Mijn oom heeft een tweewieler-bedrijfje en verkoopt brommers en scooters en dergelijke. Zo had ie pas geleden een gloednieuwe scooter verkocht aan een meisje; het meisje heel blij met haar nieuwe aanwinst. Maar dan, 4 weken later, wordt haar scooter gestolen! erg overstuur natuurlijk..het zal je maar overkomen
Ze komt echter via via er achter wie haar scooter gestolen heeft, en waar ie staat. Ze gaat kijken op het adres...en inderdaad...haar scooter staat samen met nog een tiental scooters in de achtertuin van dit adres!!
Dus wat doe je dan als beschaafd burger..je stapt naar de politie natuurlijk! Dus het meisje doet haar verhaal, vertelt dat haar scooter is gestolen en dat ze weet waar ie staat. Je verwacht dan dat men meteen met een stel agenten die scooter gaat halen. Toch? Maar nee, het adres wordt bewoond door, laten we zeggen...een aantal mannelijke personen afkomstig uit een niet nader te noemen land....en de politie 'begint daar niet aan'. Dat kreeg ze te horen...'daar beginnen we niet aan'. Ze durfden niet.... Onze vaderlandse politiemacht..durft dus NIET..een gestolen scooter te gaan halen.
Ze deed haar verhaal ook bij de verzekering maar die kon ook niet de scooter gaan halen. Gelukkig was ze all-risk verzekerd en kreeg ze uiteindelijk een nieuwe scooter van de verzekering, maarrr....
...mijn ongeloof was zo groot toen ik dit allemaal hoorde. Waar is de politie in hemelsnaam mee bezig? Ik ben hier nog steeds zo kwaad over. Ik kan schelden en tieren wat ik wil natuurlijk maar daar schiet ik niks mee op, snap ik ook wel. Maar wat vinden jullie hier nou van??
Ik bedoel, ze staan wel de brave burgers te flitsen als we 1 kilometer per uur te hard rijden; pakken rotjes af van kindertjes die voor 10 uur 's ochtends staan af te steken; terwijl drugssmokkelaars met 2,9 kilo heroine vrijuit gaan zonder boete en scooter-dieven worden niet eens aangesproken. Hoe krom kan het zijn?
Ik had vroeger als klein jochie groot respect voor de politie, maar door al die berichten die je in de krant leest tegenwoordig. Je kunt de politie niet meer serieus nemen....die kun je toch gewoon niet meer serieus nemen! Ik ben bang dat, de volgende keer dat ik een agent tegenkom op straat of tijdens een verkeerscontrole, ik hem/haar in het gezicht uitlach. En dan...? Word ik dan aangehouden en gearresteerd voor het beledigen van een ambtenaar in functie? Krijg ik dan een strafblad??
Nederlandse politie schaam je! En schaam je diep! Stel eens wat prioriteiten, en pak de mensen op die het verdienen. Leer eens van je daden.
Nederland is krom...
Kennis via de gracht langs z'n huis, heeft een achtertuintje dat op de gracht uitkomt met een schuurtje erop etc. Hij fietst, en ziet een manspersoon in zijn bootje met z'n halve schuur aan spullen erin. Hij stapt af, springt in dat bootje, mept die kerel eruit, en vaart terug naar huis. Staat ie bezig met het inladen van z'n troep, komt bovengenoemd manspersoon met een politieagent aangehuppeld, meneer had een aanklacht ingediend wegens mishandeling. Daarnaast moest kennis alles teruggeven, want op het moment dat bovengenoemd manspersoon in de gracht vaarde waren het ZIJN spullen, en was kennis strafbaar.
NIET durven...zie gasten durven toch ook een scooter te jatten!
Als ze nou betrapt zouden worden bij het jatten: "och nee tuurlijk meneer, steelt u rustig verder!"
Belachelijk...naja eigenlijk gewoon een keer terug jatten...maar dat doe je ook niet!
Toch vinnik het vaag...als ik toch tegen de wouten zeg dat er ergens een partij illegale DVD-spelers staan dan gaan ze toch ook op onderzoek uit, bij scooters dus blijkbaar niet...en als er dan van die woutenscooters bijstaan.......:?
Onze auto werd gestolen uit de straat en een week later teruggevonden met de dief er in.
Die heeft er een week in gewoond
Hij word opgepakt en een dag later weer vrijgelaten
De auto werd door de politie bij ons in de straat afgeleverd omdat we de openbare weg niet op mochten doordat de sloten kapot waren.
We hebben de auto naar de sloop moeten brengen omdat hij zo beschadigd en vervuild was
De dader is nooit voor de rechter gekomen omdat het geen prioriteit had
En de klap op de vuurpijl kwam voor mij dat we een rekening van de politie kregen van 100 euro voor het slepen
Dus conclusie: Dader (van buitenlandse afkomst ook) gaat vrijuit terwijl hij voor meerdere soortgelijke vergrijpen werd gezocht zo vertelde ons de politie.
En de slachtoffers zijn de auto en 100 euro kwijt terwijl we onschuldig zijn
Leuk hoor Nederland!!!! NOT!!!!
quote:Gematst? niks gemats, jullie waren met een groep ...
Op dinsdag 6 januari 2004 18:27 schreef Je_moedah het volgende:
Och, in dit geval vind ik het erg lullig van ze maar vandaag ben ik ongelooflijk gematst door ze. Ik stond dus met een paar vrienden in een drukke straat. Een van hen had nog wat illegaal vuurwerk en gooide dus een nitraat midden op die straat. Keiharde knal dus, en er komen toevallig net politie-agenten aangelopen. Die wilden zien of we verder nog vuurwerk hadden, we werden gefouilleerd, alleen die jongen had nog wat nitraten en strijkers, die moest hij dus inleveren. Hij gaf toe dat hij het gedaan had, maar kreeg samen met ons alleen een waarschuwing. Zelfs nadat ze het overige vuurwerk van hem dus innamen wat ook illegaal was. Dat vind ik nog best netjes van ze
quote:Lol, die 100 euro's is wel heel erg
Op dinsdag 6 januari 2004 18:31 schreef mirelia het volgende:
....
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:32 schreef Hiawatha het volgende:
Tijd dat we het leger in zetten. Met een tank naarbinnen rausen, mensen uit het niet nader te noemen land overhoop schieten en scooters terugnemen. Klaar.
quote:en toch is het zo. Ze kunnen het misschien wel, maar ze doen het dus niet. Ik stond ook met m'n oren te klapperen hoor...
Op dinsdag 6 januari 2004 18:36 schreef MarocPower het volgende:
Ik geloof dat dat niet helemaal kan kloppen. De politie kan altijd met veel manschappen dat huis invallen. Ik geloof totaal niet dat de politie bang is om daar een inval te doen. Ze moeten een hele goeie reden hebben waarom ze daar niet naartoe willen.
Ik denk gewoon dat je nog een keer naar de politie moet gaan, naar iemand met een hogere functie die wat gezag heeft. Want die 1e agent die je hebt aangesproken lijkt mij niet 100%, hij kan zich vergist hebben of jou niet helemaal hebben begrepen...Maarjah het probleem is al opgelost...:X
Wat niet wegneemt dat er vast een hele hoop beter zou kunnen worden aangepakt door de politie. Maar in ieder geval niet op grond van via-via verhalen.
[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 06-01-2004 18:46]
Die ambtenaren luisteren niet naar andere dingen....
quote:Als je die 100 euro betaalt, ben je echt een drol met vingers.
Op dinsdag 6 januari 2004 18:31 schreef mirelia het volgende:
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt vorig jaarOnze auto werd gestolen uit de straat en een week later teruggevonden met de dief er in.
Die heeft er een week in gewoond
Hij word opgepakt en een dag later weer vrijgelaten
De auto werd door de politie bij ons in de straat afgeleverd omdat we de openbare weg niet op mochten doordat de sloten kapot waren.We hebben de auto naar de sloop moeten brengen omdat hij zo beschadigd en vervuild was
De dader is nooit voor de rechter gekomen omdat het geen prioriteit had
En de klap op de vuurpijl kwam voor mij dat we een rekening van de politie kregen van 100 euro voor het slepenDus conclusie: Dader (van buitenlandse afkomst ook) gaat vrijuit terwijl hij voor meerdere soortgelijke vergrijpen werd gezocht zo vertelde ons de politie.
En de slachtoffers zijn de auto en 100 euro kwijt terwijl we onschuldig zijnLeuk hoor Nederland!!!! NOT!!!!
quote:Ja hoor. En als ie die scooter zelf gaat halen en er vallen klappen dan heeft hij het gedaan. Krijg je een boete.
Op dinsdag 6 januari 2004 18:40 schreef TheFrankey het volgende:![]()
![]()
weer zo'n klote verhaal over hoe de politie niet moet handelen. Doet het dan lekker zelf??? maar neee....fuck jou
quote:ik bedoel. Ga lekker zelf bij de politie. Of stem een politieke partij die dit tegen gaat
Op dinsdag 6 januari 2004 18:44 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ja hoor. En als ie die scooter zelf gaat halen en er vallen klappen dan heeft hij het gedaan. Krijg je een boete.
quote:recht in eigen handen nemen wordt zwaarder bestraft pino
Op dinsdag 6 januari 2004 18:40 schreef TheFrankey het volgende:![]()
![]()
weer zo'n klote verhaal over hoe de politie niet moet handelen. Doet het dan lekker zelf??? maar neee....fuck jou
quote:dan word je door je kop geschoten door zielige bomen knufellende figuren
Op dinsdag 6 januari 2004 18:44 schreef TheFrankey het volgende:[..]
ik bedoel. Ga lekker zelf bij de politie. Of stem een politieke partij die dit tegen gaat
Nu moet ik wel zeggen dat de politie gewoon veels te weinig macht heeft. Waarschijnlijk zijn er ook best een hoop agenten die wel wat zouden willen doen maar dit niet kunnen vanwege de wet enzo. Ook zijn ze behoorlijk snel de lul als ze bijv. iemand neerschieten, gelijk een hoop gezeik enzo. Dit soort dingen moeten van hogerhand worden veranderd.
In NL ben je al snel dader ipv. slachtoffer en omgekeerd. Beetje jammer.
Democratie my ass. Bijv. die medicijnknaak. Zoals Lebbis en Jansen al zeiden: 2 dagen hebben ze daarover zitten ouwehoeren. Puur en alleen omdat de media er een hoop tijd aan had besteedt zodat het opeens een hot item werd. Pure afleiding om de misere die zich op dit moment afspeelt te bedekken.
Ik ben nu 16 maar ben er behoorlijk zeker van dat als ik eenmaal klaar ben met mn opleiding etc. ik lekker ga verkassen naar een ander land waar je als burger tenminste wel rechten hebt....
quote:Hahahaha, ik weet wel wat hen ermee gaan doen. Ze geven het aan hen kinderen. Mijn buurman is ook politie agent. Vorig jaar pakte die vuurwerk af van kinderen en gaf het aan zijn eigen zoon. Dus ik en zijn zoon gingen gewoon vuurwerk afsteken. En dat mag weer wel. Kromme shit inderdaad. Maarja, mn buurman heeft me ook wel paar x gematst
Op dinsdag 6 januari 2004 18:27 schreef Je_moedah het volgende:
Och, in dit geval vind ik het erg lullig van ze maar vandaag ben ik ongelooflijk gematst door ze. Ik stond dus met een paar vrienden in een drukke straat. Een van hen had nog wat illegaal vuurwerk en gooide dus een nitraat midden op die straat. Keiharde knal dus, en er komen toevallig net politie-agenten aangelopen. Die wilden zien of we verder nog vuurwerk hadden, we werden gefouilleerd, alleen die jongen had nog wat nitraten en strijkers, die moest hij dus inleveren. Hij gaf toe dat hij het gedaan had, maar kreeg samen met ons alleen een waarschuwing. Zelfs nadat ze het overige vuurwerk van hem dus innamen wat ook illegaal was. Dat vind ik nog best netjes van ze
fr0xz
quote:alsof je uberhaupt iets kan doen
Op dinsdag 6 januari 2004 18:45 schreef _GdR_ het volgende:[..]
recht in eigen handen nemen wordt zwaarder bestraft pino
een aantal mannen uit niet nader te noemen land met 10 scooters in de tuin spelen vast niet meer met Lego...
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:32 schreef Hiawatha het volgende:
Tijd dat we het leger in zetten. Met een tank naarbinnen rausen, mensen uit het niet nader te noemen land overhoop schieten en scooters terugnemen. Klaar.
quote:
dan word je door je kop geschoten door zielige bomen knufellende figuren
Stelletje kruimeldieven, ga echte boeven vangen!
quote:Dat mag helemaal niet.
Op dinsdag 6 januari 2004 18:47 schreef fr0x het volgende:[..]
En dat mag weer wel.
quote:Flitsen is niet mijn ding.
Op dinsdag 6 januari 2004 18:44 schreef TheFrankey het volgende:[..]
ik bedoel. Ga lekker zelf bij de politie.
quote:Al gedaan.
Of stem een politieke partij die dit tegen gaat
Maar verder mag er dus geen commentaar op een duidelijk fout beleid gegeven worden? Goh... dan zal er veel veranderen, als er al niet eens commentaar gegeven mag worden.
quote:het probleem is dus dat als je zoiets als dit tegen een juut zegt dat ie je dan een bekeuring geeft omdat je bijdehand bent ofzo. Ik kan me er iig ook behoorlijk kwaad om maken dat het hier zo werkt
Op dinsdag 6 januari 2004 18:48 schreef g1id het volgende:* g1id is ook héééééééééééééél kwaaad op politiemeneren en mevrouwen
Ik zou me echt doodschamen om in zo'n uniform rond te lopen. Door mijn woede weet ik gewoon niet wat ik erover moet zeggen, anders pakken ze me straks ook nog opStelletje kruimeldieven, ga echte boeven vangen!
quote:Ja, dat hoor in inderdaad erg vaak....dagelijks...
dan word je door je kop geschoten door zielige bomen knufellende figuren
Kom op, lekker makkelijk schoppen....
De politie kan daar wel heen gaan met wat mensen en een arrestatieteam maar 10 tegen 1 dat het op een schiet/kloppartij uitloopt en dan zijn het niet de criminelen die door justitie aangeklaagd gaan worden
quote:Eh... dus jij geeft nu toe dat het NLe rechtssysteem zo verrot is ze nog niet eens een paar scooterdieven aan kunnen pakken?
Op dinsdag 6 januari 2004 18:51 schreef sp3c het volgende:
mja je kan het ook van de andere kant bekijken.De politie kan daar wel heen gaan met wat mensen en een arrestatieteam maar 10 tegen 1 dat het op een schiet/kloppartij uitloopt en dan zijn het niet de criminelen die door justitie aangeklaagd gaan worden
[Dit bericht is gewijzigd door Robert_Jensen op 06-01-2004 18:58]
quote:'dus jij geeft nu toe?'
Op dinsdag 6 januari 2004 18:52 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Eh... dus jij geeft nu toe dat het NLe rechtssysteem zo verrot is ze nog niet eens een paar scooterdieven aan kunnen pakken?
.
ga is lekker normaal leren reageren idioot ik heb dit uberhaupt nooit ontkend
waarom kunnen wij dat wel en de politie niet.....
daar kan ik met me hoofd dus niet bij.....
Als bijv. zo'n balkenende ofzo topics als dit zou lezen zouden er pas echt dingen kunnen veranderen. Daar is het internet zo handig voor.
[Dit bericht is gewijzigd door MeAndMyself op 06-01-2004 19:02]
quote:Ja, met die reply gaf je dat toe.
Op dinsdag 6 januari 2004 18:55 schreef sp3c het volgende:[..]
'dus jij geeft nu toe?'
quote:Oh en dit is normaal reageren?:
ga is lekker normaal leren reageren
quote:
idioot
quote:Zijn we het daar iig over eens.
ik heb dit uberhaupt nooit ontkend
quote:omdat jullie heel, heel erg veel geluk hebben gehad
Op dinsdag 6 januari 2004 18:56 schreef evilduiveltje het volgende:
daarom nemen wij ook al een poosje het recht in eigen hand en gaan zelf aan de deur bij dat soort gasten, hebben van de zomer een gejatte cita teruggehaald bij een turkse familie, gewoon met een man of 6 (waaronder wel 2 van een serurity dienst) daar aan de deur gegaan....
d'r is niet 1 klap gevallen , alleen al door de overmacht,bovendien hebben we hun duidelijk te verstaan gegeven dat als ze nog ooit iets jatten dat ze een paar gebroken armen oid oplopen..... sindsdien nooit geen last meer gehad van die lui....waarom kunnen wij dat wel en de politie niet.....
quote:nee dat was niet normaal reageren nee.
Op dinsdag 6 januari 2004 18:57 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ja, met die reply gaf je dat toe.
[..]Oh en dit is normaal reageren?:
[..]
Je hoeft mij nix in de mond te leggen met je '0w je geeft het nu toe (in de trend van, vorige keer zei je wat anders)' als je commentaar hebt hoor ik het graag maar dergelijke reactie's kan ik weinig mee ... idioot
quote:joh?
[..]Zijn we het daar iig over eens.
en wat was nu de point?
quote:In NL kun je dan nog zeggen dat je geluk hebt gehad want als zij een aanklacht hadden ingediend was de kans groot geweest dat je die citta trug had mogen geven.
Op dinsdag 6 januari 2004 18:56 schreef evilduiveltje het volgende:
daarom nemen wij ook al een poosje het recht in eigen hand en gaan zelf aan de deur bij dat soort gasten, hebben van de zomer een gejatte cita teruggehaald bij een turkse familie, gewoon met een man of 6 (waaronder wel 2 van een serurity dienst) daar aan de deur gegaan....
d'r is niet 1 klap gevallen , alleen al door de overmacht,bovendien hebben we hun duidelijk te verstaan gegeven dat als ze nog ooit iets jatten dat ze een paar gebroken armen oid oplopen..... sindsdien nooit geen last meer gehad van die lui....waarom kunnen wij dat wel en de politie niet.....
Trouwens, als ik dat meisje was waar TS het over had had ik ff een paar vrienden langs laten gaan met een zooi bakstenen, pak je ze iig nog terug op een bepaalde manier. idee is voor herhaling vatbaar natuurlijk
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:58 schreef Flash55 het volgende:
ik had die zogenaamde politie vent over zijn buro meegetrokken dit vind ik dus echt nie kunnen je knapt hun werk op ok je hebt ze nodig om ze in te rekenen je hoeft alleen maar te wijzen en klaar zaak opgelost ... en als ze niet mee werken doe ik het wel zelf maar dan sta ik niet in voor de doden die der gaan vallen
quote:
het adres wordt bewoond door, laten we zeggen...een aantal mannelijke personen afkomstig uit een niet nader te noemen land
quote:vond em in POL eik wel prima. Nu wordt het echt een 100% bash-topic.
Op dinsdag 6 januari 2004 19:10 schreef sizzler het volgende:
POL >> KLB
quote:En dat doe ik dus ook niet
Op dinsdag 6 januari 2004 18:40 schreef schwa78 het volgende:[..]
Als je die 100 euro betaalt, ben je echt een drol met vingers.
quote:en als je wel verliest mag je al die kosten ook betalen
Op dinsdag 6 januari 2004 19:21 schreef mirelia het volgende:[..]
En dat doe ik dus ook niet
Al moet ik het voor laten komen voor de hoogste rechter
[Dit bericht is gewijzigd door Tombert op 06-01-2004 20:20]
Grappig hoe een klein groepje mensen het voor elkaar krijgt om een heel land zo verrot te maken. En dan bedoel ik justitie en enkele politici. Helaas klaagt iedereen steen en been, maar als het puntje bij het paaltje komt, dan stemt half Nederland gewoon weer Groenlinks, SP of PvDA, de partijen die dit soort ellende veroorzaken.
Stiekum hoop ik dat de ergste dingen gebeuren met die milieurakkers, de linkse 'onbevooroordeelde' journalisten en presentatoren, burgemeesters als Cohen en al die wereldvreemde rechters en aanklagers. Dat er 10x in hun eigen huis wordt ingebroken, hun vrouw beroofd en in het gezicht wordt gespuugd, hun auto keer op keer kapotgemaakt. Helaas woont dat soort blijkbaar in een ivoren toren, van waaruit je natuurlijk wel een "goed overzicht" hebt over de rest van Nederland. Waardoor ze blijkbaar alles zo goed weten. Wij, we missen gewoon het 'grotere beeld'. Al dat gezeik op hen en de politie, ach we zijn gewoon dom he, wat ook wel blijkt uit het feit dat politici het vertikken om hier referenda te houden over belangrijke zaken die in andere Europese landen wel normaal zijn.
Anyway, de politie is ook om op te kotsen. Elke zichzelf respecterende agent is al lang en breed vertrokken naar een andere baan. Die ene agent die ik ken in ieder geval wel, al 8 jaar geleden. Alleen de clowns, positief-gediscrimineerden die niet aan de toelatingseisen voldeden maar toch aangenomen zijn, wannabe-nazi's en ander kansloos spul is er nog. En van hen moet je vooral geen tegenwind verwachten tegen het uitgestippelde beleid van zoveel mogelijk levensgevaarlijke snelheidsovertreders beboeten, dat vinden ze juist leuk joh.
Grappig eigenlijk dat dit nog gepikt wordt. Mja, ik stem rechts, maar zie het er toch nooit van komen dat het beleid verandert. De kamer wisselt wel, het kabinet ook, maar die linkse ambtenaren, mensen bij justitie en dergelijke blijft gewoon zitten. Daarom verandert er niets, geen ene flikker. Dat tuig zorgt er gewoon voor dat gewone burgers nog harder genaaid worden en nog meer uitgezogen (75% belastingdruk is nog LANG niet hoog genoeg, zeg nou zelf!). En dat criminelen nog beter beschermd worden, dat Nederland binnenkort Nederlandistan heet, dat je met 10 kilo coke binnenkomt, voor moord, verkrachting en doodslag voortaan nog maar 1 jaar voorwaardelijk krijgt.
Nee, doe dan maar het Amerikaanse voorbeeld. 100 gram coke? Ga jij maar lekker 5 jaar brommen. Nog een keer betrapt daarna? Da's dan 10 jaar. Daarna nog iets geflikt, al is het maar winkeldiefstal? Levenslang.
Of het mensen nou ontmoedigt om crimineel te worden of niet, dat maakt geen flikker uit. Het tuig is van de straat en blijft dat ook voor een hele lange tijd. In die tijd kunnen ze niks meer flikken. Aangezien de meeste criminelen recidivisten zijn, is Nederland binnen de kortste keren helemaal schoon.
Maar ach, droombeelden. We wonen gewoon in een kankerland en dat zal altijd wel zo blijven. Blijkbaar vinden we het niet erg om ons te laten naaien.
quote:ik ben het echt helemaal 100000000000000000000% met je eens. de politie bestaat tegenwoordig nog maar uit een stelletje laffe honden die te bang zijn om ook maar iemand aan te pakken. maar wel geflitst worden als je 51 rijdt inderdaad(en het liefst met zijn 4en 1 lasergun bedienen want dan kunnen we zeggen tegen de mensen die beroofd zijn net zoals dat meisje dat ze het druk hebben en zulke onzin en maar weinig mensen ter beschikking hebben).
Op dinsdag 6 januari 2004 18:21 schreef imitated_error het volgende:
....ik weet niet of dit in de goede categorie staat, anders kan een mod het even verplaatsen naar de goede...maar dit wilde ik even kwijt over de nederlandse politiemacht:Mijn oom heeft een tweewieler-bedrijfje en verkoopt brommers en scooters en dergelijke. Zo had ie pas geleden een gloednieuwe scooter verkocht aan een meisje; het meisje heel blij met haar nieuwe aanwinst. Maar dan, 4 weken later, wordt haar scooter gestolen! erg overstuur natuurlijk..het zal je maar overkomen
Ze komt echter via via er achter wie haar scooter gestolen heeft, en waar ie staat. Ze gaat kijken op het adres...en inderdaad...haar scooter staat samen met nog een tiental scooters in de achtertuin van dit adres!!
Dus wat doe je dan als beschaafd burger..je stapt naar de politie natuurlijk! Dus het meisje doet haar verhaal, vertelt dat haar scooter is gestolen en dat ze weet waar ie staat. Je verwacht dan dat men meteen met een stel agenten die scooter gaat halen. Toch? Maar nee, het adres wordt bewoond door, laten we zeggen...een aantal mannelijke personen afkomstig uit een niet nader te noemen land....en de politie 'begint daar niet aan'. Dat kreeg ze te horen...'daar beginnen we niet aan'. Ze durfden niet....
Onze vaderlandse politiemacht..durft dus NIET..een gestolen scooter te gaan halen.
Ze deed haar verhaal ook bij de verzekering maar die kon ook niet de scooter gaan halen. Gelukkig was ze all-risk verzekerd en kreeg ze uiteindelijk een nieuwe scooter van de verzekering, maarrr....
...mijn ongeloof was zo groot toen ik dit allemaal hoorde. Waar is de politie in hemelsnaam mee bezig? Ik ben hier nog steeds zo kwaad over. Ik kan schelden en tieren wat ik wil natuurlijk maar daar schiet ik niks mee op, snap ik ook wel. Maar wat vinden jullie hier nou van??
Ik bedoel, ze staan wel de brave burgers te flitsen als we 1 kilometer per uur te hard rijden; pakken rotjes af van kindertjes die voor 10 uur 's ochtends staan af te steken; terwijl drugssmokkelaars met 2,9 kilo heroine vrijuit gaan zonder boete en scooter-dieven worden niet eens aangesproken. Hoe krom kan het zijn?
Ik had vroeger als klein jochie groot respect voor de politie, maar door al die berichten die je in de krant leest tegenwoordig. Je kunt de politie niet meer serieus nemen....die kun je toch gewoon niet meer serieus nemen! Ik ben bang dat, de volgende keer dat ik een agent tegenkom op straat of tijdens een verkeerscontrole, ik hem/haar in het gezicht uitlach. En dan...? Word ik dan aangehouden en gearresteerd voor het beledigen van een ambtenaar in functie? Krijg ik dan een strafblad??
Nederlandse politie schaam je! En schaam je diep! Stel eens wat prioriteiten, en pak de mensen op die het verdienen. Leer eens van je daden.
Nederland is krom...
bij mij in de buurt gebeuren ook zoveel van de praktijken (scooters fietsen telefoons etc etc.) maar die mensen pakken ze niet, terwijl ze allemaal algemeen bekend zijn bij de politie en iedereen weet ook dat zij het hebben gedaan, maar de politie heeft het te druk met me broertje aanhouden als hij op de stoep rijdt met zijn fiets en dan nog eens heel stoer zeggen dat als hij dat nog een keer doet hij een boete krijgt en ze fiets kwijt is. stelletje fucking losers
ik denk dat ze hier maar eens een beetje meer een wat 'agressievere' manier van uitvoeren van het beleid moeten gaan toepassen. niet luisteren dan heb je meteen een probleem en ik het geval van criminelen
'shoot first, ask questions later'.
quote:psies
Op dinsdag 6 januari 2004 18:32 schreef stinkie het volgende:[..]
Gematst? niks gemats, jullie waren met een groep ...
quote:jij komt ook net uit een ei he
Op dinsdag 6 januari 2004 18:36 schreef MarocPower het volgende:
Ik geloof dat dat niet helemaal kan kloppen. De politie kan altijd met veel manschappen dat huis invallen. Ik geloof totaal niet dat de politie bang is om daar een inval te doen. Ze moeten een hele goeie reden hebben waarom ze daar niet naartoe willen.
Ik denk gewoon dat je nog een keer naar de politie moet gaan, naar iemand met een hogere functie die wat gezag heeft. Want die 1e agent die je hebt aangesproken lijkt mij niet 100%, hij kan zich vergist hebben of jou niet helemaal hebben begrepen...Maarjah het probleem is al opgelost...:X
quote:en je wordt aangeklaagd door de dief niet te vergeten he
Op dinsdag 6 januari 2004 18:44 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ja hoor. En als ie die scooter zelf gaat halen en er vallen klappen dan heeft hij het gedaan. Krijg je een boete.
quote:tot voor kort werd ik zelf vaak aangehouden in me auto ( waarschijnlijk door mijn donker getinte ramen en te harde bass ) en dan was ik altijd de lul. aan al het geld wat ik naar het incassobureau heb gestuurd had ik nog een auto kunnen kopen, maar na een tijdje was ik het dus ook een beetje zat en ik wil ook nog weleens opvliegerig zijn maar een agent ga ik nie meppen want dan zijn we verder van huis. dus ging ik het eens anders proberen en besloot ik om de agenten maar eens verbaal aan te pakken. heb tegen een agent gezegd dat ik maar vond dat ze een kutberoep hadden en dat het imitatie conducteurs waren voor op straat ( dat mag nie -------> boete). de volgende agent die me een boete gaf heb ik toen eens gevraagd wat hij nou eigenlijk van zijn beroep vond, het enige wat je de hele dag ziet is boze mensen die zich de tering ergeren aan je als ze weer eens worden gepakt voor verkeerd oversteken ofzo. toen kreeg ik als antwoord ' uuuhm, meneer we moeten er vandoor, nog een fijna avond'. en hij gaf me 2 minuten daarvoor een boete. eikel
Op dinsdag 6 januari 2004 18:48 schreef g1id het volgende:* g1id is ook héééééééééééééél kwaaad op politiemeneren en mevrouwen
Ik zou me echt doodschamen om in zo'n uniform rond te lopen. Door mijn woede weet ik gewoon niet wat ik erover moet zeggen, anders pakken ze me straks ook nog opStelletje kruimeldieven, ga echte boeven vangen!
en de spoorwegpolitie die kun je gewoon uitschelden voor k*nkerl*l en t*ringlijer en dan doen ze nog niks, terwijl ze met zijn 3en waren. mietjes
quote:Wat een verschrikkelijk irritant leesbaar en nietszeggend verhaal weet jij hier neer te zetten, wauw. Wat is het punt dat je probeert te maken nu eigenlijk?
Op woensdag 7 januari 2004 13:18 schreef hifonics het volgende:[..]
tot voor kort werd ik zelf vaak aangehouden in me auto ( waarschijnlijk door mijn donker getinte ramen en te harde bass ) en dan was ik altijd de lul. aan al het geld wat ik naar het incassobureau heb gestuurd had ik nog een auto kunnen kopen, maar na een tijdje was ik het dus ook een beetje zat en ik wil ook nog weleens opvliegerig zijn maar een agent ga ik nie meppen want dan zijn we verder van huis. dus ging ik het eens anders proberen en besloot ik om de agenten maar eens verbaal aan te pakken. heb tegen een agent gezegd dat ik maar vond dat ze een kutberoep hadden en dat het imitatie conducteurs waren voor op straat ( dat mag nie -------> boete). de volgende agent die me een boete gaf heb ik toen eens gevraagd wat hij nou eigenlijk van zijn beroep vond, het enige wat je de hele dag ziet is boze mensen die zich de tering ergeren aan je als ze weer eens worden gepakt voor verkeerd oversteken ofzo. toen kreeg ik als antwoord ' uuuhm, meneer we moeten er vandoor, nog een fijna avond'. en hij gaf me 2 minuten daarvoor een boete. eikel
en de spoorwegpolitie die kun je gewoon uitschelden voor k*nkerl*l en t*ringlijer en dan doen ze nog niks, terwijl ze met zijn 3en waren. mietjes
in een geval als door te TS beschreven dient de politie hier adequaat op te reageren, zijn het "enge" mensen dan met 10 man derheen scherfvesten aan en arresteren dat schorem (10 scooters in een tuin bij veelplegers moet toch te denken geven)
in mijn opinie willen de agenten wel maar zijn gebonden door teveel regels......belachelijk dat als een agent zijn wapen gebruikt (rechtmatig) dat dan in 1ste instantie de bewuste agent moet vrezen voor zijn baantje, ik kan mij voorstellen dat je dan wel 2x nadenkt voor je op gevaarlijke types afstapt.
het gaat fout in Nederland, als men NU het justitieele roer zou omgooien, redden we het misschien net, maar eigenlijk ben ik bang dat het al te laat is en de misdaad het straatbeeld gaat bepalen ipv de hardwerkende medelanders (jaja ook de zovaak geschoffeerde minderheden, die ook doodziek zijn van de stigma's die enkelt voortkomen uit het feit dat de politie niet hard genoeg optreed)
* Fronsertje blijft hoop houden
quote:Ik heb ook nog wel eens de brandweer geholpen met het vernietigen van illegaal vuurwerk
Op dinsdag 6 januari 2004 18:47 schreef fr0x het volgende:[..]
Hahahaha, ik weet wel wat hen ermee gaan doen. Ze geven het aan hen kinderen. Mijn buurman is ook politie agent. Vorig jaar pakte die vuurwerk af van kinderen en gaf het aan zijn eigen zoon. Dus ik en zijn zoon gingen gewoon vuurwerk afsteken. En dat mag weer wel. Kromme shit inderdaad. Maarja, mn buurman heeft me ook wel paar x gematst
fr0xz
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:17 schreef Fronsertje het volgende:
het gaat fout in Nederland, als men NU het justitieele roer zou omgooien, redden we het misschien net, maar eigenlijk ben ik bang dat het al te laat is en de misdaad het straatbeeld gaat bepalen ipv de hardwerkende medelanders (jaja ook de zovaak geschoffeerde minderheden, die ook doodziek zijn van de stigma's die enkelt voortkomen uit het feit dat de politie niet hard genoeg optreed)* Fronsertje blijft hoop houden
Ooh ja....., en die sleepkosten van die man met die auto. Die bedragen nooit ¤ 100,-. Dat is veel duurder en daarbij worden er ook nog stallingskosten geteld. Daarbij worden deze kosten betaald door de overheid, in verband met het veilig stellen van uw gestolen auto. Indien u WA+ of all risk verzekerd bent, dan krijgt u zelfs deze kosten vergoed van uw verzekeringsmaatschappij.
Succes
quote:De dokter vertelt me ook niet dat het MIJN schuld is dat die zielige ziekte me is overvallen, om me vervolgens een boete te geven voor het ziek zijn (zoals die man die onlangs een boete kreeg omdat hij zich voordeed als agent om een crimineel mee te krijgen en te laten arresteren), of omdat ik een meter over de stoep fietste om zijn praktijk te bereiken.
Op donderdag 22 januari 2004 20:23 schreef politiewereld het volgende:
Raar u kent allen geen enkele wetgeving.
[quote]En jij wel? Alsof dat zou moeten.
Burgers zijn in dit land niet veilig meer, het enige dat burgers nog moeten is zo hard mogelijk berispt worden voor de meest stompzinnige dingen. En boetes betalen natuurlijk, zo veel mogelijk!
Tss. Burgers die aankloppen om aangifte te doen, die worden zowat vierkant uitgelachen of de deur gewezen. En dan scherm je met de kreet 'u kent allen geen enkele wetgeving'. Nou, ik ken hem dan misschien niet, maar weet wel dat 'ie nodig herschreven moet worden!
Het probleem is dat u de dokter niet verteld wat hij moet doen, maar mij wel. Ik vindt kritiek goed. ik kan hier namelijk van leren. Doet u dit ook en leer.
Ik op de politie, en dat hebben ze aan zichzelf te danken. Vroeger, zo'n jaar of 7 geleden, toen werd ik kwaad op mensen die er over dachten zoals ik dat nu doe. De politie was er immers om de mensen te beschermen, die deed alleen maar goede dingen! Toen gingen de jaren voorbij, en zag ik zelf wat voor laffe, nietsdoende volksverraders het zijn. En kom niet aan met bullshit dat ik niet weet waar ik het over heb, want toen mijn broer werd neergestoken door zo'n cultuurverrijkende medelander werd HIJ bijkans in de cel geflikkerd. Toen mijn fiets gejat werd, hoonden ze me het bureau uit toen ik aangifte wou doen. En ze hadden het zo verdomd druk toen ik keer op keer klaagde over geluidsoverlast van de buren, maar ik zie ze wel elke dag staan flitsen. Nee, van mij mogen ze heel justitie en politie opdoeken en opnieuw beginnen.
Tenminste, dat hoop ik dan
quote:Hopelijk vind je deze kritiek ook goed en leerzaam. En dan heb ik de stijlfouten grotendeels nog gelaten voor wat ze zijn. Wat een aanfluiting zeg zo'n post. Persoonlijk zou ik snel alle informatie uit mijn profiel halen na zo een drama op een openbaar forum gepost te hebben. Met alle respect.
Toch triest. Ik bedoel dat mensen maar halve verhalen vertellen en zo de politie overal de schuld van geven. Raar u kent allen geen enkele wetgeving.
En dit is gebaseerd op..?
U heeft zelfs niet eens de moeite genomen het hele verhaal hier te vertellen, maar het enkel te verdraaien.
Okee prima, maar hoe gaat het verhaal dan wel?
Tevens is de wetgeving waar ik het hier over heb niet eens zo moeilijk te begrijpen. Het wat? gaat om te goeder trouw.
Toch begrijp ik het niet, welke wetgeving refereert u naar?
Nou neem die moeite en zoek het ff op !!!! Kijk ook eens op www.politiewereld.nl spam wat de politie nog meer doet. Het probleem is dat u de dokter niet verteldt wat hij moet doen, maar mij wel. Ik vindt kritiek goed. iIk kan hier namelijk van leren. Doet u dit ook en leer. Uiteraard is een scooterdiefstal ontzettend vervelend, maar de motivatie
mo·ti·va·tie (de ~ (v.))
1 enthousiasme voor een taak => drijfkracht
2 [psych.] drijfveer => motief
die u geeft dat de politie bang is om ergens naar binnen te gaan is niet korrekt. correct U weet dit wel, maar uit onmacht gaat u het verhaal verdraaien. Verteld u het verhaal alstublieft goed. Bedankt !!!!Ooh ja....., en die sleepkosten van die man met die auto. Die bedragen nooit ¤ 100,-. Dat is veel duurder en daarbij worden er ook nog stallingskosten geteld. Daarbij worden deze kosten betaald door de overheid, in verband met het veilig stellen van uw gestolen auto. Indien u WA+ of all risk verzekerd bent, dan krijgt u zelfs deze kosten vergoed van uw verzekeringsmaatschappij.
Succes
Mijn Tomos was gestolen en ik deed aangifte. 2 weken later kreeg ik een telefoontje dat ik mijn brommer op kon halen op de plek waar hij notabene die jongen van de brommer had afgekickt, hoe bedoel je snel werken.
Die motoragent had die jongen na een achtervolging van mijn brommer afgetrapt. Die zelfde jongen was in eerste instantie ontsnapt (weggerend) en is later die week opgepakt en berecht voor het stelen van mijn brommer, ik mocht overigens gewoon op mijn brommer direct naar huis toe rijden.
Mijn brommer was op zich nog wel in orde behalve het stuur wat krom was na de val.
Om eerlijk te zijn was dit mijn eerste goede ervaring met de politie. Daarvoor zijn er wat dingen gebeurd die eigenlijk niet door de beugel kunnen o.a. een motoragent die als eerste mijn bromfietscertificaat vroeg terwijl ik met een gebroken poot op de grond lag, waar ik eigenlijk ook niet op in wil gaan (lang verhaal).
edit- ik mag stefanp en articblue wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |