abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 december 2003 @ 22:48:29 #126
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_15653992
"Ik heb weleens wat gejat bij de V&D" , klonk me toch erg on-Balkenends in de oren.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_15654689
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:48 schreef Kaalhei het volgende:
"Ik heb weleens wat gejat bij de V&D" , klonk me toch erg on-Balkenends in de oren.

Hij's wel eerlijk.

pi_15654691
dubbeltjes

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 23-12-2003 23:15]

dinsdag 23 december 2003 @ 23:30:26 #129
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15655470
Misdaadverslaggever blijf bij je leest!
Soms is het beter iets moois te verliezen, Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
  dinsdag 23 december 2003 @ 23:33:24 #130
16305 Jappie
parttime reverend
pi_15655544
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 23:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Hij's wel eerlijk.

Hmm...weet jij meer dan ik ?

Hoe weet jij zeker of hij niet ook nog een hele hoop verzwijgd ?

Maar ff buiten zijn al dan niet eerlijkheid om........absoluut de foute man om op te stemmen. Indien je zijn tvprogramma de laatste jaren een beetje frequent hebt bekeken moet het toch op zijn minst zijn opgevallen dat de man alleen maar oog en oor heeft voor zijn eigen "waarheid". Bovendien spreekt de ijdelheid uit alles wat ie doet of zegt. Die gaat daar echt niet zitten om verantwoordelijk bestuur ten toon te spreiden.......voor hem telt alleen de "glory".

Kort gezegd: "Lekker wegblijven uit DenHaag Peter...blijf maar lekker speur(k)neus spelen...dat doe je goed."

woensdag 24 december 2003 @ 00:07:19 #131
53233 MarinusWA
Neo Essentialist
pi_15656562
Ik heb vandaag met immer stijgende verbazing dit media circus(je) aangezien. Tot vanochtend wist ik nog niet eens dat de heer De Vries mogelijk een politieke partij op ging richten. En nu zijn we een paar interviews, nieuwsberichten en een De Hond Peiling verder.
Een peiling die beweert dat De Vries nu al goed is voor 10 zetels. En dat terwijl hij nog niet eens een naam, laat staan een programma heeft. Ik zag zelfs al iemand in dit topic over demonisering praten terwijl het hele gebeuren nog geen dag oud is.

In plaats van jezelf druk te maken over de mogelijke inslag van een eventuele partij van de heer De Vries lijkt het me beter om jezelf af te vragen wie de mensen achter die 10 zetels zijn. Waarschijnlijk voor een groot deel de waan van de dag maar goed.
Ik vind het behoorlijk eng dat mensen hun mogelijke stem zomaar geven aan een persoon die alleen maar een naamsbekendheid heeft en verder niets. Waan van de dag of niet. De poll is waarschijnlijk grotendeels inaccuraat maar de uitkomst staat er toch maar mooi. 10 zetels voor De Vries.

Het feit dat er mensen zijn die alleen al met de gedachte spelen om te stemmen op wat de media hen voert, ondanks het totale gebrek aan standpunten van een nog niet eens bestaande partij, vind ik geen prettige gedachte.

woensdag 24 december 2003 @ 00:34:09 #132
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_15657135
Dit toont het gebrek van het huidige politieke stelsel aan. Als zoveel mensen op een dergelijk figuur willen stemmen, dan is er toch een tekort aan de aanbod kant van dergelijke partijen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 24 december 2003 @ 00:38:39 #133
71336 DouweAlfa
wij Maituna wij?
pi_15657210
Mijn intuitie zegt mij: is eng gevaarlijk kereltje!
Welke Geest stuurt ons Leven en Waarheen'.Derde Factor..Libido (M.L.P)
pi_15657234
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:34 schreef Kaalhei het volgende:
Dit toont het gebrek van het huidige politieke stelsel aan. Als zoveel mensen op een dergelijk figuur willen stemmen, dan is er toch een tekort aan de aanbod kant van dergelijke partijen.
Als zulke mensen op De Vries willen stemmen zonder te weten wat zijn beginselen zijn, zou dit er dan niet op duiden dat ze de partijprogramma's van de bestaande partijen niet goed hebben gelezen ?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  woensdag 24 december 2003 @ 00:57:35 #135
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_15657545
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:39 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Als zulke mensen op De Vries willen stemmen zonder te weten wat zijn beginselen zijn, zou dit er dan niet op duiden dat ze de partijprogramma's van de bestaande partijen niet goed hebben gelezen ?

Welk percentage van de stemgerechtigden zou echt lezen? (en dan bedoel ik uiteraard niet het lezen van de folder met aanbiedingen van de C1000)
  woensdag 24 december 2003 @ 01:16:49 #136
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_15657842
Ben me er net van bewust dat ik Peter nu vaker op TV zal zien. Met name op de publieke zender. Toch een vreemd gevoel, heb ik elke keer als ik een commerciele TVpersoonlijkheid op Ned 1,2 en 3 zie. D'r vloekt iets,maar ik weet niet wat.
Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_15660422
Wel humor dat Heinsbroek contact heeft gezocht met Peter R. Lijkt wel of hij in z'n broek schijt met z'n baggerpartij
pi_15660726
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:38 schreef DouweAlfa het volgende:
Mijn intuitie zegt mij: is eng gevaarlijk kereltje!
Vind ik wel meevallen. De antwoorden die hij gaf vond ik nu niet echt extreem. Sommige punten zijn ronduit liberaal te noemen, zoals werken aan legalisering van alle drugs.
pi_15660775
quote:
Op woensdag 24 december 2003 08:37 schreef pberends het volgende:
Wie kan het AD quoten:

http://www.ad.nl/gatekeeper/login.jsp?nextUri=%2Fartikelen%2FNieuws%2F1072161002356.html

quote:
Tien zetels al binnen bereik

Peter R. de Vries bestormt Binnenhof

Van onze politieke redactie

Na jaren van misdaadverslaggeverij wil Peter R. de Vries het Binnenhof bestormen. De journalist wil bij de volgende Tweede-Kamerverkiezingen meedoen met een nieuwe partij met als speerpunten: veiligheid, rechtspraak en misdaadpreventie. De reacties zijn enthousiast. Volgens een peiling kan hij al op 10 zetels rekenen.

Wat moet Peter R. de Vries nou in de politiek?

,,Als misdaadverslaggever kijk ik al 25 jaar in de keuken van politie, justitie, advocatuur en rechtspraak. Er gaat zo ongelooflijk veel mis. Alle pogingen van de Tweede Kamer het beleid bij te sturen verzanden in compromissen en handjeklap. Ik wil niet meer alleen bij de stuurlui aan de wal blijven roepen dat het niet deugt.''

Is het dan zo'n puinhoop?

,,Ja, er gaat heel veel fout, bijvoorbeeld in de rechtspraak. Rechtbanken hebben niet genoeg geld om hun werk goed te doen. De politiek wil dat ze meer zaken produceren, maar bezuinigt wel miljoenen. Dan staat daar een president van een rechtbank dossiers te kopiëren, omdat zijn secretaresse ontslagen is. Een ander voorbeeld: iedereen zegt dat het aantal recidivisten omlaag moet, maar vervolgens bezuinigen diezelfde politici op de reclassering.''

Waarom meldt u zich niet bij een bestaande politieke partij aan?

,,Ik wil niet bij die eenheidsworst op het Binnenhof horen, want ik ben nooit zo geneigd tot compromissen. Van veel Kamerleden word ik een beetje misselijk. Die zeggen in een gesprek onder vier ogen dat ze het met mee eens zijn en bijvoorbeeld ook een liberaler drugsbeleid willen. Maar in het openbaar zeggen ze iets anders, omdat ze het niet aan hun achterban kunnen verkopen. Dat verafschuw ik.''

Belooft u dat uw naam op de volgende kieslijst prijkt?

,,Ik overweeg het heel serieus. Het ligt eraan hoe men op mijn gedachten reageert. Dat peilen we links en rechts al. Ik wil kunnen werken met een keurkorps uit de justitiewereld, allemaal vakmensen. Bij de LPF hebben we gezien welke problemen ontstaan als een partij alleen maar een voorman heeft die aanspreekt.''

U aast zeker wel op een zeteltje of 20?

,,Mijn inspanningen zijn er niet op gericht in de marge mee te doen. Hoe meer zetels, hoe groter de kans dat we kunnen meedoen aan een kabinet. Dan hebben we de meeste mogelijkheden de beslissingen in Den Haag te beïnvloeden.''

'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_15660935
quote:
Op woensdag 24 december 2003 09:32 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

[..]

Klinkt goed toch.
  woensdag 24 december 2003 @ 09:54:17 #142
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15661099
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 23:33 schreef Jappie het volgende:

Indien je zijn tvprogramma de laatste jaren een beetje frequent hebt bekeken moet het toch op zijn minst zijn opgevallen dat de man alleen maar oog en oor heeft voor zijn eigen "waarheid".

Dat is wel zo, maar het vervelende voor de critici is dat Peter ook altijd gelijk heeft. HP/De Tijd heeft hem eens een hak willen zetten, maar zijn door de raad voor de journalistiek op de vingers getikt.
quote:
Bovendien spreekt de ijdelheid uit alles wat ie doet of zegt. Die gaat daar echt niet zitten om verantwoordelijk bestuur ten toon te spreiden.......voor hem telt alleen de "glory".
Ik noem Wouter Bos...
quote:
Kort gezegd: "Lekker wegblijven uit DenHaag Peter...blijf maar lekker speurneus spelen...dat doe je goed."
Ik ben het wel met je eens dat er dan een goed tv programma verloren gaat. Het enige fatsoenlijke programma wat ik kijk is dat van Peter. Mijn tv kan dus weg...
Hamelen
  woensdag 24 december 2003 @ 10:59:52 #143
16305 Jappie
parttime reverend
pi_15662640
quote:
Op woensdag 24 december 2003 09:54 schreef Koos_26 het volgende:

Dat is wel zo, maar het vervelende voor de critici is dat Peter ook altijd gelijk heeft. HP/De Tijd heeft hem eens een hak willen zetten, maar zijn door de raad voor de journalistiek op de vingers getikt.

Waarschijnlijk verwijs je hier naar een stuk van ca 1 jaar geleden waarbij het HP hem verweet geen hoor en wederhoor toe te passen ?
Ik wist niet dat dat nog een rectificatie had opgeleverd, maar goed dat is ook eigenlijk niet zo belangrijk. Ik geloof niet zo in "onfeilbaren" en zonder dat ik daar bewijzen voor heb durf ik de stelling wel aan dat ook Peter niet onfeilbaar is; dat ook zijn "waarheid" gaten vertoont. Het gevaarlijke in zijn geval vind ik nou juist dat hij blind lijkt voor zijn eigen fouten "gecombineerd" met de aanwezige ijdelheid en drammerigheid. Ik huiver bij de gedachte dat deze man gedreven door zijn eigen waan hele grote fouten gaat maken en deze vervolgens met de gladde praatjes van een autoverkoper (een eigenschap waar hij ook patent op lijkt te hebben) rechtbreit.

Dan kun je ongetwijfeld een aantal politici opnoemen die een of meerdere eigenschappen met hem gemeen hebben, maar dan komt daar bij Peter ook nog een behoorlijke dosis "over lijken gaan lef" om de hoek kijken die maakt dat ik hem liever niet zo machtig zie worden.

Aan de andere kant moet ik zeggen dat wat hier een paar posts boven beschreven staat over zijn partij's ideeen over totale legalisering van drugs of zijn opmerkingen over domme bezuinigingen bij de reclassering van de huidige politiek absoluut mijn goedkeuring kunnen wegdragen. Grote kans dus dat ik me in nog wel meer politieke ideeen van hem zou kunnen vinden.

Ik vind HEM persoonlijk gewoon een beetje te tricky voor zo'n machtige positie. Zeker in deze periode waar een groot deel van de bevolking heeft laten zien te verlangen naar de nieuwe "messias". Ik heb het niet zo op dat soort heldenverering binnen de politiek.

Zou iedereen gewoon zelf een beetje nadenken dan zouden we dat ook helemaal niet nodig hebben.

pi_15663516
Als ik meneer De Vries goed begreep in zijn NOVA-interview, is zijn belangrijkste motivatie dat er veel misstanden zijn, vooral aan de justitie-kant. Hij lijkt me daarin oprecht gemotiveerd, maar ik heb de stellige overtuiging dat hij als onderzoeksjournalist meer tegen die misstanden kan doen dan als kamerlid of fractievoorzitter, ja zelfs als minister. HIj zou in de politiek binnen de kostste keren gefrustreerd raken door de Haagse stroperigheid. Het lijkt me zowel voor Nederland als voor meneer De Vries beter als hij via de TV probeert de misstanden aan de kaak te stellen.
Slaapt winter
en zomer
pi_15663731
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 10:30 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

"Het is tijd voor een andere aanpak."

"Ik vind het nu te vroeg om al een soort partijprogramma te ontvouwen, maar ik weet door mijn jarenlange ervaring op misdaadgebied wel wat er schort aan het veiligheidsbeleid."

Als ik dit zo hoor dan denk ik dat het dezelfde kant op gaat als Ratelband.nl en Heinsbroek z'n cluppie. Ze denken dat de naam voldoende is om te scoren, maar als je het goed bekijkt is er een totaal gebrek aan politieke inhoud. "Weten waar het aan schort" is niet voldoende, politiek gaat er om dat je oplossingen aan draagt.

Maar goed, hij heeft waarschijnlijk nog een paar jaar tot de volgende verkiezingen, we zullen zien wat dit wordt.

Dit is werkelijk het stomste wat ik vandaag heb gelezen! Hoe kun je nu de politiek overlaten aan zo`n rioolrat als Peter R de V. De man is corrupt, eet van 2 walletjes, en loopt zeker nog eens tegen de verkeerde op. Hij lost namelijk van alles op maar is hij integer? Als je de wet gaat handhaven op de PR de V- methode dan is dat normvervaging in ultima forma. Spaar me!
Dode vis drijft met de stroom mee, levende vissen zwemmen tegen de stroom in.
pi_15663794
Wie heeft het onderzoek eigenlijk gedaan waaruit blijkt dat hij 10 zetels zou winnen?
Aldus.
pi_15663838
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:48 schreef gitane het volgende:

[..]

. De man is corrupt, eet van 2 walletjes, en loopt zeker nog eens tegen de verkeerde op.

De gemiddelde Nederlandse politicus beschreven...
pi_15664091
Van mij mag hij best wat zetels halen. Lijkt me een intelligente en -in tegenstelling tot Fortuyn- ook een redelijke en genuanceerde man.
pi_15664161
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:50 schreef Z het volgende:
Wie heeft het onderzoek eigenlijk gedaan waaruit blijkt dat hij 10 zetels zou winnen?
Wat ik al dacht; een peiling van Maurice de Hond met z'n 'telegraafpanel'. Weinig representatief onderzoekje dus...
Aldus.
  woensdag 24 december 2003 @ 12:27:32 #150
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15664750
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:04 schreef Z het volgende:

[..]

Wat ik al dacht; een peiling van Maurice de Hond met z'n 'telegraafpanel'. Weinig representatief onderzoekje dus...

Maurice de Hond heeft al ook al aangegeven dat Nieuwrechts op 6 zetels kan rekenen. Maar in de "echte peilingen" zie ik die partij nog niet terug.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')