abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15451913
2003, a gameyear in Review!

Het jaar loopt bijna ten einde, alle kersttoppers zijn nu wel verschenen. Dus tijd om terug te blikken op het gamejaar 2003!

Welke games die dit jaar zijn verschenen vond jij het beste en waarom? Probeer het een beetje te motiveren, opsomtopics hebben we al genoeg in dit forum! Oudere games die je pas dit jaar hebt ontdekt mogen natuurlijk ook! Eigenlijk is het misschien aardig om ook die games te vermelden die het meest tegenvielen, wederom met motivatie!

Welke ontwikkeling vond jij het meest positief en welke het meest negatief? Denk hierbij aan nieuwe ontwikkelingen die vermoedelijk de komende jaren een flinke impact zullen hebben op de gameswereld.

Vermeld tenslotte ook nog even welke gebeurtenis jij het meest absurd of lachwekkend vond.

Heb je zelf ook nog categorieën in gedachte waarvan je vindt dat ze in dit topic thuis, schroom niet deze te melden!

Goed, topicstarter zal wel beginnen!

Topgames 2003:

• 10. ?

• Het jaar is nog niet helemaal voorbij.

• 9. Mario Kart DD

• Leuk racespel, erg vrolijk allemaal. Ik vind persoonlijk de MP erg leuk. Dit spel zal bij mijn vriendin wel op nummer 1 staan.

• 8. The Mark of Kri

• Bloedig knokken en sluipen, dit alles in een cartoonstijl (geen cell-shading!). Disney zou er jaloers op worden. Jammer dat de game erg kort is.

• 7. Amplitude (PS2)

• Leuke en originele muziekgame. Zeer verslavend.

• 6. Resident Evil 0(GC)

• Eerste echte "nieuwe" RE, ziet er geweldig uit op de GC en het feit dat je 2 personages bestuurd voegt echt iets toe aan de gameplay.

• 5. Freedom Fighters (PS2)

• Spel heeft mij vooral geboeid door de originele setting en heerlijke jaren '80 sfeer. Russen zijn nu eenmaal leukere badguys als aliens of terroristen. Gameplay is dik in orde, lekker veel actie maar toch een beetje (tactisch) nadenken. Missiestructuur zit goed in elkaar, gebeurtenissen in de ene missie hebben invloed op andere missies. Tenslotte maakt de geweldige muziek dit spel af!

• 4. Project Gotham Racing 2 (Xbox)

• Dé Live-game, heerlijk racen met vrienden en onbekenden. Dat de graphics en de gameplay geweldig zijn helpt natuurlijk ook.

• 3. Final Fantasy Tactics Advance (GBA)

• Eenvoudig uitziend spel dat toch een geweldige diepgang en een goed verhaal blijkt te hebben! Het aantal mogelijkheden om je team naar jouw smaak en speelstijl aan te passen in ontelbaar.

• 2. Tiger Woods PGA Tour 2003 (GC)

• Een golf-spel in mijn topgames lijst, wie had dat ooit gedacht? Toch krijgt EA het voor elkaar! De mogelijkheid om jezelf na te maken met Create a Player, de mogelijkheid om je stats aan te passen en spullen te kopen combineren het beste van Gran Turismo en Barbie! En dan heb ik het nog niet over de geweldige gameplay, de schitterende graphics en de uitdagende banen!

• 1. Star Wars: Knight of the Old Republic (XBox)

• Mijn topgame van 2003! Een RPG met een geweldig verhaal (beter als die nieuwe Star Wars films), uitdagende gameplay en een goed uitgedacht vechtsysteem (lightsaber!!!!!). De natte droom van elke RPG en Star Wars fan.

Oudere games die ik dit jaar pas heb gespeeld:

• Halo (Xbox)
  • ICO (PS2)
  • Splinter Cell (PC)
  • Advanced Wars (GBA)
  • GTA:VC (PS2)

• Meest tegenvallende games:

• Zelda: the Windwaker

• Ziet er goed uit en gameplay is ook in orde! Maar zo repetitief op het einde! Eerst al die stukjes Tr-Force opvissen, dan nog eens 4 oude eindbazen verslaan en een dozijn geesten. Hadden ze dit spel korter gemaakt en één Dungeon toegevoegd dan was deze game zeker in mijn top 5 beland. Nu is het gewoon een tegenvaller.

• Silent Hill 3

• Niet mijn type spel, wazig verhaal, te luguber, kortom, het trok me niet. Geef mij maar Resident Evil!

Positieve zaken 2003:

• XBox Live komt echt van de grond, zo hoort online gameplay te zijn!
  • EA begint goede games uit te brengen!

• Negatieve zaken 2003:

• Dowloadable Premium Content waar je voor moet betalen! Zaken die iets toevoegen ok, maar extra betalen voor features die gewoon in de game hadden moeten zitten?
  • Games krijgen nog steeds de schuld van geweldadige gebeurtenissen.
  • Originaliteit is soms ver te zoeken, waar is de ICO van dit jaar???

• Meest lachtwekkende gebeurtenis:

• N-gage.
  • "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_15452224
    Topgames:
    1. Prince of Persia (PS2)
    2. Freedom Fighters (PC)
    3. SSX 3 (PS2)
    4. XIII (PC)
    5. Command & Conquer Generals (PC)
    6. Voodoo Vince (Xbox)
    7. Evil Dead; A fistful of boomstick (PS2)

Slechtse games:
    1. Devil May Cry 2 (PS2)
    2. Risk Global Domination (PS2)
    3. Dragon Ball Z Budokai

Grootste verassing:
    Prince of Persia, nooit verwacht dat men tegenwoordig nog de creativiteit bezat die dit spel nodig had om in 3D gezet te worden.

Meest lachwekkende gebeurtenissen:
    1. N-Gage
    2. Het uitstellen van HL2 door Valve, en dan vooral de reden (gelekte source code), terwijl plaatjes van de gelekte code toch duidelijk lieten zien dat er nog heel wat gebeuren moest.
    3. Het ontbreken van Duke Nukem Forever op de E3
    4. De monsters in Doom 3, zijn niet eng, maar eerder inspiratieloos
    5. De release van DMC2, Risk en DBZ
    6. Het 'lag-loze' Xbox live what een lag van 5 seconden had in Capcom vs SNK EO
    7. Het Sony internet play
    8. De slogans van MS en Sony (It's fun to play together & Fun, anyone)
    9. Simpsons Hit & Run (maar das lachwekkend bedoeld)
    10. Mensen die bij de Media Markt Risk, DMC2 of DBZ Budokai komen terugbrengen omdat het toch niet was wat ze verwachtten

Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      Redactie Games dinsdag 16 december 2003 @ 13:01:54 #3
    23535 crew  Fathom
    LeChuck
    pi_15453270
    10 - SSX3 - PS2 = Zeer mooie graphics en hoog fun gehalte online
    9 - Warcraft 3 The Frozen Thorone - PC = Add On van een super game
    8 - Final Fantasy Tactics - GBA = Nostalgie op en top
    7 - Def Jam Vendetta - MULTIE CONS = Zeer orgineel!!!
    6 - Mario Party 5 - GC = Vriendin vind het geweldig! en zeer leuk met 4 man te spelen.
    5 - Mario Kart DD - GC = Beste kart spel wat er is
    4 - Prince Of Percia - MULTI CONS = Grafisch geweldig! Zeer mooi en orginieel
    3 - Pro Evolution Soccer 3 - PS2 & PC = Beste voetbal spel van eht moment
    2 - Need For Speed Underground - PS2 = ONline optie rocks en super veel uitbreid mogelijkheden!!
    1 - Socom - PS2 = Niet vanwege de geweldige graphics maar omdat dit met de lancering van PS2 online in Nederland kwam waarvan ik nog steeds super veel plezier heb!

[Dit bericht is gewijzigd door Fathom op 16-12-2003 14:29]

LeChuck: I-- --am your brother!
    Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
    LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
    Guybrush: Noooooooo!!!!
    pi_15453956
    Strolie.. Je nummer 1.. Ik ben zo trots op je.. .
    Ik zal mijn lijstje vanavond online gooien.. .
    -
      Moderator dinsdag 16 december 2003 @ 13:36:10 #5
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_15454112

Topgames 2003:

• 8, 9, 10. verder weinig nieuws gezien wat me echt aanstond dit jaar
  • 7. Iridion 2 (GBA)
  • 6. Crimson Skies: High road to revenge (Xbox)
  • 5. C&C Generals: Zero Hour (PC)
  • 4. Wing Commander: Prophecy (GBA)
  • 3. Halo: Combat evolved (PC)
  • 2. Warcraft3: the Frozen Throne (PC)
  • 1. Max Payne 2 (PC)

• Oudere games die ik dit jaar pas heb gespeeld:

• Medal of Honor (PSX) (eigenlijk spel van het jaar ware het niet dattie al jaren oud is )

• James Bond 007: Nightfire (GBA)

• niet echt slecht maar het de verwachtingen waren een stuk hoger

Positieve zaken 2003:

• Tapwave Zodiac gereleased en eindelijk wat beweging in de handheld markt dmv N-gage, Zodiac en nog een handvol rotzooi

• Negatieve zaken 2003:

• GBA heeft me totaal niet kunnen boeien
  • releaseschema's reizen de fok!king pan uit

• Duke Nukem: Forever nog steeds niet klaar
  • [Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 16-12-2003 14:07]

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      dinsdag 16 december 2003 @ 14:48:08 #6
    65516 gieling
    Live from NYC
    pi_15455850
    Mooi lijstje!

Mijne komt ergens volgende week!

dinsdag 16 december 2003 @ 15:55:51 #7
    53268 HomerJ
    Your talking to me?
    pi_15457652

Topgames 2003:

• 10. Resident evil: zero(NGC)

• Eindelijk weer een echt nieuwe RE. De 2-persoons was aardig maar ik vond hem toch wat minder dan de remake

• 9. Super monkey ball 2(NGC)

• Na deel 1 viel de Single player wat tegen maar ik vond de Multiplayer echt geweldig

• 8. Golden sun(GBA)

• Ik ging op vakantie, en moest wat hebben voor onderweg. Ik zie Golden sun 2ehands liggen toch maar proberen. Ik werd erin gezogen echt veel plezier gehad en ik heb hem uitgespeeld net toen we terug waren in NL

• 7. Max payne 2(PC)

• Ik dacht toch maar is proberen. En ik vind de bullet time echt geweldig ben nog steeds hard bezig!

• 6. Top Spin(X-box)

• Eindelijk is een goede tennis-game

• 5. Battlefield 1942(PC)

• De demo met het vliegen vond ik geweldig. Het spel was zelf ook erg leuk. Vooral na de mod: Desert combat kwam ik in een clan dat een echt vriendengroepje was. We wonnen nog redelijk vaak ook maar we zaten ook wel is tot 5 uur s'nachts Humvee racen te houden, vliegtuig races en nog veel meer

• 4. Mario kart: Double dash!(NGC)

• Net niet dé party game van het jaar. Altijd erg veel fun maar soms wordt het net iets van dezelfde. Daarom hieronder mijn part game van het jaar door de afwisseling van de mini-games

• 3. Mario party 5(NGC)

• party game van het jaar voor mij. Ik heb uren gespeeld met vrienden echt waar geweldig. Zo veel fun

• 2.Metroid prime(GC)

• Eerst zat ik er niet echt op te wachten maar Strol, Roy, gieg & Co waren zo opgewonden dat ik er steeds meer wou. Toen ik speelde vond ik het eerste wereld bagger Maar steeds verder werd het zó cool. En toen ik bij Pheandra drifts kwam kon ik het nog maar net drooghouden.

• 1. Resident evil remake (NGC)

• Mijn topgame van 2003! Ik ben zowieso een echt RE fan. Maar die graphics, die schrikmomenten(zombie door raam, anyone?) De duur van het spel en de spanning waren gewoon perfect. Oké hij kwam eind 2002 uit maar ik speelde hem in Januarie

• Zelda: ocarina of time(NGC/N64)
  • Zelda: Majora's mask(NGC/N64)
  • Splinter Cell (NGC)
  • Counterstrike(PC)
  • Super Smash Brothers Melee,(NGC)

• Worms 3d

• Deel 1 & 2 waren top. Deeltje 3(D) vond ik gewoon wat minder

Positieve zaken 2003:

• Ik kreeg eindelijk nieuwe computer die een heerlijk staatlej hardware heeft
  • Battlefield liep tegen mijn verwachting erg lekker online
  • Negatieve zaken 2003:

• De Cube online
  • Games krijgen nog steeds de schuld van geweldadige gebeurtenissen.(Strolie's mening maar idem voor mij)
  • Te weining games voor de Cube

• X-box verkopen in japan
  • "the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
    pi_15458848
    Vettt zal even kijken wanneer ik mijn lijstje onine gooi, maar komt binnenkort
      dinsdag 16 december 2003 @ 20:58:50 #9
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_15465164
    TopGames

• 10: F-Zero (Cube)
  • en

• 9: Viewtifull Joe (Cube)
  • hoewel ik deze 2 niet heb en maar weinig gespeeld heb wil ik ze er toch inzetten. Dit omdat ze allebei gedurfd zijn, en niet van Nintendo's eerste hand komen. Nintendo moet meer van dit soort allianties aangaan en dit soort exclusieve games (laten) maken.

• 8: Advance Wars (GBA)
  • Was de enige game die ik meehad op vakantie en helemaal doorgespeeld met oa Kepler en Gaaaast. Geweldige game, diep, doordacht en terecht een topper genoemd

• 7: Ratchet and Clank (PS2)
  • Onverwacht erg leuk. Goedkoop kunnen kopen en lang mijn aandacht kunnen vasthouden. Grappig, mooi en afwisselend. Beste platformer dit jaar.

• 6: Zelda a Link to the Past (GBA)
  • Nooit kunnen spelen op de SNES en nu eindelijk wel. Meeslepend, magisch verhaal, perfect voor de GBA.

• 5: Mario & Luigi (GBA)
  • Humor ten top. Speelt net als Paper Mario als een platformer met turnbased RPG gevechten. Simpel maar goed uitgewerkt

• 4: Soul Calibur 2 (Cube)
  • Eindelijk weer een vechtspel dat me kon boeien. Veel unlockable stuff, extra Cube character (Link), soepel, mooi. Beste fighter sinds Killer Instinct als je het mij vraagt!

• 3: Zelda The Windwaker (Cube)
  • Na het zien van de E3 trailer 2002 was ik verkocht. De muziek en de graphics waren adembenemend en het heeft al zijn verwachtingen waar gemaakt voor mij. Het enige minpuntje (het vele varen) weegt niet op tegen de totale sfeer van het spel

• 2: Mario Kart Double Dash (Cube)
  • DE Cube titel van het jaar. Onomstreden voor mij. Alle kritiek kan ik best begrijpen maar ik pinkte toch wel een traantje weg na het spelen van MKDD, dat was frustratie van die bananen en dat was het fijne Nintendo gevoel dat ik weer terug krijg met deze titel

• 1: Final Fantasy Tactics Advance (GBA)
  • DE verrassing van het jaar. Ik was wat huiverig omdat het geen echte RPG was, maar een strategy game, maar oh oh oh, wat een diepgang. Heb er nu bijna 40 uur inzitten en zit op 30 %. Wat een game, élke keer wil je nog een level up halen, die ene missie uitspelen, die ene ability halen, etc.
    Welkom terug Square

Oudere Games die ik dit jaar gespeeld heb

• Final Fantasy 9 (PSX)
  • Dit jaar dan toch echt van mijn Nintendo geloof afgestapt en een PS2 gekocht: voor de Final Fantasy reeks. Meteen begonnen met nummer 9 en wat een spel. Met stip op nummer één in de serie. De hele sfeer die het spel uitstraalt is geweldig. Beste game die ik dit jaar gespeeld heb.

• Paper Mario (N64)
  • Eindelijk heb ik dit spel kunnen vinden voor een redelijke prijs, en in nieuwstaat. Het stond al lang op mijn wanted lijstje aangezien ik Mario RPG op de SNES ook goed vond. Paper Mario speelt als een platform game waar de gevechten als een Turnbased RPG verlopen. De gameplay heeft ook een snufje Zelda. Must Have op de N64

Tegenvallers

• ICO (PS2)
  • Resident Evil (Cube)
  • Metroid Prime (Cube)
  • Alle vier titels die door velen bejubeld worden en die goede (heel goede) scores krijgen in de meeste reviews. En ondanks dat ik wel inzie dat het zeker goede games zijn kunnen ze mijn aandacht er niet echt bijhouden. Ze missen datgene dat mij persoonlijk lang kan boeien.

Positief

• SQUARE WEER BIJ NINTENDO
  • GBA Player; Het ding doet perfect zijn werk
  • Eindelijk actie op handheld gebied met de aankondigingen van de PSP, de Zodiac en ander prut.
  • De verkopen van de Cube na de prijsverlaging
  • Eindelijk kan ik ook de RPG's van de PS(2) spelen omdat ik er een gekocht heb.
  • GBA SP. Wat een mooi ding
  • HEEL VEEL klassieke Square games (PSX, SNES, NES en GB) op de kop kunnen tikken.
  • Negatief

• Nog steeds geen ROB en/of Virtual Boy op de kop kunnen tikken
  • Cube online
  • Nog steeds een Kiddy imago voor Ninty
  • PAL releases die te duur en te laat of helemaal niet zijn
  • Bijzonder/grappig/schandalig/opvallend

• N-Gage geflopt
  • Met Mario op de Foto
  • Fok GAM Mod geworden
  • Fok FP Gamereviewer geworden
  • Nog steeds geen FFX gespeeld
  • In mijn top 10 zitten misschien wat games die niet van 2003 zijn (R&C en AW bijv) maar dat weet ik niet zeker...

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      dinsdag 16 december 2003 @ 21:07:25 #10
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_15465354
    En Sticky
    En alle offtopic posts verwijderd. Ik wil zoveel mogelijk posts waarin ook daadwerkelijk een stuk geschreven is, of de aankondiging dat iemand een lijstje gaat maken.

Als er vraag is naar een discussie topic, dan hoor ik dat graag in het FB topic.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
      dinsdag 16 december 2003 @ 21:35:52 #11
    76525 kulandra
    Rondom 10 rules
    pi_15466035
    Top Games:

10 Call of Duty -- PC
    Laat de SP van MoHAA ver achter zich en dat wil wat zeggen. Jammer van de relatief weinig vernieuwende MP.

9 Max Payne 2 -- PC
    Echt een stoer verhaal. Normaal kan de verhaallijn van een game (buiten RPG's) me niet zo boeien. Ik kan toch ook een boek lezen als ik een goed verhaal wil, denk ik dan. Echter, MP2 grijpt je bij de strot en laat niet meer los. Daarnaast ook nog eens ubergraphics en lekker knallen.

8 SSX3 -- PS2
    Coolste snowboardgame ooit. Ik had best wat minder ubertricks gelusten, maar t is gewoon een bijna perfecte game.

7 GTA:VC -- PC

Na de dramatische port van GTA3 was dit echt een heerlijke verassing. Zeker omdat ik de PS2 versie alleen bij vrienden had gespeeld en er nu dus lekker zelf mee aan de slag kon.

6 Top Spin -- Xbox

Hoewel ik deze game nog niet heb zelf, is wat ik ervan gespeeld/gezien en gehoord heb ruim voldoende voor deze plek.

5 XIII -- PC

I just love Cell Shaded gfx! Bovendien is t verhaal ook in deze game top te noemen.

4 Prince of Persia -- PC

Heb de andere versies (nog) niet gespeeld, maar dit is dus echt smullen gameplay

3 SW:KOTOR -- Xbox
    Dikker dan dik. Enige nadeel vond ik de enigszins kale omgevingen en de af en toe nogal logge interactie daarmee. Dus gewoon simpele dingen als ergens niet langs kunnen lopen terwijl er toch duidelijk wel ruimte is.

2 Pro Evolution Soccer 3 -- PS2
    Best! Football! Game! Ever!

1 PGR2 -- Xbox
    Fu-fu-fu-fu-fu-furliefd tot over mn oren....

Halo -- Xbox
    NBA Street -- PS2
    SSX Tricky -- PS2
    MGS2 -- PS2

[Dit bericht is gewijzigd door kulandra op 17-12-2003 09:40]

Fok! Groentje
    pi_15468889
    Topgames 2003:

10) Top Spin (XBox)

Beste tennisspel ooit IMO, ben alleen te lui om andere provider/router etc te regelen om op Live te gaan, dus mis helaas een hoop.

9) Mario Kart Double Dash (NGC)

De negatieve reviews vind ik oneerlijk, dit is nog steeds de coole Mario Kart die het altijd was, alleen ge-upgrade naar deze generatie, en ik had niet anders gewild.

8) F-Zero GX (NGC)

Zou eigenlijk hoger moeten aangezien ik het echt een VET spel vind, maar ik heb niet altijd tijd en zin om het te spelen, en kan daardoor er niet goed in worden aangezien het echt hardcore is.

7) Otogi : Myth of Demons (Xbox)

Met kwijlende mond de eerste 14 levels gespeeld, daarna teleurgesteld dat ik dezelfde levels in een iets ander jasje nog eens een keer moest doen, wat ik ook uiteindelijk niet gedaan heb, ook omdat het wel erg moeilijk werd.

6) SoulCalibur II (Xbox)

Beste vechtspel ooit IMO, mooi, snel, niet te moeilijk, en dus ook te spelen tegen al mijn non-gamer vrienden

5) Warcraft III : The Frozen Throne (PC)

Door deze uitbreiding weer even verslaafd geweest aan Battle.net, en speel het nu nog weleens met bekenden online, wederom een topuitbreiding van Blizzard.

4) Gladius (Xbox)

Turn-based strategy in de Gladiatoren-tijd, met enorm veel diepgang, en een hoge verslavingsfactor.

3) Star Wars : Knights of the old republic (XBox)

Hoef ik weinig over te zeggen, heb 'm helaas nog niet uitgespeeld

2) Tiger Woods PGA Tour 2004 (Xbox)

Strollie heeft in de OP alles al gezegd, dit is thuis het meest gespeelde spel als er bezoek is.

1) Championship Manager 2003/04 (PC)

CM stond normaal gesproken altijd op 1, tot vorig jaar, waarin de consument eigenlijk als beta-tester gebruikt werd gezien de enorme hoeveelheid bugs. Dit jaar is ''de magie'' weer terug, en is dit dus mijn meest gespeelde spel, en IMO ook 't beste spel van 2003.

Een eervolle vermelding trouwens voor Viewtiful Joe, ook een topgame, die ik alleen amper nog heb gespeeld door al die andere games, en dus ook (nog) niet kan beoordelen.

Geen idee eigenlijk

Meest tegenvallende games:

Brute Force, Midtown Madness 3, Midnight Club 2, Need for Speed : Underground.

Positieve zaken 2003:

- Echt heel veel goede games uitgekomen op verschillende platforms.

Negatieve zaken 2003:

- Voor mij persoonlijk eigenlijk niet iets noemenswaardigs

Meest lachwekkende gebeurtenis:

- N-Gage

Let's drop some acid and go to a titty bar.
      woensdag 17 december 2003 @ 18:57:42 #13
    62182 Georges
    That's the shit
    pi_15490323
    Topgames 2003:

• 10, 9, 8, 7,6, 5,

• geen idee
  • 4. Call of Duty (PC)

• Mooi spel en erg realistisch. Heb helaas tot nu toe alleen nog de demo kunnen spelen
  • 3. The Sims Super Star (PC)

• Als Sims junk vind ik bijna alles best uit deze serie. Het is een welkome aanvulling in de reeks, maar niet de beste. Ik kijk nu vooral uit naar deel 2 met sterk verbeterde graphics en gameplay.

• 2. Tiger Woods PGA Tour 2003 (PC)

• Gek genoeg had ik het zelfde met dit spel als Strollie. Had nooit gedacht dat ik een golfspel leuk zou vinden, maar het is zwaar verslavend. Het spel ziet er goed uit en is erg realistisch. Je voelt je bijna een echte golfer.

• 1. GTA Vice City (PC)

• Een van de beste spellen ooit mijns inziens. Ik kende het vaag van de PS2 en toen ik eindelijk de hardware had om het te spelen was het zwaar verslavend. De vrijheid en de mogelijkheden in het spel zijn geweldig. Ik heb vele uren gewoon maar rond gereden en gevlogen door de geweldig vormgegeven stad. De missies zijn gevarieerd in alle opzichten: qua moeilijkheidsgraad en qua onderwerp, en ze passen goed in de sterke verhaallijn. Daarnaast zijn de graphics goed en de voice acting is fenomenaal. Kan niet wachten op het vervolg.

• Railroad Tycoon 2 (PC)
  • Diablo 2: LOD (PC)
  • Stronghold (PC)
  • Civilization 3 (PC)
  • Ages of Empires 2(PC)
  • Theme Hospital (PC)
  • Zeus (PC)
  • Ceasar 3 (PC)
  • World Championship Snooker (PC)
  • Grand Prix 4 (PC)
  • Need For Speed: Hot Pursuit (PC)
    Geen

Positieve zaken 2003:

Vooral eigenlijk de goede richting waarin games zich begeven op het gebied van gameplay en graphics.
    De aankondinging van het vervolg op de klassieker Pirates! en The Sims

Negatieve zaken 2003:
    Games worden, zoals al eerder gezegd is, nog vaak verantwoordelijk gehouden voor geweld in de samenleving. GTA is een goed voorbeeld.

Meest lachtwekkende gebeurtenis:

• N-gage. Met stip
  • Uitstel van games waar onderhand de hele wereld op zit te wachten: Half-Life 2 en Doom 3
  • Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
      woensdag 17 december 2003 @ 22:16:54 #14
    41103 gijsje79
    Why So Serious?
    pi_15496326
    Mijn Gamelijst van 2003
  • 10. ?

• 09. Midtown Madness 3. (X-Box)
  • Gewoon een leuk race spel, wat je met je vrienden kan doen.
    Goeie live ondersteuning.

• 08. Return to Castle Wolfenstein. (X-Box)
  • Leuke FPS lekker lange SP leuke MP.
    En eindelijk een vervolg op Wolfenstein 3D.

• 07. Moto Gp (X-Box)
  • De eerste game die je eindelijk op X-Box live kon spelen.
    Lekker met 16 man over de prachtige banen heen crossen.

• 06. Tomb Raider the Angel of Darkness. (PS2)
  • Prachtige sfeer om te spelen leuk verhaal.
    Een waardig vervolg.

• 05. Freedom Fighters. (X-Box)
  • Leuke aktie game veel schieten en goeie muziek erin.

• 04. Battlefield 1942 (PC)
  • Goeie FPS. Hoop vrijheidsgevoel in de levels.

• 03. Unreal Championship (X-Box)
  • Coole FPS op X-Box Live

• 02. Top Spin (X-Box)
  • Grafisch erg goed en weer een leuke tennis game.

• 01. Project Gotham Racing 2 (X-Box)
  • Hier heb ik weinig over te zeggen. God in de race games met goeie Live ondersteuning.

Oudere games die ik gespeeld heb.
    Halo (X-Box)
    Sega GT (X-Box)
    Splinter Cell (PS2)

Positieve zaken
    X-Box Live

Negatieve zaken
    Halo 2 en Fable uitgesteld tot volgend jaar.

Halo Stats
    360 Blog
    Drie maal daags en de rest naar behoefte.
    pi_15500376
    Mijn Gamelijst van 2003
  • 10. ?
  • 09. Final Fantasy Tactics Advance

• Gekocht, maar het bleek een foute aanschaf te zijn geweest. Het is niet echt mijn soort spel. De filmpjes tussendoor waren erg vervelend, waardoor ik al snel mn interesse verloor. Dit was mijn eerste final fantasy spel. Ik ga het toch nog een keer proberen met FF:CC denk ik.
  • 08. Metroid Prime

• Hij ligt nu al ruim 4 weken in de kast, maar ik heb het pas 1 keer kort gespeeld. Het is niet echt mijn soort spel denk ik. Over een tijdje nog maar een keer aan proberen te beginnen.
  • 07. 1080 avalanche

• Een leuk snowboard spel. Het spel speelt erg fijn. Leuk ter afwisseling om even een afdaling te pakken.
  • 06. Advance Wars 2

• Hoewel ik dit spel nog niet heb gespeeld ben ik er zeker van dat hij wel op deze plaats thuis hoort. Advance Wars 1 is een super spel.
  • 05. Zelda: a link to the past

• 1 keer gekeken naar iemand die de SNES versie speelde en verder nooit gespeeld. Ik heb het spel speciaal voor de vakantie gekocht en op vakantie maar even langs een internetcafe gegaan omdat m'n vriend vast zat en daar gefrustreerd van raakte..
  • 04. Mario & Luigi: Superstar saga

• Een soort paper mario voor de GBA. Paper Mario is na Oot het beste spel op de N64 imho.
  • 03. Mario Kart: Double Dash!

• Eindelijk een mario kart waarbij ik niet dik ingemaakt wordt. Het idee van meerdere characters op een kart met elk hun special item bevalt mij goed.
  • 02. Zelda Ocarina of Time

• Niet echt nieuw maar ik ben er opnieuw aan begonnen en nu al voorbij de dekutree!
  • 01. Zelda the Windwaker

• De reden voor mij om een gamecube te gaan kopen. Geen spijt van gehad.

Oudere games die ik voor het eerst gespeeld heb.
    - Halo
    - Jet Set Radio Future
    - Advance Wars
    - Super Smash Brothers Melee
    - Pikmin
    - Super Monkey Ball
    - Eternal Darkness
    - Super Mario Sunshine
    - Animal Crossing
    - Mario Party 4
    - Luigi's Mansion

Positieve zaken
    - Xbox live!
    - de aankondiging van de PSP
    - de gba player! erg handig als het donker is en je je gba scherm niet meer kan zien. Alleen is het niet handig met multiplayer Advance Wars...
    - De euro! importeren is veel gemakkelijker en goedkoper geworden

Negatieve zaken
    - het WEER Super Mario 3 uitbrengen door nintendo
    - de slechte sterrencatalogus van nintendo
    - nogsteeds geen nieuwe mario platformer voor de GBA
    - het achterstellen van Europa in vergelijking met de VS

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
    pi_15501143
    Mijn top 10 van dit jaar..

10:) Legend of Zelda: The Wind Waker GameCube
    Grootste domper van 2003, maar wel een vermelding waard.. Maanden heb ik er op zitten wachten, en toen ik hem eindelijk had was ik laaiend enthousiast.. Maar al gauw werd ie enorm eentonig en saai.. Het missen van de originele Zeldatune was ook wel vaag.. Bonusdisk was wel top. Maar dat telt niet mee..

9:) Max Payne 2 PC
    Supergame, heerlijk.. Prachtig verhaal, te gekke graphics en goeie controls.. Helaas wel in bijna één dag uitgespeeld.. .

8:) NBA Street Vol.2 Gamecube
    Beetje op de gok gekocht maar is echt een enorm stoere game.. Erg fijne controls en erg goeie moves. Top. .

7:) Grand Theft Auto: Vice City PC
    Geweldig game, maar helaas kan het mij maar een beperkt aantal dagen echt boeien.. Nevertheless een topgame waar ik flink wat nachten achter heb gezeten..

6:) Homeworld 2 PC
    Een RTS met een extra dimensie.. Aangezien het zich in de ruimte afspeelt.. Je van vanuit iedere gewenste hoek dus aanvallen.. Imo de beste RTS ooit. .

5:) Top Spin XBOX
    Eindelijk een goede tennisgame. Alles is perfect, en met z'n tweeen tegen elkaar is helemaal verslavend.. Op live nog niet heel veel gespeeld, maar dat komt door een overkill aan games. .

4:) Prince of Persia PC
    Top, top, top.. Goeie, innovatieve gameplay met een goed verhaal, op sommige momenten een *beetje* eentonig maar verder erg goed.

3:) Metroid Prime Gamecube:
    What can I say, voor mij met kop en schouders de beste game op de GameCube. Van begin tot het eind genoten van dit briljante spel.

2:) Call of Duty PC
    Een prachtige FPS, nog nooit ben ik zo in een FPS gezogen als met CoD. Geniaal geluid en grafisch ook behoorlijk goed.

En met afstand de nummer 1 van dit jaar:
    Star Wars: Knights of the Old Republic XBOX
    God's gift to gamers, sim-pel. . Meer zeg ik er niet over..

Positieve punten 2003:

• De XBOX, het was een top jaar!! LIVE is top, het spelaanbod is explosief gestegen en er zijn een hele hoop supergames die er aan komen. Heerlijk.. Ik kan niet wachten op 2004 .

• Het spelaanbod op de PC, en de aankondiginen... Ondanks de consolewar is het duidelijk dat de PC het nog altijd enorm goed doet.. Goeie FPS-ers komen als paddestoelen uit de grond en het beste moet nog komen..

• Mijn "nieuwe" PC. .

• De SuperJoyBox.. De wat?!? Dat is een kastje waarmee je je XBOX-controlpad aan je PC hangt.. .

• De EA Big spellen zijn te gek. .

• Negatieve punten 2003

• Zelda, die viel tegen.. Jammer, jammer, jammer.. .

• Fifa 2004 .

• De prijzen van games blijven mij soms verbazen.. .

• Geen XBOX Live in Griekenland. .

• Het absolute dieptepunt cq grootste lachertje van het jaar was de "geregiseerde" leak van Valve van HL.. . Of het is expres gelekt om de game uit te stellen (er is immers niets "wereldschokkends" gelekt), of de game was sowieso nog lang niet af en hebben ze de community, die zo lief hebben, maandenlang keihard voorgelogen..
  • Conclusie:
    2003 was een topjaar, 2004 wordt nog veeeeeeeeel beter.. .

-
      donderdag 18 december 2003 @ 10:11:14 #17
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_15505600
    Ik heb dit jaar meer oudere games gegamed dan nieuwe dus voor mij wordt het nu even een top 5. Dit jaar vond ik de Gamecube echt de minste console en vind ik de Xbox bijna opnieuw geboren. Vooral Xboxlive heeft zich goed ontwikkeld. De PS2 blijft zoals altijd een trouwe en stabiele partner. Maar ok,........ op naar mijn top 5.

5. Legend of Zelda Windwaker
    Mijn God Tis dat ik niet veel gegamed heb anders zou ik deze niet eens in deze lijst plaatsen. Dit vond ik de grootste tegenvaller sinds Mario Sunshine. Het is leuk,... maar het is geen Zelda. Veels te veel gezeil en water en niet het prachtige landschap van Hyrule die je helaas maar even ziet. Het idee was leuk maar de waterfetish van Miyamoto komt me nu de keel uit. Wel top dat Ocarina of Time als bonusdisc bijgeleverd was

4. Silent Hill 3
    Konami heeft weer eens een gruwelijk spel op de markt gezet. Dit huidige nieuwste deel is zonder twijfel de ziekste en grofste van de trilogie. Plannen voor een SH4 zijn in de maak dus de franchise zet voort. Gaaf spel wat je 1 keer gamed denk ik.

3. Rainbow Six 3
    Waarschijnlijk de coolste Livegame die er nu is. Zit dagelijks nog te genieten van de tactiek en de gameplay. Wow.... wat een fantastisch spel is dit zeg en ongekend goed geintegreerd in de Xboxlive dienst van Microsoft.

2. Dark Chronicle
    Een fantasische RPG / adventure van Level 5 en een opvolger van Dark Cloud. Ze hebben het Chronicle genoemd omdat het praktisch een compleet nieuw spel is. Niet de beste RPG die ik ooit gespeeld heb, maar wel een van de meest innovatieve. Prachtige graphics en een cool verhaal maken dit een instant classic.

1. Star Wars, Knights of the old Republic
    Weinig woorden over. Het is simpelweg de beste RPG van dit jaar. Het verhaal is beter dan de laatste twee Star Wars films bij elkaar. Heerlijke gameplay en een ongekende lange adventure staan voor je klaar. Ben nu nog aan het wachten op de eerste downloadable contact via Xboxlive. Dit is voor mij het spel van het jaar.

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      donderdag 18 december 2003 @ 18:03:13 #18
    53268 HomerJ
    Your talking to me?
    pi_15519446
    koei, nummer 9 en 10 vind je allebij slecht en nauwlijks gespeeld, waarom staan ze dan in je top 10?
    "the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
    pi_15520678
    Topgames 2003:

1) Star Wars: Knights of the Old Republic (xbox)
    Weinig uitleg nodig volgens mij, rpg en star wars en een goed verhaal

2) Tom Clancy Rainbow Six 3 (xbox)
    Beste tactical shooter waar de xbox en waarin je live kan gaan

3) XIII (xbox)
    Mooie graphics en goed verhaal

4) Metroid Prime (ngc)
    Mooie graphics en ondanks de ietewat slechte besturing toch verslavend

5) Top Spin (xbox)
    1 van de beste sportspellen die ik ooit gespeeld heb, zeer verslavend en ik vind tennis eigenlijk helemaal niet leuk

6) SSX3 (xbox)
    Leuke arcade snowboard spel, stukken uitgebreider dan tricky
    7,8,9,10) Geen idee

• Splinter cell (xbox) wel meteen bij de release gekocht maar pas dit jaar eindelijk uitgespeeld
  • Ico(xbox), wat een origineel en vaag spel
  • Paper Mario (n64), waarom heb ik niet eerder een N64 gekocht?

• Mario Kart: Double Dash, veels te weinig banen
  • Wario World, te makkelijk
  • Zelda: The Wind Waker geweldig spel, maar op een gegeven moment zo saai
  • Positieve zaken
    Xbox live natuurlijk

Negatieve zaken
    Tegenvallende spellen voor de gamecube
    Zoveel oude spellen die weer voor de GBA komen en weer voor het volle pond verkocht worden

• N-Gage
  • Sterrencatalogus van Nintendo

• Conclusie
    Een heel goed jaar voor mijn console collectie, maar ik vond het voor Nintendo een heel teleurstellend jaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Tain op 18-12-2003 19:02]

Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      donderdag 18 december 2003 @ 19:12:15 #20
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_15520945

Topgames 2003:

• 5. Viewtiful Joe(GCN)

• Gewaagd en gelukt, dat zijn de woorden waarmee je VJ van Capcom kunt omschrijven. Eindelijk een rete strakke side-scroller die zo verslavend is als Pokemon Red en de graphicstyle draagt van Zelda: The Wind Waker, kan het nog beter? Zuper snelle beat-em-up actie met invloeden uit de moderne film word soepel en simpel bestuurd dankzij de Gamecube controller. VJ voelt, hoord en ziet er Viewtiful uit.

• 4. Mario Kart: Double Dash!! :- ) (NGC)

• Als ik aan Mario Kart: Double Dash!! denk, schiet de theme song meteen in me hoofd, en begin ik het luid te zingen. Waarom? Omdat het liedje in mijn hoofd in getatoeerd! Het spel is nog maar net een maand uit en ik heb de game al meer dan 50 uur gespeeld! De singleplayer en multiplayer modie van MK:DD zijn onovertroffen!

• 3. Advance Wars 2(GBA)

• Nog beter dan AW 1. AW2 kicked Dune 2's kont als het aankomt op pure strategy speelplezier. Ondanks de slechte graphics en belebberde multiplayer optie is dit de GBA game die je gewoon moet hebben.

• 2. Metroid Prime(NGC)

• Voor dat dit spel uitkwam ging ik me wat meer verdiepen in de Metroid serie. Eerst was Metroid Fusion aan de beurt, de 4e Metroid game uit de serie. Een geweldige is dat, maar Metroid Prime overtreft zelfs deze game! In Metroid Prime word het verhaal niet verteld door iritante cut-scenes die je steeds je speeltijd beinvloeden, maar gewoon door lappen texts die je op ieder gewenst moment kunt lezen. Dit lijkt saai, maar is het totaal niet.

• 1. The Legend of Zelda: The Wind Waker(NGC)

• Pure traanpikkerij die je nergens anders vind. De graphics, muziek en gameplay zijn een van de beste die ik ooit heb gezien. Even geen zin om dungeons uit te moorden, leef je dan uit op de oneindig vele side-quests en mini-games. Beste game van 2003? Yep. Beter als Zelda: Ocarina of Time? nope

• America's Army (PC)
  • Advance Wars (GBA)
  • Animal Crossing (GCN)
  • Counterstrike (PC)
  • Eternal Darkness: Sanity's Requiem (GCN)
  • Pikmin
  • Positieve zaken 2003:

• Gameboy Advance SP
  • GB Player
  • Metal Gear Solid: The Twin Snakes komt eraan
  • 3DO & Davilex zijn voorgoed weg uit de scene.
  • Negatieve zaken 2003:

• Games die gepoort worden!
  • Fanboys
  • Nog iets te weinig Gamecube <-> GBA link up games

• Perfect Dark: Zero aangekondigd voor 2005, dus hoeft ik nog lang geen Xbox te halen.
  • [Dit bericht is gewijzigd door BMH op 18-12-2003 23:55]

Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_15527854
    quote:
    Op donderdag 18 december 2003 19:12 schreef BMH het volgende:
  • 4. Mario Kart: Double Sash!!(NGC)

• Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_15528123
    quote:
    Op donderdag 18 december 2003 18:03 schreef HomerJ het volgende:
    koei, nummer 9 en 10 vind je allebij slecht en nauwlijks gespeeld, waarom staan ze dan in je top 10?
    Omdat het beide nieuwe spellen zijn die ik voor het eerst gespeeld heb en omdat dat er maar 9 zijn, komen ze automatisch in mijn top 10 van de beste spellen van het afgelopen jaar. Verder zegt de plaats niet dat ik ze slecht vind. Van alle nieuwe spellen die ik heb gespeeld vond ik deze 2 het minst leuk om te spelen. Dit zegt niet dat ze slecht zijn maar dat het niet echt spellen voor mij zijn.
    RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
      donderdag 18 december 2003 @ 23:55:45 #23
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_15529361
    quote:
    Op donderdag 18 december 2003 23:02 schreef Tain het volgende:

[..]

Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_15529471
    Jongens, probeer de SC zoveel mogelijk in het naborrel topic te doen En hier alleen de lijstjes te plaatsen
      vrijdag 19 december 2003 @ 00:06:26 #25
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_15529669

Topgames 2003:

• 5. Rainbow Six 3 (Xbox)

• Ik ben geen FPS/tactical shooter fan. En toch staat RS3 op de vijfde stek in dit lijstje. De lol die je kunt hebben op Live of wanneer je in de SP je commando's blijft roepen maar er niks gebeurd. De voldoening die je kan hebben na een kamikaze-actie waarbij je het andere team op Live met headshots neer knalt. Heel, maar dan ook HEEL goed uitgevoerde tactische FPS.
  • 4. Top Spin (Xbox)

• Top Spin heeft de pech dat Project Gotham Racing 2 uit kwam op het moment dat XSN Sports net begon te lopen. Het is een geweldige game, weer eens wat anders op Live, en verdient dus ook een notering in de top 4. Geweldige gameplay, helaas wat rustig en wat ontbrekende features, maar nog steeds onder de toppers van het jaar.
  • 3. Midtown Madness 3 (Xbox)

• Superleuke melige game die zelfs nu nog leuk is om te spelen. Heeft me maanden kunnen boeien, het capture the gold en alle verschillende multiplayer varianten. Misschien zit hij niet zo goed in elkaar, maar met de juiste mensen is dit de ultieme fun-game op de Xbox.
  • 2. Project Gotham Racing 2 (Xbox)

• Ja, eigenlijk het nummer een spel. Ik heb er zoveel plezier en lol aan gehad online, en alles steekt zo uitstekend in elkaar. Toch komt hij op twee terecht, simpelweg omdat het niet m'n eerste (echt goede) ervaring met Live was. Gameplay is uitstekend, Live-integratie is heel erg goed uitgevoerd (misschien wat te uitgebreid en omslachtig met alle systemen). Heel tegenstrijdig voor een game die zijn eerste plaats af moet staan aan een andere race-game, maar dit is de beste race-game die ik in jaren heb gespeeld. En als 'ie rond mei uit was gekomen had 'ie op 1 gestaan.
  • 1. Moto GP 2(Xbox)

• Ik vind het enorm, maar dan ook enorm lastig om deze op de eerste plaats te zetten ten koste van PGR2, wat in principe een betere game is. Echter heeft deze racegame me zo lang zo goed weten te boeien, en is de live-integratie van dit spel zelfs nog beter dan die van PGR2, waardoor ik deze op 1 neer zet. Het is even doorbijten, maar als het eenmaal lekker gaat is dit een van de meest boeiende racegames die er is.

• Moto GP 2 (Xbox)
  • Final Fantasy X (PS2)
  • Kingdom Hearts (PS2)
  • GTA3 (PS2)
  • Suikoden (PSX)

• Crimson Skies

• Echt ontzettend leuke en goede uitgevoerde game, met schitterende graphics. Ik had 'm op 6 kunnen zetten in m'n lijstje, maar het is toch een tegenvaller omdat de Xbox Live integratie gewoon erg slecht is, en de game leeft ook niet. Zeer, zeer jammer, heb 'm na een paar uur spelen verkocht (al koop ik 'm ooit wel weer terug).

Positieve zaken 2003:

• Xbox Live is de beste uitvinding voor consolegames sinds de NES
  • Negatieve zaken 2003:

• Al het gezeik over illegale games, modchips e.d. begint steeds frequenter te worden

• Krampachtige prijsverlaging van Nintendo, en de daarbij behorende aanhangers die pas dan aankomen dat "hun" console zo goed verkoopt.
  • Al die fantastische SNES en NES spellen die iedereen al tien keer heeft uitgespeeld die opnieuw uitgebracht worden op de GBA. Pure geldklopperij, 50 euro neertellen voor een game die je eigenlijk wel moet spelen omdat er niks anders echt leuks en nieuws op (vooral) platformgebied uitkomt.
  •   vrijdag 19 december 2003 @ 15:48:44 #26
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_15543560
    Topgames
  • 9. en 10. kan ik niet noemen.. omdat ik ze op de PS2 een paar keer heb meegespeeld.. en die machine trek ik niet meer.

• 8. Zelda the windmaker op de GC
  • Mijn eerste cel shaded game, en zeker niet mn laatste hoop ik. Cell shaded rules, met dit spel zeker. Tis dat ik niet al die piepjes en geluiden steeds maar wil aanhoren in een 3D platform spel waar je steeds vast zit in dat "ene kutveld".
    En dat varen hangt echt op den duur je strot uit.. vooral als je die gay nog een verkeerd melodietje laat spelen op zn fluit. Dan vaar je weer helemaal 4 vierkantjes blauw water de verkeerde kant op.
    Tis langdradig.. en nou ja niet mn favo spel dit jaar.

• 7. Unreal Championship
  • First person shooters zijn uitstekend te spelen op een Gameconsole, dat heeft dit spel wel bewezen. Of ik nou quake 3 op een pc speel.. of UC op de xbox, ik roel op beide spellen redelijk mee. Het leuke van dit spel is ook weer de replay valeu, je blijft altijd wel die cd in je doos stoppen, en altijd zijn er mensen online te vinden waar je je ff op kan uitleven.

• 6. Top spin
  • Grafisch het mooiste sportspel dat ik ken. De geluiden zo realitsch, de banen zo mooi. Tis jammer dat het balletje heen en weer slaan kan vervelen, maar dit is typisch zon spel wat je steeds maar weer in je xbox blijft proppen. Zeker als je een verloren uurtje hebt, en je hebt ff niks meer om te spelen omdat je moet wachten op dat ene coole spel.
    Erg veel lol mee gehad met double spellen.. samen met een vriend online lopen knallen tegen andere dronken kneuzen.

• 5. Midtown madness 3
  • Super spel wat op je lachspieren werkt. De Single player mode is irritant te noemen.. steeds hetzelfde idee "Als je de route eindelijk kent, win je het" Maar ook bij dit spel weer.. ONLINE GAMEN HEERST ZO!! Wil je gewoon een beetje cruisen door Parijs met een stel gasten, geen probleem... Weet je nog hoe spannend tikkertje spelen was vroeger? Moet je het nu eens proberen op 4 wielen.. zo gelachen om sommige acties. Mijn petje echt af voor de download contents.. het blijft er van regenen. Dit noem ik nog eens waar voor je geld krijgen.

• 4. Freedom Fighters
  • Zo'n prachtig mooi third person shooter had ik nog niet eerder gezien. Rennen in een bende door de straten, de gebouwen in, massale gevechten van wel 50 man in je scherm. Prachtige belichtingen, schitterende muziek. Jammer dat het spel iets te kort is, maar zeer zeker iedere minuut genoten van dit spel.

• 3. Tiger woods PGA tour 2004
  • Ik wist niet dat je zo relaxed kunnen gamen als dat bij TW het geval is. Sit back, light your joint, drink your beer, and have lots of fun! Heeel veel banen waar je op een zeer realistische manier op kan slaan. Characterbuilding is denk ik nog nooit zo uitgebreid geweest. Terecht dat Strolie eens zei "Ik weet nu wat meisjes leuk vinden aan barbie".
    Enige nadeel is dat er absoluut geen live enabling op zit, dit is echt jammer. Ik dacht laatst iets te lezen over EA die toch live zou gaan misschien... nou laten ze dan Tour2005 online maken!

• 2. MotoGP2
  • Dit spel is ook een klaar te noemen, zelden zo realistisch zitten racen als in dit spel. Die blur mode bij hogere snelheden is zo gaaf gedaan, ongeloofelijk. Online bijna altijd wel tegenstanders die een uitdaging vormen, sommige mensen kunnen foutloos op 2 wielen rondje na rondje rijden. (He twi ) Live zou het beter kunnen, vooral voor die lamers die tegen de klok in rijden, dit zou nog beter opgelost moeten worden. Ook het cheaten van sommige mensen is een domper.

• 1. Project Gotham Racing 2
  • Spelen, spelen, spelen.. niets anders dan gaan in dit spel. Zowel de Singleplayer als de Live mode zijn erg gaaf om te doen. Moeilijkheidsgraad is goed te doen voor iedereen die oud genoeg is om een joypad vast te houden. Je kan steel halen als N00B maar je kan ook goud of platina halen als je denkt echt goed te zijn in racegames.
    Live is dit spel het neusje van de zalm, uitstekende overzichten in statistics, friends, servers.. en het meest belangrijke, nagenoeg geen lag!!

oudere spellen gespeeld?

Ja vast wel.. op de pc.
    Sim city 4, een schietspel waar ik de naam van kwijt ben, BF1942 wat zeker wel cool was. Maar godverdomme wat word ik snel moe van een pc spel, en dan is het niet alleen om de lag, of die kut friendslisten.

Positieve zaken?

Sja.. XBOXLIVE ROELEEERRRRRTTTTT
    Als je dat niet hebt, ben je geen newage gamer meer.

Oi, ook nog negatieve zaken dan?

Ja, ik wil meer meer meer, meer download contents, ik wil sneller nieuwe spellen, ik wil meer must haves op de markt.

Tegenvallende games gespeeld dan?

Ja, op de pc, en op de Ps2 kon het me ook niet boeien, sorry.
    Op de xbox echter koop ik alleen maar goeie spellen, ik heb internet kneus, daarop kan ik lezen van te voren of ik een spel wel of niet trek. Dus moeilijk om slechte spellen te kopen dan.

Meest lachwekkende gebeurtenis?

Geen idee, op live zo vaak moeten lachen.

The truth was in here.
      vrijdag 19 december 2003 @ 18:17:43 #27
    20223 Carterman
    Is een Tilburger!
    pi_15547502
    5. CoD Echt geweldig, je waant je in vier verschillende films dan wel series.

4. Max Payne 2, goed verhaal, wel heel erg noir maar toch kon het me boeien. Af en toe slinger ik het nog eens aan om lekker even in bullettime rond te zweven.

3. Star Trek Elite Force II: Geweldige game met veel vrijheid om even rond te lopen in het star trek universum.

2. Soul Calibur II (PS2) De beste Fighter ooit? Nee, maar wel een hele goede. Veel speelplezier. Ik wacht nog wel op de eerste online fighter.

1. THUG (PS2): Neversoft doet het weer, en het wordt steeds maar beter. Goede game met een zwakke verhaallijn. Maar de Gameplay is zo geweldig!!

Halo (PC) Mijn god wat een gezuig met dat spel zeg. Pffrr. Dat iemand dat leuk kan vinden. Alle levels zien er hetzelfde uit en de systeemeisen voor de PC waren gewoon too much.
    Fifa 2004, voor het eerst sinds jaren keer ik EAsports mijn rug toe. Het spel speelt lekker tot aan de middellijn. Daarna schijnen ¨passes ineens niet meer een te komen.
    Ennuh, Off the Ball control is gewoon zuigend op de PC

Meest lachwekkende gebeurtenis:
    Uhmm, Gamekings Swa, is gewoon niet de Shiznit.
    En natuurlijk de N-gage, heel de wereld gaat over op breedbeeld en wat doet Nokia? Die gaan lekker de hoogte in. Onvoorstelbaar.

Leukste oude games die ik dit jaar gespeeld heb:
    Mario 64 op de Emulator. Eindelijk een keer uit kunnen spelen. Een geweldig spel. Met een heel dom einde.
    Civ III

Cart,

[Dit bericht is gewijzigd door Carterman op 19-12-2003 21:16]

Time is what keeps everything from happening at once.
      zaterdag 20 december 2003 @ 00:46:19 #28
    4259 JK
    In for a penny, in for a pound
    pi_15556978
    2003 is een goed jaar geweest. Ik denk dat ik iets van 75 spellen heb gekocht en 2 consoles, namelijk de Playstation 2 en de Gameboy Advance SP. Ik kan niet echt een keuze maken wat nou de beste spellen waren. Ik heb er zo gigantisch veel gekocht, oude spellen, nieuwe spellen, noem maar op. Zal even een (gedeelde) top 5 van de beste games doen uit mijn collectie en de oudere toppers.

Top 5 van 2003 spellen :
    1. Grand Theft Auto Vice City (is die wel van 2003 of eind 2002?)
    2. Prince of Persia : Sands of Time -> Prachtig spel, een topper die elke gamer in z'n collectie moet hebben.
    3. Soul Calibur 2 / Mortal Kombat Deadly Alliance : 2 toppers van vechtspellen
    4. Colin McRae 04 : Rally doet vragen naar meer, wie weet ga ik WRC3 ook nog wel aanschaffen die stuurt net even wat vlotter dan Colin maar dit vind ik leuker dan circuitje-rijden.
    5. Online: Socom & Hardware Online Arena : Socom met tactiek lekker schieten al gebruiken sommige spelers helaas cheats. Hardware Online: Verstand op nul en online je tegenstanders verrot schieten en ondertussen uitschelden in alle talen.

Oudere toppers :

1. Ace Combat 4 : Hier hoef ik geen woorden aan vuil te maken. Volgend jaar deel 5 !
    2. Jak & Daxter : topper van een platformer alleen die laatste level is een stuk lastiger vergeleken met de rest van het spel.
    3. ICO : Prachtige omgevingen, apart verhaal. (ben alleen nog niet zo ver )
    4. Escape from Monkey Island : Als adventure liefhebber moest ik die nog hebben. Ben na deel 2 gestopt met de Monkey Island reeks omdat ik toen een Amiga had en geen PC
    5. Metal Gear Solid :Substance : De Substance uitbreiding is eigenlijk van 2003, maar eigenlijk is het spel al ouder. Ook een must-have in de collectie, jammer dat alleen de helft van het spel alleen maar bullshit-filmpjes bevat. Grafisch erg mooi en ik wacht met smart op MGS3 !

Verwachte toppers 2004 (ongevraagd door de topicstarter):

1. GTA 4
    2. MGS 3
    3. GT4
    4. Driver 3
    5. Silent Hill 4

En nou heb ik genoeg getikt.

pi_15557269
    Topgames 2003:
    - 5. Monkey ball (GC)
    Gezellige game

- 4. GTA VC (PS2)
    Ik weet niet of hij dit jaar nog uitkwam maare het is ook een super game!

- 3. Mario Kart: Double dash (GC)
    Vind ik een erg leuke game omdat het zo leuk kan zijn als je met zijn tweeen in zon coole kart zit.
    - 2. JAK 2 (PS2)
    Waarschijnlijk zeg ik nu wel genoeg. Mijn beste Platvorm game ooit
    - 1. Socom U.S Navy Seals (PS2)
    Gewoon een topgame de missies vallen wel mee, maar de online experience is echt super

- Splintercel (PS2)
    - Gta 3 (PS2)

- Midnight club 2 (PS2):
    Niet echt super leuk, enne de online experience valt super tegen..

Positieve zaken 2003:
    - PS2 leuk online, duurde alleen wat heel lang, maar dan heb je ook wat
    -PS2 breng een coole platform game uit..

Negatieve zaken 2003:
    - Waarom zijn de games zo piep duur, tja, misschien moet het wel maar ik ben er niet blij mee (tis alleen niet zo 2003 )

- N-gage.

pi_15607180
    Top games

7 Cm4 (pc) - Ondanks dat ie niet mijn verwachtingen waar maakte, toch een top game. Want dat zal de CM serie altijd blijven.

6 Medal of Honor Frontline (NGC) - Ondanks dat ik echt zwaar twijfelde om het te kopen, bleek het toch een leuke game en zeker de moeite waard om te kopen.

5 James Bond nightfire (NGC) - Leuk uitgewerkt en de mulitplayer is opzich goed te doen

4 Fifa 2004(PC/NGC) - Als echte voetbalfan moet je hem gewoon hebben.

3 RCT2 - Ach hij was precies hetzelfde als RCT1 maar verschafte mij weer veel speelplezier.

2 Call of Duty(PC) - Verpletterd de MoH serie

1 Mario Kart DD - Uitleg is niet nodig imo

Oudere Games

geen

Meest tegenvallende game

Cm4 door de vele fouten toch niet geworden wat ik ervan verwacht had

Positieve zaken
    NGC gaat beter en beter verkopen

Negatieve zaken

Er komt geen enkel orgineel spel meer uit
    Mijn "ruzie" met Strollie.. Weer vriendjes??

Lachwekkende gebeurtenis
    N-gage.
    Notorious op VBL

[Dit bericht is gewijzigd door Ajaxno1 op 22-12-2003 13:29]

No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
    Lego de ga euh korfbal kampioen.
      maandag 22 december 2003 @ 15:04:12 #31
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_15610583
    quote:
    Op maandag 22 december 2003 13:16 schreef Ajaxno1 het volgende:
    Top games
    Lachwekkende gebeurtenis

Notorious op VBL

!

Ik heb er meer verstand van dan jij !

dinsdag 23 december 2003 @ 12:25:25 #32
    53268 HomerJ
    Your talking to me?
    pi_15635373
    quote:
    Op maandag 22 december 2003 13:16 schreef Ajaxno1 het volgende:
    Top games

Lachwekkende gebeurtenis
    N-gage.
    Notorious op VBL

quote:
    Op maandag 22 december 2003 15:04 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

!

Ik heb er meer verstand van dan jij !

Hij is voor ajax, jij voor PSV. Dan heeft hij wel heel wat meer verstand
    "the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
    pi_15638647
    Topgames 2003:

ik hou het maar ff bij een top 4:

• 4. Crimson Skies

• mooie graphics, leuke missies enz. mist alleen een co-op en nog iets van 20 missies
  • 3. Jak 2

• goed graphics, leuk verhaal, fantastische gameplay enz.
  • 2. Rise of Nations (PC)

• verliefd op de age of empires serie, halsoverkop smoorverliefd op RoN.
    ook al zijn de gebouwen 2d gebleven, kan je niet ronddraaien enz. toch een van de beste rts ooit!
  • 1. Star Wars: Knight of the Old Republic (XBox)

• Mijn topgame van 2003! Een RPG met een geweldig verhaal (beter als die nieuwe Star Wars films), uitdagende gameplay en een goed uitgedacht vechtsysteem (lightsaber!!!!!). De natte droom van elke RPG en Star Wars fan.

amen strolie

• Halo (Xbox)
  • Splinter Cell (Xbox)
  • Project Gotham Racing (Xbox)
  • Final Fantasy X
  • Kingdom Hearts

dit jaar geen tegenvallende games gekocht (nou ja, misschien crimson skies een beetje )

Positieve zaken 2003:

• Xbox krijgt steeds betere titels
  • waaronder RPG's
  • consolewars zijn gelukkig afgelopen, zodat iedereen niet weer op elkaar loopt te schelden.
  • pkwarts heeft final fantasy weer ontdekt
  • roy is om!
  • Negatieve zaken 2003:

• pkwarts heeft final fantasy weer ontdekt (kost veel tijd)
  • Games krijgen nog steeds de schuld van geweldadige gebeurtenissen. ctrl+C /ctrl+V strolie

• idd de n-gage
  • eye-toy (en dan letterlijk lachwekkend. ieder tussenuur gaan we weer naar de bartsmit om ff te eyetoyen.)
  • de achterkant van de command & conquer combat pack doos met daarin tiberian sun & uitbreiding, red alert 2 & uitbreiding en renegade met achterop screenshots van command & conquer generals. wat een smiechten!

• [22:01] &lt;MrSubtle&gt; jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
    http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
      dinsdag 23 december 2003 @ 14:20:37 #34
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_15638842
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 12:25 schreef HomerJ het volgende:

[..]

[..]

Hij is voor ajax, jij voor PSV. Dan heeft hij wel heel wat meer verstand

Ik zie het dus juist andersom
      dinsdag 23 december 2003 @ 16:58:38 #35
    78309 WurM
    Minder dan 1% vet
    pi_15643826
    Mijn top 2???

2. Max Payne 2 - The Fall of Max Payne
    1. Need for Speed Underground

Verder alleen oude spelletjes gespeeld

Ladidadida: Trusten WurMpie!
    fraubitch: truste WurM :*
    yvonne: Trusten WurM
    Meer van dit
    pi_15672664
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 14:20 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik zie het dus juist andersom

Dan zie je dat toch echt verkeerd
    No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
    Lego de ga euh korfbal kampioen.
      woensdag 24 december 2003 @ 17:21:30 #37
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_15673117
    Om het ff kort te houden mijn top 5 games van dit jaar

1.Metroid Prime, (Gamecube)
    Verreweg het mooiste, meest sfeervolle en meest indrukwekkende game die ik ooit gespeeld heb met als hoogtepunt de Phendana Drifts....nog nooit heb ik zoiets moois in een game aanschouwd.

2.Pro Evolution Soccer 3 (PS2)
    Het beste voetbalspel bij uitstek die ik al jaren trouw ben, alles loopt net wat soepeler, vloeiender en sneller, en diepgang gaat nog dieper in deze geweldige voetbalsimulator.

3.Viewtifull Joe (Gamecube)
    Een heerlijk innovatief spel gecombineerd met nostalgische diehard-ness, het spel speelt en ziet eruit als een kunststukje..naar mijn mening een ervaring die iedere gamer verdient.

4.F-Zero GX (Gamecube)
    Tja, als je van space races houdt is dit de absolute bomb!! Heilige graphics, heilige besturing, superzieke racetracks, tenenkrommende spanning dit alles met een snelheid waar je steil van achterover slaat.

5. Prince of Persia SOT (PS2)
    Dit spel is werkelijk een natte droom om te spelen alhoewel het vechtsysteem voor mij persoonlijk iets te hack & slash is. Prachtig level design en de besturing voelt echt heerlijk aan. Jammergenoeg was het avontuur net iets te makkelijk en te kort maar een 4e plaats heeft ie dubbel en dwars verdient.

[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 25-12-2003 01:23]

Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
      dinsdag 30 december 2003 @ 14:52:03 #38
    16639 giovan
    Mr fancypants himself
    pi_15825807
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2003 13:36 schreef sp3c het volgende:

• Duke Nukem: Forever nog steeds niet klaar

• Ja, maar dat is een grap van Id software..het heet niet voor niets forever...pas als forever voorbij is heb je een spel wat je forever kan spelen!
      zondag 4 januari 2004 @ 16:07:33 #39
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_15955941
    Unstickied
    -
      zondag 4 januari 2004 @ 16:10:25 #40
    9440 Khadgar
    Knutselaar
    pi_15956009
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2003 14:52 schreef giovan het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een grap van Id software..het heet niet voor niets forever...pas als forever voorbij is heb je een spel wat je forever kan spelen!

Gelukkig is dit spel van Apogee/3d Realms.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')