Ik trap af:
Opel Calibra/Vectra 2.0i 4x4 turbo
Calibra Turbo
Vectra Turbo
2.0i 16v Turbo
max. vermogen 150 kW (204 pk) @ 5600tpm
max. koppel 280 Nm @ 2400tpm
6 versnellingen
Vectra = 0-100 = 6.8s top = 240 km/u
Calibra= 0-100 = 6.8s top = 245 km/u
Waarom vind ik dit het meest ondergewaardeerde auto? Omdat de meeste denken dat zo een Calibra/Vectra turbo trager is dan een VR6, dit ding kan een R32 bijhouden man!
En het meest ondergewaardeerde auto van jullie?
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:13 schreef SocialDisorder het volgende:
Lada Sport
quote:Volkswagen VR6: V6 174 pk 2.8 liter 12v motor, dat vind ik het meest overgewaardeerde motor trouwens.
Op maandag 29 december 2003 16:15 schreef MALLENS het volgende:
wat is een VR6?
quote:Golf VR6
Op maandag 29 december 2003 16:15 schreef MALLENS het volgende:
wat is een VR6?
Is een 6 cylinder moter, deze cylinders liggen een VR vorm in de auto dus tussen een V en een lijnmoter in.
edit: de R komt van het duitse woord Reihe
[Dit bericht is gewijzigd door ramonp op 29-12-2003 16:21]
quote:Waarschijnlijk wel een grap. Sinds oudsher staat de Lada Sport equivalent aan een Lada met een tennisbal op de trekhaak.
Op maandag 29 december 2003 16:15 schreef yup het volgende:[..]
als dit geen grap is, met onderbouwing graag
quote:* mee eens is
Op maandag 29 december 2003 16:17 schreef yup het volgende:[..]
Volkswagen VR6: V6 174 pk 2.8 liter 12v motor, dat vind ik het meest overgewaardeerde motor trouwens.
ennuh de calibra uit de startpost ben ik nog stééds gek op en desondanks ik nu een fijna auto heb en áls ik een andere neem, er een mazda rx7 of een impreza komt, ben ik nog steeds gek op de 4x4 van de calibra!
quote:Alle snelle Opels worden ondergewaardeerd, Senator 3.0 24v, Omega 3.0 24v, Vectra 2.5 V6, Calibra Turbo, Astra GSi 16v, Kadett GSi 16v, Astra OPC 2.0i turbo, Zafira OPC 2.0i turbo, en vul maar zelf verder in...
Op maandag 29 december 2003 16:19 schreef SinCerEly het volgende:[..]
* mee eens is
ennuh de calibra uit de startpost ben ik nog stééds gek op en desondanks ik nu een fijna auto heb en áls ik een andere neem, er een mazda rx7 of een impreza komt, ben ik nog steeds gek op de 4x4 van de calibra!
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 29-12-2003 16:23]
klopt, ik heb een station wagen. Eentje die begrenst is op 250, en die 0-100 doet in 4.9 sec.
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:18 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Waarschijnlijk wel een grap. Sinds oudsher staat de Lada Sport equivalent aan een Lada met een tennisbal op de trekhaak.
lada!!!
quote:Waarschijnlijk omdat ie een station-wagon is? Veel mensen denken: Station wagon = modaal gezin = modaal motor, totdat ze een 330i touring, Audi RS4/RS6 Avant, enz. tegenkomen.
Op maandag 29 december 2003 16:22 schreef MALLENS het volgende:
Mijn audi RS4 wordt ook erg onder gewaardeerd.
Sta je voor het verkeerslicht te wachten, zit er zo'n puist naast je in een opel kadet te gassen en te lachen omdat je een station wagen hebt.klopt, ik heb een station wagen. Eentje die begrenst is op 250, en die 0-100 doet in 4.9 sec.
quote:ja, ik ben zelf helemaal verslaafd aan mercedes. Maar die audi stationwagens die zijn echt mooi. Audi levert sinds een paar jaar hele goede auto's en de R-versies zijn erg mooi, helemaal als je er eentje in het geel hebt
Op maandag 29 december 2003 16:24 schreef yup het volgende:[..]
Waarschijnlijk omdat ie een station-wagon is? Veel mensen denken: Station wagon = modaal gezin = modaal motor, totdat ze een 330i touring, Audi RS4/RS6 Avant, enz. tegenkomen.
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:22 schreef MALLENS het volgende:
Mijn audi RS4 wordt ook erg onder gewaardeerd.
Sta je voor het verkeerslicht te wachten, zit er zo'n puist naast je in een opel kadet te gassen en te lachen omdat je een station wagen hebt.klopt, ik heb een station wagen. Eentje die begrenst is op 250, en die 0-100 doet in 4.9 sec.
quote:Ik heb niets gezegd.
Op maandag 29 december 2003 16:22 schreef WarLord9 het volgende:[..]
lada!!!
quote:Je hebt i.i.g een zitplaats voor je schoonmoeder.......
Op maandag 29 december 2003 16:30 schreef staaltje het volgende:
Lada met trekhaak.
Iemand die zo'n auto koopt staat niet helemaal met beide benen op de grond :-)
quote:Ik denk dat de vectra 2.5 v6 er niet bij hoort. Deze is wel degelijk regelmatig te zien op de weg. De Kadett GSI 16v is al helemaal niet ondergewaardeerd, ze zijn gewoon bloedsnel voor de auto's die het zijn.
Op maandag 29 december 2003 16:22 schreef yup het volgende:[..]
Alle snelle Opels worden ondergewaardeerd, Senator 3.0 24v, Omega 3.0 24v, Vectra 2.5 V6, Calibra Turbo, Astra GSi 16v, Kadett GSi 16v, Astra OPC 2.0i turbo, Zafira OPC 2.0i turbo, en vul maar zelf verder in...
En de 4x4 bak van een calibra? Die is juist waardeloos, omdat deze zo kwetsbaar is.
Puur mijn mening
quote:En weet je hoe dat komt? omdat het desing er nauwelijks op vooruit gaat, je voor hetzelfde geld een auto met meer uitstraling kan kopen.
Op maandag 29 december 2003 16:22 schreef yup het volgende:[..]
Alle snelle Opels worden ondergewaardeerd, Senator 3.0 24v, Omega 3.0 24v, Vectra 2.5 V6, Calibra Turbo, Astra GSi 16v, Kadett GSi 16v, Astra OPC 2.0i turbo, Zafira OPC 2.0i turbo, en vul maar zelf verder in...
En dat geldt niet alleen voor opels, maar voor alle burgerwagens
Kheb nog nooit een mondeo ST220 zien rijden bijvoorbeeld...
Niemand wil em, niemand koopt em, maar het is één en al Degelijkheid, Betrouwbaarheid en Kwaliteit. Met hoofdletters geschreven ja
Eerst had ik een lpg-drinkende Accord 2.0-16v uit 1992. Mee door gereden naar een km-stand van 274.000. Nu rijd ik sinds begin december in een 1997 Accord 1.8i-16v, met G3-installatie en net geen ton op de teller, bij aanschaf. En voor beide auto's gold bij aanschaf: lááááng stonden ze te koop, want, zoals gezegd, niemand wil ze hebben. Is uiteindelijk wel erg prettig onderhandelen, als je dat eenmaal weet
ff wat gegevens:
Honda Accord 1.8i 16v Ascot 07-1997
85 KW / 116 pk
152 Nm @ 4200 tpm
top: 196 km/u
remmen: schijfremmen rondom (voor: geventileerd)
AG Systems DGC gasinstallatie (G3)
verbruikt 1:11,5 benzine / 1:9,5 op LPG
km-stand bij aanschaf: 99.444
Ondanks dat de "Ascot" uitvoering formeel een "instapmodel" is, is deze auto dus zeker niet underpowered Bovendien was de eerste eigenaar zo vriendelijk om er als extra LM-velgen, een mooie kleur èn airco bij te bestellen
Deze auto is welliswaar ruim 6 jaar oud, maar feitelijk is ie van de eerste eigenaar (ex-lease) Toen ik em zag staan heb ik 't kenteken na laten trekken (soms handig, zo'n familielid bij de politie ), waaruit bleek dat deze auto al 21 maanden(!!!) bij een Hondadealer in de handelsvoorraad zat, wat z'n relatief lage km-stand goed verklaarde.
Nu heb ik deze dus kunnen kopen mét NAP, 6 mnd (Bovag)dealergarantie, grote beurt met nw. distributie en airco gereinigd/afgevuld, tegen een hele goede prijs.
edit: hmmm... Picserver rammelt
edit2: poging 2 om 't plaatje werkend te zien
[Dit bericht is gewijzigd door RRRobert op 29-12-2003 17:09]
quote:4x4 sux idd, maar die van VW uit hetzelfde tijd zuigt ook: Syncro
Op maandag 29 december 2003 16:36 schreef j3r het volgende:[..]
Ik denk dat de vectra 2.5 v6 er niet bij hoort. Deze is wel degelijk regelmatig te zien op de weg. De Kadett GSI 16v is al helemaal niet ondergewaardeerd, ze zijn gewoon bloedsnel voor de auto's die het zijn.
Een standaard Impreza Turbo kan er zelfs problemen mee hebben.(lees: van verliezen)
Het grote imago-probleem dat de Kadett (en vele andere opel's)wel heeft, is de roest-kwaal.En de 4x4 bak van een calibra? Die is juist waardeloos, omdat deze zo kwetsbaar is.
Puur mijn mening
quote:Mooie bak
Op maandag 29 december 2003 16:47 schreef RRRobert het volgende:
Mijn eigen auto: Honda AccordNiemand wil em, niemand koopt em, maar het is één en al Degelijkheid, Betrouwbaarheid en Kwaliteit. Met hoofdletters geschreven ja
Eerst had ik een lpg-drinkende Accord 2.0-16v uit 1992. Mee door gereden naar een km-stand van 274.000. Nu rijd ik sinds begin december in een 1997 Accord 1.8i-16v, met G3-installatie en net geen ton op de teller, bij aanschaf. En voor beide auto's gold bij aanschaf: lááááng stonden ze te koop, want, zoals gezegd, niemand wil ze hebben. Is uiteindelijk wel erg prettig onderhandelen, als je dat eenmaal weet
ff wat gegevens:
Honda Accord 1.8i 16v Ascot 07-1997
85 KW / 116 pk
152 Nm @ 4200 tpm
top: 196 km/u
remmen: schijfremmen rondom (voor: geventileerd)
AG Systems DGC gasinstallatie (G3)
verbruikt 1:11,5 benzine / 1:9,5 op LPG
km-stand bij aanschaf: 99.444Ondanks dat de "Ascot" uitvoering formeel een "instapmodel" is, is deze auto dus zeker niet underpowered
Bovendien was de eerste eigenaar zo vriendelijk om er als extra LM-velgen, een mooie kleur èn airco bij te bestellen
Deze auto is welliswaar ruim 6 jaar oud, maar feitelijk is ie van de eerste eigenaar (ex-lease) Toen ik em zag staan heb ik 't kenteken na laten trekken (soms handig, zo'n familielid bij de politie
), waaruit bleek dat deze auto al 21 maanden(!!!) bij een Hondadealer in de handelsvoorraad zat, wat z'n relatief lage km-stand goed verklaarde.
Nu heb ik deze dus kunnen kopen mét NAP, 6 mnd (Bovag)dealergarantie, grote beurt met nw. distributie en airco gereinigd/afgevuld, tegen een hele goede prijs.
edit: hmmm... Picserver rammelt
De verkoopcijfers van de afgelopen jaren zeggen voldoende lijkt me.
quote:Die nieuwe Accord
Op maandag 29 december 2003 16:54 schreef yup het volgende:[..]
4x4 sux idd, maar die van VW uit hetzelfde tijd zuigt ook: Syncro
[..]Mooie bak
, eigenlijk zijn de meeste Honda's ondergewaardeert, de nieuwe Accord roept gewoon een "hebbe hebbe hebbe" gevoel op, wat een bak, net als de nieuwe Civic (type r), ook zo een vette bak.
Jammer dat dit officieel een studiemodel is... Ik hoop m'n huidige Accord iig nog een jaar of 5-6 te kunnen rijden, dan komt deze daarna hopelijk wel (financieel) binnen het bereik te liggen. Moet lukken, want ook deze is weer zwaar ondergewaardeerd, terwijl ie in deze test ook weer (ver) boven de middenmaat uitstijgt. Tip voor de toekomst.
quote:
Op maandag 29 december 2003 17:15 schreef henkyfox het volgende:
Honda NSX.De verkoopcijfers van de afgelopen jaren zeggen voldoende lijkt me.
quote:
Op maandag 29 december 2003 17:18 schreef RRRobert het volgende:[..]
Die nieuwe Accord
en dan vooral deze uitvoering:
Jammer dat dit officieel een studiemodel is... Ik hoop m'n huidige Accord iig nog een jaar of 5-6 te kunnen rijden, dan komt deze daarna hopelijk wel (financieel) binnen het bereik te liggen. Moet lukken, want ook deze is weer zwaar ondergewaardeerd, terwijl ie in deze test ook weer (ver) boven de middenmaat uitstijgt. Tip voor de toekomst.
quote:Jups, die zware bakken trek je er met een 1.9 4 cylinder makkelijk uit bij de stoplichten.
Op maandag 29 december 2003 16:17 schreef yup het volgende:[..]
Volkswagen VR6: V6 174 pk 2.8 liter 12v motor, dat vind ik het meest overgewaardeerde motor trouwens.
Ach het scheelt maar een litertje en 2 cylinder.
quote:205 GTi 1.9 zeker
Op maandag 29 december 2003 17:20 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Jups, die zware bakken trek je er met een 1.9 4 cylinder makkelijk uit bij de stoplichten.
Ach het scheelt maar een litertje en 2 cylinder.
![]()
Vergelijk het maar eens (wel vergelijken met dezelfde bouwjaren) met een Fiat Panda, VW Polo, Ford Fiesta, Peugeot 106, Renault 5, Suzuki Alto, Suzuki Swift, Toyota Starlet, Fiat Cinquento, Kia Pride, Mazda 121, Peugeot 205, Opel Corsa, Subaru Vivio en een Renault Clio en je zult zien dat de Citroen AX goed scoort met zijn pk's, acceleratievermogen, gewicht, verbruik, wegligging, geluidisolatie (ook te danken aan de standaard 5-bak) en comfort!
Minder zijn de schijfremmen die snel kromtrekken, uitlaatsysteem dacht ik en een Citroen is niet heel erg betrouwbaar in electra, maar goed de AX heeft niet veel electrische opties.
[Dit bericht is gewijzigd door HPoi op 29-12-2003 17:36]
quote:Best nog mooi voor een lada!!
Op maandag 29 december 2003 16:22 schreef WarLord9 het volgende:[..]
lada!!!
quote:ja zeker..
Op maandag 29 december 2003 16:16 schreef MUZZ het volgende:
Fiat Croma
maar dan de 2.4 liter turbo injectie ...UBER
quote:tuurlijk het is een hele goed auto, maar die prijs pffff dat is
Op maandag 29 december 2003 17:15 schreef henkyfox het volgende:
Honda NSX.De verkoopcijfers van de afgelopen jaren zeggen voldoende lijkt me.
vanaf 126.000 uri is hij van jouw.
quote:Dat is volgens mij (al word er op ge-
Op maandag 29 december 2003 19:57 schreef Gianluca het volgende:
Fiat Multipla l
quote:Beetje gejat van de PCC2 (studiemodel van de nieuwe V70R) van VOLVO...
Op maandag 29 december 2003 17:18 schreef RRRobert het volgende:[..]
Die nieuwe Accord
en dan vooral deze uitvoering:
[afbeelding][/url]
Jammer dat dit officieel een studiemodel is... Ik hoop m'n huidige Accord iig nog een jaar of 5-6 te kunnen rijden, dan komt deze daarna hopelijk wel (financieel) binnen het bereik te liggen. Moet lukken, want ook deze is weer zwaar ondergewaardeerd, terwijl ie in deze test ook weer (ver) boven de middenmaat uitstijgt. Tip voor de toekomst.
quote:Valt heel erg mee
Op maandag 29 december 2003 20:17 schreef WaSTeiL het volgende:[..]
Beetje gejat van de PCC2 (studiemodel van de nieuwe V70R) van VOLVO...
quote:zeker weten dat dit een studie model is.. meestal heeft honda de uitlaat lelijk afgewerkt, waarschijnlijk maken ze daar auto's en dan op het eind.. oja er moet ook nog een uitlaat op...
Op maandag 29 december 2003 17:18 schreef RRRobert het volgende:[..]
Die nieuwe Accord
en dan vooral deze uitvoering:
Jammer dat dit officieel een studiemodel is... Ik hoop m'n huidige Accord iig nog een jaar of 5-6 te kunnen rijden, dan komt deze daarna hopelijk wel (financieel) binnen het bereik te liggen. Moet lukken, want ook deze is weer zwaar ondergewaardeerd, terwijl ie in deze test ook weer (ver) boven de middenmaat uitstijgt. Tip voor de toekomst.
quote:Ja vast, een opel die een Nissan Skyline R32 bijhoudt, jij bent niet wijs man!
Op maandag 29 december 2003 16:11 schreef yup het volgende:
Ben er wel benieuwd naar wat de Fokkers het meest ondergewaardeerde auto vinden...Ik trap af:
Opel Calibra/Vectra 2.0i 4x4 turbo
Calibra Turbo
[afbeelding]Vectra Turbo
[afbeelding]2.0i 16v Turbo
max. vermogen 150 kW (204 pk) @ 5600tpm
max. koppel 280 Nm @ 2400tpm6 versnellingen
Vectra = 0-100 = 6.8s top = 240 km/u
Calibra= 0-100 = 6.8s top = 245 km/uWaarom vind ik dit het meest ondergewaardeerde auto? Omdat de meeste
denken dat zo een Calibra/Vectra turbo trager is dan een VR6, dit ding kan een R32 bijhouden man!
En het meest ondergewaardeerde auto van jullie?
quote:golf R32 maybe?
Op dinsdag 30 december 2003 18:04 schreef vosss het volgende:[..]
Ja vast, een opel die een Nissan Skyline R32 bijhoudt, jij bent niet wijs man!
quote:op een rechte weg...
Op dinsdag 30 december 2003 18:05 schreef Virus.NL het volgende:[..]
golf R32 maybe?
quote:owja, die was ik ff vergeten
Op dinsdag 30 december 2003 18:05 schreef Virus.NL het volgende:[..]
golf R32 maybe?
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:16 schreef MUZZ het volgende:
Fiat Croma
Gegevens Delta Evo II:
Cast iron block, aluminum head construction. Transversally mounted.
1995 cm3 84mm bore 90mm stroke, 4 inline cylinders, water cooled. 215 Bhp@5750 rev/min, 308NM@2500rev/min. Garrett AiResearch T03 oil lubricated, water cooled turbo (1.0 bar max. pressure) and intercooler. 2 OHC belt driven. 4 valves per cylinder (65°). Oil cooler. Weber-Marelli IAW integral engine management (injection and ignition). Three way catalytic converter and Lamda sensor
Laden weight: 1340Kg
0-100Km/h acceleration: 5.7S
Max speed: 220Km/h
En zo zien ze eruit:
quote:Je moet wel een ontzettende lamlul zijn om je in zo'n gedrocht te vertonen...
Op dinsdag 30 december 2003 20:56 schreef jurjen13 het volgende:
De Lancia Delta Integrale (8v, 16v, EVO I en EVO II)...Gegevens Delta Evo II:
Cast iron block, aluminum head construction. Transversally mounted.
1995 cm3 84mm bore 90mm stroke, 4 inline cylinders, water cooled. 215 Bhp@5750 rev/min, 308NM@2500rev/min. Garrett AiResearch T03 oil lubricated, water cooled turbo (1.0 bar max. pressure) and intercooler. 2 OHC belt driven. 4 valves per cylinder (65°). Oil cooler. Weber-Marelli IAW integral engine management (injection and ignition). Three way catalytic converter and Lamda sensor
Laden weight: 1340Kg
0-100Km/h acceleration: 5.7S
Max speed: 220Km/hEn zo zien ze eruit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
TF, plz notice the sarcasm
quote:Volgens mij mis ik je sarcasme een beetje?
Op dinsdag 30 december 2003 21:00 schreef Xtreem het volgende:[..]
Je moet wel een ontzettende lamlul zijn om je in zo'n gedrocht te vertonen...
TF, plz notice the sarcasm
![]()
quote:ja hallo, elke s uitvoering van audi is masterlijk snel
Op maandag 29 december 2003 16:22 schreef MALLENS het volgende:
Mijn audi RS4 wordt ook erg onder gewaardeerd.
Sta je voor het verkeerslicht te wachten, zit er zo'n puist naast je in een opel kadet te gassen en te lachen omdat je een station wagen hebt.klopt, ik heb een station wagen. Eentje die begrenst is op 250, en die 0-100 doet in 4.9 sec.
Vooral die RS6, ziet er ook gewoon uit als een station, maar wat die onder de motorkap heeft liggen
quote:TF had er 1
Op dinsdag 30 december 2003 21:03 schreef jurjen13 het volgende:[..]
Volgens mij mis ik je sarcasme een beetje?
OMDAT HET OPELS ZIJN !!!!
Het meest burgerlijke merk dat je je maar kunt bedenken, daar wil je toch niet in gezien worden.
Zo'n RS4 of Delta Integrale van je medefokkers dat zijn pas geile bakken.
quote:de ene kant vind ik het een lada en andere kant een super lada..
Op dinsdag 30 december 2003 20:56 schreef jurjen13 het volgende:
De Lancia Delta Integrale (8v, 16v, EVO I en EVO II)...Gegevens Delta Evo II:
Cast iron block, aluminum head construction. Transversally mounted.
1995 cm3 84mm bore 90mm stroke, 4 inline cylinders, water cooled. 215 Bhp@5750 rev/min, 308NM@2500rev/min. Garrett AiResearch T03 oil lubricated, water cooled turbo (1.0 bar max. pressure) and intercooler. 2 OHC belt driven. 4 valves per cylinder (65°). Oil cooler. Weber-Marelli IAW integral engine management (injection and ignition). Three way catalytic converter and Lamda sensor
Laden weight: 1340Kg
0-100Km/h acceleration: 5.7S
Max speed: 220Km/hEn zo zien ze eruit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Aha, en TF is?
Op dinsdag 30 december 2003 21:08 schreef Xtreem het volgende:[..]
TF had er 1
Wat ik niet begrijp en dat bedoel ik niet als een aanval maar "wat" is er ondergewaardeerd aan een Opel of een VW? Persoonlijk hebben beide merken niet mijn voorkeur, maar ze zijn met miljoenen verkocht (dus andere mensen kunnen dus duidelijk wel van de "vormgeving" genieten), hoe kun je dan nog spreken van ondergewaardeerd? Tja er zijn een aantal modeeltjes met snelle motoren erin, en daar zijn er duidelijk minder van verkocht (immers een opel of een vw zijn nooit ontworpen om er snelle/aparte autos van te maken, het moeten degelijke voertuigen zijn om je van a naar b te brengen, niet te opvallend)... Maar zijn ze dan ondergewaardeerd? Denk het niet.
En daarom vind ik bijv. Lancia en Alfa wel ondergewaardeerd, het zijn altijd uitgesproken ontwerpen geweest die niet strookte met de gangbare grijze massa van die tijd (Lancia 037, Stratos, Delta, Fulvia etc).... Dat verklaart ook meteen waarom ze IMO ondergewaardeerd zijn, hun design valt op en daar moet je van houden...
quote:ThaFreak (zie de Slowchats)
Op dinsdag 30 december 2003 21:23 schreef jurjen13 het volgende:[..]
Aha, en TF is?
Ik vind persoonlijk de RS4 niet bijzonder ondergewaardeerd... het is een super geile bak, maar ondergewaardeerd? neuh.. Net als een M3, supergeil, maar niet ondergewaardeerd...
Op het luxevlak vind ik de Lexus GS430 wel ondergewaardeerd... nette, bescheiden, luxe auto, maar wordt amperaan verkocht
quote:Kijk nu ben ik het wel met je eens
Op dinsdag 30 december 2003 21:26 schreef Xtreem het volgende:[..]
ThaFreak (zie de Slowchats)
Ik vind persoonlijk de RS4 niet bijzonder ondergewaardeerd... het is een super geile bak, maar ondergewaardeerd? neuh.. Net als een M3, supergeil, maar niet ondergewaardeerd...
Op het luxevlak vind ik de Lexus GS430 wel ondergewaardeerd... nette, bescheiden, luxe auto, maar wordt amperaan verkocht
Lexus GS430 is een van de beste auto's ter wereld, dat ding heeft minder gebreken als een Suzuki Alto waar al zo weinig aan stuk kan gaan. Het is betrouwbaarder dan een 7-serie, A8, S-klasse. In autovisie stond er een link naar "occasions", daar kon je info over typische gebreken en zwakke (ook sterke punten BTW) punten van auto's vinden, de Lexus had bijna geen typische gebreken, niks.
Elke Lexus is gewoon ondergewaardeerd, fantastische auto's, RWD, ultra-deluxe, super-betrouwbare Toyota techniek.
quote:Yup, zeer ondergewaardeerd, qua prestaties dan... Er zijn zelfs mensen die denken dat ze deze auto eruit kunnen trekken met hun GTi'tje
Op dinsdag 30 december 2003 20:56 schreef jurjen13 het volgende:
De Lancia Delta Integrale (8v, 16v, EVO I en EVO II)...Gegevens Delta Evo II:
Cast iron block, aluminum head construction. Transversally mounted.
1995 cm3 84mm bore 90mm stroke, 4 inline cylinders, water cooled. 215 Bhp@5750 rev/min, 308NM@2500rev/min. Garrett AiResearch T03 oil lubricated, water cooled turbo (1.0 bar max. pressure) and intercooler. 2 OHC belt driven. 4 valves per cylinder (65°). Oil cooler. Weber-Marelli IAW integral engine management (injection and ignition). Three way catalytic converter and Lamda sensor
Laden weight: 1340Kg
0-100Km/h acceleration: 5.7S
Max speed: 220Km/hEn zo zien ze eruit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Qua betrouwbaarheid wil je het gewoon niet weten (zijn verdomde onbetrouwbaar, je weet wel, snel, turbo, 4x4 en Italiaans, dat kan gewoon niet goed gaan )
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:33 schreef nbsp het volgende:
M'n Clio 16V wordt ook erg ondergewaardeerd!!!Maar die mening wordt later vaak bijgesteld...
De Golf GTI (laatste modellen) is geen GTI (qua prestaties) meer, de Honda VTi's/Type-R's worden eindelijk een erkend, maar over de Toyota T-Sport's (ook in de Celica verkrijgbaar) hoor je niet veel.
en @ die RS4 dude... als eigenaar zal je wel moeten weten dat hij bij de 250 nog even door moet kunnen gaan de RS4 is namelijk onbegrenst.
quote:O ja?
Op vrijdag 2 januari 2004 00:54 schreef Ultimora het volgende:
ik kan even niet anders zeggen als de MG ZT.. geen hond kent de auto, maar in de autobladen wint hij elke test....en @ die RS4 dude... als eigenaar zal je wel moeten weten dat hij bij de 250 nog even door moet kunnen gaan
de RS4 is namelijk onbegrenst.
quote:bron: http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=532
Hoe hard kan die? De RS4 is begrensd op 250 km/h.
Deze is dus écht ondergewaardeerd !
quote:Hebbe
Op vrijdag 2 januari 2004 01:56 schreef Captain_Chaos het volgende:
Heel wat mensen zouden raar op hun neus kijken van het 5-bakkie van de Skoda Rapid.Deze is dus écht ondergewaardeerd !
Kadett GSI is trouwens wel best vlot, maar bij wat hogere snelheden is het ook nix meer waard. Zo'n 2.0 turbo in de Vectra ofzo dat houdt tenminste vol tot de 200 met een dikke acceleratie.
quote:wat een lelijke spoiler op zo'n mooie wagen.
Op vrijdag 30 januari 2004 20:04 schreef gsi16vpower het volgende:
[afbeelding]Dis onze Calibra 4x4 turbo
quote:Sja deze spoiler zit standaard op een calibra 4x4 turbo, en ik vind em niet gek staan;)
Op vrijdag 30 januari 2004 20:39 schreef slashme het volgende:[..]
wat een lelijke spoiler op zo'n mooie wagen.
quote:van de zijkant is ie echt een stuk minder. van de achterkant gaat het nog wel.
Op vrijdag 30 januari 2004 20:48 schreef gsi16vpower het volgende:[..]
Sja deze spoiler zit standaard op een calibra 4x4 turbo, en ik vind em niet gek staan;)
quote:wat een lul is voor voor een hoer, is een opel voor een boer.
Op dinsdag 30 december 2003 21:13 schreef Yabadab het volgende:
Ik kan je wel vertellen waarom die Opels niet gewaardeerd worden:OMDAT HET OPELS ZIJN !!!!
Het meest burgerlijke merk dat je je maar kunt bedenken, daar wil je toch niet in gezien worden.
Zo'n RS4 of Delta Integrale van je medefokkers dat zijn pas geile bakken.
quote:Nou dat denk ik niet.
Op vrijdag 30 januari 2004 23:51 schreef pwnd het volgende:
Mazda MX6 van me oom en tante. V6 2.5 liter. Rijd goddelijk en heeft een leuk geluidjeEen niet getunede GTi zou hij wel aankunnen denk.
edit:
erg ondergewaardeerd zijn ook de Maserati's Biturbo. Schitterende wagens, alleen nogal onderhoudsgevoelig.
Liefhebbers van wankelmotoren zullen hier mee eens zijn denk ik zo
quote:Juist die wankelmotor was hét manco van de RX-7. Hoog benzine- en olieverbruik.
Op zaterdag 31 januari 2004 00:11 schreef Appetjoek het volgende:
Ik ga voor de RX-7. Geweldige wagen die teveel werd aangezien al "Een Japanner". Hier hadden er veel meer van moeten rondrijden.Liefhebbers van wankelmotoren zullen hier mee eens zijn denk ik zo
quote:Een vriend van me heeft een Mazda RX7 Turbo-II gehad. Loopt als een zonnetje (stofzuiger eigenlijk), benzine verbruik was echter
Op zaterdag 31 januari 2004 03:37 schreef henkyfox het volgende:
Juist die wankelmotor was hét manco van de RX-7. Hoog benzine- en olieverbruik.
Deze hoor ik neit veel mensen over, en het is een heerlijk scheurbakje,, trekt goed op en ziet er leuk uit
Ik hoop er snel eentje aan te schaffen (als ik geld heb)
quote:Dat ding is echt niet ondergewaardeerd hoor
Op zaterdag 31 januari 2004 12:21 schreef -Muse- het volgende:
[afbeelding]Deze hoor ik neit veel mensen over, en het is een heerlijk scheurbakje,, trekt goed op en ziet er leuk uit
Ik hoop er snel eentje aan te schaffen
(als ik geld heb)
quote:zo duur zijn toch niet meer..??
Op zaterdag 31 januari 2004 12:21 schreef -Muse- het volgende:Ik hoop er snel eentje aan te schaffen
(als ik geld heb)
quote:En goeie 205 GTI tjes zijn er ook niet meer zo veel.
Op zaterdag 31 januari 2004 13:19 schreef GiSH het volgende:[..]
zo duur zijn toch niet meer..??
quote:* Krush rijdt al jaren 205 GTI
Op zaterdag 31 januari 2004 13:24 schreef Hyperdude het volgende:[..]
En goeie 205 GTI tjes zijn er ook niet meer zo veel.
1.9 is idd koningsotoo.
quote:Nou sorry hoor dan moet je toch een behoorlijke mongool zijn als je niet aan een rs4 af kan zien dat die snel is.
Op maandag 29 december 2003 16:22 schreef MALLENS het volgende:
Mijn audi RS4 wordt ook erg onder gewaardeerd.
Sta je voor het verkeerslicht te wachten, zit er zo'n puist naast je in een opel kadet te gassen en te lachen omdat je een station wagen hebt.klopt, ik heb een station wagen. Eentje die begrenst is op 250, en die 0-100 doet in 4.9 sec.
Ik bedoel je kan in 1 oogopslag zien dat dat ding snel is!
Hij is zooo mooi en lekker breed he.. Whoeiii
quote:Foto's zeggen meer
Op zaterdag 31 januari 2004 18:17 schreef Turbo-Lover het volgende:[..]
Nou sorry hoor dan moet je toch een behoorlijke mongool zijn als je niet aan een rs4 af kan zien dat die snel is.
Ik bedoel je kan in 1 oogopslag zien dat dat ding snel is!
Hij is zooo mooi en lekker breed he.. Whoeiii
Heel veel mensen vinden het maar een gezinsbak, totdat ik die 380 (incl. aanpassingen) pktjes los liet .... Auto is van mn de vader van mn ex.....
Verder ondergewaardeerd:
- Supra lager dan MK 4 (iedereen kent de MK 4 uit TFATF)
- Mini Cooper; mensen zeggen "te kleine auto" etc etc.... Ding ligt als een HUIS op de weg en wacht maar tot er een Honda B16A blok in ligt
2 liter
175 pk
225 km/u
0 -100 : 8,4 s
quote:En niet-autokenner ziet het verschil niet/nauwelijks tussen een A4 2.0 en een RS4....
Op zaterdag 31 januari 2004 18:17 schreef Turbo-Lover het volgende:[..]
Nou sorry hoor dan moet je toch een behoorlijke mongool zijn als je niet aan een rs4 af kan zien dat die snel is.
Ik bedoel je kan in 1 oogopslag zien dat dat ding snel is!
Hij is zooo mooi en lekker breed he.. Whoeiii
code:150 pk
1000 kilo
0-100 = 8 seconden
Topsnelheid = 217 km/u
Zeer rap bakkie, messcherpe besturing, voor mij is dit karretje een van de weinige echte GTi's die er nog rondrijden.
Champion edition
quote:Heel gelimiteerd in NL geleverd toch
Op zondag 1 februari 2004 01:12 schreef yup het volgende:
Opel Kadett GSi 16v:code:150 pk
1000 kilo
0-100 = 8 seconden
Topsnelheid = 217 km/uZeer rap bakkie, messcherpe besturing, voor mij is dit karretje een van de weinige echte GTi's die er nog rondrijden.
Champion edition
quote:Tjah je hebt wel gelijk, maar 170-200 pk in een Kadett zou een beetje te gek worden, vind je niet? De GSi 16v heeft namelijk 150 pk's.
Op zondag 1 februari 2004 02:04 schreef henkyfox het volgende:[..]
Heel gelimiteerd in NL geleverd toch
Maarre, het blijft motorisch een GSI, en das jammer
0-100 @ 6.5 sec
top speed 230 km/h
402m @ 15.2 sec
motor specs: 1.3l 8v turbo @ 1bar, sport nokkenas van kentcams,
injectoren van een lancia delta integrale, power boost valve, demperloze uitlaat, intercooler van een croma turbo diesel.
Van alles wat maar ja mag ook niks kosten he
[Dit bericht is gewijzigd door Cow op 01-02-2004 09:50]
quote:Ik wil echt geen 230 in een uno rijden hoor ! Das m'n leven niet waard
Op zondag 1 februari 2004 09:43 schreef Cow het volgende:
Ook ondergewaardeerd is de Fiat Uno Turbo.
Ik heb er zelf eentje en ik heb dit karretje opgefokt tot een kanonnetje van maar liefst 160 pk!
Ze zijn heel goedkoop in de aanschaf, en eenvoudig op te voeren.
Nadeel is toch wel de roest die deze wagentjes aantrekken
Maarja je kan ook niks anders verwachten van italianen van 17 jaar oud![]()
[afbeelding]0-100 @ 6.5 sec
top speed 230 km/h
402m @ 15.2 sec
Je kan het dus op 2 manieren intepreteren. Het eerste, op prijs stellen, is denk meer een kwestie van smaak.
Ik vind de meeste Opels meer overgewaardeerd eigenlijk. Half Nederland rijdt ermee dus lijkt het me sterk dat veel mensen ze onderwaarderen.
Bij auto's die echt onderwaardeerd zijn moet ik meer denken aan auto's die kwalitief goed zijn, goede rijeigenschappen en aantrekkelijke prijs hebben. Welke zou je zeggen? Geen idee
Kan je geen topic maken: Welke auto is overgewaardeerd? (is makkelijker)
Ten tweede is de waarde. Tja, dat zal de TS denk niet bedoelen
quote:Vind het echt een super strakke auto.
Op dinsdag 30 december 2003 20:56 schreef jurjen13 het volgende:
De Lancia Delta Integrale (8v, 16v, EVO I en EVO II)...Gegevens Delta Evo II:
Cast iron block, aluminum head construction. Transversally mounted.
1995 cm3 84mm bore 90mm stroke, 4 inline cylinders, water cooled. 215 Bhp@5750 rev/min, 308NM@2500rev/min. Garrett AiResearch T03 oil lubricated, water cooled turbo (1.0 bar max. pressure) and intercooler. 2 OHC belt driven. 4 valves per cylinder (65°). Oil cooler. Weber-Marelli IAW integral engine management (injection and ignition). Three way catalytic converter and Lamda sensor
Laden weight: 1340Kg
0-100Km/h acceleration: 5.7S
Max speed: 220Km/hEn zo zien ze eruit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:VW's en TDi motoren zijn zwaar overgewaardeerd, een 150 pk TDi rode t, rode d, rode i, is volgens sommigen bloedsnel
Op zondag 1 februari 2004 15:29 schreef SIGMA-X10 het volgende:
waar·de·ren (ov.ww.)
1 hoge waarde toekennen aan => appreciëren, iets op prijs stellen
2 de waarde bepalen vanJe kan het dus op 2 manieren intepreteren. Het eerste, op prijs stellen, is denk meer een kwestie van smaak.
Ik vind de meeste Opels meer overgewaardeerd eigenlijk. Half Nederland rijdt ermee dus lijkt het me sterk dat veel mensen ze onderwaarderen.
Bij auto's die echt onderwaardeerd zijn moet ik meer denken aan auto's die kwalitief goed zijn, goede rijeigenschappen en aantrekkelijke prijs hebben. Welke zou je zeggen? Geen idee
Kan je geen topic maken: Welke auto is overgewaardeerd? (is makkelijker)
Ten tweede is de waarde. Tja, dat zal de TS denk niet bedoelen
quote:Daar heb je helemaal gelijk in henkyfox, ik heb het daarom ook niet vaak gedaan.
Op zondag 1 februari 2004 15:08 schreef henkyfox het volgende:[..]
Ik wil echt geen 230 in een uno rijden hoor ! Das m'n leven niet waard
quote:Het gaat over ondergewaardeerde auto's, maar ik ben het met je eens dat VW's over het algemeen zwaaaaar overgewaardeerd zijn.
Op zondag 1 februari 2004 16:41 schreef yup het volgende:
VW's en TDi motoren zijn zwaar overgewaardeerd, een 150 pk TDi rode t, rode d, rode i, is volgens sommigen bloedsnel![]()
Die knal je met een beetje sportwagen eruit man
De all-red-TDI is echter niet te verwaarlozen. De 0-100kmh tijd is dan misschien niet super in vergelijking met een benzine auto, maar het zijn vooral de tussensprints (80-120 bijv.) waarin de krachtige turbodiesels erg sterk in zijn.
quote:Mja, die ken ik wel...Clio's...cker die 16v tjes, laatst dus ff een minderwaardigheids complex opgelopen door zo'n ding...
Op maandag 29 december 2003 16:33 schreef nbsp het volgende:
M'n Clio 16V wordt ook erg ondergewaardeerd!!!Maar die mening wordt later vaak bijgesteld...
Maarja, die had een twin turbo erin hangen
Dan kom ik niet ver met mijn 0 - 100 km/h in net geen 7 secs
quote:Join the club. Er wordt altijd zo gedaan ofdat het "turbo erin hangen" qua moeilijkheidsgraad hetzelfde is als maggi in de soep doen. Scooter-kiddie praat
Op maandag 2 februari 2004 13:03 schreef _oxje_ het volgende:
Hoe weetje dat? ik geloof et namelijk niet zo1 turbo is al vrij exotisch...
quote:Mij heb je ook mee stefimke!!
Op maandag 2 februari 2004 13:25 schreef stefimke het volgende:[..]
Join the club. Er wordt altijd zo gedaan ofdat het "turbo erin hangen" qua moeilijkheidsgraad hetzelfde is als maggi in de soep doen. Scooter-kiddie praat
.
Trouwens dat is een grappige term die je daaro had "Scooter kiddie"
Tja da's niet zo makkelijk. Teneerste omdat het veel geld kost, je halveert de levensduur van je blok meestal en er komt veel meer bij kijken dan je vaak denkt.
Mijn auto kan een conversie ondergaan en beschikt dan over een Garett T2 turbo, aangepaste bak, cylinder koppen etc. Maar dat geintje zou me wel 4500 Euro's kosten.
Ok.. dan trekt ie wel van 0-100 in +/- 5 a 6 seconde.. maar dat geld heb ik er niet voor over..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |