abonnement Unibet Coolblue
pi_16040113
OK, er worden niet of nauwelijks topics over geopend, maar volgens mij is er wel behoefte aan. Hieronder dus een klein FAQje

Wat is DC++?

Een p2p programa, net als Kazaa, Soulseek, enz. Het is gebaseerd op het Direct Connect protocol.

Wat kan je erop vinden?

Alles.

Is het snel?

Ja, maar je moet een beetje geluk hebben. Bij de ene gaat het met 30 B/s, en bij de andere met 30 kB/s. Maar ik heb vaak over de 50 kB/s gehaald.

Wat zijn de voordelen?

- Weinig virussen, download zelf heel veel, niks tegengekomen.
- Vaak snel.
- Heel groot aanbod.
- Geen adware, spyware of banners.

En waar kan je het downloaden?

Op http://dcplusplus.sourceforge.net/, daar is ook de FAQ te vinden.

En wat mag niet in dit topic?
- Géén links naar (sites met) hublists.
- Géén links naar (sites met) servers.

Een algemeen centraal topic is prima, maar warez zijn en blijven uit den boze .

DC++ is niet geschikt voor mensen die:

  • "even snel" een mp3'tje willen downloaden
  • niet veel van computers begrijpen of er moeite voor willen doen
  • weinig/geen bestanden hebben om met anderen te delen
  • Alleen bekende/commerciele bestanden zoeken (losse nummers)
  • DC++ is wel geschikt voor mensen die:

  • Zeldzame bestanden zoeken
  • Zelf invloed willen hebben in het downloaden, dus niet willen afwachten tot het programma iets doet
  • Veel albums downloaden
  • Nieuwe bestanden wil ontdekken en met mensen in contact willen komen met dezelfde interesses
  • [Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 07-01-2004 16:24]

      woensdag 7 januari 2004 @ 15:50:51 #2
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_16040208
    Tja, ik begrijp er niet zoveel van eerlijk gezegd

    Zit ik op zo'n server, maar geen idee hoe te downloaden. Klik ik op een user (dan staat er get list of zo) dus ik dacht dat zal ik wel moeten hebben, maar eer je die list krijgt ben je al uren verder geloof ik.

    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
    pi_16040218
    Het is mooi programma en is idd een centraal topic waard (na mijn mening dan eej!)

    Zet aub wat HUB urls erop, ik heb er 1 maar die is zo beperkt.

    Estoy loco...Porque soy la manera que soy...
    pi_16040255
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 15:51 schreef RX_Shorty het volgende:
    Het is mooi programma en is idd een centraal topic waard (na mijn mening dan eej!)

    Zet aub wat HUB urls erop, ik heb er 1 maar die is zo beperkt.


    Ben zelf ook nog aardig noob, dus ik weet er geen. En ik vraag me uberhaupt af of je di hier wel mag plaatsen.
    pi_16040282
    Goed initiatief

    Hier een tutorial voor de beginners: http://aya.walraven.org/dctutorial/

    Verder wou ik nog even toevoegen

    voordelen

  • Met behulp van filelists kan je precies zien wat andere mensen sharen

  • (dus als je iemand hebt gevonden met dezelfde smaak, kan je veel nieuwe muziek/films/games/etc ontdekken)
  • Hele directories tegelijk downen (dus als je een album wil downloaden hoef je geen losse nummers meer te zoeken, gewoon de hele map in 1x binnenhalen)
  • Minimaal aantal gb sharen (dus geen leechers/fakers)
  • Hublists

    invoeren onder settings > downloads > Public hub list URL

    (je kan er meerdere toevoegen achter elkaar, gescheiden door een puntcomma

    [Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 07-01-2004 16:04]

    pi_16040284
    .

    [Dit bericht is gewijzigd door vanOekelen op 07-01-2004 16:24]

      woensdag 7 januari 2004 @ 15:55:04 #7
    78027 FReNsJ
    lekker zacht
    pi_16040286
    bedoel je dan goede hubs, of heb je geen hublist...
    Nieuw! nu met vleugje Finland.
    Sinds 2011 ook met 50% extra Turkije!
    pi_16040301
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 15:50 schreef Posdnous het volgende:
    Tja, ik begrijp er niet zoveel van eerlijk gezegd

    Zit ik op zo'n server, maar geen idee hoe te downloaden. Klik ik op een user (dan staat er get list of zo) dus ik dacht dat zal ik wel moeten hebben, maar eer je die list krijgt ben je al uren verder geloof ik.


    Elke user heeft slots, de ene 3, de ander 20. Als iemand wat vn je download is 1 slot verbruikt. Als een user geen slot meer over heeft, kan je dus even niks bij hem downloaden.

    Verder is er gewoon een zoekknop hoor

    pi_16040340
    Echt een werelds programma. Bij mij staat-ie de hele dag aan, en ik zou echt niet meer zonder kunnen.
    Nadeel voor de beginnende DC++-er is dat je redelijk veel moet sharen om leuke hubs binnen te komen.
    pi_16040346
    Ik snap niet echt waarom je hier geen goede hublists mag plaatsen maar voor de mensen die ze zoeken, kijk maar gewoon ff op google, zijn er ook zat te vinden.
    Bijvoorbeeld met een combinatie van een naam van een dc progje en hublist...

    De stouterds he, die mensen van google!!

    [Dit bericht is gewijzigd door vanOekelen op 07-01-2004 16:32]

    pi_16040369
    En als de zoekknop niet werkt, moet je bij je instellingen even instellen dat je een passive connectie hebt, dwz achter een router, een HUBlists, bedoel ik uiteraard goede lists.
    Estoy loco...Porque soy la manera que soy...
      woensdag 7 januari 2004 @ 15:59:07 #12
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_16040397
    Lalala, ik heb ingebroken voor een anti-warez melding .
      woensdag 7 januari 2004 @ 15:59:19 #13
    22567 innovation
    Don't look at the sun
    pi_16040399
    mensen DC potocol is uber. maar use dcqui-qt
    die is echt fijn .. je kun namelijk multi download doen..
    van meerdere users 1 file halen.
    poebeer houd van Knorretje2712 http://www.clusius.com,Alain Lecluse
    pi_16040410
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 15:55 schreef yootje het volgende:
    Elke user heeft slots, de ene 3, de ander 20. Als iemand wat vn je download is 1 slot verbruikt. Als een user geen slot meer over heeft, kan je dus even niks bij hem downloaden.
    En bij bestanden kleiner dan 1 mb (oid) heb je geen slot nodig, zo kan je bijvoorbeeld filelists, text files, foto's etc binnenhalen zonder te wachten tot er slots vrij zijn
    pi_16040433
    Ik ben er zelf ook net mee begonnen. Bovenaan ( bij mijn versie in ieder geval) zit een knop connect. Als je daar op drukt krijg je de tabbladed Public , Favorites en Recent. Bij public staat een hele lijst met hubs, daar ben je volgens mij wel even zoet mee.

    Dit is echter wel met een ( volgens mij ) nieuwe versie. Toen ik het downloadde moest ik namelijk ook het Microsoft .net Framework installeren ( dat zo nu en dan crasht).

    Voordat je zomaar gaat connecten moet je wel bedenken dat bijna elke hub een minimum aan gesharede data vereist. Je moet dus een aantal mappen met bijvoorbeeld films o.i.d. delen. Dit kan bij de optie preferences. Als je achter een firewall zit (vaak bij bijvoorbeeld adsl)moet je voor passive mode kiezen ipv active mode.

    Verder is het (volgens mij) slim om je maximum simultanious uploads niet TE laag te zetten omdat je anders gebanned wordt bij verschillende hubs.

    Dit is alles waar ik in m'n 4 dagen dc++ gebruik achter ben gekomen dus mocht er iets niet kloppen dan hoor ik het graag.

    "Guess what ? I've got a fever.. and the only prescription.. is more cowbells !"
    pi_16040455
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 15:59 schreef Slarioux het volgende:
    Lalala, ik heb ingebroken voor een anti-warez melding .
    misschien is het idd even een idee aan de openingspost toe te voegen wat wel/niet mag in dit topic. Bijvoorbeeld hub/hublist adressen mogen wel, maar geen specifieke namen/links van bestanden
      woensdag 7 januari 2004 @ 16:02:45 #17
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_16040485
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:01 schreef Schepseltje het volgende:

    [..]

    misschien is het idd even een idee aan de openingspost toe te voegen wat wel/niet mag in dit topic. Bijvoorbeeld hub/hublist adressen mogen wel, maar geen specifieke namen/links van bestanden


    Ik moet streng zijn, dus niks van dat al.
    pi_16040502
    Waarom worden die hublists weggehaald? Die zijn volledig legaal hoor
    pi_16040509
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 15:59 schreef innovation het volgende:
    mensen DC potocol is uber. maar use dcqui-qt
    die is echt fijn .. je kun namelijk multi download doen..
    van meerdere users 1 file halen.
    URL hiervan dan?

    En Mod is dit een warez request? Of is dit nog toegestaan?

    Estoy loco...Porque soy la manera que soy...
    pi_16040587
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:04 schreef RX_Shorty het volgende:

    [..]

    URL hiervan dan?

    En Mod is dit een warez request? Of is dit nog toegestaan?


    Het programma op zichzelf is volkomen legaal.

    Ik had nog 2 vraagjes:

    De laatste tijd kan ik haast niet meer zoeken of alternatives zoeken, want dan loopt DC++ vast. Ik heb hem al opnieuw geinstalleerd. Iemand enig idee hoe dit komt?

    En als je je afmeldt van een hub, kan je dan nog steeds wel van de users downloaden die je van die hub hebt geplukt?

      woensdag 7 januari 2004 @ 16:14:16 #21
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_16040635
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:04 schreef Schepseltje het volgende:
    Waarom worden die hublists weggehaald? Die zijn volledig legaal hoor
    De spullen op de hublists niet. En zowel, dan weten wij het nog niet. We kunnen niet toestaan dat mensen via FoK! aan hun warez komen, en het is voor ons niet te doen om elke hublist door te spitten. We nemen liever geen risico. Simpel .

    Dit is ongeveer hetzelfde als waarom Bittorent bijvoorbeeld helemaal niet meer mag. De links naar sites waren gewoon te vaag, elke Bittorent site had wel ergens .torrents staan en dat kunnen we niet toestaan.

    De hublists die hier gepost zijn moeten simpelweg gecontroleerd worden, en dat kan gewoon niet. Dus nemen we het zekere voor het onzekere en halen ze weg.

    En nee, we gaan niet 20 man inhuren om al die links te checken

    pi_16040674
    DC++

    [Dit bericht is gewijzigd door Hayek op 07-01-2004 16:39]

    Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
    In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
      woensdag 7 januari 2004 @ 16:18:59 #23
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_16040721
    Staat bovenaan erbij
    pi_16040726
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:14 schreef Slarioux het volgende:

    De spullen op de hublists niet. En zowel, dan weten wij het nog niet. We kunnen niet toestaan dat mensen via FoK! aan hun warez komen, en het is voor ons niet te doen om elke hublist door te spitten. We nemen liever geen risico. Simpel .

    Dit is ongeveer hetzelfde als waarom Bittorent bijvoorbeeld helemaal niet meer mag. De links naar sites waren gewoon te vaag, elke Bittorent site had wel ergens .torrents staan en dat kunnen we niet toestaan.

    De hublists die hier gepost zijn moeten simpelweg gecontroleerd worden, en dat kan gewoon niet. Dus nemen we het zekere voor het onzekere en halen ze weg.

    En nee, we gaan niet 20 man inhuren om al die links te checken


    Vreemde redenatie. Dan zou je bijvoorbeeld ook een link naar marktplaats.nl moeten verbieden, want misschien worden er wel illegale zaken aangeboden

    Ik zou gewoon duidelijke regelgeving houden, dus zaken die direct illegaal zijn (concrete bestanden) mogen niet.

    [Dit bericht is gewijzigd door Schepseltje op 07-01-2004 16:27]

    pi_16040884
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:11 schreef yootje het volgende:
    De laatste tijd kan ik haast niet meer zoeken of alternatives zoeken, want dan loopt DC++ vast. Ik heb hem al opnieuw geinstalleerd. Iemand enig idee hoe dit komt?
    Sinds 0.30* is ie op sommige punten wat buggy geworden.
    Ik zou gewoon handmatig zoeken op alternatives, dan heb je gelijk het voordeel dat ie niet meteen begint te zoeken zonder dat je op de search knop hebt gedrukt
    quote:
    En als je je afmeldt van een hub, kan je dan nog steeds wel van de users downloaden die je van die hub hebt geplukt?
    Dat hangt er vanaf, je kan bij options instellen dat ie automatisch disconnect met mensen die van de hub afgaan. Sinds een halfjaar hebben de developers dit standaard aangezet, maar ik weet niet hoeveel mensen dit hebben veranderd.
    Wel is het zo dat als een hub offline gaat (of reboot) dat je dan gewoon verder kan downloaden.
    Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
    In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
    pi_16040975
    Er is een site waar weer je op hublist kunt zoeken, hublist.org, zo kom je snel op een hub die een beetje in je genre past.
    Een goed programma omdat je oa files moet sharen voordat je toegelaten wordt tot een hub.

    [Dit bericht is gewijzigd door Feuer_Marius op 07-01-2004 16:44]

    Flake: "Pose for Playgirl, of course I won't. I'm not the kind of person to be half naked with thousands of people watching."
    pi_16041063
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:19 schreef Schepseltje het volgende:

    Vreemde redenatie. Dan zou je bijvoorbeeld ook een link naar marktplaats.nl moeten verbieden, want misschien worden er wel illegale zaken aangeboden


    Zo vreemd is die redenatie niet. De zaken die je op p2p netwerken aantreft zijn in verreweg de meeste gevallen illegaal. En dat is nu net het verschil met marktplaats waar de meeste zaken juist wel legaal zijn. Dus de regels die wij hier maken zijn heel duidelijk, geen links naar p2p netwerken, omdat deze in de meeste gevallen wijzen naar illegale meuk. Simpel toch?
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_16041116
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:33 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Zo vreemd is die redenatie niet. De zaken die je op p2p netwerken aantreft zijn in verreweg de meeste gevallen illegaal. En dat is nu net het verschil met marktplaats waar de meeste zaken juist wel legaal zijn. Dus de regels die wij hier maken zijn heel duidelijk, geen links naar p2p netwerken, omdat deze in de meeste gevallen wijzen naar illegale meuk. Simpel toch?


    En ik download op DC++ alleen maar legale dingen.

    Hm...

    pi_16041128
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 15:59 schreef Schepseltje het volgende:

    [..]

    En bij bestanden kleiner dan 1 mb (oid) heb je geen slot nodig, zo kan je bijvoorbeeld filelists, text files, foto's etc binnenhalen zonder te wachten tot er slots vrij zijn


    Bestanden kleiner dan 16KB (standaard) én filelist worden altijd verstuurd. Dit is vooral handig om .NFO te downloaden en zo meer te weten te komen over een bepaalde release. Je kan een goede HUB list vinden op www.imperialnet.org (moet je registreren, dan krijg je een eigen link). Verder is het idd verstanding om DC++ te gebruiken. Er zijn tientalle andere clients, maar die zijn vaak niet toegestaan. Zelfs die officiële Neo-Modus client is in veel hubs verbannen
    [b]Fuck Off, ######## ##### #####![/b]
    pi_16041130
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:33 schreef Lucille het volgende:

    Zo vreemd is die redenatie niet. De zaken die je op p2p netwerken aantreft zijn in verreweg de meeste gevallen illegaal. En dat is nu net het verschil met marktplaats waar de meeste zaken juist wel legaal zijn. Dus de regels die wij hier maken zijn heel duidelijk, geen links naar p2p netwerken, omdat deze in de meeste gevallen wijzen naar illegale meuk. Simpel toch?


    In dat geval zou je alles moeten verbieden wat ook maar met p2p te maken heeft. Het probleem is dat je zaken verbied omdat ze wel eens "illegaal zouden kunnen zijn", en als je daaraan gaat beginnen is het einde zoek lijkt me.
      woensdag 7 januari 2004 @ 16:36:02 #31
    62021 Muizig
    Kijkt verbaasd..
    pi_16041131
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:14 schreef Slarioux het volgende:

    [..]

    De spullen op de hublists niet. En zowel, dan weten wij het nog niet. We kunnen niet toestaan dat mensen via FoK! aan hun warez komen, en het is voor ons niet te doen om elke hublist door te spitten. We nemen liever geen risico. Simpel .

    Dit is ongeveer hetzelfde als waarom Bittorent bijvoorbeeld helemaal niet meer mag. De links naar sites waren gewoon te vaag, elke Bittorent site had wel ergens .torrents staan en dat kunnen we niet toestaan.

    De hublists die hier gepost zijn moeten simpelweg gecontroleerd worden, en dat kan gewoon niet. Dus nemen we het zekere voor het onzekere en halen ze weg.


    Dat er links naar ed2k en bittorent sites weggehaald worden is logisch, daarbij wordt er direct doorgelinkt naar dingen die je kan bestempelen als Warez. Hublists daarintegen weer niet. Dit is gewoon een onderdeel van het programma en heb je nodig als je er normaal gebruik van wilt maken om legale bestanden wilt wisselen met je vrienden in bepaalde servers dit weer in tegenstelling tot een ed2k link naar de nieuwe lord of the rings film . Bij dc++ komt standaard ook al een Hub-list. In dat geval zou een link naar het programma zelf ook warez zijn
    De hele grote gemene wereld in!
    pi_16041193
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:36 schreef RdP het volgende:

    Bestanden kleiner dan 16KB (standaard) én filelist worden altijd verstuurd. Dit is vooral handig om .NFO te downloaden en zo meer te weten te komen over een bepaalde release. Je kan een goede HUB list vinden op www.imperialnet.org (moet je registreren, dan krijg je een eigen link). Verder is het idd verstanding om DC++ te gebruiken. Er zijn tientalle andere clients, maar die zijn vaak niet toegestaan. Zelfs die officiële Neo-Modus client is in veel hubs verbannen


    Ah ok (ik kon de exacte grootte niet vinden) maar naast de 16kb kan je ook filelists downloaden zonder dat er een slot vrij is.
    pi_16041277
    Waar het om gaat dat is dat wij geen links willen naar plekken waar warez te vinden is. Tis gewoon ondoenlijk om elke link te checken. Vergeet niet dat Fok! down gehaald kan worden door het plaatsen van links naar warez. We doen dit niet omdat we zelf geilen op deze dingen. We willen graag Fok! laten draaien. Zou een beetje zonde zijn als Danny straks in een kartonnen doos achter R'dam CS moet gaan slapen omdat de stekker uit het forum gehaald wordt door geklooi van users.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_16041368
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:36 schreef Schepseltje het volgende:

    [..]

    In dat geval zou je alles moeten verbieden wat ook maar met p2p te maken heeft. Het probleem is dat je zaken verbied omdat ze wel eens "illegaal zouden kunnen zijn", en als je daaraan gaat beginnen is het einde zoek lijkt me.


    Nee, lees mijn verhaal eens goed. Links naar plekken met warez zijn verboden. Praten over een p2p programma wat legaal is niet. De regels zijn toch duidelijk? Ik snap niet dat je er zo moeilijk over doet.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      woensdag 7 januari 2004 @ 16:43:38 #35
    62021 Muizig
    Kijkt verbaasd..
    pi_16041405
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:39 schreef Lucille het volgende:
    Waar het om gaat dat is dat wij geen links willen naar plekken waar warez te vinden is. Tis gewoon ondoenlijk om elke link te checken. Vergeet niet dat Fok! down gehaald kan worden door het plaatsen van links naar warez. We doen dit niet omdat we zelf geilen op deze dingen. We willen graag Fok! laten draaien. Zou een beetje zonde zijn als Danny straks in een kartonnen doos achter R'dam CS moet gaan slapen omdat de stekker uit het forum gehaald wordt door geklooi van users.
    Het is niet mogelijk om met DC++ te linken naar sites waar locaties op staan van warez, aangezien er niet gewerkt wordt met een hash systeem zoals de andere programma's doen. Links die hier worden gegeven naar DC related sites zijn in zoverre dus altijd clean
    De hele grote gemene wereld in!
    pi_16041431
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:42 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Nee, lees mijn verhaal eens goed. Links naar plekken met warez zijn verboden. Praten over een p2p programma wat legaal is niet. De regels zijn toch duidelijk? Ik snap niet dat je er zo moeilijk over doet.


    In dit topic wordt geen enkele link naar sites met warez geplaatst, alleen naar sites met hublists, die legaal zijn. Daarom die verwarring.
    pi_16041456
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:42 schreef Lucille het volgende:

    Nee, lees mijn verhaal eens goed. Links naar plekken met warez zijn verboden. Praten over een p2p programma wat legaal is niet. De regels zijn toch duidelijk? Ik snap niet dat je er zo moeilijk over doet.


    Nou wat jij doet is eigenlijk zeggen "auto's zijn toegestaan, maar je mag niet zeggen waar je ermee kunt rijden"

    Zonder die hublist kan je het programma niet gebruiken, dus dan moet je naar mijn idee een keuze maken, of je verbied alles wat met het programma te maken heeft, of je staat alles toe (behalve natuurlijk concrete links naar illegale bestanden)
    Maargoed misschien moet deze discussie maar even in een ander topic worden gezet (haal anders maar al deze berichten weg straks)

    pi_16041498
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:39 schreef Lucille het volgende:
    Vergeet niet dat Fok! down gehaald kan worden door het plaatsen van links naar warez.
    beetje overdreven misschien?..
    quote:
    We doen dit niet omdat we zelf geilen op deze dingen.
    ja ja ... Nou ja, het mag niet, dus doen we het gewoon niet

    Wat ik wel nog kwijt wil is dat ik de laatste tijd problemen had met DC++: Filelists werden niet meer gedownload, en zelfs niet in de download queue gezet. Hierdoor ben ik overgeschakeld op de dc++ kloon ODC (geen link .. weet niet of ie mag.., zoek maar op google als je geinteresseerd bent). Werkt net zo goed alleen met een paar handige features extra. MOcht je problemen hebben met dc++ zeker het proberen waard.

    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    pi_16041565
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:46 schreef Cheiron het volgende:
    Wat ik wel nog kwijt wil is dat ik de laatste tijd problemen had met DC++: Filelists werden niet meer gedownload, en zelfs niet in de download queue gezet. Hierdoor ben ik overgeschakeld op de dc++ kloon ODC (geen link .. weet niet of ie mag.., zoek maar op google als je geinteresseerd bent). Werkt net zo goed alleen met een paar handige features extra. MOcht je problemen hebben met dc++ zeker het proberen waard.
    Vreemd dat ie het daarmee wel doet dan, aangezien de core precies hetzelfde is.
    pi_16041634
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:46 schreef Cheiron het volgende:

    [..]

    beetje overdreven misschien?..
    [..]

    ja ja ... Nou ja, het mag niet, dus doen we het gewoon niet

    Wat ik wel nog kwijt wil is dat ik de laatste tijd problemen had met DC++: Filelists werden niet meer gedownload, en zelfs niet in de download queue gezet. Hierdoor ben ik overgeschakeld op de dc++ kloon ODC (geen link .. weet niet of ie mag.., zoek maar op google als je geinteresseerd bent). Werkt net zo goed alleen met een paar handige features extra. MOcht je problemen hebben met dc++ zeker het proberen waard.


    Klinkt als een typisch Active/Passive mode probleem.
    [b]Fuck Off, ######## ##### #####![/b]
      woensdag 7 januari 2004 @ 16:51:51 #41
    62021 Muizig
    Kijkt verbaasd..
    pi_16041704
    het nadeel van Dc++ kloons is dat je een redelijke kans hebt om uit een heleboel (voor mij zeer) goede servers gekickt kan worden

    Aangezien ik geen problemen heb met mijn Dc++ versie heb ik dus nog geen zin om over te stappen op een andere kloon, alhoewel die misschien een paar functies meer heeft

    De hele grote gemene wereld in!
    pi_16041737
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:49 schreef RdP het volgende:

    [..]

    Klinkt als een typisch Active/Passive mode probleem.


    Nope, vergeten te vermelden: Ik kan van de users waar ik geen filelists van kan downloaden wel files downloaden... De filelists komen gewoon niet in de queue te staan (bij active/ passive is dat geloof ik wel het geval..).

    En van odc zelfde core: geen idee hoe dat kan. Een downgrade naar een oudere versie van dc++ hielp in ieder geval ook niet.

    En nee, de download map is niet zo read-only ofzo

    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    pi_16043307
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2004 16:46 schreef Cheiron het volgende:

    beetje overdreven misschien?..


    Nou nee dus, er zijn sites in Nederland down gegaan waar warez links te vinden waren.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      vrijdag 30 januari 2004 @ 17:36:54 #44
    46511 Linz
    held der helden
    pi_16720567
    Ik heb vaak te maken met dat download-en meestal de upload snelheid dalende is tot soms 50 B/s. Hoe komt dat? hoe kan ik dat verbeteren, stabiliseren?

    [Dit bericht is gewijzigd door Linz op 30-01-2004 17:37]

    "Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
      vrijdag 30 januari 2004 @ 17:39:24 #45
    63890 bugeye
    Fok verlaten heeft :'(
    pi_16720607
    ik post hier ff zodat ik vanavond ff de beginpost lees
    ff lezen wat het precies is
    Ik zit niet langer meer hier.... snik....
    pi_16761706
    eventjes een offtopic vraagje, ik zit in een netwerk via een router heb ik het zelfde ip als de comp beneden (zelfde router)

    [Dit bericht is gewijzigd door TheFonz op 01-02-2004 10:31]

    pi_16767634
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 01:11 schreef TheFonz het volgende:
    eventjes een offtopic vraagje, ik zit in een netwerk via een router heb ik het zelfde ip als de comp beneden (zelfde router)
    Voor de 'outside' wereld wel. Maar 'internal' heb je wél een verschillend IP adres. Meestal in de vorm van 192.168.1.1, 192.168.1.2 enz. Maak gebruik van port mappings in je router om toch 'active' te kunnen deelnemen aan bestands overdrachten. Anders ben je een 'passive' gebruiker wat er voor zorgt dat je geen directe verbinding kan maken met mensen die ook 'passive' zijn.
    [b]Fuck Off, ######## ##### #####![/b]
    pi_16785323
    bij mij kan ik maar niet connecten het lukt gewoon niet
    pi_16785684
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 18:43 schreef TheFonz het volgende:
    bij mij kan ik maar niet connecten het lukt gewoon niet
    Misschien je connection settings op passive zetten?
    pi_16789799
    thx downloaden voor mn leven
      woensdag 10 maart 2004 @ 03:00:39 #51
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_17614654
    Als DJ zijnde zit ik op een hub met 0-day releases..
    Eerste dag dat een liedje uit is, gelijk downloadbaar..
    Mega programma..
    't is btw een gesloten/prive hub.
      woensdag 10 maart 2004 @ 03:19:03 #52
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_17614706
    Ik zit nu op een ubergeile electrohub alleen toegankelijk voor mensen die 25+ gig electro sharen....
    DC++ = heilig
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_17615487
    lang leve de fakepatch (nep-share van 100gb op een hd van 40)
    voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
      woensdag 10 maart 2004 @ 07:58:49 #54
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_17615545
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 07:41 schreef knuppelhout het volgende:
    lang leve de fakepatch (nep-share van 100gb op een hd van 40)
    Dan ben je dus echt sneu bezig.
    pi_17615759
    DC++ is op het moment het enige programma dat ik gebruik om films etc te downloaden. Het word helemaal leuk als je een 10 mbit verbinding hebt.. dan kan je van buiten de hogescholen hanze uu enzo op deze hub.. je vind er geen downloads langzamer dan 200 kb/s
    Mess with the best.... Die like the rest!!
    www.fotoservice.tk
    pi_17615782
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 07:41 schreef knuppelhout het volgende:
    lang leve de fakepatch (nep-share van 100gb op een hd van 40)
    haha.. ze krijgen je wel te pakken...
    Mess with the best.... Die like the rest!!
    www.fotoservice.tk
      vrijdag 12 maart 2004 @ 22:37:35 #57
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_17678598
    Ik vind dat wij nederlanders eigenlijk niet geschikt zijn voor gebruik van dit fantastische programma; de upload van de nederlandse providers is zo dusdanig slecht dat we niet fatsoenlijk kunnen sharen; met mijn chello kom ik vaak niet boven de 7KB/s uit. De verhoudingen zijn zo slecht, want ik haal wel 180KB/s down. (Dus ik trek makkelijk 50 a 60 GB / maand naar binnen, maar kan nogal vreselijk beperkt delen met de buitenwereld.) Uiteraard ben ik wel zo hypocriet dat ik me daar niet aan stoor en gewoon lomp blijf downloaden en heel beperkt upload (ik geloof dat ik behalve m'n filelist nog nooit een compleet bestand heb kunnen uploaden, aangezien ik alleen maar bestanden van > 600 MB share)

    Ik zweer bij dit programma, 100x beter als alles wat ik voorheen gebruikte.

    Voor het centrale topic: Ik vind het jammer dat er geen ervaringen over hubs gedeelt mogen worden. Zonder direct naar content te verwijzen, kan je toch informatie over aantal slot openingen, download snelheid, etc. met elkaar uitwisselen. Ik ben altijd wel benieuwd naar ervaringen met mensen over hub (lists).

    Maargoed, op deze manier neemt fok natuurlijk geen risico, en vind ik het al goed genoeg dat er weer over fileshare programma's gesproken mag worden.

    Tot slot: Mensen die fakesharen en gepatchte DC++ gebruiken moeten openlijke banlijsten voor komende voor elke server. Die mensen moeten geweerd worden van elke vorm van fileshare netwerken.
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
    pi_17678689
    Ik heb ook chello wees blij dat je maar max 7 kb up hebt want bij mij trekken ze meestal wel 600+ bestanden weg met rond de 20 kb/s en daar gaat je download
    Ben nu fout bezig heb nu mij upload beperkt tot 2 kb/s en blijft mijn download gewoon +/- 150 kb/s :-)
    Will I make it back to shore? Or drift into the unknown
    pi_17678779
    Hoe regelen jullie het eigenlijk met hubs? Meestal join ik er in 1 keer een zooi, maar an een maand ofzo beginnen ze uit te vallen, en dan dump ik het hele zooitje weer, en ga weer connecten
    pi_17678819
    Ik connect meestal met +/_ 3 hubs 2 grote en 1 NL hub :-) en na een tijd weet je welke slecht is en die zet je weer uit je favo`s en connect je een nieuwe het is gewoon uitproberen :-).
    Will I make it back to shore? Or drift into the unknown
      vrijdag 12 maart 2004 @ 22:48:52 #61
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_17678820
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 22:42 schreef Gele_boskikker het volgende:
    Ik heb ook chello wees blij dat je maar max 7 kb up hebt want bij mij trekken ze meestal wel 600+ bestanden weg met rond de 20 kb/s en daar gaat je download
    Ben nu fout bezig heb nu mij upload beperkt tot 2 kb/s en blijft mijn download gewoon +/- 150 kb/s :-)
    Dat is inderdaad fout, maar bij mij nokken mijn downloads er al mee als ik 7 KB/s upload (Dus dat is al helemaal bagger) Ik knijp mijn upload tot het niveau waarop mijn downloads goed blijven doorlopen. Als ik geen NetLimiter gebruik komen me downloads niet boven de 20KB/s uit, en vind ik dus ook het gebruik van een dergelijk programma gerechtvaardigd. (Hoewel het eigenlijk nog triester is als fakesharen, ben ik dan wel zo hypocriet dat ik het toch doe, omdat ik mijn eigen downloads belangrijker vind als de uploads van een ander) Ik wil wel sharen, en zal dat ook wel doen, maar wel onder de voorwaarde dat mijn chello sneller wordt (en dat wordt ie, dus dan zal ie op een stuk hogere snelheid worden geknepen)
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
    pi_17678836
    DC is chil!!! Ik ga meestal in 20 servers zitten ofzo en dan searchen woei p2p verbindingen ruleren!!

    (p.s. ze gebreuken het ook altijd op NWD erg chil)
    I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
    Dit is niet een beeldscherm!
      vrijdag 12 maart 2004 @ 22:50:31 #63
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_17678852
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 22:47 schreef yootje het volgende:
    Hoe regelen jullie het eigenlijk met hubs? Meestal join ik er in 1 keer een zooi, maar an een maand ofzo beginnen ze uit te vallen, en dan dump ik het hele zooitje weer, en ga weer connecten
    Ik kom maar op 1 hub, die aan al mijn wensen voldoet: Heel veel open slots, snelle verbindingen, metal en films. Maar voornamelijk voor producten van nederlandse bodem zoek ik nog een goede hub, maar die kan ik dus mooi niet vinden.
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
    pi_17678925
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 22:48 schreef Gele_boskikker het volgende:
    Ik connect meestal met +/_ 3 hubs 2 grote en 1 NL hub :-) en na een tijd weet je welke slecht is en die zet je weer uit je favo`s en connect je een nieuwe het is gewoon uitproberen :-).
    Heb er meestal eens stuk of 10 aanstaan
    pi_17678947
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 22:48 schreef Afwezig het volgende:

    [..]

    Dat is inderdaad fout, maar bij mij nokken mijn downloads er al mee als ik 7 KB/s upload (Dus dat is al helemaal bagger) Ik knijp mijn upload tot het niveau waarop mijn downloads goed blijven doorlopen. Als ik geen NetLimiter gebruik komen me downloads niet boven de 20KB/s uit, en vind ik dus ook het gebruik van een dergelijk programma gerechtvaardigd. (Hoewel het eigenlijk nog triester is als fakesharen, ben ik dan wel zo hypocriet dat ik het toch doe, omdat ik mijn eigen downloads belangrijker vind als de uploads van een ander) Ik wil wel sharen, en zal dat ook wel doen, maar wel onder de voorwaarde dat mijn chello sneller wordt (en dat wordt ie, dus dan zal ie op een stuk hogere snelheid worden geknepen)
    Het is slecht maar als die ander iets aan het downen is van mij en het is een NL`er, dan zal ik wanneer hij/zij het vraagt de upload wel omhoog gooien.

    Dc++ is echt een superprogramma maar wat vinden jullie van 3.06? ik vindt het leuk dat je het aantal gedownd ziet maar voor de rest vind ik 2.06 vele malen sneller en beter :-)
    Will I make it back to shore? Or drift into the unknown
      vrijdag 12 maart 2004 @ 22:54:00 #66
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_17678976
    En trouwens, ik heb een vraagje over de public hublist (ik hoef geen adressen of iets dergelijks ..) Maar als ik de public hublist download krijg ik voornamelijk zweedse servers op de lijst. Komt dit omdat DC++ voornamelijk groot is in zweden? Komt dit omdat die specifieke list voornamelijk zweedse servers er op heeft staan? Zou het elders downloaden van een public hublist ook meer mogelijkheden geven kwa keuzes in hubs en herkomsten van de hubs?
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
    pi_17679028
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 22:54 schreef Afwezig het volgende:
    En trouwens, ik heb een vraagje over de public hublist (ik hoef geen adressen of iets dergelijks ..) Maar als ik de public hublist download krijg ik voornamelijk zweedse servers op de lijst. Komt dit omdat DC++ voornamelijk groot is in zweden? Komt dit omdat die specifieke list voornamelijk zweedse servers er op heeft staan? Zou het elders downloaden van een public hublist ook meer mogelijkheden geven kwa keuzes in hubs en herkomsten van de hubs?
    Ik denk dat het toeval is
      vrijdag 12 maart 2004 @ 22:56:42 #68
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_17679047
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 22:53 schreef Gele_boskikker het volgende:

    [..]

    Het is slecht maar als die ander iets aan het downen is van mij en het is een NL`er, dan zal ik wanneer hij/zij het vraagt de upload wel omhoog gooien.

    Dc++ is echt een superprogramma maar wat vinden jullie van 3.06? ik vindt het leuk dat je het aantal gedownd ziet maar voor de rest vind ik 2.06 vele malen sneller en beter :-)
    Ik ben ingestapt op 0.305, maar stoor me niet aan de snelheid van het programma, de search etc. Er is trouwens heel recent een 0.307 uit gekomen, volgens de changelog zou die een stuk sneller moeten zijn, maar iemand al ervaringen? (Ik ben uitermate tevreden met 0.306, en ga deze voorlopig even niet vervangen )
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
    pi_17679052
    ik krijg ongeveer 20.000 hubs en ik schrik ze dan ff op naam druk op D en zoek dan naar dutch
    I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
    Dit is niet een beeldscherm!
    pi_17679121
    zoek op holland das vele malen beter

    hmmz ga zo ff op zoek naar 3.07 ff kijken of dat wat is :-)

    Ik krijg ook heel veel zweedse hubs maar dat kan je aanpassen (nieuwe hublist downen) maar die zweedse gasten hebben wel vaak goede verbindingen heb ik gemerkt.
    Will I make it back to shore? Or drift into the unknown
      vrijdag 12 maart 2004 @ 23:00:08 #71
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_17679139
    Ik kreeg trouwens via tweakers.net een link naar een utility voor DC++ waarmee je multi sourcing zou kunnen enablen (waar ik overgens op tegen ben). Ik weet niet of deze gepost mag worden? Misschien dat er mensen met interesse zijn
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
      vrijdag 12 maart 2004 @ 23:01:26 #72
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_17679159
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 22:59 schreef Gele_boskikker het volgende:
    zoek op holland das vele malen beter

    hmmz ga zo ff op zoek naar 3.07 ff kijken of dat wat is :-)

    Ik krijg ook heel veel zweedse hubs maar dat kan je aanpassen (nieuwe hublist downen) maar die zweedse gasten hebben wel vaak goede verbindingen heb ik gemerkt.
    Vandaar ook mijn opmerking in mijn eerste post, de gemiddelde nederlandse gebruiker is DC++ haast niet waardig vanwege de upload. Die zweden liggen ver ver voor op dat gebied.
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
    pi_17679160
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 23:00 schreef Afwezig het volgende:
    Ik kreeg trouwens via tweakers.net een link naar een utility voor DC++ waarmee je multi sourcing zou kunnen enablen (waar ik overgens op tegen ben). Ik weet niet of deze gepost mag worden? Misschien dat er mensen met interesse zijn
    HmmZ ik weet ook niet of het mag maar ik heb wel interesse mail me op denz@mailrond.glx.nl
    Will I make it back to shore? Or drift into the unknown
    pi_17679172
    Op de officiële site zie ik geen 0.307
    pi_17679193
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 23:00 schreef Afwezig het volgende:
    Ik kreeg trouwens via tweakers.net een link naar een utility voor DC++ waarmee je multi sourcing zou kunnen enablen (waar ik overgens op tegen ben). Ik weet niet of deze gepost mag worden? Misschien dat er mensen met interesse zijn
    Als het op t.net mag, mag het hier denk ik ook.
    pi_17679260
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 23:02 schreef yootje het volgende:
    Op de officiële site zie ik geen 0.307
    Ik wel :-) via sourgeforce

    http://sourceforge.net/pr(...)287&package_id=70036
    Will I make it back to shore? Or drift into the unknown
      vrijdag 12 maart 2004 @ 23:07:56 #77
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_17679279
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 23:02 schreef yootje het volgende:
    Op de officiële site zie ik geen 0.307
    Ik zie de release in ieder geval wel bij de update tracker van Tweakers.net

    Met bovenaan deze mededeling:
    quote:
    Experimental release, lots and lots of core code has changed => high fatal bug probability.
    Dus misschien dat dat de reden is dat hij niet makkelijk te vinden is op de officiele website.
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
    pi_17679316
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 23:06 schreef Gele_boskikker het volgende:

    [..]

    Ik wel :-) via sourgeforce

    http://sourceforge.net/pr(...)287&package_id=70036
    Idd, gek dat ze hem niet op hun site hebben gezet. Maar ik wacht nog maar even
    pi_17679645
    Ik doe het maar

    http://www.revconnect.com/

    Dat tooltje voor multi-sources
    pi_17679710
    hmmz laat maar lees de notes maar

    DC++ can't resume RevConnect's unfinished downloads
    porary and download directory should be set within the same drive. news server
    Don't share network drive it may cause 100% cpu usage
    Will I make it back to shore? Or drift into the unknown
    pi_17681466
    ik vind DC++ echt ver uit het beste p2p proggie wat ik ken
    Blauw is de kleur van een hoop bier
      donderdag 18 maart 2004 @ 09:56:34 #82
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_17795123
    DC++ is een topper. Notebook mee en met 1 a 10 Mb/s donwloaden op de Uni. Zestig seconden voor een film, tien seconden voor een CD.
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
      donderdag 18 maart 2004 @ 10:26:25 #84
    59732 michelz
    born to drink
    pi_17795640
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 01:27 schreef NietGroen het volgende:
    ik vind DC++ echt ver uit het beste p2p proggie wat ik ken
    cker gebruik het nou al een paar maanden met veel plezier

    heeft iemand de changelog van 3.07
    pi_17797501
    -- 0.307 --
    * Experimental release, lots and lots of core code has changed => high fatal bug probability.
    * Fixed full name being displayed in user commands with submenus
    * Bloom filters dramatically improve cpu efficiency on incoming searches (if you have a large share)
    * Auto match results shown in status bar
    * Added option to match autosearch filenames exactly to further avoid the wrong file being downloaded (default on)
    * End of zlib transfer test period, semantics slightly changed ($GetTestZBlock -> $GetZBlock, $Sending changed)
    * Speed increase when loading shares with many files of the same size (thanks farcry)
    * Added file hashing, turn it off in advanced settings (experimental)
    * Merkle trees and tiger hashing added for TTH hash support
    * Compression totally rewritten, should also fix a few minor issues
    * Compression (GetZBlock) and hashing (TTHSearch) is advertised to hubs through $Supports, I advise hubs to advise
    its users to keep at least hashes on so that searching by hashes will work efficiently (as it's only useful if
    all clients on the hub support it).
    * Fixed bug where no/invalid file listing would be written if there was no disk space (the old one is used now
    instead...)
    * XML File lists that contain hashes if available, and support full utf-8 names (correct viewing is not guaranteed,
    but download should work)
    * Upgraded to zlib 1.2.1 (thanks garg)
    * Extra column for hub in transfer list (thanks torgny nyblom)
    * Copy nick to clipboard in transfer list (thanks torgny nyblom)
    * Files starting with a '.' are no longer shared if hidden files are not shared (...unix...)
    * Fixed a minor memory leak when an invalid search result is returned (exploitable minor security issue)
    * Slight speedup of file list loading
    * File IO rewritten (major change)
    * Rollback no longer depends on buffer size
    * /rebuilddb rebuilds the hash database and potentially reduces the size of the raw hash data file (also checks
    its integrity)
    * Ip column in transfer list (thanks cologic)
    * Scrollbar for multiline messages (thanks garg)
    * Fixed an issue with icon transparencies (thanks garg)
    pi_17798620
    ik switch steeds tussen DC++ en eMule. beide voor en nadelen. de rede dat ik weleens switch van dc++ naar emule is omdat soms ik een bestand aan het downloaden ben en na 70% is de user offline gegaan.
      donderdag 18 maart 2004 @ 13:22:23 #87
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_17799195
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2004 12:59 schreef Chillmeister het volgende:
    ik switch steeds tussen DC++ en eMule. beide voor en nadelen. de rede dat ik weleens switch van dc++ naar emule is omdat soms ik een bestand aan het downloaden ben en na 70% is de user offline gegaan.
    Of je gaat naar je downloadlist, klikt met rechts op het bestand wat je aan het dl-en bent en gaat op zoek naar alternatieve downloadlocaties. Sowieso selecteer ik meestal meerdere users voor grote bestanden, mocht de ene dan offline gaan, dan kan de ander het overnemen.
      donderdag 18 maart 2004 @ 13:24:29 #88
    26469 PhaE
    Best wel ja.
    pi_17799249
    DC++ gebruik ik nu ook al een tijdje, alleen de download snelheid vind ik rondweg bagger.

    Zo had ik laatst eindelijk een beetje snelheid erin (30 Kb/s, dat is gewoon snel voor mij op DC++), gaat die user offline, en komt never nooit niet meer online.
    Irritant.

    Ga binnenkort wat andere hubs zoeken, zit nu vooral in Nederland Muziekland, Hollandse&zone en Bootcamp.

    Toen ik begon had ik 4 GB geshared, nu, dankzij DC++ (en een beetje Bitorrent) +50 GB

    Ondanks de lage snelheid blijf ik het gebruiken, vind het redelijk betrouwbaar wat betreft de kwaliteit van wat je binnenhaalt.
    pi_17799576
    grappig eerst werd je met DC++ uit alle hubs gekickt. je moest gewoon DC hebben en nu is het zelfde met DC++ mods t.o.v. DC++
      donderdag 18 maart 2004 @ 13:45:52 #90
    13337 GRUMBLER
    It is I.....
    pi_17799725
    Als ik dit zo lees moet ik hier maar op overstappen
    pi_17800908
    de mensen die altijd bagger snelheden halen, of waarbij de download stopt als iemand offline gaat kunnen gewoon niet met dc++ omgaan..

    beetje zoeken en je hebt altijd wel een snelle te pakken, en je je kan altijd meerdere users toevoegen zodat als er 1 offline gaat, hij gewoon verder gaat van de ander
    pi_17800938
    overigens zijn er nu Hashes geimplementeerd , alleen wordt het nog niet gebruikt omdat nog weinig mensen de laatste versie hebben, maar als iedereen heeft geupdate zal het zoeken naar alternatieven een stuk makkelijker gaan
    pi_17801372
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2004 14:45 schreef Schepseltje het volgende:
    overigens zijn er nu Hashes geimplementeerd , alleen wordt het nog niet gebruikt omdat nog weinig mensen de laatste versie hebben, maar als iedereen heeft geupdate zal het zoeken naar alternatieven een stuk makkelijker gaan
    dan ga ik die meteen proberen. wat wel opviel was vorig jaar toen ik internette via 100Mbit dat vaak een groepje mensen (scandinaviers meestal) mij een PC wouden aanbieden en ik voor hun ging hosten.
    pi_17801486
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2004 15:04 schreef Chillmeister het volgende:

    [..]

    dan ga ik die meteen proberen. wat wel opviel was vorig jaar toen ik internette via 100Mbit dat vaak een groepje mensen (scandinaviers meestal) mij een PC wouden aanbieden en ik voor hun ging hosten.
    ja en dan krijg je een mooi kastje onder je bed

    een warez ftp server runnen is erg strafbaar, maar hoe dat met een dc++ hub zit weet ik niet, je host namelijk niets zelf..
    pi_17801600
    owja, de filelists zijn nu ook XML, grote verbetering dus, hier een klein stukje als voorbeeld
    quote:
    <?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="yes"?>
    <FileListing Version="1" Generator="DC++ 0.307">
    <Directory Name="mp3">
    <Directory Name="Thrash Metal">
    <Directory Name="Slayer">
    <Directory Name="1991 - Decade Of Aggression">
    <Directory Name="CD1">
    <File Name="cover.jpg" Size="111495" TTH="3GLLA5NXJQXDB46GQ4EUQDL4RD3JLO4TUDK6XQQ"/>
    TTH is TigerTreeHash, de hashmethode die nu wordt gebruikt

    enige nadeel is dat de filelists ongeveer 2 tot 3x zo groot zijn, maargoed dat vind ik niet zo'n probleem
    pi_17801667
    Jammer dat DC++ bij mij niet werkt (hij download geen filelists). Ik gebruik nu ODC, dat werkt in principe hetzelfde, alleen komen er veel minder updates voor uit.

    Wat betreft langzaam downloaden; DC is iets voor actieve downloaders. Je moet een beetje feeling krijgen met van wie je snel kan downloaden, welke bestanden goed zijn etc. Dan werkt het super!
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    pi_17801732
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2004 15:17 schreef Cheiron het volgende:
    Jammer dat DC++ bij mij niet werkt (hij download geen filelists). Ik gebruik nu ODC, dat werkt in principe hetzelfde, alleen komen er veel minder updates voor uit.
    je hebt wel de poorten goed doorgemapt e.d?
    quote:
    Wat betreft langzaam downloaden; DC is iets voor actieve downloaders. Je moet een beetje feeling krijgen met van wie je snel kan downloaden, welke bestanden goed zijn etc. Dan werkt het super!
    precies, je moet een beetje weten hoe je het beste naar alternatieven kan zoeken, hoe je snel sources kan switchen, hoe je het dc++ makkelijk kan maken om alternatieven te vinden, etc

    bij emule doet het programma en netwerk alles voor je, bij dc++ is alles meer handmatig
    pi_17805889
    Die nieuwe versie is echt über.. hopelijk upgrade iedereen snel, als die hashes werken is dc een enorme stap voorruit
    Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
    In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
    pi_17807286
    wat maakt DC++ beter dan DC? heb nog namelijk een oude versie van DC in gebruik
    pi_17812582
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2004 19:25 schreef Chillmeister het volgende:
    wat maakt DC++ beter dan DC? heb nog namelijk een oude versie van DC in gebruik
    beetje moeilijk te zeggen, ik heb de originele DC al 2 jaar ofzo niet meer gebruikt

    wat ik me kan herinneren is dat de originele DC erg lomp en traag is, en een heleboel features mist tov dc++, ik zou zeggen probeer dc++ eens een maandje uit en kijk wat beter is
    Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
    In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
      vrijdag 19 maart 2004 @ 14:37:58 #101
    26469 PhaE
    Best wel ja.
    pi_17824677
    Kijk, heel leuk dat iedereen zegt dat je een beetje moet weten hoe je *dit* of *dat* doet, maar leg het dan ook uit!

    Het is heus niet zo dat ik iets zoek, en vervolgens maar laat lopen..
    Ik zoek echt wel op alternatieven, maar neem als voorbeeldje alle afleveringen van Farscape:
    Heb maar 1 iemand kunnen vinden die ze had....
    pi_18016052
    Wat ik jammer vind is dat je bij DC wel de ping kan zien en niet bij DC++...
    pi_18021262
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 22:52 schreef yootje het volgende:

    [..]

    Heb er meestal eens stuk of 10 aanstaan
    ik ook
    Just say hi!
    pi_18021753
    quote:
    Op zondag 28 maart 2004 13:47 schreef zedonite het volgende:
    DC++ 0.401 (1.63 MB)

    http://prdownloads.source(...)s-0.401.exe?download
    Heeft iemand hem al geprobeerd?
      zondag 28 maart 2004 @ 15:49:04 #106
    22930 Wolve000
    Het loopt wel los
    pi_18022064
    quote:
    Op zondag 28 maart 2004 15:31 schreef yootje het volgende:

    [..]

    Heeft iemand hem al geprobeerd?
    Ik heb 'm even geinstalleerd. Het enige verschil is dattie nu al m'n files gaat zitten hashen...
    Maar ik kan al wel gewoon zoeken en downloaden enzo ondertussen. Gaat allemaal precies hetzelfde zo te zien, ik zie geen verschil
    NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
      Eindredactie Games zondag 28 maart 2004 @ 15:55:42 #107
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_18022182
    * donald_dick Bittorrent


    * donald_dick rent meteen hier weer weg
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_18023204
    quote:
    Op zondag 28 maart 2004 15:55 schreef donald_dick het volgende:
    * Chandler Bittorrent


    * Chandler rent meteen hier weer weg
    En laat je ook niet meer zien!!!!
    Just say hi!
      maandag 29 maart 2004 @ 16:36:58 #109
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_18042716
    Oh, nog even over mijn " hij download geen filelists" probleem:
    Dat is oko het enige dat hij niet doet. Als ik via de search een bestand aanklik download hij die wel...
    Alleen geen filelists en dat is flink balen. Heb gekeken naar de map eigenschappen, maar hij staat niet als read only ofzo, dus dat zou niet uit moeten maken...
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
      maandag 29 maart 2004 @ 16:49:07 #110
    59732 michelz
    born to drink
    pi_18043015
    quote:
    Op zondag 28 maart 2004 15:49 schreef Wolve000 het volgende:

    [..]

    Ik heb 'm even geinstalleerd. Het enige verschil is dattie nu al m'n files gaat zitten hashen...
    Maar ik kan al wel gewoon zoeken en downloaden enzo ondertussen. Gaat allemaal precies hetzelfde zo te zien, ik zie geen verschil
    wat is dat hashe?
      maandag 29 maart 2004 @ 23:43:35 #111
    22930 Wolve000
    Het loopt wel los
    pi_18053913
    quote:
    Op maandag 29 maart 2004 16:49 schreef michelz het volgende:

    [..]

    wat is dat hashe?
    Soort vingerafdruk van een file. Zo hoef je maar hele korte dingen te vergelijken om te zien of twee files gelijk zijn. De kans dat twee hashes gelijk zijn maar de files waar ze vandaan komen niet gelijk, is verwaarloosbaar klein. Zo kan er snel gekeken worden of er bijvoorbeeld dubbele files voorkomen in je lijst en dan worden die niet geshared
    NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
      dinsdag 30 maart 2004 @ 01:53:06 #112
    67194 wimmel_1
    Intentionally Left Blank
    pi_18055555
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 22:37 schreef Afwezig het volgende:
    Ik vind dat wij nederlanders eigenlijk niet geschikt zijn voor gebruik van dit fantastische programma; de upload van de nederlandse providers is zo dusdanig slecht dat we niet fatsoenlijk kunnen sharen; met mijn chello kom ik vaak niet boven de 7KB/s uit. De verhoudingen zijn zo slecht, want ik haal wel 180KB/s down. (Dus ik trek makkelijk 50 a 60 GB / maand naar binnen, maar kan nogal vreselijk beperkt delen met de buitenwereld.) Uiteraard ben ik wel zo hypocriet dat ik me daar niet aan stoor en gewoon lomp blijf downloaden en heel beperkt upload (ik geloof dat ik behalve m'n filelist nog nooit een compleet bestand heb kunnen uploaden, aangezien ik alleen maar bestanden van > 600 MB share)

    Ik zweer bij dit programma, 100x beter als alles wat ik voorheen gebruikte.

    Voor het centrale topic: Ik vind het jammer dat er geen ervaringen over hubs gedeelt mogen worden. Zonder direct naar content te verwijzen, kan je toch informatie over aantal slot openingen, download snelheid, etc. met elkaar uitwisselen. Ik ben altijd wel benieuwd naar ervaringen met mensen over hub (lists).

    Maargoed, op deze manier neemt fok natuurlijk geen risico, en vind ik het al goed genoeg dat er weer over fileshare programma's gesproken mag worden.

    Tot slot: Mensen die fakesharen en gepatchte DC++ gebruiken moeten openlijke banlijsten voor komende voor elke server. Die mensen moeten geweerd worden van elke vorm van fileshare netwerken.
    én zo is dát..........Alle luitje's die met DC++ Connecten gewoon een Permban..........NEO-MODUS RULEZ

    (Moet niet zien dat er één op de hub connect met die fake cliënt.... )

    Mwuhahahaha......EVILBOT was NICE today............
    Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
      maandag 24 mei 2004 @ 23:13:04 #113
    93264 Spideyman
    "With great power.....
    pi_19378673
    Kan iemand misschien stap voor stap uitleggen hoe je je poorten (en welke poorten) voor DC++ moet openstellen als je achter een firewall zit? (De term portmapping zegt me ook niks.)

    Greetz Spidey.
    ..... comes great responsibility"
    --==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
    I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
      maandag 24 mei 2004 @ 23:20:06 #114
    67194 wimmel_1
    Intentionally Left Blank
    pi_19378885
    http://www.neo-modus.com/?page=Help&categoryID=2#Q84

    Staat alle info die je nodig hebt
    Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
      maandag 6 september 2004 @ 22:14:10 #115
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_21792312
    Hmm .. ik begin er zo onderhand zenuwachtig van te worden van de hele dag de melding dat m'n 2 favoriete servers 'full' zouden zijn, terwijl er een minshare van 100GB is en de server ruim 6000 users aankan. Grrrrrrrrr
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
    pi_21963635
    gebruik het ook al jaartje of 2, dc++ rulezz....
    trouwens wel een private hub.
    … pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
      dinsdag 21 september 2004 @ 11:30:43 #117
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_22101191
    heeft iemand nog tips om veel te sharen, heb namelijk een nieuwe pc waar nog niet veel op staat... bv paar divx filmps in map zetten???
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
    pi_22619433
    Kunnen jullie de hublist nog downloaden?
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
      donderdag 14 oktober 2004 @ 14:02:14 #119
    47385 CybPraetorian
    Master of Science
    pi_22620044
    nee zo te zien lukt het hier ook niet... failed downloading hublist...
    Welcome to DerOllie's Car Channel!
    http://www.youtube.com/DerOllie
    pi_22620266
    Die site van hublist.org is down... hmmm.
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
    pi_27552509
    Ik heb het net gedownload, is kijken wat het is. Alles leuk en aardig ik zit in een tub. Maar hoe kom ik online want ik ben nogsteeds offline..
      dinsdag 14 juni 2005 @ 13:17:32 #123
    66714 YuckFou
    Nu niet, nooit niet...
    pi_27916328
    *kick*

    Jawel een DC++ newby! ik heb het net 3 dagen gedownloaded, moet er nog harder mee gaan stoeien want ik kom nog niet erg ver maar ik heb 1 brandende vraag;

    Is het bij DC++ net zo als bij bittorrent dat je IP adres bekend is en kan worden opgeslagen of is het alleen bekend in de hub waar je op zit en bij de gebruikers met wie je direkt contact hebt?
    Ik meen me te herinneren dat brein schermde met IP gegevens afkomstig van bittorent servers en aangezien je bij DC zelf moet sharen heb ik weinig zin in semi-dreig-mailtjes van brein dat ze mijn muziekcollectie kunnen zien....

    [ Bericht 0% gewijzigd door YuckFou op 14-06-2005 21:27:58 ]
    Are we not savages, innately destined to maim and kill?
    Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
    Our intelligence may progress at geometric rates
    Yet socially we remain belligerent neonates
      dinsdag 14 juni 2005 @ 21:27:22 #124
    66714 YuckFou
    Nu niet, nooit niet...
    pi_27931323
    wauw 't werkt
    Are we not savages, innately destined to maim and kill?
    Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
    Our intelligence may progress at geometric rates
    Yet socially we remain belligerent neonates
    pi_27935331
    anders installeer je even peerguardian
    Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
    In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
      woensdag 15 juni 2005 @ 00:36:08 #126
    47819 vbmot
    Are those my feet?
    pi_27938269
    quote:
    Op dinsdag 14 juni 2005 13:17 schreef YuckFou het volgende:

    Is het bij DC++ net zo als bij bittorrent dat je IP adres bekend is en kan worden opgeslagen of is het alleen bekend in de hub waar je op zit en bij de gebruikers met wie je direkt contact hebt?
    Ik meen me te herinneren dat brein schermde met IP gegevens afkomstig van bittorent servers en aangezien je bij DC zelf moet sharen heb ik weinig zin in semi-dreig-mailtjes van brein dat ze mijn muziekcollectie kunnen zien....
    DC, Direct Connect zegt eigenlijk al genoeg. Je maakt een directe verbinding, dus je IP adres moet wel bekend zijn. Ik ben trouwens ook een enthousiaste gebruiker van dit programma. Thuis staat het nauwelijks aan, maar op de hogeschool gaat het flink snel. Komt doordat op bepaalde hubs alleen bepaalde IP ranges worden toegelaten. Dit voorkomt vervuiling door irritante ADSL lui en brein

    Overigens leuk dat in dit topic het antwoord staat op een vraag die me al langer bezig hield, namelijk de reden voor Fok! om een strikt anti-warez beleid te voeren. Prettig om te weten dat dit vooral pragmatische overwegingen zijn.
    Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
    Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
      woensdag 15 juni 2005 @ 18:21:17 #127
    66714 YuckFou
    Nu niet, nooit niet...
    pi_27959216
    hmmmzzz zover had ik het zelf eigenlijk ook wel uitgedacht, logischerwijs is je IP bekend als je je ergens aanmeld of inlogt, mijn vraag is eigenlijk of je IP gelogd wordt en of brein dat kan terughalen en alsnog domme brieven kan gaan versturen....

    Buiten die vraag om weinig anders dan lof, hulde&gejubel, wat een keuze, wat een snelheid
    Are we not savages, innately destined to maim and kill?
    Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
    Our intelligence may progress at geometric rates
    Yet socially we remain belligerent neonates
    pi_27966710
    quote:
    Op woensdag 15 juni 2005 18:21 schreef YuckFou het volgende:
    hmmmzzz zover had ik het zelf eigenlijk ook wel uitgedacht, logischerwijs is je IP bekend als je je ergens aanmeld of inlogt, mijn vraag is eigenlijk of je IP gelogd wordt en of brein dat kan terughalen en alsnog domme brieven kan gaan versturen....
    Als je IP bekend is kan het altijd, door wie dan ook, worden gelogd...

    dus zoals ik al zei, gebruik Peerguardian, dan heb je tenminste een basis-bescherming tegen de platenmaffia
    Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
    In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
      donderdag 16 juni 2005 @ 10:17:27 #129
    120604 DeltaHF
    HPE 2.0 HF Turbo
    pi_27975505
    Ik gebruik dc++ ook al tijden. Wel alleen maar enkele private hubs; ik ga niet heel mn share voor iedereen open zetten
    Met dubbel s; aldus
    pi_28644242
    Kijk anders op http://www.dchandleiding.info
    Daar staat een uitgebreide Nederlandse handleiding van DC++

    Onder 'problemen oplossen' vind je uitleg over het
    instellen van je router, passief en actief.
      zaterdag 23 juli 2005 @ 16:26:27 #131
    10197 Zapper
    Zapperdeflap
    pi_29064941
    DC++ loopt bij mij regelmatig vast, om je kapot aan te ergeren, had het ook al in een vorige versie.

    Het programma staat niet vast, maar de downloadbalkjes en meters enz staan wel vast.
    Iemand hier een oplossing voor, is nogal irritant aan het worden
    Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
      vrijdag 29 juli 2005 @ 01:35:56 #132
    94609 TheVotary
    Let's go Apeshit!
    pi_29221543
    Ben sinds een paar dagen dc++ weer aan het gebruiken, maar ik krijg gewoon 0,0 resultaten bij de search op het ogenblik. Nog meer mensen hier last van?
    pi_29242149
    Weet iemand een oplossing op het volgende?

    Ik kan opeens niet meer zoeken op DC++, ik heb een nieuwe router geinstalleerd omdat de vorige nogal wat problemen gaf.. En opeens kan ik niet meer zoeken met Direct Connect Plus Plus (laatste versie van hun website).

    Heeft iemand dit wel eens vaker gehad? ik kom er niet meer uit
    Just say hi!
    pi_29242179
    TheVotary: ik heb dat dus ook...
    Just say hi!
      vrijdag 29 juli 2005 @ 18:37:36 #135
    32346 Xebrozius
    tactloze lul
      vrijdag 29 juli 2005 @ 18:39:13 #136
    32346 Xebrozius
    tactloze lul
    pi_29242365
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 18:31 schreef Chandler het volgende:
    Weet iemand een oplossing op het volgende?

    Ik kan opeens niet meer zoeken op DC++, ik heb een nieuwe router geinstalleerd omdat de vorige nogal wat problemen gaf.. En opeens kan ik niet meer zoeken met Direct Connect Plus Plus (laatste versie van hun website).

    Heeft iemand dit wel eens vaker gehad? ik kom er niet meer uit
    In je router naar het submenu Virtual server gaan, daar stel je onder jouw lokale IP adres in dat REV Connect/DC++ via poort 12.000 probleemloos kan verbinden met inet.
    Worked for me.
    pi_29246257
    ik heb zelf me instellingen gezet op 1413 active (tcp en upd) en beiden ook in virtual server... dan zou't toch goed moeten zijn? of gebruikt ie de poort 12.000 voor andere zaken?
    Just say hi!
      zaterdag 30 juli 2005 @ 01:10:37 #138
    94609 TheVotary
    Let's go Apeshit!
    pi_29256176
    Ik heb de oude poort aangehouden maar heb in de router 2500 ook opengezet als UDP port (naast TCP poort) en dit ook aangevinkt in de settings bij dc++. Dus nu 2500 als TCP poort en UDP poort.
    Search werkt nu wel.
    pi_29258649
    Voor de DC++ en Routerinstellingen neem eens een kijkje hier Router Instellingen
    Shah Jahan
    pi_29259961
    Yep bij mij werkt het nu ook, leuk dat je enable ook moet vinken
    Just say hi!
    pi_29817481
    nog mensen hier die revconnect gebruiken? bevalt hier goed, alleen vliegt ie er soms uit met een c++ error
    pi_30135522
    Ik weet dat je het natuurlijk niet mag vragen, en dat het heel goedkoop is, maar waar haal je zo'n fake-patch vandaan

    wel een super programma trouwens, eindelijk een programma wat wat minder bekende nummers vind

    [ Bericht 33% gewijzigd door LissaP op 31-08-2005 16:32:22 ]
    pi_30153401
    quote:
    Op woensdag 31 augustus 2005 16:26 schreef LissaP het volgende:
    Ik weet dat je het natuurlijk niet mag vragen, en dat het heel goedkoop is, maar waar haal je zo'n fake-patch vandaan
    lijkt me niet relaxed als dc++ hetzelfde lot ondergaat als kazaa (99% van de users die leeched)
    Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
    In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
    pi_30700140
    Mss rare vraag...
    Mag ik hier een TVP van maken
    &lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Vereniging voor weerkunde en klimatologie&lt;/a&gt;
    &lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;ESTOFEX&lt;/a&gt;
    pi_30731930
    Zit nu trouwens te kutten met StrongDC die DC++ emuleert best leuk man
    Just say hi!
      woensdag 26 oktober 2005 @ 16:57:31 #146
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_31704112
    Ik heb sinds een tijdje het probleem dat dc++ opeens tot soms wel 90% van mijn geheugen gebruikt.
    Ik heb een pentium IV 2,4 GHz met 512 mb geheugen en iets van 200 gig share.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
    pi_31707993
    misschien dat DC++ dan opnieuw je mappen aan het afscannen is?
    Vicariously I live while the whole world dies
      woensdag 26 oktober 2005 @ 22:50:45 #148
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_31709769
    Ook als ie niks aan het hashen is gebeurt het. Niemand anders die daar ook last van heeft?
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
      woensdag 26 oktober 2005 @ 22:59:02 #149
    103551 Doc__Zenith
    www.orienteering.nl
    pi_31710042
    nee, bij mij gebruikt het trouwens wel altijd wat bij compressie bij uploads, maargoed zo heel veel is dat nou ook weel niet

    daarnaast vind ik het ook wel een fijn programma, maar denk ik wel dat het vooral handig is voor LAN's. of je moet zo'n multi-source iets hebben, maar die worden meestal toch wel gebanned ofzo.
      woensdag 26 oktober 2005 @ 23:51:03 #150
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_31711849
    quote:
    Op woensdag 26 oktober 2005 22:59 schreef Doc__Zenith het volgende:
    nee, bij mij gebruikt het trouwens wel altijd wat bij compressie bij uploads, maargoed zo heel veel is dat nou ook weel niet

    daarnaast vind ik het ook wel een fijn programma, maar denk ik wel dat het vooral handig is voor LAN's. of je moet zo'n multi-source iets hebben, maar die worden meestal toch wel gebanned ofzo.
    Hoeveel van je bandbreedte wordt er dan gebruikt en hoeveel geheugen neemt DC++ in?

    Maar het blijft idd een geweldig programma, maar universiteitsinternet is wel heel erg handig.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
      donderdag 27 oktober 2005 @ 12:08:08 #151
    103551 Doc__Zenith
    www.orienteering.nl
    pi_31721055
    geheugengebruik is weinig, met flinke upload nog geen 10megabyte geheugen
    maar dc++ neemt ook niet meer van 50% in van me cpu, dat op een 600Mhz en bij 1,10Megabyte upload


    jammer blijft het wel trouwens dat vele ISP dc++ cappen
    pi_33347470
    er zijn 2 dingen die cpu gebruiken in dc++

    - hashen (dit is maar tijdelijk)
    - compressie (kun je uitzetten)

    het cappen kun je vaak omzeilen door niet-standaard poorten te gebruiken.. volgens mij zijn er niet zoveel ISP's die cappen.. UPC deed het tot voorkort, maar volgens mij is dat nu voorbij
    pi_33352500
    Vind het een lekker programma ik heb het nu een week gebruikt. Als je een goeie hub hebt gevonden kan je ongeveer alles krijgen. Alleen lukt het me nog niet om actief te worden ook al heb ik alles goed ingesteld. maar ik heb tot nu toe aardig wat gedownload, zo'n 5 GB in 2 dagen.
    pi_33352821
    Voor mensen die multi-source willen downloaden.. http://revconnect.com
    pi_35648217
    Ik ben nu bezig met peerweb DC, een vervanging voor de gewone DC++,

    het verschil zou zijn, dat je van meerdere mensen tegelijk kan downloaden, heeft iemand hier ervaring mee? gaat het echt sneller? problemen tegengekomen?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Lu_uK op 02-03-2006 17:31:24 ]
    pi_35656602
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 17:19 schreef Lu_uK het volgende:
    Ik ben nu bezig met peerweb DC, een vervanging voor de gewone DC++,

    het verschil zou zijn, dat je van meerdere mensen tegelijk kan downloaden, heeft iemand hier ervaring mee? gaat het echt sneller? problemen tegengekomen?
    Grootste probleem is dat je van diverse hubs gegooid wordt met zo'n client.
    pi_35993934
    Gaaf progje... alleen krijg ik bestanden niet uit m'n downlist. Als ik bestanden er uit wil flikkeren (downloaden hoef niet meer) gaan ze niet weg...
    pi_35996863
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 16:15 schreef Autoreply het volgende:
    Gaaf progje... alleen krijg ik bestanden niet uit m'n downlist. Als ik bestanden er uit wil flikkeren (downloaden hoef niet meer) gaan ze niet weg...
    je zit ze wel te deleten uit je download queue en niet je downloaded files?
      maandag 13 maart 2006 @ 18:05:57 #159
    40111 TheWilliedockSaints
    The Taxman Cometh
    pi_35997274
    hoe zet je compressie aan / uit?
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
    pi_35999080
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 18:05 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
    hoe zet je compressie aan / uit?
    settings>advanced>enable safe and compressed transfers
      maandag 13 maart 2006 @ 19:48:07 #161
    40111 TheWilliedockSaints
    The Taxman Cometh
    pi_36000665
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 19:10 schreef Esc het volgende:

    [..]

    settings>advanced>enable safe and compressed transfers
    is het slim om dat uit te zetten? zo heel veel zal er toch niet gecompressed worden?
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
    pi_36001482
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 19:48 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

    is het slim om dat uit te zetten? zo heel veel zal er toch niet gecompressed worden?
    op lans is het wel slim, en als je je cpu kracht nodig hebt ook, maar anders zou ik het gewoon aan laten staan.. als je alleen mp3's en divx'jes uitwisselt zal het inderdaad weinig zin hebben, maar met veel andere bestanden weer wel
      maandag 13 maart 2006 @ 20:12:31 #163
    40111 TheWilliedockSaints
    The Taxman Cometh
    pi_36001554
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 20:10 schreef Esc het volgende:

    [..]

    op lans is het wel slim, en als je je cpu kracht nodig hebt ook, maar anders zou ik het gewoon aan laten staan.. als je alleen mp3's en divx'jes uitwisselt zal het inderdaad weinig zin hebben, maar met veel andere bestanden weer wel
    thanks!
    ik doe idd alleen mp3's en films
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
    pi_36011018
    Mag dit topic? Tof ik snap trouwens niks van dc++
    torrents en souseek lukken nog wel. maar goed. ik zal het een keer doorlezen!
      maandag 27 maart 2006 @ 17:12:30 #165
    91986 brainiac11
    the Maniac with Brains
    pi_36409374
    grrr, geen enkele hublist wil hij meer downloaden sinds ik heb ge-updae naar 0.688
    pi_36409701
    quote:
    Op maandag 27 maart 2006 17:12 schreef brainiac11 het volgende:
    grrr, geen enkele hublist wil hij meer downloaden sinds ik heb ge-updae naar 0.688
    ja de laatste tijd doet hublist.org moeilijk snap ook niet waarom

    op de site staat "The service is currently unavailable due to maintenance"
    pi_36411602
    quote:
    Op maandag 27 maart 2006 17:23 schreef Esc het volgende:

    [..]

    ja de laatste tijd doet hublist.org moeilijk snap ook niet waarom

    op de site staat "The service is currently unavailable due to maintenance"
    Is dit versie afhankelijk of server afhankelijk?

    Ik heb 0.688 net geinstalleerd, mijn eerst dc++ client en ik krijg maar geen hubs te zien. Ik zit op het netwerk van uni nijmegen (en daarmee op Surfnet) en er zou een mooie hub moeten zijn, waarvan ik geloof ik wel het juiste IP heb maar ik weet niet of ik dat hier kan posten gezien Fok! beleid. Maar krijg niks te zien als ik op refresh druk.
    pi_36411616
    oops
      maandag 27 maart 2006 @ 18:34:58 #169
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_36411755
    k vind nooit echt snelle dingen, of de dingen die ik wil, daarbij kank ook geen lekkere hubs vinden die ik zoek. k heb genoeg te sharen maar alsnog, k haal mn spul wel van privé torrent sites ( TL ) daar vind ik alle nieuwe dingen die ik wil en download ik met volle snelheid min. 200 kb/s.
    Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
      maandag 27 maart 2006 @ 18:41:32 #170
    40111 TheWilliedockSaints
    The Taxman Cometh
    pi_36411988
    dc++ is soms fijn en soms zo kut
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
    pi_36412450
    quote:
    Op maandag 27 maart 2006 18:34 schreef boem-dikkie het volgende:
    k vind nooit echt snelle dingen, of de dingen die ik wil, daarbij kank ook geen lekkere hubs vinden die ik zoek. k heb genoeg te sharen maar alsnog, k haal mn spul wel van privé torrent sites ( TL ) daar vind ik alle nieuwe dingen die ik wil en download ik met volle snelheid min. 200 kb/s.
    oh ik haal met dc++ regelmatig 500kb/s, bij een beetje bekende files.. bij torrents is het hoogste wat ik heb gehaald 30kb/s
    pi_36416684
    quote:
    Op maandag 27 maart 2006 18:57 schreef Esc het volgende:

    [..]

    oh ik haal met dc++ regelmatig 500kb/s, bij een beetje bekende files.. bij torrents is het hoogste wat ik heb gehaald 30kb/s
    Ik vind het toch gek bij mij is het eigenlijl altijd andersom. En hoe haal je 500kb/s als je van een user tegelijkertijd download. zoveel mensen zijn er toch niet die zo'n hoge upload snelheid hebben en het ook nog eens weggeven.
    pi_36417664
    quote:
    Op maandag 27 maart 2006 21:07 schreef Lu_uK het volgende:

    Ik vind het toch gek bij mij is het eigenlijl altijd andersom. En hoe haal je 500kb/s als je van een user tegelijkertijd download. zoveel mensen zijn er toch niet die zo'n hoge upload snelheid hebben en het ook nog eens weggeven.
    als het bekende files zijn, zijn er vaak >50 users die de file hebben (als je in een paar grote hubs zit), dan zitten er bijna altijd wel een paar users tussen met een dikke upload.. of anders laat je hem een tijdje lopen en als er iemand vrijkomt pakt ie die..

    ik gebruik zelf revconnect, die download dan van meerdere users tegelijkertijd
      maandag 27 maart 2006 @ 21:36:52 #174
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_36417711
    quote:
    Op maandag 27 maart 2006 18:30 schreef KlaPMonGooL het volgende:

    [..]

    Is dit versie afhankelijk of server afhankelijk?

    Ik heb 0.688 net geinstalleerd, mijn eerst dc++ client en ik krijg maar geen hubs te zien. Ik zit op het netwerk van uni nijmegen (en daarmee op Surfnet) en er zou een mooie hub moeten zijn, waarvan ik geloof ik wel het juiste IP heb maar ik weet niet of ik dat hier kan posten gezien Fok! beleid. Maar krijg niks te zien als ik op refresh druk.
    Ik kan je het juiste adres wel mailen.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
    pi_36418002
    quote:
    Op maandag 27 maart 2006 21:36 schreef BOKA het volgende:

    [..]

    Ik kan je het juiste adres wel mailen.
    Doe maar

    hmm is niet openbaar, ik stuur jou wel eerst een mail.

    lama, het is nu gelukt! (deed gewoon dom, probeerde van het ip een lijst op te vragen, terwijl ik het gewoon in moest vullen bij quick connect).
    toch bedankt!

    [ Bericht 11% gewijzigd door KlaPMonGooL op 27-03-2006 22:20:02 ]
    pi_36418461
    het lukt me niet om een van die hublists van die site te downloaden..
      maandag 27 maart 2006 @ 22:08:01 #178
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_36418740
    quote:
    Op maandag 27 maart 2006 18:57 schreef Esc het volgende:

    [..]

    oh ik haal met dc++ regelmatig 500kb/s, bij een beetje bekende files.. bij torrents is het hoogste wat ik heb gehaald 30kb/s
    Maar k haal zo ie zo geen 500 kb/s met mn verbinding, en t is een kwestie van goed instellen en goede torrent sites hebben met die Torrents. Private Community's bijv. k haalde eerst ook altijd maar 30 kb/s ofzo.. Toen lag t aan mijn poorten en windows Firewall en toen vond ik een private community met heeeeeeleeee goede Torrents. maarja soms download k ook wel met DC++ k kan aleen nooit zulke goede hubs vinde..:(
    Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
    pi_37077659
    Is het trouwens down, nu? Ik kan niet verbinden...
    " there is nothing to not be amazed at "
    pi_41886308
    ik heb een probleem.
    ik kan niet zoeken en downloaden, heb al wat ports geforward op mijn router maar dat hielp niet. heb alles volgens de help gedaan maar het helpt niets
    pi_45413028
    Kick. Kunnen we niet een Fok! HUB maken?
    pi_45413341
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 18:27 schreef Ventilator het volgende:
    Kick. Kunnen we niet een Fok! HUB maken?
    Goed idee.

    tvp naar aanleiding van wat jij zegt.
      dinsdag 16 januari 2007 @ 18:52:03 #183
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_45413876
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 18:27 schreef Ventilator het volgende:
    Kick. Kunnen we niet een Fok! HUB maken?
    Ik geloof niet dat ze dat heel erg leuk vinden hier op fok.
    Maar als zoiets van de grond komt wil ik best wel wat sharen hoor.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
    pi_45414215
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 18:52 schreef BOKA het volgende:

    [..]

    Ik geloof niet dat ze dat heel erg leuk vinden hier op fok.
    Maar als zoiets van de grond komt wil ik best wel wat sharen hoor.
    Waarom zouden we? Om het fair te houden moet je mensen met een grofweg gelijke internetsnelheid of interesse hebben en dat geldt beiden niet voor Fokkers

    Surfnet
      dinsdag 16 januari 2007 @ 19:04:56 #185
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_45414356
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 19:01 schreef Autoreply het volgende:

    [..]

    Waarom zouden we? Om het fair te houden moet je mensen met een grofweg gelijke internetsnelheid of interesse hebben en dat geldt beiden niet voor Fokkers

    Surfnet
    Mja, ik heb ook surfnet en het boeit mij niet of er nu 5 of 10 mensen van mij downloaden. Ik merk er iig niks van als ik bezig ben op mijn computer, dus het is meer een beetje sociaal zijn.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
    pi_45415242
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 19:01 schreef Autoreply het volgende:

    [..]

    Waarom zouden we? Om het fair te houden moet je mensen met een grofweg gelijke internetsnelheid of interesse hebben en dat geldt beiden niet voor Fokkers

    Surfnet
    Het gaat er denk ik meer om dat iedereen genoeg shared en men elkaar gelijke kansen geeft om te downloaden. De snelheid doet er dan bijna niet meer toe imo.
    pi_45419458
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 19:29 schreef Lunar het volgende:

    [..]

    Het gaat er denk ik meer om dat iedereen genoeg shared en men elkaar gelijke kansen geeft om te downloaden. De snelheid doet er dan bijna niet meer toe imo.
    Als je iets anders als losse muziek downloadt wil je een beetje snelheid hebben. Een geripte film is dan 1.4 gieg en als je dat downloadt met 100 kb/s ben je jáááren bezig terwilj die persoon waarschijnlijk ook nog wel ff disconnect. Mensen met een langzame verbinding hebben me gewoon niets te bieden. Daarom zit ik op een hub waar 10MB/s het minimum is...
    pi_50061796
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 18:43 schreef TheFonz het volgende:
    bij mij kan ik maar niet connecten het lukt gewoon niet
    Ik ook niet, er staat telkens 'No slots availible' terwijl die slots wél beschikbaar zijn.
    Ik sta op passive. Wat is er mis?
    pi_54118233
    Ik zit met het volgende probleem. Ik krijg wel verbinding met een hub alleen staat er bij alle waarden in de lijst met namen 0 (Shared, Min Share, Min Slots etc.). Klik ik toch dubbel op een regel om die te openen dan verschijnt de volgende foutmelding.

    Het aangevraagde adres is niet geldig in de context van het adres.

    Iemand een idee wat er aan de hand is?
      zondag 9 december 2007 @ 15:56:13 #190
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_55147172
    ben hier net ook mee begonnen.
    sta alleen op passive, en dat zuigt wel een beetje

    volgens mij gaat active sneller, maar ik heb niet zo veel zin om dat allemaal in te stellen...
    pi_55263198
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 15:56 schreef PiRANiA het volgende:
    ben hier net ook mee begonnen.
    sta alleen op passive, en dat zuigt wel een beetje

    volgens mij gaat active sneller, maar ik heb niet zo veel zin om dat allemaal in te stellen...
    Dat is 5 minuten werk joh, forward in je router poort 412 naar het interne-ip van je pc waar dc++ op draait.
    In de settings van dc++ vul je je externe ip nummer in ( www.watismijnip.nl ) en de poort 412 .
    vink active aan
    done
    Mailgozer moest eigenlijk MaleGozer zijn maarja...
      vrijdag 14 december 2007 @ 17:20:22 #192
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_55273699
    het ging eerst snel bij mij,
    maar nu kan ik niet eens connecten :/

    en wel active nu...
    pi_55286996
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 17:20 schreef PiRANiA het volgende:
    het ging eerst snel bij mij,
    maar nu kan ik niet eens connecten :/

    en wel active nu...
    Het kan voorkomen dat je met een nieuwe client niet kan downloaden bij een oudere client, dit heeft te maken met de tth-hash ondersteuning.
    Probeer het eens bij iemand die versie 401 gebruikt en dan bij een versie 699 van dc++. de dcdm-versie is nog ouder maar word links en rechts niet toegelaten.
    edit: ik lees net over cappen van poorten door isp's, probeer ook eens een andere poort in dat geval.

    [ Bericht 7% gewijzigd door MailGozer op 15-12-2007 11:05:27 ]
    Mailgozer moest eigenlijk MaleGozer zijn maarja...
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')