Ik heb een tijdje terug het complete Narnia boekenset bij Bol.com gekocht voor ¤75,- inc. bezorgenquote:Op maandag 15 augustus 2005 11:19 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb de complete Chronicles maar even gereserveerd bij de bieb. Eerst maar eens lezen!
Komt die titel vóór The Lion, the witch and the wardrobe? Ik ken het verhaal niet zo, alleen een ex die het wel helemaal kent.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 01:02 schreef Tarak het volgende:
Maar ze gaan dus beginnen met "The Lion, the Witch and the Wardrobe" en niet met de "Magician's Nephew"?Wordt die laatste wel verfilmd?
Ik kocht de serie in het Engels voor ¤20,-quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:27 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug het complete Narnia boekenset bij Bol.com gekocht voor ¤75,- inc. bezorgen
Ze worden allemaal verfilmd maar beginnen met het eerste deel dat uitkwam.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 01:02 schreef Tarak het volgende:
Maar ze gaan dus beginnen met "The Lion, the Witch and the Wardrobe" en niet met de "Magician's Nephew"?Wordt die laatste wel verfilmd?
I see. Is The Magician's Nephew dan als prequel geschreven?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ze worden allemaal verfilmd maar beginnen met het eerste deel dat uitkwam.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik kocht de serie in het Engels voor ¤20,-
Ah, geeft nietsquote:
* inkie1010 heeft besteldquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik kocht de serie in het Engels voor ¤20,-
Ligt het aan mij dat die website niks toont behalve een zwarte achtergrond?quote:
Dat ligt aan jou...quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:30 schreef Lod het volgende:
[..]
Ligt het aan mij dat die website niks toont behalve een zwarte achtergrond?
Erg mooi inderdaadquote:Op dinsdag 27 september 2005 16:50 schreef MadGuy het volgende:
Dit vind ik trouwens indrukwekkend artwork. Ik ben benieuwd hoe dat in de film gaat uitpakken!
Ja hij heeft een goede stem en accent, ik ben alleen erg benieuwd hoe dat gaat klinken.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:24 schreef MadGuy het volgende:
Die heeft toch een redelijk Engels accent? Ik heb de boeken niet gelezen nog (grrr, kutbieb!) maar ik stel me bij Aslan juist een zeer diepe en van wijsheid doordrenkte stem voor...
Geef mij dan toch maar Chronicles of Narnia. HP kijk ik wel een keertje thuis op een dvd'tje, terwijl The Chronicles of Narnia me echt iets lijkt om lekker in de bioscoop van te genieten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:03 schreef blonde_rozebottel het volgende:
Ziet er idd cool uitZe moeten wel alleen competen met HP and the Goblet of Fire. Das wel btje jammer want veel meer mensen kennen HP dus zullen eerder naar die film gaan. Maar ach...
Ja, The Magician's Nephew was het 6e boek dat uitkwam. Geschreven als prequel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
I see. Is The Magician's Nephew dan als prequel geschreven?
Ik snap het probleem wel. Toen men 'Hornblower' ging verfilmen hebben zij dat ook chronologisch gedaan en niet in de volgorde waarin CS Forester hen geschreven heeft.
Nou, in Nederland misschien maar in angelsaksische landen ligt de bekendheid van Narnia wel heel hoog hoor. Door de jaren heen zijn er van Narnia toch zo'n 85 miljoen exemplaren verkocht en het is een ideaal voorleesboek bijvoorbeeld. Generaties zijn ermee opgegroeid en ik denk zelfs da men dan eerder zal kiezen voor Narnia, de verfilming van een favoriet jeugdboek, dan naar Potter, want dat is recenter.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:03 schreef blonde_rozebottel het volgende:
Ziet er idd cool uitZe moeten wel alleen competen met HP and the Goblet of Fire. Das wel btje jammer want veel meer mensen kennen HP dus zullen eerder naar die film gaan. Maar ach...
Narnia behoort tot de boeken die men in Engeland op de lagere school leest.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou, in Nederland misschien maar in angelsaksische landen ligt de bekendheid van Narnia wel heel hoog hoor. Door de jaren heen zijn er van Narnia toch zo'n 85 miljoen exemplaren verkocht en het is een ideaal voorleesboek bijvoorbeeld. Generaties zijn ermee opgegroeid en ik denk zelfs da men dan eerder zal kiezen voor Narnia, de verfilming van een favoriet jeugdboek, dan naar Potter, want dat is recenter.
Ja dat dus, maar dan in meer woorden en wat omslachtiger.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:21 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Narnia behoort tot de boeken die men in Engeland op de lagere school leest.
Naast Alice in wonderland, Jack and the beanstalk en Peter rabbit (in omgekeerde volgorde)
Iedereen kent ze.
Begin met de prelude!!quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:12 schreef MadGuy het volgende:
Is het tweede boek ook niet het officiële begin zeg maar en is het eerste boek niet één of andere prelude?
Ik moet zeggen dat ik me nog helemaal niet echt ingelezen heb. In welke volgorde dien ik de boeken eigenlijk te lezen?
Informatie over de boeken kun je in dit topic in TTK vinden:quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:12 schreef MadGuy het volgende:
Is het tweede boek ook niet het officiële begin zeg maar en is het eerste boek niet één of andere prelude?
Ik moet zeggen dat ik me nog helemaal niet echt ingelezen heb. In welke volgorde dien ik de boeken eigenlijk te lezen?
Goede reden om mijn pathe-pas leeg te makenquote:Op woensdag 9 november 2005 13:58 schreef Ryan_R het volgende:
Dat word nog druk, november, december. allemaal leuke films in de bios![]()
Ik denk dat ik gewoon de volgorde van het boek ga aanhouden, whatever that may be...quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Informatie over de boeken kun je in dit topic in TTK vinden:
The Chronicles of Narnia van C.S. Lewis
Hier staat ook iets geschreven over de volgorde van de boeken.
Ik ben het trouwens niet echt eens met de personen hierboven die zeggen dat je met de prequel moet beginnen (Neefje van de Tovenaar). Maarja, ik vind ook dat als je de Star Wars serie gaat bekijken, je ook moet beginnen met IV: A New Hope ipv I: The Phantom Menace. Er is een reden waarom Lewis The Lion, The Witch and The Wardrobe als eerste heeft geschreven.
Ik vind die vergelijking met StarWars een beetje ver gaan, in het eerste boek ( "het neefje.....") wordt verteld hoe Narnia is ontstaan, en zodra je het tweede boek ( "lion, witch...") gaat lezen kun je pas linken leggen naar het eerste boek.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:05 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gewoon de volgorde van het boek ga aanhouden, whatever that may be...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |