Laatst legde ik in een (dure) kledingzaak een (heel) aardig stapeltje kleding op de toonbank. Ik vraag de eigenaar of we kunnen onderhandelen. uiteindelijk krijg ik een rok twv 100 euro gratis (nah, oké, was al afgeprijsd naar 40, maar dan nog), plus extra korting op een van de andere keldingstukken.
Vandaag een rokje. Was al wel afgeprijsd, maar er zat een klein foutje (dat ik best kan herstellen) in de naad. Ik krijg er nog 30% korting bovenop.
Tot slot vorige week een trui gekocht waar een haak in zat. Hup, 10 euro eraf geluld!
Alleen bij de aanschaf van mijn computer ging het wat minder. Toen durfde ik nog niet zo goed. Slechts 25 euro op een bedrag van bijna 1000.
Wat, hoe en hoeveel ding jij af???
Neej, kleding voornamelijk. Voor kleine bedragen boeit het me niet zo.
Laatst kleding gekocht voor over de 1500 euro, heb er een leren jack van 500 euro afweten te praten dus totaal zou ik meer dan 2000 euro kwijt zijn geweest, maar goed dat is een winkel waar ik vaak kleding kom kopen. Vaste klant noemt men dat
Als ik af zou dingen voel ik me verpauperd omdat ik loop te schooien om korting.
Maar dat is mijn mening
quote:gewoon minder ingooien
Op woensdag 7 januari 2004 19:07 schreef Black-Death het volgende:
Snoepautomaten afdingen lukt mij nooit
quote:Dan geeft ie geen snoep
Op woensdag 7 januari 2004 19:08 schreef vuurwerkman het volgende:[..]
gewoon minder ingooien
quote:Dat is idd jou mening...
Op woensdag 7 januari 2004 19:07 schreef MarjoleinA het volgende:
Ik ding niet af omdat ik het nergens voor nodig vind.
Als je genoeg geld hebt waarom dat niet gewoon betalen?
En als je het te duur vind moet je niet in die prijsklasse zoeken.Als ik af zou dingen voel ik me verpauperd omdat ik loop te schooien om korting.
Maar dat is mijn mening
quote:Domme mening. Dit heeft niks met schooierij te maken maar met nederlandse bekrompenheid.
En als je het te duur vind moet je niet in die prijsklasse zoeken.Als ik af zou dingen voel ik me verpauperd omdat ik loop te schooien om korting.
Maar dat is mijn mening
quote:Slaan tegen de zijkant helpt.
Op woensdag 7 januari 2004 19:08 schreef Black-Death het volgende:[..]
Dan geeft ie geen snoep
quote:Kijk, dat had ik eerst dus ook. Ik geneerde me ervoor.
Als ik af zou dingen voel ik me verpauperd omdat ik loop te schooien om korting.
quote:Aan welke film van Monthy Python doet me dit denken?
Op woensdag 7 januari 2004 19:11 schreef Patrick281 het volgende:
In het buitenland waarderen ze de koper niet als hij met de verkoper nooit onderhandelt over de prijs.
(dat is een blijk van nul respect voor de winkel/kooplui)
quote:Trui (- 10 euro) was gewoon bij H&M. Maar dan moet er wel een (minimaal) foutje inzitten.
Op woensdag 7 januari 2004 19:09 schreef prinsrob het volgende:
Werkt zoiets ook bij ketens als C&A enzo?
quote:
Maar dat is mijn mening
Hoezo verpauperd? Ben jij dan ook zo'n type die merkkleding statusverhogend vindt werken?
Bijvoorbeeld:
Computer -> spindeltje cd's, usb stick
Printer (trouwens niet zo duur meer tegenwoordig) -> pak papier
Dure TV -> dvdspeler
Uiteindelijk halen ze er toch al winst op, ook al krijg je iets 'gratis'
En al ze dat niet willen doen voor een goede klant, vind ik hen eerder schooierig dan ikzelf. Dan probeer ik het wel een concurrent.
De markt is toch al zo verzadigd.
heb je geen geld ofzo ? zwerver
helemaal bij een pc. doen ze bij mij ook altijd.. alsof ik korting krijg bij de A.H
"Zucht, van sommige cd's kom ik ook echt niet af, je mag m hebben voor 16 euro, dat is de inkoopprijs"
Geil
quote:Dat is toch zo? Je bent toch heel stoer als je merkkleding aan hebt? Waarom koop ik het anders? Waarom kopen andere het anders? Je laat met merkkleding zien dat je tenminste geld hebt.
Op woensdag 7 januari 2004 19:15 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
wel een grappige mening!
Hoezo verpauperd? Ben jij dan ook zo'n type die merkkleding statusverhogend vindt werken?
quote:Nee ik ben geen type die merkkleding statusverhogend vindt werken.
Op woensdag 7 januari 2004 19:15 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
wel een grappige mening!
Ik heb zelf de ene keer dure kleding aan en de andere keer goedkopere kleding. Dat maakt me geen bal uit als ik er maar netjes uit zie.
Ik hou gewoon niet zo van dat afdingen voel me er niet lekker ibj als ik dat zou moeten doen.
Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn baas op mijn salaris ging afdingen haha.
quote:Over het algemeen neem ik een 'twijfelende' houding aan, wat ik me zo kan herinneren, bedrag + percentage wat ik bespaard heb.
Op woensdag 7 januari 2004 19:01 schreef Moonah het volgende:
[..]Wat, hoe en hoeveel ding jij af???
Nieuwe keuken: 500 euro (3%)
Hypotheek: 2625 euro (75% retour adviseur premie)*
300mm/f2.8 lens 400 euro (12%) (stond er al een tijd)
70-200mm/f2.8 lens 99 euro (7%) (elders goedkoper)
TV 200 euro (17%) ivm lagere prijs in andere winkel
Waterbed: 200 gulden (5%) (in beddegoed enzo)
Over het algemeen vind ik het wel een leuke sport, soms boeit het me niet en leg ik gewoon het bedrag neer wat het kost.
* wel de voorwaarde dat ik m'n bestaande verzekeringen zou overhevelen naar hun kantoor.
quote:Jawel hoor, genoeg....
Op woensdag 7 januari 2004 19:18 schreef JoeBlack2k het volgende:
heb je geen geld ofzo ?
quote:... en ik heb ook een huis.
zwerver
quote:Dit is dus een voorbeeld waar ik niet van hou
Op woensdag 7 januari 2004 19:20 schreef rilla het volgende:[..]
Dat is toch zo? Je bent toch heel stoer als je merkkleding aan hebt? Waarom koop ik het anders? Waarom kopen andere het anders? Je laat met merkkleding zien dat je tenminste geld hebt.
quote:Je bedoelt tijdens het kopen?
Op woensdag 7 januari 2004 19:22 schreef harryharry het volgende:[..]
Over het algemeen neem ik een 'twijfelende' houding aan,
quote:Mensen kopen het vaak omdat ze het mooi vinden maar het merk heeft er ook vaak veel mee te maken. Of denk je van niet dan?
Op woensdag 7 januari 2004 19:23 schreef MarjoleinA het volgende:[..]
Dit is dus een voorbeeld waar ik niet van hou
quote:BHFH uitlachen is toch standaard hier?
Op woensdag 7 januari 2004 19:38 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik herinner me geloof ik no een topic van BHFH, die werd uitgelachen omdat ie in winkels ging afdingen. Maar blijkbaar gebeurd het dus wel gewoon.
quote:Ja, maar om dan nou precies hetzelfde te gaan doen
Op woensdag 7 januari 2004 19:41 schreef KapiteinRuigbaard het volgende:[..]
BHFH uitlachen is toch standaard hier?
quote:Het gaat mij absoluut niet om merken.
Op woensdag 7 januari 2004 19:35 schreef rilla het volgende:[..]
Mensen kopen het vaak omdat ze het mooi vinden maar het merk heeft er ook vaak veel mee te maken. Of denk je van niet dan?
gaat dat zo ongeveer?
ik heb dat nog nooit gedaan enzo...misschien een keer proberen.
quote:Soms staan dingen bewust duurder dan ze in feite kosten. Afdingen kan op veel manieren het nemen van een showroom model of op een ding wat al een tijdje staat of gewoon om de sport.
Is voor een verkoper ook leuk trouwens om daar tegen in te gaan....
Neem ik maar 1 stuk mee, dan ding ik niet af.
Laatst een nieuwe badkamer gekocht, alles was geregeld, en dan de vraag. Toch 20% eraf!
Op rommelmarkten vraag ik altijd wat de uiterste verkoopprijs is.
Want nee heb je, ja kan je krijgen!
quote:Het is een lijstje van de dingen die ik me zo herinner. En de 'twijfelende' houding is inderdaad bij de verkoop. Beste voorbeeld was de aanschaf van de TV die heb ik gekocht bij IT's terwijl ie bij Megapool goedkoper was. Stond bij die TV te kijken, verkoper komt naar me toe. Tja mooie TV maar die prijs bij megapool is ie een goedkoper. Ik zou hem wel hier willen kopen maar ... ... .. Na wat rekenwerk ging hij er 50 euro onderzitten.
Op woensdag 7 januari 2004 19:25 schreef Moonah het volgende:[..]
Je bedoelt tijdens het kopen?
Da's trouwens wel een aardig lijstje wat je daar postte.
Ik vind wel dat je eerlijk moet zijn, je kunt een zaak op een A lokatie niet vergelijken met een internet shop met een magazijntje ergens in de achterhoek. Dus geen internet(shop) prijzen vergelijken met 'echte' winkel.
Soms vang je ook bot, al weer wat geleden. Toen ik destijds een nieuwe digitale camera (d60) wilde kopen ging ik naar de fotozaak waar ik al enige tijd over de vloer kwam. Wat kost ie 3400 euro (advies prijs van canon) Ik zei dat ie ruim 400 euro duurder was als zijn 'collega' nabij Rotterdam het antwoord was simpel "dan moet je hem daar gaan kopen" tja dat heb ik toen ook gedaan...
En nee ik ben geen klant die staat te wikken en te wegen, ik koop zeer impulsief. Voor een kerst kadootje ging ik voor iets simpels kijken bij een kookwinkel, hadden ze niet en was 5 minuten later een messenblok rijker en 400 euro armer (owja 10% korting)
quote:Makelaardij waar de prijzen ook bewust te hoog zijn
Op woensdag 7 januari 2004 19:52 schreef MarjoleinA het volgende:
Ik werk zelf bij een makelaardij en daar bellen mensen ook op om te onderhandelen. Ik vind het ook een sport om er tegenin te gaan maar in het dagelijks leven in de winkel, AH, kledingwinkels etc hou ik er niet zo van.
Is toch altijd mooi meegenomen als je bijv.3 kledingstukken krijgt ipv. 2
[Dit bericht is gewijzigd door pimpin op 08-01-2004 13:59]
quote:Nou, bij mijn PC ben ik nadrukkelijk ook bij andere zaken gaan kijken. De verkoper zei: "Als je hem toch hier koopt, doe ik iets leuks voor je."
Op woensdag 7 januari 2004 19:47 schreef Famas het volgende:
hoe doe je eigenlijk dat afdingen??
stel: ik koop een pc voor eh...1000 euro en ik vind dat te duur.
Ik loop dan naar de verkoper toe en zeg:"ik vind 1000 euro vrij duur voor die pc, kunnen we niet wat onderhandelen over de prijs?"
quote:Voorbeeld:
Afdingen is voor paupers
Winkel B heeft em toevallig niet meer in voorraad en A wel.
Dus dan ga je toch naar A en sta je volledig in je recht om daarop af te dingen?
Of vind je het lekker om genaaid te worden?
Als we het hebben over andere steden, online winkels enzovoort is het een ander verhaal.
quote:[offtopic] omdat bijvoorbeeld broeken van de bentex strak zitten op mn kont en vreselijk ruim om mn benen en buik.. of juist andersom :S van kleren van bepaalde merken weet ik dat het mij goed past en niet snel kapot gaat [/offtopic]
Op woensdag 7 januari 2004 19:20 schreef rilla het volgende:[..]
Dat is toch zo? Je bent toch heel stoer als je merkkleding aan hebt? Waarom koop ik het anders? Waarom kopen andere het anders? Je laat met merkkleding zien dat je tenminste geld hebt.
hoe ik afdingen doe?? hehe nou gewoon: maaam kijk hier zit een gaatje, en mn moeder die gaat wel naar de verkopers toe.. ding niet zo snel af omdat ik nooit zo op gaatjes en weeffoutjes enzo let.. daarbij vind ik et redelijk schooierig, moet ook altijd om mn moeder lachen maarja, die lui verdienen nog genoeg of er nou een tientje van dat ene truitje/whatever afgaat of niet, dus et maakt hun ook niet uit, zijn hun dr ook weer vanaf
ding trouwens alleen af bij kledingstukken, owjah en gratis printer bij de pc maar dat krijgt toch bijna iedereen
quote:Met computerspul gewoon naar een wat kleiner winkeltje gaan. Printje maken van de pricewatchzut van t.net, zeggen dat je het voor zoveel kan krijgen, en je toch OV hebt dus die verzendkosten niet tellen. Grote kans dat je iig korting krijgt.
Op woensdag 7 januari 2004 21:23 schreef rolon het volgende:
Ja ik lees in sommige reacties
[..]Voorbeeld:
Mobiel kost in winkel A 330 euro
en 10 meter verder in winkel B 300.Winkel B heeft em toevallig niet meer in voorraad en A wel.
Dus dan ga je toch naar A en sta je volledig in je recht om daarop af te dingen?Of vind je het lekker om genaaid te worden?
Als we het hebben over andere steden, online winkels enzovoort is het een ander verhaal.
quote:Oh, nou, dat maakt mij niet uit.
Op woensdag 7 januari 2004 21:55 schreef Offy het volgende:
Want om daarna dan nog te zeggen 'doe dan maar voor de volle prijs' staat ook een beetje raar als je een half uur hebt proberen af te dingen. Wat dan?
quote:Nou dan! Als ik geen printer hoef, dan ben ik toch gek als ik niet om korting vraag?
Op woensdag 7 januari 2004 21:48 schreef lovegrrl het volgende:
en gratis printer bij de pc maar dat krijgt toch bijna iedereen
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:12 schreef prinsrob het volgende:[..]
Aan welke film van Monthy Python doet me dit denken?
quote:printer doorverkopen had je misschien meer voor gekregen dan die 25 euro
Op woensdag 7 januari 2004 22:50 schreef Moonah het volgende:[..]
Nou dan! Als ik geen printer hoef, dan ben ik toch gek als ik niet om korting vraag?
quote:Oh, maar daar ben ik echt te lui voor.
Op woensdag 7 januari 2004 22:53 schreef lovegrrl het volgende:[..]
printer doorverkopen had je misschien meer voor gekregen dan die 25 euro
Ik merk ook dat het me niet eens echt om het geld gaat.
Beetje offtopic, maar ik heb me eens verdiept in die ziektekostenverzekering-gedoetjes, en ik kan best met wat uitzoekwerk met een andere verzekering enkele honderden euro's per jaar besparen. Maar dat doe ik dan weer niet, te veel gedoe enzo.
mijn vader heeft bij seats en sofa's een bankstel van 2350 voor 1750 gulden gekregen. vond ik erg goed van hem. (staat seats en sofa's wel om bekend hoor dat je moet afdingen.) we zijn naar binnen gelopen en hebben even rondgekeken. Na een bank uitgezocht te hebben zijn we met zo'n verkoper gaan zitten en gezegd dat we wat van de prijs af wilden hebben. hij een berekening gemaakt, maar die vond mijn vader nog te hoog. dus zijn we de zaak uitgelopen
na 5 minuten zijn we terug gegaan die verkoper helemaal blij natuurlijk, maar wij hebben gezegd dat we de bank voor 1700 wilden hebben. hij moest dit met zijn baas overleggen. en kwam terug met de mededeling dat hij hem voor 1750 (incl. brengen) mee kon geven.
en de 2e keer heeft mijn pa gewoon gezegd ik wil wel korting aangezien we zoveel in 1 keer bestellen
toen ik het huis uit ging moest ik alle elektrische apparaten nieuw hebben dus dit allemaal bij modern gekocht en een fikse korting gevraagd. geloof dat ze er zo'n 750 gulden afgehaald hebben toen (op een bedrag van zo'n 6000 gulden
[Dit bericht is gewijzigd door lieverd23 op 07-01-2004 23:24]
quote:De pa van m'n vriendin is ook zo'n onderhandelaar, ondanks dat verschillende garages zeiden dat er geen onderhandelingsruimte zat bij de aanschaf in 2001 van een nieuwe Mini (Zwarte mini cooper met alle opties) toch een gratis radio/cd + navigatie CD voorelkaar gekregen. Mij lukte het niet.
Op woensdag 7 januari 2004 23:10 schreef lieverd23 het volgende:
ik ben zelf niet zo'n onderhandelaar, maar mijn vader en mijn vriend wel hoor.
[..]
quote:[offtopic] en dan es bedenken wat je met die paar honderd euro ook had kunnen doen
Op woensdag 7 januari 2004 22:58 schreef Moonah het volgende:[..]
Oh, maar daar ben ik echt te lui voor.
Ik merk ook dat het me niet eens echt om het geld gaat.
Beetje offtopic, maar ik heb me eens verdiept in die ziektekostenverzekering-gedoetjes, en ik kan best met wat uitzoekwerk met een andere verzekering enkele honderden euro's per jaar besparen. Maar dat doe ik dan weer niet, te veel gedoe enzo.
heb trouwens een keer met een vriendin bij een snackbar gestaan voor een ijsje, die vent had nog geen softijs.. alleen een soort soft voor zo'n 3 euro
zei ik in zn gezicht dat we dan wel naar de overkant zouden gaan (daar zat een andere snackbar) wou die voor 3 euro wel 2 van die ijsjes maken
haha
quote:Bla bla, elke pauper met een beetje kennis van Ebay kan zich van top tot teen hullen in merkkleding voor een appel en een ei.......
Op woensdag 7 januari 2004 19:20 schreef rilla het volgende:Je laat met merkkleding zien dat je tenminste geld hebt.
Wat ik geen afdingen vind is:
- Hij is elders goedkoper. Dit is geen afdingen, maar gewoon bij de goedkoopste winkel kopen.
- Er zit een foutje in. Aangezien het product niet 100% voldoet, zou je zelfs gek zijn om de volle mep te betalen.
Afdingen is wel:
- Iets van de prijs afkrijgen, terwijl deze winkel al de goedkoopste is, en het product is 100% goed.
Foutjes in kleding
en dan nog niet eens omdat ik het leuk vind om die korting te krijgen, maar soms is het gewoon zo dat je de pech hebt je iets gevonden te hebben waar je helemaal over in je nopjes bent, het het laatste stuk is... en er een (herstelbaar) foutje in zit. Ik vind het dan niet meer dan reëel om er een korting over te krijgen of te geven.
Bij de verbouwing van een huis ben ik ook behoorlijk bezig geweest.
Keukenopstelling opgesteld, deurtjes uitgekozen... de uitgerekende prijs zat boven het budget dat ik er voor uitgetrokken had.
Erg veel zakken met de prijs wilden ze niet´.
Toen heb ik er een andere regeling uit weten te slepen.
Het bedrag dat boven mijn budget zat zou ik terug krijgen in de vorm van waardebonnen !!
De badkamer zou namelijk ook verbouwd worden en ik had in diezelfde winkel al tegels gezien.
Zíj kregen de zekerheid dat ik mijn badkamer ook bij hun zou kopen, ík bleef omgerekend tóch op schema met mijn budget.
Het bubbelbad heb ik in een andere zaak gekocht.
Bij de prijs zat bezorging etc inbegrepen.
Bezorging was echter niet nodig.
Hup paar honderd van de prijs af ! (guldens toen nog )
EDIT: smiley's
[Dit bericht is gewijzigd door The_Dogfather op 01-02-2004 22:03]
EDIT : voudslep
[Dit bericht is gewijzigd door The_Dogfather op 01-02-2004 23:09]
quote:Ik denk dat dit niet zozeer een kwestie is van afdingen, maar ervoor zorgen dat je niet wordt afgezet.
Op zondag 1 februari 2004 22:02 schreef The_Dogfather het volgende:
Plays del Ingles
quote:cker niet, maar die vent keek niet blij toen we na een uur pas weggingen
Op zondag 1 februari 2004 22:09 schreef Moonah het volgende:[..]
Ik denk dat dit niet zozeer een kwestie is van afdingen, maar ervoor zorgen dat je niet wordt afgezet.
EDIT : witgoud toegevoegd
[Dit bericht is gewijzigd door The_Dogfather op 01-02-2004 23:18]
Ik had ze opgehaald en meegenomen naar een bevriende garage houder, hij heeft me toen geholpen door een lijstje met dingen die ik moest zeggen (uitlijnen, balanceren, bandenkwaliteit etc.) voor mijn neus te houden. Ik sloot af met: ja, je mag ze van mij nu ook nog 2 jaar laten liggen, niemand wil 2e hands velgen alleen ik toevallig omdat ik ze mooi en appart vind. en ik kreeg ze
quote:en mensen met te veel geld
Op woensdag 7 januari 2004 20:08 schreef 5_Dollar_Ho het volgende:
Ik doe niet aan afdingen, dat is voor paupers.
quote:Mam's ex kreeg bij zijn mercedes een tweede voor de zaak voor de helft van de prijs.
Op zondag 1 februari 2004 21:53 schreef The_Dogfather het volgende:Mijn vader heeft ooit bijna 10.000 gulden (alle winst van de dealer) van een nieuwe BMW 530I met compleet executive pakket(leer, DVDnavigatie, climate control, andere velgen etc.) af weten te lullen. rekeningen zijn er uiteraard om bewijs te leveren. let wel, hij heeft zijn eerste BMW bij de vader van de huidige filliaalleider gekocht.
GO DADDY DO
![]()
EDIT: smiley's
quote:Die kunnen ook niet rekenen .
Op dinsdag 3 februari 2004 02:17 schreef DoDoTheDwarf het volgende:Dat zijn de mensen die er gewoon om vragen om opgelicht te worden, want uiteindelijk kijken ze helemaal niet naar de prijs, maar naar de korting. En van die mensen vind ik gewoon: Kijk wat je budget is, en kijk naar dingen die binnen dat budget passen...
quote:
Op zondag 1 februari 2004 21:53 schreef The_Dogfather het volgende:
Mijn vader heeft ooit bijna 10.000 gulden (alle winst van de dealer) van een nieuwe BMW 530I met compleet executive pakket(leer, DVDnavigatie, climate control, andere velgen etc.) af weten te lullen. rekeningen zijn er uiteraard om bewijs te leveren. let wel, hij heeft zijn eerste BMW bij de vader van de huidige filliaalleider gekocht. GO DADDY DO
quote:Jullie vergeten een ding: Die dealer krijgt iedere dag 10 mensen in zijn zaak die om korting vragen. Jullie doen het misschien eens in de 3 jaar, dus geloof mij nou maar: Die dealer heeft echtniet al zijn winst weg gegeven, hij kon alleen goed vertellen dat hij dat wel had gedaan (lees: hij kon goed verkopen). Denk maar niet dat als hij er geen winst meer op maakt, hij jullie nog iets wil verkopen...
Op dinsdag 3 februari 2004 01:58 schreef Sessy het volgende:[..]
Mam's ex kreeg bij zijn mercedes een tweede voor de zaak voor de helft van de prijs.
quote:Ahh weet ik wel. Mam's ex was zelf verkoper van machines
Op dinsdag 3 februari 2004 02:20 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
Jullie vergeten een ding: Die dealer krijgt iedere dag 10 mensen in zijn zaak die om korting vragen. Jullie doen het misschien eens in de 3 jaar, dus geloof mij nou maar: Die dealer heeft echtniet al zijn winst weg gegeven, hij kon alleen goed vertellen dat hij dat wel had gedaan (lees: hij kon goed verkopen). Denk maar niet dat als hij er geen winst meer op maakt, hij jullie nog iets wil verkopen...
Maar het gaat er om dat als je niet onderhandelt, je gewoon treurig veel te veel betaalt.
quote:Maar ja, je leest in dit topic wel, dat behoorlijk wat mensen liever te veel betalen, dan dat ze zich verlagen tot onderhandelen.
Op dinsdag 10 februari 2004 01:53 schreef Sessy het volgende:
Maar het gaat er om dat als je niet onderhandelt, je gewoon treurig veel te veel betaalt.
quote:Niet...
Afdingen, (hoe) doe jij dat?
edit:moet echt leren spelle
Ik zou meteen ontslag nemen! Je bent al die tijd opgelicht!quote:Op dinsdag 10 februari 2004 01:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
Salaris na wat onderhandelen met het 3 voudige verhoogd
Kijk maar hoe pak je dat dan aan? Wat zeg je nou, want aan assertiviteit ontbreekt het me heus niet, maar ik weet gewoon niet hoe ik het moet zeggen...quote:Op woensdag 7 januari 2004 19:17 schreef rolon het volgende:
Als ik iets duurs koop, probeer ik een complementair goed er gratis bij te krijgen.
Bijvoorbeeld:
Computer -> spindeltje cd's, usb stick
Printer (trouwens niet zo duur meer tegenwoordig) -> pak papier
Dure TV -> dvdspeler
Uiteindelijk halen ze er toch al winst op, ook al krijg je iets 'gratis'
Nou, ik denk niet dat je bij de Hema of zo kan afdingenquote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:26 schreef MartinusMagnus het volgende:
Nog zo iets... afdingen bij grote bedrijven of juist bij kleine.... bij een groot bedrijf is het zo dat degene die jou eventueel korting geeft niet 'zijn eigen geld weggeeft' geeft ie daardoor eerder korting of juist niet?
Dit telt niet als afdingen.quote:Op woensdag 31 maart 2004 19:08 schreef Miss_mini het volgende:
ik zag laatst een leuk truitje maar ik vond t toch eigenlijk best duur.....dus is gewoon een knoopje eraf getrokken
helemaal me eensquote:Op woensdag 7 januari 2004 19:18 schreef JoeBlack2k het volgende:
afdingen vind ik pauper
heb je geen geld ofzo ? zwerver
helemaal bij een pc. doen ze bij mij ook altijd.. alsof ik korting krijg bij de A.H
Bij sommiige vestigingen van BK doen ze niet mee met de landelijke acties; tijdje terug:quote:Op woensdag 7 januari 2004 21:40 schreef Moody het volgende:
ik wil mijn Whopper Menu altijd voor 3 euro...
lukt niet altijd helaas
Witgoed zijn de "witte" huishoudelijke apparaten: koelkasten, wasmachines e.d..quote:Op donderdag 1 april 2004 01:48 schreef Sessy het volgende:
witgoed, wat is dat?
en zwartgoed zijn zwarte slipjes,zwartwerkers en dubbel zoute dropquote:Op donderdag 1 april 2004 02:30 schreef Gajus het volgende:
[..]
Witgoed zijn de "witte" huishoudelijke apparaten: koelkasten, wasmachines e.d..
In tegenstelling tot bruingoed: televisies, radio´s e.d.
Well done!quote:Op donderdag 1 april 2004 03:19 schreef Gajus het volgende:
Jazeker maar dat had alléén betrekking op de tweede bril, stelde de opticien. Neen, 10% korting op de totale koopsom, was mijn reactie. Ik toonde hem vervolgens 9 honderdjes en keek hem zwijgend aan. Ik zag hem tellen en toen zwichtte hij. Uiteraard ...
Echt iets om over op te scheppenquote:Op woensdag 7 juli 2004 01:52 schreef Speth het volgende:
Net zolang bij de kraam staan zeuren tot die Chinees me de 4 gameboy spelletjes voor 200 Yuan meegaf omdat hij helemaal gestoord van me werd.
Eens.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:33 schreef Sessy het volgende:
Dwarf, je kunt de verkoper inderdaad helemaal niet oplichten.
Eigenlijk is afdingen alleen maar zorgen dat je zelf niet TE erg wordt opgelicht.
Schep ik op dan? Het was gewoon leuk, daarom vertel ik het even. Als ik wil opscheppen zeg ik wel dat mijn vader rijk is en ik een groot huis heb.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:28 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Echt iets om over op te scheppen
Je hebt gelijk, het is meestal wel leuk om te zien als mensen zich voor lul zetten :')quote:Op woensdag 7 juli 2004 13:02 schreef Speth het volgende:
[..]
Schep ik op dan? Het was gewoon leuk, daarom vertel ik het even. Als ik wil opscheppen zeg ik wel dat mijn vader rijk is en ik een groot huis heb.
Ah, met plastic "chinese" geblokte tasjes dus.quote:Op donderdag 8 juli 2004 01:45 schreef Speth het volgende:
Wat zijn dat?
Well, then I'm proud to be a pauper!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 01:18 schreef Speth het volgende:
In Nederland afdingen vind ik pauper
Nou, dat zou ik dan uit principe weer níet doen. Ik hoef geen gejat spul.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:30 schreef missi het volgende:
Op de markt kun je goed afdingen op van die cosmetica die eigenlijk bij de etos gejat is....
eensch!quote:Op woensdag 7 januari 2004 19:07 schreef MarjoleinA het volgende:
En als je het te duur vind moet je niet in die prijsklasse zoeken.
Maar dat is mijn mening
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 01:13 schreef fille_fatale het volgende:
Ik ben pas in Egypte geweest... nou dat afdingen is echt helemaal niks voor mij hoor. Dat kan ik beter aan mensen overlaten die wat steviger in hun schoenen staan! Ik hou sowieso niet van praten over geld, en kan het niet over mijn hart verkrijgen zo'n 'arm verkopertje' maar een minimumprijs te geven (en ja ik weet best dat het daar heel normaal is.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |