abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16056238
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:01 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Eh nee, ik had het helemaal niet over de Volkert uitspraak, al past ie er wel in. Het gaat erom dat ´het volk´ vindt dat er veels te licht gestraft wordt, dat justitie dat vindt, dat de agent op straat dat vindt, dat de mensen die er mee te maken hebben dat vinden etc.

Dan ken jij andere justitiemedewerkers en agenten dan ik ken.
quote:
De rechtsstaat staat nog altijd in de dienst van het volk, NIET andersom. Anders heb je een aristocratie.
[..]
Nee, de rechtsstaat wil 'recht' spreken, niet de populaire mening doorvoeren.
quote:
Hoe dan? De overheid kan niets doen aan de rechterlijke macht.
Ja hallo! Trias politica weet je nog? Zodra de overheid de rechterlijke macht domineert kun je in principe niet van een 'eerlijke' rechterlijke macht meer spreken. Of dit al zo was kun je betwijfelen, maar een overheid die de rechterlijke macht overheerst is iets wat ik te allen tijden wil voorkomen.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  donderdag 8 januari 2004 @ 01:30:25 #127
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16057208
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:01 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Hoe dan? De overheid kan niets doen aan de rechterlijke macht.

De overheid is wetgevend, de rechterlijke macht rechtsprekend.
De overheid kan dus niet zelf recht gaan spreken, maar stelt wel de richtlijnen op waar de rechterlijke macht zich aan heeft te houden. Vrij simpel dus.

Deze richtlijnen aan de lopende band aan passen aan de populairste mening zou volgens mij ook niet echt blijk geven van ruggengraat. Zoals ik al eerder zei, moet de overheid naar mijn idee wel goed luisteren naar wat de burger wil, maar moet dit ook niet gaan betekenen dat de overheid de wetten klakkeloos en overhaast gaat aanpassen naar de populairste mening.

[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 08-01-2004 01:36]

Krekker is de bom!
pi_16057331
quote:
Op zondag 21 december 2003 20:56 schreef Meneer_Aart het volgende:
Vanzelfsprekend. Je kunt Jezus Christus zijn, als je kind wordt vermoord wil je de moordenaar gruwelijk en langzaam zien sterven.

Geeft het slachtoffer-zijn iemand echter een verhoogde kennis van en inzicht in het Nederlands strafrecht, in internationale context? Ik dacht het niet.

Jezus Meneer_Aart, jij wordt er ook niet minder geniaal op met de jaren. !
Wittgenstein
pi_16057338
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 13:03 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wie zegt dat de tweede daad het predikaat fout verdient? Dat is puur en alleen afhankelijk van wat je rechtvaardig beschouwt, maar jij gebruikt het evenwel om te beweren dat het niet rechtvaardig is. Een cirkelredenatie dus. Immers als de tweede daad volgens je referentiekader van rechtvaardigheid niet fout zou zijn, is het dus wél rechtvaardig.

(Dit in tegenstelling tot sommige anderen.)
Wittgenstein
  donderdag 8 januari 2004 @ 02:02:59 #130
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16057683
quote:
Denk dat je net één van de weinig linksdenkende agenten/justitiemedewerkers kent

Ben altijd al veel in aanraking geweest met justitie, politie en defensie (niet negatief ) Maar hun mening weerspiegeld toch echt wel die van mij of van Robert_Jensen. Ben je het hier niet mee eens dan raad ik je aan om vaker in contact te komen met deze apparaten (en niet met je linkse kraakacties en vernielingsdemonstraties maar met normaal praten) Dan zal je erachter komen wat ze ervan vinden. Met name de politie ergert zich aan justitie omdat ze zaken moeten laten lopen en hun werk slecht kunnen uitvoeren door de rechtspraak.
Mijn vader is zelf HOVJ en inspecteur in district haaglanden (al meer dan 25 jaar) en weet precies hoe de vork in de steel zit. En daar wordt je niet vrolijk van als je dat allemaal moeten horen

Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_16060269
quote:
14 jaar eis tegen schrik van Utrecht

Veertien jaar celstraf, dat is de eis die de 42-jarige Juan M. gisteren tegen zich hoorde eisen in de Utrechtse rechtbank. In maart en april van het afgelopen jaar was M. de schrik van fietsende vrouwen in Utrecht. Hij verkrachtte en/of beroofde verschillende vrouwen op brute wijze. De officier van Justitie sprak van ''gruweldaden gepleegd door een maniak die bezig is geweest als een beest, voor eigen gerief''.

De vrouwen en meisjes kregen een mes tegen de keel gedrukt, werden bedreigd met de dood, hardhandig aangepakt en beroofd van spullen. Twee slachtoffers moesten hem ook seksueel bevredigen. Een van hen omschreef met walging hoe zij, om nóg erger te voorkomen, haar mond ''ter beschikking gesteld'' had. Een 16-jarige vwo-scholiere, die op de fiets terug kwam van hockeytraining, smeet hij in de bosjes en schreeuwde haar toe ''Ik ga je doden! Ik vermoord je!''.

De meeste slachtoffers zijn er psychisch slecht aan toe. Het ene slachtoffer is veranderd van een sterke, onafhankelijke vrouw in een angstig klein meisje. Een ander durft nog steeds niet haar fiets in de schuur te zetten en een derde durft zelfs helemaal niet meer te fietsen, en voelt nu wantrouwen en angst tegen donkergekleurde medeburgers.

De officier van justitie wilde eigenlijk tbs met dwangverpleging opleggen, met zo'n 8 jaar cel. Maar M. heeft geweigerd mee te werken aan psychiatrisch onderzoek. Om aan te tonen dat M. wel degelijk hulp nodig heeft citeerde de officier een paar van zijn uitlatingen: ''Ik heb mijn hele leven al het idee dat ik alles kapot moet maken. Als ik niet zou weten wat ik doe, zou ik mensen vermoorden. Soms lig ik in een weiland te huilen en te schreeuwen''. De problemen van M. zouden vooral te wijten zijn aan diens cocaïne-verslaving.

Bron: Fok.nl

Een beter voorbeeld, dan m'n andere. Zo'n man heeft vele vrouwlijke slachtoffers voor de rest van hun leven gemolesteerd, dan is het niet meer dan terecht dat zo iemand gewoon levenslang krijgt. Onze rechters en justitiesysteem zijn geestelijk gestoord.

donderdag 8 januari 2004 @ 12:43:04 #132
49528 Hypochonder
Wat als ik echt wat heb.....
pi_16064285
Jongens

Voor een geblaat allemaal, en allemaal nergens op gebaseerd. Het zou leuk zijn als er ook wat cijfers zijn om alle uitspraken te onderbouwen: Kijk maar even in deze pdf:

http://www.minjust.nl/b_organ/wodc/publicaties/overige/pdf/ob211_07.pdf

Betekend wel dat je moet lezen, en dat kan voor velen wel lastig zijn, maar toch maar proberen hoor!

In gedachte al ten onder...
  donderdag 8 januari 2004 @ 14:20:12 #133
5260 Stewie
March on down the field !
pi_16067587
Dit klinkt allemaal een beetje Clockwork Orange, maargoed, ik vraag mezelf af of de mensheid het zou pikken als elke crimineel genezen zou worden van zijn crimineel gedrag, net als in die film...
Dus geen gevangenissen meer, maar het ziekenhuis in. Is dat dan rechtvaardig ? Zou het één crimineel afschrikken bijvoorbeeld? Of schrikken straffen criminelen uberhaupt nooit af...
En zou een slachtoffer het leuk vinden om haar genezen verklaarde verkrachter de volgende maand weer bij de Appie in de rij tegen te komen? Ook al is hij door de behandeling nooit meer in staat om crimineel gedrag te vertonen. Misschien heeft de mens wel een bepaalde dosis wraak nodig om een soort van rechtvaardigheidsgevoel in stand te houden. Is wraak dan rechtvaardig ?

Met rechts en links heeft dit in zoverre weinig te maken dat mensen(ook rechts) die slachtoffer zijn bijna altijd hogere straffen willen, net zoals bijvoorbeeld een SP'er die een ton gaat verdienen zijn salaris niet meer in de partijkas wil storten... Mensen zijn egoïsten. Maar dat is niets nieuws

donderdag 8 januari 2004 @ 15:17:48 #134
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16069880
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 00:44 schreef paladin het volgende:

[..]

Dat kan.
quote:
Nee, de rechtsstaat wil 'recht' spreken, niet de populaire mening doorvoeren.
En wie bepaalt wat recht is? Een kleine elite, of het volk?

Ik bedoel, anders kunnen we ook wel als kleine elite gaan uitmaken wat goed voor het volk is.

quote:
Ja hallo! Trias politica weet je nog? Zodra de overheid de rechterlijke macht domineert kun je in principe niet van een 'eerlijke' rechterlijke macht meer spreken. Of dit al zo was kun je betwijfelen, maar een overheid die de rechterlijke macht overheerst is iets wat ik te allen tijden wil voorkomen.
Prima, maar je ziet nu dus dat ook die scheiding problematisch is. Niemand controleert de rechterlijke macht en dat is een probleem aan het worden.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16070558
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 12:43 schreef Hypochonder het volgende:
Jongens

Voor een geblaat allemaal, en allemaal nergens op gebaseerd. Het zou leuk zijn als er ook wat cijfers zijn om alle uitspraken te onderbouwen: Kijk maar even in deze pdf:

http://www.minjust.nl/b_organ/wodc/publicaties/overige/pdf/ob211_07.pdf

Betekend wel dat je moet lezen, en dat kan voor velen wel lastig zijn, maar toch maar proberen hoor!

quote:
Nederland neemt internationaal geen uitzonderingspositie in. Het scoort
hoog waar het gaat om minder zware criminaliteit (fietsendiefstal!), maar is
bij de zwaardere criminaliteit een middenmoter.
De geweldscriminaliteit vertoont al sinds lange tijd een stijging, niet alleen in
Nederland, maar ook in andere Europese landen.
Een resultante van het wat andere drugsbeleid in ons land is dat Nederland
relatief weinig drugsdelicten kent: het bezit van softdrugs voor eigen gebruik
wordt hier te lande gedoogd, maar wordt elders niet zelden net als handel in
drugs als misdrijf beschouwd.
Verdachten krijgen in Nederland relatief vaak een straf. In vergelijking met de
directe buurlanden is dit ook vaker een onvoorwaardelijke gevangenisstraf.
De lengte van de straf is vergeleken met andere landen kort, vooral omdat er
in Nederland vaker sprake is van minder zware criminaliteit.
Eye opener en hopenlijk voor iedereen de aanzet om dat stukje eens door te lezen
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16072170
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 02:02 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Denk dat je net één van de weinig linksdenkende agenten/justitiemedewerkers kent

Ben altijd al veel in aanraking geweest met justitie, politie en defensie (niet negatief ) Maar hun mening weerspiegeld toch echt wel die van mij of van Robert_Jensen. Ben je het hier niet mee eens dan raad ik je aan om vaker in contact te komen met deze apparaten (en niet met je linkse kraakacties en vernielingsdemonstraties maar met normaal praten) Dan zal je erachter komen wat ze ervan vinden. Met name de politie ergert zich aan justitie omdat ze zaken moeten laten lopen en hun werk slecht kunnen uitvoeren door de rechtspraak.
Mijn vader is zelf HOVJ en inspecteur in district haaglanden (al meer dan 25 jaar) en weet precies hoe de vork in de steel zit. En daar wordt je niet vrolijk van als je dat allemaal moeten horen

Heh, mijn vader is ook HOVJ man
  donderdag 8 januari 2004 @ 17:45:10 #137
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16075468
dan hoop ik voor zijn korps dat hij een ander gedachtengoed heeft als jou
  vrijdag 9 januari 2004 @ 01:48:15 #138
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16089852
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:45 schreef sanniejj het volgende:
Hoezo dat De politie is alleen maar uitvoerend en stelt de wetten niet op.
Krekker is de bom!
pi_16090165
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:45 schreef sanniejj het volgende:
Dat is jouw mening, en dat mag jij vinden.
Eerlijk gezegd denk ik hetzelfde over jou en je vader

Beetje makkelijk scoren zo, aangezien je alleen maar met een "wij hebben gelijk want ik ken veel mensen die dit zeggen" aankomt. Ik liet je even een leuke situatie zien waarin blijkt dat dat argument niet voor iedereen opgaat.

Verder praat ik ook 'normaal' met justitiemedewerkers, het feit dat jij er krakers en betogingen bijhaalt is blijkbaar deel van jouw lichtelijk verwrongen wereldbeeld.

vrijdag 9 januari 2004 @ 02:44:00 #140
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16090498
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 02:13 schreef paladin het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, en dat mag jij vinden.
Eerlijk gezegd denk ik hetzelfde over jou en je vader

Politieambtenaren met een links denkbeeld zijn behoorlijk zeldzaam aan het worden.. mede door de ontevredenheid over justitie en de standpunten van linkse partijen (herinner met nog goed een voorstel van de SP een aantal jaar geleden.. agenten moesten hun dienstwapens inleveren zodat ze minder vijandig overkwamen ) Nee zou een leuke boel worden als het bovenstaande omgedraaid was.. dan zou alles door de vingers gezien worden en alles met praten opgelost moeten worden
pi_16102799
Foute actie van de SP, blijkbaar. Maar ik zou het flauw vinden als iemand van politieke orientatie (links/rechts, om het dan maar simpel te houden) verandert omdat een partij dingen fout doen. Dat doen ze allemaal.
Het gaat om wat _jij_ gelooft, niet wat de regering ervan maakt. Wat meestal wel broddelwerk is.

Als ik zo teruglees lijk je inderdaad politieke orientatie te verbinden met een partij, maar dat is meestal niet zo. Vaak is de keuze voor een partij het kiezen tussen de minste van de kwaden, zeg maar.

zaterdag 10 januari 2004 @ 01:37:32 #142
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_16120159
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:16 schreef paladin het volgende:
Foute actie van de SP, blijkbaar. Maar ik zou het flauw vinden als iemand van politieke orientatie (links/rechts, om het dan maar simpel te houden) verandert omdat een partij dingen fout doen. Dat doen ze allemaal.
Het gaat om wat _jij_ gelooft, niet wat de regering ervan maakt. Wat meestal wel broddelwerk is.

Als ik zo teruglees lijk je inderdaad politieke orientatie te verbinden met een partij, maar dat is meestal niet zo. Vaak is de keuze voor een partij het kiezen tussen de minste van de kwaden, zeg maar.

Als ik jou was zou ik Sanniej om een bron vragen
  zaterdag 10 januari 2004 @ 01:48:56 #143
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16120392
als je je veel met politiek in de 2e kamer zou bezighouden dan weet je het zelf ook wel

Het kwam van die van Bommel rat als ik het me nog goed kan herinneren.

pi_16120456
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 01:48 schreef sanniejj het volgende:
die van Bommel rat
Is dat zoiets als die Pim-rat?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16120492
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 01:48 schreef sanniejj het volgende:
als je je veel met politiek in de 2e kamer zou bezighouden dan weet je het zelf ook wel

Het kwam van die van Bommel rat als ik het me nog goed kan herinneren.

bron?
pi_16120518
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:17 schreef Robert_Jensen het volgende:

En wie bepaalt wat recht is? Een kleine elite, of het volk?

Het volk.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 01:56:12 #147
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16120542
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 01:53 schreef SCH het volgende:

[..]

bron?

naar het wekenlijkse vragenuurtje kijken van de tweede kamer .. daar komen allerlei politici met kamervragen.
pi_16120570
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 01:56 schreef sanniejj het volgende:

[..]

naar het wekenlijkse vragenuurtje kijken van de tweede kamer .. daar komen allerlei politici met kamervragen.

Precies. Dat wordt ook goed gearchiveerd en zoek het dus maar even op. Je informatie is namelijk volstrekt onjuist.
pi_16121015
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 01:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Het volk.

Arg, het gaat tegen mijn principes als democraat in, maar het volk bepaalt wat het volk wil. Rechters bepalen wat 'recht' is, als het goed is. Nu geef ik toe dat ik de rechters er beter toe in staat acht een rationele straf op te leggen dan 'het volk' als ik hier soms fok lees.

Dus ik zou zeggen.. Zij die de straf rechtvaardig kunnen bepalen. En wraak, afkeer en woede zijn geen drang tot rechtvaardigheid, maar een drang tot de ander tot pulp slaan.

zaterdag 10 januari 2004 @ 10:51:11 #150
52589 sjun
uit solidariteit
pi_16123093
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 01:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Het volk.

Doorgaans op basis van wat hen door media wordt aangereikt. Verder onderschrijf ik de overweging van paladin.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')