abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 december 2003 @ 22:13:52 #1
75598 rijkie_v
Dat Enge Jongentje
pi_15840024
of heb je het bijna gepleegd? heb er wel aan gedacht maar.... daar ben ik te sissy voor
pi_15840061
Nee, heb ik geen reden toe!
pi_15840075
ja. wel eens aan gedacht
Bleghiii !!!
pi_15840122
We hebben allemaal wel ns de -min of meer bevrijdende- gedachte gehad dat we het in onze macht hebben om aan alles een einde te maken. Het uitvoeren van die gedachte is echter alweer ontelbare stappen verder en daar zal ik -zoals het er nu naar uitziet- wel nooit aan toekomen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_15840130
Nee. Hoe rot het ook gaat, er zijn altijd nog zoveel leuke en mooie dingen om voor te leven en ook nog zoveel moois te ontdekken. Veel te zonde om dat op te geven.
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  dinsdag 30 december 2003 @ 22:17:13 #6
59761 Salmonella
Wat niet weet, dat weet niet
pi_15840147
Ja best wel eens aan gedacht, ook wel in serieuze maten.
Maar heb 't gelukkig nooit gedaan, zat toen gewoon ff in een donkere periode zeg maar, maar daar ben ik nu weer uit
I want that one!
  dinsdag 30 december 2003 @ 22:17:28 #7
75598 rijkie_v
Dat Enge Jongentje
pi_15840156
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:16 schreef Argento het volgende:
We hebben allemaal wel ns de -min of meer bevrijdende- gedachte gehad dat we het in onze macht hebben om aan alles een einde te maken. Het uitvoeren van die gedachte is echter alweer ontelbare stappen verder en daar zal ik -zoals het er nu naar uitziet- wel nooit aan toekomen.
dat vind ik eerder een eng idee, dat we de macht hebben om onszelf en anderen het leven te ontnemen
pi_15840169
Natuurlijk heb ik er wel eens aan gedacht, in een depressieve puberbui, maar ik heb nooit serieus overwogen om het te gaan doen. Waarschijnlijk zou ik er te laf voor zijn.
Achteraf vind ik het ontzettend stom, zelfmoord is echt de easy way out en dat is me te makkelijk.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_15840171
Wat bedoel je met eraan denken? Ik denk dat in een bepaalde zin van het woord iedereen er wel eens aan heeft gedacht. Maar lang niet iedereen van die groep denkt er ook echt aan om de daad bij het woord te voegen. Het zou ook zonde zijn, veels te veel gave dingen nog te doen.
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_15840185
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:17 schreef rijkie_v het volgende:

[..]

dat vind ik eerder een eng idee, dat we de macht hebben om onszelf en anderen het leven te ontnemen

Dat kan, maar je hebt die macht nu eenmaal.

Use it wisely

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 30 december 2003 @ 22:19:08 #11
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_15840211
Nee daar heb ik nog nooit aan gedacht. Mn jeugd is erg ok denk ik
  dinsdag 30 december 2003 @ 22:19:58 #12
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_15840236
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:15 schreef Kaps00ny het volgende:
ja. wel eens aan gedacht
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_15840250
jammergenoeg ooit zo diep in de put gezeten dat ik het overwogen heb. Mijn begrafenis tot in de puntjes voorbereid, afscheidsbrieven geschreven, etc.
Uiteindelijk toch beseft dat het leven veel meer te bieden heeft dan *dit* en teruggevochten en... overwonnen En ik ben er nog altijd trots op
  dinsdag 30 december 2003 @ 22:21:31 #14
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_15840296
Ik denk dat iedereen er wel eens aan denkt/gedacht heeft.
Vooral in onze puberjaren.

Maar gelukkig blijft het bij de meeste alleen maar bij denken!

Mijn schijtlijst : FritsvanEgters
Xbox Live GT : Dutch Mayhem // PSN ID : Dutch_Mayhem
pi_15840309
ik denk dat de meerderheid er wel al eens aan gedacht heeft, ik slechte momenten

maar ik vind het in ieder geval een bevrijdende gedachte dat je er inderdaad altijd een eind aan kan maken, als het te zwaar wordt... Ik zou alleen niet weten hoe , ik zie me niet uit een venster springen of me voor een trein werpen. Pillen ... maar daar geraak je zo maar niet aan

ik ben er sowieso niet toe in staat, denk ik , ik ben te nieuwsgierig naar wat nog komen moet

dinsdag 30 december 2003 @ 22:21:59 #16
78275 argusoog
Waarom denk je dat?
pi_15840316
wel es aan gedacht toen ik an het puberen was...
pi_15840326
Ik hou teveel van mezelf om daar aan te denken.
pi_15840435
Zelfmoord? Dat is wel het laatste wat ik zou doen...
pi_15840531
Ik vind m'n leven daar echt veel te leuk voor
  dinsdag 30 december 2003 @ 22:30:08 #20
62182 Georges
That's the shit
pi_15840560
Overwegen is misschien een beter woord. En dan zeg ik ja.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  dinsdag 30 december 2003 @ 22:30:33 #21
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_15840574
nee niet echt
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_15840782
wel eens aan gedach? Ja...
Wel eens geprobeerd.. ook.

voor ik preken krijg over hoe stom dat is, het is jaren geleden dat ik daar serieus over gedacht heb..

Anyway, mijn jeugd was niet zo vrolijk, aardige ouders ja, iets te hoog iq, mijzelf leren schrijven op de kleuterschool waardoor ik er niet echt bij paste. Echt niet is een betere omschrijving. Thuis een broertje met ADHD dat slaan en schoppen een bijzonder grappige manier vond om de tijd door te brengen. Ik was ouder, dus het was altijd mijn schuld.

Anyway, jaar of 6 op school begonnen kinderen ook door te krijgen dat schoppen wel erg grappig was, dus ik eigenlijk altijd te laat op school om mensen te ontwijken.

Toen een jaar of 9, op weg van school naar huis. Een jongen die ik toen nog niet eens kende. Had gehoord van z'n vriendjes dat het leuk was mij te schoppen... Daarna nog met een mes mijn rug behandeld ook...

Toen had ik het wel gehad. Ik had gelezen dat er botulisme in het slootwater zat en dat je daarom dus niet mocht zwemmen in meertjes enzo aangezien eenden er dood van gingen zou ik dat ook wel doen.. Ik heb vervolgens weken lang elke dag slootwater gedronken in de hoop daaraan dood te gaan. Maar nee.

pi_15840805
Ik heb er wel eens aan gedacht, heeft iedereen wel eens gedaan denk ik. Dan heb je ruzie met je ouders, en alles lijkt tegen te zitten, maar ik heb er nooit serieus over nagedacht om het te doen, daar is mijn leven te mooi voor
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_15842660
In de periode dat ik depressief was, jaren geleden, heb ik er wel vaak aan gedacht enzo. En later bleek dat het slim was om het niet echt te doen.
Nu ik me heel kut voel denk ik er wel weer aan, hoe het zou zijn enzo. Maar ik weet 100% zeker dat ik het nooit zou doen. Dat wil ik m'n familie echt niet aan doen.

[Dit bericht is gewijzigd door MoeSha op 30-12-2003 23:46]

pi_15842668
Zeker wel eens aangedacht, maar ik heb mijn leven zover op orde dat ik nu wat heb om verder te gaan

[Dit bericht is gewijzigd door weirdone op 30-12-2003 23:46]

pi_15842742
Cker aan ged8, meerdere malen zelfs maja,
dan ga je nadenken wat je allemaal nog eventuuel
kan gaan beleven en zal missen en dan slaat de bui weer om
  dinsdag 30 december 2003 @ 23:56:15 #27
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_15842951
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:18 schreef Mini_rulez het volgende:
zelfmoord is echt de easy way out en dat is me te makkelijk.
Wat een domme opmerking weer...daarom zijn al deze mensen nu ook dood, ipv dat ze posten he?
Bah, kan zo kwaad worden om dooddoeners als deze..

Ontopic, Ja, heb er wel aan gedacht, tot op heden niet gedaan.
Dr zijn nog wel leuke dingen om voor te leven hoor.

pi_15843153
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:13 schreef rijkie_v het volgende:
of heb je het bijna gepleegd? heb er wel aan gedacht maar.... daar ben ik te sissy voor
  woensdag 31 december 2003 @ 00:06:59 #29
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_15843287
Vaak genoeg, toen ik een jaar of 19/20 was. Het leven is me te waardevol nu.
FourX Bitter
pi_15845899
quote:
Op woensdag 31 december 2003 00:06 schreef Toebroodjie het volgende:
Vaak genoeg, toen ik een jaar of 19/20 was. Het leven is me te waardevol nu.
Houden zo
pi_15845954
Absoluut, maar nooit serieus.

Veel mensne schijnen rond hun 18/19 levensjaar een downperiode vol stres en depressies te hebben en is dit een vrij normaal verschijnsel en gedachte

pi_15846013
Aan gedacht in die zin dat ik dan fantaseerde hoe er op m'n dood gereageert zou worden, dus hoeft niet perse zelfmoord te zijn.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_15846067
quote:
Op woensdag 31 december 2003 01:40 schreef Kluupkluup het volgende:
Aan gedacht in die zin dat ik dan fantaseerde hoe er op m'n dood gereageert zou worden, dus hoeft niet perse zelfmoord te zijn.
idem
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_15846081
quote:
O Lord

bij het lezen van dit soort volstrekt nutteloze topics hoop ik toch van harte dat je nog voor klokslag 00 uur van deze 31ste december echt zelfmoord pleegt! Anders sturen we even een links radicale mileau actiegroep op je af.

Wil je je vege lijf redden, bedenk dan: de kogel komt van LINKS!

pi_15846111
quote:
Op woensdag 31 december 2003 01:42 schreef WilliamStam het volgende:

[..]

O Lord

bij het lezen van dit soort volstrekt nutteloze topics hoop ik toch van harte dat je nog voor klokslag 00 uur van deze 31ste december echt zelfmoord pleegt! Anders sturen we even een links radicale milieu actiegroep op je af.

Wil je je vage lijf redden, bedenk dan: de kogel komt van LINKS!

Dus omdat jij je nu even niet kunt inleven in iemand anders moeten ze maar de kogel krijgen?
pi_15846132
quote:
Op woensdag 31 december 2003 01:43 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:

[..]

Dus omdat jij je nu even niet kunt inleven in iemand anders moeten ze maar de kogel krijgen?

Mensen die zelfmoord plegen zijn LAFBEKKEN!
  woensdag 31 december 2003 @ 01:45:10 #37
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_15846143
zoveel mensen hebben er over nagedacht, alles zit ff tegen ruzie met je ouders e.d. en dan kan je daaraan denken, maar dan is het vaak een snelle vluchtige gedachte en kom je daar al heeeeel snel vanaf.
Maja er zijn ook ergere vormen, zoals er toch meer aandenken (serieuzer), of zelfs pogingen die (mis)lukken.

Zelf heb ik dit jaar een wat ergere vorm gehad en voor wel eens een vluchtige gedachte

Drugs are good mkay?
pi_15846162
quote:
Op woensdag 31 december 2003 01:44 schreef LegerDesGeils het volgende:

[..]

jup, maar die hoef je de kogel niet meer te geven
pi_15846187
quote:
Op woensdag 31 december 2003 01:44 schreef LegerDesGeils het volgende:

[..]

Mensen die serieus een zelfmoordpoging overwegen zijn zodanig in de war dat laf zijn geen rol speelt in de meeste gevallen
pi_15846200
quote:
Op woensdag 31 december 2003 01:45 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:

[..]

jup, maar die hoef je de kogel niet meer te geven

pi_15846506
quote:
Op woensdag 31 december 2003 01:46 schreef Kapmes het volgende:

[..]

Mensen die serieus een zelfmoordpoging overwegen zijn zodanig in de war dat laf zijn geen rol speelt in de meeste gevallen

Overwegen... Dat is iets anders dan ook daadwerkelijk doen. Ga de kennis tussen overwegen en daadwerkelijk maar eerst eens opdoen.
pi_15846538
quote:
Op woensdag 31 december 2003 02:03 schreef Panzer het volgende:

[..]

Overwegen... Dat is iets anders dan ook daadwerkelijk doen. Ga de kennis tussen overwegen en daadwerkelijk maar eerst eens opdoen.

Ik heb het overigens weleens gedacht. Meer in de zin van... nu weet ik waarom sommige mensen die zich zo voelen zelfmoord plegen.
Zelf ben ik er te nuchter voor denk ik.
  woensdag 31 december 2003 @ 02:15:40 #43
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_15846702
quote:
Op woensdag 31 december 2003 02:05 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:

[..]

Ik heb het overigens weleens gedacht. Meer in de zin van... nu weet ik waarom sommige mensen die zich zo voelen zelfmoord plegen.
Zelf ben ik er te nuchter voor denk ik.

Te nuchter is idd het juiste woord ja. Als je even nagaat en even serieus nadenkt over hoe het zal zijn als je leven NU ophoudt en afgezien daarvan, probeer het maar eens...Mensen die zichzelf daadwerkelijk van het leven beroven verkeren vaak in een situatie van pschychoses waar ze zelf al niet meer de onderscheid kunnen maken tussen werkelijkheid en niet.
FourX Bitter
pi_15846734
quote:
Op woensdag 31 december 2003 02:15 schreef Toebroodjie het volgende:

[..]

Te nuchter is idd het juiste woord ja. Als je even nagaat en even serieus nadenkt over hoe het zal zijn als je leven NU ophoudt en afgezien daarvan, probeer het maar eens...Mensen die zichzelf daadwerkelijk van het leven beroven verkeren vaak in een situatie van pschychoses waar ze zelf al niet meer de onderscheid kunnen maken tussen werkelijkheid en niet.

Of niet goed relatieveren. Ze zien meestal niet de mogelijkheden die ze nog WEL hebben, alles is negatief.
  woensdag 31 december 2003 @ 02:18:57 #45
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_15846747
quote:
Op woensdag 31 december 2003 02:17 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:

[..]

Of niet goed relatieveren. Ze zien meestal niet de mogelijkheden die ze nog WEL hebben, alles is negatief.

Dat is nu een pscychose.
FourX Bitter
pi_15846763
quote:
Op woensdag 31 december 2003 02:18 schreef Toebroodjie het volgende:

[..]

Dat is nu een pscychose.

oops
ik =

Mijn welgemeende excuses!

woensdag 31 december 2003 @ 02:23:10 #47
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_15846782
quote:
Op woensdag 31 december 2003 02:21 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:

[..]

oops
ik =

Mijn welgemeende excuses!

Ik neem aan dat je m`n voorgaande post al begreep?
FourX Bitter
pi_15846797
quote:
Op woensdag 31 december 2003 02:23 schreef Toebroodjie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je m`n voorgaande post al begreep?

Ja, nu wel. Beetje traag van begrip vandaag
pi_15846823
quote:
nee nooit gedacht aan zelfmoord omdat ik van mijn familie en vrienden hou.
Verder ken ik via via een aantal mensen die zelfmoord hebben gepleegd, maar van 1 persoon kan ik het nogsteeds niet begrijpen.

Maar van mensen die niet helemaal gezond zijn, bijvoorbeeld zwaar gehandicapte mensen, mensen die helemaal verlamd zijn enzo, daarvan begrijp ik wel dat ze zelfmoord plegen, of euthenasie doen (of hoe je het ook spelt).

Of mensen plegen zelfmoord in een opwelling en als ze meer levens zouden hebben dan zouden ze spijt hebben achteraf.
of mensen plegen zelfmoord, van die mensen die te weinig met andere praten over hun gevoel enzo, van die mensen die alles opkroppen.

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_15846857
Zelfmoord kan wel degelijk een optie zijn.
Het probleem is dat je de nabestaanden met iets vreselijks opzadelt. Iedereen overweegt het wel eens, denk ik. Ikzelf ook. Mijn vrouw is ziek en d'r levensverwachting is bepaald niet best. Dat geeft te denken, nietwaar ?

Maar ja, de kinderen he....
Als wij die niet hadden denk ik serieus dat ik niet veel later dan zij zou gaan.
Helaas zijn er verantwoordelijkheden waarvan je moreel niet het recht heb je af te keren. Opgroeiende kinderen is de voornaamste daarvan. Nu ben ik bepaald niet neurotisch of depressief, maar tóch heb ik er wel serieus over nagedacht.
Ik denk dat je derhalve niet alle suïdale mensen het etiket neuroot op mag plakken.

De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_15846903
quote:
Op woensdag 31 december 2003 02:29 schreef Mr-Mackey het volgende:
Zelfmoord kan wel degelijk een optie zijn.
Het probleem is dat je de nabestaanden met iets vreselijks opzadelt. Iedereen overweegt het wel eens, denk ik. Ikzelf ook. Mijn vrouw is ziek en d'r levensverwachting is bepaald niet best. Dat geeft te denken, nietwaar ?

Maar ja, de kinderen he....
Als wij die niet hadden denk ik serieus dat ik niet veel later dan zij zou gaan.
Helaas zijn er verantwoordelijkheden waarvan je moreel niet het recht heb je af te keren. Opgroeiende kinderen is de voornaamste daarvan. Nu ben ik bepaald niet neurotisch of depressief, maar tóch heb ik er wel serieus over nagedacht.
Ik denk dat je derhalve niet alle suïdale mensen het etiket neuroot op mag plakken.

nee kerel ik ben een vechter ik ga door tot het bittere eind1
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_15846911
quote:
Op woensdag 31 december 2003 02:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

...en andere zorgen ervoor dat het einde wat sneller komt.
pi_15846918
quote:
Op woensdag 31 december 2003 02:35 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:

[..]

...en andere zorgen ervoor dat het einde wat sneller komt.

hoe bedoel je dit?
pi_15846927
quote:
Op woensdag 31 december 2003 02:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Denk 't niet. Iedereen heeft een trigger, alleen ligt die bij de ene wat verder dan bij de ander.
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_15846928
quote:
Op woensdag 31 december 2003 02:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

hoe bedoel je dit?

Ik bedoelde ipv sneller -> eerder.

Iedereen gaat door tot het einde (doh), alleen sommigen maken er zelf een einde aan, de meesten wachten wel tot hun tijd komt.

pi_15918997
hmm.. denk er elke dag aan.. maar als je er dan verder over denkt wil je het ook weer niet.. kwil altijd gewoon van me problemen afzijn :/
pi_15919135
Weleens aan gedacht, toen ik een jaar of 13/14/15 was en me kut voelde. Behalve wat krassen op m'n polsen verder niks ondernomen. Sindsdien ook nog wel aan gedacht, tegenwoordig ook nog, ik zie alleen niet in hoe dat alles oplost.
Tap tap tap
  zaterdag 3 januari 2004 @ 02:36:18 #58
74582 ICTservice
Niets is zoals het lijkt..
pi_15919544
Ik wel, bij een ruzie met me ouders die 3 dagen duurde.

Je moet het gewoon niet doen.

je hebt een probleem die je meemaakt, en je denkt dan dat dat je enigste oplossing is. Je gaat je afvragen wat je nog aan je leven hebd, en gaat bij al je vrienden wel een negatief beeld vormen, 'aan hem heb ik toch niks' , "hij vind me vast niet heel erg aardig" etc.

Kortom, je denkt alleen nog maar negatief over jezelf.

Als de problemen eenmaal weg zijn, of verminderd, ga je weer hoop zien. je komt op feesten, en gaat er bij denken; "Dat is leuk dat ik dit feest meemaak, stel je voor dat ik zelfmoord had gepleegd". Of misschien krijg je wel een vriendin, dan ga je je dat ook zeker afvragen.

Kortom, je kan in zo'n situatie gewoon proberen zoveel mogelijk op te lossen.

http://www.scholieren-online.nl
''Het ligt eraan van welke flat je het bekijkt..''
Fabeltjeskrant = l33t
  zaterdag 3 januari 2004 @ 02:42:18 #59
79250 NoRuleZ
:: Need mah love back ::
pi_15919652
Mwah, ik had klote jaar dat ik wel is d8 wat is ´t leven waard..
maar dan ga je denken.. je familie/vrienden.. de lol, en natuurlijk
de toekomst.. en dan geef ik ´t wel op..

maar zou ik niets/niemand meer hebben, geef ik ´t voor mezelf op..
dan zoek ik wel een hoog gebouw en dan vliegen.. want ´t vliegen is
geen probleem.. maar het landen...

*2004, hopelijk het jaar voor mij om m´n lief weer terug te vinden*
pi_15921881
ehh...ja hoor vaker aan gedacht, gelukkig hebben me vrienden me er vanaf gehouden.....
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_15923266
Heel vaak aangedacht ook een paar pogingen gedaan maar steeds mislukt. En nu ben ik zo blij dat het mislukt is. Ik ben nu blij dat ik leef.
pi_15923435
jah wel iz aan gedacht :/
pi_15923453
Lang geleden eens aan gedacht.
Nu denk ik er gelukkig nooit meer aan.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 11:53:14 #64
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_15923490
Ja, ja.
pi_15923605
waarom zou je zelfmoord plegen? ik bedoel ben je dan helemaal niet blij dat je hier op deze aardkloot staat? ik ben blij dat ik er ben en zou het zeg maar gewoon kut vinden als ik dood ging.
ik nog hardstikke veel te doen enzo
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_15923694
quote:
Op woensdag 31 december 2003 01:37 schreef Kapmes het volgende:

Veel mensne schijnen rond hun 18/19 levensjaar een downperiode vol stres en depressies te hebben en is dit een vrij normaal verschijnsel en gedachte

18/19?

Toen had ik het gelukkig wel weer achter de rug, bij mij was het meer 14/15.

If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_15923742
niet iets wat in me kop zit om te doen, heb het met een klasgenoot wel meegemaakt. Maar zag je er aan de buitenkant ook niks aan af.
pi_15924324
Ook ik heb het in overweging genomen, heel serieus ook nog. Ik was ervan overtuigd dat ik niet meer uit de depressieve bui zou komen waar ik toen in zat. En als er een oplossing zou komen, zou ik het niet hebben gewild. Ik ben toen begonnen met een soort autobiografie van mezelf te maken. En wat bleek? Door het op te schrijven, ontdekte ik een patroon bij mezelf en herkende ik heel duidelijk de valkuilen waar ik steeds in ben gelopen. Nu ik dat weet, kan ik die proberen te omzeilen. Ik denk er veel over na en praat er ook wel over met mensen die ik vertrouw. Ik kan mezelf niet garanderen dat ik nooit meer dezelfde fouten maak, maar de volgende keer dat ik zoiets doe zal ik me er bewust van zijn. Het klinkt misschien stom, maar door over mezelf te schrijven, hoe ik bijvoorbeeld dacht toen ik puber was, kan ik het van een afstand bekijken en er een oordeel over geven. En besluiten dat ik zo niet (of juist wel) verder wil gaan op die manier.

Ik ben blij dat ik het zo heb aangepakt. Ik vind het leven heel waardevol, zelfs op momenten dat alles tegen zit (al zie ik dat niet in op dat moment). Ik heb toendertijd met mezelf 'afgesproken' dat ik niet op dat moment er een eind aan zou maken. Dat kan namelijk altijd nog en ik heb ondertussen dus kracht gevonden om terug te vechten en er iets van proberen te maken. Ik heb min of meer een datum met mezelf afgesproken. Als ik dan nog zo ongelukkig zou zijn, kan ik altijd nog voor mezelf maatregelen nemen. Maar het nieuwe jaar geeft me ongetwijfeld nieuwe kansen en ik denk er ook een stuk minder aan. Ik heb geen skelet van glas en kan me dus stoten aan het leven. En als ik de tegenslagen overwin kan ik er alleen maar sterker van worden.
Ik kan het iedereen aanraden om over zichzelf te schrijven. Niet alleen de leuke dingen, vooral juist de verkeerde dingen. Daar leer je weer van.

Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_15924550
ik denk dat meer dan de helft van de mensen er wel eens aangedacht hebben. Zeker in de puberteit als je niet tevreden bent met jezelf enzo.
pi_15924588
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 12:40 schreef Riann het volgende:
ik denk dat meer dan de helft van de mensen er wel eens aangedacht hebben. Zeker in de puberteit als je niet tevreden bent met jezelf enzo.
Ik denk het ook...
pi_15927202
Wel eens aan gedacht ja.... Ik heb verschillende depressies meegemaakt (momenteel ook weer een, gelukkig niet zo'n zware) en daar wordt je op een gegeven moment erg moe van. Toch zie ik het mezelf niet doen, daarvoor hang ik toch teveel aan het leven, bovendien wil ik het mijn familie en vrienden niet aandoen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 3 januari 2004 @ 17:33:20 #72
38298 Leujel
Citroen C2 1.4i VTR SensoDrive
pi_15932352
Jah wel eens aan gedacht, ook langs de rail gestaan.... Maar dan ga je toch nadenken, en die ene stap wordt dan heel moeilijk. Ik heb toen de keuze gemaakt om het niet te doen door een telefoontje van een vriendin van me. Die merkte dat ik met wat problemen zat en heeft me toen uit de dip gepraat... Al is de gedachte eraan nooit echt helemaal verdwenen zal het niet zo snel meer gebeuren dat ik daar nog een keer sta
Gretsch fan
pi_15932721
Ja, op momenten dat ik het echt even niet meer zag zitten. Nooit het lef er voor gehad om het echt door te zetten, en daar ben ik achteraf heel blij om...
  zaterdag 3 januari 2004 @ 18:07:31 #74
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_15933331
ja, een paar jaar geleden dacht ik er echt serieus over. gelukkig niet gedaan(had ik het lef niet voor......) maar ik heb wel wat van die moeilijke tijd geleerd, als het echt slecht gaat kan het alleen maar beter worden.
Ik heb ook het gevoel dat ik nu meer "leef" en doe alleen maar dingen die ik leuk vind/de moeite waard vind.
is echt heel moeilijk om uit te leggen wat ik toen voelde maar ik leef gelukkig nog.
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_15934199
wel aan gedacht.. nooit serieus overwogen
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_15934518
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:16 schreef Argento het volgende:
goed gesproken
  zaterdag 3 januari 2004 @ 18:54:05 #77
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_15934620
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:50 schreef DonStefano het volgende:

[..]

goed gesproken

vind ik ook
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_15934938
Jah wel 's aan gedacht, maar nu heb ik weer iemand om voor te leven..
pi_15935176
k heb dr wel eens aangedacht, hoe het dan zo zijn enzo......maar nog nooit actie ondernomen
Aap uit de mouw
  zaterdag 3 januari 2004 @ 19:56:40 #80
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_15936249
best vaak aangedacht maar heb het al 3x meegemaakt bij iemand die me dierbaar was dus ik weet wel beter
OJAAJOH?
pi_15942658
Ik heb er ook wel een paar x eraan gedacht. Nu nog eigenlijk... Want als ik heel hard nadenk heb ik maar 1 reden om het niet te doen. Mun moeder heeft afgelopen jaar al heel wat te verwerken gehad en ik zou dr dit niet willen aan doen.
Als ik ga denken hoeveel mensen mij ECHT zullen gaan missen zou dat er niet veel zijn. tuurlijk zullen ze in het begin rouwen, maar na een paar maanden is het alsof je nooit geleefd hebt...

En ik besef me net dat 1 persoon mijn hele id in 1x kan laten omslaan. Tis alleen dat diegene mij kennelijk te minderwaardig vind om eerlijk tegen te staan, laat staan een romance. Maar ik leef met de dag en ik zoek elke dag een reden om verder te hakkelen met mun leven.

Wie van jullie heeft wel eens gedacht dat je eigen leven een grapje was van God ofzo... Dat jij op de wereld bent gezet zodat anderen beter over zichzelf kunnen voelen. En dat jij degene bent die gebruikt zodat een ander die wel populair / knap / rijk / whatever er beter van wordt ?

I wonder...

白馬非馬也
善夢非夢也
美女非女也
你非夢也
  zondag 4 januari 2004 @ 00:11:09 #82
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_15943548
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:43 schreef Chello200 het volgende:
Ik heb er ook wel een paar x eraan gedacht. Nu nog eigenlijk... Want als ik heel hard nadenk heb ik maar 1 reden om het niet te doen. Mun moeder heeft afgelopen jaar al heel wat te verwerken gehad en ik zou dr dit niet willen aan doen.
Als ik ga denken hoeveel mensen mij ECHT zullen gaan missen zou dat er niet veel zijn. tuurlijk zullen ze in het begin rouwen, maar na een paar maanden is het alsof je nooit geleefd hebt...

En ik besef me net dat 1 persoon mijn hele id in 1x kan laten omslaan. Tis alleen dat diegene mij kennelijk te minderwaardig vind om eerlijk tegen te staan, laat staan een romance. Maar ik leef met de dag en ik zoek elke dag een reden om verder te hakkelen met mun leven.

Wie van jullie heeft wel eens gedacht dat je eigen leven een grapje was van God ofzo... Dat jij op de wereld bent gezet zodat anderen beter over zichzelf kunnen voelen. En dat jij degene bent die gebruikt zodat een ander die wel populair / knap / rijk / whatever er beter van wordt ?

I wonder...

je haalt de woorden uit mijn mond..
OJAAJOH?
  zondag 4 januari 2004 @ 01:46:00 #83
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_15945935
Zo vaak. Té vaak. En nog steeds...

Maar heb het nu voor mezelf uit gesteld voor een aantal jaar. Ik wil nu gewoon proberen ein-de-lijk m'n leven weer eens op de rails te krijgen. Als dat niet lukt, kan ik er over een paar jaar altijd nog een einde aan maken...

En natuurlijk kan ik het blijven uitstellen, net zolang tot ik al aan een natuurlijke dood overlijd. Maar ik denk niet dat ik het op deze manier zo lang vol zou houden..

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_15952677
Weleens?? Maak daar maar elke dag van....het ene moment wil ik alles doen om te blijven leven, er echt voor vechten en op het andere moment wil ik er zo snel mogelijk uitstappen. Heb het ook een keer geprobeerd, maar ik kan het gewoon niet. Het klinkt voor de meesten van jullie vast en zeker heel gek, maar sindsdien heb ik een soort 'respect' gekregen voor mensen die het wel kunnen; ik weet wat er op zo'n moment door je heen gaat, hoe moeilijk het is en wat er allemaal moet gebeuren voor je zover komt, wat je allemaal mee hebt moeten maken. Voor mijzelf is de plek waar ik het geprobeerd hebt (voor mij DE brug ) een plek geworden die me angst inboezemd (ik weet wat ik er kan doen) maar tegelijkertijd ook 'rustgevend'; ik weet dat als ik echt geen enkele andere uitweg meer zie, er daar nog wel één is.
  zondag 4 januari 2004 @ 20:33:38 #85
72163 Hellmond4Ever
Tegen zinloze sex
pi_15962546
Ik heb er vaak zat aan gedacht en nu nog steeds, enkele pogingen om in m'n polsen te snijden zijn daar dan ook bijgekomen maar het is bij slechts enkele krassen gebleven.

In mijn leven zeg te weinig nee tegen mensen en word daardoor veel "gebruikt". verder is m'n relatie met m'n ouders gewoon slecht en veel vrienden heb ik ook niet. ik ben nu ook heel erg verliefd op iemand die me nie wil en me nu begint te negeren dus dat maakt het er helemaal niet makkelijker op...

Je praat geen poep maar wat ruik ik dan?
pi_15972108
Momenteel heb ik meer een ander probleem.
Hoe zorg ik dat iemand er NIET aan denkt
  maandag 5 januari 2004 @ 03:05:34 #87
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15972160
nee nooit aan gedacht. Maar dan werkelijk nooit.
En heb gekke dingen mee gemaakt. MAar altijd met het idee. Dat ik nooit iemand het plezier zal geven om me zelf kapot te maken. Maar juist te laten zien dat ik sterker ben dan wel probleem dan ook.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_15972207
Hmmz.

Wrange combinatie van aapies kijken en samen zwelgen dit topic.

maandag 5 januari 2004 @ 03:43:51 #89
52246 eXite
----------------
pi_15972402
Wel aan gedacht, nooit overwogen.

Dat is toch een groot verschil.

No waaaaaaayyy!
- yes, way.
pi_15972403
Ik denk er iedere dag aan, omdat het me scherp houdt in het nadenken over het leven.
Op die manier kan ik problemen beter opvangen.
Voor veel mensen is kapitalisme een drijfveer om te leven, bijvoorbeeld een eigen huis of een auto.
Mij interesseert dat eigenlijk totaal niks, daarom vind ik het leven op zich niet zo interessant.
Het is meer dat ik voor mijn ouders en vrienden leef, omdat hun dat graag willen.
@luna
  maandag 5 januari 2004 @ 04:01:10 #91
27403 henkalex
full-time rare gast
pi_15972493
ik heb op mijn 14e een keer ophet punt gestaan me voor de trein te gooien. Was het leven en het gepest worden zo gruwelijk zat. Daarbij kwamen verscheidene ruzies binnen de familie, waardoor we verhuisden en ik een eind bij mijn vrienden vandaan kwam te wonen. Doordat toen ik bij de overweg stond een nieuwe klasgenoot langskwam en een gesprek aanging zakte de moed om het te doen me in de schoenen en heb ik het niet gedaan.

Nu ben ik zeer blij dat ik het toen niet gedaan heb...

Waarom normaal doen als je ook raar kan doen?
pi_15982994
Ja, ik heb hier over nagedacht, maar kon het niet in uitvoering brengen. Zolang er iemand is die van me houdt, en die er ook altijd voor me zal zijn (MOBO666).... zal ik nooit zelfmoord plegen. Als ik haar niet had, had er op FP wel een berichtje gestaan van mij.

reden: Problemen thuis.

Demon to some, angel to others
  maandag 5 januari 2004 @ 15:13:16 #93
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15983194
Ik heb het twee keer gehad, alleen was het dan wel in een droom!!

de eerste keer was dat ik dacht dat ik een vatzig dik wijf was, met tieten tot op m'n navel ongeveer, ik droeg strakje broeken, zodat al het vet lekker opgeklonterd zat, ik wilde toen echt zelfmoord plegen, maar kwam er gelukkig nog net op tijd achter dat het maar een droom was, en kreeg spontaan medelijden met alle vieze vatzige dikke wijven die op deze planeet rond waggelen en stampen..

de tweede keer was dat ik dacht, dat ik een middeleeuwsche moraalridder op een bakfiets was! Ik struinde rond in een kelt (schotse rok) en had van die stekels op m'n hoofd die gemaakt waren van schoensmeer en groene zeep en behangplaksel, ik stonk heel erg, en had me eigen helemaal behangen en beprikt met moeren, schroeven, spijkers en kettingen..
Ook deze keer werd ik net wakker en kwam tot de realiteit voor ik de trieste, niet te rechte daad had kunnen verrichten...

Gelukkig ben ik geen vatzig rond tarrelend wijf en ook geen domme bakfietser uit de renaissance..
want dan was wereldbevolking - 1

Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
pi_15983412
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:07 schreef ikkuh24 het volgende:
Weleens?? Maak daar maar elke dag van....het ene moment wil ik alles doen om te blijven leven, er echt voor vechten en op het andere moment wil ik er zo snel mogelijk uitstappen. Heb het ook een keer geprobeerd, maar ik kan het gewoon niet. Het klinkt voor de meesten van jullie vast en zeker heel gek, maar sindsdien heb ik een soort 'respect' gekregen voor mensen die het wel kunnen; ik weet wat er op zo'n moment door je heen gaat, hoe moeilijk het is en wat er allemaal moet gebeuren voor je zover komt, wat je allemaal mee hebt moeten maken. Voor mijzelf is de plek waar ik het geprobeerd hebt (voor mij DE brug ) een plek geworden die me angst inboezemd (ik weet wat ik er kan doen) maar tegelijkertijd ook 'rustgevend'; ik weet dat als ik echt geen enkele andere uitweg meer zie, er daar nog wel één is.
Hmmm Same Here
  maandag 5 januari 2004 @ 15:54:29 #95
54624 _dazzling
nee jij trekt volle zalen
pi_15984091
jazeker!

ik d8 nog zo van hmmm zelfmoord........

ennu toen moet ik geloof ik alweer denken aan iets wat ik nog ging doen afwassen ofzo....

liever voor achter dan hoog nietwaar?
  maandag 5 januari 2004 @ 18:45:00 #96
68375 Sassiej
Volg de Zon..
pi_15987633
[quote]Op dinsdag 30 december 2003 22:20 schreef leonieke het volgende:
jammergenoeg ooit zo diep in de put gezeten dat ik het overwogen heb. Mijn begrafenis tot in de puntjes voorbereid, afscheidsbrieven geschreven, etc.

tot aan hier kan ik me dr bij aan sluiten..
..ik moet er nog boven op kome, maar ik ben nu wel zo ver dat ik niet meer dood wil en zelfmoord wil plegen..
..het zit me nog wel es tegen, maar daar zet ik me nu over heen.. loop bij psygoloog.. en dat slaat tot nu toe goed aan..
hope dat het zo door gaat en nergens last meer van heb.. niet meer elke dag chagerijnig.. (nu ook nie meer.. maar wel zo ongeveer..)

Through the eyes of Innocence..
  maandag 5 januari 2004 @ 18:58:31 #97
24054 search64
Avec le grande
pi_15988025
Ja, zo van; "die gast zou eens zelfmoord moeten plegen".
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  maandag 5 januari 2004 @ 19:00:11 #98
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_15988066
misschien 2x per week ofzo :\
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 00:12:20 #99
74514 El_Fenomino
Onstuitbaar Supertalent
pi_15998147
Ik heb er vaak genoeg over nagedacht..

Maar..

Ik heb het nooit ook maar een beetje overwogen.

[b][url=http://home.tiscali.nl/mytopia/vrouwen]Vrouwen fotoboek met 200 keer Anna Kournikova[/url][/b]
pi_15998891
quote:
Ja maar dat was toen ik op discovery een programma er over zag...en dan was het meer uit semi-wetenschappelijke interesse.

Maar om het zelf te doen, neuh niet echt...ik moet nog veel teveel doen om vroegtijdig mijn plekje op die wolk te nemen....

Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_16004951
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:17 schreef Salmonella het volgende:
Ja best wel eens aan gedacht, ook wel in serieuze maten.
Maar heb 't gelukkig nooit gedaan, zat toen gewoon ff in een donkere periode zeg maar, maar daar ben ik nu weer uit
pi_16005869
Ik was ongeveer 5 à 6 jaar oud toen ik voor het eerst bedacht dat ik eigenlijk helemaal niet wilde leven. Ik zal het nooit vergeten, ik lag in mijn bedje en schrok zelf nogal van m'n eigen gedachte. Ik wist toen nog niet dat er mensen waren die ook echt zelf een einde aan hun leven maakten.

In mijn verdere jeugd ben ik me niet veel gelukkiger gaan voelen, in de pubertijd is het alleen maar slechter geworden en ben ik behoorlijk heftige depressies beland waarin zelfmoord de enige oplossing leek. Ik heb er veel aan gedacht, verschillende plannen uitgewerkt, een paar keer op het randje gebalanceerd maar uiteindelijk (gelukkig) nooit die laatste definitieve stap gezet.

Toen ik op kamers ging op m'n 19e ging het wat beter en heb ik de optie zelfmoord naar achteren geschoven. Het bleef meer troef die ik achter de hand hield voor als het echt niet meer ging.

Nadat ik definitief het huis uit ben gegaan ben ik me pas echt goed gaan voelen en heb voor het eerst van m'n leven ervaren hoe het is om je gelukkig te voelen en zo te genieten van het leven dat ik juist bang werd om te sterven.

Heel soms ben ik verdrietig over het feit dat m'n jeugd zo moeilijk is geweest maar ik probeer er niet te lang bij stil te staan. Ik leef nu en ik ben blij dat ik leef.

pi_16006038
Ja.. Laatste tijd veel Maar ben te laf.. Althans ik vind het laf..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_16006518
Zelfmoord is pas laf.
pi_16032950
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:29 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:
Zelfmoord is pas laf.
So say the happy few....

Ik heb er vaak genoeg over nagedacht, wetende dat ik het nooit zou durven. Toen alles maar afgeschoven op puberteit, dat was een goede zet omdat het nu al stukken beter gaat

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')