quote:Ik ben n.a.v. een aantal opmerkingen eigenlijk wel benieuwd hoe de users van dit forum daar tegenaan kijken. Is het goed dat er inhoudelijke eisen worden gesteld aan het openen van een topic, of zou het kopieren en plakken van een nieuwsbericht voldoende moeten zijn?
En als ik zelf een discussie wil starten?
Dan kan dat! Wanneer je een topic opent, verwachten we behalve dat het onderwerp iets met politiek te maken heeft ook dat er een opening tot discussie instaat. Daar bedoelen we mee dat je in ieder geval een eigen onderbouwde mening over het onderwerp deponeert. Het enkel kopiëren en plakken van een tekst die je elders gevonden hebt wordt niet op prijs gesteld. Een topic openen met alleen een poll als openingspost ook niet. Je mag natuurlijk wel een poll in je openingspost gebruiken als deze dient voor nadere invulling van een inhoudelijke openingspost. En verder:
UTFS!
Oftewel: kijk voordat je een topic opent wel even of er al een discussie bestaat met (min-of-meer) hetzelfde onderwerp. Dubbele topics zijn niet het einde van de wereld. Het kan voorkomen en het is helemaal niet erg als eenzelfde vergelijkbaar topic al is afgezakt richting FokArchief. Dubbele topics zijn wel irritant als er 20 topics lager in de indexlijst een soortgelijk topic al bestaat. Kijk dat dus even na voor je weer een topic opent of gebruik de zoekfunctie even snel om uitsluitsel te krijgen over het al of niet bestaan van een topic. Open ook niet voor elk detail een nieuw topic maar sluit indien mogelijk aan bij een bestaand topic met min-of-meer hetzelfde onderwerp.
geldt ook voor OOG btw, maar das een ander verhaal
quote:Één van de weinige subfora waar er nog eisen worden gesteld aan het openen van een topic, zodat je tenminste nog enigzins kwaliteit krijgt en meneer wil dat ook nog stoppen?
Op donderdag 4 december 2003 10:18 schreef Kozzmic het volgende:
Uit Normen & Waarden van het Politieke Forum...
[..]Ik ben n.a.v. een aantal opmerkingen eigenlijk wel benieuwd hoe de users van dit forum daar tegenaan kijken. Is het goed dat er inhoudelijke eisen worden gesteld aan het openen van een topic, of zou het kopieren en plakken van een nieuwsbericht voldoende moeten zijn?
quote:Je mag blij zijn dat er nog topics geopend worden in POL.. anders kan je de toko wel sluiten.
[..]Ik ben n.a.v. een aantal opmerkingen eigenlijk wel benieuwd hoe de users van dit forum daar tegenaan kijken. Is het goed dat er inhoudelijke eisen worden gesteld aan het openen van een topic, of zou het kopieren en plakken van een nieuwsbericht voldoende moeten zijn?
quote:Nee hoor, ik wil dat eigenlijk niet stoppen. Het topic is vooral n.a.v. deze opmerking en een discussie die gisteren in FB is gevoerd.
Op donderdag 4 december 2003 10:36 schreef Ype het volgende:[..]
Één van de weinige subfora waar er nog eisen worden gesteld aan het openen van een topic, zodat je tenminste nog enigzins kwaliteit krijgt en meneer wil dat ook nog stoppen?
De vraag voor mij is trouwens wel een beetje wat een eigen mening is. Is bijvoorbeeld "wat een kutplan" voldoende eigen mening?
Zie ook bijvoorbeeld de volgende topics:
VVD pleit voor kleinere Tweede Kamer
Marokkanen als kermisattractie ?
Ruzie over loon europarlement !
Op zich allemaal discussies die prima in POL passen, maar met minimale openingen. Is het genoeg of is het niet genoeg?
quote:Je moet de eisen wel blijven houden mijn inziens. Dat iemand een bron neerzet, zijn/haar mening erbijgeeft en beargumenteerd. En als iemand het niet doet, kijk je gewoon of het topic loopt ofzo. Maar niet dat iedereen maar een bron neerpost zonder eigen mening. Als je een bron post heb je er zeer waarschijnlijk ook een mening over.
Op donderdag 4 december 2003 10:43 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nee hoor, ik wil dat eigenlijk niet stoppen. Het topic is vooral n.a.v. deze opmerking en een discussie die gisteren in FB is gevoerd.
De vraag voor mij is trouwens wel een beetje wat een eigen mening is. Is bijvoorbeeld "wat een kutplan" voldoende eigen mening?
Zie ook bijvoorbeeld de volgende topics:
VVD pleit voor kleinere Tweede Kamer
Marokkanen als kermisattractie ?
Ruzie over loon europarlement !Op zich allemaal discussies die prima in POL passen, maar met minimale openingen. Is het genoeg of is het niet genoeg?
quote:Als sommige mensen zich kinderachtig gedragen moet je ook kinderachtige regels hanteren.
Op donderdag 4 december 2003 10:39 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Je mag blij zijn dat er nog topics geopend worden in POL.. anders kan je de toko wel sluiten.
En dan helpen je staatjes 'kwantiteit' boven 'kwaliteit' ook niet meer..
En geef zelf eens het goede voorbeeld ipv dat verbal gelul...
quote:Eens. Als je zonodig een nieuwsbericht wil posten, lijkt het me fatsoenlijk daar dan ook je mening over te geven, of de reden waarom je het zo interessant vindt. Voor mijn part zet je er neer: 'ik weet nog niet wat ik er van vind' maar in ieder geval iets.
Op donderdag 4 december 2003 10:39 schreef NorthernStar het volgende:
Nee mooi zo houden aub!Anders wordt het helemaal een nieuwsdump cq. 'kijk-mij-eens-posten' forum.
quote:De eisen uit Normen & Waarden van het Politieke Forum zijn reeel en daaraan kan mijns inziens gewoon vast gehouden worden. Maak aub geen nieuwsdump van POL, politieke discussie en zijn randverschijnselen zouden centraal moeten staan. Voor een nieuwsdump heeft men reeds kranten en journaals uitgevonden.
Uit Normen & Waarden van het Politieke Forum...Ik ben n.a.v. een aantal opmerkingen eigenlijk wel benieuwd hoe de users van dit forum daar tegenaan kijken. Is het goed dat er inhoudelijke eisen worden gesteld aan het openen van een topic, of zou het kopieren en plakken van een nieuwsbericht voldoende moeten zijn?
Daarnaast mag men in POL best streng modereren opdat niet eenieders minimale hersenactiviteit direct tot een nieuw topic resulteert...
Enig niveau in POL mag toch wel verwacht worden en het is aan de individuele moderator om een dergelijke afweging te maken.
quote:Fok! is nog steeds een puberforum.. met enigzins geschoolde moderators.
Op donderdag 4 december 2003 10:50 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Als sommige mensen zich kinderachtig gedragen moet je ook kinderachtige regels hanteren.
quote:Dat lijkt mij een belangrijkere (en veel moeilijkere vraag) dan de vraag of TS een bijdrage aan de discussie moet leveren (dat laatste: ja!). Gevoelsmatig vind ik een
Op donderdag 4 december 2003 10:43 schreef Kozzmic het volgende:
De volgende vraag is of je meer zou moeten vragen dan een mening. Als iemand een topic opent, voelt hij/zij zich kennelijk betrokken bij het onderwerp. Anders post hij/zij idd alleen maar om het posten. Iemand die zich betrokken voelt bij een onderwerp, acht ik toch minimaal in staat om daar een paar argumenten bij te geven.
Ik stel dus prijs op fatsoenlijk onderbouwde openingsposts. Maar moeten de mods die ook afdwingen? Dat denk ik eigenlijk niet, het zou in mijn ogen niet passen bij een vrij medium als internet in het algemeen en Fok! in het bijzonder. Als we kwaliteit willen op POL, kunnen we dit doen door TS's aan te spreken op eventuele openingsposts die onder de maat zijn, maar het gaat mij te ver om die topics weer te sluiten. Laten we dan die kwaliteit liever bereiken door een matige opening aan te vullen met een grote stroom kwaliteitsposts.
quote:Puur copy&paste levert weinig extra's, behalve een notificatie van een nieuwsbericht. Ik vind dat er minimaal een one-liner bij moet!
quote:Bovendien mag er ook wel meer gemodereerd worden op types die zo intelligent denken te zijn dat ze op grond daarvan mensen afzeiken met ongenuanceerde verwijten. Ik noem als voorbeeld ene meneer V. (alias Verbal en God weet hoeveel klonen daarvan). Doet zich zelf voor als de God van Fok! en gedraagt zich uiteindelijk als een kinderachtige puber. Mensen met humor mogen van mij altijd een stapje verder (ik noem als voorbeelden Sjun en Pberends en Koos Voos). Als je deze personen gaat bannen, omdat ze te grappig worden bevonden dan haakt echt iedereen af.
Op donderdag 4 december 2003 10:56 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Fok! is nog steeds een puberforum.. met enigzins geschoolde moderators.
Wat verwacht je hier dan ? diepgravende politieke discussies ?
Natuurlijk niet... beetje nieuws.. beetje links..beetje rechts.. beetje humor.
Het plaatsen van een column vind ik ook voldoende om een topic te openen. Aangezien de mening en argumentatie hier al in verwerkt zit (aannemend dat het een goede column is). Dus alleen een column zou ook voldoende moeten zijn!
quote:Waarschijnlijk omdat dat een vrij subjectieve zaak is en derhalve niet goed met een paar regels af te dwingen is. Bovendien, het "gevoel van humor" van sommigen kan beter buiten het forum gehouden worden, om het leuk te houden.
Op donderdag 4 december 2003 12:04 schreef pberends het volgende:
Ik eis wel dat er een pberends-quota (lees:humor-quota) komt voor topics. iig een minimum aan het aantal humor-topics. Het hele woord humor staat niet eens in de eisenlijst Kozzmic.
quote:Waarom zou je niet even willen/kunnen vermelden waardoor jij in de column geraakt werd of waarom jij deze een draadje waard vond?
Op donderdag 4 december 2003 12:11 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ik weet niet of dit al gezegd is heb nu niet echt tijd om dit topic door te lezenHet plaatsen van een column vind ik ook voldoende om een topic te openen. Aangezien de mening en argumentatie hier al in verwerkt zit (aannemend dat het een goede column is). Dus alleen een column zou ook voldoende moeten zijn!
Ik zou het jammer vinden als
- POL ontaardt in een soort FP met dito reacties.
- Er helemaal niets meer te lachen viel in POL
OK, ik open zelf nauwelijks draadjes...
quote:Laten we de KoosVoos/Sjun/Pberends-humormaatstaf hanteren.
Op donderdag 4 december 2003 12:47 schreef thoth het volgende:[..]
Waarschijnlijk omdat dat een vrij subjectieve zaak is en derhalve niet goed met een paar regels af te dwingen is. Bovendien, het "gevoel van humor" van sommigen kan beter buiten het forum gehouden worden, om het leuk te houden.
quote:Dan hou je het juist niet leuk.
Op donderdag 4 december 2003 12:47 schreef thoth het volgende:[..]
Waarschijnlijk omdat dat een vrij subjectieve zaak is en derhalve niet goed met een paar regels af te dwingen is. Bovendien, het "gevoel van humor" van sommigen kan beter buiten het forum gehouden worden, om het leuk te houden.
quote:Of de Wile_E_Coyote-maatstaaf voor humor.
Op donderdag 4 december 2003 12:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Laten we de KoosVoos/Sjun/Pberends-humormaatstaf hanteren.
Eventueel uitgebreid met de Aaahikwordgek-maatstaf. Ik ben echter zeer bescheiden, één van mijn vele goede eigenschappen.
quote:Inhoudelijke eisen graag. Het blijft een discussieforum. Nieuwsdump kan wel in het slowchattopic. Als je alleen een krantenbericht neerzet, zonder je eigen mening, waar wil je dan in godsnaam over gaan discussieren?
quote:Misschien aardig om dan te vermelden WAAROM je een column plaatst, ben je het er mee eens, of juist niet?
Op donderdag 4 december 2003 12:11 schreef UnderWorld_ het volgende:Het plaatsen van een column vind ik ook voldoende om een topic te openen. Aangezien de mening en argumentatie hier al in verwerkt zit (aannemend dat het een goede column is). Dus alleen een column zou ook voldoende moeten zijn!
bron: http://www.geenstijl.nl/gm/archives/00000400.html
-edit-
plaatje verneukt de layout. verkleind.
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 04-12-2003 13:04]
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:56 schreef pberends het volgende:[..]
Of de Wile_E_Coyote-maatstaaf voor humor.
quote:Je bedoelt
Op donderdag 4 december 2003 12:56 schreef pberends het volgende:[..]
Of de Wile_E_Coyote-maatstaaf voor humor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |