Anyway, zoals de titel al zegt: Reiki verdoemt je. Althans volgens de mensen van www.gelooft.nl. Kijk maar op: http://www.gelooft.nl/reiki.htm
Wat vind je van dit soort uitlatingen? Natuurlijk heeft iedereen het recht op zijn eigen mening te hebben en mag men voor zijn mening uitkomen, maar waar ligt de grens tussen een mening hebben en oogkleppen ophebben en je ergens blind op staren?
Kijk trouwens ook eens rond op de rest van de site; ze hebben ook interessante uitlatingen over roken en een relatie hebben met een niet-gelovige en dat soort dingen.
En die gelovige mensen prima maar wat zij willen geloven is iets dat ze vaak niet zelf ervaren hebben, maar alleen het is ze voorgekauwt nou ja als ze niet graag zelfstandig willen nadenken over levensfilosofie is dat hun case toch?
Zou me er niet druk om maken..
De opmerkingen over dat ik er nog niet tevreden over ben is om alvast duidelijk te maken dat het nog niet af is, voor mensen daar opmerkingen over maken!
Het gaat mij vooral om die site waar mensen zo negatief over Reiki.
Je kunt op hun site overigens ook het forum op. Daar zijn ook best interessante discussies hierover.
Gelukkig weet ik beter dan dat
Daarbij vraag ik me af hoe de woede van een demoon je zou kunnen genezen.
Daarbij werk je met Reiki en Tera Mai juist met engelen en andere hoge entiteiten. (Kijk alleen al maar naar de neveninitiaties van Tera Mai.)
Ja dat je niet in Reiki gelooft is je goed recht joh, no problem!
Ik snap dat soort mensen niet. Ze hebben zws nog nooit zelf gezien wat het inhoudt. Erg jammer dat ze zo hard ordelen.
quote:Jammer dat het voor jou niet goed is gegaan.
Op woensdag 10 december 2003 13:53 schreef AngelWings het volgende:
Nou uh ik ben behoorlijk onderuit gegaan na een reiki 1 initiatie dus..
voor mij geen inwijdingen meer...
ever..
Ben nogal gevoelig en daarna nog veel erger dan ooit dus
was reiki voor mij helemaal niet goed, maar dat is persoonlijk..
verder moet men niet denken dat reiki nu zo enorm zaligmakend is..
ja fijn en leuk etc..
maar echt ook niet alles .En die gelovige mensen prima maar wat zij willen geloven is iets dat ze vaak niet zelf ervaren hebben, maar alleen het is ze voorgekauwt nou ja als ze niet graag zelfstandig willen nadenken over levensfilosofie is dat hun case toch?
Zou me er niet druk om maken..
Kortom, je moet je niet zomaar laten inwijden door een willekeurige Reikimeester. Er lopen helaas genoeg kwakzalvers rond
Ik heb dus gesprekken met mensen gehad die dat dus echt serieus geloofden. Tja van mij mogen ze, maar je maakt het jezelf en anderen zo moeilijk! Lighten up!
De Bijbel is echt niet het enige in het leven.
Helaas kunnen sommige christenen zich hier niet in vinden.
Zegt genoeg over hen die deze mensen steunen.
Je zult waarschijnlijk bedoelen dat wij ook van hen denken dat zij verblind zijn door hun opvattingen, maar in tegenstelling tot deze mensen van deze site heb ik wel respect voor hun keuze om voor de Christelijke God te kiezen. Het is hun overtuiging en daar zijn ze vrij in. Wel vind ik het natuurlijk jammer, want er is zo veel meer in dit leven. Andersom VREZEN zij dat er meer is in dit leven, en alles wat buiten de Bijbel is, is satanisch. Daarom werden er een paar eeuw geleden nog oude vrouwtjes die mensen met kruiden genezen op de brandstapel gezet. Als iedereen zo conservatief zou zijn, zou er gen vooruitgang zijn; kijk bijvoorbeeld alleen maar naar de televisie. Volgens echt conservatieve Christenen zit de duivel daarin. Dan vraag ik me trouwens wel af hoe deze mensen hun informatie op het Internet kunnen zeten; de computermonitor is op het zelfde principe gebaseerd als een televisie. Dan zouden zij dus nu ook steeds onder duivelse invloeden staan.
quote:Denk er toch maar eens over na. Wanneer je die richting opgaat, wordt het opeens overduidelijk dat jij het goede nastreeft, en iedereen die iets anders nastreeft (Reiki in dit voorbeeld, maar zat andere voorbeelden te noemen) lopen dan achter demonen aan terwijl ze dat niet doorhebben. Een van de weinige geloven die werkelijk tweedracht zaait is het christendom.
Op woensdag 10 december 2003 14:29 schreef ToT het volgende:
Andersom heb ik er geen problemen mee: ik denk niet dat zij demonen vereren of wat dan ook.
quote:Ik bedoelde dus eerder dat wanneer je hetzelfde stuk tekst pakt, maar nu Reiki door Christus vervangt etc., dit dichter bij de waarheid zit. En, als ze consequent die lijn willen doorzetten, zouden ze ook hun huisarts de laan uit moeten sturen.
Je zult waarschijnlijk bedoelen dat wij ook van hen denken dat zij verblind zijn door hun opvattingen, maar in tegenstelling tot deze mensen van deze site heb ik wel respect voor hun keuze om voor de Christelijke God te kiezen. Het is hun overtuiging en daar zijn ze vrij in. Wel vind ik het natuurlijk jammer, want er is zo veel meer in dit leven. Andersom VREZEN zij dat er meer is in dit leven, en alles wat buiten de Bijbel is, is satanisch.
quote:De reden dat mensen bang zijn van de duivel, is omdat ze zelf een duivels deel in zich hebben. Mensen geloven graag dat het goede in henzelf uit God komt, en het slechte uit de duivel. Mensen zijn bang om zichzelf als 1 geheel te zien waarin zowel God als Satan zijn vertegenwoordigd zonder samenhang. Mensen projecteren daarom hun slechte kanten, en dingen waarvan zij denken dat het hun slechte kant bevordert, op een persoon die zij Satan of Duivel noemen.
Volgens echt conservatieve Christenen zit de duivel daarin. Dan vraag ik me trouwens wel af hoe deze mensen hun informatie op het Internet kunnen zeten; de computermonitor is op het zelfde principe gebaseerd als een televisie. Dan zouden zij dus nu ook steeds onder duivelse invloeden staan.
Christenen proberen de duivel op te sluiten, terwijl zij weten dat die duivel steeds ontsnapt, en steeds op andere plaatsen terugkomt. De duivel uitdagen, bevechten en verslaan is een andere methode, die echter in het christendom nauwelijks wordt gebruikt. Dit terwijl notabene Christus, die zij stellen te volgen, dit principe wel gehanteerd heeft.
"God wil niet dat de mens passief wordt in volkomen afhankelijkheid van hogere machten, die hem of haar zeggen wat hij of zij moet doen. Eén van de tactieken van de duivel is om de mens passief te maken, zodat er niet meer zelfstandig gedacht en verantwoorde keuzes gemaakt kunnen worden."
Toch mogen we niet zelf voor reiki kiezen en onze keuze onderbouwen maar domweg naar de schrijver luisteren?
quote:DarkNights laat hier een knap staaltje zwartwit denken zien. 1 "christen" is fout dus het hele Christendom is fout. Zo werkt dat dus ook met Reiki.
Op woensdag 10 december 2003 14:37 schreef DarkNights het volgende:
Denk er toch maar eens over na. Wanneer je die richting opgaat, wordt het opeens overduidelijk dat jij het goede nastreeft, en iedereen die iets anders nastreeft (Reiki in dit voorbeeld, maar zat andere voorbeelden te noemen) lopen dan achter demonen aan terwijl ze dat niet doorhebben. Een van de weinige geloven die werkelijk tweedracht zaait is het christendom.
<<knip>>
zo ja dan weet je mijn mening!
Reiki is beslist niet iets wat je verdoemt, het kan je eerder een stap in de goeie richting geven :-)
quote:Het christendom is zoals ik het voorstelde. Dat er christenen zijn die hier van afwijken, en die zich dus eigenlijk de vraag zouden moeten stellen of zij wel christenen zijn, doet niet ter zake in mijn voorbeeld.
Op woensdag 10 december 2003 14:41 schreef MacMeester het volgende:[..]
DarkNights laat hier een knap staaltje zwartwit denken zien. 1 "christen" is fout dus het hele Christendom is fout. Zo werkt dat dus ook met Reiki.
quote:Algeheel samenvattend zou ik willen stellen dat iedereen zijn eigen levensweg moet bewandelen. We lopen allemaal op deze weg, en we kunnen niet bij voorbaat weten of een weg ergens naartoe leidt, of dat een weg doodloopt. Laten we niet beginnen iemand te waarschuwen voor zijn/haar eigen weg, wanneer we niet eens hebben gezien dat onze weg ergens naartoe leidt.
Maw, wel een beetje respect zowel voor mensen die Reiki in hun leven hebben toegelaten als mensen die het Christendom vertegenwoordigen.
Het op een weg zitten die doodloopt is overigens ook geen ramp, je kunt gewoon een stukje teruglopen, en ergens anders een kruising kiezen.
quote:Jouw voorstelling heeft niets met het Christendom maken.
Op woensdag 10 december 2003 14:48 schreef DarkNights het volgende:
Het christendom is zoals ik het voorstelde. Dat er christenen zijn die hier van afwijken, en die zich dus eigenlijk de vraag zouden moeten stellen of zij wel christenen zijn, doet niet ter zake in mijn voorbeeld.
quote:eens.
Algeheel samenvattend zou ik willen stellen dat iedereen zijn eigen levensweg moet bewandelen. We lopen allemaal op deze weg, en we kunnen niet bij voorbaat weten of een weg ergens naartoe leidt, of dat een weg doodloopt. Laten we niet beginnen iemand te waarschuwen voor zijn/haar eigen weg, wanneer we niet eens hebben gezien dat onze weg ergens naartoe leidt.Het op een weg zitten die doodloopt is overigens ook geen ramp, je kunt gewoon een stukje teruglopen, en ergens anders een kruising kiezen.
[Dit bericht is gewijzigd door MacMeester op 10-12-2003 15:03]
Edit: net die site doorgelezen van: http://www.gelooft.nl/reiki.htm
en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo gelachen heb (ok misschien een tikkeltje overdreven maar je snapt me punt nu)
[Dit bericht is gewijzigd door Choices op 10-12-2003 15:14]
Tja inderdaad; als het een doodlopende weg zou zijn, zou je zo weer een stukje terug kunnen, maar waar we hier mee te maken hebben is angst voor het onbekende, en blindelings je geloof volgen. En inderdaad; ze zeggen zelf dat je niet blindelings iets of iemand moet volgen! Lekker tegenstrijdig dus. De Bijbel zou de absolute waarheid zijn, maar het is eerst een eeuw of 5 van mond op mond gegaan, en iedereen weet wel hoe betrouwbaar dat is.
Ik heb absoluut niets tegen het Christelijke geloof en ondanks wat ik net zei heb ik echt wel respect ervoor en voor de mensen die er in geloven, maar laat ze dan ook echt doen wat ze prediken en niet letterlijk doen wat er in dat boek staat. (Daarbij staan er overigens genoeg tegenstrijdige dingen in, ook wat dit betreft, alleen kan ik er momenteel even niet op komen.)
Ik denk dat een groot deel van de Bijbel geschreven is om mensen een beetje onder de duim te houden voor hun eigen bestwil; voor het Christendom was het echt een zooitje, zowel sociaal als geestelijk gezien. Als je je met spirituele zaken bezig houdt zonder precies te weten waar je mee bezig bent, KAN het inderdaad gevaarlijk zijn, ja. (Niet dat ik alwetend ben hoor! ) Als je in de Bijbel zet dat je je daar niet mee mag bezig houden, bescherm je ze in feite. (En natuurlijk hou je zo meer macht over ze, maar ik wil het even positief bekijken.) Alleen is dat allemaal achterhaald; de mens is meer ontwikkeld, de mens is verstandiger geworden en de mens kan makkelijker de hulp van anderen inschakelen en raad vragen door betere communicatiemiddellen en vervoersmiddellen.
quote:Moet je je voorstellen als Mozes had gezegd wat Jezus veel later als leefregel had verteld, daar waren die "egoistische" mensen in die tijd nog helemaal niet aan toe. Dus je kan duidelijk de tendens in de Bijbel zien dat naarmate je het laatste hoofstuk nadert, het belerende en 'straffende' steeds minder wordt.
Op woensdag 10 december 2003 15:12 schreef ToT het volgende:
Tja inderdaad; als het een doodlopende weg zou zijn, zou je zo weer een stukje terug kunnen, maar waar we hier mee te maken hebben is angst voor het onbekende, en blindelings je geloof volgen. En inderdaad; ze zeggen zelf dat je niet blindelings iets of iemand moet volgen! Lekker tegenstrijdig dus. De Bijbel zou de absolute waarheid zijn, maar het is eerst een eeuw of 5 van mond op mond gegaan, en iedereen weet wel hoe betrouwbaar dat is.
quote:De meester letterlijke Christenen weten amper waar het om gaat, maar geeft hen genoeg voldoening in hun geloof.
Ik heb absoluut niets tegen het Christelijke geloof en ondanks wat ik net zei heb ik echt wel respect ervoor en voor de mensen die er in geloven, maar laat ze dan ook echt doen wat ze prediken en niet letterlijk doen wat er in dat boek staat. (Daarbij staan er overigens genoeg tegenstrijdige dingen in, ook wat dit betreft, alleen kan ik er momenteel even niet op komen.)
quote:
Ik denk dat een groot deel van de Bijbel geschreven is om mensen een beetje onder de duim te houden voor hun eigen bestwil; voor het Christendom was het echt een zooitje, zowel sociaal als geestelijk gezien. Als je je met spirituele zaken bezig houdt zonder precies te weten waar je mee bezig bent, KAN het inderdaad gevaarlijk zijn, ja. (Niet dat ik alwetend ben hoor!) Als je in de Bijbel zet dat je je daar niet mee mag bezig houden, bescherm je ze in feite. (En natuurlijk hou je zo meer macht over ze, maar ik wil het even positief bekijken.) Alleen is dat allemaal achterhaald; de mens is meer ontwikkeld, de mens is verstandiger geworden en de mens kan makkelijker de hulp van anderen inschakelen en raad vragen door betere communicatiemiddellen en vervoersmiddellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |