijke een stoppoging heeft gedaan in deze campagne. Rond de volgende jaarwisseling verwachten we het aantal te horen dat dan nog steeds gestopt is. Pas na een jaar spreken wij over een geslaagde stoppoging.'

In 2000 hield 12% van de ruim 800.000 stoppers het uiteindelijk vol. De verwachting is dat dit jaar het percentage volhouders nog hoger zal liggen. Mede vanwege de wetgeving, de fors gestegen prijs, het grote aanbod van stopondersteuning, en de grote aandacht voor stoppen met roken in het algemeen. De Universiteit van Amsterdam doet onderzoek naar het succespercentage van deze campagne. Dit zal in het eerste kwartaal van 2005 beschikbaar komen, en bekend worden gemaakt.

Praat me even bij: wat is van het bovenstaande stuk gelogen?
  Moderator donderdag 8 januari 2004 @ 16:37:03 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16072960
die 950.000 schijnt gelogen of iig overdreven te zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2004 @ 16:37:24 #65
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16072978
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

[..]

Praat me even bij: wat is van het bovenstaande stuk gelogen?

LOL, grappenmaker. Heel internet staat op de kop en ik moet je bijpraten? Zie www.geenstijl.nl

Have fun!

pi_16073103
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

LOL, grappenmaker. Heel internet staat op de kop en ik moet je bijpraten? Zie www.geenstijl.nl

Have fun!

euhm, ik bedoel niet alles bijpraten. GeenStijl verdenkt Stivoro ervan met getalen te sjoemelen. Stivoro legt het uit hoe het zit. Simpel. Ik zou graag de argumenten tegen dit bericht willen van GeenStijl. Dus de vraag: wat klopt er niet aan deze verklaring?
  Moderator donderdag 8 januari 2004 @ 16:41:38 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16073139
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:37 schreef sp3c het volgende:
die 950.000 schijnt gelogen of iig overdreven te zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2004 @ 16:42:05 #68
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16073161
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

euhm, ik bedoel niet alles bijpraten. GeenStijl verdenkt Stivoro ervan met getalen te sjoemelen. Stivoro legt het uit hoe het zit. Simpel. Ik zou graag de argumenten tegen dit bericht willen van GeenStijl. Dus de vraag: wat klopt er niet aan deze verklaring?

Ik sluit mij aan bij de analyse van geenstijl. Genoeg argumenten gebruikt. Dat rapport is snel in elkaar geflanst.

ps: die discussie zijn we ook voorbij, het gaat om de chantage-aktie van Trudy Prins.

[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 08-01-2004 16:49]

pi_16073295
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik sluit mij aan bij de analyse van geenstijl. Genoeg argumenten gebruikt. Dat rapport is snel in elkaar geflanst.

Ik snap echt niet waar Geen Stijl zich druk overmaakt. Dat er daar een hoop fulltime rokers (met asociale trekjes) rondlopen die nu lopen te klagen dat ze niet meer hun vieze gewoontes mogen doen en daardoor een organisatie met een schreeuwerig karakter ene hak proberen te zetten vind ik ronduit tijdverlies. In de tijd dat ze liggen te ouwehoeren zijn weer 2 meerokers gestorven
pi_16073341
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

ps: die discussie zijn we ook voorbij, het gaat om de chantage-aktie van Trudy Prins.

Nou, ik heb nog nergens goede argumenten gelezen, ook niet op de site van geenstijl. Het overtuigt me gewoon niet.
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2004 @ 16:47:12 #71
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16073359
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waar Geen Stijl zich druk overmaakt. Dat er daar een hoop fulltime rokers (met asociale trekjes) rondlopen die nu lopen te klagen dat ze niet meer hun vieze gewoontes mogen doen en daardoor een organisatie met een schreeuwerig karakter ene hak proberen te zetten vind ik ronduit tijdverlies. In de tijd dat ze liggen te ouwehoeren zijn weer 2 meerokers gestorven

Gaat om het rookgordijn dat door Stivoro is opgeworpen en de twijfelachtige manier van handelen van de directrice. Het kan zelfs zo zijn dat de Tabakswet met de verkeerde gegevens is voorzien. Dat is kwalijk.
pi_16073477
en hij is uit de lucht
pi_16073481
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Gaat om het rookgordijn dat door Stivoro is opgeworpen en de twijfelachtige manier van handelen van de directrice. Het kan zelfs zo zijn dat de Tabakswet met de verkeerde gegevens is voorzien. Dat is kwalijk.

Ondertussen zit ik trouwens misselijk te worden op kantoor waar de ventilatie van de rookcabine niet werkt
pi_16073553
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:50 schreef deepthroat het volgende:
en hij is uit de lucht
en er is een mirror
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2004 @ 16:57:55 #75
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16073780
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ondertussen zit ik trouwens misselijk te worden op kantoor waar de ventilatie van de rookcabine niet werkt

Gezellig.
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2004 @ 17:01:34 #76
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16073928
pi_16074503
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:03 schreef freud het volgende:

[..]

Hoeveel last heb je persoonlijk van het feit dat minder mensen zijn gestopt met roken dan Stivoro zegt? Zij heeft echter persoonlijk wel veel last van het feit dat een groepje rokers het niet eens is met de cijfers. Niet rokers zouden er boos over moeten zijn dat er minder mensen gestopt zijn, rokers zouden blij moeten zijn dat de gegevens niet kloppen.

En tja, als leugenaars aan de schandpaal moeten, waarom onderneemt geen stijl dan geen actie tegen de producenten van tabak die al decennia beweren dat roken niet verslavend of schadelijk is? Nee, je kan het noemen wat je wil, maar het is gewoon treiteren omdat iemand tegen hun verslaving is.

A) Het is mijn zaak niet of mensen wel of niet roken, dat is niet de discussie hier.
B) Het is mijn zaak wanneer mensen subsidie aftroggelen van mijn belastingcenten met valse rapporten over cijfers.
C) Aan andere posters: Indien ik mijn gegevens zelf publiekelijk maak kan ik me niet beroepen op de wet van privacy.
D)
E)

Sorry maar voor Stivoro is dit eigen schuld dikke bult en mevrouw Prins kan dat gewoon niet hebben dus kiest ze ervoor om maar met modder te gaan slingeren, zoals de trollen dat in Lord of the Rings doen. *het boek, wel te verstaan*

Geenstijl heeft niets tegen de wet gedaan, Stivoro kan een civiele procedure starten maar zal ook dan geen enkel bewijs kunnen aanleveren en heeft gewoon geen poot om op te staan. Ikzelf heb de logs gezien toen GS daar een link naar gaf en deze stonden op de website van ST zelf.

Ik vind iedereen die bedreigingen uit stijlloos maar ik kan de akties van ST gewoon niet goedkeuren..

[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 08-01-2004 17:23]

pi_16075037
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:43 schreef Dr_Murko het volgende:

Volgens mij is het met betrekking tot doorlinken in Nederland nog nooit tot een rechtszaak gekomen. Deze zou er trouwens wel eens moeten komen, al was het maar om een precedent te scheppen.

oef, 'precedent schapen' deed men in de 20e eeuw, dat is nu helemaal de bom niet meer, in juridisch-land.

ik ken twee preciese zaken waarbij 'Hyperlinks' ter sprake kwam:
scientology vs XS4ALL/spaink en kranten.com en PCM:

in beide rechtzaken gaf de rechter aan dat een link een 'onrechtmnatige daad' kan opleveren, het is een 'verveelvoudiging' van inhoud, en een 'openbaarmaking' in zichzelf, ook al staat de inhoud op de server van een derde:

quote:
Het feit dat de Rechtbank aan de provider een plicht tot ingrijpen oplegt, impliceert dat het aanbrengen van een hyperlink naar een auteursrechtschendende site een onrechtmatige daad kan opleveren.
http://www.ivir.nl/publicaties/overig/koelman/nootscient.html

[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 08-01-2004 17:37]

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_16075543
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

oef, 'precedent schapen' deed men in de 20e eeuw, dat is nu helemaal de bom niet meer, in juridisch-land.

ik ken twee preciese zaken waarbij 'Hyperlinks' ter sprake kwam:
scientology vs XS4ALL/spaink en kranten.com en PCM:

in beide rechtzaken gaf de rechter aan dat een link een 'onrechtmnatige daad' kan opleveren, het is een 'verveelvoudiging' van inhoud, en een 'openbaarmaking' in zichzelf, ook al staat de inhoud op de server van een derde:
[..]

http://www.ivir.nl/publicaties/overig/koelman/nootscient.html

Dat zal allemaal best, maar in dit geval heeft het geen zak met auteursrechten te maken. Er wordt nl. gelinkt naar een persbericht.
quote:
De directrice zegt dat bezoekers van de website haar bedreigen. Ook zou haar privénummer op de website vermeld staan. GeenStijl zegt in een reactie hierop dat er op de site een link staat naar een persbericht van de anti-rokersvereniging op ANP Perssupport, waarin het gsm-nummer van Prins staat vermeld.
pi_16076127
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:48 schreef AchJa het volgende:

Dat zal allemaal best, maar in dit geval heeft het geen zak met auteursrechten te maken. Er wordt nl. gelinkt naar een persbericht.

de vraag zal ook niet over auteursrechten gaan:

de vraag zal zijn of de publicatie van een link op de GS betekent dat de uitbater van GS verantwoordelijk is aan 'aanzetten tot belediging en/of bedreiging'.

dat het slechts een link is, en de informatie niet zelf op de site afgedrukt is, maakt in dit geval niets uit, het linken an sich betekent dat GS zijn bezoekers op bepaalde informatie wees.

overigens meen ik dat binnen de context ze in eerste instantie enkel daarnaar linkeden, omdat het bepaalde informatie betrof (over waar het de 'stivoro-cijfers-herkomst' betrof) niet om mensen op te roepen te bellen.
enkel viel het vervolgens mensen in de commentaren op dat er een persoonlijk nummer instond, tevens werd er toen ook de WHOIS informatie bijgeplaatst.
Wel heeft GS de bezoekers wel opgeroepen te mailen naar die dame, via haar persoonlijke emailadres.

Overigens is dat offline halen een grotere publiciteitsstunt voor GS dan voor STIVORO, eerlijk gezegd loopt de Stivoro juist meer risico hierdoor, door de indruk die wordt gewekt.

het willen 'verbieden' komt erg rancuneus over, vanuit het oogpunt van damage-control heeft STIVORO meer aan een sussend gesprek met GS en zouden ze er goed aan doen een beetje op te passen niet tezeer in de aanval te gaan, daarmee verliezen ze meer dan ze kunnen winnen (zulke mensen zou je willen aanraden op die momenten eventjes een sigaretje op te steken, om zo tot rust te komen...)

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 8 januari 2004 @ 18:36:47 #81
65477 Bill.Lumbergh
Thanks a bunch...
pi_16076834
DoS aanvalletje dan maar op Stivoro?

[Dit bericht is gewijzigd door Bill.Lumbergh op 08-01-2004 18:42]

Whaaaaat's happening?
pi_16078888
bij B&W zit Prins van Stivoro en een of ander dom kutwijf, toevallig een rookster.
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2004 @ 19:58:37 #83
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16079378
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 19:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
bij B&W zit Prins van Stivoro en een of ander dom kutwijf, toevallig een rookster.
Laatste 10 minuten gezien, wat een suf geblaat.
pi_16079458
Ja, zo'n discussie (met haast dezelfde mensen) was er vorige week ook.

Wel stom dat de sigarenverkoopster weer met dat nonargument komt met de vergelijking met uitlaatgassen (en van vliegtuigen). Het mag toch bekend zijn dat dit hele andere stoffen zijn en dat ze veel minder schadelijk zijn.

pi_16079604
Het duurdt nu wel heel erg lang voordat ik op de site van geenstijl ben. Is het moment aangebroken?
pi_16080272
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 20:05 schreef Toad het volgende:
Het duurdt nu wel heel erg lang voordat ik op de site van geenstijl ben. Is het moment aangebroken?
quote:
C:\Program Files\Common Files\System\MAPI\1033\nt>ping www.geenstijl.nl

Pingen naar www.geenstijl.nl [80.73.129.55] met 32 byte gegevens:

Algemene fout.
Algemene fout.
Algemene fout.
Algemene fout.

Ping-statistieken voor 80.73.129.55:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

Zal wel druk zijn, denk ik.

BR

pi_16080512
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 20:25 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

[..]

Zal wel druk zijn, denk ik.

BR

4 januari 2004 21572
5 januari 2004 29667
6 januari 2004 42688
7 januari 2004 54933
8 januari 2004 58051

Het is zeker druk daar...

pi_16094553
quote:
Provider weert weblog
Omstreden Geenstijl.nl blijft Stivoro-directeur belagen

AMSTERDAM - De omstreden web log (dagboek op internet) www.geenstijl.nl heeft een nieuwe provider nodig.

Het Leeuwarder internetbedrijf HSCG wil de weblog geen ruimte meer bieden, nadat een discussie over de Stichting volksgezondheid en roken (Stivoro) uit de hand was gelopen.

Geenstijl.nl begon afgelopen weekeinde met een aanval op Stivoro. Volgens de site heeft de organisatie onjuiste informatie verstrekt over het aantal rokers dat per 1 januari wilde stoppen. Stivoro meldde dat bijna een miljoen rokers ging stoppen. Geenstijl.nl, dat door enkele anonieme journalisten is opgezet, zegt dat dit niet klopt. Stivoro spreekt van een misverstand, maar erkent wel dat de informatie niet duidelijk genoeg is geweest. De cijfers waren gebaseerd op een steekproef van TNS-Nipo.

Op de weblog werd directeur Trudy Prins van Stivoro het doelwit van bedreigingen en seksueel getinte bijdragen. Ze zou onder meer 'een nekschot verdienen'. Een ander riep de vraag op waar de kinderen van Prins naar school gaan.

Woensdagavond werd de discussie in overleg met HSCG gestaakt, maar gisterochtend laaide het debat weer hoog op. Geenstijl.nl, dat volgens medewerker 'Rombo' dagelijks zo'n 25000 bezoekers krijgt, ging gisteren zelf een tijd plat wegens overbelasting. Zo'n 75000 surfers wilden het internetadres bezoeken.

Volgens Rombo is provider HSCG gezwicht voor chantage van Prins. Het bedrijf, tevens reclamebureau, was met Stivoro in gesprek over de ontwikkeling van een website voor rookverslaafden. Prins: ,,Ik heb ze gezegd dat ik voorlopig niets met HSCG te maken wil hebben, zolang zij de host zijn van geenstijl.nl.'' Het bedrijf besloot daarop de banden met de weblog te verbreken. HSCG wilde de beslissing gisteren niet toelichten.

Geenstijl.nl heeft al een nieuwe provider, aldus Rombo. ,,We hebben minstens twintig aanbiedingen gekregen. Dus mevrouw Prins zal er niet in slagen ons het zwijgen op te leggen.''

Peter Oltshoorn, hoofdredacteur van de internetkrant Netkwesties.nl, omschrijft geenstijl.nl als één van de populairste weblogs. ,,Maar het is wel kenmerkend voor het niveau van het publiek hoe weinig zinnigs bezoekers hebben toe te voegen in hun reacties.'' Oltshoorn vindt het bedenkelijk dat de samenstellers hun echte naam niet willen prijsgeven. ,,Je moet publiceren met open vizier. Als je zo veel durft, doe dat dan onder je eigen naam.''

Rombo meldt dat de medewerkers anoniem blijven, om zelf niet te worden blootgesteld aan bedreigingen. ,,Bovendien hebben we allemaal een gewone baan in de media. Als we onder onze naam zouden gaan werken, kunnen wij net zo worden aangepakt als mevrouw Prins nu bij HSCG doet. Wij pakken iedereen die erom vraagt. Morgen kan het Philip Morris zijn of neo-nazi's. We schoppen naar links en naar rechts, zonder enige voorkeur.''

Oltshoorn: ,,Het zelfreinigende vermogen van internet is niet sterk genoeg. Ook internet is een medium dat aan de wet getoetst moet worden. Als er sprake is van smaad of bedreiging dan moet iemand naar de rechter kunnen stappen. Het internet heeft een geheugen: een beschuldiging kan je altijd blijven achtervolgen.''

http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/artikelen/1073628379292.html

pi_16094678
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:12 schreef JWire het volgende:

[..]

ik wilde net op de site van geenstijl kijken, bleek dat ie niet meer bestond. zou de site er nu al af zijn dan?

Weet je wat leuk is.... als je een schokkende site vindt op het internet, dan moet je meteen een copie maken van die hele site.
En als dan de site wordt weggehaald zoals bij geen stijl.nl is gebeurd, dan moet jij die site weer uploaden, maar dan naar een ander domein
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 9 januari 2004 @ 10:40:58 #90
28033 Pek
je moet wat
pi_16094753
Ja, vandaar die mirrors
Deze is ook wel aardig:

http://www.woordvanhetjaar.nl/woord/2004/281

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_16095004
Ik heb er geen probleem mee dat GeenStijl iets aan de kaak wil stellen, maar de manier waarop is erg misselijkmakend. Een beetje mensen met naam en toenaam aan de schandpaal nagelen, een hetze creeren tegen één persoon, en ondertussen zelf anoniem willen blijven. Sick. Prima als ze zouden worden aangepakt wegens smaad en bedreiging, dit gaat veel te ver.
pi_16095393
GeenStijl heeft weer wat gevonden..
pi_16095462
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:07 schreef Toad het volgende:
GeenStijl heeft weer wat gevonden..
Tsja, je moet toch wat met bijna 50 miljoen subsidie hé...
pi_16095698
wat een kinderachtige bende daar...
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2004 @ 11:24:13 #96
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16095850
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 10:52 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb er geen probleem mee dat GeenStijl iets aan de kaak wil stellen, maar de manier waarop is erg misselijkmakend. Een beetje mensen met naam en toenaam aan de schandpaal nagelen, een hetze creeren tegen één persoon, en ondertussen zelf anoniem willen blijven. Sick. Prima als ze zouden worden aangepakt wegens smaad en bedreiging, dit gaat veel te ver.
Wat een onzin. Geenstijl stelt dingen kritisch aan de kaak. De bezoekers laten zich daar wel eens gaan, maar over het algemeen gewoon een scherp log. Er zijn geen persoongegevens gepubliceerd door geenstijl, bovendien vervult Prins een publieke funktie. Wat zij doet is veel erger: De staat en het volk misleiden en chantage gebruiken om een weblog te laten verwijderen. Je reinste stasi-praktijken.

Olsthoorn is een mislukte en verbitterde internetjournalist en Trouw... Ach ja.

[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 09-01-2004 11:30]

pi_16095969
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat een onzin. Geenstijl stelt dingen kritisch aan de kaak. De bezoekers laten zich daar wel eens gaan, maar over het algemeen gewoon een scherp log. Er zijn geen persoongegevens gepubliceerd door geenstijl, bovendien vervult Prins een publieke funktie. Wat zei doet is veel erger: De staat en het volk misleiden en chantage gebruiken om een weblog te laten verwijderen. Je reinste stasi-praktijken.

GeenStijl spartelt wel als een bezetene als het geen gelijk krijgt (net zoals een klein kind). De gaan ook te ver als ze nu sites gaan hacken om meer gevoelige info gaan verspreiden.
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2004 @ 11:31:57 #98
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16096069
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

GeenStijl spartelt wel als een bezetene als het geen gelijk krijgt (net zoals een klein kind). De gaan ook te ver als ze nu sites gaan hacken om meer gevoelige info gaan verspreiden.

Ze hacken niks, ze ontdekken. Zeg nu zelf, een weblog dat al in de toekomst ligt. Dat is geen zuivere koffie. En natuurlijk gaan ze verder, Prins geeft ze de voeding en kracht. Dit was anders allang overgewaaid.
pi_16096175
Misschien kunnen ze een soort van Geheime Dienst gaan oprichten ipv amateur sherlock Holmes te spelen. Ze maken zich interessanter dan ze zijn, sterker nog, ze vervelen me nu al. Bovendien liegen ze zelf ook over dat telefoonnummer. Dat onder een kopje: 'niet voor publicatie'stond.
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2004 @ 11:50:14 #100
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16096607
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Misschien kunnen ze een soort van Geheime Dienst gaan oprichten ipv amateur sherlock Holmes te spelen. Ze maken zich interessanter dan ze zijn, sterker nog, ze vervelen me nu al. Bovendien liegen ze zelf ook over dat telefoonnummer. Dat onder een kopje: 'niet voor publicatie'stond.
Dat stond op de ANP-site. Geenstijl verwijst er naar. Is overigens ook een openbare site van ANP. Dus iedereen kan het zien. Wie laat dan ook zijn nummer op internet achter als je niet gebeld wilt worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')