quote:Opstelten.
Op maandag 29 december 2003 20:23 schreef Rouser het volgende:
r'dam is gewoon een stad die het aandurft, nu de rest van de steden nog in Nederland.
quote:Kennelijk niet in die mate.
Op maandag 29 december 2003 20:47 schreef gelly het volgende:
Is dat niet een landelijke trend
Preventief fouilleren op kleine schaal werkt erg goed. Alleen weet ik verder niet precies wat voor maatregelen er zijn genomen; maw, wat voor verandering in het beleid bij de politie is zo verschillend?
Is er ook een bron + cijfers van Rotterdam?
quote:Maar wel frappant dat de PvdA voor het eerst zo'n beetje uit de college is, en het dat het daarna met de criminaliteit omlaag is gegaan. Dus je geeft toe dat de PvdA de afgelopen tientallen jaren verkeerd beleid heeft gevoerd ten opzichte van veiligheid?
Op maandag 29 december 2003 21:09 schreef Kozzmic het volgende:
Amsterdam en Utrecht meldden eerder al min of meer hetzelfde. Zie Het gaat goed met de veiligheid op straat!!. Achja, waardoor het ook komt, het is in ieder geval een goede zaak.
quote:Ik weet niet wie er in A'dam vooral in de gemeenteraad zitten, maar goed.
Op maandag 29 december 2003 21:30 schreef pberends het volgende:[..]
Maar wel frappant dat de PvdA voor het eerst zo'n beetje uit de college is, en het dat het daarna met de criminaliteit omlaag is gegaan. Dus je geeft toe dat de PvdA de afgelopen tientallen jaren verkeerd beleid heeft gevoerd ten opzichte van veiligheid?
Het is niet de lokale politiek die verantwoordelijk is voor de veiligheidstoename, maar de landelijke. Door het versoepelen van wat regels heeft de politie veel meer operationele vrijheid en zijn dingen als preventief fouilleren een feit.
Je kunt je dus afvragen in hoeverre Leefbaar Rotterdam verantwoordelijk is voor dit succes. Misschien dat iemand weet waar het jaarverslag online staat ?
quote:Hoe kom je daar nu weer bij?
Op maandag 29 december 2003 21:34 schreef gelly het volgende:[..]
Het is niet de lokale politiek die verantwoordelijk is voor de veiligheidstoename, maar de landelijke. Door het versoepelen van wat regels heeft de politie veel meer operationele vrijheid en zijn dingen als preventief fouilleren een feit.
quote:Het NOS journaal en de Rotterdamse korpschef hadden het erover dus het zal ongetwijfeld ergens te vinden zijn.
Je kunt je dus afvragen in hoeverre Leefbaar Rotterdam verantwoordelijk is voor dit succes. Misschien dat iemand weet waar het jaarverslag online staat ?
quote:Ja, nadat het was goedgekeurd door de 2e kamer. Daarvoor was het ook al eens geprobeerd maar als illegale opsporingsmethode bestempeld.
Op maandag 29 december 2003 21:41 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Hoe kom je daar nu weer bij?
Er is lokaal begonnen met het invoeren van oa preventief fouilleren. Niets landelijks aan.
quote:In welke mate stuurt LR de politie aan, en in hoeverre is de politie autonoom in het beleid maken ?
Op maandag 29 december 2003 21:59 schreef Kozzmic het volgende:
Hier staat het officiële persbericht: http://www.politie-rijnmond.nl/home/Artikelen/20031229_persverklaring.htm
.
. Gelul !
.
.
Wat heeft deze harde aanpak bijgedragen aan de structurele, en dat woord post ik nog een keer, want dit is erg belangrijk, de structurele tegengang van criminaliteit ?
Als ik dan nu weer posts lees van "Rotterdam is de enige stad die het aandurft, nu de rest van Nederland nog", dan schaam ik mij het licht uit de ogen dat ik mijzelf elke dag onder zo'n dom en simplistisch ongenuanceerd klote-volk bevindt.
.
.
. !!!
Bàh ! Denk eens na mensen, denk eens na ! Wat werkt beter als je last hebt van natte stukken stront in je konthaar, elke dag de harde ferme aanpak, goed hard vegen, of eens een keertje wat vezelrijker eten ?
Excusez les mots.
Zo.
.
quote:Ga er eens inhoudelijk op in.
Op maandag 29 december 2003 22:30 schreef gelly het volgende:
Doe us een beetje normaal
quote:Dat gaat moeilijk met een inhoudsloos bericht.
Op maandag 29 december 2003 22:31 schreef Evariste_Galois het volgende:[..]
Ga er eens inhoudelijk op in.
.
Waar zijn je argumenten?
Overigens denk ik dat dit meer te maken heeft met de nationale trend dan met het specifieke beleid van Rotterdam.
quote:Kom eens met een werkend preventief beleid op de proppen alvoor je je bakkes open trekt.
Op maandag 29 december 2003 22:28 schreef Evariste_Galois het volgende:
Wat een vuile propaganda praktijk, de harde aanpak zou werken. Ik heb hier maar een woord voor.
.
. Gelul !
.
.
Wat heeft deze harde aanpak bijgedragen aan de structurele, en dat woord post ik nog een keer, want dit is erg belangrijk, de structurele tegengang van criminaliteit ?
Als ik dan nu weer posts lees van "Rotterdam is de enige stad die het aandurft, nu de rest van Nederland nog", dan schaam ik mij het licht uit de ogen dat ik mijzelf elke dag onder zo'n dom en simplistisch ongenuanceerd klote-volk bevindt.
.
.
. !!!
Bàh ! Denk eens na mensen, denk eens na ! Wat werkt beter als je last hebt van natte stukken stront in je konthaar, elke dag de harde ferme aanpak, goed hard vegen, of eens een keertje wat vezelrijker eten ?
Excusez les mots.Zo.
.
quote:Deze post had een behoorlijk inhoud, ik kan er vrij weinig aan doen dat je de metafoor mist.
Op maandag 29 december 2003 22:59 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Dat gaat moeilijk met een inhoudsloos bericht.
Waar zijn je argumenten?
Overigens denk ik dat dit meer te maken heeft met de nationale trend dan met het specifieke beleid van Rotterdam.
Argument is, dat een harde aanpak, een zogenaamd "lik-op-stuk"-beleid niets bijdraagt aan structurele tegengang van criminaliteit.
Wat ik graag zou zien, is dat er een preventief non-reactionair beleid zou gevoerd worden ten aanzien van criminaliteit, met als doel structureel op te treden tegen criminaliteit.
Dit kan door investeringen te doen in onderwijs, werkgelegenheid, sociale mobiliteit, reclassering en dergelijke door de landelijke overheid en de gemeente Rotterdam.
quote:En jouw argumenten zijn?
Op maandag 29 december 2003 22:59 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Dat gaat moeilijk met een inhoudsloos bericht.
Waar zijn je argumenten?
quote:Een combinatie van beide, zoals het nu gebeurt, kan toch ook ? Je krijgt eerst de kans om via betrekkelijk softe wegen weer op het rechte pad te komen, lukt je dan niet dan krijg je een knuppel in je nek. Bij wijze van spreke. Prima toch ?
Op maandag 29 december 2003 23:05 schreef Evariste_Galois het volgende:[..]
Deze post had een behoorlijk inhoud, ik kan er vrij weinig aan doen dat je de metafoor mist.
Argument is, dat een harde aanpak, een zogenaamd "lik-op-stuk"-beleid niets bijdraagt aan structurele tegengang van criminaliteit.
Wat ik graag zou zien, is dat er een preventief non-reactionair beleid zou gevoerd worden ten aanzien van criminaliteit, met als doel structureel op te treden tegen criminaliteit.
Dit kan door investeringen te doen in onderwijs, werkgelegenheid, sociale mobiliteit, reclassering en dergelijke door de landelijke overheid en de gemeente Rotterdam.
quote:Jij leeft dus in de waan dat criminaliteit zijn oorzaak puur in de maatschappij vindt en niet in de mens. Kun je dat ook hard maken?
Op maandag 29 december 2003 23:05 schreef Evariste_Galois het volgende:[..]
Deze post had een behoorlijk inhoud, ik kan er vrij weinig aan doen dat je de metafoor mist.
quote:Dat de andere steden ook verbeterd zijn zonder draconische maatregelen/luchtballonnetjes.
Op maandag 29 december 2003 23:06 schreef Sickie het volgende:[..]
En jouw argumenten zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |