quote:Door dit soort reacties ben ik echt anti-D66 geworden. Je wordt echt simpel van die typische reacties die mensen op Peter R. de Vries zijn idee hebben
Op woensdag 24 december 2003 12:30 schreef Theomaster het volgende:
Charlie da Silva als minister erbij...
quote:Maar bij de normale peilingen zeggen mensen denk ik veel minder snel dat ze op NieuwRechts gaan stemmen. En het is ook niet zo gek dan nieuwe partijen amper voorkomen in de peilingen. Het is nog lang geen verkiezingstijd namelijk, het gros van de mensen heeft het al druk genoeg met het onthouden van de namen VVD, PvdA en CDA.
Op woensdag 24 december 2003 12:27 schreef Sidekick het volgende:[..]
Maurice de Hond heeft al ook al aangegeven dat Nieuwrechts op 6 zetels kan rekenen. Maar in de "echte peilingen" zie ik die partij nog niet terug.
quote:Zijn manier van 'wegen naar de nederlandse bevolking' is ietwat dubieus. Dat komt de validiteit van zijn onderzoeken nooit ten goede. Hij neemt een steekproef uit zijn panel en 'weegt' die naar de nederlandse bevolking (ander kan je er geen uitspraken over doen). En ik ben het nooit eens met zijn vraagstelling, die is soms 'wat' suggestief.
Op woensdag 24 december 2003 12:27 schreef Sidekick het volgende:[..]
Maurice de Hond heeft al ook al aangegeven dat Nieuwrechts op 6 zetels kan rekenen. Maar in de "echte peilingen" zie ik die partij nog niet terug.
quote:Hoe zou dat komen? Ow wacht, hij heeft een eigen televisieprogramma waar nooit in geknipt wordt om een beter programma te maken. Stom van me.
Op woensdag 24 december 2003 12:42 schreef Theomaster het volgende:
Ik schat Peter R. de Vries vrij hoog in, gezien ik hem feitelijk nooit betrap op enige onzin.
Ik weet nog goed hoe Pieter Storms een leuk detail wegknipte in zijn programma Breekijzer. Hij was met iemand naar een burgemeester gegaan, maar het stukje dat de man de burgemeester probeert te meppen is eruit geknipt, anders is de beeldvorming niet goed natuurlijk.
Denk je echt dat het tv-programma van de Vries een echt realistisch beeld geeft van de Vries?
quote:Ik word ook strontziek van die reacties zoals "hij heeft ongure vriendjes" etc. Iedereen praat elkaar maar na.
Op woensdag 24 december 2003 12:42 schreef Theomaster het volgende:
Ook sarcasme en satire horen erbij Pberends.. Daarmee heeft het huidige kabinet de nodige moeite. Op het moment dat Peter R. de Vries een rol gaat spelen in de politiek, zullen ook dit soort opmerkingen naar voren komen. Die moeten verder dan ook niet serieus genomen worden, net zoals de satire rondom het koningshuis waar veel ophef over wordt gemaakt door onze grote held Jan Peter B. . Ik schat Peter R. de Vries vrij hoog in, gezien ik hem feitelijk nooit betrap op enige onzin. En omdat hij gewoon zeer moeilijke zaken op een fatsoenlijke manier oplost. Wanneer hij echter politicus wordt komen er veel meer dingen bij kijken. En zal hij ook dit soort opmerkingen gewoon moeten verdragen en kunnen wegwuiven...
quote:Het geeft slechts een impressie weer van wat ik van de Vries denk. Na enkele interviews gezien te hebben met hem, waarin dus niet is geknipt. Is deze impressie ook niet veranderd.
Op woensdag 24 december 2003 12:47 schreef Sidekick het volgende:[..]
Hoe zou dat komen? Ow wacht, hij heeft een eigen televisieprogramma waar nooit in geknipt wordt om een beter programma te maken. Stom van me.
Ik weet nog goed hoe Pieter Storms een leuk detail wegknipte in zijn programma Breekijzer. Hij was met iemand naar een burgemeester gegaan, maar het stukje dat de man de burgemeester probeert te meppen is eruit geknipt, anders is de beeldvorming niet goed natuurlijk.
Denk je echt dat het tv-programma van de Vries een echt realistisch beeld geeft van de Vries?
quote:Precies.
Op woensdag 24 december 2003 12:52 schreef pberends het volgende:[..]
Ik word ook strontziek van die reacties zoals "hij heeft ongure vriendjes" etc. Iedereen praat elkaar maar na.
Soms moet je bevriend zijn met bepaalde mensen om dat de grotere vissen te vangen.
Hij is één van de weinige die weet waar het over gaat. Rechtvaardig, vaak eerlijk, fatsoenlijk, redelijk normaal, veel kennis (beter dan aivd blijkt). En advocaat Moskovic of hoe je die naam ook spelt, wilt waarschijnlijk ook bij hem aansluiten. Hij is al helemaal de man op justitiegebied. Deze 2 mensen hebben echt tientallen jaren praktijkervaring en weten wat er veranderd moet worden. En veel mensen wuiven deze enorme kennis zo maar weg omdat hij van SBS6 is of een ander sneu argument.
En trouwens, hoe vaak maakt justitie zelf geen deal met een crimineel?
Allemaal makkelijk te weerleggen argumenten dus....
quote:Ja leuk, maar dan politici wel gaan afvallen dat zij aan handjeklap zouden doen is dan echt hypocriet.
Op woensdag 24 december 2003 13:24 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Precies.
Peter was dan wel bevriend met Van Hout, maar heeft daar nooit een geheim van gemaakt. Mabel Wisse Smit heeft gelogen (en doet dat m.i. nu nog steeds).En trouwens, hoe vaak maakt justitie zelf geen deal met een crimineel?
quote:Wat is er hypocriet aan de waarheid vertellen?
Op woensdag 24 december 2003 13:25 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja leuk, maar dan politici wel gaan afvallen dat zij aan handjeklap zouden doen is dan echt hypocriet.
quote:Dat Peter R. zelf ook aan handjeklap doet!
Op woensdag 24 december 2003 13:29 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Wat is er hypocriet aan de waarheid vertellen?
De waarheid vertellen kan hypocriet zijn, zoals Peter R. nu dus demonstreert.
quote:Handjeklap?
Op woensdag 24 december 2003 13:31 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat Peter R. zelf ook aan handjeklap doet!
De waarheid vertellen kan hypocriet zijn, zoals Peter R. nu dus demonstreert.
quote:Ga eerst het hele topic maar lezen.
Op woensdag 24 december 2003 13:32 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik ben niet in de gelegenheid om het hele topic door te lezen, maar heeft al iemand gereageerd over het feit dat het van heel veel onkunde getuigd om rond slechts één thema een partij op te richten?? Peter R. de Vries voor de veiligheid, de Ouderenpartijen voor de bejaarden, de Partij voor de Dieren voor de dieren.. In de Tweede Kamer horen volksvertegenwoordigers, geen belangengroeperingen!!
quote:Ik zie dat er hier geen problemen zijn met Italiaanse politiek.
Precies.
Peter was dan wel bevriend met Van Hout, maar heeft daar nooit een geheim van gemaakt. Mabel Wisse Smit heeft gelogen (en doet dat m.i. nu nog steeds).En trouwens, hoe vaak maakt justitie zelf geen deal met een crimineel?
Misschien kan de erfenis van Lange Frans door de erven Bruinsma worden aangewend ter financiering van de politieke carrière van 'hun voormalig persvoorlichter' in de Nieuwe Revu?
quote:Het aanpappen met criminelen om andere criminelen te pakken?
Op woensdag 24 december 2003 13:32 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Handjeklap?
Vertel.
Zelfde als het handjeklap in de politiek. Een andere partij steunen om zo later weer zelf gesteund te worden en dus invloed vergroten.
quote:Doe maar lacherig man.
Op woensdag 24 december 2003 13:33 schreef sjun het volgende:[..]
Ik zie dat er hier geen problemen zijn met Italiaanse politiek.
Misschien kan de erfenis van Lange Frans door de erven Bruinsma worden aangewend ter financiering van de politieke carrière van 'hun voormalig persvoorlichter' in de Nieuwe Revu?
quote:Vertel
Op woensdag 24 december 2003 13:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het aanpappen met criminelen om andere criminelen te pakken?
Zelfde als het handjeklap in de politiek. Een andere partij steunen om zo later weer zelf gesteund te worden en dus invloed vergroten.
quote:Nou ja, echt gezond kan het niet wezen dat hij zoveel contact heeft en had met criminelen.
Op woensdag 24 december 2003 13:36 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Doe maar lacherig man.
quote:Heerlijkheid is terug!!
Op woensdag 24 december 2003 13:37 schreef Heerlijkheid het volgende:[..]
Nou ja, echt gezond kan het niet wezen dat hij zoveel contact heeft en had met criminelen.
Het was een issue dat allang door Fortuyn en de LPF op de agenda was gezet, en Peter R zou dan ook hetzelfde leerproces moeten doormaken als de LPF had gehad, en.. en.. en.. eigenlijk moest Peter het maar niet doen.
"En als Peter zich nu beschikbaar stelt voor de LPF?"
Ja, Herben was verrast door deze aankondiging van Peter, anders had hij hier al eerder contact over opgenomen. Peter is natuurlijk wel iemand die zijn vak verstaat.
"Peter heeft gister bij Nova gezegt dat hij niet in de LPF wil"
Oh
[Dit bericht is gewijzigd door Delicate op 24-12-2003 13:45]
quote:Dus je bent het eens over het eerste stukje? Dus toch handjeklap.
Op woensdag 24 december 2003 13:37 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Vertel
Maar hij gebruikt zijn "vriendschappen" met criminelen om aan info te komen zodat ie een programma kan vullen en eventueel de politie aanwijzingen kan geven over zaken.
quote:Dat is inderdaad een beetje zwak van Herben.
Op woensdag 24 december 2003 13:43 schreef Delicate het volgende:
Ik hoorde Mat Herben vanmorgen alweer lekker negatief doen.Het was een issue dat allang door Fortuyn en de LPF op de agenda was gezet, en Peter R zou dan ook hetzelfde leerproces moeten doormaken als de LF had gehad, en.. en.. en.. eigenlijk moest Peter het maar niet doen.
quote:
Op woensdag 24 december 2003 13:44 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dus je bent het eens over het eerste stukje? Dus toch handjeklap.
quote:Ja, als je dat vriendschap tussen haakjes gaat zetten heb je gelijk. Ik twijfel echter aan die haakjes.
Maar hij gebruikt zijn "vriendschappen" met criminelen om aan info te komen zodat ie een programma kan vullen en eventueel de politie aanwijzingen kan geven over zaken.
quote:Volkomen verkleefd met zittende macht. En enorm dom. Een beetje oppositieman had de aanmelding van De Vries aan het politieke front aangegrepen gehakt van het bestaande beleid te maken.
Op woensdag 24 december 2003 13:43 schreef Delicate het volgende: Ik hoorde Mat Herben vanmorgen alweer lekker negatief doen.
quote:Je weet het hè, als we kusjes gaan geven ben ik snel weg.
Op woensdag 24 december 2003 13:43 schreef pberends het volgende:[..]
Heerlijkheid is terug!!
![]()
quote:Mat "laat-mij-maar-lekker-4 jaar-in-de-oppositie-als-het-strategisch-akkoord-maar-uitgevoerd-wordt" Herben verkleefd met de zittende macht?!
Op woensdag 24 december 2003 13:50 schreef rroloff het volgende:[..]
Volkomen verkleefd met zittende macht. Een beetje oppositieman had de aanmelding van De Vries aan het politieke front aangegrepen gehakt van het bestaande beleid te maken.
Hoe kom je erbij!
quote:En van de "populariteit" van de Vries gebruikmaken door hem een plaats bij de LPF "aan te bieden".
Op woensdag 24 december 2003 13:50 schreef rroloff het volgende:[..]
Volkomen verkleefd met zittende macht. En enorm dom. Een beetje oppositieman had de aanmelding van De Vries aan het politieke front aangegrepen gehakt van het bestaande beleid te maken.
quote:conclusie: laat peter vooral met camera acties die oplichters pakken verder gaan. zodra ie met echte onderwereld onderzoeken bezig gaat weet ik toch al dat de man partijdig is. in de politiek heeft de vries niks te zoeken vanwege het voorgaande wat ik schreef. cappice?
Precies.
Peter was dan wel bevriend met Van Hout, maar heeft daar nooit een geheim van gemaakt.dit argument beviel mij de eerste keer dat je dit poste ook al niet. het feit dat je toegeeft dat je vriendjes was met een van de grootste criminelen van nl, geeft toch niet aan dat alles dan maar meteen goed is. en dat er misschien nooit bewijs naar boven komt geeft toch ook niet aan dat iemand geheel onschuldig is. dat heet partijdigheid.
overigens heeft peter het wat dat betreft zelfs als objectieve misdaadjournalist afgedaan bij mij. hij moet zich als braafste jongetje uit de klas nooit meer inlaten met topcriminelen op vriendschappelijke basis, maar voor mij is dit al te laat.en trouwens, hoe vaak maakt justitie zelf geen deal met een crimineel?
nog zoiets. ga je doodleuk de nederlandse justitie vergelijken met een eenmansactie? die deals zijn om grotere vissen te vangen. peter ging overigens vriendschappelijk om met van hout, dat gaat net iets verder dan een efficiente deal.
wel als je vindt dat je met wat onzinargumenten denkt dat je hebt gewonnen, maar dat laat ik geheel aan jou over. mij weet je niet te overtuigen
quote:Nee, vooral je argument "en dat er misschien nooit bewijs naar boven komt geeft toch ook niet aan dat iemand geheel onschuldig is." bevalt me niet. Je kan wel gaan wijzen, maar kom dan ook met bewijzen. Dit slaat echt nergens op.
Op woensdag 24 december 2003 14:56 schreef zoalshetis het volgende:[..]
conclusie: laat peter vooral met camera acties die oplichters pakken verder gaan. zodra ie met echte onderwereld onderzoeken bezig gaat weet ik toch al dat de man partijdig is. in de politiek heeft de vries niks te zoeken vanwege het voorgaande wat ik schreef. cappice?
quote:dus nu begint meneer doodleuk een regel te quoten? lees toch eens het geheel en probeer toch eens GOED te argumenteren want ik begin er schoon genoeg van te krijgen. als je zo doorgaat negeer ik je in dit topic volkomen.
Op woensdag 24 december 2003 15:01 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Nee, vooral je argument "en dat er misschien nooit bewijs naar boven komt geeft toch ook niet aan dat iemand geheel onschuldig is." bevalt me niet. Je kan wel gaan wijzen, maar kom dan ook met bewijzen. Dit slaat echt nergens op.
[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 24-12-2003 20:00]
quote:Soort zoekt nu eenmaal soort en zaken zijn zaken.
Op woensdag 24 december 2003 13:36 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Doe maar lacherig man.
quote:en in dat laatste geval zie ik dus geen toekomst voor de vries. ik wil ook eerst weten wat hij allemaal op zijn kerfstok heeft voordat hij evt. min. van justitie wil worden. dus ik ben opzoek naar een contra-peter die, net zo zorgvuldig als peter dat altijd doet, een onderzoek doet naar meneer peter r. de vries.
Op woensdag 24 december 2003 16:18 schreef Refragmental het volgende:
Jammer dat De Vries niet al z'n (justitiele) standpunten op papier zet en zich bij een al bestaande partij toevoegt, misschien de VVD?
Kan hij daar minister van Justitie worden terwijl de rest allemaal geregeld wordt door de VVD, zo voorkom je "one-issue" partijen, helaas kan het wel zo zijn dat er geen partij is waar hij bij wil zitten vanwege botsende standpunten.
quote:ooit gehoord van een grapje?!
Op woensdag 24 december 2003 12:32 schreef pberends het volgende:[..]
Door dit soort reacties ben ik echt anti-D66 geworden. Je wordt echt simpel van die typische reacties die mensen op Peter R. de Vries zijn idee hebben
![]()
![]()
quote:LOL
Op woensdag 24 december 2003 13:32 schreef Heerlijkheid het volgende:
In de Tweede Kamer horen volksvertegenwoordigers, geen belangengroeperingen!!
Tenzij je meer waarde hecht aan hun partijprogramma's want dan lees je idd alleen maar mooie woorden over het algemeen belang.
quote:OK.
Op woensdag 24 december 2003 15:07 schreef zoalshetis het volgende:[..]
dus nu begint meneer doodleuk een regel te quoten? lees toch eens het geheel en probeer toch eens GOED te argumenteren want ik begin er schoon genoeg van te krijgen. als je zo doorgaat negeer ik je in dit topic volkomen.
quote:Peter heeft niets op zijn kerfstok. Hij is nog nooit ergens voor veroordeeld, gepakt of zelfs verdacht geweest. Behalve vriendschap.
Op woensdag 24 december 2003 16:29 schreef zoalshetis het volgende:[..]
en in dat laatste geval zie ik dus geen toekomst voor de vries. ik wil ook eerst weten wat hij allemaal op zijn kerfstok heeft voordat hij evt. min. van justitie wil worden. dus ik ben opzoek naar een contra-peter die, net zo zorgvuldig als peter dat altijd doet, een onderzoek doet naar meneer peter r. de vries.
quote:bij deze
Op woensdag 24 december 2003 21:45 schreef Koos_26 het volgende:[..]
OK.
Doei Ad Melkert wannabe!
quote:Wat een zwaktebod.
Op woensdag 24 december 2003 22:04 schreef zoalshetis het volgende:[..]
bij deze
Afwachten wat hij eventueel voor verkiezingsprogramma brouwt.
quote:Die gaat het bijzonder verdacht vinden dat er niet of nauwelijks negatief is geschreven over Klaas Bruinsma en consorten in de Nieuwe Revu toen Peterr de Vries daar de misdaad beschreef en Klaas nog leefde. Die gaat het opvallen dat Peterr nogal eens een primeurtje toegeschoven gekregen leek te hebben vanuit het milieu.
Op woensdag 24 december 2003 21:54 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Peter heeft niets op zijn kerfstok. Hij is nog nooit ergens voor veroordeeld, gepakt of zelfs verdacht geweest. Behalve vriendschap.
Laat die onderzoeker maar komen. Die vindt niks.
Maar misschien had Peterr wel een alibi
quote:Ik geloof dat het een unicum is, maar ik ben het compleet met je eens. One-issue partijen zijn gedoemd te mislukken, kijk maar naar de ouderen partijen. Ik ben er van overtuigd dat Peter R. De Vries met goede initiatieven kan komen omtrent het politie apparaat, maar als politieke partij moet je je weldegelijk met meer dan 1 onderwerp bezig houden. Laat hem idd maar bij de VVD of desnoods D'66 terecht komen, dan hebben we er meer aan dan een zoveelste partij die binnen een paar jaar van de aardbodem verdwenen is
Op woensdag 24 december 2003 16:18 schreef Refragmental het volgende:
Jammer dat De Vries niet al z'n (justitiele) standpunten op papier zet en zich bij een al bestaande partij toevoegt, misschien de VVD?
Kan hij daar minister van Justitie worden terwijl de rest allemaal geregeld wordt door de VVD, zo voorkom je "one-issue" partijen, helaas kan het wel zo zijn dat er geen partij is waar hij bij wil zitten vanwege botsende standpunten.
quote:'t Is nog niet te overzien of het een one-issue-partij wordt. Ik denk niet dat hij zich maar met een punt (veiligheid) bezighoudt als z'n verkiezingsprogram uitkomt.....
Op vrijdag 26 december 2003 00:03 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
One-issue partijen zijn gedoemd te mislukken
We moeten gewoon nog zien wat voor ideeën hij heeft, wat ik gehoord heb bij Nova is in ieder geval prima
quote:Heeft Herman Heinsbroek hem al benaderd?
Op vrijdag 26 december 2003 00:35 schreef RichardQuest het volgende:[..]
't Is nog niet te overzien of het een one-issue-partij wordt. Ik denk niet dat hij zich maar met een punt (veiligheid) bezighoudt als z'n verkiezingsprogram uitkomt.....
We moeten gewoon nog zien wat voor ideeën hij heeft, wat ik gehoord heb bij Nova is in ieder geval prima
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |