vandaag was het weer zover,de 3e editie van de Luigi Galvani cup
hoge verwachtingen want als 1e geplaatst
dit keer geen nieuwe punten in mijn darts laten zetten, dan maar verliezen door een bouncer
de kroegbaas had dit keer geen nieuwe dartborden geplaatst,we mochten verder gooien op de ouwe meuk van afgelopen jaar, een Winmau Blade II en een Unicorn Eclipse,de Unicorn Eclipse verkeerde in een zodanige staat dat we die maar als oefenbord hebben gebruikt en alle partijen op de Winmau hebben afgewerkt
de poulewedstrijden,lekker primitief bo 5 legs en de tegenstanders niet al te serieus nemen
3x 3-1 en 1 x 3-0 winst
dat was genoeg voor een onverdiende finaleplaats
dit alles onder het genot van een paar stevig gemixte cola/whiskey's (four roses) om de arm enigszins onder controle te houden
De Finale BO 7 legs (met Russ Bray als mastercaller) tegenstander was de als 3e geplaatste Arie Bever(de man die bij 120 de 3e dart standaard in de 18 gooit,over choken gesproken)
makkelijke start,gooi mezelf in no time naar een 3-0 voorsprong
maar toen de commercial break om Russ ff een pispauze te gunnen na zijn 20ste vaasje bier
beetje grootspraak in de pauze van mijn kant van is er ooit wel eens iemand van een 3-0 achterstand teruggekomen
ja was het antwoord de,Red Sox deden dat ooit eens
en dus sloegen de zenuwen toe in de 4e leg die dan ook kansloos werd afgestaan aan Arie met Spank op 189 punten achterstand
en toen de 5e leg,de tripels vlogen er weer probleemloos in,alleen dan nog wel ff die beslissende dubbel gooien
D16 mis D8 mis D4 mis en mis en nog eens mis
Arie was zo onderhand ook op D10 aangekomen en de spanning steeg,dus tijd voor wat psychologische oorlogsvoering en een beetje materiaalpech simuleren
me flight wou niet meer in de shaft,kostte toch drie minuten tijd,alleen keerde het publiek zich toen tegen mij
who cares,ik check vervolgens de 1e de beste pijl in de D4 en ik mag me weer een jaar houder noemen van de Luigi Galvani Cup en ik mag de wisselbeker ook nog houden na 3x te hebben gewonnen
wat een feest
![]()
Spank met zijn bokaal