quote:Mee eens. Klote gedoe allemaal.
Op woensdag 17 december 2003 15:13 schreef MrLunk het volgende:[..]
Inderdaad ook helemaal mee eens....
4 en 5 mei vind ik anders omdat we daar een herdenking en een bevreiding vieren...valentijn is geen nederlands feest das een door de commercie opgedrongen dag om bloemen en kaarten en andere sjitverkoop te stimuleren dat geld trouwens ook voor die fucking Halloween sjit die overwaait...
Vaderdag en Moederdag heb ik mijn hele leven al pure nonsense gevonden... Als je van je ouders houd doe je zo ie zo wel vaker wat leuks of aardigs voor ze....
Overigens maken vrije dagen voor mij ook niet uit.. Ik ben altijd vrij
(en daar kies ik heel bewust voor)
quote:YES!
Op woensdag 17 december 2003 22:50 schreef Burner2000 het volgende:
[afbeelding]
Kerst sux, HTF rules.
Kerst... ![]()
Die verplichte gezelligheid... liefst trek ik een deken over mn kop en wacht ik tot de ellende weer voorbij is.
en dan gewoon stug een boom neerzetten en kwijlliedjes zingen !!!
Samengevat: wat een kutzooi
quote:goed verhaal...
Op donderdag 18 december 2003 10:03 schreef BoomSmurf het volgende:
Mijn uitgebreide mening:Samengevat: wat een kutzooi
quote:vertel mij eens wat jouw voorstel van het echte kerstidee is voor een ateïst !
Op donderdag 18 december 2003 23:21 schreef Blaataad het volgende:
je hebben ook het echte kerst idee niet als je daar eens wat meer aan zou denken is het best een mooi feest
vreten op aarde...
in de mensen een welbehagen....
(van het vreten dus)
Hier iig dus nog een die-hard kersthater.
Schijnheilig kutfeest. Iedereen wordt spontaan zo hypocriet als de cholera, weer dezelfde grafkerstliedjes, kutdrukte in de winkels, ellende. (Kom verder niet uit mijn woorden door walging)
Oh wat heb ik een pesthekel aan deze dagen. Ik denk dat ik me maar helemaal klem ga zuipen oid zodat ik alles ook weer gauw vergeten ben straks.
This is to say, that for each Christian household with a good child, Santa has around 1/1000 of a second to park the sleigh, hop out, jump down the chimney, fill the stocking, distribute the remaining presents under the tree, eat whatever snacks have been left for him, get back up the chimney, jump into the sleigh and get on to the next house. Assuming that each of these 108 million stops is evenly distributed around the earth (which, of course, we know to be false, but will accept for the purposes of our calculations), we are now talking about 0.78 miles per household; a total trip of 75.5 million miles, not counting bathroom stops or breaks. This means Santa's sleigh is moving at 650 miles per second---3,000 times the sound of speed. For purposes of comparison, the fastest man made vehicle, the Ulysses space probe, moves a poky 27.4 miles per second, and a conventional reindeer can run (at best) 15 miles per hour.
The payload of the sleigh adds another interesting element. Assuming that each child gets nothing more than a medium sized Lego set (two pounds), the sleigh is carrying over 500 thousand tons, not counting Santa himself. On land, a conventional reindeer can pull no more than 300 pounds. Even granting that the "flying" reindeer could pull ten times the normal amount, the job can't be done with eight or even nine of them---Santa would need 360,000 of them. This increases the payload, not counting the weight of the sleigh, another 54,000 tons, or roughly seven times the weight of the Queen Elizabeth (the ship, not the monarch).
600,000 tons traveling at 650 miles per second creates enormous air resistance--this would heat up the reindeer in the same fashion as a spacecraft re-entering the earth's atmosphere. The lead pair of reindeer would absorb 14.3 quintillion joules of energy per second each. In short, they would burst into flames almost instantaneously, exposing the reindeer behind them and creating deafening sonic booms in their wake. The entire reindeer team would be vaporized within 4.26 thousands of a second, or right about the time Santa reached the fifth house on his trip.
Not that it matters, however, since Santa, as a result of accelerating from a dead stop to 650 M.P.S. in .001 seconds, would be subjected to acceleration forces of 17,500 g's. A 250 pound Santa (which seems ludicrously slim) would be pinned to the back of the sleigh by 4,315,015 pounds of force, instantly crushing his bones and organs and reducing him to a quivering blob of pink goo.
Therefore, if Santa did exist, he's dead now. Merry Christmas.
[Dit bericht is gewijzigd door ParanoidEv op 24-12-2003 17:10]
Kerst zuigt. dat opgeprikte gedoe met familie, te veel eten, mensen die je van alles wensen zonder het te menen, waardeloos sentimentele kerstfilms, onvoorstelbaar dom verlichte huizen en andere ellende waar ik niet op zit te wachten.
De verplichtingen begonnen voor mij vanochtend, om 9.00 uur. Helaas voor nog meer mensen dan ik alleen. De AH was afgeladen met mensen die alles 10 keer moeten oppakken en het dan toch niet nemen, hun karretje voor mijn neus neerzetten en weglopen als ik erlangs moet, vervelende kinderen die jankend karretjes van elkaar afpakken met moeders die er niks aan doen, en oude mensen die hun rollator net in de strijd gooien als je eindelijk een kans ziet om erlangs te lopen en tergend langzaam, maar vooral ook lang voor je blijven lopen. Met een gezicht als een oorwurm en onderwijl grommende geluiden producerend heb ik het hele feest mogen meemaken.
Voor mij hoeft dat allemaal niet. De halve konijnen vliegen om je oren, -terwijl ik nog steeds van mening ben dat een konijn een huisdier is, maar hey! ieder zijn meug- en als je in de karretjes kijkt, gaat iedereen hetzelfde eten met de kerst. Natuurlijk is de ene helft van de boodschappen wel verkrijgbaar, en de andere helft niet besteld, of reeds uitverkocht. Dit houdt in, dat het complete feest zich nog een keer herhaalt in een andere supermarkt. Verder moeten er nog cadeau's gekocht worden. Als je een lijstje maakt is de verrassing eraf wat je gaat krijgen, en als mensen jou geen lijstje geven weet je niet wat je voor ze moet kopen. Terwijl de sinterklaastrauma's nog vers in het geheugen liggen. Gedichten maken met kerst is gelukkig nog niet uitgevonden, en dat is maar goed ook.
Wat ik nooit begrepen heb, is de gewoonte om elkaar kerstkaarten te sturen. Dat slaat dus helemaal nergens op. Ik ken NIEMAND, die het leuk vind om 80 personen een kerstkaart te sturen. Maar als je er eenmaal eentje heb gekregen, moet je ook terugsturen. Leuke kaarten krijgen is er ook niet bij. Omdat men verplicht moet terugsturen in grote getalen, wordt de toevlucht al snel genomen tot de standaard 20 kaarten voor een 10tje van de Wibra. Maar leuk dat we het vinden! Jahoor, zo gezellig, al die kaarten! Ik zeg altijd netjes dat ik geen kerstkaart hoef, omdat ik toch niks terugstuur. En als ik de opgeluchte gezichten zie van de mensen die zichzelf wel verplichten kaarten te sturen, heb ik het gevoel dat ik toch weer een goede daad gedaan heb. En wat vieren we nou helemaal? De geboorte van ene J. Christus. Terwijl het grootste gedeelte van de bevolking atheist is, of een andere god als voorbeeld heeft. Het spijt me zeer, maar ik zie geen direct verband tussen alle opgelegde verplichtingen, en dit toch enigszins heugelijke feit.
Ik beloof hierbij dan ook plechtig, dat de dag dat ik daaruit ben, ik kerst weer leuk vind.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |