abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16045393
Vroeger durfde ik dat nooit. Ik betaalde voor alles altijd netjes de prijs die op het kaartje staat.
Tegenwoordig bluf ik er een eind op los. En guess what? Met een behoorlijk resultaat!

Laatst legde ik in een (dure) kledingzaak een (heel) aardig stapeltje kleding op de toonbank. Ik vraag de eigenaar of we kunnen onderhandelen. uiteindelijk krijg ik een rok twv 100 euro gratis (nah, oké, was al afgeprijsd naar 40, maar dan nog), plus extra korting op een van de andere keldingstukken.

Vandaag een rokje. Was al wel afgeprijsd, maar er zat een klein foutje (dat ik best kan herstellen) in de naad. Ik krijg er nog 30% korting bovenop.

Tot slot vorige week een trui gekocht waar een haak in zat. Hup, 10 euro eraf geluld!

Alleen bij de aanschaf van mijn computer ging het wat minder. Toen durfde ik nog niet zo goed. Slechts 25 euro op een bedrag van bijna 1000.

Wat, hoe en hoeveel ding jij af???

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:06:33 #2
71838 _Marcel_
Anti-links = rechts?
pi_16045542
1000 euri van mijn auto af (van 4 voor 3).
Dieren zijn klootzakken ... ik lust geen vleesch, maar eet het uit principe!!!
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:06:51 #3
65673 NaZa
Yipiekayeeh
pi_16045556
Na, ik ding af op Benzine

Neej, kleding voornamelijk. Voor kleine bedragen boeit het me niet zo.
Laatst kleding gekocht voor over de 1500 euro, heb er een leren jack van 500 euro afweten te praten dus totaal zou ik meer dan 2000 euro kwijt zijn geweest, maar goed dat is een winkel waar ik vaak kleding kom kopen. Vaste klant noemt men dat

pi_16045564
Snoepautomaten afdingen lukt mij nooit
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_16045574
Das niet zo vreemd bij die computer, zit namelijk ontzettend weinig marge op. Op kleding, witgoed, bruingoed, ect kun je af en toe behoorlijk afdingen idd.
pi_16045576
Ik ding niet af omdat ik het nergens voor nodig vind.
Als je genoeg geld hebt waarom dat niet gewoon betalen?
En als je het te duur vind moet je niet in die prijsklasse zoeken.

Als ik af zou dingen voel ik me verpauperd omdat ik loop te schooien om korting.

Maar dat is mijn mening

BlaBlaBla
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:08:11 #7
62165 vuurwerkman
VERDIEN-ONLINE.NET
pi_16045591
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:07 schreef Black-Death het volgende:
Snoepautomaten afdingen lukt mij nooit
gewoon minder ingooien
pi_16045602
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:08 schreef vuurwerkman het volgende:

[..]

gewoon minder ingooien

Dan geeft ie geen snoep
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_16045623
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:07 schreef MarjoleinA het volgende:

Als ik af zou dingen voel ik me verpauperd omdat ik loop te schooien om korting.

Maar dat is mijn mening

Dat is idd jou mening...
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:09:22 #10
71838 _Marcel_
Anti-links = rechts?
pi_16045627
quote:

Maar dat is mijn mening

Domme mening. Dit heeft niks met schooierij te maken maar met nederlandse bekrompenheid.
Dieren zijn klootzakken ... ik lust geen vleesch, maar eet het uit principe!!!
pi_16045629
Werkt zoiets ook bij ketens als C&A enzo? Ik durf alleen af te dingen als ik het apparaat bij een andere winkel goedkoper kan krijgen.
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:10:12 #12
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_16045657
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:08 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Dan geeft ie geen snoep

Slaan tegen de zijkant helpt.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:10:51 #13
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16045679
quote:
Kijk, dat had ik eerst dus ook. Ik geneerde me ervoor.
Ik kan me nu zelfs meer permitteren dan voorheen. Maar het is ook een soort sport. Als er zoveel marge opzit, dan wil ik daar best wat van proberen af te praten. Nee heb ik, ja kan ik krijgen.
En overigens was die man uit die dure kledingzaak nog steeds in zijn nopjes met me hoor, ondanks alle korting.
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:11:38 #14
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16045700
In het buitenland waarderen ze de koper niet als hij met de verkoper nooit onderhandelt over de prijs.
(dat is een blijk van nul respect voor de winkel/kooplui)
pi_16045735
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:11 schreef Patrick281 het volgende:
In het buitenland waarderen ze de koper niet als hij met de verkoper nooit onderhandelt over de prijs.
(dat is een blijk van nul respect voor de winkel/kooplui)
Aan welke film van Monthy Python doet me dit denken?
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:12:49 #16
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16045741
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:09 schreef prinsrob het volgende:
Werkt zoiets ook bij ketens als C&A enzo?
Trui (- 10 euro) was gewoon bij H&M. Maar dan moet er wel een (minimaal) foutje inzitten.
pi_16045848
quote:

Maar dat is mijn mening

wel een grappige mening!

Hoezo verpauperd? Ben jij dan ook zo'n type die merkkleding statusverhogend vindt werken?

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:17:00 #18
15184 rolon
The Regulator
pi_16045889
Als ik iets duurs koop, probeer ik een complementair goed er gratis bij te krijgen.

Bijvoorbeeld:
Computer -> spindeltje cd's, usb stick
Printer (trouwens niet zo duur meer tegenwoordig) -> pak papier
Dure TV -> dvdspeler

Uiteindelijk halen ze er toch al winst op, ook al krijg je iets 'gratis'

En al ze dat niet willen doen voor een goede klant, vind ik hen eerder schooierig dan ikzelf. Dan probeer ik het wel een concurrent.
De markt is toch al zo verzadigd.

woensdag 7 januari 2004 @ 19:18:33 #19
6751 JoeBlack2k
Kirsten Dunst is een religie
pi_16045929
afdingen vind ik pauper

heb je geen geld ofzo ? zwerver

helemaal bij een pc. doen ze bij mij ook altijd.. alsof ik korting krijg bij de A.H

je moet niet dronken dat ik denken ben
pi_16045943
Was wel mooi, gisteren in Van Leest. Ik zag een cd liggen van An Pierlé. Lief zangeresje, niet zo boeiend verder, maar was wel 23 euro! Ik had gevraagd aan de verkoper waar het ding lag, hij wees 'm me aan, en ik zei dat ik het wel zonde vond dat ie zo duur was.

"Zucht, van sommige cd's kom ik ook echt niet af, je mag m hebben voor 16 euro, dat is de inkoopprijs"

Geil

http://www.combilozen.nl
Check de KoSte bundel! uit en bestel deze dan ook gelijk :o
pi_16045982
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:15 schreef sqlsmurft het volgende:

[..]

wel een grappige mening!

Hoezo verpauperd? Ben jij dan ook zo'n type die merkkleding statusverhogend vindt werken?

Dat is toch zo? Je bent toch heel stoer als je merkkleding aan hebt? Waarom koop ik het anders? Waarom kopen andere het anders? Je laat met merkkleding zien dat je tenminste geld hebt.
"If everybody's thinking alike, somebody isn't thinking"
pi_16046016
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:15 schreef sqlsmurft het volgende:

[..]

wel een grappige mening!

Nee ik ben geen type die merkkleding statusverhogend vindt werken.
De mensen die in merkleding lopen met het idee dat ze dan een bepaalde status hebben vind ik maar zielig.

Ik heb zelf de ene keer dure kleding aan en de andere keer goedkopere kleding. Dat maakt me geen bal uit als ik er maar netjes uit zie.

Ik hou gewoon niet zo van dat afdingen voel me er niet lekker ibj als ik dat zou moeten doen.

Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn baas op mijn salaris ging afdingen haha.

BlaBlaBla
pi_16046037
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:01 schreef Moonah het volgende:
[..]

Wat, hoe en hoeveel ding jij af???

Over het algemeen neem ik een 'twijfelende' houding aan, wat ik me zo kan herinneren, bedrag + percentage wat ik bespaard heb.

Nieuwe keuken: 500 euro (3%)
Hypotheek: 2625 euro (75% retour adviseur premie)*
300mm/f2.8 lens 400 euro (12%) (stond er al een tijd)
70-200mm/f2.8 lens 99 euro (7%) (elders goedkoper)
TV 200 euro (17%) ivm lagere prijs in andere winkel
Waterbed: 200 gulden (5%) (in beddegoed enzo)

Over het algemeen vind ik het wel een leuke sport, soms boeit het me niet en leg ik gewoon het bedrag neer wat het kost.

* wel de voorwaarde dat ik m'n bestaande verzekeringen zou overhevelen naar hun kantoor.

There's no place like 127.0.0.1
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:22:57 #24
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16046060
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:18 schreef JoeBlack2k het volgende:
heb je geen geld ofzo ?
Jawel hoor, genoeg....
quote:
zwerver
... en ik heb ook een huis.
pi_16046085
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:20 schreef rilla het volgende:

[..]

Dat is toch zo? Je bent toch heel stoer als je merkkleding aan hebt? Waarom koop ik het anders? Waarom kopen andere het anders? Je laat met merkkleding zien dat je tenminste geld hebt.

Dit is dus een voorbeeld waar ik niet van hou
BlaBlaBla
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:25:44 #26
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16046153
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:22 schreef harryharry het volgende:

[..]

Over het algemeen neem ik een 'twijfelende' houding aan,

Je bedoelt tijdens het kopen?
Da's trouwens wel een aardig lijstje wat je daar postte.
pi_16046456
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:23 schreef MarjoleinA het volgende:

[..]

Dit is dus een voorbeeld waar ik niet van hou

Mensen kopen het vaak omdat ze het mooi vinden maar het merk heeft er ook vaak veel mee te maken. Of denk je van niet dan?
"If everybody's thinking alike, somebody isn't thinking"
pi_16046522
Ik herinner me geloof ik no een topic van BHFH, die werd uitgelachen omdat ie in winkels ging afdingen. Maar blijkbaar gebeurd het dus wel gewoon.
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:40:38 #29
36647 KapiteinRuigbaard
Kom maar Kitty Kitty Breezah!
pi_16046607
Ik zeg altijd als ik een winkel binnen loop:
Kijke kijke! Niet kopen!!!
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:41:12 #30
36647 KapiteinRuigbaard
Kom maar Kitty Kitty Breezah!
pi_16046623
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:38 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik herinner me geloof ik no een topic van BHFH, die werd uitgelachen omdat ie in winkels ging afdingen. Maar blijkbaar gebeurd het dus wel gewoon.
BHFH uitlachen is toch standaard hier?
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn
pi_16046676
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:41 schreef KapiteinRuigbaard het volgende:

[..]

BHFH uitlachen is toch standaard hier?

Ja, maar om dan nou precies hetzelfde te gaan doen
pi_16046694
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:35 schreef rilla het volgende:

[..]

Mensen kopen het vaak omdat ze het mooi vinden maar het merk heeft er ook vaak veel mee te maken. Of denk je van niet dan?

Het gaat mij absoluut niet om merken.
En mensen die kopen voor een speciaal merk vind ik maar zielig.
Ik koop kleding die ik mooi vindt ongeacht merk. Let uiteraard wel op kwaliteit.
BlaBlaBla
pi_16046797
hoe doe je eigenlijk dat afdingen??
stel: ik koop een pc voor eh...1000 euro en ik vind dat te duur.
Ik loop dan naar de verkoper toe en zeg:"ik vind 1000 euro vrij duur voor die pc, kunnen we niet wat onderhandelen over de prijs?"

gaat dat zo ongeveer?
ik heb dat nog nooit gedaan enzo...misschien een keer proberen.

The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_16046798
quote:

Soms staan dingen bewust duurder dan ze in feite kosten. Afdingen kan op veel manieren het nemen van een showroom model of op een ding wat al een tijdje staat of gewoon om de sport.

Is voor een verkoper ook leuk trouwens om daar tegen in te gaan....

pi_16046974
Ik werk zelf bij een makelaardij en daar bellen mensen ook op om te onderhandelen. Ik vind het ook een sport om er tegenin te gaan maar in het dagelijks leven in de winkel, AH, kledingwinkels etc hou ik er niet zo van.
BlaBlaBla
pi_16047031
Als ik veel koop, dan leg ik de stapel op de toonbank, kijk de verkoper of verkoopster aan. En dan vraag ik gewoon heel brutaal: Als ik dit alles mee neem, hoeveel korting krijg ik dan? En het werkt in 95% van de gevallen.

Neem ik maar 1 stuk mee, dan ding ik niet af.

Laatst een nieuwe badkamer gekocht, alles was geregeld, en dan de vraag. Toch 20% eraf!

Op rommelmarkten vraag ik altijd wat de uiterste verkoopprijs is.
Want nee heb je, ja kan je krijgen!

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_16047145
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Je bedoelt tijdens het kopen?
Da's trouwens wel een aardig lijstje wat je daar postte.

Het is een lijstje van de dingen die ik me zo herinner. En de 'twijfelende' houding is inderdaad bij de verkoop. Beste voorbeeld was de aanschaf van de TV die heb ik gekocht bij IT's terwijl ie bij Megapool goedkoper was. Stond bij die TV te kijken, verkoper komt naar me toe. Tja mooie TV maar die prijs bij megapool is ie een goedkoper. Ik zou hem wel hier willen kopen maar ... ... .. Na wat rekenwerk ging hij er 50 euro onderzitten.

Ik vind wel dat je eerlijk moet zijn, je kunt een zaak op een A lokatie niet vergelijken met een internet shop met een magazijntje ergens in de achterhoek. Dus geen internet(shop) prijzen vergelijken met 'echte' winkel.

Soms vang je ook bot, al weer wat geleden. Toen ik destijds een nieuwe digitale camera (d60) wilde kopen ging ik naar de fotozaak waar ik al enige tijd over de vloer kwam. Wat kost ie 3400 euro (advies prijs van canon) Ik zei dat ie ruim 400 euro duurder was als zijn 'collega' nabij Rotterdam het antwoord was simpel "dan moet je hem daar gaan kopen" tja dat heb ik toen ook gedaan...

En nee ik ben geen klant die staat te wikken en te wegen, ik koop zeer impulsief. Voor een kerst kadootje ging ik voor iets simpels kijken bij een kookwinkel, hadden ze niet en was 5 minuten later een messenblok rijker en 400 euro armer (owja 10% korting)

pi_16047210
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:52 schreef MarjoleinA het volgende:
Ik werk zelf bij een makelaardij en daar bellen mensen ook op om te onderhandelen. Ik vind het ook een sport om er tegenin te gaan maar in het dagelijks leven in de winkel, AH, kledingwinkels etc hou ik er niet zo van.
Makelaardij waar de prijzen ook bewust te hoog zijn Je gaat niet afdingen op een brood. Maar waarom niet op de aanschaf van bijvoorbeeld een keuken. Of een TV waarbij je een DVD speler krijgt. Hou die dvd speler maar en geef maar korting.
pi_16047426
en vooral als je vaste klant bent moet het kunnen vind ik. Bijvoorbeeld een kledingzaak.

Is toch altijd mooi meegenomen als je bijv.3 kledingstukken krijgt ipv. 2

[Dit bericht is gewijzigd door pimpin op 08-01-2004 13:59]

pi_16047451
Ik doe niet aan afdingen, dat is voor paupers.
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:18:41 #41
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16047790
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:47 schreef Famas het volgende:
hoe doe je eigenlijk dat afdingen??
stel: ik koop een pc voor eh...1000 euro en ik vind dat te duur.
Ik loop dan naar de verkoper toe en zeg:"ik vind 1000 euro vrij duur voor die pc, kunnen we niet wat onderhandelen over de prijs?"
Nou, bij mijn PC ben ik nadrukkelijk ook bij andere zaken gaan kijken. De verkoper zei: "Als je hem toch hier koopt, doe ik iets leuks voor je."
Ik kwam dus later op de dag terug. De eerste verkoper was met een andere klant bezig, dus ik zei tegen een andere dat zijn collega wel iets leuks voor me wilde doen.
"Oh, ik wil ook wel een dansje met je maken hoor", zei deze man zeer grappig.
Maar toen vroeg hij of ik er een printer bij wilde. Nou, nee, bedankt. Kun je wat aan de prijs doen. "Waar denk je aan", vroeg hij.
Ehm, toen stond ik met mijn mond vol tanden.
Hij aan de slag met zijn rekenmachientje. En hij deed er 25 euro af.
Ach, wie het kleine niet eert...
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:23:46 #42
15184 rolon
The Regulator
pi_16049762
Ja ik lees in sommige reacties
quote:
Afdingen is voor paupers
Voorbeeld:
Mobiel kost in winkel A 330 euro
en 10 meter verder in winkel B 300.

Winkel B heeft em toevallig niet meer in voorraad en A wel.
Dus dan ga je toch naar A en sta je volledig in je recht om daarop af te dingen?

Of vind je het lekker om genaaid te worden?

Als we het hebben over andere steden, online winkels enzovoort is het een ander verhaal.

pi_16050180
Ik vind afdingen niet voor paupers. Wat een onzin - het is vaak ook een spel. Als je het met respect voor elkaar speelt (en dus niet per se voor de aller- aller- allerlaagste prijs gaat), beleef je er zelfs allebei lol aan!
pi_16050273
ik wil mijn Whopper Menu altijd voor 3 euro...

lukt niet altijd helaas

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_16050376
ik ding altijd af op sigaretten bij de AH
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:48:45 #46
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_16050540
quote:

[..]

[offtopic] omdat bijvoorbeeld broeken van de bentex strak zitten op mn kont en vreselijk ruim om mn benen en buik.. of juist andersom :S van kleren van bepaalde merken weet ik dat het mij goed past en niet snel kapot gaat [/offtopic]

hoe ik afdingen doe?? hehe nou gewoon: maaam kijk hier zit een gaatje, en mn moeder die gaat wel naar de verkopers toe.. ding niet zo snel af omdat ik nooit zo op gaatjes en weeffoutjes enzo let.. daarbij vind ik et redelijk schooierig, moet ook altijd om mn moeder lachen maarja, die lui verdienen nog genoeg of er nou een tientje van dat ene truitje/whatever afgaat of niet, dus et maakt hun ook niet uit, zijn hun dr ook weer vanaf
ding trouwens alleen af bij kledingstukken, owjah en gratis printer bij de pc maar dat krijgt toch bijna iedereen

pi_16050542
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:23 schreef rolon het volgende:
Ja ik lees in sommige reacties
[..]

Voorbeeld:
Mobiel kost in winkel A 330 euro
en 10 meter verder in winkel B 300.

Winkel B heeft em toevallig niet meer in voorraad en A wel.
Dus dan ga je toch naar A en sta je volledig in je recht om daarop af te dingen?

Of vind je het lekker om genaaid te worden?

Als we het hebben over andere steden, online winkels enzovoort is het een ander verhaal.

Met computerspul gewoon naar een wat kleiner winkeltje gaan. Printje maken van de pricewatchzut van t.net, zeggen dat je het voor zoveel kan krijgen, en je toch OV hebt dus die verzendkosten niet tellen. Grote kans dat je iig korting krijgt.
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:55:44 #48
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_16050747
Tjah, ik probeer het wel altijd, maar waar ik bang voor ben is dat die man zegt: 'nee sorry, dat gaat gewoon écht niet.' En dan sta ik daar...Nou, doei dan...En dan heb ik niet wat ik wél wilde hebben, en gewoon kon betalen...Want om daarna dan nog te zeggen 'doe dan maar voor de volle prijs' staat ook een beetje raar als je een half uur hebt proberen af te dingen. Wat dan?
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:49:01 #49
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16052725
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:55 schreef Offy het volgende:
Want om daarna dan nog te zeggen 'doe dan maar voor de volle prijs' staat ook een beetje raar als je een half uur hebt proberen af te dingen. Wat dan?
Oh, nou, dat maakt mij niet uit.
Als het wél lukt, heb je het voordeel, als het niet lukt, kun je het alsnog gewoon kopen. Toch?
Ik moet zeggen, ik heb er echt wel lol in.
En een charmante glimlach en een gezellig babbeltje doen natuurlijk ook best wel wat.
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:50:01 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16052769
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:48 schreef lovegrrl het volgende:
en gratis printer bij de pc maar dat krijgt toch bijna iedereen
Nou dan! Als ik geen printer hoef, dan ben ik toch gek als ik niet om korting vraag?
pi_16052839
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:12 schreef prinsrob het volgende:

[..]

Aan welke film van Monthy Python doet me dit denken?

woensdag 7 januari 2004 @ 22:53:34 #52
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_16052898
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:50 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou dan! Als ik geen printer hoef, dan ben ik toch gek als ik niet om korting vraag?

printer doorverkopen had je misschien meer voor gekregen dan die 25 euro
mjah aan de andere kant... misschien ook niet
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:57:11 #53
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_16053045
Dat doe ik nooit en al helemaal niet bij kleding ofzo...als ik iets 2e hands koop van een auto of tv dan zou ik misschien een poging doen...
Ik vind t toch een beetje voor joker...
I don't care.....
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:58:31 #54
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16053098
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:53 schreef lovegrrl het volgende:

[..]

printer doorverkopen had je misschien meer voor gekregen dan die 25 euro

Oh, maar daar ben ik echt te lui voor.

Ik merk ook dat het me niet eens echt om het geld gaat.
Beetje offtopic, maar ik heb me eens verdiept in die ziektekostenverzekering-gedoetjes, en ik kan best met wat uitzoekwerk met een andere verzekering enkele honderden euro's per jaar besparen. Maar dat doe ik dan weer niet, te veel gedoe enzo.

pi_16053503
ik ben zelf niet zo'n onderhandelaar, maar mijn vader en mijn vriend wel hoor.

mijn vader heeft bij seats en sofa's een bankstel van 2350 voor 1750 gulden gekregen. vond ik erg goed van hem. (staat seats en sofa's wel om bekend hoor dat je moet afdingen.) we zijn naar binnen gelopen en hebben even rondgekeken. Na een bank uitgezocht te hebben zijn we met zo'n verkoper gaan zitten en gezegd dat we wat van de prijs af wilden hebben. hij een berekening gemaakt, maar die vond mijn vader nog te hoog. dus zijn we de zaak uitgelopen

na 5 minuten zijn we terug gegaan die verkoper helemaal blij natuurlijk, maar wij hebben gezegd dat we de bank voor 1700 wilden hebben. hij moest dit met zijn baas overleggen. en kwam terug met de mededeling dat hij hem voor 1750 (incl. brengen) mee kon geven.

en de 2e keer heeft mijn pa gewoon gezegd ik wil wel korting aangezien we zoveel in 1 keer bestellen

toen ik het huis uit ging moest ik alle elektrische apparaten nieuw hebben dus dit allemaal bij modern gekocht en een fikse korting gevraagd. geloof dat ze er zo'n 750 gulden afgehaald hebben toen (op een bedrag van zo'n 6000 gulden

[Dit bericht is gewijzigd door lieverd23 op 07-01-2004 23:24]

pi_16056750
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:10 schreef lieverd23 het volgende:
ik ben zelf niet zo'n onderhandelaar, maar mijn vader en mijn vriend wel hoor.
[..]
De pa van m'n vriendin is ook zo'n onderhandelaar, ondanks dat verschillende garages zeiden dat er geen onderhandelingsruimte zat bij de aanschaf in 2001 van een nieuwe Mini (Zwarte mini cooper met alle opties) toch een gratis radio/cd + navigatie CD voorelkaar gekregen. Mij lukte het niet.
  zondag 11 januari 2004 @ 20:20:46 #57
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_16164247
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:58 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh, maar daar ben ik echt te lui voor.

Ik merk ook dat het me niet eens echt om het geld gaat.
Beetje offtopic, maar ik heb me eens verdiept in die ziektekostenverzekering-gedoetjes, en ik kan best met wat uitzoekwerk met een andere verzekering enkele honderden euro's per jaar besparen. Maar dat doe ik dan weer niet, te veel gedoe enzo.

[offtopic] en dan es bedenken wat je met die paar honderd euro ook had kunnen doen [/offtopic]

heb trouwens een keer met een vriendin bij een snackbar gestaan voor een ijsje, die vent had nog geen softijs.. alleen een soort soft voor zo'n 3 euro
zei ik in zn gezicht dat we dan wel naar de overkant zouden gaan (daar zat een andere snackbar) wou die voor 3 euro wel 2 van die ijsjes maken
haha

pi_16169958
quote:

Je laat met merkkleding zien dat je tenminste geld hebt.

Bla bla, elke pauper met een beetje kennis van Ebay kan zich van top tot teen hullen in merkkleding voor een appel en een ei.......
pi_16173936
Ik heb best wel wat ervaring met onderhandelen over prijzen, maar dat wel in het buitenland (voornamelijk Midden-Oosten en Azie), waar het algemeen geaccepteerd is en zelfs gebruikelijk.
Maar hier in Nederland zou ik dat niet zo snel doen. In ieder geval niet zomaar in een kledingwinkel of een supermarkt. Ik vind het prima voor de mensen die het proberen (en er succes mee hebben ) , maar voel me altijd dan een beetje bezwaard Maar grote dingen zoals huizen, computers en meubels (meubilair? *ai* m'n Nederlands gaat er erg op achteruit), zou ik ook wel wat proberen te pingelen. Volgensmij is dat ook nog wel redelijk gebruikelijk hier....
pi_16183043
naja de enige keer dat ik het heb geprobeerd ging vrij aardig... van 1500 naar 400 nogwat (450? zo iets) rubel. (12 euro) voor een paar zomerschoenen met scherpe neusjes, verder niks bijzonders, wel heel fijn leer.
  maandag 12 januari 2004 @ 13:49:33 #61
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_16183325
Ik ben ook wel op zoek naar goeie afdingtips.

Wat ik geen afdingen vind is:
- Hij is elders goedkoper. Dit is geen afdingen, maar gewoon bij de goedkoopste winkel kopen.
- Er zit een foutje in. Aangezien het product niet 100% voldoet, zou je zelfs gek zijn om de volle mep te betalen.

Afdingen is wel:
- Iets van de prijs afkrijgen, terwijl deze winkel al de goedkoopste is, en het product is 100% goed.

Hamelen
pi_16183337
Afdingen, jazeker wel !

Foutjes in kleding
en dan nog niet eens omdat ik het leuk vind om die korting te krijgen, maar soms is het gewoon zo dat je de pech hebt je iets gevonden te hebben waar je helemaal over in je nopjes bent, het het laatste stuk is... en er een (herstelbaar) foutje in zit. Ik vind het dan niet meer dan reëel om er een korting over te krijgen of te geven.

Bij de verbouwing van een huis ben ik ook behoorlijk bezig geweest.
Keukenopstelling opgesteld, deurtjes uitgekozen... de uitgerekende prijs zat boven het budget dat ik er voor uitgetrokken had.
Erg veel zakken met de prijs wilden ze niet´.
Toen heb ik er een andere regeling uit weten te slepen.
Het bedrag dat boven mijn budget zat zou ik terug krijgen in de vorm van waardebonnen !!

De badkamer zou namelijk ook verbouwd worden en ik had in diezelfde winkel al tegels gezien.
Zíj kregen de zekerheid dat ik mijn badkamer ook bij hun zou kopen, ík bleef omgerekend tóch op schema met mijn budget.

Het bubbelbad heb ik in een andere zaak gekocht.
Bij de prijs zat bezorging etc inbegrepen.
Bezorging was echter niet nodig.
Hup paar honderd van de prijs af ! (guldens toen nog )

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 1 februari 2004 @ 21:53:59 #63
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_16794073
Mijn vader heeft ooit bijna 10.000 gulden (alle winst van de dealer) van een nieuwe BMW 530I met compleet executive pakket(leer, DVDnavigatie, climate control, andere velgen etc.) af weten te lullen. rekeningen zijn er uiteraard om bewijs te leveren. let wel, hij heeft zijn eerste BMW bij de vader van de huidige filliaalleider gekocht. GO DADDY DO

EDIT: smiley's

[Dit bericht is gewijzigd door The_Dogfather op 01-02-2004 22:03]

HERE I AM, WHAT ARE YOUR OTHER 2 WISHES
  zondag 1 februari 2004 @ 22:02:32 #64
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_16794457
Ik kan me ook nog een keer herinneren dat we op vakantie waren op Gran Canaria, in Playa del Ingles waren we daar een wat sjiekere "overdektbuurtwinkelcentrum" ingegaan waar ook 3 goudhandelaren zaten. ik zag een bepaalde ketting liggen en omgerekend wilde die man er HFL 3000,- voor hebben. Je begrijpt dat mijn pa en in totaal niet geinterresseerd en hard begonnen te lachen. Na dik een uur afwijzen en zeggen dat we voor de welkomstborrel weg moesten had ie de manager erbij gehaald etc. Mocht ik m meenemen voor HFL 1500,- heb t bewijs om mijn nek hangen

EDIT : voudslep

[Dit bericht is gewijzigd door The_Dogfather op 01-02-2004 23:09]

zondag 1 februari 2004 @ 22:09:37 #65
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16794787
quote:
Op zondag 1 februari 2004 22:02 schreef The_Dogfather het volgende:
Plays del Ingles
Ik denk dat dit niet zozeer een kwestie is van afdingen, maar ervoor zorgen dat je niet wordt afgezet.
  zondag 1 februari 2004 @ 22:59:44 #66
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_16796930
quote:
Op zondag 1 februari 2004 22:09 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik denk dat dit niet zozeer een kwestie is van afdingen, maar ervoor zorgen dat je niet wordt afgezet.

cker niet, maar die vent keek niet blij toen we na een uur pas weggingen en dat alleen al maakte t goed maar t is wel goede 18K geelgoud met witgoud kraaienogen ertussen, heb m hier toen laten taxeren op 2000 hehe

EDIT : witgoud toegevoegd

[Dit bericht is gewijzigd door The_Dogfather op 01-02-2004 23:18]

zondag 1 februari 2004 @ 23:04:14 #67
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_16797102
Niet te vergeten een paar maanden geleden 2e hands velgen voor mijn Beamer, 16 inch (ja tis een kutmaat) originele lichtmetalen BMW welgen MET goede banden voor 185,-

Ik had ze opgehaald en meegenomen naar een bevriende garage houder, hij heeft me toen geholpen door een lijstje met dingen die ik moest zeggen (uitlijnen, balanceren, bandenkwaliteit etc.) voor mijn neus te houden. Ik sloot af met: ja, je mag ze van mij nu ook nog 2 jaar laten liggen, niemand wil 2e hands velgen alleen ik toevallig omdat ik ze mooi en appart vind. en ik kreeg ze

maandag 2 februari 2004 @ 22:51:43 #68
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_16832818
Bij afdingen verkoop ik meestal "nee"
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  maandag 2 februari 2004 @ 23:57:14 #69
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_16835071
dan heb je vast geen vaste klanten die al 20 jaar bij je komen
pi_16835522
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:08 schreef 5_Dollar_Ho het volgende:
Ik doe niet aan afdingen, dat is voor paupers.
en mensen met te veel geld
afdingen is een sport, een spel van onderhandelen.
De Puta Madre
pi_16837607
quote:
Op zondag 1 februari 2004 21:53 schreef The_Dogfather het volgende:
Mijn vader heeft ooit bijna 10.000 gulden (alle winst van de dealer) van een nieuwe BMW 530I met compleet executive pakket(leer, DVDnavigatie, climate control, andere velgen etc.) af weten te lullen. rekeningen zijn er uiteraard om bewijs te leveren. let wel, hij heeft zijn eerste BMW bij de vader van de huidige filliaalleider gekocht. GO DADDY DO

EDIT: smiley's

Mam's ex kreeg bij zijn mercedes een tweede voor de zaak voor de helft van de prijs.

dinsdag 3 februari 2004 @ 02:14:52 #72
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_16837758
Is afdinge bij de Dixons een beetje te doen?

Lijkt me best wel ziek maar wil het eens proberen

pi_16837781
Ik werk zelf in een winkel waar ook vrij veel onderhandeld wordt. Sommige klanten willen korting om een goede reden: Hij staat bij de ander goedkoper, het model dat ik eigenlijk wil kunnen jullie niet leveren, dat soort dingen. Dat je dan korting wil, a la...
Sommige mensen komen de winkel binnen: Stel dat ik hier een iets koop, hoeveel korting krijg ik dan?
Dat zijn de mensen die er gewoon om vragen om opgelicht te worden, want uiteindelijk kijken ze helemaal niet naar de prijs, maar naar de korting. En van die mensen vind ik gewoon: Kijk wat je budget is, en kijk naar dingen die binnen dat budget passen...
pi_16837812
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 02:17 schreef DoDoTheDwarf het volgende:Dat zijn de mensen die er gewoon om vragen om opgelicht te worden, want uiteindelijk kijken ze helemaal niet naar de prijs, maar naar de korting. En van die mensen vind ik gewoon: Kijk wat je budget is, en kijk naar dingen die binnen dat budget passen...
Die kunnen ook niet rekenen .
pi_16837815
quote:
Op zondag 1 februari 2004 21:53 schreef The_Dogfather het volgende:
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:58 schreef Sessy het volgende:

[..]

Mam's ex kreeg bij zijn mercedes een tweede voor de zaak voor de helft van de prijs.

Jullie vergeten een ding: Die dealer krijgt iedere dag 10 mensen in zijn zaak die om korting vragen. Jullie doen het misschien eens in de 3 jaar, dus geloof mij nou maar: Die dealer heeft echtniet al zijn winst weg gegeven, hij kon alleen goed vertellen dat hij dat wel had gedaan (lees: hij kon goed verkopen). Denk maar niet dat als hij er geen winst meer op maakt, hij jullie nog iets wil verkopen...
pi_17038961
een brommer van 500 euro voor 275
| Foto's |
pi_17039215
Tip trouwens voor mensen die naar een kledingzaak gaan en contant betalen. Maak een deal met de verkoper dat je contant betaalt, krijg je bijna altijd wel 10% korting ofzo omdat die credit card-bedrijven een bepaalde percentage krijgen.
| Foto's |
pi_17048159
Mijn vent heeft er ook een handje van, en dan ook nog in dure zaken. Dan sta je echt voor schut.
  Redactie Games dinsdag 10 februari 2004 @ 01:39:56 #79
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_17048170
Salaris na wat onderhandelen met het 3 voudige verhoogd
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_17048259
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 02:20 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
Jullie vergeten een ding: Die dealer krijgt iedere dag 10 mensen in zijn zaak die om korting vragen. Jullie doen het misschien eens in de 3 jaar, dus geloof mij nou maar: Die dealer heeft echtniet al zijn winst weg gegeven, hij kon alleen goed vertellen dat hij dat wel had gedaan (lees: hij kon goed verkopen). Denk maar niet dat als hij er geen winst meer op maakt, hij jullie nog iets wil verkopen...
Ahh weet ik wel. Mam's ex was zelf verkoper van machines
Er zat meer dan 60% onderhandelingsmarge op die machines, afhankelijk van wie de client was, kreeg hij een andere prijs verteld.

Maar het gaat er om dat als je niet onderhandelt, je gewoon treurig veel te veel betaalt.

pi_17052318
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 01:53 schreef Sessy het volgende:
Maar het gaat er om dat als je niet onderhandelt, je gewoon treurig veel te veel betaalt.
Maar ja, je leest in dit topic wel, dat behoorlijk wat mensen liever te veel betalen, dan dat ze zich verlagen tot onderhandelen.
pi_17054297
quote:
Afdingen, (hoe) doe jij dat?
Niet...
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
  zondag 15 februari 2004 @ 17:27:43 #83
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_17199057
HEUJ daar gaan we weer vorige week twee grote inloop kasten van 10 mile naar 5 mile per stuk in een koop en ca$h t gaat weer goed

edit:moet echt leren spelle

pi_17200679
Ben ook van plan dat meer te gaan doen, vooral bij kleine zaakjes. Je moet het vooral doen op dingen waar ze gigantisch winst op maken en op dingen die weinig verkocht worden.
pi_18003758
Ik was gisteren bij Decathlon en heb nog ff geprobeerd af te dingen op een Polar WearLink borstband (voor hartslagmeter) maar ze wilden geen korting geven.

Heb het als volgt aangepakt.....
Hoi! 2 vraagjes..... heeft u soms (klein kutonderdeeltje van een paar euro) ...... ja die hebben we... oh sorry dan heb ik met mn neus gekeken dank u wel doe er daar maar eentje van.... en oh ja, die WearLink wat kost die.... hmz gewoon adviesprijs (54,95) ..... kunt u daar nog wat korting op geven.... nee doen we eigenlijk als iemand voor 200 euro spullen koopt ofzo.... hmz nou dan laat ik het bij (kutonderdeeltje van paar euro) dank u wel iig...

Had ik nou meer door moeten zeuren ('10% en ik neem 'm')? Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik echt geprobeerd heb af te dingen en ben wel van plan het vaker te doen.... goed om wat assertiviteit te trainen EN goed voor mn portemonnee....
Je moet in ieder geval wel consequent zijn... geen korting = niet kopen, daar heb ik me dus wel aan gehouden..... Meer tips? thanx
Vrijwillig gebanned
pi_18003960
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 01:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
Salaris na wat onderhandelen met het 3 voudige verhoogd
Ik zou meteen ontslag nemen! Je bent al die tijd opgelicht!

Ik denk trouwens wel dat afdingen makkelijker gaat naarmate je ouder bent. Heb je toch iets meer natuurlijk overwicht enzo.
  FOK!fossiel zaterdag 27 maart 2004 @ 16:58:09 #87
1455 Keroppi
kool kikker
pi_18004232
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:17 schreef rolon het volgende:
Als ik iets duurs koop, probeer ik een complementair goed er gratis bij te krijgen.

Bijvoorbeeld:
Computer -> spindeltje cd's, usb stick
Printer (trouwens niet zo duur meer tegenwoordig) -> pak papier
Dure TV -> dvdspeler

Uiteindelijk halen ze er toch al winst op, ook al krijg je iets 'gratis'
Kijk maar hoe pak je dat dan aan? Wat zeg je nou, want aan assertiviteit ontbreekt het me heus niet, maar ik weet gewoon niet hoe ik het moet zeggen...
Chick on a mission
pi_18004652
Wat ik me ook afvraag... moet je bij je vaste winkels afdingen of juist bij 'vreemden' ?
Bij vreemden kun je het harder spelen, 'geen korting? prima ga ik naar een ander' bij winkels waar je vaste klant bent moet het iets subtieler lijkt me. Aan de andere kant, als vaste klant zul je ook weer eerder korting krijgen....

Nog zo iets... afdingen bij grote bedrijven of juist bij kleine.... bij een groot bedrijf is het zo dat degene die jou eventueel korting geeft niet 'zijn eigen geld weggeeft' geeft ie daardoor eerder korting of juist niet?
Vrijwillig gebanned
pi_18004978
Ik durf eigenlijk alleen in Turkije of zo af te dingen .
Daar lukt het wél

Verder mail ik ook vaak mensen die op Ebay veel van dezelfde dingen verkopen, zo heb ik een aantal hele leuke kledingstukken gekocht voor (vergeleken met de winkelprijzen hier) een prikkie ( en nog échte spullen ook, die hier in de winkel boven de 200 euro zijn of zo).

Ik moet het ook eens gaan proberen in de winkel denk ik..
Maar ik schaam me dan zo

Ik heb een keer in een parfumerie korting proberen af te troggelen omdat ik er best wel veel spullen kocht, zei die griet dat ik eerst een kortingskaart moest hebben om 10% korting te krijgen

Trut.
Что было, то прошло..
pi_18005031
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 17:26 schreef MartinusMagnus het volgende:

Nog zo iets... afdingen bij grote bedrijven of juist bij kleine.... bij een groot bedrijf is het zo dat degene die jou eventueel korting geeft niet 'zijn eigen geld weggeeft' geeft ie daardoor eerder korting of juist niet?
Nou, ik denk niet dat je bij de Hema of zo kan afdingen

Maar bij de Bijenkorf kan het wél, mijn moeder wilde een trui van Esprit of zo kopen, die was iets van 70 euro en er zat een haakje oid ( aan de binnenkant ).
En toen kreeg ze toch 15 % korting !!

Ik heb er niet naast gestaan, dus ik weet niet precies wat ze allemaal zei ... Jammer.
Misschien toch vaker met mama winkelen
Что было, то прошло..
  woensdag 31 maart 2004 @ 19:03:29 #91
11682 Moonah
Jolie femme
pi_18089471
I did it again....

Zonnebril 33 euro.
Echt super! Precies (of eigenlijk nog beter dan) wat ik zocht.
Maar een miniem krasje op een glas.
Helaas, geen ander exemplaar meer.
Ik mocht hem meenemen voor 25 euro.
"Goh, ik dacht zelf aan de halve prijs."
Dus 16 euro.

Yes!
  woensdag 31 maart 2004 @ 19:08:42 #92
64834 Miss_mini
Wee bis diech??
pi_18089584
ik zag laatst een leuk truitje maar ik vond t toch eigenlijk best duur.....dus is gewoon een knoopje eraf getrokken,verder geen beschadigingen en gewoon gezegd dat ik wel wat van de prijs af wou he....oke ik kreeg dan wel maar 12,50 korting maar ja voor een knoopje .....thuis gewoon weer ut knoopje erop gezet,want t knoopje had ik nog in m,n zak whahaha
Welkom in Limburg....wat un geveul
  woensdag 31 maart 2004 @ 19:15:45 #93
11682 Moonah
Jolie femme
pi_18089730
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 19:08 schreef Miss_mini het volgende:
ik zag laatst een leuk truitje maar ik vond t toch eigenlijk best duur.....dus is gewoon een knoopje eraf getrokken
Dit telt niet als afdingen.
Open zelf maar een "Hoe saboteer jij?"-topic.
  woensdag 31 maart 2004 @ 21:01:07 #94
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_18092238
Afdingen:

Op bulk inkopen;
op markten;
op dure dingen;
op tweedehands dingen;
op plichten.

Opdingen;

Op salaris;
op vakantiedagen;
op verkopen;
op rechten;

Je bent een f*cking deurmat als je niet voor jezelf opkomt! Mensen die niet vragen worden overgeslagen!
reset
pi_18092294
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:18 schreef JoeBlack2k het volgende:
afdingen vind ik pauper

heb je geen geld ofzo ? zwerver

helemaal bij een pc. doen ze bij mij ook altijd.. alsof ik korting krijg bij de A.H
helemaal me eens
  woensdag 31 maart 2004 @ 21:29:52 #96
55583 Brrrs
Bloggen is mooi
pi_18093015
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:40 schreef Moody het volgende:
ik wil mijn Whopper Menu altijd voor 3 euro...
lukt niet altijd helaas
Bij sommiige vestigingen van BK doen ze niet mee met de landelijke acties; tijdje terug:
Spotje op de radio: twee Whopper Jr voor 2,50 (ofzo)
Lekkere trek dus besteld; moest ik E 6,00 afrekenen, toen ik de kassadame op die actie wees, kreeg ik die korting toch.

Bij witgoed zit er standaard 10% onderhandelingsruimte op het produkt, houd je je mond, krijg je geen korting, vraag je er wel om, dan heb je snel wat verdient.
EURO of EYPO het is toch gewoon monopoliegeld. http://attu.blogspot.com
pi_18098872
witgoed, wat is dat?
pi_18099224
quote:
Op donderdag 1 april 2004 01:48 schreef Sessy het volgende:
witgoed, wat is dat?
Witgoed zijn de "witte" huishoudelijke apparaten: koelkasten, wasmachines e.d..
In tegenstelling tot bruingoed: televisies, radio´s e.d.
pi_18099326
quote:
Op donderdag 1 april 2004 02:30 schreef Gajus het volgende:

[..]

Witgoed zijn de "witte" huishoudelijke apparaten: koelkasten, wasmachines e.d..
In tegenstelling tot bruingoed: televisies, radio´s e.d.
en zwartgoed zijn zwarte slipjes,zwartwerkers en dubbel zoute drop
iedereen wil naar de hemel maar niemand wil er dood
pi_18099335
Hee deze bestaat nog
| Foto's |
pi_18099364
Ik ging naar een opticien voor een bril met titanium frame voor 500 gulden. Nu is een opticien duurder dan een gewone brillenverkoper, maar dat komt mede door de grondige oogmetingtest.

Omdat ik hecht aan een reservebril, vroeg ik aan de opticien hoeveel korting ik zou krijgen bij de aanschaf van twee identieke brillen. Logisch die korting, immers een tweede oogmetingtest is niet nodig. Met zijn antwoord van 10% korting kon ik het vinden en werd de koop gesloten.

Een paar dagen later haalde ik mijn brillen op. Tot mijn verbazing bracht de opticien niet 100 maar 50 gulden korting in rekening. Hoezo we hadden toch 10% korting afgesproken? Jazeker maar dat had alléén betrekking op de tweede bril, stelde de opticien. Neen, 10% korting op de totale koopsom, was mijn reactie. Ik toonde hem vervolgens 9 honderdjes en keek hem zwijgend aan. Ik zag hem tellen en toen zwichtte hij. Uiteraard ...
  donderdag 1 april 2004 @ 17:57:10 #102
11682 Moonah
Jolie femme
pi_18112741
quote:
Op donderdag 1 april 2004 03:19 schreef Gajus het volgende:
Jazeker maar dat had alléén betrekking op de tweede bril, stelde de opticien. Neen, 10% korting op de totale koopsom, was mijn reactie. Ik toonde hem vervolgens 9 honderdjes en keek hem zwijgend aan. Ik zag hem tellen en toen zwichtte hij. Uiteraard ...
Well done!
pi_20454872
Voordat je gaat afdingen moet je een paar dingen voor jezelf op een rijtje hebben:
* Wat is een redelijke prijs, voor de verkoper om het te verkopen? (een app. van 1000 Euro voor 100 Euro willen, en iedere verkoper lacht je de deur uit. 800 kan wel, afhankelijk van het product misschien meer of minder)
* Voor welke prijs wil ik het apparaat hebben?
* Waarom wil ik korting? (Omdat het beter is voor mijn portomenee! En wat zegt de verkoper dan: Het is beter voor de mijne, als ik geen korting geef! Dus verzin iets als: Nou, ik wil eigenlijk nu nog niet kopen. Een goede verkoper zal dan automatisch iets vragen als: "Stel dat ik u nu een aantrekkelijk aanbod doe, koopt u hem dan nu bij mij?"
* HEEL BELANGRIJK: De verkoper onderhandelt iedere dag, hij kan het veel beter dan jij. Hij kan je het gevoel geven dat je 'm uitknijpt zonder dat dit zo is, of juist heel gemakkelijk met korting strooien. Waarom hij dit doet is zijn zaak, daar kom je nooit achter. Denk in elk geval nooit dat je hém hebt opgelicht.

Vervolgens maak je een sommetje. Het is voor de verkoper redelijk om het app. voor 800 aan te bieden, verwacht ik. Ik heb 900 Euro voor het apparaat over. Als ik 700 bied, lacht hij me misschien uit, dus ik begin ergens bij 750. Ik verwacht niet dat hij het doet, maar geeft niet het achterste van mijn tong. De verkoper zegt nee, minstens 900. Dom van de verkoper, je komt nu lager uit dan je verwacht had. Altijd prijs. Je doet nu een bod, van bijvoorbeeld 900 en een Senseo erbij, en klaar is Klara. Hij zegt nee, en doet je een bod van bijvoorbeeld 975, inclusief gratis bezorgen. Nu wordt 't lastig. Doe of je niet wilt kopen, twijfel. Zeg dat je het eerst met je vrouw wilt overleggen, of eerst nog even verder wilt kijken. Zeg dat je tóch nog niet zeker weet of dit nou wel het type is dat je wilt. Als de verkoper je dan een bod van 925 doet, zeg jij, inclusief bezorgen, en is de boel rond. Als hij geen bod doet, doe je heel resoluut zelf een bod: Voor 875 neem ik 'm meteen mee. En dan krijgt het spelletje een vervolg, zoals ongeveer hierboven.

Vraag ook eens aan een verkoper of hij er iets bij kan doen, ipv er iets af. Bijvoorbeeld een gratis Senseo, koptelefoon, of gratis aansluit materiaal. Hij zal dit liever doen dan domweg korting geven, want 100 Euro korting is meer dan 100 Euro spullen weggeven.

PS. Wees resoluut, maar niet té. Door resoluut te zijn, toon je daadkracht, en denkt de verkoper dat jij weet waar je het over hebt. Als je te resoluut bent, en er geen overeenkomst komt, moet je een zwaktebod gaan doen, om alsnog te kunnen kopen, en dit zal altijd in jou nadeel uitvallen. De enige optie die je dan nog hebt is naar een andere winkel gaan, en het daar opnieuw proberen...
  woensdag 7 juli 2004 @ 01:52:35 #104
95608 Speth
Rorschach
pi_20455210
Net zolang bij de kraam staan zeuren tot die Chinees me de 4 gameboy spelletjes voor 200 Yuan meegaf omdat hij helemaal gestoord van me werd.
pi_20456140
Dvd/divx;-) speler van ¤ 99,- voor ¤ 80,- (showroom model van een merk dat ze niet verkocht kregen)
pi_20460227
Ik werkte ooit in een winkel waar ze een ontzettende hekel hadden aan afdingers, toen was er een vrouw die in de uitverkoop probeerde af te dingen op een al te goedkoop truitje. Mijn baas heeft haar toen eerst een contract laten tekenen waarin stond dat ze de winkel niet meer binnen mocht komen en daarna het truitje gratis gegeven. Vond ik wel leuk.
  woensdag 7 juli 2004 @ 12:28:14 #107
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20461258
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 01:52 schreef Speth het volgende:
Net zolang bij de kraam staan zeuren tot die Chinees me de 4 gameboy spelletjes voor 200 Yuan meegaf omdat hij helemaal gestoord van me werd.
Echt iets om over op te scheppen
Vampire Romance O+
pi_20461384
Dwarf, je kunt de verkoper inderdaad helemaal niet oplichten.

Eigenlijk is afdingen alleen maar zorgen dat je zelf niet TE erg wordt opgelicht.
  woensdag 7 juli 2004 @ 12:45:22 #109
11682 Moonah
Jolie femme
pi_20461684
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:33 schreef Sessy het volgende:
Dwarf, je kunt de verkoper inderdaad helemaal niet oplichten.

Eigenlijk is afdingen alleen maar zorgen dat je zelf niet TE erg wordt opgelicht.
Eens.

Mijn laatste 'afdingpraktijken':
- Zonnehemel: van 589 naar 549 (alleen omdat dezelfde bij de concurrent voot 549 stond).
- Bed: van 2800 voor 2300. Is wel redelijk. Mijn oude waterbed pompen ze gratis leeg. Ik kreeg ze echter niet zo ver dat ze het ook mee zouden nemen.
  woensdag 7 juli 2004 @ 13:02:45 #110
95608 Speth
Rorschach
pi_20462141
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:28 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Echt iets om over op te scheppen
Schep ik op dan? Het was gewoon leuk, daarom vertel ik het even. Als ik wil opscheppen zeg ik wel dat mijn vader rijk is en ik een groot huis heb.
pi_20467243
Rotflol @ Speth.
Weet je, als mensen zeggen dat hun vader dit en dat is, denk ik altijd: okay je vader kan dit en dat, maar wat kun JIJ?
Zoals het tegenwoordig zit, is het waarschijnlijker dat pa en ma in Spanje hun bezit verfeesten, dan dat ze het aan hun kinderen doorgeven.

En voor de volgende generatie zal dat helemaal gelden: je hebt je huis pas nadat de hypotheek is afgelost. (idem auto, boot, vakantiehuisje) En zo hoog als dat die huizenprijzen (en dus hypotheken) nu zijn...
  woensdag 7 juli 2004 @ 16:21:48 #112
95608 Speth
Rorschach
pi_20467334
Zelfspot en arrogantie is een dodelijke combinatie
pi_20477220
Ik werk zelf in de detailhandel, elektronika wel te verstaan. En vind het soms echt op het zielige af als mensen om korting gaan bedelen. Voorbeeld iemand koopt een(1) product uit de aanbieding waar nog net geen geld bij moet vanuit de winkel en dan willen ze 5-10% korting. En dan kijken ze je nog raar aan als je je lachen niet kunt inhouden.

Als de winkel korting wil geven bij aankoop van 1 artikel dan is dat wel de verkoopprijs ongeacht welk artikel het is en hoeveel winst een winkel hierop maakt.

Tegenwoordig als mensen er om vragen bij 1 of 2 prut artikelen vraag ik altijd of ze het dan over 10 of 20 stuks hebben wordt er een beetje moe van.
A Man is as faithfull as his options
  donderdag 8 juli 2004 @ 01:00:16 #114
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20480373
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 13:02 schreef Speth het volgende:

[..]

Schep ik op dan? Het was gewoon leuk, daarom vertel ik het even. Als ik wil opscheppen zeg ik wel dat mijn vader rijk is en ik een groot huis heb.
Je hebt gelijk, het is meestal wel leuk om te zien als mensen zich voor lul zetten :')

* MouseOver geeft Speth een vertederd klopje op z'n hoofdje
Vampire Romance O+
  donderdag 8 juli 2004 @ 01:30:33 #115
95608 Speth
Rorschach
pi_20480740
Ga jij nou maar kamperen Dan ga ik dit jaar weer lekker naar China
pi_20480788
Met je rugzakje en je slaapzakje, Speth?
  donderdag 8 juli 2004 @ 01:45:00 #117
95608 Speth
Rorschach
pi_20480892
Wat zijn dat?
  vrijdag 9 juli 2004 @ 01:01:27 #118
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_20502435
Sowieso bij grotere spullen zoals witgoed en dergelijke. Of bij duurdere dingen.
Eigenlijk lukt het altijd wel. Beetje grappen, grollen en vooral lief en onschuldig kijken
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 9 juli 2004 @ 01:13:25 #119
78451 fille_fatale
** I spy... **
pi_20502707
Ik ben pas in Egypte geweest... nou dat afdingen is echt helemaal niks voor mij hoor. Dat kan ik beter aan mensen overlaten die wat steviger in hun schoenen staan! Ik hou sowieso niet van praten over geld, en kan het niet over mijn hart verkrijgen zo'n 'arm verkopertje' maar een minimumprijs te geven (en ja ik weet best dat het daar heel normaal is.)

In Nederland zou ik het ook niet snel doen... ik voel me dan zo'n bedelaar, of iemand die heel erg gierig is. Ik kan het gewoon niet, ik kan het ook niet aanzien als iemand anders het wel doet.

Misschien zou ik het moeten oefenen...
  vrijdag 9 juli 2004 @ 01:18:10 #120
95608 Speth
Rorschach
pi_20502806
Ik doe 't alleen in 't buitenland.... In Nederland afdingen vind ik pauper, in 't buitenland is 't toch alleen shit dat je koopt, dus dan is 't alleen maar leuk. Als je gewoon zo irritant mogelijk bent voor de verkoper en een flink grote bek durft op te zetten gaan ze vanzelf overstag.

Weglopen als ze je aanbod niet aannemen helpt trouwens ook.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 01:20:32 #121
99186 Outckast
Lachuh Toch
pi_20502854
Als je een Gun op zijn hoofd zet willen ze het nog wel eens gratis weggeven

is wel zeer risicovol dus oppassen
pi_20505908
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 01:45 schreef Speth het volgende:
Wat zijn dat?
Ah, met plastic "chinese" geblokte tasjes dus.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 10:44:42 #123
22273 Dizer
Save the beard!
pi_20506349
Meestal begin ik dan met: "Goh...maar jullie zijn veels te duur joh... en dan begint het...."

Maar op kleding doe ik dat nooit...tenzij idd er een foutje in zit. Laatst bij schoenen wel gedaan. Was ik samen met een vriend voor hem bij een winkel voor sportschoenen, was ie 59 euries maar niet meer in zijn maat. Een paar winkels verder zelfde schoenen wel in zijn maat.....79 euries. Gewoon gezegd en heeft ie naar 65 gedaan. Hij wou niet lager. Tjah hij moest ze wel hebben...

Zelf werk ik in een electronica winkel waar ze constant daarom vragen. Vind het wel prima als ze erom vragen, maar doe dat pas aan het eind en niet als het eerste van het gesprek. Wel eens klanten gehad die niet eens gedag zeiden maar het eerste wat uit hun mond kwam: "Wat is de korting?" Dan roep ik gelijk dus...Doet u geen moeite, aan korting doe ik niet en loop ik weg.
Friends don't let friends remain beardless...
pi_20509942
Op de markt kun je goed afdingen op van die cosmetica die eigenlijk bij de etos gejat is....
Zeg gewoon, krijg ik de tweede gratis? is t nee, voor de helft dan? ook nee... nou dan ga ik naar die andere vent, daar krijg ik wel altijd korting, maar dan moet ik weer terug lopen, maar goed...
Vaak gaan ze er dan toch nog op in!

Voor de mensen die afdingen iets voor zwervers en schooiers vinden, waarom zou je het niet proberen? Je bent een dief van je eigen portomenee.

Met kleding, in winkels, waar niets mis mee is doe ik het niet hoor, maar op markten wel.
En ik kijk ook eerst in meerdere winkels wat de prijzen zijn.
M'n vriend doet t met cartidges die krengen zijn duur! 34,- euro!
Vraagt ie wat kost ie bij jullie? En dan vind je dat niet een beetje duur? weet je dat ie daar en daar 29,- is? Meestal krijgt ie m dan goed koper, lukt t niet dan neemt ie m niet. Probeert ie het een andere keer ergens anders.
Zoieso belachelijk dat die dingen zo duur moeten.... stelletje afzetters!
pi_20664380
Wel apart dat er zoveel mensen zijn die het 'pauper' vinden. Vooral zo houden ! Des te meer korting kunnen de winkeliers dan weggeven aan mensen die er wel om vragen.

Ik hoorde dat juist de 'zuinige' Nederlanders de enigen zijn die niet afdingen op markten in het buitenland. Autoverkopers noemen de prijs die op een auto staat niet voor niets de sucker-price.

Vaak is korting vragen al voldoende. Op een horloge kreeg ik meteen al 10% korting. Ik vroeg alleen 'Wat kost-ie voor mij?' 'Hij kost overal hetzelfde meneer' 'Nee, hoor niet waar ik korting kan krijgen, daar kost-ie minder', 'Ehm, ok, 10% korting'. Naderhand stom natuurlijk dat ik meteen ja zei, er zat dus waarschijnlijk meer in, ik wou 'm te graag.

Je moet alleen een beetje weten hoeveel marge een verkoper op z'n spullen heeft. Ga maar rustig voor dingen als kleren, schoenen en speciaal artikelen van minstens 30% marge. En houd er ook rekening mee dat je onverrichterzake de winkel uit moet kunnen lopen.

.. Het blijft een heerlijke sport
'Boy, it's like a sauna in here'
  vrijdag 16 juli 2004 @ 15:19:54 #126
11682 Moonah
Jolie femme
pi_20664948
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 01:18 schreef Speth het volgende:
In Nederland afdingen vind ik pauper
Well, then I'm proud to be a pauper!
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 13:30 schreef missi het volgende:
Op de markt kun je goed afdingen op van die cosmetica die eigenlijk bij de etos gejat is....
Nou, dat zou ik dan uit principe weer níet doen. Ik hoef geen gejat spul.
pi_20666286
laatst 40 euro korting gekregen op 2 paar schoenen (van 385 voor 345)...
pi_20666332
quote:

Maar dat is mijn mening
eensch!
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:22:03 #129
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_20666612
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 01:13 schreef fille_fatale het volgende:
Ik ben pas in Egypte geweest... nou dat afdingen is echt helemaal niks voor mij hoor. Dat kan ik beter aan mensen overlaten die wat steviger in hun schoenen staan! Ik hou sowieso niet van praten over geld, en kan het niet over mijn hart verkrijgen zo'n 'arm verkopertje' maar een minimumprijs te geven (en ja ik weet best dat het daar heel normaal is.)
Respect voor de verkoper is het zelfs daar .. afdingen.

Ik ken een verhaal van iemand die op vakantie in India was, iedere dag kocht hij dingetjes bij een kiosk.
Hij dingde niet af ..
Bleek na een tijdje dat de verkoper hem dus een arrogante kwal vond omdat hij dus nooooit afdingde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')