quote:en nu nog even dit :
Kane treedt op tijdens Olympische Spelen
DEN HAAG - De Haagse popgroep Kane treedt deze zomer op tijdens de Olympische Spelen in Athene. Dat bevestigde de manager zaterdag. De band van zanger Dinand Woesthoff geeft tijdens het evenement voor alle Nederlandse sportmannen en -vrouwen een concert in het Holland Heineken House.Het concert is waarschijnlijk de afsluiting van een Europese tournee, waarmee de band dit jaar internationaal hoopt door te breken. In februari wordt de single Rain down on me naar alle Europese radiostations gestuurd.
Eén van de laatste buitenlandse concerten vindt plaats in Portugal, tijdens het Europees Kampioenschap voetbal in juni. De band speelde al eerder in Duitsland, Portugal en Zweden, maar een internationale doorbraak bleef vooralsnog uit. Tussen april en juni staan er ook nog 25 concerten in Nederland op het programma.
quote:2 februari wordt de single Rain down on me doorr alle Europese radiostations de prullenbak in gegooid
In februari wordt de single Rain down on me naar alle Europese radiostations gestuurd.
"Kane treedt op tijdens Olympische Spelen"
ja in het holland huis, ik noem dat nou niet echt schokkend
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 20:01 schreef schatje het volgende:
Ik ben niet zo'n liefhebber van Kane, en dan druk ik me nog netjes uit.
quote:Ik vind Kane kutmuziek met een zanger met een irritante janksmoel die de hele tijd de kiezen op elkaar houdt om een beetje 'speciaal; te klinken.....
En dan druk ik me nog netjes uit
quote:3 februari gaat de afspraak niet meer door en worden ze vervangen door K3.
2 februari wordt de single Rain down on me doorr alle Europese radiostations de prullenbak in gegooid
quote:wat daarna dan wel weer een suc6 zal zijn..
Op zaterdag 3 januari 2004 20:08 schreef drugsgebruiker het volgende:[..]
3 februari gaat de afspraak niet meer door en worden ze vervangen door K3.
opzich wel grappige muziek, niet echt mijn stijl.. maar gewoon te nederlands... dus zonder suc6...
quote:hehe, ik hoorde laatst een man van BMG (platemaatschappij van Kane, Idols en K3) op radio2 en die zei gewoon dat K3 nog steeds hun grootste succes is (dikke verkopen in Benelux). Groter dan Idols
Op zaterdag 3 januari 2004 20:08 schreef drugsgebruiker het volgende:[..]
3 februari gaat de afspraak niet meer door en worden ze vervangen door K3.
[Dit bericht is gewijzigd door merino op 03-01-2004 20:12]
quote:Misschien... als ze een andere zanger nemen
Op zaterdag 3 januari 2004 20:13 schreef paultje- het volgende:
jaja zeur nu allemaal maar..maar wat zal je zien..jahoor..eind februari is ineens iedereen fan van kane...btje meeloperig dit allemaal? ik vind van wel
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 20:05 schreef HeyFreak het volgende:[..]
Ik vind Kane kutmuziek met een zanger met een irritante janksmoel die de hele tijd de kiezen op elkaar houdt om een beetje 'speciaal; te klinken.....
Vond het eerst leuk maar ik heb het er nu wel mee gehad, waardeloze band en hun belachelijke ambities.
quote:Amen to that
quote:Vervelende bijkomstigheid. Je kunt het pas meeloperig noemen als je voorspelling uitkomt. Dus wacht daar nou maar eerst eens op, voordat je je oordeel klaar hebt.
Op zaterdag 3 januari 2004 20:13 schreef paultje- het volgende:
jaja zeur nu allemaal maar..maar wat zal je zien..jahoor..eind februari is ineens iedereen fan van kane...btje meeloperig dit allemaal? ik vind van wel
Ja, ik hoop dat ze doorbreken in Europa, dan mogen ze daar van hem 'genieten'.
quote:
quote:En dan gooien ze een emmer water over ze smoel heen bij een concert zodat het lijkt alsof ie zo zweet.
Op zaterdag 3 januari 2004 20:05 schreef HeyFreak het volgende:[..]
Ik vind Kane kutmuziek met een zanger met een irritante janksmoel die de hele tijd de kiezen op elkaar houdt om een beetje 'speciaal; te klinken.....
quote:ehm..jij wilt ook een steentje bijdragen..?
Op zondag 4 januari 2004 13:31 schreef InSanex het volgende:
Kane ? Is dat niet precies hetzelfde als Di-rect, Intwine, Creed of Bush ?
Daarom breekt het niet door,..het mist elke originaliteit.
quote:echt wel man, allemaal zielige pearl jam imitators, het enige wat niet klopte is dat, ook al zijn 't kutbands, creed en bush wel zijn doorgebroken wereldwijd
Op zondag 4 januari 2004 13:55 schreef paultje- het volgende:[..]
ehm..jij wilt ook een steentje bijdragen..?
doe dat dan goed!!!
die bands zijn niet met een te vergelijken...zeker intwine niet..als je hun cd luisterd hoor je helemaal nix van die andere bands erin...
luister eerst eens een cd voordat je gaat oordelen..
okay, die cd van Intwine is wel anders dan de anderen, als je het mij vraagt is ie namelijk nog slechter
maargoed dat is mijn mening (moet je er altijd even bijzeggen geloof ik)
quote:Inderdaad, dat is meestal het probleem van nederlandse bands. Altijd komt er weer een nederlandse Creed, een nederlandse live of een nederlandse Led Zeppelin. Behalve de UDS heeft nederland weinig origineels uitgebracht. Vandaar dat we ook nooit internationaal scoren.
Op zondag 4 januari 2004 13:31 schreef InSanex het volgende:
En Kane?? Wederom een dieptepunt in de (commerciele)nederlandse muziekhistorie.
Arling & Cameron wonnen de popprijs een paar jaar terug, terwijl iedereen rekende op Krezip of Kane
quote:Hebben ook een aantal goede producties!
Op zondag 4 januari 2004 22:56 schreef le_knightclub_soda het volgende:
originele artiesten krijgen ook wel eens erkenning in NederlandArling & Cameron wonnen de popprijs een paar jaar terug, terwijl iedereen rekende op Krezip of Kane
Zoals dirty robot.
btw, ik vind "Rain down on me" wel een heel goed nummer, wat volgens mij ook internationaal wel een succesje verdient, maar een permanente doorbraak in Europa.. denk het niet
quote:Hoor dan hoe die intwine zingt,...recht in z'n gehemelte,..precies als Dindand dus. Daarbij is Intwine ook gigantische neptroep uit dezelfde idols stal als Jim en Jamai. En geloof nou niet het verhaaltje dat die d'r zelf uitgestapt is, pure marketing.
Op zondag 4 januari 2004 13:55 schreef paultje- het volgende:[..]
ehm..jij wilt ook een steentje bijdragen..?
doe dat dan goed!!!
die bands zijn niet met een te vergelijken...zeker intwine niet..als je hun cd luisterd hoor je helemaal nix van die andere bands erin...
luister eerst eens een cd voordat je gaat oordelen..
quote:Amen to that son.
Op maandag 5 januari 2004 21:35 schreef InSanex het volgende:[..]
Inwtine fans,....koop es iets van Alice in chains,..veel beter
quote:Schijnbaar wel.
Op zaterdag 3 januari 2004 20:05 schreef MSXUser het volgende:Geloven ze er zelf nog in?
quote:exporten, exporten, exporten en dan de grenzen dicht!
Op dinsdag 6 januari 2004 10:57 schreef Natalie het volgende:
Als 'Internationaal doorbreken' betekent dat ik dat gejengel niet meer aan hoef te horen, dan mogen ze van mij 'Internationaal doorbreken'
Kansloze muziek makers cq. inzingers breken alleen in Nederland door! Moet je nagaan...Busje komt zo en Gabberertje hebben hier op 1 gestaan
Bijna....
quote:
quote:Hee Vader Abraham heeft anders ook op 1 gestaan in Engeland!
Op vrijdag 9 januari 2004 11:45 schreef bramos-elvis het volgende:
Ja net als Jamai en Jim.....Kansloze muziek makers cq. inzingers breken alleen in Nederland door! Moet je nagaan...Busje komt zo en Gabberertje hebben hier op 1 gestaan
quote:En Eric Dikeb op 2
Op woensdag 14 januari 2004 16:49 schreef ullie het volgende:[..]
Hee Vader Abraham heeft anders ook op 1 gestaan in Engeland!
quote:ach in oosterijk heb dj otzi (ofzoiets) zo heb je overal wel iets
Op vrijdag 9 januari 2004 11:45 schreef bramos-elvis het volgende:
Ja net als Jamai en Jim.....Kansloze muziek makers cq. inzingers breken alleen in Nederland door! Moet je nagaan...Busje komt zo en Gabberertje hebben hier op 1 gestaan
quote:Ik heb nog met kane gemailed over de kwestie.
Op zaterdag 3 januari 2004 20:09 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
(janksmoel) Dinand stelt zich weer aanIk had daar graag even een reactie van Kane gehad.
De sukkels.
Muziek is altijd een kwestie van smaak.. maar je kan niet ontkennen dat Kane in nederland al flink wat zalen heeft volgemaakt.. er zal toch wel iets zijn waardoor dat komt.. dat dat misschine niet de gemiddelde FOK! meening is, kan gebeuren
Hij heeft ooit op doktersvoorschrift een paar weken niet gezongen omdat hij z'n stembanden had geforceerd.
vandaar mijn afkeer
quote:k kan het begrijpen.. ik ga er nog een keer naar toe.. kijken hoe ze zijn... en dan maar is zien of ik cds van ze ga halen
Op woensdag 14 januari 2004 18:34 schreef rubbereend het volgende:
*lap tekst*
vandaar mijn afkeer
btw ze touren nu in Duitsland met de band Raymonn .. die band heeft een hit gescoord met Supergirl.. onwijs leuke band.. die gasten (behalve de gitarist) rocken je van het podium af
- Gee, Dinand, what do you want to do tonight?
- The same thing we do every night, Pinky. Try to take over the world! ...
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:49 schreef Zander het volgende:
[afbeelding]- Gee, Dinand, what do you want to do tonight?
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:49 schreef Zander het volgende:
[afbeelding]- Gee, Dinand, what do you want to do tonight?
Alleen associeer ik Dinand meer met Pinky dan Brain
quote:Neu, Pinky is niet zo pretentieus...
Op woensdag 21 januari 2004 18:58 schreef bigshadow het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
Alleen associeer ik Dinand meer met Pinky dan Brain
now come on and bash me
quote:nu al?
Op vrijdag 9 januari 2004 11:52 schreef Lemmeb het volgende:
Kane is nu al zooooovaak getrashed, dat ik bijna medelijden met ze begin te krijgen.
Bijna....
quote:ja want dinand is zo'n bescheiden jongetje die kan wel wat zelfvertrouwen en een zetje in de rug gebruiken........
Op woensdag 21 januari 2004 22:18 schreef Stefkuh het volgende:
Hoop toch wel dat het lukt eigenlijk.
quote:dr is ook nog een verschil tussen doorbreken en doorbreken, Anouk verkocht Nobody's Wife door heel Europa maar daarna (door haar eigen toedoen) is er niet veel na gekomen.
Op donderdag 22 januari 2004 12:05 schreef Volano het volgende:
Maar toch stel even dat het ze lukt he.. stelIk zeg niet dat het lukt.. ze zijn al wat opweg.. (oa nummer 1 in de tipparade in Belgie..) maar stel dat het nou is lukt wat dan..
Hoe zal het verder gaan? Slaat dan ineens de helft van de mensen om? "oja ik heb ze altijd al goed gevonden"
maar ik blijf erbij Kane is een ramp
Waarom zingt die jongen altijd alsof hij enorm moet poepen?
quote:Eeuh maak dan een centraal Dinand afzeik topic?
Op donderdag 22 januari 2004 20:07 schreef Baas het volgende:
Kane....Waarom zingt die jongen altijd alsof hij enorm moet poepen?
quote:hoho dennis en dinand zeggen altijd wij zijn Kane, de rest is toch ook ingehuurd
Op donderdag 22 januari 2004 20:26 schreef Volano het volgende:[..]
Eeuh maak dan een centraal Dinand afzeik topic?
![]()
Kane is een Band en een band heeft meerdere leden.. die elk positieve en negatieve punten hebbenom nou de hele band op 1 bandlid af te schrijven..
quote:Inderdaad, wanneer die poepstem het niet zint wisselt hij weer een stel bandleden in en uit. En ik kan me ook voorstellen dat veel muzikanten niet eens met hem (meer) willen werken.
Op vrijdag 23 januari 2004 10:37 schreef rubbereend het volgende:[..]
hoho dennis en dinand zeggen altijd wij zijn Kane, de rest is toch ook ingehuurd
En doorbreken zullen ze nooit.
quote:Dit gaat dus niet door... de organisatie wil Kane niet hebben.
Kane treedt op tijdens Olympische SpelenDEN HAAG - De Haagse popgroep Kane treedt deze zomer op tijdens de Olympische Spelen in Athene. Dat bevestigde de manager zaterdag. De band van zanger Dinand Woesthoff geeft tijdens het evenement voor alle Nederlandse sportmannen en -vrouwen een concert in het Holland Heineken House.
quote:wie nou wel?
Op vrijdag 23 januari 2004 11:55 schreef Murray het volgende:[..]
Dit gaat dus niet door... de organisatie wil Kane niet hebben.
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:29 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
kende een studentenhuis waar ik nog nooit met zooo een genoegen had mogen poepen in de pot. Daar had men namelijk met grote letters KANE geschreven !
erg goed idee
laxerende herrie
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 20:00 schreef paniekzaaier het volgende:
Wordt het niet eens tijd dat Europa Kane gaat doorbreken?
quote:*terugvindpost*
Op zaterdag 3 januari 2004 20:03 schreef Zander het volgende:
Ha, dit wordt weer een gezellig potje Dinand-bashen. Oude tijden herleven in het MUZ-forum..
quote:off topic: murray van monkey island!!!
Op vrijdag 23 januari 2004 11:55 schreef Murray het volgende:[..]
Dit gaat dus niet door... de organisatie wil Kane niet hebben.
on topic: ehhhhh dinand is nog steeds een egoistische mongool die niet kan zingen, een kane topic is eigenlijk gewoon een dinand topic, de rest mag hopen dat ze tot het eind van het jaar in de band mogen blijven
quote:En een band is ook zo hecht qua leden; zeker Kane.
Op donderdag 22 januari 2004 20:26 schreef Volano het volgende:[..]
Kane is een Band en een band heeft meerdere leden.. die elk positieve en negatieve punten hebben
om nou de hele band op 1 bandlid af te schrijven..
Kane zuigt hard.
[Dit bericht is gewijzigd door Davina_84 op 26-01-2004 17:42]
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:43 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Tja, als je alleen maar in een Lada hebt gereden, vind je dat waarschijnlijk ook een prima auto.
quote:Ik denk dat ik voor een heel groot gedeelte van België spreek wanneer ik zeg dat we er niet echt veel zin hebben. We zijn nog altijd niet bekomen van Krezip
Op donderdag 22 januari 2004 12:05 schreef Volano het volgende:
Maar toch stel even dat het ze lukt he.. stelIk zeg niet dat het lukt.. ze zijn al wat opweg.. (oa nummer 1 in de tipparade in Belgie..) maar stel dat het nou is lukt wat dan..
Hoe zal het verder gaan? Slaat dan ineens de helft van de mensen om? "oja ik heb ze altijd al goed gevonden"
quote:waarom denk je dat het in Nederland zo stil is rond Kane de laatste weken? Ze zijn nu volop in het buitenland met grote tours bezig natuurlijk!
Op woensdag 28 januari 2004 19:32 schreef Zander het volgende:
Is' t al gelukt? ()
quote:en al die gouden en platina platen in ontvangst aan het nemen
Op woensdag 28 januari 2004 19:34 schreef Tokus het volgende:[..]
waarom denk je dat het in Nederland zo stil is rond Kane de laatste weken? Ze zijn nu volop in het buitenland met grote tours bezig natuurlijk!
quote:Welnee joh, die zijn zo afgegaan daar dat ze zich uit schaamte niet meer durven te vertonen
Op woensdag 28 januari 2004 19:34 schreef Tokus het volgende:waarom denk je dat het in Nederland zo stil is rond Kane de laatste weken? Ze zijn nu volop in het buitenland met grote tours bezig natuurlijk!
quote:hoe kan je in het buitenland nou afgaan met zo'n geweldig accent en manier van zingen als dat van Dinant?
Op woensdag 28 januari 2004 20:00 schreef Natalie het volgende:[..]
Welnee joh, die zijn zo afgegaan daar dat ze zich uit schaamte niet meer durven te vertonen
quote:was uberhaupt nooit wat van gekomen
Op donderdag 29 januari 2004 15:22 schreef BVO het volgende:
Van dat doorbreken zal nu ook wel niets meer komen na het overlijden van Guusje.
quote:doordat gezeik van d'r man
Op donderdag 29 januari 2004 16:19 schreef err het volgende:
hoe is zijn vrouw overleden?
quote:Die Guusje is toch zijn huidige vrouw? Ik meende dat zijn vorige vrouw was overleden.
Op donderdag 29 januari 2004 16:26 schreef distrexx het volgende:
door de gevolgen van kanker.. en zijn vrouw/vriendin was Guusje Nederhorst (Roos van GTST)
quote:Ook ja, weet niet of het zn vrouw/vriendin was of gewoon een goede vriendin.
Op donderdag 29 januari 2004 16:40 schreef kriele het volgende:[..]
Die Guusje is toch zijn huidige vrouw? Ik meende dat zijn vorige vrouw was overleden.
quote:inderdaad, hier kunnen we onvermindert doorgaan met de Europese ambities van kane verder de grond in de boren
Op donderdag 29 januari 2004 16:50 schreef yvonne het volgende:
Voor berichten over Guusje verwijs ik naar SHO.
quote:Zou een redelijke verklaring kunnen zijn.....
Op donderdag 29 januari 2004 18:15 schreef Apfel het volgende:[..]
![]()
![]()
quote:indeed
Op zondag 1 februari 2004 18:15 schreef tiesto-boy het volgende:
Kane Ft Tiesto - Rain Down On Me
inderdaad, dankzij tiesto die daar al veel meer hits heeft gescoord........ dus dan wordt het toch de waarheid waar men in de krant overschreef. Naar aanleiding van het optreden van Dinand tijdens Tiesto in Concert vroeg de verslaggever zich af of deze hulp van tiesto dan eindelijk de internationale doorbraak van kane zou worden...... dit om alles even in perspectief te zetten. Wereldster Tiesto helpt een Nederlands bandjequote:Op zaterdag 27 maart 2004 12:19 schreef rub1615 het volgende:
In Belgie is het vorige week binnen gekomen op 3.Best wel populair dus.Maar dat zal wel door Tiësto komen.
Ehm, elke band die je daar opnoemt verschilt behoorlijk van elkaar.quote:Op zondag 4 januari 2004 13:31 schreef InSanex het volgende:
Hazes vult ook de arena, froger ook........ dus geen argumentquote:Op dinsdag 6 april 2004 16:21 schreef enakgirl het volgende:
waarom altijd zo negatief over Kane?, het is de beste nederlandse live band, en vullen de grootste stadions.....
dat lokken ze zelf uit door zichzelf zoooo verschrikkelijk goed te vindenquote:Misschien houden veel mensen niet van die muziek, maar dan hoef je het toch ook niet gelijk af te kraken?
daarom doen we dat niet in het kane topic maar een speciuaal topicquote:ikdoe dat ook niet bij andere bands zoals blof ofzo....
ik vind dat altijd aardig triest!
ja ze nemen aan en onslaan aan de lopende band. tis gewoon dennis en dinand en de res hangt erbij dus nix geen band!!!!! en hard werken doen wel meer bands en bands die 10 keer beter zijn.quote:En omdat die mannetjes aardig hard werken en hun zaakjes in europa voor elkaar hebben gaan ze zeker nog wel doorbreken in Europa!
Beste Nederlandse live bandquote:Op dinsdag 6 april 2004 16:21 schreef enakgirl het volgende:
waarom altijd zo negatief over Kane?, het is de beste nederlandse live band, en vullen de grootste stadions.....
Ik geloofde ook nog bijna dat je het meende!quote:Op dinsdag 6 april 2004 16:21 schreef enakgirl het volgende:
Misschien houden veel mensen niet van die muziek, maar dan hoef je het toch ook niet gelijk af te kraken?
ikdoe dat ook niet bij andere bands zoals blof ofzo....
En omdat die mannetjes aardig hard werken en hun zaakjes in europa voor elkaar hebben gaan ze zeker nog wel doorbreken in Europa!
quote:Op dinsdag 6 april 2004 16:21 schreef enakgirl het volgende:
Misschien houden veel mensen niet van die muziek, maar dan hoef je het toch ook niet gelijk af te kraken?
ikdoe dat ook niet bij andere bands zoals blof ofzo....
En omdat die mannetjes aardig hard werken en hun zaakjes in europa voor elkaar hebben gaan ze zeker nog wel doorbreken in Europa!
Vandaag de dag is het helemaal hot om af te geven op bands/artiesten etc die populair zijn. Dan ben je dus echt de man! (of vrouw).quote:Op dinsdag 6 april 2004 16:21 schreef enakgirl het volgende:
tegenwoordig is het helemaal hip om iets tallentloos helemaal omhoog te prijzen en populair te maken (beste voorbeeld ruud uit BB)..........quote:Op woensdag 14 april 2004 20:09 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Vandaag de dag is het helemaal hot om af te geven op bands/artiesten etc die populair zijn. Dan ben je dus echt de man! (of vrouw).
Gewoon niets van aantrekken, lekker laten zeuren.... Ze zouden ook hun tijd kunnen steken in belangrijkere zaken dan het voor de zoveelste keer afzeiken van een band die ze niets vinden of voor de 100 duizendste keer de vergelijking met U2 erbij te halen die ook half Nederland al roept dus echt origineel is die uitspraak onderhand ook niet meer!...![]()
Kennelijk zit het ze nogal hoog om er nu alweer een topic voor te moeten openen of om er keer op keer op te moeten reageren.... Het houdt de mensen toch maar mooi bezig....
Ik kan er niet echt wakker van liggen verders. Ik vind Kane een prima band een ander niet. Jammer dan, smaken verschillen (gelukkig wel!).
ja hoor, lekker makkelijk argument, het gaat mij er persoonlijk niet om of een artiest wekenlang op 1 staat of maar 3 plaatjes verkocht heeft, als het nummer maar goed is en als het kan ook nog ff vooruitstrevend, dat eerste valt nog over te twisten natuurlijjk, maar dat laatste valt toch niet echt toe te schrijven aan kane, doorbreken hadden ze misschien gedaan als ze iets toe te voegen zouden hebben aan de internationale muziekscene, maar van dit soort bandjes heeft elk land er wel genoeg geloof ikquote:Op woensdag 14 april 2004 20:09 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Vandaag de dag is het helemaal hot om af te geven op bands/artiesten etc die populair zijn. Dan ben je dus echt de man! (of vrouw).
Vooral de vergelijking met het ruk bandje The Rasmus is wel op z'n plaats !quote:Hot on the heels of The Rasmus, these Euro MOR (Middle Of the Road) rockers aim straight for UK ILR (Independent Local Radio)
quote:Op woensdag 28 april 2004 21:00 schreef el_bario het volgende:
Kane's Rain down on me staat deze week vermeld in de Engelse Music Week "office playlist"
[..]
Vooral de vergelijking met het ruk bandje The Rasmus is wel op z'n plaats !![]()
Hey, don't mess with the best Dutch live bandquote:Op woensdag 28 april 2004 23:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
prutsers
Dat is altijd nog De Dijk he!quote:Op donderdag 29 april 2004 09:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hey, don't mess with the best Dutch live band
Ah, de echte kenner!quote:Op donderdag 29 april 2004 09:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 29 april 2004 09:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
(Y) egt wel! Dinand is gewoon VeT LeKKurDur als jouw! Bovendien kan hij super-dottig zingen! Heb je die VeTTe nummer voor z'n GussiE wel gehoord? Dinand is tha Bomb!quote:Op donderdag 29 april 2004 10:03 schreef kriele het volgende:
[..]
Ah, de echte kenner!![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 april 2004 12:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
(Y) egt wel! Dinand is gewoon VeT LeKKurDur als jouw! Bovendien kan hij super-dottig zingen! Heb je die VeTTe nummer voor z'n GussiE wel gehoord? Dinand is tha Bomb!(Y)
Hoe heeft dat me ooit kunnen ontgaanquote:Op donderdag 29 april 2004 12:59 schreef pfaf het volgende:
(Y) egt wel! Dinand is gewoon VeT LeKKurDur als jouw! Bovendien kan hij super-dottig zingen! Heb je die VeTTe nummer voor z'n GussiE wel gehoord? Dinand is tha Bomb!(Y)
Tot ze bredere deuren bij de zaaltjes hebben gemaakt zodat Dinand zijn ego weer mee naar binnen mag nemen?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 00:06 schreef rubbereend het volgende:
die janksmoel was net op mtv nieuws, en meldt ff dat ze genoeg hebben van de kleine zalen in Nederland en dat niet meer gaan doen, dat hebben ze wel gezien![]()
ze willen alleen nog maar grote dingen en treden dit jaar sowieso niet meer op in nederland
oew kane heeft breezah fansquote:Op donderdag 29 april 2004 12:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:29 schreef Frollo het volgende:
Ik heb nog nooit iets van ze gehoord. En als ik dit zo een beetje lees, is dat geloof ik ook niet zo erg.
Simpel, geen radio luisteren en geen muziekzenders kijken. Héérlijk!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 20:19 schreef Komakie het volgende:
Hoe krijg je dat voor mekaar.
*kuch* golden earring *kuch*quote:Op donderdag 29 april 2004 09:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een belediging hoor, voor Jim.quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:20 schreef VisStick het volgende:
Dinand is gewoon een veredelde Jim (van Idols weetjeniet).
Ik ben vroegah nog wel een keer naar een optreden van Kane geweest in Alkmaar. Eigenlijk waren ze toen al niet leuk, maar het wordt er ook bij hun niet beter op.
Rain down on me.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:48 schreef evert het volgende:
Kane binnenkort bij Britse Top of The Pops
Kane is binnenkort te zien bij het de Britse versie van Top Of The Pops. Het nummer 'Rain Down On Me' wordt 13 augustus uitgezonden samen met een interview met de band, aldus platenmaatschappij BMG.
Het optreden is in het kader van de release van de single in Engeland op 23 augustus. Op de single komt naast de originele rockversie ook de dance-remix van dj Tiësto te staan. De remix scoorde onlangs een hit in de Engelse clubscène. 'Rain Down On Me' is volgens BMG Benelux-woordvoerder Marco Witkamp al eerder opgepakt door verschillende radiostations in Engeland. BMG denkt dat het nu wél goed komt met Kane in Engeland.
quote:Op zondag 4 januari 2004 10:52 schreef Tokay het volgende:
Hij heeft zo'n gemaakte vettige stem.
Kane is niet aan mij besteed.
Geef mij maar een kano![]()
Omdat Kane baggermuziek maakt is alle Nederlandse popmuziek meteen slecht?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 12:50 schreef dingendoener het volgende:
Idd de nederlands pop sux. Behalve lucas en gea.![]()
Domste van de dag? Die kan nog wel een week mee vooruit..quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:29 schreef pfaf het volgende:
* nomineert voor de domste opmerking van de dag.
jij vindt dat de nederlandse pop suxquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 12:50 schreef dingendoener het volgende:
Idd de nederlands pop sux. Behalve lucas en gea.![]()
Invloeden van andere bands is Okquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:17 schreef Volano het volgende:
*zucht* wat een zeik topic is dit
Het is een Kane topic.. maar het gaat vooral over dinand.. Dindand heeft in het begin blijkbaar nogal uitspraken gedaan over hoe goed ze wel niet zijn... wat moet je dan als bandje?! Zeggen dat je niet goed bent en dat het helemaal niets gaat worden?!
Niemand kan ontkennen dat Kane geen naamsbekendheid heeft.. en door de eeuh.. aparte.. stem van Dinand zijn de nummers makkelijk te herkennen.
Invloeden van andere bands hebben alle bands.. Kane heeft invloeden van U2 maar U2 heeft weer invloeden van Led Zeppelin.. zo kan je de hele lijst afgaan natuurlijk. Muziek beinvloed muziek, en of je het nu goed vind of niet, ze kunnen er van leven en als ze op top of the pops komen zullen ze zo slecht toch niet zijn?!
Dit móet wel tandenknarsend slecht geweest zijn, heel erg blij dat ik dit niet hoef te zien, alhoewel het me niets zou verbazen als er binnenkort een tmf/mtv special over komt waar ik ongelukkigerwijs dan net op het slechtste moment inzapquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:06 schreef Sonja27 het volgende:
Kane maakte tijdens de show ook een ode aan de groten der aarde (..). The Doors bijvoorbeeld (Break on through to the other side) of Jimi Hendrix (All along the watchtower).
quote:Het waren de enige nummers waarbij de meest uitzinnige fans even niet luidkeels meebrulden,
Mensen vinden het nu eenmaal leuk zichzelf te ergeren. Ik hoop daarom nog heel wat meer vreselijk Kane nieuws te lezen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:38 schreef Sonja27 het volgende:
Ik blijf me overigens wel verbazen op FOK dat mensen die zo anti Kane zijn dan toch nog de moeite nemen om dingen over Kane te lezen. Net of ze iets zoeken om Kane en dan vooral Dinand weer helemaal uit te kunnen kotsen. Waarom jezelf zo kwellen als je het zo vreselijk vind?Topic overslaan en verder gaan met je leven lijkt mij persoonlijk dan een beter plan!
![]()
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:17 schreef Volano het volgende:
*zucht* wat een zeik topic is dit
Het is een Kane topic.. maar het gaat vooral over dinand.. Dindand heeft in het begin blijkbaar nogal uitspraken gedaan over hoe goed ze wel niet zijn... wat moet je dan als bandje?! Zeggen dat je niet goed bent en dat het helemaal niets gaat worden?!
Niemand kan ontkennen dat Kane geen naamsbekendheid heeft.. en door de eeuh.. aparte.. stem van Dinand zijn de nummers makkelijk te herkennen.
Invloeden van andere bands hebben alle bands.. Kane heeft invloeden van U2 maar U2 heeft weer invloeden van Led Zeppelin.. zo kan je de hele lijst afgaan natuurlijk. Muziek beinvloed muziek, en of je het nu goed vind of niet, ze kunnen er van leven en als ze op top of the pops komen zullen ze zo slecht toch niet zijn?!
quote:Kane mist buzz bij eerste Britse singlerelease
Een Top Of The Pops optreden maakt nog geen grote Britse hit
Afgelopen vrijdag rond 8 uur Nederlandse tijd gebeurde er wat bijzonders in het Britse Top Of The Pops: het roemruchte BBC tv-programma had voor het eerst sinds mensenheugnis weer eens een Nederlandse rockband op bezoek. Het
Haagse Kane bracht Rain Down On Me, hun eerste Britse single die vanaf aanstaande maandag in de Britse platenzaken ligt. "Als je aan Holland denkt, denk je eerst aan kaas, maar ze hebben ook Kane..", zei de presentator nog.
Al jarenlang probeert Kane's platenmaatschappij BMG het grote Nederlandse succes van Kane te vertalen naar Europa. Eerst leek daarvoor de Duitse markt het meest geschikt. Rain Down On Me kwam daar eerder als single uit, maar
deed vrij weinig. "In Duitsland is het geen hit geworden, want de radio is daar veel te middle of the road. De single werd een paar maanden later nog Network Priority op MTV, maar toen was de timing was ongelukkig, omdat het voor de Duitse radio toen al een oude plaat was", weet Ben Hofland, A&R en marketing manager bij het Nederlandse kantoor van BMG. De Zwitserse en Portugese radio hapten wel toe, en daar is nu volgens Hofland 'een goede basis gelegd'.
Maar de heilige graal blijft natuurlijk de Britse markt. Hofland: "Het is een van de moeilijkste markten in Europa." Om Engeland te gaan veroveren is eerst flink in het live circuit gewerkt: Britse pers werd uitgenodigd naar Nederlandse
optredens van Kane, Kane deed in Engeland voorprogramma's van ondermeer Maroon 5 en The Calling. Ook speelden ze een showcase in de kleine Londense club The Mean Fiddler. De optredens leverde hen in ieder geval een grote fan op: een IT-manager annex huisvrouw uit Cardiff, die verder van Bon Jovi houdt, startte de Britse fansite Kane-rocks. Verder werd via promotiebezoeken de Britse pers bespeeld, die Kane vaak vergelijkt met INXS of U2. Zo verscheen er een paar weken geleden een interview in het grote dagblad The Times, dat focuste op het overlijden van zanger Dinands vrouw Guusje. Bij belangrijke popbladen als Q Magazine verdwenen de interviews echter direct naar hun webpagina's.
Oorspronkelijk stond de release van de single Rain Down On Me gepland voor 26 juli. Zoals wel vaker gebeurt in Engeland, werd de release vier weken uitgesteld naar 23 augustus na aanvankelijk goede reacties bij radio en
televisie. Virgin Radio, het radiostation voor de verstokte rockfan, zette de single op de playlist, maar het bereikt daarmee landelijk maar 1,1 % van het luisterpubliek. Ook regionale stations als Key 103 draaien de single. Bij het in Engeland minder invloedrijke clipstation The Box staat Rain Down On Me op nummer 50 van de meest aangevraagde clips. Maar BBC Radio 1 en 2
raken hem niet aan.
Zo dreigt het masterplan een beetje te mislukken, want uiteindelijk is radio airplay erg belangrijk in Engeland om een hit te scoren. "Ze staan niet eens in de airplay top 200, dus wanneer de single uitkomt, zullen veel mensen het nummer niet gehoord hebben", zegt journalist Paul Scaife van platenindustrie nieuwsbrief Record Of The Day. "Hun sound kan hier werken, maar dit is niet
de beste singlekeus", doelend dat de remix van de ook in Engeland populaire Tiesto niet de A-kant is geworden. "Hoewel de multitrack CD-single en de 12-inch in Engeland die versie wel bevatten, koos onze Britse tak er toch voor Kane neer te zetten als een rockband", weet Ben Hofland van het Nederlandse BMG.
Op het messageboard van Record Of The Day geven bezoekersuit de Britse platenindustrie commentaar op Kane. De reacties zijn wisselend: "Ik dacht dat het een Amerikaanse band was", zegt de een. "Hun TV-optreden was te gek, maar het zal wel niets worden hier", denkt een ander. "Hoe gaat het eigenlijk met de Schotse band Kain?", wil een derde weten. En dan te bedenken dat er ook nog de Britpopband Keane en de drum'n'bass DJ Kane bestaan. Veel werk aan de winkel komende week dus voor Kane's eigen straat promoteam, the UK KaneKrew Streat Team. Nu maar hopen dat dat genoeg blijkt te zijn om de ook in Engeland ingestorte singlemarkt te veroveren. Volgende week zondag weten we of het gelukt is.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:06 schreef Sonja27 het volgende:
Verslag tijdens Marktrock 2004
: "Ik weet het, wij zijn Nederlanders en jullie zijn Belgen, wij zijn zus en jullie zijn zo. Dat botst wel eens, maar vandaag klikt het. Met deze muziek." Wedden dat dit citaat binnenkort achterin Van Dale bij de gevleugelde woorden staat?
Bene Van Eeghem
het hoogtepunt is bereikt..... de weg naar beneden kan worden ingezetquote:Op zondag 29 augustus 2004 19:08 schreef Cybart het volgende:
nou, ik kan het u mededelen
zojuist is Kane binnengekomen in de UK official top 40
op nummer:
38
Met welk nummer was dat?quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:08 schreef Cybart het volgende:
op nummer:
38
bericht datum: 29 augustus...quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:08 schreef Cybart het volgende:
op nummer:
38
ongelofelijk ditquote:Op zondag 17 oktober 2004 22:20 schreef pfaf het volgende:
Vandaag in de top 10 van de MTV rock top 100 aller tijden!!!!
Ze hebben het dus toch gemaakt. Staat Dinand toch mooi tussen Axl, Slash, Kurt en Eddie.
Hoe is het toch mogelijk dat zulke gejatte muziek zo gewaardeerd wordt door velen? Is de algemene smaak dan zo slecht?quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:52 schreef Mryc het volgende:
[..]
ongelofelijk dit![]()
offtopic: slechtste rock top 100 die ik ooit gezien heb
Ha, ze hebben _alweer_ een nieuwe bassist en drummer, zeker...quote:Op maandag 11 april 2005 18:37 schreef Tokus het volgende:
.. vernieuwde sound ..
Van trekken wordt je doof!quote:Op maandag 11 april 2005 18:49 schreef nipeng het volgende:
Heb je dat nieuwe nummer al gehoord? Uitluisteren lukt mij niet
Jij moet stand up comedian worden.quote:
Ik vind het behoorlijk matig maar wel al een stuk minder erg dan voorheen.quote:ik vind het trouwens wel een vet nummer!
Ze schijnen verder te gaan als trio. Dinand, Dennis en Martijn.quote:Op maandag 11 april 2005 18:41 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ha, ze hebben _alweer_ een nieuwe bassist en drummer, zeker...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |