nee, dat had ik de week ervoor bij de club gedaan. het zou helaas toch de winnende tijd zijn geweest in het clubveld, wat ik niet had gedacht. balen.quote:Op zondag 19 december 2004 20:56 schreef ocf81 het volgende:
En heeft iemand op de ONEK nog een goede score neer weten te zetten?
Ik ben 19de geworden in het LN-veld, met 6.52.7.. Niet mijn PR helaas, dat heb ik 2 weken geleden getrapt met 6.50.7... Maar toch ben ik er wel tevreden overquote:Op zondag 19 december 2004 20:56 schreef ocf81 het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 20 december 2004 14:44 schreef the_bbk het volgende:
Ik ben 19de geworden in het LN-veld, met 6.52.7.. Niet mijn PR helaas, dat heb ik 2 weken geleden getrapt met 6.50.7... Maar toch ben ik er wel tevreden over
Dat waren inderdaad een paar Engelse dames, ze hadden ook een 'supporter' meegenomen in lingerie en met een zweepje. Later, toen ze klaar waren, zijn ze ook nog de tribune opgegaan om geld op te halen volgens mij, ze liepen in ieder geval rond met een prullemand met daarin een laagje geld en een tekst erop. Hoe het precies zat weet ik niet, het was in ieder geval niet echt smaakvol om naar te kijken (zeker toen de cameraman inzoomde op de veel te dikke borsten die heen en weer blubberden van een van de dames)...quote:Op maandag 20 december 2004 16:22 schreef ocf81 het volgende:
Gefeliciteerd @ the_bbk
Hoe het zat met de dames roeipakjes? Als ik het goed heb begrepen was het een team van engelse damesch.
Hoe zat het nou preceis met de klamme/vuile lucht? Ik heb begrepen dat die als sterk prestatiehinderend werd ondervonden.
Overigens is die tijd van SH slechts voor weinigen weggelegd, en zeker respectabel.
Eerste in het Lichte Eerstejaars 8-veld....quote:Op zondag 19 december 2004 20:56 schreef ocf81 het volgende:
Er werd als één ploeg gevaren. De individuele tijden zouden deze week op de site verschijnen. De naam is de naam van de persoon die als 'slag' is ingeschreven....quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:13 schreef ocf81 het volgende:
gefeliciteerd, zeker gezien de omstandigheden
BTW werd er nou als één ploeg gevaren door de eerstejaars of werd de beste individuele tijd als winnnende tijd neergezet? (in de resultaten kom gewoon een naam te staan en geen link naar een ploeg zoals bij de inschrijvingen)
Ik dacht dat die dingen 'wuppies' werden genoemd?quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:09 schreef ocf81 het volgende:
- 1 minuut kikkersprongen of burpies
weet niet of je 't tegen mij had, maar ik roei bij Skøllquote:Op vrijdag 31 december 2004 00:09 schreef ocf81 het volgende:
Zit je bij een vereniging? Zo ja, welke dan?
Heb je nog wat leuke rugspieroefeningen. Want op het moment kom ik niet verder dan:quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:02 schreef horney_dorney het volgende:
Die oefenigen trainen ook je rugspieren, wat goed is tegen blessures. Het valt me toch altijd weer op hoeveel 1e jrs achten op een gegeven moment personele problemen krijgen omdat er mensen geblesseerd raken.
naast de 8 het mooiste nummer volgens mij! lees (tussen roeien door) eens de roman 'over het water'. gaat over roeien in amsterdam net rond WO2. overigens mooi kado-idee voor ploeggenoten.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:57 schreef horney_dorney het volgende:
2-
Sla je de H4K en de Head over? IMO toch heel wat leuker dan een golfslagbad in een lelijk transport kanaalquote:Op dinsdag 4 januari 2005 06:51 schreef Sokrates het volgende:
Tot bij de Varsity, dames.
Mooier water dan het Amstelsop bestaat inderdaad niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:29 schreef horney_dorney het volgende:
[..]
Sla je de H4K en de Head over? IMO toch heel wat leuker dan een golfslagbad in een lelijk transport kanaal
varsity smarsityquote:Op dinsdag 4 januari 2005 06:51 schreef Sokrates het volgende:
Tot bij de Varsity.
Jep, daar heb je zeker gelijk in denk ik... Vooral wedstrijden starten is erg verslavend, maar elke dag trainen in de frisse buitenlucht is denk ik ook wel een factor die meetelt.quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:49 schreef ocf81 het volgende:
Wat ik me laatst bedacht: Roeien is by far de meest verslavende activiteit die ik in tijden heb ondernomen. Veel verslavender dan computerspelletjes spelen (totaal naar de achtergrond geschoven terwijl ik vroeger ±30 uur per week games speelde)
Hebben jullie dat nou ook?
Onze coach (nou ja we hebben er 2 maar een daarvan is al een tijdje ehm.. zoekquote:Op zaterdag 15 januari 2005 22:10 schreef ocf81 het volgende:
Nou, ik zou je zeker aan willen aan willen raden niet te hard weg te gaan. (lees eerdere post over de knorrestein voor een klein rampverhaal van mijn hand)
Wat is dan te hard? Tja dat kan je het beste proberen uit te vinden door bijv. eens de afstand voor de helft te op het beoogde tempo en snelheid te varen, of de afstand helemaal te varen op wedstrijdtempo. In dat laatste geval is de kans op (verveldende) blaren aanwezig, en die zijn dan nog niet heel bij de wedstrijd. Dit laatste is daarom niet aan te raden vanwege de blaren, amar laat je wel het beste wennen aan de afstand.
Ik zou je willen aanraden geen laag tempo te houden, zeker geen 24 of minder, maar zeker ook niet megasnel te gaan ruitenwisseren, zeg tempo 34 of meer. Dat resulteert in heel veel gevallen in een betere tijd. Een 6k doe ik op de ergo in tempo 28±1. Dat lijkt mij voor de 3,5 km in een C4+ ook wel redelijk. Hoe je achter dat tempo komt? Laat je coach eens een stopwatch met tempometer opsnorren bij een van zijn coachvrienden las ie er zelf geen heeft. Of ga eens op de ergometer zitten met afgedekte klokjes en probeer de halve of hele afstand eens te varen, en kijk later wat het tempo was.
Persoonlijk hecht ik aan een hoger tempo omdat ik geloof dat het helpt bij het sneller varen, anderen zeggen dat het geen bal uit maakt.
Een ergometer leert je maar beperkt afstanden inschatten omdat de belevingswereld op het water zo anders is. Althans daar ben ik voor mijzelf achter gekomen, dus waarschijnlijk heb je voor het ontwikkelen van een afstandsgevoel minder aan zo'n ding. Het is echter niet zo erg dat het totaal nutteloos is. Je krijgt gelukkig niet zo snel blaren van ergometers, dus je zou maandag of dinsdag eens een run kunnen proberen met je ploegje.
De dag voor de wedstrijd een rustdag houden om zo goed mogelijk aan de start te verschijnen, en lekker veel trainen, maar niet hard trainen na woensdag. Goed en regelmatig slapen help ook.
Nu is het advies van een eerstejaars waarschijnlijk wat minder waardevol dan dat van ervaren (wedstrijd)roeiers, dus ik wacht nog op toetsing van de anderen
Overigens heeft je coach waarschijnlijk de beste persoonlijke puntjes voor je
Het belangrijkste lijkt mij dat je je techniek goed vast moet houden, als je ranzige halen aflevert op een hoog tempo, daar heb je niet zo veel aan. Dus een hoog tempo hoeft niet verkeerd te zijn, als je maar genoeg techniek aan boord hebt..quote:Op zondag 16 januari 2005 09:40 schreef Keroppi het volgende:
Van iemand had ik ook al de tip gekregen om kosten wat kost het tempo hoog te houden, hoe moe je ook bent, desnoods met wat minder kracht want als het tempo gaat dalen lig je op een gegeven moment stil.
Ook waarquote:Op zondag 16 januari 2005 11:35 schreef the_bbk het volgende:
[..]
Het belangrijkste lijkt mij dat je je techniek goed vast moet houden, als je ranzige halen aflevert op een hoog tempo, daar heb je niet zo veel aan. Dus een hoog tempo hoeft niet verkeerd te zijn, als je maar genoeg techniek aan boord hebt..
Nou gisteren was dus onze 'bikkeltraining', ofwel voor het eerst de 3,5 km roeien met z'n viertjes. Gelukkig hadden we een reserve-coach kunnen strikken (een van onze afroeicoaches en ex-wedstrijdroeister) want dat geeft toch net wat meer stimulans van de kant.quote:Op woensdag 19 januari 2005 16:19 schreef ocf81 het volgende:
Anderzijds zie je wel vaak dat als het niet goed meer gaat het tempo als een baksteen omlaag valt. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, want dan ga je en weinig en zwakke halen neerzetten. Er vanuit gaande dat je techniek hetzelfde blijft las je moet wordt, wat op zich veel concentratie vergt. (iig bij mij)
In een week lukt het je gewoon niet meer om extra conditie te kweken. Je bent dan overgeleverd aan je doorzettingsvermogen. Daar gaat het uiteindelijk op dus neerkomen als je moe wordt. Hoe goed kan jij tegen pijn Keroppi?
meld.quote:Op woensdag 19 januari 2005 16:19 schreef ocf81 het volgende:
Wie komt er nog meer?
Ah die wilde ik eigenlijk gaan kijken, maar ik ging eten met mijn ploegquote:Op vrijdag 21 januari 2005 20:52 schreef the_bbk het volgende:
Voor de echte roeidiehards: nu op RTL4 een Baantjer-aflevering die speelt bij een roeivereniging...
'ook' een wereldrecord getrapt???quote:Op maandag 24 januari 2005 08:58 schreef horney_dorney het volgende:
Zooo...nou de ergohead is weer geweest, hier iemand ook nog een WR getrapt?![]()
Nu al die ergo onzin weer is afgelopen, tijd voor 'echt' roeien dus![]()
Nog best goed! We hebben er, okee eerlijk zijn, met wind mee, 16.10 over gedaan in onze C4+quote:Op maandag 24 januari 2005 10:37 schreef ocf81 het volgende:
we hebben gewonnen
En hoe ging keroppi de 3,4km op het water af?
lol, de knipoog gemist...ik had idd niet verwacht dat jij harder was gegaan dan dat oostblok figuurquote:Op maandag 24 januari 2005 09:40 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
'ook' een wereldrecord getrapt???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |