Pfff.. het is warm!
Ben voor het laatst 3 jaar geleden geweest.
Aanrader: ontbijt bij ben-de-naam-vergeten-maar-het-is-een-meisjesnaam eetcafé, geheel in jaren 50 stijl. Hun omelet is heerlijk!
Maar als je dat niet leuk vind,moet je zeke in het spookhuis gaan, of It's a smaal world.
Maar geloof mij, je kkomt in 1 dag niet het hele park door.
Je zou eventueel wel in de Big Thunder Mountain kunnen.
Dat is wele en achtbaan, maar zo erg is die niet
quote:'t Is warm jah
Op dinsdag 26 juni 2001 14:00 schreef yvonne het volgende:
Pssssst, ze hield NIET van 8banen
En als je net van het station in de Space mountain vertrekt dan ga je ook opeens naar beneden.
Die was wel onverwachts.
Maar aan het eind van de Space Mountain had ik wel koppijn.
Wat een ruw ritje is dat zeg...
quote:Mietje!
Op dinsdag 26 juni 2001 14:14 schreef bossie het volgende:
Ik vind het super cool als je omhoog geschoten wordt in de Space Mountain, had je die maan bovenaan ook gezienEn als je net van het station in de Space mountain vertrekt dan ga je ook opeens naar beneden.
Die was wel onverwachts.Maar aan het eind van de Space Mountain had ik wel koppijn.
Wat een ruw ritje is dat zeg...
Ik wou dat ik nog een keer kon, ik stond daarvoor een half uur in de rij in een brandende zon.
Indiana Jones Backwards was ook gruwlijk.
Wij hadden zo'n Fastpass, dus we konden iedereen voorbij lopen
Die looping die zag ik niet aankomen.
Wat ik raar vond is dat die alleen achteruit ging bij mij
quote:Moet je 's morgens gaan, is het nog rustig
Op dinsdag 26 juni 2001 14:19 schreef bossie het volgende:
MietjeIk wou dat ik nog een keer kon, ik stond daarvoor een half uur in de rij in een brandende zon.
Indiana Jones Backwards was ook gruwlijk.
Wij hadden zo'n Fastpass, dus we konden iedereen voorbij lopen
Die looping die zag ik niet aankomen.
Wat ik raar vond is dat die alleen achteruit ging bij mij
Fastpass? Is dat nieuw?
Ze hebben trouwens ook hele gave UV-stempels die je kan krijgen als je er tussendoor uit wil.
Heel gaaf want... je ziet ze dus niet.
Aneurism en ik hebben er toch een gehaald en heel goed gekeken, maar... je ziet ze echt niet!
Hebben ze speciale Star Wars-rides dit zomerseizoen in DisneyLand Parijs?
*gelijk gaat boeken*
Aanraders:
- Phantom Manor (het spookhuis met hologrammen, dat is echt super tof)
- Pirates of the Caribean (soort Fata Morgana, maar dan veeeeeeeeeeeeeeel mooier en toffer)
- It's a small world (Het carnaval festival van Disney maar dan ook veel mooier)
- Star Tours (virtuele ride in een soort vliegmachine, heeft beetje te maken met Star Wars)
- Hunny I shrunk the audiance is ook wel grappig. 3D film
- Jule Verne Journey, je staat/zit stil in een grote zaal en om je heen is een panorama scherm waar van alles op vertoond word. (ik werd er misselijk van en kreeg er koppijn van).
Als je niet (heel erg) lang wil wachten bij bepaalde attracties, ga er dan heen tijdens de parade. Je mist de parade dan wel, maar dat is een keuze die je toch zelf maakt.
En verder, tja uhhh... neem zelf gewoon iets van broodjes mee in een tas, tegenwoordig mag je gewoon eten en drinken meenemen, mits je het in een tas doet.
Verder heb ik niet echt veel tips voor je. Bepaal gewoon heel goed in welke attracties wil, en neem land voor land. Kijk anders nog even op www.disney.nl als je meer over het park wil weten.
Heel veel plezier
quote:Ik ben met Peter Langhout reizen gegaan, combi Disney/Parijs.
Op zondag 08 juli 2001 20:13 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Met welke organisatie kan je een beetje betaalbaar naar Euro Disney?
Op maandag vertrek je, ben je aan t eind van de middag in Parijs om een boottocht over de Seine te maken (kost 10 gulden ofzo) en 's-avonds uit eten. 's-Avonds sliepen we in een hotel nabij Parijs.
Dinsdag rond 9.00 vertrokken en om 10.00 bij Euro Disney, tot het park dicht ging, 20.00. Daarna lichttoer gemaakt en op tour montparnasse gestaan (heel hoog gebouw met mooi uitzicht)
Woensdag waren we rond 10.30 in Euro Disney en moesten we om 18.30 bij de bus zijn. Daarna gegeten in een restaurant en naar het hotel
Op donderdag zijn we naar de Sacre Coeur en Montmartre gegaan en daarna naar huis.
Leuke reis, je hebt genoeg Euro Disney (2 dagen), goed hotel met eigen douche en toilet, ontbijt inbegrepen en je ziet ook nog es iets van Parijs.
Kosten: 349,- per persoon, best wel aardig dus Zou ik je zeker aanraden
Zou werkelijk niet weten wat 'leuk' is om te doen, ik hou niet zo van die Disney poppen enzo maar wel van spannende attracties en niet van video spelletjes, dussss als je tips hebt graag dan kan ik van te voren alvast kijken wat wel en wat niet te doen.
Tips als: ik heb horen zeggen dat... boeien mij niet ik wil tips van ervaringsdeskundigen!
Wachttijden kunnen enorm zijn; ze hebben een systeem (fast-track ofzo) verzonnen zodat je er minder last van hebt. bij de populaire attracties kan je een kaartje halen waar een tijd opstaat. op dat tijdstip kan je via een andere ingang vrijwel gelijk de attractie in.
Als je wat junkfood wil happen kan ik een of ander lion king achtig zaakje aanraden en daar 'hakuna patata's' eten
Voor de ingang van het pretpark zit nog een heel stuk met winkeltjes, eettentjes etc. (voor als mickey je strot uitkomt )
quote:Jouw mening boeit mij wer-ke-lijk niet.
Op maandag 10 maart 2003 18:14 schreef Roellio het volgende:
Ik vond Disney echt een suffe boel. Eens maar nooit weer.
quote:Dat achtbaan iets, is Big Thunder Mountain, dat is ook echt vet jah. En dat snelle kaartjes systeem heet Fast Pass.
Op maandag 10 maart 2003 18:12 schreef Northpole het volgende:
Space Mountain, achtbaan tussen de sterren in het 'donker'. Daarachter zit nog een star wars simulator, die is ook heel goed gedaan ... Dit zit beide aan de rechterkant van het disneypark ... Een beetje aan de linkerkant van het park bevindt zich ook iets achtbaanachtigs langs de rotsen. Dat is echt een aanrader! Indiana Jones Backwards is een achtbaan in z'n achteruit, ging mij allemaal veelste snel, vond ik niet zo. De blue lagoon (zeg maar: fata morgana uit de efteling) is heel mooi gedaan, maar je moet er van houden. Spookhuis vlakbij de rotscoaster is ook apart.Wachttijden kunnen enorm zijn; ze hebben een systeem (fast-track ofzo) verzonnen zodat je er minder last van hebt. bij de populaire attracties kan je een kaartje halen waar een tijd opstaat. op dat tijdstip kan je via een andere ingang vrijwel gelijk de attractie in.
Als je wat junkfood wil happen kan ik een of ander lion king achtig zaakje aanraden en daar 'hakuna patata's' eten
Voor de ingang van het pretpark zit nog een heel stuk met winkeltjes, eettentjes etc. (voor als mickey je strot uitkomt
)
het spookkasteel
die auto'tjes waar je zelf in kan rijden
it's a small world
ehm... 'k weet het eigenlijk niet meer zo...
Nou ja in ieder geval, in Disneyland heb ik dus ook een van de lekkerste ijsjes ter wereld gegeten! Het was een softijsje in twee kleuren en die was me daar lekker! Ze verkochten die volgens mij aan Mainstreet in een soort gallerij/passage en daar ergens zat ook een ijsboer. ('t is al weer veel te lang geleden...)
Oh ja en tegenover Big Thunder Mountain zat toen een mexicaans zaakje waar ze heerlijke chili con carne hebben!!
Njah, duidelijk lijkt me dat je niet in het hoogseizoen moet gaan, want dan is het echt ont-zet-tend druk!
Vorig jaar zijn we in november geweest, net toen het kerst-seizoen begon, en we konden overal gewoon doorlopen. We hebben het langst moeten wachten voor Pirates of the Carribean, 20 minuutjes. Geweldige sfeer met de kerst! (je moet er wel van houden natuurlijk).
Sinds begin 2002 hebben ze Walt Disney Studios, een soort Warner Bros. Movie World, maar dan anders Leuke attracties, die allemaal met films te maken hebben. Leuk om even tussendoor te doen. Maar je moet wel opletten dat als je dagkaarten koopt, je moet kiezen voor 1 van de 2 parken. Je kan dus beter kaartjes kopen waarbij je allebei de parken onbeperkt in en uit kan.
Tip: Smeer boterhammetjes, want het eten is duur
klik verschillende datums aan, kan zomaar 100 euro of meer schelen. tip: kijk ook eens nét buiten het seizoen en let op de 2=3, 3=4 aanbiedingen
ik ga met 4 vrienden 4 dagen naar Parijs, waaronder 1 dagje Euro Disney en ik ga op 9 juli
ff paar vraagjes:
-Welk vervoer neem je? Waar heb je gereserveerd?
-Hoeveel denk je per persoon ongeveer kwijt te zijn deze 4 dgn, inc. alles?
-Waar blijf je slapen? Ken je goede adressen?
thanx in ieder geval.. kben nl pas begonnen met plannen (ja dat laten ze aan mij over, want kben al klaar met examens ) en n beetje hulp kan ik wel gebruiken..
quote:ik heb ook een hekel aan achtbanen enzo..
Op dinsdag 26 juni 2001 13:46 schreef inkie1010 het volgende:
16 juli gaan we 4 dagen naar Parijs, inclusief 1 dag Disneyland. Nu ben ik nog nooit naar Disneyland geweest, en ben ik niet zo'n held in attractieparken (voor mij geen achtbanen e.d.) Welke leuke attracties zijn er in Disneyland (buiten de kinderdraaimolens ofzo) voor mij waar ik met een gerust hart in kan?
maar space mountain moet je zeker doen....is helemaal donker, je ziet geen flikker, dus is ook niet eng
quote:Da's Anette's, in Disney Village. Vroeger serveerden ze daar ook op rolschaatsen, weet niet of dat nog zo is...
Op dinsdag 26 juni 2001 13:59 schreef Dr_Crouton het volgende:Aanrader: ontbijt bij ben-de-naam-vergeten-maar-het-is-een-meisjesnaam eetcafé, geheel in jaren 50 stijl. Hun omelet is heerlijk!
quote:Het is allemaal even duur, Disney bepaald de prijzen. Met Peter Brandhout kun je wel naar zo'n hotel in Parijs ofzo, maar dat is natuurlijk niet écht.
Op zondag 8 juli 2001 20:13 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Met welke organisatie kan je een beetje betaalbaar naar Euro Disney?
quote:In de rij? Wat een onzin! Je kunt alleen door dat ding heen lopen. Het is wel een heel mooi kasteel trouwens, en ik raad je aan het te bekijken.
Op maandag 9 juli 2001 18:12 schreef Agp het volgende:
Ga NIET naar dat domme grote roze kasteel.. je moet daar echt uuuuren voor in de rij staan en wat je ziet.. nou eigenlijk helemaal niks.. niet doen!
Wat leuke attracties zijn, en niet zo eng:
* Peter Pan's Flight (Haal wel effe een FastPass, altijd druk daar.)
* Pirates of the Caribean
* Phantom Manor (Oké, die is misschien wel eng, maar het is geen achtbaan. Het is een spookhuis.)
* Animagique (Nieuwe show in Disney Studio's. Vond ik erg leuk.)
Bron: Nu.nlquote:Euro Disney krijgt maand respijt
Uitgegeven: 28 mei 2004 14:24
PARIJS - Het Franse pretpark Euro Disney krijgt nog een maand de tijd om orde op financiële zaken te stellen. Het Amerikaanse concern Walt Disney, dat een belang van ruim 39 procent heeft, en de schuldeisers zijn de onderneming tegemoetgekomen bij de besprekingen over een nieuwe regeling voor schulden van 2,2 miljard euro, aldus Euro Disney vrijdag.
Oorspronkelijk liep de uiterste termijn eind deze maand af. Euro Disney had in november ook al uitstel gekregen, toen het aantal bezoekers door de matig draaiende economie achterbleef bij de verwachtingen.
Eerder deze week schreef de Britse zakenkrant Financial Times dat het pretpark een kapitaalinjectie van 250 miljoen euro krijgt. Walt Disney zou zich garant stellen voor 100 miljoen euro daarvan.
Zeker weten. 3 dagen is genoeg. Het disneypark kun je in 2 dagen goed bekijken en de studio's heb je in één dag wel gezien.quote:Op maandag 31 mei 2004 21:35 schreef jantje het volgende:
-is een midweek een reële optie, en kun je dan incl de disney studio's alles zien?
Ik ben in '99 op die range geweest en toen vielen de prijzen me allemaal nog wel mee. Maar dat zal inmiddels wel een flink stuk duurder zijn geworden. In Disney zelf is het allemaal duur.quote:-hoe zit het met de prijzen qua hrecagelegenheden en met die gelegenheden zelf op die range ( wat kost bv een glas cola of een glas bier )
Een heel mooi subtropisch zwemparadijs. Beetje zoals een Center Parcs zwembad, misschien wat kleiner, maar je kunt er heerlijk zwemmen.quote:
-wat voor een zwembad zit er op dat park?
Je kunt er veel doen (tennissen, bowlen, zwemmen...) maar ik weet niet of er ook kindertainmant is. Maar dat heb je imo ook niet echt nodig als je naar disney gaat.quote:
-hoe is het met het kinderentertainmant op dat park ( ik bedoel natuurlijk steeds de crocketrange..)
Vast wel, maar ik zou niet weten waar. Je krijgt immers een zeer goed ontbijt bij je arrangement en de rest kochten we gewoon op het park of namen we mee van thuis (drinken enzo)quote:-is er ergens daar in de omstreken ook een supermarkt waar alles ongetwijfeld veel goedkoper zal zijn.
Wij reden er vanuit Den Bosch 4,5 uur over, incl. een stop.quote:-hoe lang is het ongeveer rijden vanuit eindhoven?
-etc etc
Ja, die krijg je wel eens, maar nooit echt schokkend goedkoper. Meestal in de vorm van 3 voor 2 of 4 voor 3 ofzo.quote:-ik heb nu een brochure aangevraagd, maar is het bij eurodisney ook zo dat ik als ik niet reageer na een bepaalde tijd aanbiedingen kan verachten??
je geld. . .dat zul je hard nodig hebben . .quote:Wat mag ik niet missen in eurodisney ?
Yup, de Rock 'n Rollercoaster van Aerosmith in de studio's. 1 van de weinige dingen die ik leuk vond in Disney.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:50 schreef bugeye het volgende:
De piraten gebied is echt geweldig
en de Space Mountain natuurlijk ook, maar je bent niet zo'n held dus
verder zou ik naar Fantasyland gaan ofzo, daar hadden ze iets moois, maar ik weet het niet meer, tijd terug ben ik daar ook geweest.
En The Disney Studio's
juist, naar mijn mening is treuro disney een van de meest tegenvallende parken in Europa.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:49 schreef Goliath_82 het volgende:
de uitgang
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:54 schreef Klonk het volgende:
[..]
juist, naar mijn mening is treuro disney een van de meest tegenvallende parken in Europa.
Das nog het leukste van heel dat fuck park, ik heb daar een weekend mogen doorbrengen, na 2 twee dagen doodgegooid te zijn met al die zoetsappige kutmuziekjes had ik zo'n zin om mickey mouse in de vijver flikkeren en Donald Duck uit het kasteel van Assepoester te lazeren.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:01 schreef trith het volgende:
Ga naar die arcade hal en speel daytona USA met 16 man:D:D
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:06 schreef Klonk het volgende:
[..]
Das nog het leukste van heel dat fuck park, ik heb daar een weekend mogen doorbrengen, na 2 twee dagen doodgegooid te zijn met al die zoetsappige kutmuziekjes had ik zo'n zin om mickey mouse in de vijver flikkeren en Donald Duck uit het kasteel van Assepoester te lazeren.![]()
Samenvoegenquote:Op vrijdag 30 juli 2004 18:56 schreef Dr.Zoidberg het volgende:
oe, mergen
wa's dat?
Nee joh, da's juist leuk!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 18:49 schreef Dr.Zoidberg het volgende:
Wat is die muziek bij it's a small world vreselijk irritant!
Nee, dat is bij de Television Production Tour.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 18:07 schreef Kajalevi het volgende:
Verder kun je daar bij cinemagique je eigen 8baan creeren en er in gaan, Als je lekker misselijk wil worden een absolute aanrader.
Daarom heet het ook DISNEYland, daar vind je inderdaad Disney dingen. Het park is dan ook bedoeld voor mensen die dat geweldig vinden.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:57 schreef ChrisJX het volgende:
speesmountun
Da's dan gelijk ook het enige leuke aan het park (die andere achtbanen zeggen me overigens niets), voor de rest is het alleen maar commerciële Disney-troep. Dan is de Efteling (op de pardoeswinkels na) leuker
EDIT: ik lees net dat je dat niet leuk vindt...Vergeet Euro Disney, koop een retourtje Kaatsheuvel
Daar ben je een beetje laat mee hè...quote:Op zaterdag 31 juli 2004 12:52 schreef Praag het volgende:
De ultieme tip:
Ga op 14 Juli. Dan zijn alle Fransen aan het feesten en is het onwaarschijnlijk rustig in het park en dat houdt in: HELE KORTE RIJEN!!!
* Praag spreekt uit ervaring.
Thalyskaarten kan je op de 10 grootste treinstations in NL kopen, waaronder dus ook Amsterdam (Den Haag, ROtterdam, Leiden, Utrecht, etc) Er zijn verschillende prijsklassen. Ga er gewoon heen en laat ze de goedkoopste optie voor je uitzoeken. Via internet kan je alleen Thalyskaarten kopen als je een creditcard hebt.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:44 schreef woeeiiii het volgende:
Ok ik en een maatje willen dus naar Disney. Ik heb een jaarkaart hij niet. We zijn 16 en 17. En we willen met de Thalys tgv hsl of hoe dat ding ook heet. Dus van Amsterdam naar dat station vlak voor Disney. Waar boek ik die kaartjes, hoe duur kosten ze? Ben je volwassen tot 16 of 18 of 26? En we willen daar voor 2 dagen naar toe, om ook in dat andere park te gaan. Dus moeten we ook slape en ontbijt. Wij zijn jong en hebben dus zo weinig mogelijk geld te besteden. Hebben jullie tips en antwoord op mn vragen
Ik vind de studio's niet zo onwijs leuk. De stuntshow is leuk om te zien maar vind ik veel te langdradig. De parade en de Rock 'n R.coaster zijn wel heel erg leuk/gaaf. Ik vermaak me toch het meeste in het andere park.. Maar ider zijn eigen mening.quote:Op maandag 20 september 2004 14:23 schreef Adagio het volgende:
Disney Studios is minstens zo vet als het originele park zelf.
Hoogtepunten zijn die stuntshow met auto's en motoren en die aerosmith rock 'n rollercoaster (beter dan space mountain). Ook de parade daar is grappig om te zien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |