abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1090533
16 juli gaan we 4 dagen naar Parijs, inclusief 1 dag Disneyland. Nu ben ik nog nooit naar Disneyland geweest, en ben ik niet zo'n held in attractieparken (voor mij geen achtbanen e.d.) Welke leuke attracties zijn er in Disneyland (buiten de kinderdraaimolens ofzo) voor mij waar ik met een gerust hart in kan?
  dinsdag 26 juni 2001 @ 13:47:13 #2
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_1090540
Is dat je wachtwoord?
Haalt gelijk bij rechter.
pi_1090553
Nee, dat niet! Maar ik zat wel te slapen..
heb ik mijn andere username in dat vakje in zitten tikken van een ander msgboard..... nou ja lees het onderwerp als:
Disney Land parijs

Pfff.. het is warm!

dinsdag 26 juni 2001 @ 13:59:18 #4
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1090617
Space Mountain is leuk voor een paar keer (ga 's morgens, is lekker rustig), daarna ken je het wel.

Ben voor het laatst 3 jaar geleden geweest.
Aanrader: ontbijt bij ben-de-naam-vergeten-maar-het-is-een-meisjesnaam eetcafé, geheel in jaren 50 stijl. Hun omelet is heerlijk!

The Internets, I needs it..
  dinsdag 26 juni 2001 @ 14:00:17 #5
6290 Dr_Crouton
pi_1090623
Oh ja, Indiana Jones backwards schijnt ook wel leuk te zijn volgens enkele fervente Disneyland-gangers.
  Admin dinsdag 26 juni 2001 @ 14:00:51 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1090626
Pssssst, ze hield NIET van 8banen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_1090671
Uiteraard ben ik ook in alle achtbanen daar geweest.

Maar als je dat niet leuk vind,moet je zeke in het spookhuis gaan, of It's a smaal world.

Maar geloof mij, je kkomt in 1 dag niet het hele park door.
Je zou eventueel wel in de Big Thunder Mountain kunnen.
Dat is wele en achtbaan, maar zo erg is die niet

dinsdag 26 juni 2001 @ 14:09:19 #8
6290 Dr_Crouton
pi_1090674
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 14:00 schreef yvonne het volgende:
Pssssst, ze hield NIET van 8banen
't Is warm jah
pi_1090682
Zolang het niet te hoog is en niet over de kop gaat wil ik misschien een poging wagen
Ik weet dat we waarschijnlijk niet overal zullen komen, maar wat echt de moeite waard is wil ik wel in elk geval zien
pi_1090689
Eigenlijk is alles de moeite waard, hetis een super mooi park.
  dinsdag 26 juni 2001 @ 14:12:56 #11
6290 Dr_Crouton
pi_1090694
In de Space Mountain kan je niet eens zien of je over de kop gaat; het is er aardedonker op enkele verlichte atributen na.
pi_1090705
Ik vind het super cool als je omhoog geschoten wordt in de Space Mountain, had je die maan bovenaan ook gezien

En als je net van het station in de Space mountain vertrekt dan ga je ook opeens naar beneden.
Die was wel onverwachts.

Maar aan het eind van de Space Mountain had ik wel koppijn.
Wat een ruw ritje is dat zeg...

dinsdag 26 juni 2001 @ 14:17:09 #13
6290 Dr_Crouton
pi_1090718
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 14:14 schreef bossie het volgende:
Ik vind het super cool als je omhoog geschoten wordt in de Space Mountain, had je die maan bovenaan ook gezien

En als je net van het station in de Space mountain vertrekt dan ga je ook opeens naar beneden.
Die was wel onverwachts.

Maar aan het eind van de Space Mountain had ik wel koppijn.
Wat een ruw ritje is dat zeg...

Mietje!
Gewoon nog een keer achter elkaar gaan!
pi_1090728
Mietje

Ik wou dat ik nog een keer kon, ik stond daarvoor een half uur in de rij in een brandende zon.

Indiana Jones Backwards was ook gruwlijk.
Wij hadden zo'n Fastpass, dus we konden iedereen voorbij lopen
Die looping die zag ik niet aankomen.
Wat ik raar vond is dat die alleen achteruit ging bij mij

dinsdag 26 juni 2001 @ 19:40:30 #15
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_1092799
Wij hadden zo'n Fastpass:

hoe kom je daaraan ???

dinsdag 26 juni 2001 @ 20:24:28 #16
6290 Dr_Crouton
pi_1093049
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 14:19 schreef bossie het volgende:
Mietje

Ik wou dat ik nog een keer kon, ik stond daarvoor een half uur in de rij in een brandende zon.

Indiana Jones Backwards was ook gruwlijk.
Wij hadden zo'n Fastpass, dus we konden iedereen voorbij lopen
Die looping die zag ik niet aankomen.
Wat ik raar vond is dat die alleen achteruit ging bij mij

Moet je 's morgens gaan, is het nog rustig

Fastpass? Is dat nieuw?

woensdag 27 juni 2001 @ 12:50:42 #17
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1097185
Fastpass is semi-nieuw. Je haalt dan een kaartje, en daarop staat de tijd waarop je ergens in mag. dan kan je dus in de tussentijd iets anders gaan doen dan in de rij staan wachten!
Overigens vond ik in de rij staan in disneyland nooit echt erg! ze maken het daar zo gaaf dat je niet eens door hebt dat je wacht.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_1097337
Als je in een hotel overnacht krijg je een Fastpass, je hebt dan onbeperkt toegang tot Disneyland tot je weggaat.
Je krijgt dan ook voorrang bij somigge attracties.
  donderdag 28 juni 2001 @ 12:42:36 #19
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1105395
Neej, da's een andere pas! Daarmee mag je gewoon het park in!

Ze hebben trouwens ook hele gave UV-stempels die je kan krijgen als je er tussendoor uit wil.
Heel gaaf want... je ziet ze dus niet.
Aneurism en ik hebben er toch een gehaald en heel goed gekeken, maar... je ziet ze echt niet!

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_1107577
Wat hoorde ik nu?

Hebben ze speciale Star Wars-rides dit zomerseizoen in DisneyLand Parijs?

*gelijk gaat boeken*

Verbaal genie in love!
  maandag 2 juli 2001 @ 19:39:21 #21
2432 Nimue
keep your magic
pi_1129617
Als je niet zo van achtbanen houdt dan kun je bijvoorbeeld naar Space Tour gaan en naar Honey, I shrunk the audience. Niet over de kop eng, maar wel verassend en leuk en zo. En ze hebben altijd wel wat mooie shows om te bekijken.
Veel plezier!
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
pi_1141238
De parade's mag je zeker niet missen.
In disney zijn de kleinste dingen pefect afgewerkt zodat je aan niets wordt herinnert dat het "nep" is.
Zelfs mijn dochter van 9 zei :ik denk soms echt dat goofy echt is en de shows lijken ook net als in de donald duck. Je MOET eigenlijk overal in ,n een woord een TOPPARK.
enne heel veel plezier
she-devil
pi_1168739
Als je niet van achtbanen houdt moet je Big Thunder Mountain, Indiana Jones en Spacemountain overslaan (tis wel jammer want dat zijn toch wel de tofste attracties in het park).

Aanraders:
- Phantom Manor (het spookhuis met hologrammen, dat is echt super tof)
- Pirates of the Caribean (soort Fata Morgana, maar dan veeeeeeeeeeeeeeel mooier en toffer)
- It's a small world (Het carnaval festival van Disney maar dan ook veel mooier)
- Star Tours (virtuele ride in een soort vliegmachine, heeft beetje te maken met Star Wars)
- Hunny I shrunk the audiance is ook wel grappig. 3D film
- Jule Verne Journey, je staat/zit stil in een grote zaal en om je heen is een panorama scherm waar van alles op vertoond word. (ik werd er misselijk van en kreeg er koppijn van).

Als je niet (heel erg) lang wil wachten bij bepaalde attracties, ga er dan heen tijdens de parade. Je mist de parade dan wel, maar dat is een keuze die je toch zelf maakt.

En verder, tja uhhh... neem zelf gewoon iets van broodjes mee in een tas, tegenwoordig mag je gewoon eten en drinken meenemen, mits je het in een tas doet.

Verder heb ik niet echt veel tips voor je. Bepaal gewoon heel goed in welke attracties wil, en neem land voor land. Kijk anders nog even op www.disney.nl als je meer over het park wil weten.

Heel veel plezier

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_1169505
Met welke organisatie kan je een beetje betaalbaar naar Euro Disney?
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_1170291
quote:
Op zondag 08 juli 2001 20:13 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Ik ben met Peter Langhout reizen gegaan, combi Disney/Parijs.

Op maandag vertrek je, ben je aan t eind van de middag in Parijs om een boottocht over de Seine te maken (kost 10 gulden ofzo) en 's-avonds uit eten. 's-Avonds sliepen we in een hotel nabij Parijs.

Dinsdag rond 9.00 vertrokken en om 10.00 bij Euro Disney, tot het park dicht ging, 20.00. Daarna lichttoer gemaakt en op tour montparnasse gestaan (heel hoog gebouw met mooi uitzicht)

Woensdag waren we rond 10.30 in Euro Disney en moesten we om 18.30 bij de bus zijn. Daarna gegeten in een restaurant en naar het hotel

Op donderdag zijn we naar de Sacre Coeur en Montmartre gegaan en daarna naar huis.

Leuke reis, je hebt genoeg Euro Disney (2 dagen), goed hotel met eigen douche en toilet, ontbijt inbegrepen en je ziet ook nog es iets van Parijs.

Kosten: 349,- per persoon, best wel aardig dus Zou ik je zeker aanraden

pi_1170704
Jaa das op zich niet duur, alleen sla ik Parijs liever over
If you reincarnate, I will have to shoot you again
  maandag 9 juli 2001 @ 14:06:04 #27
13467 Inque
...incoming!!
pi_1173983
Bitch!!
pi_1175891
Ga NIET naar dat domme grote roze kasteel.. je moet daar echt uuuuren voor in de rij staan en wat je ziet.. nou eigenlijk helemaal niks.. niet doen!
  maandag 10 maart 2003 @ 17:47:14 #29
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_9013188
OK het is een verdomd oud topic maar eingelijk wilde ik dezelfde vraag stellen, volgende week verblijf ik niet geheel vrijwillig van 10.00 smorgens tot 20.15 'savonds in het fan-tas-tische Disney park in Parijs.

Zou werkelijk niet weten wat 'leuk' is om te doen, ik hou niet zo van die Disney poppen enzo maar wel van spannende attracties en niet van video spelletjes, dussss als je tips hebt graag dan kan ik van te voren alvast kijken wat wel en wat niet te doen.

Tips als: ik heb horen zeggen dat... boeien mij niet ik wil tips van ervaringsdeskundigen!

fake a dream
  maandag 10 maart 2003 @ 18:12:48 #30
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_9013825
Space Mountain, achtbaan tussen de sterren in het 'donker'. Daarachter zit nog een star wars simulator, die is ook heel goed gedaan ... Dit zit beide aan de rechterkant van het disneypark ... Een beetje aan de linkerkant van het park bevindt zich ook iets achtbaanachtigs langs de rotsen. Dat is echt een aanrader! Indiana Jones Backwards is een achtbaan in z'n achteruit, ging mij allemaal veelste snel, vond ik niet zo. De blue lagoon (zeg maar: fata morgana uit de efteling) is heel mooi gedaan, maar je moet er van houden. Spookhuis vlakbij de rotscoaster is ook apart.

Wachttijden kunnen enorm zijn; ze hebben een systeem (fast-track ofzo) verzonnen zodat je er minder last van hebt. bij de populaire attracties kan je een kaartje halen waar een tijd opstaat. op dat tijdstip kan je via een andere ingang vrijwel gelijk de attractie in.

Als je wat junkfood wil happen kan ik een of ander lion king achtig zaakje aanraden en daar 'hakuna patata's' eten

Voor de ingang van het pretpark zit nog een heel stuk met winkeltjes, eettentjes etc. (voor als mickey je strot uitkomt )

pi_9013864
Ik vond Disney echt een suffe boel. Eens maar nooit weer.
  maandag 10 maart 2003 @ 18:39:24 #32
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_9014390
quote:
Op maandag 10 maart 2003 18:14 schreef Roellio het volgende:
Ik vond Disney echt een suffe boel. Eens maar nooit weer.
Jouw mening boeit mij wer-ke-lijk niet.
fake a dream
  maandag 10 maart 2003 @ 19:14:10 #33
1762 YPPY
Yppiaans
pi_9015293
Misschien kan iedereen ontopic reageren? Dus alleen als je wat nuttigs te melden hebt?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 10 maart 2003 @ 19:36:37 #34
35730 Tuneman
Niet Likken!
pi_9015968
quote:
Op maandag 10 maart 2003 18:12 schreef Northpole het volgende:
Space Mountain, achtbaan tussen de sterren in het 'donker'. Daarachter zit nog een star wars simulator, die is ook heel goed gedaan ... Dit zit beide aan de rechterkant van het disneypark ... Een beetje aan de linkerkant van het park bevindt zich ook iets achtbaanachtigs langs de rotsen. Dat is echt een aanrader! Indiana Jones Backwards is een achtbaan in z'n achteruit, ging mij allemaal veelste snel, vond ik niet zo. De blue lagoon (zeg maar: fata morgana uit de efteling) is heel mooi gedaan, maar je moet er van houden. Spookhuis vlakbij de rotscoaster is ook apart.

Wachttijden kunnen enorm zijn; ze hebben een systeem (fast-track ofzo) verzonnen zodat je er minder last van hebt. bij de populaire attracties kan je een kaartje halen waar een tijd opstaat. op dat tijdstip kan je via een andere ingang vrijwel gelijk de attractie in.

Als je wat junkfood wil happen kan ik een of ander lion king achtig zaakje aanraden en daar 'hakuna patata's' eten

Voor de ingang van het pretpark zit nog een heel stuk met winkeltjes, eettentjes etc. (voor als mickey je strot uitkomt )

Dat achtbaan iets, is Big Thunder Mountain, dat is ook echt vet jah. En dat snelle kaartjes systeem heet Fast Pass.
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
  dinsdag 11 maart 2003 @ 14:00:33 #35
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_9035535
Is het er elke dag zo druk of valt dat wel mee? Ligt het nog aan de periode. Heb nl. een hekel aan drukte. Dat van die fast pass had ik idd ook gehoord.
fake a dream
pi_9074435
Toen wij er waren (lees 6 jaar geleden (ofzo) in de lente) was het er opvallend rustig.
Dingen die er erg leuk zijn (achtbanen uitgezonderd, want die zijn allemaal goed):

het spookkasteel
die auto'tjes waar je zelf in kan rijden
it's a small world
ehm... 'k weet het eigenlijk niet meer zo...

Nou ja in ieder geval, in Disneyland heb ik dus ook een van de lekkerste ijsjes ter wereld gegeten! Het was een softijsje in twee kleuren en die was me daar lekker! Ze verkochten die volgens mij aan Mainstreet in een soort gallerij/passage en daar ergens zat ook een ijsboer. ('t is al weer veel te lang geleden...)

Oh ja en tegenover Big Thunder Mountain zat toen een mexicaans zaakje waar ze heerlijke chili con carne hebben!!

pi_9075591
Ik weet niet of ze er nog zijn.
Maar ik heb me helemaal rotgelachen in de draaiende koppen van Alice in Wonderland, echt super!!
Billie Holiday is Lady Day!
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:13:48 #38
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_9077666
Het heet trouwens Disneyland Resort Parijs. (Ze weten nog niet zo goed wat ze willen denk ik )

Njah, duidelijk lijkt me dat je niet in het hoogseizoen moet gaan, want dan is het echt ont-zet-tend druk!

Vorig jaar zijn we in november geweest, net toen het kerst-seizoen begon, en we konden overal gewoon doorlopen. We hebben het langst moeten wachten voor Pirates of the Carribean, 20 minuutjes. Geweldige sfeer met de kerst! (je moet er wel van houden natuurlijk).

Sinds begin 2002 hebben ze Walt Disney Studios, een soort Warner Bros. Movie World, maar dan anders Leuke attracties, die allemaal met films te maken hebben. Leuk om even tussendoor te doen. Maar je moet wel opletten dat als je dagkaarten koopt, je moet kiezen voor 1 van de 2 parken. Je kan dus beter kaartjes kopen waarbij je allebei de parken onbeperkt in en uit kan.

Tip: Smeer boterhammetjes, want het eten is duur

Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:33:57 #39
50311 Timaniac
Purebreed Limbo!!!!
pi_9078357
nou ik vond die 2x dat ik er geweest ben echt meesterlijk. Als ik het zelf kan bekostigen wil ik een keer met een paar vrienden gaan das toch altijd anders dan met de familie. Ikzelf vond eigenlijk niet dat er echt attracties zijn die eruit springen maar het is meer het geheel dat zo ontzettend prachtig wordt neergezet.
Niets Hoeft, Behalve een Paard
pi_10995152
www.d-reizen.nl

klik verschillende datums aan, kan zomaar 100 euro of meer schelen. tip: kijk ook eens nét buiten het seizoen en let op de 2=3, 3=4 aanbiedingen

pi_11134509
ej topicstarter: ik ga ongeveer dezelfde periode naar Parijs en doe ong. hetzelfde

ik ga met 4 vrienden 4 dagen naar Parijs, waaronder 1 dagje Euro Disney en ik ga op 9 juli

ff paar vraagjes:
-Welk vervoer neem je? Waar heb je gereserveerd?
-Hoeveel denk je per persoon ongeveer kwijt te zijn deze 4 dgn, inc. alles?
-Waar blijf je slapen? Ken je goede adressen?

thanx in ieder geval.. kben nl pas begonnen met plannen (ja dat laten ze aan mij over, want kben al klaar met examens ) en n beetje hulp kan ik wel gebruiken..

.
pi_11134556
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 13:46 schreef inkie1010 het volgende:
16 juli gaan we 4 dagen naar Parijs, inclusief 1 dag Disneyland. Nu ben ik nog nooit naar Disneyland geweest, en ben ik niet zo'n held in attractieparken (voor mij geen achtbanen e.d.) Welke leuke attracties zijn er in Disneyland (buiten de kinderdraaimolens ofzo) voor mij waar ik met een gerust hart in kan?
ik heb ook een hekel aan achtbanen enzo..

maar space mountain moet je zeker doen....is helemaal donker, je ziet geen flikker, dus is ook niet eng

Ik vond cd 2 toch beter..
pi_11159961
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 13:59 schreef Dr_Crouton het volgende:

Aanrader: ontbijt bij ben-de-naam-vergeten-maar-het-is-een-meisjesnaam eetcafé, geheel in jaren 50 stijl. Hun omelet is heerlijk!

Da's Anette's, in Disney Village. Vroeger serveerden ze daar ook op rolschaatsen, weet niet of dat nog zo is...
quote:
Op zondag 8 juli 2001 20:13 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Het is allemaal even duur, Disney bepaald de prijzen. Met Peter Brandhout kun je wel naar zo'n hotel in Parijs ofzo, maar dat is natuurlijk niet écht.
quote:
Op maandag 9 juli 2001 18:12 schreef Agp het volgende:
Ga NIET naar dat domme grote roze kasteel.. je moet daar echt uuuuren voor in de rij staan en wat je ziet.. nou eigenlijk helemaal niks.. niet doen!
In de rij? Wat een onzin! Je kunt alleen door dat ding heen lopen. Het is wel een heel mooi kasteel trouwens, en ik raad je aan het te bekijken.

Wat leuke attracties zijn, en niet zo eng:
* Peter Pan's Flight (Haal wel effe een FastPass, altijd druk daar.)
* Pirates of the Caribean
* Phantom Manor (Oké, die is misschien wel eng, maar het is geen achtbaan. Het is een spookhuis.)
* Animagique (Nieuwe show in Disney Studio's. Vond ik erg leuk.)

pi_11163411
afgelopen 2x dat ik er was deden die auto's het nieteens:(
die voor spacemountain zijn deze gewoon helemaal niet mee rin gebruik of kwamik er op een ongelukkige dag?
  maandag 31 mei 2004 @ 21:35:40 #45
791 jantje
de trotste pappa
pi_19546412
Wij willen in april/mei 2005 een midweek naar eurodisney gaan met onze twee dochters waarvan er een vijf is en een twee jaar oud tegen die tijd.
Wij hebben leuke verhalen gehoord over de crocketrange die op enkele kilometers afstand ligt van eurodisney.
Ik heb de site van eurodisney bekeken, het enige wat ik er wijzer van wordt, is dat het er wel heel mooi en leuk lijkt te zijn, maar dat lijkt het altijd als je op die sites kjikt.
Uiteraard heb ik een brochure aangevraagd, maar ik wil eigenlijk nog wel een paar dingen weten zoals:
-is een midweek een reële optie, en kun je dan incl de disney studio's alles zien?
-hoe zit het met de prijzen qua hrecagelegenheden en met die gelegenheden zelf op die range ( wat kost bv een glas cola of een glas bier )
-wat voor een zwembad zit er op dat park?
-hoe is het met het kinderentertainmant op dat park ( ik bedoel natuurlijk steeds de crocketrange..)
-is er ergens daar in de omstreken ook een supermarkt waar alles ongetwijfeld veel goedkoper zal zijn.
-hoe lang is het ongeveer rijden vanuit eindhoven?
-etc etc

-ik heb nu een brochure aangevraagd, maar is het bij eurodisney ook zo dat ik als ik niet reageer na een bepaalde tijd aanbiedingen kan verachten??

Alle overige info en tips zijn natuurlijk ook van harte welkom!!

Nu zullen jullie denken dat ik te lui ben om zelf info te zoeken, maar dat ga ik zeker ook doen, maar een objectief beeld krijg je eerder op een site/forum als deze dan op de site's van die parken zelf of die van reisbureau's want die maken het natuurlijk zo mooi mogelijk voor je..

Alvast bedankt voor al jullie reacties!!

Jan !
soms is het niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan het nooit hebben gehad
pi_19547013
Ik ben al aantal x in eurodisney geweest...best leuk hoor.

Ik denk dat een midweek misschien iets te lang is,al is et misschien anders als je op die davecrocketrange (zoiets) zit.

Voor de kinderen is et er erg leuk! doe bv ook is een ontbijt met disneyfiguren..heb gehoord dat dit erg leuk is.

met de auto is et een uurtje of 7 rijden meen ik.

Prijzen in et park liggen aardig hoog...weet niet meer precies hoeveel maar herinner me wel dat et aardig duur was zeg maar...
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_19547116
Hoi!

Disneyland Parijs is erg leuk, maar in 3 dagen heb je alles echt wel gezien (Incl Studio's).

Ik zou je aanraden om gewoon een hotel bij het park te nemen. Heb in 3 verschillende hotels gezeten, en Sequaia Lodge vond ik het beste (Maakt overigens niet heel erg veel uit tov de andere hotels).

De (horeca) prijzen zijn in Disneyland gewoon een stuk duurder dan hier, reken op zo'n 3,5 / 4 euro voor een cola.

Vanuit Tilburg, waar ik woon, is het (zonder file) een uurtje of 4 / 4,5 rijden naar Disneyland.
pi_19548093
In 3, misschien 4 dagen kun je alles wel gezien hebben, ik had alles in 3 dagen wel gezien, maar toen hadden ze die Studio's nog niet. Ik weet verders niet veel over dat davey crocket range gebeuren, aangezien mijn vader invalide was en hiervoor zo dicht mogelijk bij het park wou overnachten/verblijven. Heb hele goede herinneringen aan deze reizen naar Euro Disney, vond het zelf toendertijd fantastisch om die figuren eens in het echt te ontmoeten. Prijzen waren toendertijd wel ontzettend duur, en ik ben bang dat het alleen maar duurder is geworden, voor een cola betaalde je al gauw 7 guldens.

Succes ermee

PS. Avondparade is een aanrader
  maandag 31 mei 2004 @ 22:38:09 #49
64781 bonke
pipo koeie
pi_19548492
disney is duur gemiddeld 3 euro voor een ijsje of wat te drinken
dus zelf meenemen is een goeie optie
2 dagen disney en 1 dag studio`s is goed te doen
de parade van de studio`s vond ik stukken leuker dan die van disney zelf( de kinderen werden er meer bij betrokken en ze stopten zo af en toe een paar minuten ) begint om twee uur
van de arrangementen er omheen weet ik niet veel , wij zaten in een boerderijtje ongeveer een uurtje rijden van disney
ps: wat echt leuk is is Bils wild west show op het derde park , kosten 53 euro pp +eten en drinken
voor kinderen is dat goedkoper natuurlijk ( en je krijgt er nog een cowboy hoed ook voor ;-) )
have fun
pies on joe toe
pi_19548677
als je toch een midweek gaat misschien een dagje naar Parc Asterix dat ligt ook vlakbij Parijs
  maandag 31 mei 2004 @ 23:14:49 #51
791 jantje
de trotste pappa
pi_19549733
Een midweek is weliswaar 5 dagen maar in werkelijkheid zijn we dan maar drie volle dagen "ter plekke". De laatste dag zou je natuurlijk wel gewoon een van de parken kunnen bezoeken, maar om een auto bepakt en bezakt een dag lang op een parkeerterein laten staan is vragen om diefstal denk ik...
Ook al lijken die dagen aan de ruime kant: ik til daar niet zo zwaar aan, want als de kids er dan halverwege een dag genoeg van hebben kun je ook besluiten om te gaan en lekker te gaan zwemmen bij de crocketrange ofzo.
Bedankt voor jullie reacties tot zover...
soms is het niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan het nooit hebben gehad
pi_19565950
Ik vond de wild west show tegen vallen, het zag er ietwat amateuristisch uit. Je zit op banken naast elkaar in een U vorm rond de arena (dat was wel leuk) Eten stelt niets voor, je krijgt een kwak chili (was wel lekker) daarna 1 klein worstje, 3/4 aardappeltjes in de schil, een stukje maiskolf van ongeveer 15 centimeter, 1 kippepoot en 1 spareribje.
Mijn zoon heeft het volwassen eten gekregen omdat hij chili wou, het toetje van de kinderen was een kleine chocolademous.
Kaneelijs op appel(taartje).
Als je geen koffie wilde na het eten kreeg je niets. Zorg dat je drinken op is als ze met de koffie komen want je glas is weg ook al is het nog vol.
Als je niet te veel eisen stelt is het leuk en kinderen vinden het helemaal leuk. Het publiek wordt wel bij de show betrokken.

Persoonlijk had ik er iets meer van verwacht en zeker van het eten, maar het is weer eens wat anders
pi_19571846
Het gaat trouwens niet zo goed met Disneyland Parijs
quote:
Euro Disney krijgt maand respijt

Uitgegeven: 28 mei 2004 14:24

PARIJS - Het Franse pretpark Euro Disney krijgt nog een maand de tijd om orde op financiële zaken te stellen. Het Amerikaanse concern Walt Disney, dat een belang van ruim 39 procent heeft, en de schuldeisers zijn de onderneming tegemoetgekomen bij de besprekingen over een nieuwe regeling voor schulden van 2,2 miljard euro, aldus Euro Disney vrijdag.

Oorspronkelijk liep de uiterste termijn eind deze maand af. Euro Disney had in november ook al uitstel gekregen, toen het aantal bezoekers door de matig draaiende economie achterbleef bij de verwachtingen.

Eerder deze week schreef de Britse zakenkrant Financial Times dat het pretpark een kapitaalinjectie van 250 miljoen euro krijgt. Walt Disney zou zich garant stellen voor 100 miljoen euro daarvan.
Bron: Nu.nl
pi_19581477
quote:
Op maandag 31 mei 2004 21:35 schreef jantje het volgende:
-is een midweek een reële optie, en kun je dan incl de disney studio's alles zien?
Zeker weten. 3 dagen is genoeg. Het disneypark kun je in 2 dagen goed bekijken en de studio's heb je in één dag wel gezien.
quote:
-hoe zit het met de prijzen qua hrecagelegenheden en met die gelegenheden zelf op die range ( wat kost bv een glas cola of een glas bier )
Ik ben in '99 op die range geweest en toen vielen de prijzen me allemaal nog wel mee. Maar dat zal inmiddels wel een flink stuk duurder zijn geworden. In Disney zelf is het allemaal duur.
quote:

-wat voor een zwembad zit er op dat park?
Een heel mooi subtropisch zwemparadijs. Beetje zoals een Center Parcs zwembad, misschien wat kleiner, maar je kunt er heerlijk zwemmen.
quote:

-hoe is het met het kinderentertainmant op dat park ( ik bedoel natuurlijk steeds de crocketrange..)
Je kunt er veel doen (tennissen, bowlen, zwemmen...) maar ik weet niet of er ook kindertainmant is. Maar dat heb je imo ook niet echt nodig als je naar disney gaat.
quote:
-is er ergens daar in de omstreken ook een supermarkt waar alles ongetwijfeld veel goedkoper zal zijn.
Vast wel, maar ik zou niet weten waar. Je krijgt immers een zeer goed ontbijt bij je arrangement en de rest kochten we gewoon op het park of namen we mee van thuis (drinken enzo)
quote:
-hoe lang is het ongeveer rijden vanuit eindhoven?
-etc etc
Wij reden er vanuit Den Bosch 4,5 uur over, incl. een stop.
quote:
-ik heb nu een brochure aangevraagd, maar is het bij eurodisney ook zo dat ik als ik niet reageer na een bepaalde tijd aanbiedingen kan verachten??
Ja, die krijg je wel eens, maar nooit echt schokkend goedkoper. Meestal in de vorm van 3 voor 2 of 4 voor 3 ofzo.
pi_20957382
Nou hehe.. ik ga dan ook eindelijk es naar euro disney..
Maar ja..

Ik ga maar 1 dagje.. dus ik wil natuurlijk niet achteraf zoiets meemaken:
iemand:"ben je nog in de .... geweest?"
ikke:"eh neei... niet gezien geloof ik"
iemand:"oh dat is echt zo gaaf! jammer dat je dat niet hebt gedaan joh"

Dus wat moet ik volgens jullie absoluut hebben meegemaakt?
oh ja. doe maar geen spacemountain enzo.. ik ben niet zo'n held
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:46:54 #56
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_20957526
Er zijn een hoop dingen leuk (die je niet mag missen) maar dat lukt nooit in een dag. Ik zou gewoon even op een rijtje zetten wat je wel leuk zou vinden.Anders lukt het nooit om een keuze te maken .Mag ik de piraten vaar tocht aanraden(hoe dat ding heet weet ik niet meer) Veel plezier
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_20957546
Je wilt dus niet in een achtbaan? Dan moet je naar het spookhuis (Haunted House) en de "Its a small world" (als die er nog is) en de duikboot van Nemo. Ga niet naar de 3d film want dat is zonde van je tijd in mijn ogen.
Ik zou toch big thunder mountain, space mountain en de indiana jones ride doen want dat is echt kicken.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:49:18 #58
66124 Goliath_82
Movies & games
pi_20957582
de uitgang
XBox gamertag:NLGoliath
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:49:28 #59
22955 skizmo
#undef BUSH
pi_20957586
quote:
Wat mag ik niet missen in eurodisney ?
je geld. . .dat zul je hard nodig hebben . .
Religion : Mankind's Worst Invention!
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:50:21 #60
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_20957606
De piraten gebied is echt geweldig

en de Space Mountain natuurlijk ook, maar je bent niet zo'n held dus

verder zou ik naar Fantasyland gaan ofzo, daar hadden ze iets moois, maar ik weet het niet meer, tijd terug ben ik daar ook geweest.

En The Disney Studio's
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_20957639
Ergens acherin dat tweede park (met die films zeg maar): Aerosmith The Ride!
1 tot 3,5 eurocent per ontvangen email:
http://www.internetcash.nl/
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:52:49 #62
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_20957648
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:50 schreef bugeye het volgende:
De piraten gebied is echt geweldig

en de Space Mountain natuurlijk ook, maar je bent niet zo'n held dus

verder zou ik naar Fantasyland gaan ofzo, daar hadden ze iets moois, maar ik weet het niet meer, tijd terug ben ik daar ook geweest.

En The Disney Studio's
Yup, de Rock 'n Rollercoaster van Aerosmith in de studio's. 1 van de weinige dingen die ik leuk vond in Disney.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:53:01 #63
64781 bonke
pipo koeie
pi_20957651
de rock en rolller coaster ( 5 keer beter dan space mountain ;-) )
ps die is wel in de disney studio`s he
pies on joe toe
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:54:30 #64
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_20957690
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:49 schreef Goliath_82 het volgende:
de uitgang
juist, naar mijn mening is treuro disney een van de meest tegenvallende parken in Europa.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_20957766
speesmountun
Da's dan gelijk ook het enige leuke aan het park (die andere achtbanen zeggen me overigens niets), voor de rest is het alleen maar commerciële Disney-troep. Dan is de Efteling (op de pardoeswinkels na) leuker

EDIT: ik lees net dat je dat niet leuk vindt... Vergeet Euro Disney, koop een retourtje Kaatsheuvel
  vrijdag 30 juli 2004 @ 17:00:34 #66
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_20957842
1 dag is zo veel te weinig.
ik zou naar de pirates of the caribbean gaan.
en naar dat spookuis.
it's a small world.
en de armageddon of hoe die ook heet, in de disney studio's
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 30 juli 2004 @ 17:00:39 #67
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_20957845
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:54 schreef Klonk het volgende:

[..]

juist, naar mijn mening is treuro disney een van de meest tegenvallende parken in Europa.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  vrijdag 30 juli 2004 @ 17:01:20 #68
80697 trith
"Powah!"
pi_20957858
Ga naar die arcade hal en speel daytona USA met 16 man :D:D
  vrijdag 30 juli 2004 @ 17:05:45 #69
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_20957954
ik zou als ik een dagje EuroDisni zou doen in iig in Big Thunder Mountain, Pirates of the Carribean en dat Star Wars ding (Star Tours) gaan. nu wil ik ook
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  vrijdag 30 juli 2004 @ 17:06:52 #70
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_20957970
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 17:01 schreef trith het volgende:
Ga naar die arcade hal en speel daytona USA met 16 man :D:D
Das nog het leukste van heel dat fuck park, ik heb daar een weekend mogen doorbrengen, na 2 twee dagen doodgegooid te zijn met al die zoetsappige kutmuziekjes had ik zo'n zin om mickey mouse in de vijver flikkeren en Donald Duck uit het kasteel van Assepoester te lazeren.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 30 juli 2004 @ 17:18:33 #71
64781 bonke
pipo koeie
pi_20958241
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 17:06 schreef Klonk het volgende:

[..]

Das nog het leukste van heel dat fuck park, ik heb daar een weekend mogen doorbrengen, na 2 twee dagen doodgegooid te zijn met al die zoetsappige kutmuziekjes had ik zo'n zin om mickey mouse in de vijver flikkeren en Donald Duck uit het kasteel van Assepoester te lazeren.

gelukkig gingen wij de derde dag naar de studio`s :-)
pies on joe toe
pi_20958916
de optocht 's avonds met verlichte karren (als die er is in de zomer is).
verder moet je gewoon elke atractie gezien hebben
pi_20959201
Die optocht is er elke avond, pirates of caribian is een aanrader, Peter Pan Flight is ook wel leuk,
de leukste 8baan is in disney studio. Rock Roller Coaster, ook daar te vinden Armagadon, wel geinig en de stunt show en de Studio Tram tour is ook harstikke leuk.
Verder kun je daar bij cinemagique je eigen 8baan creeren en er in gaan, Als je lekker misselijk wil worden een absolute aanrader.

Een tip, Disney Studio gaat om 6 uur al dicht, dus die kun je het beste als eerst bezoeken, dan
door naar Disney land park.

Maak in ieder geval gebruik van de fastpas. Scheelt je heel wat uren wachten.
En bij de ingang kun je een kaart krijgen met verschillende kleuren van de gebieden, sla in ieder geval
dan het roze gedeelte over als je weinig tijd hebt, dat is echt voor kleine kinderen.
pi_20959880
nou er staat me iig heel wat te wachten!
efteling moet ik inderdaad ook nog naar toe
Maar eh.. ik ga dus met een bus 1 dag parijs en 1 dag eurodisney, vandaar...
Ik zie wel wat het wordt!
The Disney Studio's die ga ik inderdaad niet overslaan! Ik hou wel van animatie, heb ook zelf een cdrom met 2d animatie gemaakt en veel op school omtrend animatie gehad, dus erg interessant om dat te gaan bekijken daar!
pi_20959889
De uitgang.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 18:49:31 #76
68487 Dr.Zoidberg
Incoming wormhole!
pi_20959936
1 dag is echt te kort eigenlijk.

Wat is die muziek bij it's a small world vreselijk irritant!
Net de Efteling bij Festival Carnaval, constant dat vreselijk irritante deuntje!
pi_20959942
Ik ga zo meteen dit topic mergen met dit topic:
Tips voor Disney Paris :)

Dat jullie het ff weten
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 30 juli 2004 @ 18:56:55 #78
68487 Dr.Zoidberg
Incoming wormhole!
pi_20960075
oe, mergen
wa's dat?
pi_20960113
Zelfs Bobbejaanland is leuker
pi_20960210
Smaken verschillen toch. Ik ben net 5 dagen geweest met mn kinderen en in het Western Hotel geslapen, 1 groot feest van s'morgens vroeg tot s'avonds laat.
pi_20960263
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 18:56 schreef Dr.Zoidberg het volgende:
oe, mergen
wa's dat?
Samenvoegen
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_20970023
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 18:49 schreef Dr.Zoidberg het volgende:

Wat is die muziek bij it's a small world vreselijk irritant!
Nee joh, da's juist leuk!
pi_20970026
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 18:07 schreef Kajalevi het volgende:

Verder kun je daar bij cinemagique je eigen 8baan creeren en er in gaan, Als je lekker misselijk wil worden een absolute aanrader.
Nee, dat is bij de Television Production Tour.
pi_20970029
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:57 schreef ChrisJX het volgende:
speesmountun
Da's dan gelijk ook het enige leuke aan het park (die andere achtbanen zeggen me overigens niets), voor de rest is het alleen maar commerciële Disney-troep. Dan is de Efteling (op de pardoeswinkels na) leuker

EDIT: ik lees net dat je dat niet leuk vindt... Vergeet Euro Disney, koop een retourtje Kaatsheuvel
Daarom heet het ook DISNEYland, daar vind je inderdaad Disney dingen. Het park is dan ook bedoeld voor mensen die dat geweldig vinden.

Zoals ik. Ik heb een jaarabonnement
pi_20970034
En on-topic:

Pirates of the Caribbean
Big Thunder Mountain (is niet eng, gaat niet over de kop en zo)
Phantom Manor
It's a Small World
Star Tours
Peter Pan (vroeg een Fastpass halen!)

En als je tijd hebt moet je ook écht de Tarzan show zien. Die is supergaaf!
pi_20970036
En nog een tip:

Als je de Lion King show wil zien, ga dan wat eten in Hyperion, ga niet uren in de rij staan voor bankplaatsten. Van boven (het eetgedeelte) zie je het net zo goed.
pi_20972861
De ultieme tip:

Ga op 14 Juli. Dan zijn alle Fransen aan het feesten en is het onwaarschijnlijk rustig in het park en dat houdt in: HELE KORTE RIJEN!!!

* Praag spreekt uit ervaring.
All good things must come to an end...
pi_20973001
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 12:52 schreef Praag het volgende:
De ultieme tip:

Ga op 14 Juli. Dan zijn alle Fransen aan het feesten en is het onwaarschijnlijk rustig in het park en dat houdt in: HELE KORTE RIJEN!!!

* Praag spreekt uit ervaring.
Daar ben je een beetje laat mee hè...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2004 13:01:54 ]
pi_21058862
Ok ik en een maatje willen dus naar Disney. Ik heb een jaarkaart hij niet. We zijn 16 en 17. En we willen met de Thalys tgv hsl of hoe dat ding ook heet. Dus van Amsterdam naar dat station vlak voor Disney. Waar boek ik die kaartjes, hoe duur kosten ze? Ben je volwassen tot 16 of 18 of 26? En we willen daar voor 2 dagen naar toe, om ook in dat andere park te gaan. Dus moeten we ook slape en ontbijt. Wij zijn jong en hebben dus zo weinig mogelijk geld te besteden. Hebben jullie tips en antwoord op mn vragen
pi_21061448
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 19:44 schreef woeeiiii het volgende:
Ok ik en een maatje willen dus naar Disney. Ik heb een jaarkaart hij niet. We zijn 16 en 17. En we willen met de Thalys tgv hsl of hoe dat ding ook heet. Dus van Amsterdam naar dat station vlak voor Disney. Waar boek ik die kaartjes, hoe duur kosten ze? Ben je volwassen tot 16 of 18 of 26? En we willen daar voor 2 dagen naar toe, om ook in dat andere park te gaan. Dus moeten we ook slape en ontbijt. Wij zijn jong en hebben dus zo weinig mogelijk geld te besteden. Hebben jullie tips en antwoord op mn vragen
Thalyskaarten kan je op de 10 grootste treinstations in NL kopen, waaronder dus ook Amsterdam (Den Haag, ROtterdam, Leiden, Utrecht, etc) Er zijn verschillende prijsklassen. Ga er gewoon heen en laat ze de goedkoopste optie voor je uitzoeken. Via internet kan je alleen Thalyskaarten kopen als je een creditcard hebt.

Ik betaalde voor 2 kaarten 240 plEuro. Maar dat is wel naar Paris Nord, dus dat is volgens mij iets duurder dan naar Euro Disney.
All good things must come to an end...
pi_21062036
Volgens mij kun je tot je 21e met het jeunesse-tarief of zo. Da's vrij goedkoop. 50 euro per enkele reis per persoon als ik me goed herinner.
pi_21170378
okay, net geboekt voor 2 personen. Mocht iemand een leuke aanbieding zien, voor 8 september, let me know Dan kan ik nog annuleren
pi_21173570
Achtbanen waren wel aardig om mee te beginnen (was daarvoor nog nooit in een achtbaan geweest ), was lekker rustig toendertijd (max 10 minuten wachttijd) dus alles 2 keer gedaan of zo

Achtbaan in Studio's was het meest relaxed. Degene die achterwaarts ging (mijnkarretjes) was heet kort maar rammelde wel lekker, was ook wel aardig.
  maandag 20 september 2004 @ 14:23:13 #94
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_22080978
Disney Studios is minstens zo vet als het originele park zelf.

Hoogtepunten zijn die stuntshow met auto's en motoren en die aerosmith rock 'n rollercoaster (beter dan space mountain). Ook de parade daar is grappig om te zien
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_22149535
quote:
Op maandag 20 september 2004 14:23 schreef Adagio het volgende:
Disney Studios is minstens zo vet als het originele park zelf.

Hoogtepunten zijn die stuntshow met auto's en motoren en die aerosmith rock 'n rollercoaster (beter dan space mountain). Ook de parade daar is grappig om te zien
Ik vind de studio's niet zo onwijs leuk. De stuntshow is leuk om te zien maar vind ik veel te langdradig. De parade en de Rock 'n R.coaster zijn wel heel erg leuk/gaaf. Ik vermaak me toch het meeste in het andere park.. Maar ider zijn eigen mening.

Ik ben met kerst geweest en toen was het behoorllijk druk. Met Koninginnedag is het echter super rustig. Goede dag om te gaan dus. Ben nu 6 keer geweest, maar ik blijf het helemaal geweldig vinden in Disney...

1belangrijke tip, als je een creditcard hebt, laat die maar thuis :D:D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')