abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 31 mei 2004 @ 17:58:04 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19540288
maak er anders 'Afghanistan, Bin Laden is nog steeds niet gevangen hoor lekker puh zie je wel ik zei het toch ... HET GAAT ALLEMAAL OM DE OLIE!!!' van ... of past dat net niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 31 mei 2004 @ 20:24:08 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19544086
quote:
Op zondag 30 mei 2004 06:44 schreef NorthernStar het volgende:
Titel aangepast (was centraal - Afghanstian na de oorlog)

Dit leek me toepasselijker, maar als TO of anderen het weer terug veranderd willen laat het dan maar weten
[..]
ho hum!

zo is het beter idd
quote:
Da's ook niet zo mooi van de Amerikanen.
Nog even en ze rijden met een rode kruis busje het slagveld op.

Een beetje dezelfde situatie als in Irak zo te lezen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe 'veilig' het land nu eigenlijk is. In sommige delen schijnen nog steeds lokale militias de dienst uit te maken en geloof dat de Taliban zelf weer gebieden in handen heeft (?)
het is vooral niet zo mooi dat de Taliban en co op rode kruis busjes staan te schieten.
En Isaf is momenteel flink aan het uitbreiden dus zo gigantisch 'onveilig' is het er nu ook weer niet, al is er laatst wel een Noorse militair neergeschoten in een hinderlaag (RPG op zijn borst?) maar dat is wel weer voor het eerst in een vrij behoorlijke tijd dat er Isaf militairen zijn opmgekomen
quote:
[..]

Ook wat dat betreft lijken Irak en Afghanistan op elkaar.
ja idd ... sprekend!!!

het aantal doden dit jaar is in 1 klap verdubbeld verdubbeld ... dit doet mij geloven dat er in totaal 8 Amerikanen zijn omgekomen dit jaar in Afghanistan, als je bedoelt met 'ze lijken wat dat betreft op elkaar' dat in beide landen de Amerikaanse verliezen relatief laag zijn dan moet ik je idd gelijk geven.
  maandag 31 mei 2004 @ 23:29:52 #103
50671 Strijder
In Extremis
pi_19550132
quote:
Op maandag 31 mei 2004 20:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

ho hum!

zo is het beter idd
[..]

het is vooral niet zo mooi dat de Taliban en co op rode kruis busjes staan te schieten.
En Isaf is momenteel flink aan het uitbreiden dus zo gigantisch 'onveilig' is het er nu ook weer niet, al is er laatst wel een Noorse militair neergeschoten in een hinderlaag (RPG op zijn borst?) maar dat is wel weer voor het eerst in een vrij behoorlijke tijd dat er Isaf militairen zijn opmgekomen
[..]

ja idd ... sprekend!!!

het aantal doden dit jaar is in 1 klap verdubbeld verdubbeld ... dit doet mij geloven dat er in totaal 8 Amerikanen zijn omgekomen dit jaar in Afghanistan, als je bedoelt met 'ze lijken wat dat betreft op elkaar' dat in beide landen de Amerikaanse verliezen relatief laag zijn dan moet ik je idd gelijk geven.
In Afghanistan zijn meer inheemse troepen dan Amerikaanse (of westerse). Als er daar een aantal van sterven is dat "niet zo erg" ....
Untill I awake - / - Elu Elensar
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2004 @ 01:13:34 #104
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19552387
quote:
Op maandag 31 mei 2004 17:14 schreef sp3c het volgende:
mag de topictitel weer terug naar Afghanistan na de oorlog

dit slaat echt totaal nergens op, de NATO is juist keihard bezig met de missie uit te breiden, heeft Nederland niet net 6 Apaches die kant op gestuurd? heeft Belgie niet vorige week beloofd zijn aanwezigheid te verdubbelen? zo kan ik nog wel ff doorgaan ... wat ga je hierna doen, centrale irak topic wijzigen in ''Irak, de olieoorlog van aap bush'' of ''Irak, KLOTE AMERIKANEN!" oid?

ga niet je mod powarz misbruiken om je mening in de rondte te spuien
In tegenstelling tot wat je achterdocht je influistert had ik geen politieke bijbedoelingen met die titel. Gevalletje van zoals de waard is misschien?

Afghanistan is nagenoeg totaal uit beeld verdwenen. Leg me eens uit wat daar niet aan klopt?

Afgezien van Kabul weten we nauwelijks iets over de situatie in het land en wie waar de dienst uitmaakt. De bronnen spreken elkaar allemaal tegen! En doordat de focus nu voornamelijk naar Irak en andere zaken is verschoven komt er inderdaad weinig terecht van alle plannen daar. Dat is gewoon de situatie.
En als jij dat met je beroepsgedeformeerde blik direct als pro- of contrapaganda meent te moeten uitleggen is dat jouw probleem! Wellicht iets om de volgende keer even bij stil te staan, voordat je weer wilde beschuldigingen gaat lopen maken.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 10:04:18 #105
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19555199
Gisteren was er nog een documantaire over de Nederlandse troepen in Afghanistan op Ned 1, ja iedereen is het vergeten
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 1 juni 2004 @ 17:33:55 #106
50671 Strijder
In Extremis
pi_19566382
Vandaag een stuk in de krant dat de extra troepen voor Afghanistan niet nodig zijn.
quote:

Nederlandse leger niet nodig in Afghanistan
Binnenlandredactie Geplaatst: 1-6-2004 | 11:17 Laatst gewijzigd: 1-6-2004 | 11:17KABUL - Het heeft geen zin Nederlandse militairen naar de Afghaanse provincie Baghlan te sturen.

Dat blijkt uit een brief van de gouverneur van Baghlan, Faqir Mohd, aan de Afghaanse president Hamid Karzai, en uit besprekingen met de Duitse luitenant-kolonel Joachim Spross, hoofd van de civiel militaire samenwerking (CIMIC).

Minister Kamp van Defensie liet enkele weken geleden weten van plan te zijn honderd militairen naar Baghlan te sturen. Nederland zou daar de leiding moeten nemen over een zogeheten provinciaal wederopbouwteam (PRT) en er gaan samenwerken met de Duitsers, die al een PRT in de aangrenzende provincie Kunduz hebben.

Gouverneur Mohd schrijft liever met de Duitsers samen te werken omdat hij hen kent, vertrouwt en tot nu toe goed met hen heeft samengewerkt. Ook overste Spross meent dat het geen zin heeft militairen naar Baghlan te sturen „als alles al is gedaan.”

Het ministerie van Defensie kent de uitspraken van Spross, zei een woordvoerder dinsdagmorgen. Hij wijst er echter op dat minister Kamp van Defensie onlangs over uitzending naar Afghanistan heeft gesproken met de chef van Spross, de Duitse minister van Defensie, Struck. Naar aanleiding van dat gesprek wordt een verkenningsmissie naar de Afghaanse provincie Baghlan gestuurd. De verkenners brengen vervolgens advies uit aan de bewindslieden Kamp en Bot van Buitenlandse Zaken. Die nemen op hun beurt een besluit tot uitzending op basis van dat advies. Wanneer het kabinet daartoe beslist, is nog niet bekend.
link

Nu twijfel ik niet aan de Nederlandse militairen, maar dus wel aan Kamp (dat deed ik al, maar dit zijn gewoon inkoppertjes).
  zaterdag 5 juni 2004 @ 04:19:57 #107
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_19657197
quote:
VN: dip in opiumteelt buitenkans voor Afghanistan 04-06-2004

Sterk gedaalde opiumprijzen bieden Afghanistan op dit moment een kans om uit de greep van krijgsheren annex drugsbaronnen te komen. Dat heeft Antonio Maria Costa, directeur van het Departement voor Drugs en Misdaad van de Verenigde Naties (UNODC), vrijdag gezegd. Hij drong er bij de multinationale troepenmacht in Afghanistan op aan om de zwakke Afghaanse veiligheidsdiensten te helpen bij de bestrijding van de drugshandel.

Volgens Costa is het tijd dat de Afghaanse president Hamid Karzai werk maakt van de berechting van de drugsbaronnen die in Hollywood-stijl grote villa's bewonen. Tegelijkertijd moet er buitenlandse hulp komen om de arme Afghaanse boeren aan te moedigen andere gewassen te verbouwen. Tot nu toe zijn zulke initiatieven nog niet erg succesvol gebleken.

Opium telen houdt tegenwoordig grotere risico's in voor de boeren omdat hun gewassen vernietigd dreigen te worden, er militaire acties plaatsvinden tegen drugslaboratoria en er vanwege de lagere prijzen minder mee verdiend kan worden.

Vorig jaar leverde Afghanistan de grondstoffen voor driekwart van de totale heroïneproductie in de wereld. Met een waarde van 2,5 miljard dollar stond de opiumteelt in voor de helft van de Afghaanse economie. Dit jaar wordt er nog meer papaver verbouwd, waardoor de prijs inmiddels is gezakt tot honderd dollar voor een kilo gedroogde opium. Dat is nog maar een vijfde van wat er eind 2001, na de val van het Taliban-bewind, voor betaald werd.

Costa bezocht de afgelopen weken provincies in het westen en het noorden en merkte dat de opbrengsten voor de boeren nog amper opwegen tegen de belastingen die zij betalen aan drugshandelaars, die hen van leningen en papaverzaad voorzien.

De NAVO-troepen hebben zich tot nog toe niet ver buiten Kabul gewaagd en ook de Amerikaanse troepen hebben zich niet bemoeid met de bestrijding van de drugshandelaars, die vaak over eigen milities beschikken. Volgens Costa kan daar verandering in komen wanneer de NAVO-troepenmacht zich ook in het noorden en het westen van het land manifesteert. Ook het Amerikaanse leger zei een nieuwe strategie ten aanzien van de drugshandel te overwegen.

[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
http://www.nieuws.nl/bericht/5/40779

nu eindelijk een war on drugs echt van start?
  Moderator zondag 6 juni 2004 @ 19:20:16 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19688764
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 01:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

In tegenstelling tot wat je achterdocht je influistert had ik geen politieke bijbedoelingen met die titel. Gevalletje van zoals de waard is misschien?

Afghanistan is nagenoeg totaal uit beeld verdwenen. Leg me eens uit wat daar niet aan klopt?
het feit dat Afghanistan nagenoeg totaal uit beeld is verdwenen klopt niet ... verder was die titel wel accuraat (het gaat idd over Afghanistan) er stromen juist van alle kanten toezeggingen binnen, van de VN, van Belgie, van Nederland, zowel militair als financieel.
Jaap de hoop scheffer loopt zijn benen uit zijn lijf voor de missie, en de pers zit er bovenop (eerste grote Nato missie buiten Nato grondgebied) etc. etc..
quote:

Afgezien van Kabul weten we nauwelijks iets over de situatie in het land en wie waar de dienst uitmaakt. De bronnen spreken elkaar allemaal tegen! En doordat de focus nu voornamelijk naar Irak en andere zaken is verschoven komt er inderdaad weinig terecht van alle plannen daar. Dat is gewoon de situatie.
Dan moet je is naar wat andere bronnen zoeken, er is genoeg info beschikbaar, je kunt exact achterhalen wie in welke provincie de dienst uitmaakt en hoe het er over het algemeen mee staat (slecht).

ik ben nu te moe om het voor je uit te zoeken en bovendien heb ik dr weinig zin an
quote:
En als jij dat met je beroepsgedeformeerde blik direct als pro- of contrapaganda meent te moeten uitleggen is dat jouw probleem! Wellicht iets om de volgende keer even bij stil te staan, voordat je weer wilde beschuldigingen gaat lopen maken.
waar ik bij stil sta is dat jij graag ziet dat Afghanistan 'de vergeten oorlog' is of wordt en het topictitel er omdat je toch mod bent maar in die richting hebt gewijzigd in de hoop dat mensen het gaan geloven oid
  Moderator zondag 6 juni 2004 @ 19:25:10 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19688842
quote:
Op maandag 31 mei 2004 23:29 schreef Strijder het volgende:

[..]

In Afghanistan zijn meer inheemse troepen dan Amerikaanse (of westerse). Als er daar een aantal van sterven is dat "niet zo erg" ....
dat maak jij ervan en als je er daadwerkelijk zo over denkt is het maar goed dat jij daar niet zit want dan krijg je situaties als in die gevangenis in Bagdad

lees het anders nog een keer, het ging mij om de vergelijking die getrokken wordt.
er sneuvelen 4 Amerikanen en WAT DAT BETREFT lijkt het heel erg op Irak volgens sommigen
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2004 @ 19:26:38 #110
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19688872
quote:
Op zondag 6 juni 2004 19:20 schreef sp3c het volgende:

waar ik bij stil sta is dat jij graag ziet dat Afghanistan 'de vergeten oorlog' is of wordt en het topictitel er omdat je toch mod bent maar in die richting hebt gewijzigd in de hoop dat mensen het gaan geloven oid
Het was de titel van een artikel dat zakjappanertje eerder in het topic had geplaatst

Als het je werkelijk zou interesseren, dan had je kunnen vragen waarom ik de titel had aangepast in plaats van simpelweg -op een niet al te vriendelijke manier- je vooroordelen spuien. Had je daarna altijd nog kritiek kunnen leveren.

Verder kunnen op of aanmerkingen in Feedback NWS
  Moderator zondag 6 juni 2004 @ 19:28:26 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19688894
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:33 schreef Strijder het volgende:
Vandaag een stuk in de krant dat de extra troepen voor Afghanistan niet nodig zijn.
[..]

link

Nu twijfel ik niet aan de Nederlandse militairen, maar dus wel aan Kamp (dat deed ik al, maar dit zijn gewoon inkoppertjes).
mjah inkoppertjes ... het klopt niet helemaal

Kamp geeft gehoor aan oproepen van de Nato te plaatse die vind dat er soldaten heen moeten, dat blijkt nu niet het geval te zijn, dat wordt dan onderzocht (kwartiermeesters) en als het daadwerkelijk klopt dan gaan ze ergens anders heen.

als de politie bij mij een huiszoeking komt doen dan vertrekken ze ook niet na een verzekering van mijn kant dat er echt geen dode meisjes in mijn kelder liggen (heb geeneens een kelder)
  Moderator zondag 6 juni 2004 @ 19:33:17 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19688988
-kritiek op de moderatie in Feedback NWS svp-

[ Bericht 84% gewijzigd door NorthernStar op 06-06-2004 19:39:10 ]
  zondag 6 juni 2004 @ 20:22:44 #113
50671 Strijder
In Extremis
pi_19689939
quote:
Op zondag 6 juni 2004 19:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat maak jij ervan en als je er daadwerkelijk zo over denkt is het maar goed dat jij daar niet zit want dan krijg je situaties als in die gevangenis in Bagdad

lees het anders nog een keer, het ging mij om de vergelijking die getrokken wordt.
er sneuvelen 4 Amerikanen en WAT DAT BETREFT lijkt het heel erg op Irak volgens sommigen
Dank voor het begrijpend lezen-vermogen van je .
  zondag 6 juni 2004 @ 20:24:01 #114
50671 Strijder
In Extremis
pi_19689968
quote:
Op zondag 6 juni 2004 19:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah inkoppertjes ... het klopt niet helemaal

Kamp geeft gehoor aan oproepen van de Nato te plaatse die vind dat er soldaten heen moeten, dat blijkt nu niet het geval te zijn, dat wordt dan onderzocht (kwartiermeesters) en als het daadwerkelijk klopt dan gaan ze ergens anders heen.
Dus de NAVO weet ook niet wat er speelt ?
quote:
als de politie bij mij een huiszoeking komt doen dan vertrekken ze ook niet na een verzekering van mijn kant dat er echt geen dode meisjes in mijn kelder liggen (heb geeneens een kelder)
a) misselijke vergelijking
b) ook nog fout, want het gebeurd dus wel dat de politie dan vertrekt
  Moderator zondag 6 juni 2004 @ 20:36:16 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19690223
quote:
Op zondag 6 juni 2004 20:22 schreef Strijder het volgende:

[..]

Dank voor het begrijpend lezen-vermogen van je .
no problem ... op mij kun je rekenen
[
quote:
Op zondag 6 juni 2004 20:24 schreef Strijder het volgende:

[..]

Dus de NAVO weet ook niet wat er speelt ?
nee de NAVO houd er een andere mening op na ... net als Northernstar bv
quote:
[..]

a) misselijke vergelijking
b) ook nog fout, want het gebeurd dus wel dat de politie dan vertrekt
a) ok misschien was het een beetje flauw, maar daar gaat het wel om er wordt in Afghanistan gemoord door de mensen in charge, dan is het beter om zelf is een kijkje te nemen dan erop te vertrouwen dat het niet gebeurt. Mladic zei ook dat hij de inwoners van Srebrenica geen haar op het hoofd zou krenken
b) probeer het eens zou ik zeggen ... bel de jodûh op met je mobiel (prepay) en zeg ze dat op jouw adres lijken in de kast zitten en verzeker de heren agenten als ze aan je deur komen dan dat dat niet zo is en dat ze wel weg kunnen gaan.

zet ook een webcam op dan kan de rest van fok! ook meelachen
  zondag 6 juni 2004 @ 20:58:59 #116
50671 Strijder
In Extremis
pi_19690755
quote:
Op zondag 6 juni 2004 20:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

no problem ... op mij kun je rekenen
quote:
[..]
nee de NAVO houd er een andere mening op na ... net als Northernstar bv
Als er nu staat dat de Afghanen geen behoefte hebben aan nieuwe mensen omdat ze het met de huidige (Duitsers) al goed hebben, dan heeft de NAVO (en dus ook Kamp) een enorme plank voor hun hoofd.
quote:
[..]

a) ok misschien was het een beetje flauw, maar daar gaat het wel om er wordt in Afghanistan gemoord door de mensen in charge, dan is het beter om zelf is een kijkje te nemen dan erop te vertrouwen dat het niet gebeurt. Mladic zei ook dat hij de inwoners van Srebrenica geen haar op het hoofd zou krenken
De Duitse kolonel is dus een leugenaar ?
(Want hij zei dat de Afghanen gelijk hadden door geen nieuwe hulp nodig te hebben.)
quote:
b) probeer het eens zou ik zeggen ... bel de jodûh op met je mobiel (prepay) en zeg ze dat op jouw adres lijken in de kast zitten en verzeker de heren agenten als ze aan je deur komen dan dat dat niet zo is en dat ze wel weg kunnen gaan.

zet ook een webcam op dan kan de rest van fok! ook meelachen
Of je hebt een zieke humor of je snapt het niet.
(Jouw voorbeeld van meisjes in de kelder (de Dutroux-affaire) kende dus wel dit moment, dat de agenten weggingen nadat ze in zijn huis zijn geweest.)
  Moderator zondag 6 juni 2004 @ 21:58:50 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19692162
quote:
Op zondag 6 juni 2004 20:58 schreef Strijder het volgende:

[..]

quote:
[..]

Als er nu staat dat de Afghanen geen behoefte hebben aan nieuwe mensen omdat ze het met de huidige (Duitsers) al goed hebben, dan heeft de NAVO (en dus ook Kamp) een enorme plank voor hun hoofd.
laat de kwartiermakers dat maar uitzoeken feit blijft dat de Navo de baas is over de troepen (niet Duitsland) en Hamid Karzai (niet desbetreffende afghaanse meneer) de baas is in Afghanistan en al sinds jaar en dag om uitbreiding naar alle kanten zit te roepen

Kamp heeft hier feitelijk nix mee te maken, die zegt enkel ja en amen of nee
quote:
[..]

De Duitse kolonel is dus een leugenaar ?
(Want hij zei dat de Afghanen gelijk hadden door geen nieuwe hulp nodig te hebben.)
waarom nu weer gelijk een leugenaar?

hij kan het gewoon fout hebben, niet het hele plaatje zien, wat dan ook
quote:
[..]

Of je hebt een zieke humor of je snapt het niet.
(Jouw voorbeeld van meisjes in de kelder (de Dutroux-affaire) kende dus wel dit moment, dat de agenten weggingen nadat ze in zijn huis zijn geweest.)
hmz de Dutroux affaire had ik geeneens aan gedacht eerlijk gezegd ... maar goed dat waren dan ook Belgische agenten

en met mijn humor is nix mis!
  zondag 6 juni 2004 @ 22:09:46 #118
50671 Strijder
In Extremis
pi_19692496
quote:
Op zondag 6 juni 2004 21:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
laat de kwartiermakers dat maar uitzoeken feit blijft dat de Navo de baas is over de troepen (niet Duitsland) en Hamid Karzai (niet desbetreffende afghaanse meneer) de baas is in Afghanistan en al sinds jaar en dag om uitbreiding naar alle kanten zit te roepen

Kamp heeft hier feitelijk nix mee te maken, die zegt enkel ja en amen of nee
Nu ja, het blijft toch wazig wat er nu allemaal gebeurd daar (in de strijd tegen het terrorisme en wat de NAVO daar allemaal voor 'goeds' in doet).
quote:
[..]

waarom nu weer gelijk een leugenaar?

hij kan het gewoon fout hebben, niet het hele plaatje zien, wat dan ook
Het lijkt mij dat hij daar best wel enige kijk op heeft. Hij zit ter plaatse, heeft de contacten, etc.
quote:
[..]
hmz de Dutroux affaire had ik geeneens aan gedacht eerlijk gezegd ... maar goed dat waren dan ook Belgische agenten

en met mijn humor is nix mis!
Nederlandse agenten lichtten hun Duitse collega's niet in over een ontsnapte tbs'er misschien ?
Ik twijfel niet aan je humor dan, maar deze kwam te dicht bij de waarheid (helaas).
  Moderator maandag 7 juni 2004 @ 13:51:41 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19704167
quote:
Op zondag 6 juni 2004 22:09 schreef Strijder het volgende:

[..]

Nu ja, het blijft toch wazig wat er nu allemaal gebeurd daar (in de strijd tegen het terrorisme en wat de NAVO daar allemaal voor 'goeds' in doet).
de Navo doet zijn best het land op te bouwen wat is daar precies wazig aan?
quote:
[..]

Het lijkt mij dat hij daar best wel enige kijk op heeft. Hij zit ter plaatse, heeft de contacten, etc.
de Navo ook en die zitten er met meer dan 1 (sterker nog de meneer ter plaatse maakt er deel van uit) zolang het niet bevestigd is blijft het een onderling meningsverschil, niet meer en niet minder.
quote:
[..]

Nederlandse agenten lichtten hun Duitse collega's niet in over een ontsnapte tbs'er misschien ?
Ik twijfel niet aan je humor dan, maar deze kwam te dicht bij de waarheid (helaas).
totaal andere kwestie

maar nogmaals, probeer het uit en vergeet de webcam niet
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 16:19:11 #120
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19839985
op zich geen verrassend nieuws :
quote:
123 Teletekst za 12 jun
Weer uitstel Afghaanse verkiezingen

KABUL De verkiezingen in Afghanistan,de
eerste na de val van het Talibanregime,
worden voor de tweede keer uitgesteld.
Eerder waren de verkiezingen al van
juni naar september verschoven.

Een woordvoerster van de kiescommissie
gaf als reden op dat het niet mogelijk
was te voldoen aan de nieuwe wet die
voorschrijft dat de grenzen van de
kiesdistricten drie maanden voor de
verkiezingen moeten worden vastgesteld.
Verder zou er geen geld zijn om de
verkiezingen te houden.

Er is niet bekendgemaakt wanneer de
eerste democratische verkiezingen in
Afghanistan nu zullen plaatsvinden.
en men heeft het in dit bericht (ook) nog niet gehad over het te lage aantal geregistreerde kiezers
pi_19852852
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:53 schreef zakjapannertje het volgende:
op zich geen verrassend nieuws :
[..]

en men heeft het in dit bericht (ook) nog niet gehad over het te lage aantal geregistreerde kiezers
En vergeet er ook bij te vermelden dat we als westerse wereld onze beloftes ook niet zijn nagekomen om ze te helpen met hun democratiseringsproces.

Verder is natuurlijk mooiste zinsnede in het nieuwsbericht dat ze geen geld hebben om hun verkiezingen te organiseren. Goh zou dat er soms mee te maken hebben dat we als westerse wereld onze toegezegde gelden toch maar niet aan afghanistan hebben overgemaakt.

The gaurdian houdt trouwens goed alle nieuwsberichten over afghanistan bij elkaar:

http://www.guardian.co.uk/afghanistan/0,1284,548335,00.html

Daar valt onder andere te lezen dat er 10 of 11 chinezen bij een aanslag zijn omgekomen, dat haalt hier in nederland niet eens de media want het zijn geen westerlingen.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:08:38 #123
50671 Strijder
In Extremis
pi_19856654
quote:
Op zondag 13 juni 2004 12:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En vergeet er ook bij te vermelden dat we als westerse wereld onze beloftes ook niet zijn nagekomen om ze te helpen met hun democratiseringsproces.

Verder is natuurlijk mooiste zinsnede in het nieuwsbericht dat ze geen geld hebben om hun verkiezingen te organiseren. Goh zou dat er soms mee te maken hebben dat we als westerse wereld onze toegezegde gelden toch maar niet aan afghanistan hebben overgemaakt.

The gaurdian houdt trouwens goed alle nieuwsberichten over afghanistan bij elkaar:

http://www.guardian.co.uk/afghanistan/0,1284,548335,00.html

Daar valt onder andere te lezen dat er 10 of 11 chinezen bij een aanslag zijn omgekomen, dat haalt hier in nederland niet eens de media want het zijn geen westerlingen.
Jawel, was op de radio (alleen in de ochtend, was toen nog geen 'interessanter' nieuws).
  maandag 14 juni 2004 @ 10:26:50 #124
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_19874736
quote:
Begrafenis Nederlandse medewerker AzG 14-06-2004

Artzen zonder Grenzen (AzG) medewerker Pim Kwint, die op 2 juni om het leven kwam bij een aanslag in Afghanistan, wordt maandag begraven in het Noord-Hollandse Hem. De uitvaart vindt plaats in besloten kring. Kwint werd met vier andere AzG-medewerkers vermoord. De hulporganisatie heeft naar aanleiding hiervan besloten voorlopig alle activiteiten in Afghanistan, met uitzondering van levensreddende zaken, op te schorten.

Een groot gedeelte van de internationale staf van AzG is teruggehaald uit Afghanistan. Het merendeel van de dertig Nederlanders die er werkzaam waren, zit momenteel in de Pakistaanse hoofdstad Islamabad. Wel houdt een klein internationaal managementteam vanuit de Afghaanse hoofdstad Kabul de situatie in het land in de gaten.

Pas eind juli wil AzG de situatie opnieuw evalueren. "Tot dan blijft de situatie op 'remote control', dus alleen met behulp van email en telefoon", zegt AzG-woordvoerder Bart Tielens.

[Copyright 2004, Novum]
http://www.nieuws.nl/bericht/4/25187

en:
quote:
China haalt vermoorde wegwerkers op uit Afghanistan 14-06-2004

XIN103-0611041022

BEIJING, 14 juni (AP) - China haalt maandag in een militair vliegtuig de lichamen op van de elf wegwerkers die afgelopen week in Afghanistan werden vermoord. De Chinezen die de aanval door vermoedelijke Taliban-strijders in Kunduz overleefden, worden opgehaald in een ander toestel, heeft het staatspersbureau Xinhua gemeld.

De wegwerkers waren in dienst van de Shisiju Groep, die vorig jaar een contract sloot met de Wereldbank voor het herstel van een snelweg tussen Doshi in de aan Kunduz grenzende provincie Baghlan en de grens met Tadzjikistan. Ze werden in hun slaap verrast. Inmiddels zitten twaalf verdachten vast.

[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
http://www.nieuws.nl/beri(...)0ddb30bbca0d5447b393
pi_19874902
Zoals al eerder de Internationale gemeenschap trekt zich langzaam terug en de schaduw van de Taliban en mullah omar grijpt om zich heen en bedekt steeds meer delen van Afghanistan in duisternis. De onmacht bij sommige en de corruptie bij anderen in Kabul zal hun ondergang worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')