quote:De TS kietelt zichzelf met de gedachte dat we het qua politiek zo goed voor elkaar hebben dat dat soort dingen niet voorkomen.
Op donderdag 1 januari 2004 20:57 schreef Ype het volgende:[..]
Ik denk dat TS wel gelijk heeft. Maar een erg klein gedeelte van de Nederlandse bevolking is extreem-rechts en het wordt ook nergens echt geaccepteerd. Intolerantie daarentegen is weer een totaal ander verhaal.
Ik kan hier een voorzetje geven, in de trant van "Ja, uitkomen voor het feit dat je die kleur hebt, kan je je maatschappelijke carriere kosten, want we hebben in dit land gesubsidieerde moraalridders, die genietend van een uitkering niks beters te doen hebben dan jou zwartmaken; dat noemen ze demoniseren, maarrrrrrr.... laat ik dat wijselijk niet doen ![]()
Het laatste is daar niet over gezegd.
Het democratische ervan, daar kunnen we naar gissen, maar je zou dus kunnen opmerken dat bepaalde stromingen behoorlijk gecensureerd worden.
Tijd geleden wilde een extreem rechts clubje demonstreren, en waar eindigde ze? In een industrie wijk, buiten kantooruren. En de AEL? op de Dam in Amsterdam natuurlijk.
Dan kun je het een zegening noemen, dat we blijkbaar de mensen ter extreemrechter zijde zo kort houden, maar ik vind het een slechte zaak.
Hoe erg ik hun mening ook vind, ik vind dat ze em moeten mogen verkondigen.
[Dit bericht is gewijzigd door ExTec op 01-01-2004 21:07]
quote:Dat denk ik niet. Het staat op gelijke voet.
Op donderdag 1 januari 2004 21:02 schreef SportsIllustrated het volgende:
Is de AEL rechtser dan Smit c.s. ?
quote:Ja, daarom wilde Fortuyn helemaal niks met het Vlaams Blok te maken hebben
Op donderdag 1 januari 2004 21:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Ja, daarom wou het Vlaams Blok een standbeeld voor hem oprichten
quote:Pim Fortuyn wilde niets te maken hebben met hen. Hij was ook inderdaad linkser dan buitenlandse extreem-rechtse groeperingen.
quote:Fortuyn zelf moest niks hebben van extreem-rechts, dat ie dankbaar gebruik maakte van die aanhang is een ander verhaal.
jan teijn richt nieuwe partij op
http://www.nationalealliantie.com/
quote:Het feit dat het VB dat wilde lijkt me voldoende aanwijzing, dat wat de PF aanhangers hier ook zeggen en misschien wat PF zelf altijd heeft gezegd, VB vond dat er voldoende overeenkomsten waren.
Op donderdag 1 januari 2004 21:06 schreef gelly het volgende:[..]
Fortuyn zelf moest niks hebben van extreem-rechts, dat ie dankbaar gebruik maakte van die aanhang is een ander verhaal.
Alleen kijken wij er als Nederlanders wellicht anders tegenaan.
quote:Dat is gewoon een nazi, lees z'n posts op stormfront maar. Dus nee, ik denk van niet.
Op donderdag 1 januari 2004 21:07 schreef pberends het volgende:
Gaat Jan Teijn nog roet in het eten gooien van Smit?jan teijn richt nieuwe partij op
# geen buitenlanders meer in Nederland erbij
# VOL=VOL dus buitenlanders eruit
# verplichte voorang autochtonen op allochtonen b.v. in solicitatie procedures
en er wordt gemeld dat het aktief met het Vlaams Blok samenwerkt voor een extreem rechtse beweging in het Europees Parlement.
Zou je op deze extreem rechtse partij stemmen??? en zo ja waarom?
quote:Ik denk dat ze een paar zetels zouden halen, het blijft echter erg marginaal. Net als de SP. Een one-issue partij zal nooit een meerderheid halen.
Op donderdag 1 januari 2004 21:09 schreef lenin het volgende:
Oke laten we een voorbeeld nemen dan: stel Nieuw Rechts doet mee aan de verkiezingen voor de Tweede Kamer in 2007 en neemt in haar verkiezingsprogramma o.a. de volgende punten op:# geen buitenlanders meer in Nederland erbij
# verplichte voorang autochtonen op allochtonen b.v. in solicitatie proceduresen er wordt gemeld dat het aktief met het Vlaams Blok samenwerkt voor een extreem rechtse beweging in het Europees Parlement.
quote:Ik denk dan dat NieuwRechts verboden wordt
Op donderdag 1 januari 2004 21:09 schreef lenin het volgende:
Oke laten we een voorbeeld nemen dan: stel Nieuw Rechts doet mee aan de verkiezingen voor de Tweede Kamer in 2007 en neemt in haar verkiezingsprogramma o.a. de volgende punten op:# geen buitenlanders meer in Nederland erbij
# verplichte voorang autochtonen op allochtonen b.v. in solicitatie proceduresen er wordt gemeld dat het aktief met het Vlaams Blok samenwerkt voor een extreem rechtse beweging in het Europees Parlement.
quote:Wat voor soort meerderheid bedoel je? 76 zetels in de 2e kamer:
Op donderdag 1 januari 2004 21:10 schreef gelly het volgende:[..]
Ik denk dat ze een paar zetels zouden halen, het blijft echter erg marginaal. Net als de SP. Een one-issue partij zal nooit een meerderheid halen.
Maar echt one-issue is NieuwRechts toch niet, ze hebben overal standpunten over, met al hoofdthema 'buitenlanders'.
quote:In de huidige maatschappelijk geest ? Het zal mij niet verbazen als dit gewoon wordt toegestaan.
Op donderdag 1 januari 2004 21:11 schreef pberends het volgende:[..]
Ik denk dan dat NieuwRechts verboden wordt
quote:De SP is anders zowel in zetels als in Leden aantal de 4e partij van NL met bijna zoveel leden als de VVD en het is duidelijk geen one-issue partij dus die vergelijking gaatr helaas niet op
Op donderdag 1 januari 2004 21:10 schreef gelly het volgende:[..]
Ik denk dat ze een paar zetels zouden halen, het blijft echter erg marginaal. Net als de SP. Een one-issue partij zal nooit een meerderheid halen.
quote:Nou ja, regeringsdeelname.
Op donderdag 1 januari 2004 21:12 schreef pberends het volgende:[..]
Wat voor soort meerderheid bedoel je? 76 zetels in de 2e kamer:
quote:Ze hebben overal wel standpunten over, echter, "buitenlanders" is het hoofdthema en daar spitst zich het "programma" ook op. Verder hebben ze absoluut geen beleidsvisie op andere punten.
Maar echt one-issue is NieuwRechts toch niet, ze hebben overal standpunten over, met al hoofdthema 'buitenlanders'.
quote:Maar het zal niet de grootste worden.
Op donderdag 1 januari 2004 21:13 schreef lenin het volgende:[..]
De SP is anders zowel in zetels als in Leden aantal de 4e partij van NL met bijna zoveel leden als de VVD en het is duidelijk geen one-issue partij dus die vergelijking gaatr helaas niet op
quote:Ik bedoel te zeggen dat de SP te extreem is in zijn standpunten en daardoor nooit deel zou uitmaken van de regering. Net als de SGP en Groen-Links overigens.
Op donderdag 1 januari 2004 21:13 schreef lenin het volgende:[..]
De SP is anders zowel in zetels als in Leden aantal de 4e partij van NL met bijna zoveel leden als de VVD en het is duidelijk geen one-issue partij dus die vergelijking gaatr helaas niet op
quote:In Oss is de SP wel de grootste..
Op donderdag 1 januari 2004 21:14 schreef Ype het volgende:[..]
Maar het zal niet de grootste worden.
quote:Dat zegt niets. Wat veel meer zegt is dat Fortuyn zelf niets met het Vlaams Blok te maken wou hebben. De aanhang van Fortuyn was dan ook helemaal niet blij met dat initiatief.
Op donderdag 1 januari 2004 21:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
quote:Gemeenteraad is een heel ander verhaal dan landelijke politiek natuurlijk.
Op donderdag 1 januari 2004 21:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
In Oss is de SP wel de grootste..
quote:Jan Teijn is een idioot, daar zijn ze zelfs bij NieuwRechts van doordrongen.
Op donderdag 1 januari 2004 21:07 schreef pberends het volgende:
Gaat Jan Teijn nog roet in het eten gooien van Smit?jan teijn richt nieuwe partij op
Overigens is www.nationalealliantie.nl geclaimt door AFA.
quote:Ja, maar dat zegt ook niks.
Op donderdag 1 januari 2004 21:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
In Oss is de SP wel de grootste..
quote:Ik denk dat een kleine groep daar tegen was. De meerderheid van de aanhang is pro vlaams-blok hoor.
Op donderdag 1 januari 2004 21:16 schreef Akkersloot het volgende:[..]
De aanhang van Fortuyn was dan ook helemaal niet blij met dat initiatief.
quote:Ik denk dat er best een kabinet mogelijk is van PvdA-SP-GL of als ze nieuwe mensen aan het roer zetten CDA-PvdA-SP
Op donderdag 1 januari 2004 21:15 schreef gelly het volgende:[..]
Ik bedoel te zeggen dat de SP te extreem is in zijn standpunten en daardoor nooit deel zou uitmaken van de regering. Net als de SGP en Groen-Links overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |