Welkom in het nieuwe 7e topic over Jamai, het eerste idool dat Idols in Nederland heeft voortgebracht.
De vorige topics zijn nogal ontspoord, en schatje en ik wensen dat dat met dit topic niet nog een keer gaat gebeuren. Dus geen paginalange persoonlijke aanvallen, niet van een Jamai-topic een Jim-topic maken en geen beledigende homo-posts plaatsen. Reageer dus normaal.
Naast Jamai's coming out van gister bij ruuddewild.nl (meer weten? *klik* (deze stream werkt nog tot 24-12 18.00 uur) is hij vanavond ook nog de afgevaardigde voor Nederland bij World Idol. Vanaf 21.30 op RTL4 te zien.
Jamai's biografie:
quote:Officiele website.
JAMAI
Niet iedereen maakt zon flitsende carrièrestart als de zestienjarige Jamai Loman, winnaar van Idols 2003. Sinds zijn glorieuze overwinning is hij in een mum van tijd uitgegroeid tot een van de grootste nationale sterren, trad hij maar liefst negen keer op in een bomvol Ahoy, stond hij wekenlang op nummer 1 met zijn inmiddels viervoudig platina debuutsingle Step Right Up en kunnen we binnenkort zijn wassen evenbeeld bezichtigen in Madame Tussaud.
Vanaf 24 juni ligt Jamais gelijknamige debuutalbum in de winkels. Geproduceerd door het befaamde productieteam Jochem Fluitsma en Eric van Tijn, is Jamai een gevarieerd album geworden met songs van gerenommeerde componisten, waaronder Nick Brophy, Jorgen Elofsson en Marjorie Maye, die ook voor grootheden als Britney Spears, Avril Lavigne en Celine Dion hebben geschreven. Het is een mix van gevoelige ballads en up-tempo feestnummers, twee facetten die we ook terugvinden in Jamais persoonlijkheid. Met name in de ballads komt Jamais warme en eigen stemgeluid zeer goed tot zijn recht, terwijl de up-tempo nummers ook de entertainmentkant van Jamai laten horen.
Jamai was van begin tot eind heel nauw betrokken bij de totstandkoming van het album. Van de liedjesselectie tot de eindmix, Jamai was niet uit de studio weg te slaan. Ik wilde er zoveel mogelijk bij zijn. Ik beschouw het toch als een soort kindje van me, aldus Jamai, en dan lachend: Ik was nogal erg aanwezig, dus tijdens de eindmix hebben ze me maar naar huis gestuurd.
Het fenomeen Idols hield maandenlang het als nuchter bekend staande Nederlandse volk in haar greep. We zagen hoe ruim 7000 kandidaten meededen aan de landelijke audities, een getal dat uiteindelijk door een strenge, maar rechtvaardige jury werd teruggebracht naar 30. Daarna lag het lot van deze talenten in de handen van televisiekijkend Nederland, dat door te stemmen de 10 meest geliefde kandidaten uitkoos. De overgebleven aspirant-idolen lieten negen weken lang in een spetterende liveshow zien wat ze in huis hadden, waarna er elke keer een kandidaat afviel. In een zinderende finaleshow kreeg de sympathieke Jamai de meeste stemmen en werd zo verkozen tot het nieuwe Idool van Nederland.
Zijn opvallende verschijning zijn vele gekleurde brillen en guitige oogopslag -, maar vooral de manier waarop hij wist om te gaan met de kritiek van de jury, maakte dat heel Nederland hem in het hart sloot. Maar het was natuurlijk vooral zijn warme, prettig in het gehoor liggende stem en zijn aangeboren talent om te entertainen die uiteindelijk de doorslag gaven.
Jamais flexibele stemgeluid kan zich vinden in verschillende genres, zoals blijkt uit het songaanbod op Jamai. Het spits wordt afgebeten met het zomerse, sixties georiënteerde I Luv The Sun, gevolgd door de hit Step Right Up en twee covers: Van Morrisons Have I Told You Lately, het nummer waar Jamai zijn Idols-avontuur mee begon, en Jackie De Shannons When You Walk In The Room (later bekend geworden door Paul Carrack), een duet met Idols-collega Dewi en tevens de tweede single. Ill Be The One is een aanstekelijk, up-tempo nummer in tegenstelling tot Wildest Dreams, dat een mooi gearrangeerde, melancholieke ballad is. Think About You ligt tussen ballad en up-tempo in, terwijl Wango Tango een swingend, Zuid-Amerikaans getinte partysong is. Ook de rockachtige meezinger I Dont Wanna Stop swingt als een trein. Het soulvolle Tell Me Why, waarop Jamai zingt met een hoge kopstem, is een van de hoogtepunten van het album. Lettin You Go en You Are The Reason zijn twee meeslepende midtempo songs, waarna het album eindigt met de prachtige ballad Youve Got A Way Without Words, waarop Jamai de sterren van de hemel zingt.
Er is ook een drietal bonustracks aan het album toegevoegd. Twee live-versies van Jamais optreden in Ahoy, te weten Lets Get Loud en Sorry Seems To Be The Hardest Word, en de absolute uitsmijter She's gone. Een ingetogen, breekbaar liedje dat Jamai samen schreef met Jim, zijn concurrent in de Idols finale, maar in het echte leven een goede vriend. Jamai: Dit nummer is echt iets van ons samen, heel intiem. Ik heb er leuke herinneringen aan, omdat we het in de kleedkamer van Idols hebben geschreven, met zijn tweeën in boxershorts achter de piano. Het nummer laat horen dat Jamai niet alleen op zanggebied zijn mannetje staat, maar dat we in de toekomst ook eigen nummers kunnen verwachten. Dit debuutalbum is slechts een eerste stap in de jonge carrière van Jamai; er zullen er nog vele volgen.
Nog een berichtje over World Idol:
quote:En het berichtje over Jamai's coming out op de FP:
'World Idol was vooral een feest der herkenning'
Door BERNICE BREUREHILVERSUM - Onder het motto 'één wereld, één winnaar' is morgenavond te zien hoe Jamai de strijd aanbindt met Idols - winnaars uit de hele wereld. Over zijn kans om World Idol te worden, is geen zinnig woord te zeggen. 'Bij Idols weet je het nooit.'
Hij heeft het ontzettend leuk gehad in Londen, en is erg tevreden over zijn optreden. Verder moet ook Jamai maar zien of hij het nieuwe jaar ingaat als wereldidool. Morgenavond is in World Idol, waaraan winnaars uit elf landen meedoen, te zien hoe de 17-jarige zanger het er op het Britse podium van afbracht. Net als de rest werd hij daar beoordeeld door een strenge jury. Maar ook deze keer geldt: de kijker beslist. Na de twee uur durende show kan per sms worden gestemd. De uitslag wordt op Nieuwjaarsdag tijdens de finale-show bekendgemaakt.Jamai, hoe onverbiddelijk was deze jury?
"De jury bestaat uit alle voorzitters van de deelnemende landen. Allemaal assholes dus! Je wordt echt elf keer afgezeken. Henkjan Smits, de Nederlandse voorzitter, is oprecht. Maar sommige andere juryleden vinden het een sport om zo vals mogelijk te zijn. De voorzitter van de Amerikaanse jury zei dat er uit Nederland 'natuurlijk' geen goede zangers komen, maar dat hij zich wel kon voorstellen dat ik gewonnen had. Ik ben nog steeds aan het nadenken of dat nou een compliment was of niet. De Engelse voorzitter vond me wel helemaal te gek, en nodigde me gelijk uit voor zijn show."
Je leeftijd kan toch juist in je voordeel werken?
"Het is zo moeilijk om je kansen in te schatten. Bij Idols weet je het gewoon echt nooit. Je kan er eindeloos over nadenken of het een voordeel is om de jongste te zijn, juist geen bril te dragen of een afro-kapsel te hebben, maar uiteindelijk is het niet te voorspellen. En het gaat mij echt niet om het winnen. Het is de pers en anderen die er een hele competitie van maken. Ik ben al trots dat ik mee mocht doen. Mijn eigen favoriet is trouwens Guy Sebastian, de deelnemer uit Australië. Hij is uniek, bijzonder, en straalt op het podium. Als ik mijn geld op iemand moest inzetten, zou ik voor hem kiezen."
Voelde je je niet erg alleen bij World Idol? In Nederland had je met Jim en de anderen al wekenlang naar de finale toegeleefd?
"Het gekke was dat er direct een echt groepsgevoel was. Iedereen heeft hetzelfde meegemaakt. Het was echt een feest der herkenning. We hebben ontzettend veel lol gehad, met limousines door de stad gereden en heel veel van Londen gezien."
Stond er nu een heel andere Jamai op het podium dan in het voorjaar tijdens de Nederlandse finale?
"Ik heb natuurlijk wel heel veel geleerd het afgelopen jaar. Maar op het moment dat je de tune van Idols hoort, het decor weer ziet, de presentator het woord neemt en iemand begint af te tellen dan ben je weer net zo kwetsbaar als in het begin. Het blijft toch Idols, je weet dat je straks na het zingen weer helemaal tot de grond kan worden afgemaakt."
Nog bijzondere plannen rond de feestdagen?
"Op kerstavond ga ik met mijn familie lekker op de bank naar World Idol kijken. Tegen het einde van het jaar vertrekken we naar Londen voor de finale. Verder zijn mijn goede voornemens: veel geluk, gezondheid en liefde. Vooral liefde. Ik wil niet meer alleen zijn!"
World Idol: woensdag 24 december, RTL4, 21.30 uur en 1 januari, de finale, RTL 4, 20.30 uur.
Bron: de Gelderlander
quote:
Jamai Loman, de winnaar van Idols 2003, heeft gistermiddag in het 3FM-programma Ruuddewild.nl bekend gemaakt dat hij homo is. "Ja, ik kan er wel over gaan liegen, maar daar hebben we natuurlijk geen tijd voor", antwoordde de 17-jarige Jamai op de vraag of hij op mannen valt.De Wild belde in zijn programma live met Jamai aangezien hij in de Amerikaanse krant USA Today stond in verband met World Idols.
Er wordt al langer gespeculeerd over de seksuele geaardheid van de zanger. Vlak nadat hij in maart van dit jaar Idols won startte hij echter een relatie met mede-kandidaat Dewi Pechler. Wie die relatie eindigde is niet bekend, wel is bekend dat de twee nooit veel verder gingen dan zoenen.
Maar ja.....
Ben ik er nu uit, gelukkig, mijn dank ......
Het duizelingwekkende jaar van Idols-ster Jamai
door MARJOLEIN SCHIPPER
Voor Jamai Loman was het jaar 2003 een duizelingwekkende achtbaan. Van absolute school-nerd klom hij in drie maanden op tot de bekendste naam van Nederland. Vanavond treedt hij op in World Idols. Verwachte aantal kijkers: 150 miljoen! Maar de 17-jarige Jamai kwam ook tot een paar voor hem verbijsterende inzichten: Mensen zien anderen graag in de ellende. Als de baby van Máxima en Willem-Alexander gehandicapt was geweest, had half Nederland ervan gesmuld.
HILVERSUM, woensdag
Hij heeft net een interview met de Hitkrant achter de rug. Gezicht dik onder de pancake voor de foto, geelachtige bril. Blauw T-shirt, een paar stoere armbanden, een oude spijkerbroek en afgetrapte sneakers. Zijn blik is afwachtend en een beetje wantrouwend. Wat zal die nou weer van me moeten? zie je hem denken. Want iederéén moest het afgelopen jaar iets van Jamai.
Van 8 maart tot 3 oktober heb ik vierentwintig uur per dag gewerkt. Nou ja, vierentwintig... Veertien. Elke dag. Na de zomer bedacht ik: dit kan niet zo door blijven gaan. Ik heb met m´n ouders en m´n manager gepraat en besloten een paar maanden een flinke stap terug te doen. En vanaf nu houd ik zelf een vinger in de pap. Ik heb ook een privé-agenda. Dit weekend daar en daar optreden? Heel goed, maar die zaterdag ben ik vrij.
Hij klinkt heel vastbesloten en ook een beetje opstandig. Voor de inmiddels 17-jarige Jamai Loman is 2003 een duizelingwekkend, bijzonder én leerzaam jaar geweest. Van kandidaat 0951 bij de audities voor Idols werd hij op 3 maart Jamai, Onverwacht Popidool. Een absolute gekte brak los rond de vmbo-scholier, die, omdat hij altijd met muziek bezig was, op school bekend stond als muzikaal watje. Al ruim voor de finale moest hij bijkans worden ontzet bij een persconferentie in het Amsterdamse hotel Krasnapolsky, waar de hele Dam volstond met een uitzinnig publiek.
Wekenlang stond Jamai op 1 met zijn viervoudige platina debuutsingle ´Step Right Up´, hij kreeg een wassen beeld in Madame Tussaud en op 24 juni lag zijn debuutalbum in de winkels. Interviews, fotosessies, optredens, opnames, openingen: zelden is iemand zo van het absolute niets in het absolute stardom terechtgekomen. Zoals hij het zelf in een promofilmpje in de nieuwe Idols-serie omschrijft: ´Auto´s, Kleren, Bekende Nederlanders!´
Auto´s
Hij maakt een wegwerpgebaar: Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik moest even in vier woorden beschrijven hoe het was, nou ja, dan zeg je maar zoiets. Autorijden mag ik nog niet eens en kleren kocht ik altijd al heel graag. En Bekende Nederlanders, nou, de eerste keer datje op zo´n feestje komt is het helemaal geweldig, de tweede keer is het al iets minder en de derde keer dacht ik: wat doe ik hier, ik wil naar huis.
Ik heb nog niet naar de nieuwe Idols gekeken, nee. Ik heb er geen zin in. Het voelt nog heel erg als ´ons´ programma. Onze familie, onze medewerkers, en nu doen er opeens allemaal vreemde deelnemers aan mee. Zit er straks iemand anders in ´mijn´ kleedkamer. Maar goed, dat zal wel weer worden uitgelegd als angst. Dat wij bang zijn opzijgeschoven te worden door de nieuwe Idols.
Het klinkt een beetje wrevelig. Want Jamai is de afgelopen maanden niet alleen bejubeld, maar ook flink op de korrel genomen. Het hoort erbij, weet hij nu, maar het kwam hem koud op zijn dak vallen. En hij begrijpt het ook niet. Ik word rondgereden in een best wel grote auto. Rijdt er iemand naast en die kijkt je dan aan met zo´n zuur gezicht van: ´nou nou... moetje hem zien!´ Terwijl ik gewoon heel hard voor mijn geld werk.
Of ik koop een mooi nieuw jasje. Een duur jasje. Terwijl ik ook vaak genoeg bij de H&M koop hoor. Maar goed, dat jasje wilde ik graag en ik laat het trots zien. Dan is het van: zo, dat kan jij nou wel betalen, hè...
Hij zucht er even van. Verhaalt van die keer dat hij bij een optreden aankwam. En netjes iedereen de hand schudde, want zo is hij opgevoed. Maar blijkbaar had hij één iemand over het hoofd gezien. Brak de hel los. Ben je gelijk een arrogante klootzak. Als ik met m´n hoofd naar beneden over straat loop ook. ´Zo Jamai, nou je beroemd bent, ken je ons niet meer, hè´. En als ik vrolijk rondkijk, is het weer van: die denkt zeker dat hij heel wat is. Vervolgens kom je in de winkel en ligt er een blad van: ´Depressieve Jamai vreet zich klem´ of zoiets.
Nogmaals, hij begrijpt het niet. Of eigenlijk wel, want het is gewoon afgunst, jaloezie. Mensen gunnen het je niet als het je goed gaat en verkneukelen zich daarom als het verkeerd gaat. Hé, wat is het rustig rond Jamai! We hebben al tijden niets van hem gehoord! Hij zal wel depressief zijn! Hoihoi! Neem die baby van Máxima en Willem-Alexander. Een heleboel mensen hadden het maar wat leuk gevonden als dat kindje gehandicapt was geweest.
Dat heeft me wel verbaasd, ja. Ik had echt niet gedacht dat mensen zo konden zijn. In je gezicht aardig doen en later achter je rug zeggen dat je een rotzak bent. Ik weet nu dat ik ze links moet laten liggen, dat soort reacties, omdat er altijd kritiek zal zijn, wat ik ook doe.
Maar ik merk ook aan mezelf dat ik niet meer zo veel buiten kom. In Amsterdam wel. Amsterdam, dat is mijn stad. Ga ik op zaterdagavond lekker uit in van die cafeetjes waar Candy Dulfer en Trijntje Oosterhuis ook komen. In Amsterdam kun je in je boxershort buiten gaan lopen en niemand die naar je kijkt.
In je gezicht aardig doen en later achter je rug zeggen datje een rotzak bent...
Jamai heeft er sinds kort een appartement, in de binnenstad. Vijf dagen per week woont hij er, twee dagen is hij bij zijn ouders. In het begin vonden ze het maar niets, nu begrijpen ze het wel. Ik zei: zie me maar als een student, die gaat toch ook op kamers? Ik wilde een plek helemaal voor mezelf.
Zijn zus Chantal, tot voor kort persoonlijk assistent, is ermee gestopt: Ze zat op kantoor, was gewend aan een negen-tot-vijf-baan. En opeens was ze zeven dagen per week van vroeg tot laat met mij onderweg. Ze zag haar vriend nauwelijks meer, dat vond ze helemaal niet leuk. Ik neem het haar niet kwalijk, ik ben al lang blij dat ze er die eerste tijd bij was.
En de andere Idols? Ja... Na die begintijd nooit meer wat van gehoord. Iedereen heeft zijn eigen dingen, hè, waar we druk mee zijn. Aan alles komt een einde. We maakten gewoon met z´n allen een show, zo moet je het zien. Hij zegt het heel manhaftig. Maar leuk: nee. Want hij is een groepsmens, werkt het liefst in een team. Ik wil graag ervaringen met anderen delen. Een groot applaus is veel leuker als er ook anderen op die bühne staan. Vind ik.
De afgelopen twee maanden heeft hij veel over de dingen nagedacht. En erover gepraat, met een personal coach en zijn ouders. Elke avond schrijf ik op wat ik die dag heb meegemaakt en dat analyseren we. Daar leer ik veel van. ´Jamai bij de psychiater´ is het dan in de bladen. Maar ik wil graag aan mezelf werken, mezelf verbreden en ontwikkelen, kijken wat ik nog meer kan. Door Idols ben ik gelijk heel hoog neergezet, op de top. Verkooprecords, platina enzovoort. En dan verwacht iedereen dat je van daaruit nóg hoger gaat. Maar ze vergeten wel dat ik heel gewoon een beginnende artiest ben.
Wat ´de mensen´ van hem verwachten en wat hij zélf wil, dat probeert Jamai nu allemaal op een rijtje te krijgen. Weet je wat er nooit aan me wordt gevraagd? Wat ik later wil worden. Want iedereen gaat ervan uit dat ik al wat ben. Maar ik ben net zeventien! Ik wil componist worden én entertainer. Niet alleen maar zanger. Zingen, dat is de basis, maar ik wil een heleboel. Volgend jaar ga ik misschien in een musical spelen, ´Doornroosje´. In februari komt mijn nieuwe single uit. Ik wil graag een keer in een film spelen, en ik zou ook wel een show willen presenteren. Die optredens bij Paul de Leeuw vond ik heel leuk en nu met de kerst treed ik op bij Holiday on Ice. En ik ga heel erg veel voor goede doelen doen. De beroemdheid, die heb ik zomaar cadeau gekregen en daar wil ik iets voor terugdoen. Voor het Rode Kruis, de Doe een Wensstichting en het Aids-fonds. Die mogen allemaal heel erg van mij profiteren.
Ik was laatst in een ziekenhuis en daar lag een ziek meisje helemaal onder de slangen. Ik gaf haar een hand en ze lachte naar me. Begon haar moeder te huilen en zei: dat is voor het eerst in maanden dat ze weer lacht. Dat zo´n kleine actie van mij iemand anders zo gelukkig kan maken, dot vind ik wel een erg mooie kant van beroemd zijn.
Maart 2004 zal er een nieuwe Idol opstaan. En zal weer, gezien het succes van de voorrondes, de absolute gekte de koplopers omspoelen. Volgens een enquête van Maurice de Hond (de man die drie jaar geleden zei dat u tijdens de millenniumwisseling met een doos proviand in de kelder moest gaan zitten...) denkt Nederland dat de populariteit van de oude Idols snel zal vervliegen.
Dat wordt er dan geroepen hè. En daar holt iedereen dan weer achteraan. O ja, die ouwe Idols, die gaan we straks vergeten! Nou, ik zie het wel, ik blijf gewoon doorgaan met muziek maken, want dat heb ik namelijk altijd al gedaan. Wat moet ik anders doen, ermee stoppen? De bakker stopt toch ook niet met brood bakken? Al vinden nog maar twee mensen mijn muziek mooi, dan maak ik het voor die twee mensen.
Bron: Telegraaf
quote:Doe nou toch eens verdomme normaal man stakker
Op woensdag 24 december 2003 13:45 schreef Germania- het volgende:
-edit: zie boven.
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 25-12-2003 12:24]
quote:niet vloeken he
Op woensdag 24 december 2003 13:52 schreef Aurelium het volgende:[..]
Doe nou toch eens verdomme normaal man stakker
quote:Nou ja of Jim nu veel stemmen oplevert bij World Idol. En ik denk dat de andere finalisten het nou ook niet echt beter zouden doen.
Op woensdag 24 december 2003 13:41 schreef jpolderman het volgende:
[knip] aangezien Jamai ons land behoorlijk te kakken heeft gezet, kijk daar vanavond maar naar, dan zul je 't zien. "Sorry seems to be the hardest word", dat kan je wel zeggen jamai, sorry maar Jim was echt iets beter geweest, met de nadruk op "iets" want ja hij is ook niet alles....
[knip]
Trouwens mooi/leuk artikel in de Telegraaf, hij is er heel volwassen over, maar zijn humor is ie iig niet kwijt.
Als ze niet grappig zijn zijn het maar gewoon mannen die kerels neuken...
quote:Tooske was juist diegene die zo klef deed, Jamai kon er bijna niet omheen
Op donderdag 25 december 2003 13:09 schreef Toeps het volgende:
Ik heb gister World Idol gezien, en het is echt een vreselijke nicht! Natuurlijk is hij homo. Het kon er niet dikker bovenop liggen. Dat kleffe gedoe met tooske ook de hele tijd, hoe hij doet... Zo duidelijk!
quote:Maar natuurlijk NOT
Op donderdag 25 december 2003 13:17 schreef Ronaldsen het volgende:[..]
Tooske was juist diegene die zo klef deed, Jamai kon er bijna niet omheen
quote:Ik vond dat Tooske klef was
Op donderdag 25 december 2003 13:21 schreef Samson het volgende:[..]
Maar natuurlijk NOT
weet je zeker dat je het juiste programma hebt gevolgd? Tooske is gewoon een blond dooske, zo doet ze altijd
quote:Wat jij wil, 't is jouw dag
Op donderdag 25 december 2003 13:38 schreef Ronaldsen het volgende:[..]
Ik vond dat Tooske klef was
quote:Het was gisteren idd wel goed te zien ja.
Op donderdag 25 december 2003 13:09 schreef Toeps het volgende:
Ik heb gister World Idol gezien, en het is echt een vreselijke nicht! Natuurlijk is hij homo. Het kon er niet dikker bovenop liggen. Dat kleffe gedoe met tooske ook de hele tijd, hoe hij doet... Zo duidelijk!
quote:Welke show heeft hij dan?
Op woensdag 24 december 2003 13:38 schreef Tom_Tom- het volgende:
...De Engelse voorzitter vond me wel helemaal te gek, en nodigde me gelijk uit voor zijn show....
quote:Wat ik al zei, toeval was die coming out dus helemaal niet, netjes gepland zo voordat dit op de buis te zien was, dat stukje op die markt dan met die kerel: I know what you are, sissy!!! En hij ging er ook niet tegen in, hij had die vent een dreun moeten verkopen, zelfs al zou ik zelf gay zijn dan pikte ik zoiets nog niet!
Op donderdag 25 december 2003 17:32 schreef Sylvana het volgende:
Hij deed echt overdreven homo-achtig bij dat world-idol gedoe, toen hij in het hotel aankwam: " oohh de badkamer is toch echt het belangrijkst" en toen ie voor de spiegel stond: ooh, ik heb echt dikke bovenbenen" en toen Tooske binnenkwam: " ooh, ik heb echt veel te wenig make-up op"
quote:gezien het feit dat er nog zoveel over gepraat wordt zal dat wel iets heftigs zijn he.
Op donderdag 25 december 2003 17:43 schreef scanman01 het volgende:
Wat wordt er hier veel gepraat over het feit dat hij homo is
Is dat iets heftigs ofzo?
quote:Zeker niet heftig, maar we hebben het gewoon ff over die stukjes van hem op tv en daaruit kwam het nogal naar voren, dan mag daar toch wel even over geouwehoerd worden.... het maakt me persoonlijk inderdaad geen moer uit of ie homo is of niet, maar gisteren kwam hij wel overdreven nichterig uit de hoek en dat viel gewoon op
[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 25-12-2003 17:59]
quote:hee, doe jij je broek ns ff snel omhoog
Op donderdag 25 december 2003 17:50 schreef Steve-O het volgende:
Wat ik me nou afvraag
waarom zou je jamia muziek leuk vindne![]()
quote:Het leek er verdacht veel op
quote:misschien wel een duet met paul de leeuw...
Op vrijdag 26 december 2003 12:23 schreef MrCrowley het volgende:
Jamai`s ster is dalende (figuurlijk dan) goddank
quote:Kennelijk.
quote:Ik weet dat het niet een leuke constatering is, maar de acceptatie van homosexualiteit is alweer danig op zn retour vandaag de dag, dus het zal eerder nog meer een issue worden dan minder.... welkom in bijna 2004
Op zaterdag 27 december 2003 10:30 schreef Opinarist het volgende:[..]
Kennelijk.
![]()
![]()
Dat het in deze tijd nog een issue is, zeg!
quote:Hallo - jij bent toch degene die begint over zijn nichterige gedrag?
Op zaterdag 27 december 2003 12:08 schreef Samson het volgende:[..]
Ik weet dat het niet een leuke constatering is, maar de acceptatie van homosexualiteit is alweer danig op zn retour vandaag de dag, dus het zal eerder nog meer een issue worden dan minder.... welkom in bijna 2004
Ik vind het sneu dat die jongen niet zijn eigen moment heeft kunnen kiezen en wellicht geen normale ontwikkeling doormaakt wat zijn geaardheid betreft. Op je 16e weet je die dingen nog niet zo zeker maar hij werd er van alle kanten over belaagd. Ik wist op mijn 16e ook nog niet zo zeker dat ik homo was. Ben blij dat ik er gewoon de tijd voor gehad heb. Ik vind het ook belachelijk dat Ruud de Wild er zo nadrukkelijk naar vraagt.
En natuurlijk is het nog een issue.Veel van die zogenaamde tolerantie is niet meer dan een laagje vernis.
quote:Wat lul je nou?
Op zaterdag 27 december 2003 13:16 schreef SCH het volgende:[..]
Hallo - jij bent toch degene die begint over zijn nichterige gedrag?
Ik vind het sneu dat die jongen niet zijn eigen moment heeft kunnen kiezen en wellicht geen normale ontwikkeling doormaakt wat zijn geaardheid betreft. Op je 16e weet je die dingen nog niet zo zeker maar hij werd er van alle kanten over belaagd. Ik wist op mijn 16e ook nog niet zo zeker dat ik homo was. Ben blij dat ik er gewoon de tijd voor gehad heb. Ik vind het ook belachelijk dat Ruud de Wild er zo nadrukkelijk naar vraagt.
En natuurlijk is het nog een issue.Veel van die zogenaamde tolerantie is niet meer dan een laagje vernis.
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:32 schreef Sylvana het volgende:
Hij deed echt overdreven homo-achtig bij dat world-idol gedoe, toen hij in het hotel aankwam: " oohh de badkamer is toch echt het belangrijkst" en toen ie voor de spiegel stond: ooh, ik heb echt dikke bovenbenen" en toen Tooske binnenkwam: " ooh, ik heb echt veel te wenig make-up op"
quote:No worries
Op zaterdag 27 december 2003 15:52 schreef SCH het volgende:
Sorry SamsonIk vergiste me, ik bedoelde deze post.
[..]
Doei . Lees jij de openingspost maar eens goed door.
[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 27-12-2003 17:52]
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 16:13 schreef CecilBDemented het volgende:
-reactie op edit-.
[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 27-12-2003 17:53]
quote:Volgens mij is de populariteit van zijn sterretje juist aan het stijgen...
Op vrijdag 26 december 2003 12:23 schreef MrCrowley het volgende:
Jamai`s ster is dalende (figuurlijk dan) goddank
On topic: Volgens mij is Jamai stiekem best blij dat de nieuwe idols er is. Dan kan hij eindelijk een beetje rust krijgen en in stilte werken aan zijn toekomst. Idols 2 zal wel een mooie test zijn voor de finalisten van de vorige idols. Worden ze vergeten? Of zullen ze toch nog een hit kunnen scoren volgend jaar mei/juni...
JAMAI begint 2004 als homoseksueel. En hij is nog verliefd ook... Ik zeg nog niet op wie, maar misschien neem ik die jongen binnenkort mee naar een première of zo. Ik voel me ongelucht dat ik gewoon heb gezegd waar het op staat. Hoewel ik af en toe nog wel eens twijfel. Niet voor niets heeft Jamai aan Henk Jan Smits gevraagd: Wat gebeurt er als ik over vier maanden verliefd word on een meisje?
Ik ben VERLIEFD... op een jongen
En wat als ik over vier maanden val voor een meisje?
Zeventien jaar is de Nederlandse Idol 2003 Jamai. En hij flapte het er tegen radio-dj Ruud de Wild schijnbaar zo maar uit: Ik ben homo!
Daaraan vooraf gingen, blijkt nu, lange openhartige gesprekken met Idols-jurylid Henk Jan Smits, die een echte vertrouwenspersoon voor Jamai is geworden: Hij zei dat ik van mijn hart geen moordkuil moest maken. En moest doen en zeggen wat ik voelde. Dat bevalt me goed. Ik hoef niet meer moeilijk te doen en kan gewoon lekker verder gaan met wat ik fijn vind: zingen. Ik ben er echt hartstikke ontspannen onder. En ik heb tot nu toe ook alleen maar goede reacties gehad. Weet je, eigenlijk is het belangrijkste hoe je ouders reageren. Met hen heb ik er een maand of drie geleden over gesproken. En zij vinden het echt geen enkel probleem.
GORDON: Hoop dat hij niet meemaakt wat mij gebeurde
De drie bekendste Nederlandse entertainers met een zelfde ervaring, Carlo Boszhard, Gordon en Gerard Jowat mij gebeurde
Henk Jan Smits: De hele aanleiding van Jamais onthulling was een Engels homoblad waarin een verhaal stond dat het toch zo opvallend was dat veel mannelijke nationale Idols-winnaars homoseksueel zijn. In het rijtje met onder andere de Engelse Idols-ster Will Young stond ook Jamai. We waren in Londen voor de opnames van World Idol en Jamai kwam met zijn twijfels naar me toe. Hij vertelde me dat hij verliefd was op een jongen en daar eigenlijk geen geheim van wilde maken, maar die jongen toch niet durfde mee te nemen naar een feestje. Ook al omdat hij nog best worstelt met zijn eigen gevoelens. Hij is ergens bang dat hij misschien ooit toch weer valt voor een meisje, zoals hij eerder verliefd werd op Idols-collega Dewi. Ik heb gezegd dat hij er niet zo´n big deal van moet maken. Nederland kan het hebben. Jamai heeft eerder ook al in de talkshow van Robert Jensen gezegd dat hij misschien wel biseksueel is. Hij is ook nog hartstikke jong. Volgens mij mag je twijfelen als je 17 bent. En zeker in Nederland. We zijn hier niet voor niks het tolerantste land van Europa.
Henk Jan heeft ook Jamai´s angst dat het fans zou kosten weg kunnen praten. Zijn geaardheid interesseert niemand iets. Hij is een goede entertainer. En dat meisjesfans hem zullen laten vallen, geloof ik niet. Ze nemen hem zoals hij is
GERARD: Hij verdient een roze lintje voor dapperheid
Carlo Boszhard onderkent dat: De Hitkrant-meisjes, zeg maar, zijn ook veranderd. Niet alleen is homoseksualiteit meer aanvaard nu, maar er wordt ook minder gezwijmeld dan vroeger. Die jonge meiden staan meer met beide voeten op de grond. Ik bedoel dat ze er niet meer echt van dromen met zo´n idool te trouwen. Glimlacht: En als ze dat wel doen, dan zijn het ouderwetse dromers en die dromen er in hetzelfde tempo bij dat zo´n jongen door hun uitstraling toch weer hetero wordt. Geen probleem dus.
Carlo is blij dat Jamai zich geuit heeft: Ik ben destijds geout door de Story. Het lag er bij mij duimendik bovenop. Ik had een vriend, maar wilde dat voor mezelf houden, omdat ik eerst als presentator bekend wilde worden en dan pas als homo. Bij Jamai klopt de volgorde. We kennen hem eerst als entertainer en nu pas door zijn geaardheid. Ach, ik geloof ook niet dat het bij zangers uitmaakt. Misschien is het in andere takken van de showbizz anders. In Amerika bijvoorbeeld. Daar houden veel acteurs hun seksuele voorkeur geheim omdat ze vinden dat hun geloofwaardigheid als minnaar of echtgenoot in het theater of in een film daardoor afneemt.
In ons land lijkt ook dat mee te vallen. Neem Willem Nijholt, die binnenkort zelfs tegelijk zal schitteren als viriele echtgenoot en minnaar in het stuk ´De vrouw die haar man opvrat´.
Pfffff, zegt Gordon vanuit zijn vakantiebestemming in Zuid-Afrika. Toen duidelijk werd dat ik homoseksueel was twaalf jaar geleden stortte meteen mijn platenverkoop in. Het publiek van destijds was meedogenloos en ik denk dat Jamai het met name in het oosten van het land niet altijd even gemakkelijk zal krijgen.
Gordon, die zich nu mag verheugen in een enorme schare mannelijke en vrouwelijke fans, gelooft dat Nederland niet overal even tolerant is. Ik heb daar wel eens bier naar mijn hoofd gehad omdat ik homo ben. Net nadat het bekend was geworden. Dat is nu uiteraard allang over, maar het was niet zomaar opgelost. Ik denk dat het geheim is dat ik mijn eigen homoseksualiteit bespot. Ik ben er op dezelfde manier als Paul de Leeuw uitgekomen. Wij steken de draak met onszelf en dat neemt critici de wind uit de zeilen.
De zanger en Noordzee dj heeft nu daardoor zelfs fans in Staphorst: Daar zeggen ze ook: ´ach, het is wel smerig wat die jongen doet.
Maar hij is wel om te lachen.
Gordons nieuwjaarswens voor Jamai is dat hij er in alle rust uit kan komen. Ik hoop niet dat het publiek nu massaal Jims plaatjes gaat kopen omdat die wel hetero is. Want Jamai heeft een mooie gave stem en moet de kans krijgen daar hard mee te werken. Verder is het een kwestie van tijd. Ik vind het dapper dat hij ermee naar buiten is gekomen. Ik kan alleen maar zeggen: het komt goed en uiteindelijk word je door die openheid een beter mens.
Gerard Joling begrijpt ook de twijfel waar Jamai mee worstelt. Ik zag al gelijk dat hij bij ons clubje hoort. Maar ik weet ook dat het soms even duurt voor je daar zelf achter bent. Veel jongens proberen het eerst lang met meisjes of beginnen als homo en gaan dan toch voor een meisje zoals mijn lieve vriend Wino. Na een paar jaar als mijn partner koos hij voor Sylvana en stichtte een gezin. Het duurde even voordat ik dat kon accepteren, maar nu vind ik het alleen maar prachtig. Het gaat om de oprechtheid in de gevoelens. En ik weet zeker dat Jamai door zijn openheid nog populairder zal worden.
Enthousiast
Zijn belangrijkste tip aan Jamai is dat hij niet moet provoceren. Tante Mien uit de Achterhoek vindt leernichten of homo´s in roze tutu´s nog steeds niet leuk. Dus ik zeg altijd tegen jonge homo´s: overdrijf niet en ontwikkel ook je mannelijke kanten. We willen gelijk behandeld worden, dan moeten we ons ook als gelijken gedragen.
Castingkoning en expert in carrièrekansen Job Gosschalk knikt: Jamai moet lekker bij zichzelf blijven en niet opeens allemaal homograppen ofzo gaan tappen. Maar ik denk dat hij dat ook doet. Jamai volgt acteerlessen bij ons en de docenten zijn enthousiast. Hij kan ook heel mannelijke rollen aan. De platenmaatschappij zal het wel niet leuk vinden dat ik dit zeg. Maar Jamai zou in mijn visie ook verder kunnen in musical of zelfs zonder te zingen als acteur. Wat dat betreft zou 2004 hem wel eens nog meer verrassingen kunnen brengen.
Bron: de Telegraaf
Jamai tóch droomprins
En dit is de nieuwe Jamai! Zonder bril en als sprookjesprins gaat hij vanaf 21 januari aan het werk in de musical Doornroosje in het Efteling-theater. Jamai heeft al eerder aangegeven dat hij graag verder zou gaan in een musical en het gaat er nu echt van komen. De 17-jarige Idolwinnaar krijgt de hoofdrol van tuinmanszoon Jonathan, die uiteindelijk prins wordt als hij Doornroosje heeft wakkergekust. Vandaag op de pagina Privé de eerste EXCLUSIEVE foto.
Hij heeft er hard voor gewerkt, vertelt Carine Voshaar van Studio 100, die de musical produceert. Acteerlessen, danslessen, noem het maar op. En we zijn superenthousiast over zijn kunnen.
Voor Jamai is zijn rol in Doornroosje de opkikker die hij wel even gebruiken kon, nadat hij in World Idol als laatste eindigde. Bovendien gaat een droom voor mij in vervulling, zegt de sympathieke zanger. Als kind al stond ik in elk amateurtoneelstukje op de planken. En ik wilde professioneel ook graag verder in de musical. Het afgelopen jaar is er zoveel gebeurd. Ik werd geleefd en dat was leerzaam, maar nu vind ik het heel fijn in een musicalteam te gaan werken. Met een hele groep applaus ontvangen op een podium is veel leuker dan er alleen staan.
Komisch
Jamai schittert naast ondermeer Peter Lusse (als de komische, maar slechte prins Paurice) en Ron Boszhard (verteller Theodoor). Ik verheug me erop met deze mensen te werken. Ik ben er zeker van dat ik opnieuw veel ga leren.
Het musicaluitstapje van Jamai dat tot 24 maart duurt is niet zijn afscheid als hitzanger. In februari komt er een nieuwe single van hem uit.
Het belangrijkste dat we van Jamai moeten missen als hij in de Efteling staat, is zijn bril. De zanger: In sprookjes bestaan geen brillen. En ik kan het weten, want ik ben mijn hele leven al fan van de Efteling. Voor Idols kwam ik er minimaal één keer per jaar. Binnenkort dus bijna elke avond.
[Dit bericht is gewijzigd door marky op 06-01-2004 11:19]
quote:Het is toch onderschrijven of ontkennen
Op vrijdag 2 januari 2004 08:30 schreef marky het volgende:
Carlo Boszhard onderkent dat
Wel een leuk artikel
Leuk ook dat Jamai in Doornroosje gaat spelen, en nog wel de rol van Jonathan! Dat is ook nog eens een heel leuke rol, met ontzettend leuke liedjes Zien we weer eens een andere kant van Jamai.
[Dit bericht is gewijzigd door Christine op 06-01-2004 11:31]
quote:Onderstrepen kan ook nog
Op dinsdag 6 januari 2004 11:26 schreef Christine het volgende:[..]
Het is toch onderschrijven of ontkennen
Ik heb nog nooit gehoord van onderkennen...
Wel een leuk artikel
Leuk ook dat Jamai in Doornroosje gaat spelen, en nog wel de rol van Jonathan! Dat is ook nog eens een heel leuke rol, met ontzettend leuke liedjes
Zien we weer eens een andere kant van Jamai.
quote:Als ik het zo zie moet ie maar snel aan de lenzen, dat ziet er een stukkie beter uit dan die maffe brillen
Op dinsdag 6 januari 2004 11:00 schreef marky het volgende:
Musicalrol in Doornroosje opkikker voor Idol-zangerJamai tóch droomprins
[afbeelding]
En dit is de nieuwe Jamai! Zonder bril en als sprookjesprins gaat hij vanaf 21 januari aan het werk in de musical Doornroosje in het Efteling-theater. Jamai heeft al eerder aangegeven dat hij graag verder zou gaan in een musical en het gaat er nu echt van komen. De 17-jarige Idolwinnaar krijgt de hoofdrol van tuinmanszoon Jonathan, die uiteindelijk prins wordt als hij Doornroosje heeft wakkergekust. Vandaag op de pagina Privé de eerste EXCLUSIEVE foto.
Hij heeft er hard voor gewerkt, vertelt Carine Voshaar van Studio 100, die de musical produceert. Acteerlessen, danslessen, noem het maar op. En we zijn superenthousiast over zijn kunnen.
Voor Jamai is zijn rol in Doornroosje de opkikker die hij wel even gebruiken kon, nadat hij in World Idol als laatste eindigde. Bovendien gaat een droom voor mij in vervulling, zegt de sympathieke zanger. Als kind al stond ik in elk amateurtoneelstukje op de planken. En ik wilde professioneel ook graag verder in de musical. Het afgelopen jaar is er zoveel gebeurd. Ik werd geleefd en dat was leerzaam, maar nu vind ik het heel fijn in een musicalteam te gaan werken. Met een hele groep applaus ontvangen op een podium is veel leuker dan er alleen staan.
Komisch
Jamai schittert naast ondermeer Peter Lusse (als de komische, maar slechte prins Paurice) en Ron Boszhard (verteller Theodoor). Ik verheug me erop met deze mensen te werken. Ik ben er zeker van dat ik opnieuw veel ga leren.Het musicaluitstapje van Jamai dat tot 24 maart duurt is niet zijn afscheid als hitzanger. In februari komt er een nieuwe single van hem uit.
Het belangrijkste dat we van Jamai moeten missen als hij in de Efteling staat, is zijn bril. De zanger: In sprookjes bestaan geen brillen. En ik kan het weten, want ik ben mijn hele leven al fan van de Efteling. Voor Idols kwam ik er minimaal één keer per jaar. Binnenkort dus bijna elke avond.
quote:Met dank aan Mediawatchers
Jamai: "Ik val op jongens én meisjes"Jamai vertelde enkele weken geleden in de radioshow van Ruud de Wild dat hij homo is. In een interview met de Hitkrant van deze week zegt de Idols-winnaar echter op jongens én meisjes te vallen.
"Als ik op jongens val, val ik op jongens. Als ik op meisjes val, val ik op meisjes. Ik maak niet echt onderscheid, ik val op persónen. Dat kunnen meisjes zijn, maar ook jongens", aldus Jamai.
Ook praat Jamai over de beslissing om eindelijk open te zijn over zijn voorkeur: "We waren met een hele groep naar een cd-presentatie geweest en ik had een heel leuke avond gehad. Er waren wat dansers en zo, beetje dezelfde leeftijd als ik, die over hun homosexualiteit hadden zitten praten. En ook over hoe zij het hun omgeving hadden verteld. Daarna kwamen we terug in het hotel en moest ik het kwijt."
SB
quote:Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het ingefluisterd is. Dat Jamai dus ook op meisjes valt. Of misschien zit ik er gewoon vierkant naast, en is Jamai gewoon bi
Op zondag 11 januari 2004 21:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nou, dan is dat ook weer duidelijk.
Schatje heeft vandaag teveel cavia's gezien .
quote:Brrrr, Cavia's, als je maar geen nachtmerries krijgt nu
Op zondag 11 januari 2004 22:01 schreef schatje het volgende:[..]
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het ingefluisterd is. Dat Jamai dus ook op meisjes valt. Of misschien zit ik er gewoon vierkant naast, en is Jamai gewoon bi
![]()
.
Schatje heeft vandaag teveel cavia's gezien
.
quote:We zullen het er maar op houden dat hij het zelf nog niet helemaal weet. Hij wil eerst wat experimenteren voordat hij een echte keuze maakt. Bi is dus nu z'n gulden middenweg.
Op zondag 11 januari 2004 22:01 schreef schatje het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het ingefluisterd is. Dat Jamai dus ook op meisjes valt. Of misschien zit ik er gewoon vierkant naast, en is Jamai gewoon bi![]()
.
Schatje heeft vandaag teveel cavia's gezien
.
quote:Je zult maar 17 zijn, niet zeker van je geaardheid, en de nederlandse pers 24 uur per dag op je dak hebben
Op maandag 12 januari 2004 14:19 schreef Tom_Tom- het volgende:
We zullen het er maar op houden dat hij het zelf nog niet helemaal weet.
quote:Ja, dat lijkt me ook geen pretje
Op maandag 12 januari 2004 14:21 schreef Christine het volgende:[..]
Je zult maar 17 zijn, niet zeker van je geaardheid, en de nederlandse pers 24 uur per dag op je dak hebben
Jamai gewoon lekker zijn ding laten doen .
Jamai, Jim en Hind:
EU 3.475,- excl. BTW, incl. geluid (B-set)
Dewi:
EU 2.265,- excl. BTW, incl. geluid (B-set)
quote:haha, Dewi is dus nu al B artiest......
Op dinsdag 13 januari 2004 17:54 schreef marky het volgende:
Nieuwe gages voor 1x 30 min:Jamai, Jim en Hind:
EU 3.475,- excl. BTW, incl. geluid (B-set)Dewi:
quote:En als je ze nu zonder geluid wil zien ?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:54 schreef marky het volgende:
Nieuwe gages voor 1x 30 min:Jamai, Jim en Hind:
EU 3.475,- excl. BTW, incl. geluid (B-set)Dewi:
quote:Dan zijn ze gratis
Op dinsdag 13 januari 2004 21:10 schreef MrCrowley het volgende:[..]
En als je ze nu zonder geluid wil zien ?
On-Ganse van slag door komst van Jamai
Door onze kunstredactie
ARNHEM - De Idols - gekte slaat toe bij de Arnhemse carnavalsvereniging On - Ganse. En zelfs zo heftig dat er foute persberichten over de komst naar Arnhem van de Nederlandse Idol - winnaar Jamai worden uitgegeven.
"Met onze excuses", zegt een woordvoerder van de On-Ganse. "Maar het bericht in De Gelderlander van gisteren klopt niet helemaal. Daar kunnen jullie niets aan doen; de fout ligt bij ons."
Laat duidelijk zijn: Jamai komt 21 februari wel degelijk naar Musis Sacrum voor het kindercarnaval. Maar toegangskaarten zijn niet te bestellen door het verschuldigde bedrag over te maken aan de penningmeester van de On-Ganse. "De voorverkoop van toegangskaarten start woensdag 21 januari, onder meer bij de kassa van Musis Sacrum", laat de woordvoerder weten. "Bestellen bij onze penningmeester kan alleen door leden van de On-Ganse."
Een andere, niet te verwaarlozen mededeling: het kindercarnaval op 21 februari is bedoeld voor de leeftijdsgroep tien tot vijftien jaar. Wie jonger of ouder is en fan van Jamai komt er niet in. "Legitimatie bij binnenkomst is verplicht", klinkt het streng. "Wie niet tot de doelgroep behoort, houden we buiten beslist de deur."
Voor meer informatie:
www.onganse.nl
SCHOONHOVEN | Jamai Loman buigt langzaam naar de schone slaapster. De 17-jarige Schoonhovenaar is volop bezig met repeteren voor zijn rol in de musical Doornroosje, die op dit moment in het Efteling Theater wordt opgevoerd. De Idols-winnaar van 2003 speelt de rol van Jonathan, zoon van de tuinman van het koninklijk kasteel en de heimelijke liefde van Doornroosje. Voor Jamai, die te zien zal zijn zonder zijn inmiddels tot handelsmerk uitgegroeide bril, is een droom uitgekomen. Hij wilde immers altijd al in een musical spelen. Hij denkt met zijn rol de nodige ervaring te kunnen opdoen.
Het debuutoptreden van Jamai in Doornroosje is op zaterdag 24 januari. Ter gelegenheid daarvan is een heuse premièrevoorstelling georganiseerd, compleet met een feestje na afloop. In de musical speelt Jamai samen met onder meer Peter Lusse en Ron Boszhard. Jamai zal niet in alle voorstellingen te zien zijn.
In totaal zal hij 39 keer in het Efteling Theater te bewonderen zijn. Een aantal dagen heeft hij vrijgehouden om aan andere verplichtingen te voldoen.
De musical Doornroosje streek na een uitgebreide toernee door Nederland in november van het vorig jaar neer in het sprookjespark in Kaatsheuvel. De belangstelling was zo groot, dat werd besloten om de musical te verlengen tot 24 maart van dit jaar. Het nieuwe Efteling Theater behoort met twaalfhonderd zitplaatsen tot een van de grootste theaters van Nederland.
quote:
Nieuwe liefde voor Idolswinaar JamaiIdolswinnaar Jamai showt in de weekbladen Story en Weekend zijn nieuwe liefde. De zanger kon zijn nieuwe vriend niet langer geheimhouden. De gelukkige is Boris, de achtergronddanser van Jamai. Jamai leerde Boris kennen bij de opnames van zijn eerste single 'Step Right Up' en was direct stapelverliefd op de danser. Na lang wikken en wegen besloot Jamai zijn liefde aan Boris op te biechten. Tot zijn grote vreugde bleek deze liefde wederzijds.
Verschenen in SP!TS op donderdag 22 januari 2004.
Overigens moest ie zelf ook erg lachen om de keuze van BMG, zoals hij zelf zei, om Wango Tango als volgende single uit te brengen.
Bron foto's: http://www.jamailoman.nl
Maar om de een of andere reden heb ik ook moeite om Jamai en Boris als een stel te zien...
quote:*mee eens is*
Op donderdag 22 januari 2004 10:24 schreef CJ het volgende:
Boris ziet er overigens wel heel erg jammie uit.![]()
![]()
Jammer voor de meisjes dattie homo is
quote:Ach ja, jammer voor hen. Ik zit er eigenlijk niet zo mee dat-ie homo is.
Op donderdag 22 januari 2004 10:28 schreef Christine het volgende:[..]
*mee eens is*
Jammer voor de meisjes dattie homo is
quote:Niet grappig. Ik dacht dat-ie echt op Fok zat.
Op donderdag 22 januari 2004 10:30 schreef MikeyMo het volgende:
Boris zit ook op Fok: Ik ben zo blij voor Lovehenk en Jamai!
Even een pic gejat uit het Robin-topic:
En Jamai zegt dat ze gewoon vrienden zijn? Hij kijkt mij een beetje te verlekkerd naar Boris. Maar goed, misschien wilde Boris niet.
quote:Mooi, ben ik tenminste niet de enige die dom genoeg was om vol hoop op de link te klikken.
Op donderdag 22 januari 2004 13:59 schreef CJ het volgende:[..]
Niet grappig. Ik dacht dat-ie echt op Fok zat.
quote:Is in ieder geval erg begrijpelijk waarom Jamai wel zou willen. En ligt het aan mij, of is Jamai op die foto ge-airbrushed totdat ie eigenlijk alleen nog maar op Jamai lijkt door die bril?
Op donderdag 22 januari 2004 13:59 schreef CJ het volgende:Even een pic gejat uit het Robin-topic:En Jamai zegt dat ze gewoon vrienden zijn? Hij kijkt mij een beetje te verlekkerd naar Boris.
Maar goed, misschien wilde Boris niet.
quote:Hij heeft natuurlijk die snicker van Boris lopen af te lebberen.
Op donderdag 22 januari 2004 14:17 schreef LeBeau het volgende:[..]
Mooi, ben ik tenminste niet de enige die dom genoeg was om vol hoop op de link te klikken.
[..]Is in ieder geval erg begrijpelijk waarom Jamai wel zou willen. En ligt het aan mij, of is Jamai op die foto ge-airbrushed totdat ie eigenlijk alleen nog maar op Jamai lijkt door die bril?
Die mond ziet er echt heel raar uit. Of ie net een kwartier op een zure bom heeft gezogen ofzow.
quote:Vind ik ook wel erg kinderachtig.
Op donderdag 22 januari 2004 21:57 schreef Underdoggy het volgende:
Jamai met eieren bekogeld in Drachten
Nee, zelfs z'n versie van 'Always' of z'n performance tijdens World Idols geven hem die 'eer' niet.
quote:Ik vind die lui die dat doen nogal sneu. Ik heb hier eigenlijk geen worden voor het is niet eens meer een grapje.
Op donderdag 22 januari 2004 21:25 schreef Underdoggy het volgende:
Vanavond was Jamai hier in Drachten als promotie voor de Specsavers. Wordt hij door grote groep (+/- 10 man) met eieren bekogeld. Best wel sneu voor die jongenheeft iemand toevallig foto's? Ik heb het helaas net moeten missen was heel even van de "happening" weggelopen.
Ach ja het begint bij een ei en het eindigd bij een kogel.
quote:Inderdaad, helemaal mee eens. Ik hou totaaaaaal niet van zijn muziek, maar met eieren bekogelen is gewoon kinderachtig en lullig...
Op donderdag 22 januari 2004 22:04 schreef LeBeau het volgende:
Ben zelf niet echt fan van Jamai ofzow, maar hem met eieren bekogelen is wel erg lullig. Ik bedoel, het is niet alsof ie iets slechts heeft gedaan waardoor hij het verdient om zo behandeld te worden.
,,Door alle commotie dreigden een paar kinderen tegen de winkelpui gedrukt te worden", aldus politiewoordvoerder Peter Boomsma. Agenten, die alleen via de achteringang de winkel konden bereiken, besloten vervolgens in overleg met Jamai, zijn manager en bodyguards om het programma in het magazijn voort te zetten.
Hoewel de manager het publiek buiten vertelde dat zij Jamai niet meer te zien zouden krijgen, wisten de enthousiastelingen van geen wijken. Toen het idool rond negen uur de zaak wilde verlaten, heeft de politie de steeg tussen de Noorderbuurt en de Oudeweg afgezet. Onder politiebegeleiding heeft hij vervolgens Drachten verlaten. Voor zover bekend zijn er bij het incident geen gewonden gevallen. De eiergooiers zijn niet achterhaald.
,,Dit hebben wij, en ook Jamai, nog nooit meegemaakt", vertelt Gert Schonewille van Specsavers. ,,Hij was ook echt aangeslagen, vond het verschrikkelijk voor alle fans die niet binnen konden komen." Eerder die dag was Jamai al op bezoek geweest bij opticiens in Groningen en Emmen. Daar verliep alles wel ordelijk. Een keer eerder, in Emmeloord, blies Jamai een optreden af omdat hij zelf met bier en tomaten werd bekogeld.
Bron: Leeuwarder Courant
quote:Tja, het blijven nu eenmaal botte boeren daar in het noorden..... ik vind Jamai ook 3x niets, maar om nu met eieren en zo te gaan gooien, typisch een actie van onderontwikkelde randdebielen
Op vrijdag 23 januari 2004 23:57 schreef marky het volgende:
DRACHTEN - Het bezoek van de populaire Idols-zanger Jamai lokte gisteravond chaotische taferelen uit in Drachten. Enthousiaste kinderen dreigden in het gewoel te worden platgedrukt. Een aantal jongeren begon met eieren te gooien. Jamai werd niet geraakt. De eieren sneuvelden tegen de ruit van de winkel Specsavers, waarachter Jamai zich schuil hield.
Jamai was gisteravond op bezoek bij de vestiging van Specsavers aan de Noorderbuurt om twintig kinderen die een wedstrijd hadden gewonnen, te ontmoeten. Daarna zouden ook fans die buiten de winkel stonden in groepjes van vijf even naar binnen mogen. Rond kwart over acht verzamelden zich voor de winkel steeds meer mensen die daarvoor in aanmerking wilden komen. Daarbij werd er stevig geduwd en getrokken. De politie moest eraan te pas komen om de gemoederen te bedaren.,,Door alle commotie dreigden een paar kinderen tegen de winkelpui gedrukt te worden", aldus politiewoordvoerder Peter Boomsma. Agenten, die alleen via de achteringang de winkel konden bereiken, besloten vervolgens in overleg met Jamai, zijn manager en bodyguards om het programma in het magazijn voort te zetten.
Hoewel de manager het publiek buiten vertelde dat zij Jamai niet meer te zien zouden krijgen, wisten de enthousiastelingen van geen wijken. Toen het idool rond negen uur de zaak wilde verlaten, heeft de politie de steeg tussen de Noorderbuurt en de Oudeweg afgezet. Onder politiebegeleiding heeft hij vervolgens Drachten verlaten. Voor zover bekend zijn er bij het incident geen gewonden gevallen. De eiergooiers zijn niet achterhaald.
,,Dit hebben wij, en ook Jamai, nog nooit meegemaakt", vertelt Gert Schonewille van Specsavers. ,,Hij was ook echt aangeslagen, vond het verschrikkelijk voor alle fans die niet binnen konden komen." Eerder die dag was Jamai al op bezoek geweest bij opticiens in Groningen en Emmen. Daar verliep alles wel ordelijk. Een keer eerder, in Emmeloord, blies Jamai een optreden af omdat hij zelf met bier en tomaten werd bekogeld.
quote:Ik vind het niks hebben van het riedeltje van Shakira's Objection
Op zaterdag 24 januari 2004 20:08 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ben Ik Nou de Enige die Wango Tango niets aan vind?
Riedeltje wat gejat is van Shakira's Objection, en om nou te zeggen dat het een tekstueel hoogtepuntje is, NEE!
quote:Hetzelfde instrument bedoel ik, die accordeon(als ik t goed heb)
Op zaterdag 24 januari 2004 20:27 schreef Taurus het volgende:[..]
Ik vind het niks hebben van het riedeltje van Shakira's Objection
Maar ik vind 't ook geen leuk nr hoor dus je bent niet de enige verder.
quote:Goh, wat gek.... dat heb je wel vaker met een tango.
Op zaterdag 24 januari 2004 20:34 schreef CrazyDutchPunk het volgende:[..]
Hetzelfde instrument bedoel ik, die accordeon(als ik t goed heb)
Maar nu je het zegt... er zijn tegenwoordig zoveel nummers die zo'n instument van elkaar jatten... ach kom, hoe heet dat instrument ook alweer... oja, drumstel!
quote:OK je hebt me
Op zaterdag 24 januari 2004 20:38 schreef Christine het volgende:[..]
Goh, wat gek.... dat heb je wel vaker met een tango.
Maar nu je het zegt... er zijn tegenwoordig zoveel nummers die zo'n instument van elkaar jatten... ach kom, hoe heet dat instrument ook alweer... oja, drumstel!
quote:Het lijkt me overigens een vreselijk nummer (ik heb er ooit twee noten van gehoord, toen je nog op Jamai's site kon stemmen wat zijn volgende single moest worden).
Op zaterdag 24 januari 2004 20:47 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
OK je hebt me
quote:Zn hele CD is niet echt een hoogtepunt in de muziek.
Op zaterdag 24 januari 2004 20:51 schreef Christine het volgende:[..]
Het lijkt me overigens een vreselijk nummer (ik heb er ooit twee noten van gehoord, toen je nog op Jamai's site kon stemmen wat zijn volgende single moest worden).
quote:Eieren gooien erg kinderachtig..........maar...........
DRACHTEN - Het bezoek van de populaire Idols-zanger Jamai lokte gisteravond chaotische taferelen uit in Drachten. Enthousiaste kinderen dreigden in het gewoel te worden platgedrukt. Een aantal jongeren begon met eieren te gooien. Jamai werd niet geraakt. De eieren sneuvelden tegen de ruit van de winkel Specsavers, waarachter Jamai zich schuil hield.
Jamai was gisteravond op bezoek bij de vestiging van Specsavers aan de Noorderbuurt om twintig kinderen die een wedstrijd hadden gewonnen, te ontmoeten. Daarna zouden ook fans die buiten de winkel stonden in groepjes van vijf even naar binnen mogen. Rond kwart over acht verzamelden zich voor de winkel steeds meer mensen die daarvoor in aanmerking wilden komen. Daarbij werd er stevig geduwd en getrokken. De politie moest eraan te pas komen om de gemoederen te bedaren.,,Door alle commotie dreigden een paar kinderen tegen de winkelpui gedrukt te worden", aldus politiewoordvoerder Peter Boomsma. Agenten, die alleen via de achteringang de winkel konden bereiken, besloten vervolgens in overleg met Jamai, zijn manager en bodyguards om het programma in het magazijn voort te zetten.
quote:nee daar wordt ie écht niet lekkerder van
Op zondag 25 januari 2004 12:56 schreef schatje het volgende:
.......maar........dat is geen vrijbrief om die jongen met eieren te bekogelen.
De adel druipt ervan af
Dikke tranen stroomden langs het gezicht van moeder Bianca en ook vader Joop moest even diep slikken toen hun zoon Jamai zaterdagavond het podium van het Eftelingtheater in het beroemde sprookjespark opbeende. Niet als popidool, maar als de fiere tuinman Jonathan die met machtige halen met een flitsend zwaard een gigantische draak om zeep hielp en het lieftallige Doornroosje uit een 100 jaar durende slaap wakker kuste. De tranen waren niet van de spanning maar van trots.
Het was zo fantastisch om te zien, zegt een glimmende Bianca Loman. Ik groeide wel tot honderd meter de lucht in. Jamai heeft altijd willen spelen en zingen in een musical. En dan ook nog eens hier in de Efteling, waarvan hij al fan is sinds hij kan lopen.
Het ziet er uit alsof hij het al heel lang doet, terwijl dit de allereerste keer is, glundert Joop Loman net zo hard. Het is meer dan dat hij zich hier thuis voelt, hij is hier thuis!
De 17-jarige Idols-winnaar 2003 verblufte dit weekeinde de honderden die naar het Eftelingtheater waren gekomen met zijn musicaldebuut. Als Jonathan, de stoere zoon van de tuinman van het koninklijk kasteel en heimelijke liefde van prinses Doornroosje, maakte hij onder gejuich, van vooral heel veel kleine meisjes, zijn opwachting.
Natuurlijk was het spannend, lacht hij tevreden na afloop. Voor mij is het de eerste keer. Mijn ouders zitten in de zaal, veel bekenden, vrienden. Ik vond het in een woord ge-wél-dig! Spelen in een musical stond boven aan mijn verlanglijstje. Acteren en zingen, dat was altijd al mijn droomwens. Ik moet nog een hoop leren, maar dat zal ik altijd wel zeggen. Ik had wel wat last van mijn keel, maar ik geloof dat niemand er iets van heeft gemerkt. Ik vond het ook erg leuk dat mijn Idols-collega´s Marieke, Dewi en David er waren.
Grote Liefde
Boris Schreurs, de danser uit de begeleidingsgroep van Jamai, volgens De Bladen je Grote Liefde, heb ik vanavond niet gezien.
We zijn hele goeie vrienden, meer niet. Ach, ieder denkt er maar het zijne van, zegt Jamai schouderophalend. Boris komt dinsdag kijken. Er zullen in de loop der tijd wel meer vrienden en bekenden alsnog een avondje langs komen. Leuk! Iedereen moet komen! We staan hier nog tot 24 maart.
Pierre Kartner, alias Vader Abraham, was samen met zijn vrouw Annie naar Kaatsheuvel afgereisd. Ik was enorm benieuwd, zegt Pierre. Ik volg Jamai al vanaf het begin en ik had direct hoge verwachtingen van hem. Dat ventje heeft meer in zijn mars dacht ik, toen ik hem bij de voorrondes van Idols zo zag stuntelen. Dat bleek ook wel. Hij kan goed zingen en heeft een heerlijke uitstraling. De muzikaliteit tintelt door zijn lijf. Maar het is geen Ahoy´-man, dat is voor mij wel duidelijk. Laat de wijn maar rijpen, dacht ik. Stoot je kop maar hier en daar, maar jij komt wel op je plek.
Fantastisch
Ik zag in Jamai van meet af aan geen popidool, zegt Partner. Dat zag je overduidelijk tijdens dat malle, opgeklopte super-Idols-gedoe in Londen. Daar was hij helemaal niet op zijn plaats. Ik heb hem vanavond net zo fantastisch vanuit het Engels naar ABN (algemeen beschaafd Nederlands) horen omschakelen als Danny de Munk indertijd. Hij zingt met zijn hart. Jamai heeft karakter en is moedig. Hij roept, ik ben homo en klaar ermee! Geweldig toch? Alleen moet hij nog weg bij die brillenwinkel. Die onzin heeft hij helemaal niet nodig.
Vader Joop: Jamai voelt zich hier niet thuis, hij is hier thuis
Annie Kartner: Ik heb echt van hem genoten. Van de hele voorstelling, wat een talenten allemaal. Een heerlijk sprookje, helemaal in de traditie van de Efteling, vol met kabouters, toverkollen en feeën. Zeker! Toch jammer dat er geen smurf te bekennen valt, grapt Pierre.
Caroline de Bruijn en Erik de Vogel waren eveneens laaiend enthousiast over de 17-jarige Jamai. Ze hebben Jamai niet binnengehaald omdat hij een bekende Nederlander is. Dat is duidelijk, zegt Erik, sinds 1995 een van de pijlers van de hitsene ´Goede Tijden Slechte Tijden´ als de snoodaard Ludo Sanders. Hij is fantastisch gecast. Heel geloofwaardig. Hij is dan de tuinman in Doornroosje, maar hij speelt als een prins. De adel druipt ervan af! Erg sterk.
Ik heb begrepen dat hij maar heel kort heeft kunnen repeteren en slechts twee keer een doorloop van de musical heeft gedaan. Bewonderenswaardig hoor, vertelt Caroline, die eveneens een dragende rol heeft in GTST als Janine Elschot. Dit was een heerlijk avondje. Het is een volwaardige musical, een prachtig sprookje. De kinderen vonden het ook schitterend, alleen Solane (3) vond de draak toch wel erg eng. Nee, ik heb nooit in een musical gestaan. Lijkt me in dit geval best leuk. Ieder meisje wil immers wel eens een prinsesje zijn.
Tevreden
Erik daarentegen is wel eens gevraagd voor een rol in een musical. Ja, als Von Trapp in ´The Sound of Music´. Helemaal mijn rol, haha. Helaas, kon dat wegens andere verplichtingen niet doorgaan. Ik kan wel zingen. Ik heb een geschoolde stem. Ach, wie weet, ooit eens. Voorlopig ben ik zeer tevreden met wat ik nu doe.
En Jamai ook. Temidden van zijn collega´s, vrienden en familie drinkt hij na afloop van dit succesvolle debuutoptreden ontspannen lachend een drankje. Allemaal proosten ze op nog heel veel mooie voorstellingen. Vader Joop zei het een uurtje eerder al: Jamai voelt zich niet thuis, hij is thuis!
--------------------------------------------------------------------------------
Jamai als Jonathan, de heimelijke liefde van Doornroosje, kust de beeldschone prinses (Annemieke van Dam) na honderd jaar slaap wakker.
Annie en Pierre Kartner zijn vol lof over Jamai´s debuutoptreden: Ik verwacht dat Jamai binnenkort met zijn eigen liedjes komt. Als hij lekker zichzelf blijft zie ik hem over twintig jaar nog volop in de schijnwerpers. Hij heeft het in zich om een de Nederlandse Elton John of Randy Newman te worden. Nee, ik denk niet dat hij op een van mijn liedjes zit te wachten. Maar als hij wil, ga ik er graag eens met hem voor zitten."
Tv-helden Caroline de Bruijn en Erik de Vogel zijn net als alle honderden genodigden laaiend enthousiast over de uitvoering van het legendarische sprookje ´Doornroosje´. Een geweldige voorstelling!"
Marieke en Dewi feliciteren een totaal verraste Jamai met een grote bos bloemen. Je was helemaal top!". roepen beiden.
Apetrots vallen vader en moeder Loman hun zoon Jamai na afloop van zijn debuutoptreden om de nek. Ik hoop dat hij dit honderd jaar blijft doen", zegt Bianca tussen twee smakkerds door. Dit is helemaal zijn ding." Je was fantastisch," zegt vader Joop. Het mooiste compliment wat ik kan krijgen," glundert Jamai.
Wibi Soerjadi kwam samen met zijn persoonlijk assistente Henriëtte ten Broeke en zijn broer Wisnoe naar ´Doornroosje´. Ik ben gek op pretparken, met name de Disneyparken. Maar voor de Efteling heb ik ook een groot zwak. Maar mijn broer Wisnoe is helemaal idolaat van Jamai. Dit is een groot feest voor hem", vertelt Wibi. Zijn plaat ´Pieces of a Dream´ met stukken van onder meer Bach, Mendelssohn, Liszt, Chopin en Brahms, in november uitgekomen op zijn eigen label, Soerjadi Records, heeft inmiddels de gouden status. Dat is een hele overwinning voor me, na alle gehannes met mijn vorige platenmaatschappij", zegt de pianovirtuoos trots.
De Telegraaf mode- en lifestylespecialiste Fiona Hering genoot samen met haar dochtertje India met volle teugen van ´Doornroosje´. India is helemaal Jamai-fan. Hij doet het helemaal fantastisch, maar die zwarte fee (Betty Vermeulen) en die mallotige prins Maurice (Peter Lusse) vond ik ook helemaal top. Als iets in beginsel voor kinderen wordt gemaakt, wordt er lekker overdreven. Zo zouden musicalmakers vaker moeten denken. Dat is veel leuker!"
Marieke, samen met Loekie, de dochter van een goeie vriendin, is trots dat vandaag haarLoekie, de dochter van een goeie vriendin, is trots dat vandaag haar nieuwe single uitkomt. Ja, eindelijk! ´I´m a fool´, een lekker uptempo rocknummer. De clip draait al op de boxen, MTV en TMF. Het gaat over een meisje dat tegen een jongen zegt: vergeet me nou maar, ik ben niet zo lief als je denkt. Nee, het is niet autobiografisch", lacht ze. Maar nu ben ik het meest trots op Jamai. Ik vind hem wel lef hebben hoor!"
Musicalster Chaira Borderslee (´Fame´, Miss Saigon´, ´West Side Story´) was verbaasd over het gemak waarmee Jamai zijn rol neerzette. Zeker omdat het zijn eerste rol is. Het is ongelooflijk. Hij komt heel geroutineerd over. Die jongen heeft een enorme persoonlijkheid, dat kan niet anders. Petje af hoor! Zijn stem klinkt veel warmer en rijker dan ik ooit eerder van hem gehoord heb", zegt de beeldschone Chaira, die momenteel door het land trekt met de hoogtepunten uit de musical Aida. Dat is heerlijk om te doen. Vooral omdat we de nummers in de originele Engelse versie brengen. Engels is echt een universele taal. Ik kan er nog meer gevoel in leggen." TROS-presentator Ron Boszhard die al twee jaar de rol van de innemende verteller Theodoor voor zijn rekening neemt is zeer te spreken over zijn nieuwe collega: Jamai is heel enthousiast en geboren voor dit vak. Ik ben zeer verrast door dit professionele optreden. Je gaat toch gelijk in het diepe!"
Anita Witzier ziet ´Doornroosje´ voor de tweede keer. De eerste keer was in het Rotterdamse Luxor. Toen was mijn dochter Julia er niet bij. Ik vind het weer net zo leuk. En Jamai doet het fantastisch. Hij pas er helemaal bij."
Cabaretier Peter Lusse zet een doldwaze, onfatsoenlijke, maar zeer geestige prins Maurice neer.
FOTO´S: FRANS JONGEN
quote:Wat laag.... als je hem niet leuk vind is dat je eigen keuze, maar dan ga je toch nog geen eieren gooien. Gooi dan eieren naar een foto van hem als je die drang voelt
[Dit bericht is gewijzigd door sammielovesgreg op 26-01-2004 17:04]
Hij is nu nog erg jong misschien dat hij over een paar jaar wel meer respect krijgt van iedereen.
That's all
[Dit bericht is gewijzigd door DeSSie op 26-01-2004 17:18]
quote:Een tweede cd van Jamai zal er wel niet komen. Nee, deze jongen gaat het theaterwereldje in.
Jamai ster in Hello Dolly
Jamai neemt een nieuwe musicaluitdaging aan. Hij wordt een van de jonge sterren in de musical 'Hello Dolly', waarin Jos Brink en Willeke Alberti de hoofdrollen spelen.De Idolswinnaar zei gisteren 'ja' tegen producent Albert Verlinde. "We zijn er dolblij mee. Wij zijn ervan overtuigd dat Jamai een jong publiek naar deze heerlijke klassieke musical zal trekken."
Jamai krijgt in 'Hello Dolly' de rol van Barneby, de jonge winkelbediende die nog niks heeft meegemaakt, de liefde niet kent en Dolly achterna reist naar de grote stad om daar het echte leven te ontdekken.
Volgens Albert zal Jamai wel flink moeten trainen. "'Hello Dolly' is erg inspannend." Jamai zelf is blij met de nieuwe kans.
quote:Hij heeft toch een contract voor 3 cd's, zullen ze hem daar niet aan houden?
Op zaterdag 14 februari 2004 11:18 schreef schatje het volgende:[..]
Een tweede cd van Jamai zal er wel niet komen. Nee, deze jongen gaat het theaterwereldje in.
quote:Ik denk het niet eerlijk gezegd. Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk
Op zaterdag 14 februari 2004 11:19 schreef FierceDeity het volgende:[..]
Hij heeft toch een contract voor 3 cd's, zullen ze hem daar niet aan houden?
quote:Das waar maar dat gaat ze dan wel een hoop geld kosten. Contract moet afgekocht worden.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:23 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik geloof ook dat hij een contract heeft voor 3 CD's. Maar ja, platenmaatschappijen kunnen iemand zonder moeite dumpen.
quote:Platenmaatschappijen zorgen er heus wel voor dat in het contract staat dat men het op ieder moment kan ontbinden. Zo uitgekookt zijn ze wel.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:34 schreef -Vaduz- het volgende:[..]
Das waar maar dat gaat ze dan wel een hoop geld kosten. Contract moet afgekocht worden.
quote:Daar zit wel wat in ja.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:41 schreef schatje het volgende:[..]
Platenmaatschappijen zorgen er heus wel voor dat in het contract staat dat men het op ieder moment kan ontbinden. Zo uitgekookt zijn ze wel.
quote:Ik hoorde gisteren dat zijn tweede cd ergens in september moet uitkomen.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:18 schreef schatje het volgende:[..]
Een tweede cd van Jamai zal er wel niet komen. Nee, deze jongen gaat het theaterwereldje in.
quote:Hij tekende afgelopen week voor 120 afleveringen Hello Dolly. Idolsster Jamai gaat nu het echte musicalleven ontdekken. Een paar maanden in een bus langs zeventig theaters. Jos Brink wil onderweg zijn kennis aan hem overdragen. Albert Verlinde ziet een grote ster in de Idolswinnaar. "Kijk eens wat hij al kan. Hij is pas zeventien." De Schoonhovenaar zelf gaat binnenkort naar jazzballet. "Ik moet mijn dansbasis verbeteren." Jamai wordt groot.
JAMAI op eigen benen...
MUSICAL HELLO DOLLY ZORGT VOOR VERDIEPING...
De 17-jarige Jamai woont dichtbij het Amsterdamse Leidseplein en hij 'ontvangt' nu in het American hotel. "Ik drink hier's avonds graag een drankje." De Idols-winnaar van vorig jaar wordt met grote sprongen volwassen. Sinds drie maanden heeft hij een eigen Amsterdamse etage en woont hij alleen. "Ik ben nog wel vaak in Schoonhoven bij mijn ouders, en heus niet alleen voor de was. Maar ik geniet echt van het zelfstandig wonen. Je komt in een eigen ritme. Ontvangt vrienden, gaat uit, draagt zelf verantwoordelijkheid voor alles. Over hoe lang je slaapt, hoe veel je eet. Ik kan alleen niet koken, maar verder gaat het me goed af. Ik koop veel kant-en-klaarmaaltijden of ik eet op de Efteling, waar ik nu in de musical Doornroosje sta. Je kunt niet alles tegelijk leren. Ik word ook nog elke dag naar Kaatsheuvel gereden. Ik heb nog geen rijbewijs. Geen tijd voor rijles."
De jonge showbizzentertainer geniet het meest van de vrijheid. Hij ziet er ontspannen en zelfverzekerd uit. Glas water voor de stem. Manager op afstand, twee zitjes verderop. "Ik ben heel gelukkig nu. In Amsterdam kun je gewoon over straat lopen zonder dat je de hele tijd wordt lastiggevallen. Ik ga hier echt ongestoord uit. En weet je wat het gekke is, als je iets komt openen, moeten ze weer dranghekken zetten. Dan kom je blijkbaar officieel als Bekende Nederlander en staat iedereen wel in de rij voor een handtekening. Amsterdam is echt een gave stad."
Dat realiseert Jamai zich ook als hij weer even terug is tussen zijn oude vrienden van voor Idols. "Gisteravond was ik in Schoonhoven tijdens een talentenjacht, waar ik ooit ook mijn eerste dingen deed. Het kwam toch allemaal een beetje kneuterig over. Dan besef je pas hoe veel verder ik ben gekomen. Ik leef in een volkomen andere wereld. De volwassen artiestenwereld. Alles is in stroomversnelling gegaan. Eind juni word ik achttien, maar ik heb al in Ahoy' opgetreden. Als je het zo bekijkt, is het toch krankzinnig."
Ervaren
Hoewel Jamai kritiek heeft gehad op Idols, beseft hij dat hij zijn grote kans door het programma heeft gekregen. "Ik kijk nu ook zo vaak ik maar kan. Wat me opvalt, is dat de kandidaten deze keer wat ouder zijn dan vorige keer en meer ervaren. Mijn favoriet is Irma. En dat is Jim met mij eens. Afgelopen zaterdag belden we elkaar er spontaan over op. Irma is al zo veel verder dan wij waren in de workshops. Ze kan al die riedeltjes al met haar stem die wij nog moesten leren."
Albert Verlinde is aangeschoven na anderhalf uur in de file te hebben gestaan. De RTL Boulevard-presentator en tegelijkertijd succesvol musicalproducent ziet Jamai weer voor het eerst sinds de auditie. Drie kussen op zijn wangen ter begroeting: "Ik ben hartstikke blij dat je 'ja' hebt gezegd. En ik geloof dat deze musical je veel gaat brengen. Het is echt een klassieker. Ik zie het als een verdieping van je carrière."
Jamai: "Als ik naar de toekomst kijk, zie ik mezelf over tien jaar niet als popzanger, maar meer als allround entertainer. Daarom doe ik nu zoveel mogelijk tegelijk. Volgende week komt mijn nieuwe plaat uit, Wango Tango. Ik heb auditie gedaan voor een paar speelfilms, overigens nog zonder resultaat." Lacht: "Moet misschien nog een beetje aan het acteren werken. Ik sta in de musical Doornroosje en nu straks dus in Hello Dolly. Die musical is qua dansen en acteren een grote klus. Ik probeer zoveel mogelijk te leren. Ga binnenkort naar mijn eerste jazzballetles."
Albert glundert: "Jos Brink kan niet wachten om met je te gaan toeren. Hij weet zoveel van het musicalvak. Hij gaat je volstoppen met kennis."
Zorgvuldig formuleert hij: "Het is geweldig om met zo'n talentvol mens aan de gang te mogen gaan. En Jamai is enorm populair. Wij geloven dat hij een heel jong publiek naar Hello Dolly zal trekken. Je hebt met een echt idool te maken, tenslotte. Toen wij na Jamai's auditie even wilden overleggen, is de jury naar de gang gegaan, terwijl Jamai in het lokaal achterbleef. Normaal gaat dat uiteraard andersom. Maar in een lokaal in de buurt kregen tienermeisjes Spaanse les. Als Jamai naar buiten had gemoeten, was die Spaanse les ongetwijfeld onderbroken."
Eieren
Meisjes adoreren Jamai nog altijd. Ondanks het feit dat hij 'uit de kast' is gekomen als homoseksueel. "Het is 2004, blijkbaar vindt niemand dat meer interessant", bromt de manager vanaf de achtergrond. Maar Jamai is kort na zijn onthulling wel met eieren bekogeld. Jamai schampert: "Kinderachtig gedrag van een paar opgeschoten knapen. Het viel alleen nog niet mee om die rommel uit mijn kleren te krijgen. Verder kan ik er niet mee zitten."
In Hello Dolly krijgt Jamai de rol van Barnaby, een 17-jarige jongen die alles aan het leven nog moet ontdekken. Samen met Cornelius (gespeeld door Barend van Zon), die met zijn 34 jaar ook nog nooit een vrouw heeft gekust, besluit hij in de grote stad het leven te gaan ontdekken. Ze worden alle twee verliefd op respectievelijk de eigenaresse en een hulpje in de hoedenwinkel. Albert: "Willeke Alberti, die Dolly speelt, is fanatiek aan het sporten en afvallen om helemaal klaar te zijn voor de rol. Melissa de Winter, die Jamai tegenspel geeft, ook dancecaptain. is. En zij was, net als wij, aangenaam verrast door wat Jamai op de audities presteerde. Hij walste zo met haar weg."
Schaven
Jamai eerlijk: "Ik ben duizend doden gestorven, want aan mijn dansen moet nog wel wat worden gedaan. Bij de danslessen tijdens Idols ging ik steevast links als de groep naar rechts moest en sindsdien is het wel een stuk beter geworden, maar ik moet nog veel schaven. Ik maak me ook zorgen, want Barnaby in de film Hello Dolly schijnt nogal een acrobaat te zijn, met salto's en spagaten." Albert stelt gerust: "Je hebt een ballet van twaalf dansers achter je. Zij slepen je daar wel doorheen. En we gaan uit van wat JIJ kunt." Jamai roept dat hij tussen nu en de eerste repetities in september nog veel zal leren. Albert reageert gekscherend "oké, een dubbele salto dus."
Jamai trekt een gek gezicht. Albert: "Het komt wel goed met die jongen!"
Hij heeft het druk.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:55 schreef farfavour het volgende:
Leeft hij eigenlijk nog?
Volgens mij alleen, heeft geen vriend meerquote:Op dinsdag 2 maart 2004 22:46 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Hij heeft het druk.
Jamai betrekt woning met vriend.
Zelfde als Jamai.... misschien daarom?quote:Op zaterdag 24 april 2004 10:54 schreef Christine het volgende:
Jee, deze was ver weggezakt...
Probablyquote:Op zaterdag 24 april 2004 11:01 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zelfde als Jamai.... misschien daarom?
quote:En dit is de nieuwe Jamai! Zonder bril en als sprookjesprins gaat hij vanaf 21 januari aan het werk in de musical Doornroosje in het Efteling-theater. Jamai heeft al eerder aangegeven dat hij graag verder zou gaan in een musical en het gaat er nu echt van komen. De 17-jarige Idolwinnaar krijgt de hoofdrol van tuinmanszoon Jonathan, die uiteindelijk prins wordt als hij Doornroosje heeft wakkergekust.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |