abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 april 2005 @ 23:10:13 #76
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_26085705
Wanneer ik op internet een beetje rondkijk over uittreding lijkt het wel erg commercieel te worden... Straks gaat men nog particuliere bedrijven oprichten in de "droomwereld"...
Ach, ik ben zelf nog nooit bewust uitgetreden; ik raak te enthausiast als ik bijna zo ver ben...
The best thing about the truth is that you can make it up...
pi_26085862
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 21:24 schreef Siriusje het volgende:
Stenny.. hoe krijg je ZO veel uittredingen :s

advies? ;p
Dat is een goede vraag. Als iets mij kenmerkt, is het wel, denk ik, het feit dat mijn geest vrij is. Hoe krijg je een geest vrij? Zorg dat niets je belemmert, bij mij werkt het dat ik geen geloof aanhang, dat ik geen last van mijn geweten heb, dat ik mijn gevoel volg en mij niet stoor aan wat de wereld van mijn denkbeelden denkt. Ik ben niet heilig, dus dat is geen voorwaarde.
pi_26085988
quote:
Ach, ik ben zelf nog nooit bewust uitgetreden; ik raak te enthausiast als ik bijna zo ver ben...
Herkenbaar: maar je kunt hier overheen komen. Beheers jezelf op dat moment: speel desnoods dat je nonchalant voor jezelf reageert, blijf rustig liggen en observeren...besef wat er vanaf hangt, dan schiet je er vanzelf een keer echt helemaal uit en geen angst: dit is natuurlijk, en je komt gewoon weer terug.
pi_26086332
Ben jij dat trouwens op je avatar?

Uittreden lijkt me wel leuk om een keer mee te maken, maar het is niet iets om mee te kloten vind ik.
Children of the night. What music they make.
pi_26086433
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:34 schreef DeHovenier het volgende:
Ben jij dat trouwens op je avatar?

Uittreden lijkt me wel leuk om een keer mee te maken, maar het is niet iets om mee te kloten vind ik.
Ja, dat ben ik. Saai he, dat ik mezelf neerzet, maar ik heb niets anders dan mezelf te bieden. Nouja: ermee kloten: als het je blijft overkomen, probeer je er toch iets constructiefs mee te doen, ik althans. En als je dat doet, merk je dat uittreden als ademen voor je geest is, heel natuurlijk en...heel noodzakelijk. Nogmaals: iedereen doet het, maar nog niet iedereen bewust.
  vrijdag 8 april 2005 @ 23:50:42 #81
118683 Siriusje
www.lolman.tk ^^
pi_26086703
Als het zo bewust is en je het je kunt herinneren. Kun je jezelf dan ook "als het ware" in je bed zien liggen als je slaapt? ;o
I swear I hear your voice, driving me insane
pi_26091425
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:50 schreef Siriusje het volgende:
Als het zo bewust is en je het je kunt herinneren. Kun je jezelf dan ook "als het ware" in je bed zien liggen als je slaapt? ;o
Zeker, dat is een kenmerk van uittredingen, maar jij slaapt niet, je lichaam slaapt.

Sten
pi_26093958
U are subject of mind control..

Neej geintje. Ik denk dat het gewoon beetje toeval is.
pi_26094532
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:32 schreef NoXxa het volgende:
U are subject of mind control..

Neej geintje. Ik denk dat het gewoon beetje toeval is.
Eeen beetje toeval? Al sinds mijn 18e (ben nu 37) gemiddeld zo'n 50 keer per jaar bewuste uittredingen? Dan is het toch wel heel gestructureerd toeval.
  zaterdag 9 april 2005 @ 14:23:39 #85
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_26096523
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 22:12 schreef DeHovenier het volgende:
Het heeft niet veel zin om over goed en kwaad te discussieren...dat is zo een universeel iets, en iedereen gelooft/is overtuigd/denkt wat anders
goed is al dat naar vrede leidt, en kwaad is al dat naar chaos leid. Lijkt me een plausibele definitie. De definitie Vrede hoeft niet gedefineerd te worden, en chaos ook niet. Dat zijn -als het goed is- een van de weinige definities die absolute waarden hebben. of zie ik dat fout?
Vrede is een constante rust en balans in je leven, chaos is kenmerkend als Ups en Downs, waarvan de strekking niet gelijk verdeeld hoeft te zijn.
  zaterdag 9 april 2005 @ 23:46:21 #86
118660 Proefkonijn
Een konijn is fijn
pi_26112336
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:03 schreef Bastian het volgende:
nogmaals ik kan niet zeggen wat jullie wel en niet moeten doen...
Er is alleen een God die ontzettend veel van je houd (wat je ook gedaan hebt!) die liever niet heeft dat wij dat doen!
(let op: ADVIES)
Je dwaalt er namelijk mee van god AF...
Ik reageer wat laat, maar toen ik deze thread las wilde ik hier toch graag op de uitspraak van Bastian reageren en ook omdat het onderwerp uittreden mij interesseert...
Persoonlijk ben ik van mening dat er geen God is die van mij houdt. Ik denk dat men moet leren van zichzelf te houden en zichzelf te accepteren zoals men is (dat is al een hele opgave). Ik denk dat goed en kwaad in elk mens schuilt. Goed is zeg maar wat u God noemt en kwaad is wat u Satan noemt. Ik ben van mening dat ze beide in de mens zitten en zich niet daarbuiten bevinden.
Als er een God zou zijn die veel van mij zou houden (ongeacht het aantal misdaden dat ik begaan zou hebben) dan zou ik alles kunnen doen wat ik wil want God vergeeft het mij toch. Waarom zou ik dan geen uittreding kunnen doen als ik weet dat God mij toch vergeeft?

Ik heb de bijbel een lange tijd terug gelezen. Niet omdat ik een geloof aanhang, maar puur omdat ik wilde weten wat erin stond vermeld (en op de hoogte wilde zijn). Ik vond het prachtige verhalen, maar erg uit de tijd. Ik doel dan op de delen waar vermeld wordt dat mensen hun behoeften buiten de stadspoorten moeten doen en dergelijke. Daarnaast heb ik niet het idee dat het voor alle volkeren bedoeld is, maar meer dat het voor dat bepaalde tijdsbestek van toepassing was. Ik ben in ieder geval niets specifieks tegengekomen waaruit bleek dat het op de huidige tijd van toepassing is.

Iemand op de radio hoorde ik eens zeggen: "Vertrouw op God maar zet uw fiets op slot".
Ik meen mij te herinneren dat het Jan Papparazzi was.

Enfin, over uittreding gaat het hier. Het lijkt me waanzinnig spannend om mee te maken. Helaas kan ik mij niet tot de gelukkigen prijzen want het is mij nog nooit gelukt. Wel wat hierboven is beschreven, dat ik in bed lig, mijn ogen dicht doe en dat het gaat draaien. Net of je achteruit gezogen wordt en dat je je duizelig voelt worden. Dit heb ik een paar keer gehad maar dan doe ik mijn ogen open en dan is het weg (en nee... dat kwam niet door overmatig alcoholgebruik ). Misschien moet ik de volgende keer als ik dit weer eens heb m'n ogen dicht houden om te zien wat er dan gebeurd (waarschijnlijk word ik dan misselijk). Wie weet leidt het tot uittreding...
pi_26113207

Zou wel grappig zijn als je voor een uittreding kan zorgen dmv je ogen dicht te blijven houden als alles gaat draaien..maar ik denk van niet. Het is wel een interessant onderwerp.

En ik denk dat je het Oude Testament hebt gelezen, en het zijn idd mooie verhalen
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 16 april 2005 @ 14:07:16 #88
6036 Jip
www.kindersurfpagina.nl
pi_26270341
quote:
Op donderdag 7 april 2005 19:59 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Een manier die ooit uitgelegd is, is dmv. in een diepe trance te raken/mediteren:

• Op een confortabele manier gaan liggen of zitten en dan al je ledematen 1 voor 1 ontspannen en je gedachten leeg maken. Met de ogen dicht natuurlijk, werkt beter.
• Rustig ademhalen en tot 100 tellen ofzo, bij elke ademhaling een tel. Of je indenken dat je een trap af loopt en bij elke ademhaling een trede lager gaat.
• Als je het goed doet dan verdwijnt langzaam het gevoel in je ledematen... ofwel je voelt niet meer helemaal hoe je erbij ligt ofzow. Je kan dan wat gesuis in je hoofd horen en je lichaam kan gaan tintelen alsof er een elektrische stroom doorheen loopt.
• Op een gegeven moment voel je je dieper in de trance wegzakken, waarna je ledematen zwaar aan kunnen gaan voelen of juist verlamd lijken.
• Op dat moment moet je proberen relaxed te blijven (tjah 't is ff vreemd om te ervaren de eerste keren) en je een punt in de verte voorstellen waar je je naar toe wil bewegen, of je indenken dat je je ergens anders in de kamer ofzow bevindt... met een beetje geluk beweeg je uit je lichaam naar dat punt toe.

Zoiets dacht ik dat het was.
dit lijkt heel veel op zelfhypnose,ik heb er eens over gelezen.
veel weet ik er niet over,google maar even
Je kan veel dingen aannemen maar je kan niks zeker weten...
pi_26271249
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:15 schreef Stenny het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag. Als iets mij kenmerkt, is het wel, denk ik, het feit dat mijn geest vrij is. Hoe krijg je een geest vrij? Zorg dat niets je belemmert, bij mij werkt het dat ik geen geloof aanhang, dat ik geen last van mijn geweten heb, dat ik mijn gevoel volg en mij niet stoor aan wat de wereld van mijn denkbeelden denkt. Ik ben niet heilig, dus dat is geen voorwaarde.
Een vrije geest, niet belemmerd door gewetenslast en conventies.......

Ik geloof niet dat iemand zo heilig kan zijn dat ie nooit iets doet dat waarbij het geweten niet om de hoek komt kijken. Tenzij je geen sociaal leven hebt en dus geen fouten in de interactie met anderen kunt maken. Maar je zei zelf al dat je niet heilig bent.
Dan moet ik wel bijna tot de conclusie komen dat er sprake is van geen geweten hebben waarvan je dan ook geen last hebt. En dat lijkt me nou niet iets om te beweren.

Hoewel de discussie ging over uittredingen en niet over goed vs kwaad, kun je je er toch niet aan onttrekken dat de discussie wel gevoerd moet worden op het moment dat je geest vrij moet zijn, ook van gewetens kwesties, als voorwaarde voor uittredingen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_26275350
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:39 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Een vrije geest, niet belemmerd door gewetenslast en conventies.......

Ik geloof niet dat iemand zo heilig kan zijn dat ie nooit iets doet dat waarbij het geweten niet om de hoek komt kijken. Tenzij je geen sociaal leven hebt en dus geen fouten in de interactie met anderen kunt maken. Maar je zei zelf al dat je niet heilig bent.
Dan moet ik wel bijna tot de conclusie komen dat er sprake is van geen geweten hebben waarvan je dan ook geen last hebt. En dat lijkt me nou niet iets om te beweren.

Hoewel de discussie ging over uittredingen en niet over goed vs kwaad, kun je je er toch niet aan onttrekken dat de discussie wel gevoerd moet worden op het moment dat je geest vrij moet zijn, ook van gewetens kwesties, als voorwaarde voor uittredingen.
Okay laat ik het dan zo zeggen: mijn geweten is dermate vrij in mijn eigen beoordeling (!), dat ik mijn geest leeg kan maken om zo de ruimte te scheppen (...) voor een uittreding. Ik denk dus dat voor iedere persoon geldt dat die persoon voor zijn/haar eigen gevoel vrij moet zijn...ter beoordeling kennelijk dus van jezelf.

Sten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')